Gå til innhold

Noen som er helt i startgropa?


Gjest heltfersk

Anbefalte innlegg

Gjest heltfersk
Start 122' date='2kg

 

Uke1: 120,4kg -1,8

Uke2: 118,2kg -2,2

Uke3: 117,2kg - 1

Uke4: 116,1kg -1,1

Uke5: 115,8kg -0,3

Uke6: 114,0kg - 1,8

 

Totalt ned 8,2 kg

Første delmål 115,0 nådd 09.05.2008

4 kilo igjen til Andre delmål 110,0kg!

 

JeeeY :([/quote']

 

 

HURRA FOR DEG!

Nå kan du være skikkelig stolt av deg selv! Tenk at du har gått ned over 8 kg! Superartig! Tenker det vises godt, har folk begynt å kommentere eller? Er kjempeglad på dine vegne! GOD HELG!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar
Gjest Slankesmurf2008

Det er jo fantastisk! 1,8 på en uke... og har du virkelig ikke veiet maten så nøye????

Jeg er imponert. Må veie alt, ellers så tenker jeg sånn, hmm, nei var det ikke litt mer??? Jo sikkert en liten bit til.... også har vi det gående. For en gjeng, går jo nedover med oss alle her.... he he... høres jo ikke bra ut å si det sånn, men det er jo en bra ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol

Veier du deg idag Heltfersk, eller utgår det idag siden det er pinse? - handler mest fra Ellos til megselv fortsatt, eller Har Handlet ihvertfall, skal ikke kjøpe meg fler klær før jeg har mistet en størrelse eller to. - dessuten har jeg jo en sekk med klær i str48 stuet bort, skal finne den fram om 4-5kg, eller når jeg virkelig føler at jeg har gått sammen i kroppen.

 

Smurfen: Veide maten en dag i forrige uke, bare fordi jeg følte for å korrigere megselv litt... Ellers føler jeg at jeg har noenlunde kontroll på hva det er jeg putter i meg;)

 

Helga har gått så som så, har spist litt sjokolade, et par skiver for mye, men sliter ikke med noe dårlig samvittighet. Det går greit å spise meg for mett, eller spise sjokolade, for så å være back on track igjen til neste måltid - HELDIGVIS.

 

Selv om det går fint for tida, er jeg alltid like redd for at jeg plutselig skal falle av og fortsette som før igjen! At vekta ikke går ned, eller faktisk går litt opp 1 uke er ikke så farlig, men det må ikke være fordi jeg har tatt opp igjen gamle vaner!

 

Har dere gjort noe spesielt i "langhelga"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Veier meg i morra, men uten kursleder. Vi møtes hele gjengen utenom kursleder som er bortreist i konfirmasjon i helga!

Gruer meg litt hvis jeg fremdeles står stille, men tar det som det kommer.

Hae slørvet litt i helga jeg også, nå har jaggu slemme Freia kommet med en ny sjokolade også. Vet ikke hvorfor, men jeg har en sykelig trang til å smake alt som er nytt!!! Og måtte jo gjøre det med "Walters mandler" også selvfølgelig. Dessverre var den altfor god til at jeg bare kunne ta en bit...så det har blitt 4 (ruter, altså)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Startvekt 118,1

uke 1 116,4 (-1,7)

uke 2 115,3(-1,1 totalt - 2,8)

uke 3 114,7 (-0,6 totalt -3,4)

uke 4 113,1 (-1,6 totalt - 5)

uke 5 112,9 (-0,2 totalt -5,2)

uke 6 113,5 (+0,6 totalt -4,6)

 

Ikke artig i det hele tatt, en ting er å stå stille, en annen ting er å gå OPP! Greier nesten ikke å skrive engang, skal legge meg. Har kun en ting jeg vet jeg ikke har vært flink med og det er å drikke nok vann. Må tenke litt og kommer tilbake hit når jeg har grublet ferdig og snakket med kursleder (i morra)...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol
Startvekt 118' date='1

uke 1 116,4 (-1,7)

uke 2 115,3(-1,1 totalt - 2,8)

uke 3 114,7 (-0,6 totalt -3,4)

uke 4 113,1 (-1,6 totalt - 5)

uke 5 112,9 (-0,2 totalt -5,2)

uke 6 113,5 (+0,6 totalt -4,6)

 

Ikke artig i det hele tatt, en ting er å stå stille, en annen ting er å gå OPP! Greier nesten ikke å skrive engang, skal legge meg. Har kun en ting jeg vet jeg ikke har vært flink med og det er å drikke nok vann. Må tenke litt og kommer tilbake hit når jeg har grublet ferdig og snakket med kursleder (i morra)...:([/quote']

 

Uff, litt surt! Dersom du i tillegg føler du har vært flink med maten den siste uka, blir det jo ekstra irriterende. Når det gjelder vannet, drikker jeg av et litersmål (!) når jeg er hjemme, ellers blir jeg faktisk ikke til å drikke nok iløpet av en dag. 5 små glass føles som mye mer enn ett stort. Vi får bare holde motet oppe vettu, det har vært langhelg - det kan ikke ha påvirket veiinga di litt?

