Gå til innhold

Noen som er helt i startgropa?


Gjest heltfersk

Anbefalte innlegg

Gjest heltfersk
Har skåret opp frukt til megselv og ungene' date=' og som jeg gledet meg. Frukt med vaniljekesam, nam. :( Målte opp, satte på kesam... og hva skjedde? Jo, NOE er galt med kesamen, den smaker vanlig kesam - ikke vanilje. Fysj! Måtte dele skuffelsen med noen, for dette var en real nedtur. Får kanskje komme meg ut på tur igjen jeg da... Har allerede høstet 3trimpoeng tidligere idag :D[/quote']

 

HUFFAVMEG! Vaniljekesam er et MUST på frukten, skjønner godt nedturen din...Bare vær glad for at isbilen ikke kom, jeg falt for fristelsen og glefset i meg en hel kroneis idag. Ble kvalm etter halve, (lenge siden søtt i slike mengder!!!) men likevel tvang jeg i meg resten. Derfor har jeg syklet meg til 2,1 trimpoeng i kveld.

Den vaniljekesamen som ikke smakte vanilje kan du bruke til dip hvis du lager grønnsaker og dip. Bruker vanlig kesam og holiday dipmix...kjempegodt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar
Gjest Sanasol

Start 122,2kg

 

Uke1: 120,4kg -1,8

Uke2: 118,2kg -2,2

Uke3: 117,2kg - 1

Uke4: 116,1kg -1,1

Uke5: 115,8kg -0,3

 

Totalt ned 6,4 kg

0,8 kilo til første delmål 115,0.

 

Heller 0,3 ned enn 0,3 opp :D

 

Er litt glad for at isbilen hoppet over oss denne gangen ja, ellers hadde frysern vært full av is... og jeg er ikke kjent for å være så fryktelig flink til å si "neitakk" :( Dip og grønnsaker hadde jeg faktisk ikke tenkt på, kanskje jeg skulle lage meg det ikveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk
Start 122' date='2kg

 

Uke1: 120,4kg -1,8

Uke2: 118,2kg -2,2

Uke3: 117,2kg - 1

Uke4: 116,1kg -1,1

Uke5: 115,8kg -0,3

 

Totalt ned 6,4 kg

0,8 kilo til første delmål 115,0.

 

Heller 0,3 ned enn 0,3 opp :)

 

Er litt glad for at isbilen hoppet over oss denne gangen ja, ellers hadde frysern vært full av is... og jeg er ikke kjent for å være så fryktelig flink til å si "neitakk" :( Dip og grønnsaker hadde jeg faktisk ikke tenkt på, kanskje jeg skulle lage meg det ikveld![/quote']

 

DU ER KJEMPEFLINK! Tipper at du når det første delmålet ditt neste uke!!! Lurt at du skriver/oppsummerer nedgangen uke for uke så er det lettere for oss andre å se/sammenlikne! Skal gjøre et forsøk jeg også etter veiedagen min på søndag! (Har en ekkel følelse av at jeg ikke har gått ned noe særlig denne uka, føler meg liksom så "oppblåst" (eller innbilning??), det vil jo tiden vise...):D

 

Helt enig; bare det går nedover og ikke oppover så er jeg fornøyd. Er vel på en måte forberedt på at nedgangen kan stoppe opp, men det er ikke morsomt uansett. Når det skjer, så må jeg vel bare søke trøst her inne.

 

 

 

PS!Lettisen med fersken fra isbilen er faktisk også veldig god;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankesmurf2008

Jeg har hatt ferie... hmmm... har vært super vanskelig, sol og is og brownies og lettvintmat--= ikke så bra! MEN jeg er kjempefornøyd vekten har stått stille!!!! Er fornøyd fordi jeg ikke har lagt på meg, tenkt utskeielser i fleng, og ikke lagt på meg! :( ( har ikke slanket meg heller ,men) .. nå er jeg ferdig med mitt første maxi-kurs, og har totalt gått ned 10,9kg! Har meldt meg på neste runde, men nå skal jeg ha pause en hel uke før jeg tar fatt igjen!

