Gå til innhold

Noen som er helt i startgropa?


Gjest heltfersk

Anbefalte innlegg

Gjest Slankesmurf2008

Halloen!

Prøver å finne engasjement til mitt kurs2. Har allerede brukt opp 3 uker uten å gjøre noen skikklig innsats. Prøver sånn halvhjertet å spise sunt, men klarer liksom ikke å finne igjen den entusiasmen jeg hadde over å gå ned å gå på kurs å være aktiv som jeg hadde på kurs 1. Bruker ikke boken så mye lenger, har liksom sett på de oppskriftene som var noe, og har gått tom for ny giv til å finne nye. Entusiasmen er borte. Spesielt går dette ut over trimpoengene, er tilbake til det gode gamle med å sitte inne og ikke gjøre noe. Idag har jeg planer om en tur, det hadde jeg igår også... får se hva som skjer. Trenger 7 trimpoeng denne uken, og må få de idag og imorgen,så er det forbi.... Ut på tur, aldri sur... klinger ikke så bra uten litt energi i stemmen, ser du! Ja ja... finner vel på noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar
Gjest heltfersk

Ikke enkelt nei...

Vet ikke helt hva slags råd jeg skal gi. Har flere ganger følt at jeg mister litt piffen, men det har gått fort over (etter et par dager).

Jeg har ikke "råd" til å slutte nå når jeg er på rett vei. Det blir som kurslederen min sa; Om du starter og skal springe 5-mila, er det dumt å snu etter en mil og løpe tilbake til start, for da må du løpe 7 mil for å komme til mål...

 

Men er man uten motivasjon så er det ikke lett...

Du har ikke noen du kan få med "på laget" slik at dere kan mase litt på hverandre om å gå turer, dra på svømming o.l.??? Jeg har gjort det av og til med venner og bekjente, det hjelper mye for da blir det vanskeligere å sluntre unna!

 

Lykke til uansett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankesmurf2008

... som småbarnsmamma, så skylder jeg på søvnmangel.... Men etter noen GODE formiddagslurer har energien rett og slett kommet tilbake, og det er bare så deilig å ikke føle seg utmattet!

Så rett og slett etter 2 time søvn på dagtid mens "sjefen" sover har mammaen altså bare krypet til køys hun også. Og resultatet energi og overskudd i hverdagen når det trengs; 15 trimpoeng på 3 dager! 0,9 kg ned!

.... og neste uke: Enda mer poeng og enda mer ned! Sukk... deilig!

 

I'm back ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evilin

Heihei heltfersk! (og alle dere andre !;))

 

Helt fersk jeg også - dvs herinne iallefall.

Gikk på GR kurs i ifjor høst og klarte å gå ned 12 kg. i det siste har jeg ikke vært så streng med meg selv som jeg burde - og gått opp halvparten ! : /

 

Så nå er det jammen på tide å skjerpe seg - og begynne på `n igjen!

Begynte mandag denne uken , og til nå har jeg klart å gått ned 1,1 kg- og er fornøyd med det !

 

Synes dere er kjempeflinke jeg - og vet jeg kommer til å få en masse inspirasjon bare v å lese gjenneom innleggene deres !

Jeg har ikke fått lest alt ennå , men jobber med det !:)

 

Ikveld skal jeg gå en rask tur , så jeg får litt poeng idag og.....

 

Klem fra Evilin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk
Heihei heltfersk! (og alle dere andre !;))

 

Helt fersk jeg også - dvs herinne iallefall.

Gikk på GR kurs i ifjor høst og klarte å gå ned 12 kg. i det siste har jeg ikke vært så streng med meg selv som jeg burde - og gått opp halvparten ! : /

 

Så nå er det jammen på tide å skjerpe seg - og begynne på `n igjen!

Begynte mandag denne uken ' date=' og til nå har jeg klart å gått ned 1,1 kg- og er fornøyd med det !

 

Synes dere er kjempeflinke jeg - og vet jeg kommer til å få en masse inspirasjon bare v å lese gjenneom innleggene deres !

Jeg har ikke fått lest alt ennå , men jobber med det !:)

 

Ikveld skal jeg gå en rask tur , så jeg får litt poeng idag og.....