 

Samboeren min påpekte igår at han ikke syntes jeg var videre flink med maten igår - helt ærlig, jeg forsøkte, men greide ikke følge helt opp, dessuten er jeg tom for grønnsaker etter langhelga - anyway... hvorpå jeg måtte forklare ham at jeg synes det er vanskelig å være flink med maten når han er hjemme hele dagen. Jeg skjønner ikke egentlig hvordan det henger sammen, men slik er det nå bare...

 

Krysser fingrene for at kurslederen har noen gode råd til deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Må ikke gi opp sier kurslederen. Har allerede fått i meg 2 liter vann i dag, og nå skal jeg være kjempenøye et par uker og se om det har effekt. Når det er minus i kcal-regnskapet så MÅ jeg jo gå ned etterhvert, det er jo helt sikkert, helt logisk. Så det så!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol

Måtte veie, måle og regne kcal idag - fordi jeg følte at jeg kanskje ikke var helt på riktig vei. Merkelig nok hadde jeg fått det for meg at jeg spiste way much, men har faktisk bare fått i meg 1700kcal idag! Har nettopp registrert alt jeg har spist, måtte bare dele frustrasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankesmurf2008

Fy søren det er kjipt når du føler du har vært flink og alt ellers skulle være greit, men det er jo så mye mer som foregår inni kroppene våre en det vi skjønner, og hormoner og vann og salt i maten eller ikke og ting som kan gi utslag, at det er bare å fortsette med telling og kalorier, og som du sier, hvis man spiser mindre kcal inntak enn det en bruker, så MÅ det jo bare gi utslag igjen!!!!!

...så STÅ PÅ! Ikke gi opp....!!!!

 

Jeg har veiedag imorgen, og samme magefølelse. Har stålsatt meg for at jeg skal takle oppgang... har vært flink, men føler dette har vært en TUNG uke, og magen er stor som en ballong... kanskje noe jeg har spist?

Vi får se... kanskje vi ender i samme båt! Må uansett ikke gi opp!

:) smurfen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol

Har ingen illusjoner om at vekta viser nedover imorgen. INGEN. Tipper 115 omtrent, og det er utelukkende fordi jeg ikke er flink pike, men nå føler jeg at dette begynner å bli vanskelig... virkelig vanskelig *sukk*

 

Til mitt forsvar har jeg ikke spist is, sjokolade, kake, potetgull el... Men jeg har ikke vært videre flink utover det heller da. Triste greier, men da har jeg forberedt alle her på at det ikke kommer til å se så lyst ut imorgen. Holder jeg på å miste piffen?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Jenter, vi må bare stå på, jeg er helt sikker på at det er sånn vi skal klare det mange andre ikke klarer fordi:

Mange gir opp nettopp når vekta står stille/går oppover. Men vi må pushe hverandre (og det synes jeg vi er flinke til her inne!! skryt skryt) :) så vi fortsetter med krum hals. Går det dårlig eller sklir vi helt ut i en uke eller to så må vi IKKE gi opp!

 

Sanasol, du får ikke lov til å miste piffen! Du klarer det om du glemmer uka som gikk og ser fremover. Det er lov å ha en dårlig uke (eller to) og du kan ikke gjøre noe med den tida som har gått uansett!

 

Og Smurfen; hvordan gikk veiinga?

 

Jeg bestilte meg klær i 48 i går på Ellos. Ikke så mye, bare en bukse og en kjole, men de skal være et delmål å få på seg i løpet av tidlig sommer.

 

Har hatt to sure uker, en med - 200 gram og en + 600 gram, men i morges (etter frokost) viste vekta 111.1 kg (mandag 113,6) så det ser ut som det løsner igjen selv om jeg nok tenkte inni meg at "ja ja, nå er det slutt på å gå nedover, det var det jeg visste" og mange andre irrasjonelle tanker.

 

Kom igjen jenter, stå på og hurra for oss og 17. mai! Jeg skal spise en softis eller en annen is i morgen UANSETT! Og jeg skal kose meg med den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol

Start 122,2kg

 

Uke1: 120,4kg -1,8

Uke2: 118,2kg -2,2

Uke3: 117,2kg - 1

Uke4: 116,1kg -1,1

Uke5: 115,8kg -0,3

Uke6: 114,0kg - 1,8

Uke7: 114,5kg +0,5

 

Totalt ned 7,7 kg

Første delmål 115,0 nådd 09.05.2008

4,5 kilo igjen til Andre delmål 110,0kg

 

Men føles forsåvidt greit ettersom jeg var litt forberedt på akkurat dette :) Får begynne å veie maten for alvor igjen på mandag, akkurat nå er jeg litt ute av formen...

