Gå til innhold

Noen som er helt i startgropa?


Gjest heltfersk

Anbefalte innlegg

Gjest heltfersk

Hei alle sammen! Nå er det slutt på å utsette slankingen, og jeg startet sist mandag (31/3-08) på Grete Roedekurs for første gang. Skal ned 38 kg, det er målet mitt, men kanskje mer etterhvert... Veier pr sist mandag 118,1 kg, dvs. akkurat så tung jeg var den dagen jeg skulle føde min sønn som nå er 7 år ;-( Ønsket mitt er å bli 80 kg. Er 167 cm. Som delmål har jeg satt å gå ned 10 kg i løpet av kurset og å komme under 100 kg innen 01.08 - det blir 18 kg på 18 uker og -optimist som jeg er - tror jeg det skal være mulig...

 

Ser etter noen som er i "samme kategori" som meg og som også nettopp har startet reisen mot et slankere liv! Har lest litt her, og det ser ut som det fleste her startet rundt årsskiftet (?)

 

Så er du som meg helt fersk så kan vi vel støtte hverandre litt og gi hverandre gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar
Gjest Pannekake

Jeg er helt fersk!

Vil i første omgang ned 20 kg(målet er å klare 10 før sommeren slår inn for fullt), men bør ned i overkant av 30 for å ligge på trivselsvekta mi, som er 70 kg.

Tenker på å melde meg på et kurs, men det begynner ingen i nærområdet før i begynnelsen av mai så jeg får klare meg på egenhånd så lenge.

Prøver å gjøre meg kjent med denne siden, og håper jeg får noen gode tips.....ser absolutt lovende ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol

Skal egentlig ned en plass mellom 35-45 kilo, veier 122 (!) tunge kg. Eller, det veide det på mandagen. Har hatt en kjempefin uke, ikke vært sulten, og ikke vært særlig søthungrig. Skal ha veiedager på fredagene, fordi jeg etterhvert gjerne vil ha en fast dag til å skeie litt ut på - og da passer fredager bedre enn mandager :)

 

Forsøker å ha en positiv innstilling, men merker at jeg likevel tenker litt slik: "...NÅR jeg sprekker...".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antonie

Skal ned 30-35 kg.Begynte egentlig for en stund siden,men det sklei helt ut.Men skal gifte meg sommern 2009.og har ikke lyst til å kjøpe stor kjole.....er jo min dag,så da vil jeg føle meg vel og slippe å tenke på hvordan jeg ser ut hele tiden...er slitsomt det,og det er je dritt lei.Men nå skal jeg:-)Håper det blir lettere denne gangen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Så fint å få respons, jeg er så kjempespent! Har som sagt ikke prøvd denne metoden før, og håper det vil føre til at jeg legger om kostholdet mitt for godt! Har veiedag på mandag, og det blir utrolig spennende å se om det har blitt minus på vekta.

 

Samboeren min sa igår kveld at han syntes jeg var blitt smalere rundt livet, men jeg har jo bare gått 4 dager på kurs, så jeg vet ikke om jeg skal tro det helt...men hyggelig var det nå uansett! Jeg vil ikke måle eller veie meg før mandag, for da blir det ekstra spennende!

 

Ellers så trenger jeg tips om trening som er effektiv og som jeg kan gjøre hjemme, har en balansesykdom som gjør at jeg ofte er svimmel, og da liker jeg ikke å gå å sulle langs veikanten...

 

Og til deg som skal gifte deg i 2009: Jeg har vært forlovet i 11 år (!) men nekter å gifte meg og se ut som en bløtkake! Så kanskje det kunne bli bryllup på meg også hvis jeg greier målet mitt om å gå ned til 80 kg? Da har jeg 38 kg som skal bort...

 

Stå på jenter! Vi får bare støtte hverandre og få ut frustrasjonen her inne! Ikke så lett å snakke om vekta når mine to venninner her jeg bor er slanke som siv! (Har en venninne på hjemplassen min som går på GR men vi snakkes jo ikke SÅ ofte...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol
Ser at du skal ha veiedag i dag! Så spennende! Vi begynte jo på samme dag og da er det jo kjempegreit å sammenligne oss;-)

 

 

Etter 4-5 dager med kaloritelling (og heller lite mosjon egentlig) viste vekta 120,4, og det er nesten 2 kilo under startvekt. Regner med det er endel vann, og så har jeg gått opp 5 kilo siden januar - easy come, easy go? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Halloen!