 

Klem fra Evilin[/quote']

 

Hei Evilin og velkommen til tråden, fint du henter inspirasjon her;)

Det gjør jeg også.

 

Har hatt (nok) en sløv uke og nå må jeg skjerpe meg! Veier maten og greier, men slurver med å føre inn det jeg spiser, og da aner jeg ikke hvor mange kcal det har blitt (de tre siste dagene), veiedag i morra. Skal trimme på trimsykkelen straks, brenne bort litt "dårlig samvittighet" ...

 

OG DETTE KAN JEG SKYLDE PÅ:

Har vært stress med en messe der jeg har solgt smykker og såper som jeg har laget, men artig + at jeg tjente 3000 kr;)

 

ALTSÅ: Full skjerpings. Og dere får rapport etter kurset i morra (men har en dårlig følelse). Vi får se hva resultatet blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Vi har visst nesten tatt sommerferie her inne...

Men jeg driver på fremdelse, er på kurs 2 og i kveld er det veietid. Kommer tilbake med resultatene.

 

Håper på et godt rykk nedover- de to foregående ukene har det vært ned kun - 200 g og -300 g. Håper på over 1/2 kg for motivasjonen sin skyld.

 

Ellers har det vært et nydelig vær i over 1 uke og da sitter jeg lite på internett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

(Startvekt kurs 2: 111.2 kg)

 

Denne uka ned - 0,5 kg til 110,5 kg (Og hadde nettopp spist middag, 15 min før veiinga)

 

Mål:

Midje 101 cm

Ende 123 cm

Lår 75 cm

Bryst 116 cm

Overarm 38,5cm

Hals 39,5 cm

 

Det går rette veien iallafall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankesmurf2008

Hei og hurra!!!

Jeg er fortsatt i siget. Det har gått sakte en periode, men pilen peker ihvertfall nedover! 102,1kg idag! Det er ned 17kg! På 1,5kurs!!!! Jeg er så fornøyd. Nå er det bare USLE 2 kg till som skal slites av denne dvaske kroppen, også bikker jeg under "the magic number"!

Hipp Hurra for Grete Roede! Ha en strålende sunn og slank helg alle sammen!

;) Smurfen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Artig å høre fra deg igjen! Trodde jeg var blitt helt alene her inne;-)

 

Gratulerer så masse! Sikkert kjempemotiverende. Du har jo gått ned dobbelt så mye som meg på 1,5 kurs. Hadde siste kurskveld før ferien i dag og nå er vi midtveis i kurs 2.

 

Resultater:

- 1,0 kg denne uka (totalt -8,6 kg) Veier nå 109,5 kg. Har satt meg som mål å være 5 kg mindre når vi møtes igjen etter ferien om 9 uker. Skulle ønske det gikk like fort med meg som med deg!

 

I cm er tapet -42. Det er kjempeflott synes jeg.

 

Skal gi jernet hele sommeren. Håper motivasjonen holder!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflotte resultater jenter ! ;)

Smurfen - 17 kg på 2 kurs er jo utrolig bra - og må vel kjennes og føles enda mer utrolig !?

heltfersk: Har jo gått ned endel du også jo - for ikke å snakke om alle cm du har minket ! Det er jo vel så viktig som å gå ned i kilo! Du har sikkert fått mye mer muskelmasse,etter du begynte på kurs! Og at du hat mistet 42 cm all over - må jo sees og kjennes godt !?

 

Selv har jeg ikke vært så flink som dere ....har nok en gang vært nødt til å ta meg selv i nakken IGJEN , og har nå meldt meg på nettkurs, som begynner imorgen.

Nå er det ingen kjære mor her i gården !

Jeg fikk kursboken på mandag , og tok like godt fatt på sakene fra da av.

Er kommet godt igang med maten synes jeg , og har fått trimmet litt - både igår og idag.

Imorgen blir jeg opptatt mye av dagen, men regner med å ta en skikkelig treningsøkt , etter pliktene er unnagjort! :)

 

Kommer til å veie meg imorgen alt , siden det da egentlig er dagen for kursstart.

