Gå til innhold

Ungdomstråden


Anbefalte innlegg

Gjest Ahnimah

Hei jenter!

 

Nyaco: så flott med masse nedgang, supert at du er på riktig vei.

 

Honney: synd at du sprakk litt, men da erre påan igjen!

 

Det er jeg også i dag... Uffameg, etter festen natt til 1.mai fortsatte jeg bare å spise... Skulle liksom prøve å slutte å røyke også, men det gikk fløyten :( Kanskje smart å ikke ta begge deler på en gang. Vekta var nådeløs i går, har ikke regnet ut hvor mye jeg har gått opp, men minst halvannen kilo til... Jaja, jeg var sikkert full av vann og slikt også, men jævlig kjipt at noen dager skal ødelegge sånn!

 

Fikk dratt på tatoveringsmessa i helga, men ingen hadde tid til meg... så jeg og kjæresten bestemte oss for å vente til høsten og heller tatovere oss der han pleier å tatovere seg. Jeg har tre fra før, men skal dekke over den ene. Tenkte å poste bilde her senere, den er veldig fin :D

 

I dag var jeg ute og syklet med mamma, deilig å få hanket inn noen trimpoeng igjen. Jeg og typen er flinke til å spille squash også, så det blir vel litt mer av det denne uka.

 

Er det fint vær hos dere, eller? Her er det helt nyyyydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Hei dere!

Nyaco: så supert at det går bra for deg nå! Gratulerer med flott nedgang!!!

 

Ahnimah: som du selv sa; da erre på'n igjen! Vi må bare ta tak nå! =) Den halvkiloen går nok fort av igjen skal du se!

 

Vekta mi stoppet på 83,3 i dag, så litt nedgang var det da, selv med en litt skranglete uke. Så denne uka skal gå bedre! Har bare rukket en halvtimes tur på to dager, men i morgen skal jeg svømme og høste trimpoeng! =) Har fått lurt med meg ei ny ei på jobben til å bli med å svømme, så d blir hyggelig! Så denne uka er den store oppgaven å finne frem motivasjonen igjen, jeg vet den er her en plass, så det er vel bare å stå på lenge nok, så dukker den opp og ting går litt mer av seg selv igjen :(

 

Skal ned minst en halvkilo denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har hatt lyst på tatovering i mange år, men det har aldri blitt til det.. Enten har eg ikke råd da eg kanskje hadde turt, eller så har eg utsatt det. Er så redd det skal gjøre så vondt eg! Men har kjempelyst på en liten baby-tiger et sted. Oppe på ryggen kanskje. Eller noe lite ned på ankelen, ei rose eller lignende. Får se om det blir noe av nå, er jo allerede halveis til 50.. Men man blir vel aldri for gammel for en tatovering, om man har lyst på?! Typen er jo 27, han har jo så lyst på en en slik lang en som går fra halsen og litt nedover armen, og gjerne svinger seg litt ned på brystkassa. Hehe... Bestekompisen har en sånn, og han er så misunnelig;) Men han har ingen fra før, så det er ikke litt voldsomt å ta første gangen da..?? Eg er redd han blir misfornøyd eller synes det blir for mye.. Men nå når vi er blitt foreldre, vet eg jo ikke om vi skal bruke pengene våre på tatoveringer da... Vi har jo alt mulig anna... Holder på å pusse opp nye leiligheta, lån, bil, barnehage, mat, ferie osv!! Men har uansett veldig lyst på et lite nusselig tigeransikt eg.. Eg har tatt ut piercingene mine og! Hadde i navlen og i underleppa.. Savner de litt..

 

Ble ikke noe spinning i går, vi var heller ute i hagen heime og spadde opp jord, så vi kan legge nye heller der. Og lage større terrasse til sommerkveldene:) Men eg sykla på jobb i dag da! Først sykla eg lillejenta i barnehagen, så sykla eg til Bailine og fikk trimma magen min en halvtime, før eg sykla videre på jobb så eg fikk åpna butikken kl.10. Stressa litt med å skifte kle og det der, men det gikk greit, er så lite kunder her så tidlig om morningen uansett! Så etter jobb må eg skifte igjen, og hente ho i barnehagen før vi reiser heim. Og heimover fra sentrum er det litt oppoverbakker. Har ikke klart å sykle hele veien når eg har ho bakpå ennå, blir nok heller ikke med det første;)

 

Eg snikvegde meg både i går og i dag, og eg er over 82 kg igjen.. Eg skjønner det ikke... Er så engstelig for neste uke.. Nå mandag var eg jo 80,7 kg.. Lurer på om eg går opp av å spise salt mat..?