 

Hvordan går det med dere andre? ...ser du er å myser på tråden akkurat nå Heltfersk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Ja, jeg så at du ogå var her:), jeg har fri fredager (jobber 60 %) så da får jeg virkelig tid til sånt mens poden er på skolen (til kl. 12)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol

Hehe... Hadde tenkt å bare hoppe i det, komme oss ut på tur, men det er surt, kaldt og snør. Frister så mye mer å finne på noen inneaktiviteter, blir en real latmannsdag dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk
Hehe... Hadde tenkt å bare hoppe i det' date=' komme oss ut på tur, men det er surt, kaldt og snør. Frister så mye mer å finne på noen inneaktiviteter, blir en real latmannsdag dette! :)[/quote']

Heldigvis har lærerne bassengtid fredager fra 17.00 til 18.00 så selv om vi også har dårlig vær (i Nordland) så er det forhåpentligvis varmt og godt i bassenget. Tar med poden så kan vi kose oss og drømme om sommer og sol. I dag er det faktisk et år siden sønnen min lærte å svømme! (Vi var på Kreta og da fikk vi jo øvd HVER DAG)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol

Må ha spist en hel ukesrasjon kcal igår, fysj!

 

Idag har jeg begynt dagen min havregrøt, drikker vann, og må bare forsøke å holde motet oppe resten av dagen. Har hatt det litt vanskelig med maten et par dager fordi vi ikke har kommet oss i butikken! Jeg er tom for salat, tom for kylling, tom for banan, yoghurt, nøtter, brødet mitt... stort sett alt egentlig. Ingen butikker som er åpne idag heller, så enkelt skal det ikke være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Startvekt 118,1

uke 1 116,4 (-1,7)

uke 2 115,3(-1,1 totalt - 2,8)

uke 3 114,7 (-0,6 totalt -3,4)

uke 4 113,1 (-1,6 totalt - 5)

uke 5 112,9 (-0,2 totalt -5,2)

uke 6 113,5 (+0,6 totalt -4,6)

uke 7 112,2 (-1,3 totalt - 5,9) HURRA!

 

Jess, - 1,3 siden mandag (selv om jeg stappet i meg alt jeg ville i går, spiste softis, kake og skikkelig feit pizza ute på restaurant med bacon og masse feit ost)! Hurra hurra hurra! Da ble totalen i kg på første kurs - 5,9 kg!

Og cm

Hals: - 1,5 cm

Overarm - 1 cm

Bryst - 7 cm

Midje - 12 cm

Ende - 6 cm

Lår - 3,5 cm

TOTALT TAP I CM: - 31 cm

 

Hurra! Neste søndag begynner jeg på kurs 2! Her skal det ikke få skli ut, nei!

 

Er kjempestolt og kjempefornøyd med egen innsats. 2.2 kg til så er jeg under 110 kg !:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankesmurf2008

Hei og hå... beklager jeg ikke fikk satt inn vekt sist uke.. har vært inne og lest hvordan den går med dere men her er humøret og formen si-rumpa, så jeg har liksom ikke villet dele mine sure miner... MEN Jeg hadde gått ned, og er nå 105,6kg. 13,6 kg ned siden jeg begynte på kurs. Fikk et lite hint om at vanlig vektnedgang er 0,5-1kg per uke, så nå ned 1,5 kg er kanskje litt mye, også har det vært 17mai.. så jeg har bare spist og spist og spist og spist, og er slapp og daff og det er ikke lykke i heimen.

Noen som har noe energi å dele???? Jeg mener ikke kcal... :)

Har begynt forfra idag etter råd fra kursleder. Vært flink pike. Bakt scones og spist gulerøtter. Tenker bare på sjokolade og is og boller og at jeg sikkert var mer lykkelig da jeg var feit(ere)...

Må le av megselv, høres så patetisk ut.....men ok, logger av for idag. Sikkert bedre en annen dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Jeg tror også det er viktig at du ikke tenker så mye på utskeielsene, men legger det bak deg og fortsetter å gjøre så godt som du kan! Noe mer KAN du ikke gjøre! Og det er alltid sånn at humøret og stemningen i heimen går opp og ned, om man er 50 eller 150 kg. Tror ikke du blir lykkeligere om du er den og den vekten!