 

Stå på jenter - dere er superflinke synes jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

Og lykke til på internettkurs! Vurderer kurs via internett selv etter at kurs 2 er ferdig. Spennende å høre hvordan du synes det fungerer etterhvert!

 

Motivasjonen går opp og ned, men når det sakte men sikkert går nedover så er det faktisk ganske motiverende i seg selv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankesmurf2008

Dagens vekt:

99,9kg

Jeg fikk sjokk 2,1 kg ned denne uke... det er jo helt amazing! Nå er det en uke igjen av kurset mitt, så tar jeg sommerferie, og skal HOLDE MEG UNDER 100 HER FRA TIL EVIGHETEN!

;)

Det er mulig!!!!! Jeg trodde ikke det var mulig da jeg begynte dette kurset, men det er altså mulig!! Ikke gi opp... stå på, det er så verdt det!

:) glad-smurfen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk

GRATULERER TIL SMURFEN!!!!!!!!!!!!!

 

Fantastisk med to-sifret vekt!!

Gud så deilig- jeg gleder meg storveis til den dagen kommer!! Har pause i kurset, men i følge min vekt har jeg gått ned et kilo til denne uka, dvs at jeg vil være ca 108,5 på kursvekta. Altså en 8-9 kilo til før jeg kommer under 100!

 

Har du noen peiling på hva som har fått deg til å gå ned så mye sist uke? (Desperat etter tips her... he he he)

 

Kommer til å være her inne en gang i uka ca for å registrere matinntaket på vektklubben, ellers blir jeg nok litt mindre aktiv her inne nå i SOMMERFERIEN!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankesmurf2008

Heltfersk, du lurte på om jeg vet hvorfor jeg har gått ned SÅÅÅÅ masse siste uke.... Må vel si at det har vært en GOD porsjon motivasjon. Har spist super sunn, mer grønt enn vanlig! Deilig å se at det nærmet seg delmål, og store øyne på vekten i håp om å klare det innen kursslutt (som er NÅ på torsdag) ... I tillegg må jeg nok innrømme: TRIMPOENG... det ble ikke så mange, men GULVVASK med løvvang 3 ganger per uke på 160m2 har nok hjulpet på... (Ligger ikke på GR listen over "trimpoeng" av en eller annen IDIOTISK grunn...) Vi har hatt storinnrykk denne uken. Besøk, 5overnattingsgjester, senger å re opp, gulv og vegger og bad og greier å vaske og fikse. Har stått på hele dagen så svetten SILER... så ja.. hmmm... har nok vært medvirkende kan man si!!!! Nå skal jeg begynne å inkludere gulvvask i trimpoenglisten. I følge VG er vist gulvvask med løvvang mer kcal forbrennende enn fotball. Så heretter blir 30min gulvvask ført opp som 30 min fotball på trimpoeng listen... Så får vi se om det er motivasjon til å holde renere gulv i huset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med så flotte resultater og ned på tosifret !! :) Må bare skrive under på heltfersk sin kommentar på den - gleder meg stort til jeg når det målet !

Selv er jeg også rimelig fornøyd med min første uke m nettkurset. - 1,1 viste vekten idag og - 14 cm allerede (3cm rundt midjen:) Klarte å få karret til meg 13 trimpoeng denne uken. og håper på ca det samme neste uke.

 

Synes det går fint med maten også , bortsett fra at jeg ikke hver dag har klart å spise så mye jeg skal ifølge min meny nr 3.(1900kcal) Ellers hadde jeg mensen forige uke - og det gikk hardt utover kosemerkene gitt ! ;d

Satser på en like grei omgang , kommende uke også......

 

Ønsker dere jenter just det samme ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankesmurf2008

Hei alle sammen...

Nå tar jeg sommerferie. Er ferdig med kurs, og suuuuper fornøyd. 19kg ned på 2 kurs, sett lyset under 100, og føler meg som et nytt menneske! Satser på å holde vekten de neste 4 ukene, uten å være så mye på dataen, så får vi se hvordan det går. Titter nok inn her med jevne mellomrom, men blir nok ikke så masse skriving... må jo følge med dere likevel!

:) Stå på, for det ER mulig!

Smurfen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Sanasol

Har dere tatt sommerferie nå? Tråden var plutselig helt stille..