 

Ahnimah: Så kjekt at du og typen spiller squash sammen! Er sikkert morro det! Og så er det jo kjempeslitsomt, spesielt viss han e go;) Eg prøvde det så vidt på Lanzarote da vi var på klassetur på folkehøgskulen, det var jo så vanskelig! Har dere noen gang vert på La Santa Club på Lanzarote? Er så utrolig mye kjekke aktiviteter der! Vi spilte sandvolleyball kver morgen, vi surfa, var på ridetur, spilte fotball, basket osv. Men eg hadde jo aldri vert der, hadde eg ikke gått på idrett! Tenk det da.. så mye som eg trimma da eg gikk der.. Uten å tenke over det egentlig.. Det var bare kjempemorro liksom! Anbefales på det sterkeste! Men eg husker eg grua meg så forferdelig til å vise meg i bikini, og det vart heller ikke mange dager eg turte det.. Og da var eg jo mye strammere og tynnere enn eg er nå! Hadde jo ikke babymagen da.. Nå vil eg jo bare bli slik igjen..

 

Puh... dette ble langt..

 

Honney: Håper du koste deg på svømming med ho nye! Kor mange trimpoeng ble det da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! I går ble det svømming ja, d var kjemme trivelig! Men er litt lite sosial når jeg svømmer, bare plasker i vei hele tiden, men det blir det jo mange trimpoeng av =) 5,2 for å være nøyaktig, og det skremte ikke bort kollegaen min, hun blir med neste gang også :(

Og i dag har jeg vært ute og gått i ca 1 time og 20 minutter med staver så d ble da 4,4 trimpoeng der også. Føler at jeg er i en bra modus igjen, herlig!!!

 

Så flink du er som sykler da! Sikkert ekstra mye trening med jenta di bakpå, så det blir nok faste ben på deg i alle fall nå! :)

 

Og når det kommer til tattoveringer, hvor ofte bruker du penger på bare deg selv? Hvis det får deg til å føle deg bra, er det ikke verdt noen kroner da? Varer jo tross alt hele livet :D Jeg sier go for it, hvis du har virkelig lyst! (Bedre å angre på ting man har gjort...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det pinse dere! Men jeg jobber jo i morgen også, men fri på mandag blir nok godt :( I dag har kommuneansatte fått lønn og det merket vi GODT i butikken for å si det sånn, har ikke løpt sånn siden like før jul, så det var treningsøkta si det! I tillegg lempet jeg på esker og hang opp klær i kjempefart i nesten 2 timer på lageret, det var nesten aerobic :D Også var det rett ut å stable ved i nesten en time etter middag, så selv om det ikke blir noen trimpoeng i dag (registrerer ikke sånne ting), så vet jeg at kroppen har blitt brukt, å det er herlig! Nå skal jeg straks på kino å se Dykkerklokken og sommerfuglen, håper den er bra!

Dere får ha ei super pinse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tatt helt helg eller? Føler meg litt ensom her :D

Hvordan går det?

 

I helga har det blitt litt potetgull, en pils og litt popcorn, MEN det får bare gå greit :) Har hatt en nesten to timer lang veldig hurtig gåtur i dag, så har da fått forbrent noe også :)

 

Jeg har tenkt litt på hvorfor jeg ikke klarer å holde meg unna godis og annen fyfy mat, og har kommet fram til at jeg hele tiden tenker at det er så lenge til jeg blir tynn uansett, at det har ikke så mye å si om jeg tar "bare en bit nå"... Det jeg må innse er at jeg har bare ti kilo i gjenn... det vil si mellom ti og tjue uker, alt etter hvor fort det går, så kan jeg være på den ønskede vekten min. Idag gjelder like mye som i morgen. Og altså, tjue uker med lavere kcaloriinntak enn forbruk burde jeg jo klare! Tjue uker er jo nesten ingen ting i forhold til resten av livet! Heller ikke i forhold til de litt over tre årene jeg faktisk har holdt på med dette. Det er jo liksom bare innspurten, å den må jeg da kunne klare nå! Her skal det ikke prøves lenger, det skal gjøres! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god pinse!