:D

Stå på! Vi "sees"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk
Jeg har hatt ferie... hmmm... har vært super vanskelig' date=' sol og is og brownies og lettvintmat--= ikke så bra! MEN jeg er kjempefornøyd vekten har stått stille!!!! Er fornøyd fordi jeg ikke har lagt på meg, tenkt utskeielser i fleng, og ikke lagt på meg! :D ( har ikke slanket meg heller ,men) .. nå er jeg ferdig med mitt første maxi-kurs, og har totalt gått ned 10,9kg! Har meldt meg på neste runde, men nå skal jeg ha pause en hel uke før jeg tar fatt igjen!

:)

Stå på! Vi "sees"![/quote']

 

Flott at ikke vekten har pekt feil vei iallefall! 10,9 kg er fantastisk! Jeg kommer nok ikke så langt på mitt første kurs, men bare det går rett vei så er jeg fornøyd! Snille kurslederen skal starte et til kurs for oss selv om hun egentlig sa bare et kurs (hun må kjøre 14 mil tur/retur for å komme til oss). Det blir 4 kvelder før ferien og 4 uker etter ferien, så er det bare å holde seg unna fristelser i sommerferien...

Men foreløpig har vi 3 kvelder igjen på dette første kurset og i morra er veiedag. Har ikke gått ned noe særlig på cm så jeg er ganske nervøs, føler meg "oppblåst" :(

 

Uansett: Ha en fin uke med pause! Og velkommen tilbake etter pausen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Ned 0,2 kg denne uka, ikke helt fornøyd...

Startvekt 118,1

uke 1 116,4 (-1,7)

uke 2 115,3(-1,1 totalt - 2,8)

uke 3 114,7 (-0,6 totalt -3,4)

uke 4 113,1 (-1,6 totalt - 5)

uke 5 112,9 (-0,2 totalt -5,2)

 

Og kun 1 cm ned denne uka, rundt overarmen av alle steder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol

Se positivt på det - du har bare 2,9kilo igjen, så er du under 110!! :) Jeg er helt imponert over oss begge to jeg - det er som Steg skrev i en annen tråd, tenk at dette er siste gang vi slanker oss... og at dette er siste gang vi veier 112,9 og 115,8kg!

 

Jeg har vært litt hufsen og tufs, så jeg har bare holdt meg i ro. Har egentlig bestemt meg for ikke å telle kalorier denne uke, ikke til vanlig ihvertfall, etter så mange uker håper jeg jo at jeg er litt stødigere på hva jeg skal spise og ikke. Jeg har ikke målt cm, men merker til min glede - eller bekymring? - at BHene begynner å bli litt romslige :(

 

Når det gjelder dette med å ta "pause" i slankingen, har det alltid vært der ting har stoppet opp for meg. Jeg har "tatt pause", og aldri begynt igjen. ...nå roper ungene etter frokost :D ...får spare poenget mitt til senere. I'll be back

 

Jo... Altså, denne gangen ble jeg sittende å tenke over hva det vil si å ta en pause fra dette opplegget. Når jeg ikke lenger finteller kalorier, men bare tenker måtehold, vil det jo si at "pause" er det samme som om jeg sier at "jeg spiser bare fornuftig sålenge jeg skal ned i vekt, etterpå kan jeg gå tilbake til å småspise sjokolade hver dag, spise 4 skiver til kvelds, 2porsjoner middag, etc". Det høres selvfølgelig helt absurd ut for mange andre, men slik var gjerne hverdagskosten min.

 

Så nå skal jeg forsøke å løse meg litt fra forestillingen om at jeg "slanker" meg - og heller fokusere på at jeg endrer kosthold og aktivitetsnivå. Ikke bare for min skyld, men fordi jeg gjerne vil være et godt forbilde for ungene.

 

Dype tanker tidlig på dagen fra meg - kun fordi jeg er fryktelig redd for å falle av lasset denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

FIKK NOK BARE ET SNEV AV PANIKK, OG SNIKVEIDE MEG I DAG PÅ JOBB OG DA VAR JEG 0,7 KILO TYNGRE ENN PÅ SØNDAG! (Opps, Caps locken sto visst på...)

 

Må bare stresse meg ned, jeg må ikke ta alle sorger på forskudd. Vet at man kan stå stille, bare så utålmodig med å komme ned til under 100-tallet, særlig nå når det har gått fint helt til nå!