 

Jeg har ingen barn, men bortsett fra det, er vi i nesten samme situasjon. Jeg er cc 177 cm høy, og i morges viste vekta 115,8. Forrige lørdag viste den 117,7, så jeg er jo kommet litt i gang. Har mange av de samme målene som deg, men jeg er litt drøyere; Jeg SKAL ned de 117,7 kiloene innen kurset mitt er ferdig (starter til tirsdagen).

 

Flott at du tar tak i slankingen!

 

Hvordan har du tenkt å trene?

 

Lykke-til-hilsen fra Vimsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk
Etter 4-5 dager med kaloritelling (og heller lite mosjon egentlig) viste vekta 120' date='4, og det er nesten 2 kilo under startvekt. Regner med det er endel vann, og så har jeg gått opp 5 kilo siden januar - easy come, easy go? :)[/quote']

 

 

FLOTT!

Supre greier! Full rapport herfra kommer på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk
Halloen!

 

Jeg har ingen barn' date=' men bortsett fra det, er vi i nesten samme situasjon. Jeg er cc 177 cm høy, og i morges viste vekta 115,8. Forrige lørdag viste den 117,7, så jeg er jo kommet litt i gang. Har mange av de samme målene som deg, men jeg er litt drøyere; Jeg SKAL ned de 117,7 kiloene innen kurset mitt er ferdig (starter til tirsdagen).

 

Flott at du tar tak i slankingen!

 

Hvordan har du tenkt å trene?

 

Lykke-til-hilsen fra Vimsa.[/quote']

Vet ikke helt, skal gå/svømme når formen er sånn høvelig. Har trimsykkel som har stått og støvet ned i 5 år som jeg har brukt ivrig de sisite dagene...ellers skulle jeg gjerne ha fått tips om annen trening man kan bedrive i kombinasjon med svimmelhet (??spinning?? he he he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

 

Jeg har ingen barn' date=' men bortsett fra det, er vi i nesten samme situasjon. Jeg er cc 177 cm høy, og i morges viste vekta 115,8. Forrige lørdag viste den 117,7, så jeg er jo kommet litt i gang. Har mange av de samme målene som deg, men jeg er litt drøyere; Jeg SKAL ned de 117,7 kiloene innen kurset mitt er ferdig (starter til tirsdagen).

 

Flott at du tar tak i slankingen!

 

Hvordan har du tenkt å trene?

 

Lykke-til-hilsen fra Vimsa.[/quote']

 

Blr jo ingenting igjen av deg da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antonie

Jeg var så spent jeg at jeg ikke klarte å vente med å veie meg,tenkte gjøre det en dag i uka men....vekta viste en kg mindre enn for 4 dager siden!Kanskje det gir meg et ekstre puff;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83
Blr jo ingenting igjen av deg da!!!

 

 

Jeg mente selvsagt at jeg SKAL ned de 17,7 kiloene... hehe, ikke alle 117,7 :)

 

Starter på kurs i dag. Gruer meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Gårdagens resultater:

- 1,7 kg og totalt -9 cm. Jippi! Jeg håper det fortsetter, det var kjempegøy! Det betyr 116,4 kg. 16,4 igjen til første delmål...

 

Ellers så var jeg på svømming på mandag, og det var tungt! Men jeg kjente at hele kroppen hadde fått trening etterpå, selv om jeg tok det rolig. Anbefales! Fikk med meg ei anna på min størrelse, så fikk de andre bare glo tenkte jeg. Men det var ikke så mange i svømmehallen, og de som var der var kjempetrivelige og kom med gode råd til oss "ferskinger". Supert!