 

Ja vi merker det på lønningsdagene på butikken vi også, men ikke så godt som dere iallfall! Du fikk virkelig trimma deg på jobb ja, så bra:)

 

Eg gikk en 2timers moderat gange-tur med barnevogn på fredag, og da forbrente eg 800 kcal. Om du gikk en 2timers hurtig tur, forbrente du nok mye kalorier ja! Flott:)

 

Ja har lyst på tatovering, er det vondt?? Hvilken smerte er det liksom...?? Pysete meg.. Hvilke tatoveringer har dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det gjorde spesielt vondt å ta tattovering... Det er vondt, ja, men det er på en måte smerte du finner deg i :( Det var på ingen måte så vondt at jeg følte for å skrike eller gråte, så d klarer du nok fint viss du vil :D

Jeg har en sommerfugl på skulderen, fisk på leggen og en stjerne på brystet...

 

To timer med barnevogn må jo være kjempetrim! Du får vel trent armene litt samtidig også da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Hei jenter!

 

Huff, jeg falt visst helt ut en liten stund jeg... Det er ikke lett med sommer, sol, utepils og venner som vil grille :) Men da jeg veide meg i går var jeg iallfall en halvkilo mindre enn forrige mandag...

 

Godt å høre at dere står på, det er motivasjon for meg å komme inn her og lese om hvor flinke dere er! Jeg hadde aldri i verden klart 4,4 trimpoeng på en gåtur... Har syklet i dag, forbrant 350 kcal. Ikke mye å skryte av, men det får vi ta igjen til uka.

 

Skal innrømme at jeg sliter med maten. Det er hardt når jeg jobber på kafè og har fristelser rundt meg hele tida. Tror ting hadde vært mye enklere hvis jeg slapp å se alt sammen hver dag... Det er liksom så lett tilgjengelig. Men jeg har bestemt meg for å bare jobbe der frem til vikariatet mitt går ut i desember. Så får jeg bare være flink til da :D

 

Nå håper jeg bare på at motivasjonen kommer strømmende!

 

Nyt sola, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at det er lett å bli ledet ut i fristelse, både i det gode været og når du er på cafe-jobb! Har selv jobbet mang en sommer på en restaurant med kiosk og softismaskin, så vet hvordan det klør i fingrene etter noe godt når du ser på det hele tiden! :) Det jeg lærte meg var å ta med matpakke. Ja, d kan se litt dumt ut siden du har mat tilgjengelig over alt, men nettopp derfor er det at du spiser den og ikke lett snur deg til noe annet, fordi du vet du har den med av en god grunn! Kanskje kan du skjære deg noen tomatskiver el. på jobben å legge på brødskivene eller hva du velger å ta med, så blir det litt mer fristende og litt mindre tørt :D

 

Ellers har denne uka begynt bra for meg. Bare tirsdag og fått 11,1 trimpoeng allerede! Sånn går det når man er uten bil i noen dager :) Men sliter fælt med å holde meg helt unna snop, ble et par biter smågodt i dag også, men når resten er helsunt så må det gå greit. Men endelig mål er å kunne gå forbi ei godteskål en hel dag uten å ha lyst på/viljekraft til å motstå...

 

I dag kommenterte en av kundene hvor tynn jeg hadde blitt! Jeg ble så falu :) men det var veldig hyggelig å høre. og jeg har nok blitt en del smalere siden i høst, men etter jul nå har det jo gått veldig tregt. stor motivasjon var det i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har kun gått ned 200 gram siden forrige veke, satser på mer til neste mandag. Eg har forresten begynt å sykle til og fra jobb og barnehagen nå, blir 400-500 kcal kver dag eg gjør det! I tillegg er eg på spinning man og ons, og der blir det også 500 kcal på kver time. Har lyst på fjellet igjen, får trimma så sinnsykt bra da, får se på søndag.