 

Er helt imponert over dere; holder koken, - og slankesmurfen som er UNDER 100! Må være kick å gå på vekta da :)

 

Har begynt på nytt igjen, med Reductil. Håper det hjelper meg påvei igjen, ettersom jeg har gått opp nesten alt jeg gikk ned sist *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Sanasol

Jeg skjønner at dere har tatt ferie, men nå dytter jeg dette innlegget til toppen, slik at det ikke plutselig slettes - eller bare forsvinner ut i cyberspace. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Slankesmurf2008

:) tilbake etter ferie. Fortsatt ned i ferien... men det har vært omgangssyke og varme, og ikke så sunn mat, så det er nok ikke noe å skryte av!

Nå er det en til uke med ferie, også begynner alvoret igjen. 10kg igjen, så skal jeg ha pause! ... noen som fortsatt er med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathilde18

Nå har jeg fulgt med dere noen dager og denne tråden er så flott! Så flott å se at dere oppmuntrer hverandre og står på så det hviner etter! :-)

Mange kilo er jammen blitt borte på dere..

 

Jeg driver da på jeg også, gikk på et Grete Roede kurs for snart 2 år siden, gikk nesten ikke ned, men klarte å gå ned 17 kilo etterpå.. Har gått opp igjen 3-4 kilo, veier nå 104 sånn ca.. skal ned til 80 har jeg bestemt og det SKAL jeg klare! :-)

Ville bare si at jeg heier på dere, og har veldig lyst til å henge meg litt på dere!

 

Stå på jenter, dere er kjempe flinke!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Don't you know i'm still standing better than i ever did

Looking like a true survivor, feeling like a little kid!

 

Jeg har vært hos legen idag, fått resept på Reductil 15mg. Jeg måtte bekjenne for legen min idag at jeg faktisk skjemmes over å være et voksent menneske uten evne til å regulere mitt eget matinntak og mosjonsnivå, for det er FLAUT. Men det er mange i samme båt, var svaret. Det er faktisk en liten trøst. I tillegg har jeg kommet dithen at jeg skjønte at livet mitt ikke kan stå på vent i påvente av at jeg skal bli slank. Jeg har innsett at det kan ta årevis, om jeg i det hele tatt kommer meg ned 50 kilo. Selvfølgelig skal jeg jobbe med saken, men samtidig må jeg få si at jeg skal leve med megselv uavhengig om jeg veier 75 eller 120 kg - det er jo ikke egentlig et valg engang, vi MÅ jo leve med den kroppen vi har.

 

Så jeg kler kroppen min i klær jeg liker. I freshe farger, og jeg gjør det med hodet hevet.

 

Jeg har lest på et forum for foreldre med barn, og holdningene mot overvektige der inne er faktisk helt forferdelige. Eller, vil kanskje si at holdningene enkelte legger for dagen er hårreisende. Jeg blir helt himmelfallen over hva noen greier lire av seg. Dette gjør at jeg er ekstra bevisst på holdningen min når jeg går og at jeg ikke går av veien for å møte blikkene til mennesker på gata. Jeg er verd like mye som alle andre. Jeg er en sprudlende, glad person som trives blant folk - og mennesker med slike fordommer mot tykke mennesker skal ikke få holde meg nede.

 

Hehe. Skal vi si det slik: Dette er mitt korstog. I Have A Dream! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fulgt med dere noen dager og denne tråden er så flott! Så flott å se at dere oppmuntrer hverandre og står på så det hviner etter! :-)

Mange kilo er jammen blitt borte på dere..

 

Jeg driver da på jeg også' date=' gikk på et Grete Roede kurs for snart 2 år siden, gikk nesten ikke ned, men klarte å gå ned 17 kilo etterpå.. Har gått opp igjen 3-4 kilo, veier nå 104 sånn ca.. skal ned til 80 har jeg bestemt og det SKAL jeg klare! :-)

Ville bare si at jeg heier på dere, og har veldig lyst til å henge meg litt på dere!

 

Stå på jenter, dere er kjempe flinke!!

 

Klem[/quote']

 

Hei Mathilde18! Velkommen i tråden, fortell gjerne litt om deg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...