 

Jeg skal fokusere på andre ting jeg også, tross alt har jeg fått et sunnere og bedre kosthold (ja, hele familien har fått det!) og jeg er begynt å trimme nesten hver eneste dag (6-7 dager i uka) og merker at kondisen er mye bedre! Det må jo gi resultater en eller annen gang!!!

 

Takk for oppmuntringen, det trengte jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankesmurf2008

............du skrev: ..........

Når det gjelder dette med å ta "pause" i slankingen, har det alltid vært der ting har stoppet opp for meg. Jeg har "tatt pause", og aldri begynt igjen. . Når jeg ikke lenger finteller kalorier, men bare tenker måtehold, vil det jo si at "pause" er det samme som om jeg sier at "jeg spiser bare fornuftig sålenge jeg skal ned i vekt, etterpå kan jeg gå tilbake til å småspise sjokolade hver dag, spise 4 skiver til kvelds, 2porsjoner middag, etc". Så nå skal jeg forsøke å løse meg litt fra forestillingen om at jeg "slanker" meg - og heller fokusere på at jeg endrer kosthold og aktivitetsnivå. Ikke bare for min skyld, men fordi jeg gjerne vil være et godt forbilde for ungene.

...........................

KLOKE ORD!!!!

 

DU HAR SÅ RETT SÅ RETT!!!!!! ( og nå står ikke caps lock på!!! He he..)

 

Grusomt.. jeg pauset vel egentlig ikke før på lørdag... da spiste jeg godteri uten å tenke, spiste kakebiter på kjøkkenet etter alt var ryddet bort og jeg hadde vært flink, slikket på skjeen som hadde vært i isen uten å tenke.... og vips, tusen vis av kalorier... søndag med hamburger fra gatekjøkken og en svær toblerone til kvelds!!!! Det bare KLIKKET!!!! Kommer til å bli GRUSOMT å veie seg til nytt kurs igjen på torsdag..

Skjønte at dette ikke gikk noe bra, og har begynt fintelling igjen fra igår. Er det MULIG at det skal så lite til før selvkontrollen forsvinner. 8 uker med stahet og slit og skjeen i vasken uten en eneste ekstra slikk,også bare barnsligheter...

Min anbefaling: IKKE TA PAUSE,... det finnes ikke PAUSE... det er sånn livet blir fremover. (punktum)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol

KLOKE ORD!!!!

 

DU HAR SÅ RETT SÅ RETT!!!!!! ( og nå står ikke caps lock på!!! He he..)

 

Grusomt.. jeg pauset vel egentlig ikke før på lørdag... da spiste jeg godteri uten å tenke' date=' spiste kakebiter på kjøkkenet etter alt var ryddet bort og jeg hadde vært flink, slikket på skjeen som hadde vært i isen uten å tenke.... og vips, tusen vis av kalorier... søndag med hamburger fra gatekjøkken og en svær toblerone til kvelds!!!! Det bare KLIKKET!!!! Kommer til å bli GRUSOMT å veie seg til nytt kurs igjen på torsdag..

Skjønte at dette ikke gikk noe bra, og har begynt fintelling igjen fra igår. Er det MULIG at det skal så lite til før selvkontrollen forsvinner. 8 uker med stahet og slit og skjeen i vasken uten en eneste ekstra slikk,også bare barnsligheter...

Min anbefaling: IKKE TA PAUSE,... det finnes ikke PAUSE... det er sånn livet blir fremover. (punktum)[/quote']

 

Jeg har problemer med å koordinere tanker og handlinger selv jeg! Jeg VET at jeg ikke skal skeie ut, men når anledningen byr seg kortslutter jeg. Sjokolade? Ja takk :( Jeg har forsøkt å overleve uten å veie maten et par dager, men må si jeg føler jeg mister kontrollen! Det vanskeligste er faktisk, som du nevner, godterier uten å tenke, ta det siste kakestykket - eller den siste middagsresten fordi det smakte så fantastisk godt, slikke is-skjeen. Når jeg ikke skriver opp forsøker jeg konstant overbevise meg om at "det gjør da ingenting!".

 

Det er jo en grunn til at vi skal ned 30-40 kilo - ingen blir tykke fordi de elsker agurk, spiser mange små måltider og mosjonerer regelmessig, ingen jeg kjenner ihvertfall :D

 

Så AMEN til dette: Det finnes ikke PAUSE... det er sånn livet blir framover!