 

Honney: Eg får tenke litt på tatovering ja, har lyst på:) Kanskje om tid og stunder! Ja hjelper å trille tur med barnevogn, spesielt når vi har oppoverbakker heim igjen! Det merka eg, og eg hadde i tillegg handla 2 store handleposer på Rema, så eg fikk slitt meg litt ut på slutten der ja;) Så kjekt at du fikk kommentar av en kunde!! Grattis!! Det hjelper virkelig på humøret! Og du, 11.1 trimpoeng på 2 dager? Det er kjempe!! Kossen har du fått det til??:D

 

Ahnimah: Eg skjønner også kossen det er slite med maten.. Og å jobbe der man har god mat.. Savner IKKE baconpølsene, ostebaguettene eller bollene som vi spiste kver dag! Foretrekker å stå blant sko eg da, og du er veldig flink om du klarer å holde fingrene unna:) 0,5 kg er good! Flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykling er jo knall trening nyaco, så det utgjør nok MYE etterhvert når du sykler såpass mye hverdag! Du er flink altså! :) og du, 200 gram er også ned. En liten smørpakke som har fløyet vekk fra kroppen din!!!

 

I dag har jeg vært og svømt igjen, helt uten flauser denne gangen også. Lenge siden jeg har skapt furore nå, er en sånn type som setter meg selv i de rareste situasjoner gankse ofte, men har vært et rolig liv siden 1 mai nå, så snart blir det vel en knallsituasjon snart igjen tenker jeg, går bare å venter :)

I dag er den eneste utskeielsen et bittelite fruktkakestykke! Spiste mest frukt, minst kake :D Ei av de nye ekstrahjelpene på jobben hadde bursdag forstår dere, hun hadde fri i dag, men synes det er så arti å være hos oss så hun kom innom med kake og bare hang litt rundt i litt over en time, kjempekoselig i den hektiske værdagen! Så det har vært ganske fin plankekjøring i dag, og det er veldig godt etter at det har vært litt kaos i mat og sånt i det siste synes jeg!

 

Ha en fin onsdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg håper eg får stramme lår og rompe til sommeren, når eg får sykla såpass mye. Magen og hoftene derimot, ka skal eg gjøre med de... ? Er jo der det er verst, men det er så kjedlig med styrketrening!! Sykla ikke på jobb i dag, fineværet er plutselig borte vekk, det regna da eg såg ut soveromsvinduet i dag tidlig... Vil ha sol på 17.mai...:)

 

Hehehe!! Honney, så bra at du klarer å holde deg unna flausene innimellom da;)

Du får si ifra når neste knallsituasjon opptrer da;)

 

Var på spinning igjen i går, og sykla fra og til jobb/barnehage, det ble 5 trimpoeng det! Supert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære jenter, håper dere får en artig 16. mai uansett om det er festing eller ikke (eg er på jobb nå..:)), og en herlig og koselig 17.mai!!!!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag: 5 timers fjelltur = forbrent 2000 kcal = 10 trimpoeng! Er ikke det bra?? Til sammen denne uka har eg 19,8 trimpoeng:)

 

Kossen går det med dere damer da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Wow, nyaco, jeg er imponert! Supert at du har høstet så mange trimpoeng!

 

Hadde dere en fin 17. mai jenter?

 

Jeg jobbet både 16. og 17. mai så det ble heldigvis ikkeno festing på meg... Veide meg i går og hadde gått ned 200 gram, egentlig uten å ha gjort så veldig mye for det, så jeg er fornøyd... treningen går fint, men jeg sliter med maten. Jeg er likevel fornøyd bare jeg går ned, selv om det går sakte. Jeg har satt meg et mål på 250 gram i uka så jeg ikke skal bli skuffet om jeg ikke når målene mine. Denne gangen skal det gjøres riktig! Og jeg skal stoppe når jeg vet at jeg er der jeg vil være og ikke streve for å gå ned "bare" fem kilo til. Tror det er viktig å stoppe på et nivå der jeg vet at jeg kan holde meg uten å slite ræva av meg for resten av livet, for da går jeg lei.