 

Har tatt meg en dag avspasering i dag so jeg hadde tilgode, men i natt ble sønnen min syk, så istedetfor en kosedag for meg selv, er jeg nå hjemme med sykt barn:-( Ja, ja- det er jo typisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk
Jeg mente selvsagt at jeg SKAL ned de 17' date='7 kiloene... hehe, ikke alle 117,7 :)

 

Starter på kurs i dag. Gruer meg litt.[/quote']

 

 

Lykke til på kurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol
Gårdagens resultater:

- 1' date='7 kg og totalt -9 cm. Jippi! Jeg håper det fortsetter, det var kjempegøy! Det betyr 116,4 kg. 16,4 igjen til første delmål...[/quote']

 

Synes det var tøft av deg å gå i svømmehallen!! Har selv kjempelyst til å dra i bassenget, men er liveredd for at alt som finnes av unger kommer til å glo og spørre mamman sin "hvorfor er den dama så tjukk?" - har hørt det før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankesmurf2008

Hei...

Dette er mitt første innlegg, så er ikke helt sikker på hvordan det gjøres...men jeg har lest en millon tråder, og ble så glad da jeg fant denne.. syntes liksom ikke det var andre "som meg" her inne, også fant jeg denne! LYKKE! :)

Jeg begynte på kurs (internett) 4 uker siden, Jeg er 175cm på strømpelseten, har gått ned fra 119 til 111, og er super happy,men har fortsatt lang vei å gå... vil gjerne følge med sammen med dere ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk
Hei...

Dette er mitt første innlegg' date=' så er ikke helt sikker på hvordan det gjøres...men jeg har lest en millon tråder, og ble så glad da jeg fant denne.. syntes liksom ikke det var andre "som meg" her inne, også fant jeg denne! LYKKE! :)

Jeg begynte på kurs (internett) 4 uker siden, Jeg er 175cm på strømpelseten, har gått ned fra 119 til 111, og er super happy,men har fortsatt lang vei å gå... vil gjerne følge med sammen med dere ... :)[/quote']

 

 

Hjertelig velkommen skal du være!

Trimmet ikke i går, og hadde kjempedårlig samvittighet (men hadde sykt barn som jeg hadde vært oppe med halve natta før...) Så i dag ble det lang tur, 1 t og 10 min middels fort og det ga 2,8 trimpoeng så da er jeg "inne" igjen.

 

Sanasol:

Det finnes sikkert tider der det kun er svømming for damer, når ungene har lagt seg;-) hehe... Nok en gang; anbefales. Og legen min sa svømming og sykling var de mest effektive treningsmetodene. Det tror jeg så gjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start 122,2kg

Uke1: 120,4kg -1,8

Uke2:118,2kg -2,2

3,2 kilo til første delmål 115,0.

 

Oi, selv med ca 18-1900kcal innabords hver dag, suser vekta nedover! Jeg skal nyte det mens det varer :) Skulle bare ønske gamle klær ville begynne å passe igjen, har en hel sekk som bør passe igjen når jeg nærmer meg 110.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Så moro at dere får det til:-)Fyker jo nedover her hehe!

Jeg lurte på om noen kunne komme med noen effektive treningstips?Leste det var bra å sykle..har sykkel må bare hente den..Har en dress som ikke sitter helt som den skal,så skal prøve å få den til å sitte til 17.mai:-)

Hilsen malene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må begynne å røre meg i tillegg til å spise sunt, ellers kommer jeg til å miste motivasjonen snart. Blir så bra å komme under 115 etterhvert, laveste jeg har vært på *tenke* 2 - TO - år, 5 år siden jeg veide 80(!)kg. Må dessuten få "gubben" til å stikke unna badevekta der jeg ikke kan finne den, for jeg har så fryktelig vanskelig for å la være å gå på den _hver_ morgen.

 

Hadde vært morsomt å høre hvordan dagene deres går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sanasol:

Det finnes sikkert tider der det kun er svømming for damer' date=' når ungene har lagt seg;-) hehe... Nok en gang; anbefales. Og legen min sa svømming og sykling var de mest effektive treningsmetodene. Det tror jeg så gjerne![/quote']

 

Må sjekke det opp - og selvfølgelig, det som tar lengst tid; må manne meg opp til å dra dit! I mellomtida får jeg hive meg over ergometersykkelen min, satse på at det er like bra som "vanlig" sykling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...