 

(til mitt forsvar skal det sies at jeg er veldig flink til de faste måltidene; frokost, lunsj, mellom, middag og kvelds... er bare så fryktelig synd at jeg forsøker smugspise utenom dette dersom jeg ikke skriver opp hva jeg spiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol
FIKK NOK BARE ET SNEV AV PANIKK' date=' OG SNIKVEIDE MEG I DAG PÅ JOBB OG DA VAR JEG 0,7 KILO TYNGRE ENN PÅ SØNDAG! (Opps, Caps locken sto visst på...)

 

Må bare stresse meg ned, jeg må ikke ta alle sorger på forskudd. Vet at man kan stå stille, bare så utålmodig med å komme ned til under 100-tallet, særlig nå når det har gått fint helt til nå!

 

Jeg skal fokusere på andre ting jeg også, tross alt har jeg fått et sunnere og bedre kosthold (ja, hele familien har fått det!) og jeg er begynt å trimme nesten hver eneste dag (6-7 dager i uka) og merker at kondisen er mye bedre! Det må jo gi resultater en eller annen gang!!!

 

Takk for oppmuntringen, det trengte jeg;)[/quote']

 

Jeg har en tendens til å snikveie meg jeg og. Det er gjerne det første jeg vil gjøre etter jeg står opp - dårlig vane. Sambo synes det er dårlig gjort av meg, og forsøkte gjemme bort vekta - bare pokker så synd at det er jeg som rydder huset, og at den stakk fram da jeg flyttet barnesenga! :D ...men jeg lette ikke etter den, æres ord :( Det har vært en vane for meg i flere år, vondt å bryte den..

 

Føler uansett ikke jeg har vært så flink denne uka, så jeg forsøker la være å veie meg før fredag - har ikke tro på stor nedgang, men det går greit... sålenge jeg bare får tatt meg sammen og fortsatt med kaloritellinga igjen så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

"Det er jo en grunn til at vi skal ned 30-40 kilo - ingen blir tykke fordi de elsker agurk, spiser mange små måltider og mosjonerer regelmessig, ingen jeg kjenner ihvertfall :( QUOTE"

 

LOL, jeg ler meg skakk, Sanasol :)

Har forresten vært rundt omkring på forumet her og lest, og forstår at det er VELDIG vanlig å stoppe opp! Skal hive meg i seng nå (møte med rektor i morra tidlig!), skal bare hive i meg et par hekto agurk først...he he he :D

 

Jeg som har vært sååå flink, kjøpte Superchips idag:( De måtte vel komme med en ny smak akkurat nå! Også dill som er så sinnsykt godt (og som de tidligere bare har hatt i Sverige)! Fysj og fysj, slemme Maarud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankesmurf2008
- ingen blir tykke fordi de elsker agurk' date=' spiser mange små måltider og mosjonerer regelmessig, ingen jeg kjenner ihvertfall :( [/quote']

 

He he! Ler meg ihjel. Hørte et lignende sitat fra en venninne som også går på kurs... det var en annen kursdeltaker som lurte på hvor mye salat en egentlig hadde lov til å spise...? ... og kurslederen svarte: "....Nå er det vel ingen som er her idag fordi de spiser for MYE salat...."

 

Jeg har blitt smittet av tyv-veiingen deres, og forsøkte meg på vekten i dag tidlig.. (er jo bare EN dag for tidlig..) var ned gitt, selv etter 2 dager med krise-spising!!!! ... Deilig! Endelig svar blir i morgen,da skal dere få rapport! ...krysser fingrene for at det ser like bra ut da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Lykke til på veiing, venter på full rapport!