 

I går rakte/måket jeg ute i over 1 time (=4 trimpoeng) og deretter ødela jeg alt med å skuffe i meg 3 biter kringle med vaniljekrem og melis. Men så tenkte jeg, ja ja før i tiden ville jeg ikke tenkt over det en gang, men nå VET jeg at det "er galt" og er mye mer bevisst på at "det der var en utskeielse". I dag har jeg lagt det bak meg (ikke noe jeg kan få gjort om på uansett- spist er spist!) og har vært kjempeflink og fått i meg "riktig" mat.

 

Nå må du stå på og ikke gi opp! Ikke lenge til du har tosifret vekt nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankesmurf2008

Jeg begynner ny uke idag jeg.. Det er torsdag, jeg har veiet meg, gått ned lusne 0,3kg, men trass alle utskeielser, så er det ned! Nå er det ny uke, nye mål og motivasjon er tilbake! Må bare takke dere her for trøstende ord og støtte. Er veldig glad i denne tråden ! :)

Smurfen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol

Har ingen vekt å komme med, idag er jeg i streik. Har vært litt inni tenkeboksen. NÅ har jeg truffet "5-kiloskrisa" mi, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle det. Kan gi opp, eller kan begynne helt på begynnelsen igjen. Vil helst det siste, for jeg har ikke lyst til å bli tykkere igjen, får da være måte på...

 

Skulle, for første gang denne gangen, virkelig ønske det hadde vært et GR-kurs i nærheta av her jeg bor, men nei. Jeg får vel gjøre mitt beste alene.

 

Noen som kan forklare meg hvorfor det plutselig blir så vanskelig? Hittil har det jo faktisk gått helt greit, men så *poof* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charka

Prøv å kom deg igjennom krisa,det går over.Ja hvorfor blir det slik?

Har ikke noe godt svar på det,sikkert mange ting,men jeg har oppdaegt at for meg blir det slik når jeg mister fokuset litt.

Blir litt slapp,i forhold til å endre vaner,alt går litt av seg selv.

Da må jeg bare tenke på hvorfor jeg gjør dette,hvorfor var det viktig å komme igang?

Men tor du kommer deg igjennom krisa,har foresten en veninne som sliter med 5kg kriser,hun sier det er akkurat som kroppen ikke vil gi fra seg mer,og hodet blir med.Hun er en evig slanker,men denne gangen slanker hun seg ikke,hun lever bare sunnere,og det har faktisk gått bedre.Hjertelig lykke til,ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Hei hei igjen, har vært borte fra vektklubben noen dager, har hatt pause fra å skrive opp og dermed har jeg ikke vært innpå. (Men har veid maten og passet på likevel...)

 

Smurfen; koselig at du liker tråden, den hjelper meg også mye mer enn jeg hadde trodd!

Sanasol; ikke gi opp. Vi trenger deg her inne!

 

Skal spise frokost og kommer tilbake med mer etterhvert i dag...

 

Ok frokost fortært og kan nå tenke igjen!

Jeg skjønner godt at man kan miste motivasjonen og lysten og klarsynet innimellom. Har selv gjort det flere ganger siden mars da jeg startet.

Men det som er fint å tenke på er at om man har en "down-periode" på noen dager, så pleier det å snu, og man får ny "guts" til å stå på videre.

 

Jeg synes det er kjempegøy å se at mange klær begynner å bli for store, og det funker hver gang for meg; å prøve et klesplagg som var passelig for to mnd siden og nå er de for vide. Har også et par plagg som er for trange som jeg prøver av og til he he...

 

Starter kurs 2 i dag, det blir 4 kvelder før og 4 etter sommerferien, og et passer meg utmerket, da må jeg skjerpe meg hele sommeren! Det blir siste kurs som kurslederen holder her, og etterpå kommer jeg til å benytte meg av internettkurs, tror jeg. (Vi får se) Det er 10 mil til nærmeste kurssted, og jeg blir kjempesvimmel når jeg sitter i bil :(

Full rapport kommer i kveld eller i morra, men har gått ned 3,5 cm denne uka, totalt 34,5 cm siden 31/3. Kjempefornøyd. Har gått ned i kg også ifølge min vekt, men skal bruke GR vekta som rettesnor så vi får se hva den sier i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Bruker nå GR-vekt og den viser litt mindre enn den vi brukte før.

Må derfor bruke den nye som retningslinje.

 

Startvekt kurs 2: 111.2 kg

Mål:

Midje 102 cm

Ende 125 cm

Lår 75 cm

Bryst 117 cm

Overarm 39 cm

Hals 39,5 cm

 

Så får vi se hvordan det går...

Har fått "kjeft" av kurslederen fordi jeg ennå ikke greier å komme meg opp i 1900 kcal om dagen (meny 3). Det skal jeg prøve å greie nå. I går ble det ca 1850 og det er jeg kjempefornøyd med!

 

Hvordan går det med dere andre? Føler meg litt "småensom" her inne for tiden...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...