 

Trimsykkelcomputeren min er gått heden og jeg er skikkelig umotivert når jeg ikke kan se hvor fort jeg sykler:(

 

Skal kanskje gå en tur alene, men 1) det regner kattunger 2) jeg finner ikke det turkise regntøyet mitt (fordi jeg ikke har brukt det på et år, kanskje??) og 3) jeg er redd for å bli svimmel og at ingen kan hente meg fordi jeg har vært dårlig før i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RundOgSprek

Jeg er også på startstreken. Begynte på kurs for 3 uker siden, og har gått ned 3,6 kg, og er strålende fornøyd! Det er ikke bare lett, men jeg merker godt at det er mye lettere på kurs. Gleder meg til å se tallene gå videre nedover :D Jeg har totalt 37kg å gå ned til matchvekt, så vet hvordan det føles. Men det er nok av folk som har gjort det før oss! Planlegging er nøkkelen for meg. Det å ha huset rent for godteri o.l. Og spise jordbær, blåbær eller smoothies når det røyner på.

 

Og så får vi vel bare ta et steg av gangen. Jeg innser at for å nå mål så skal jeg denne gangen ikke slutte på kurs før jeg faktisk er i mål og klarer å holde meg der et år. Dvs. at jeg har to får foran meg på kurs... Gleder meg til den dagen alt det som er så stor jobb nå går av seg selv :(

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe liv på tråden din så jeg skriver en melding til deg her.

 

Når det gjelder daglig veiing... GR anbefaler på det sterkeste å ikke veie seg i kursperioden. Egentlig synes jeg det er litt innkonsekvent. For på kurs skal vi legge oss til gode vaner som vi kan leve med hele livet og vaner som gjør at vi holder oss slanke. Å VEIE SEG HVER DAG ER EN GOD VANE! Den vanen vil kanskje gjøre at vi i "oppgangstider" legger på oss fem kilo og ikke ti , eller ti og ikke tyve! oG DET Å VEIE SEG HVER DAG ER ET UTRYKK FOR AT DU ØNSKER Å HOLDE KONTROLL PÅ VEKTA DI OG DET ER JO SUPET! Dessuten viser det at du er en utolmodig person som vil fremover og det er jo bra vel? Problemet er ikke veiingen MEN HVORDAN VI TAKLER DEN. Hvis vekta viser opp, vi blir deppa og setter oss til å spise sjokolade, så er det DET vi må gjøre noe med. Når en veier seg hver dag vil en se at vann i kroppen, tom eller full mage, menstrasjonsyklus, gjør en +- på opptil to kilo. Hvis en er en "veier" må en ta hesyn til det. Hvorfor skriver jeg dette her? Jo, fordi jeg synes at du er så flink... jobber med deg selv og tar tak i problemet ditt og da synes jeg det er synd at du bruker energi på å få dårlig samvittighet for noe som du kan se på som bra. MAN BLIR FAKTISK IKKE FEIT AV Å VEIE SEG HVER DAG!

Bare glem dette hvis du synes det var teit.....

 

Ha en flott dag! Mvh Steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol
Er ikke noe liv på tråden din så jeg skriver en melding til deg her.

 

Når det gjelder daglig veiing... GR anbefaler på det sterkeste å ikke veie seg i kursperioden. Egentlig synes jeg det er litt innkonsekvent. For på kurs skal vi legge oss til gode vaner som vi kan leve med hele livet og vaner som gjør at vi holder oss slanke. Å VEIE SEG HVER DAG ER EN GOD VANE! Den vanen vil kanskje gjøre at vi i "oppgangstider" legger på oss fem kilo og ikke ti ' date=' eller ti og ikke tyve! oG DET Å VEIE SEG HVER DAG ER ET UTRYKK FOR AT DU ØNSKER Å HOLDE KONTROLL PÅ VEKTA DI OG DET ER JO SUPET! Dessuten viser det at du er en utolmodig person som vil fremover og det er jo bra vel? Problemet er ikke veiingen MEN HVORDAN VI TAKLER DEN. Hvis vekta viser opp, vi blir deppa og setter oss til å spise sjokolade, så er det DET vi må gjøre noe med. Når en veier seg hver dag vil en se at vann i kroppen, tom eller full mage, menstrasjonsyklus, gjør en +- på opptil to kilo. Hvis en er en "veier" må en ta hesyn til det. Hvorfor skriver jeg dette her? Jo, fordi jeg synes at du er så flink... jobber med deg selv og tar tak i problemet ditt og da synes jeg det er synd at du bruker energi på å få dårlig samvittighet for noe som du kan se på som bra. MAN BLIR FAKTISK IKKE FEIT AV Å VEIE SEG HVER DAG!

Bare glem dette hvis du synes det var teit.....

 

Ha en flott dag! Mvh Steg.[/quote']

 

Det er jo helt sant som du sier: man blir faktisk ikke feit av å veie seg hver dag! :) Hehe... tror faktisk at jeg skal legge vekta tilbake der den hører hjemme, så slipper jeg dra den fram under barnesenga hver dag - så skal herren i huset få et referat av innlegget ditt :(

 

Må si jeg er glad for å ha dette forumet, og alle de flotte brukerene her inne - vi vet alle hvordan det er å ha altfor mange kilo, og hvor vanskelig det er; Takk for innsikten Steg, synes innleggene dine er så reflekterte - ikke teit i det hele tatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra du tok det sånn. Ja, jeg synes dette forumet er så bra, før har jeg gitt opp, men jeg tror virkelig dette forumet skal "redde" meg denne gangen.

 

Hyggelig du liker innleggene mine. Da kan du glede deg til sommeren for da skal jeg starte en egen tråd med ukentlige refleksjoner.....bare må gjøre noe ekstra da, for når alle rutiner er oppløst, ungene har laaang ferie osv sliter jeg ekstra.

 

Det gjelder å ta alle negative tanker opp, holde de opp mot lyset og se: var det noe i denne tanken eller handlingen som egentlig var bra? Viste den et bra trekk ved meg selv? OG ROSE OSS FOR DET. Hipp hurra! Så neste gang du går på vekta kan du si til deg selv: jeg er kjempeflink; fordi jeg er utolmodig etter å gå ned og fordi jeg ikke lar kiloa seile på men tar kontroll. Vekta er min gode venn for å passe på meg selv. Når jeg har spist det jeg skal blir jeg ikke deppa om vekta har gått litt opp, det kan ha naturlige årsaker! Min gode venn vekta vil vise meg det om noen dager!

 

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankesmurf2008

..."Tu - tu-tu tuuuuu"... (fanfare!)

 

Begynte på 119,3 i midten av Mars.... og idag er startdagen for Maxi-kurs nr2... OG idag: 107,1.... OVER 12kg ned!!!!!

 

.... nå er det bare resten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

bra! Veldig imponert!!! Går du på vanlig kurs eller på internettkurs. Er ikke noe maxikurs her i byen, men har tenkt til å kanskje melde meg på ett internettkurs og lurer på om det er noe bra.

 

Masse lykke til videre, skal blir morsomt å følge deg på vegen ned!

 

F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankesmurf2008

jeg har kun gått internettkurs! Er kjempefornøyd! Anbefaler det over alt på jord. Har alltid vært "feit" og forsøkt selv å gjøre noe med det, ..... jeg har dessuten vært den største "slankekur-shopperen" noen sinne... Går utifra dere alle kjenner til det? Sånn at du shopper de tingene som høres best ut fra de forskjellige metodene, og forsøker om det funker på deg? Dvs spise bare fet mat, eller spise bare sjokolade, også er det noe som sier at nøtter er jo så bra, og så tar jeg helt av og spiser et kilo nøtter, er det noe som VET hvor mange kalorier det er??? Har bare blitt større og større..

Nå er det slutt med slanke shopping. Nå er det kalorier det går i og det funker som bare det!

 

...men forresten... Det derre med "hvor ofte skal en veie seg?? Jeg har KUN veiet meg en gang per uke... ikke mellomveiing før onsdag denne uke.. Og hva endte det med? Jo: Jeg så at det pekte nedover, og belønnet meg selv med hele ukesrasjonen med kosemerker ( som jeg allerede hadde brukt opp) enda en gang DAGEN FØR JEG EGENTLIG SKULLE VEIE MEG!!! Ble ikke så bra.

Tror jeg må forholde meg til ukentlige veiinger og ukentlige belønninger!

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk
..."Tu - tu-tu tuuuuu"... (fanfare!)

 

Begynte på 119' date='3 i midten av Mars.... og idag er startdagen for Maxi-kurs nr2... OG idag: 107,1.... OVER 12kg ned!!!!!

 

.... nå er det bare resten.....[/quote']

 

 

Jeg bøyer meg i støvet og er mektig imponert!! Gleder meg til jeg kan lage fanfare og det planlegger jeg iallefall å gjøre den dagen jeg har en tosifret vekt! (Kanskje før også...)

Var hos legen i dag. Veldig glad; for 1 mnd siden Undertrykk (på blodtrykksmåling altså) 90 for 2 uker siden Undertrykk 85 og i dag 80=normalt. Kommer helt sikkert av trening/nedgang i kilo. Fikk masse skryt og det er kjempeartig. Nå har jeg laaaanghelg og det blir deilig. Har begynt med et par hobbyer i vinter (lager såper og lager smykker) og skal kose meg i helga med dem!

Ellers så filosoferte jeg i dusjen i morges; tenkte på at det har tatt meg 12 år å komme opp i den vekta jeg var i når jeg begynte på GR (Har aldri vært slank men heller ikke flodhest-diger ) For 12 år siden var jeg ca 80-85 kg og trivdes godt med det. Siden jeg har brukt alle disse årene på å bli tykkere og tykkere, kan jeg jo ikke forvente å gå ned på en-to tre!!!

Legen min sa også i dag at det er kjempedumt å gå fort ned i vekt, at man må ta det sakte men sikkert men at så lenge man har et minusforbruk av kalorier (som på GR), jobber kroppen med å "kvitte seg med dritten" selv om man står stille på vekta en periode.

 

Jeg er sikker på at vi klarer dette, jenter! STÅ PÅ!! Flott at vi kan hjelpe hverandre (og"redde" hverandre når man får nedturer) Nå går jeg opp i 2. etg og sykler litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol

Jeg har egentlig veid lite av maten denne uka, men all over tror jeg kostholdet er ganske bra - satser på at jeg ligger under 115.8 imorgen ihvertfall, men hvor mye skal ikke sies :(

 

Kjempeinnsats Smurfen! Jammen ikke lenge til du ser tosifret nå! :)

 

DET er noe jeg gleder meg til det! Å bikke under 100. Er selvfølgelig et lite stykke dit, men denne gangen føler jeg at jeg virkelig kan greie det! - ikke minst takket være dette forumet. Forumet var nede en dag denne uka, følte meg litt hjelpesløs da :D Gjør ingenting om vekta ikke raser av meg, bare det går rette veien - dessuten kunne jeg aldri ha spist 1500kcal per dag, altfor lite for meg på en vanlig dag nå, selv om jeg til å begynne med slet litt med å få i meg 1900... Er oppe i 2200kcal per dag, og har ikke lenger noen problemer med å få i meg det

 

Skal forresten fortsette tyvveiinga mi, men fra nå av skal det ikke lenger være noe jeg gjør i smug.

 

Kikket i en katalog igår, masse fine klær, da det slo meg at jeg snart kan bruke str 48 igjen! Det betyr at jeg KAN finne klær i vanlige butikker igjen... Slik det er nå går det jo kun i "plus size" - og her jeg bor er det vanskelig å finne fine klær i store str... Er så altfor mange formløse plagg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Lykke til i morra Sanasol! Jeg også gleder meg til jeg kan bruke 46/48-da kan jeg jo faktisk skrive etter "valige klær" i f.eks H&M (Da jeg bor langt uti gokk og vi kun har èn klesbutikk her med et svært lite utvalg så går det mye i kataloger her i gården!) De fleste buksene mine i 52 er blitt for store:) men jeg kjøper ingenting ennå før klærne faller av meg, for jeg har endel sommerklær som var trange i fjor!

 

RundOgSprek hyggelig at du slenger deg med på tråden her;)

 

Nå skal jeg legge meg (Har nettopp renska en kylling for skinn og bein og fryst den ned i passe porsjoner til salat!) Her må alt være "på stell" ellers er jeg redd jeg impulsivt spiser noe som jeg ikke burde (altså: må ha visse ting i huset=planlegging ,planlegging ,planlegging)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol

Start 122,2kg

 

Uke1: 120,4kg -1,8

Uke2: 118,2kg -2,2

Uke3: 117,2kg - 1

Uke4: 116,1kg -1,1

Uke5: 115,8kg -0,3

Uke6: 114,0kg - 1,8

 

Totalt ned 8,2 kg

Første delmål 115,0 nådd 09.05.2008

4 kilo igjen til Andre delmål 110,0kg!

 

JeeeY :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...