 

Akkurat nå er jeg på besøk hos kjæresten på Svalbard. Skikkelig sært, jeg har aldri vært lenger nord enn Trondheim, og nå er jeg her oppe. Det blir jo aldri mørkt jo! Haha ;) Kjæresten min jobber to uker av og to uker på, så han er ikke her hele tiden. Litt merkelig å være her for første gang og se hvordan han har det når han ikke er med meg... Men det er veldig ålreit å komme seg bort litt og se noe nytt. Det som er dumt er jo at han jobber elleve timer om dagen. Nå jobber han nattevakt, og da er jeg overlatt til meg selv mens jeg er her. Heldigvis er det treningsrom her, solarium og sånt så jeg kan benytte meg av det. Tenkte jeg skulle ta meg en treningsøkt litt senere. Dumt at det ikke er noen steder å gå tur her, stedet er altfor lite til det! :) En annen ting som er sært er å ikke kunne bestemme hva jeg selv spiser. Det er jo kantine her, må bare spise det de tilbyr. Men det er noenlunde sunt, og det er jo bare å velge det riktige. Ikke det at jeg tør å gå alene til kantina hele tida heller, så det blir ikke så mange måltider om dagen... hehe. Det er heller ingen butikker, så jeg får ikke kjøpt meg noe godteri, det er bra!

 

I kveld jeg har jeg planlagt å titte på Frustrerte Fruer og muligens fotografere en sexy bildeserie til kjæresten min kommer av jobb... Bare for å drøye tida litt, tihi.

 

Håper dere har en fin uke, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Så flinke dere er!!! Å så morsomt med svalbardtur! Tipper kjæresten din ble glad for bilder eller? :)

 

Her har helgen dratt ut i nesten en uke, fryktelig!!! har vært ikke trent siden fredag, å i helgen ble det kake og øl og alt mulig... huff... fikk ikke veid meg på mandag heller, for jeg var i Trondheim på besøk hele helga... Så jeg venter helt til mandag så jeg ikke skal bli ekstra skuffet... Men i dag har jeg i alle fall kommet meg på svømming, og den historia tar faktisk kaka... BÅDE jeg og venninna mi klarte å miste skapnøklene våre i bassenget... strekken på min røyk å nøkkelen sank kjempefort... så da skulle hun legge sin på kanten så det samme ikke skulle skje, og da glapp den og sank like fort den og... Jeg trodde jeg skulle dø av skam ;) heldigvis har jeg veldig lite selvhøytidelighet! og ja, det var selvfølgelig han kjekke badevakta på jobb denne gangen også... tror ikke jeg tør gå neste gang rett og slett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe!! Du har jammen uflaks, Honney! For et sjarmtroll;) hehe!

 

Eg er i en god steam nå ang trening, men ikke så mye når det gjelder maten, og holde seg unna snoperier... Kan ikke gutten min slutte å kjøpe inn sånt!! Grr!! Eg klarer ikke la vere å spise det når vi har det i hus....:)

 

 

Ahnimah, eg og er spent på de bildene, ble det noe suksess?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere!

Maten har i dag gått helt fint, men akk så lite treningslyst jeg får av det dårlige været!!! Ah!!!

Skal til Trondheim i helga også, men jeg SKAL klare å kontrollere meg! Har heldigvis ikke planlagt å feste i helga, så krysser fingrene for sunn mat og sunne aktiviteter :)

 

Ha ei fin helg dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Haha, Honney, han kjekke fyren tror vel du prøver å legge an på ham :( Må ikke la det stoppe deg, da. Bra du ikke er selvhøytidelig. Svømming er jo så utrolig gøy trening :) Skulle ønske svømmehallen her var oppe oftere også...

 

Jeg måtte opp på vekta to ganger i dag, for jeg trodde ikke mine egne øyne, 76.8 kg. Ned to kilo siden forrige uke. Hva er det kroppen min driver med da? Nå er jeg bare kjemperedd for at jeg skal gå opp igjen alt i neste uke... Da blir jeg så skuffet. Jeg får bare prøve å være superflink denne uka. Det blir vanskelig med mye jobbing, kjæresten som kommer hjem, fint vær osv... Men det er bare å hente fram viljestyrken!

 

Bildene ble en suksess, heldigvis :) Hehe. Skulle bare mangle!

 

Håper dere får en fin uke, berter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 2 kg er jo helt supert!!! gratulerer så mye!!!

 

Her stoppet vekta på 82,5 kg i dag, fornøyd egentlig, synes ikke jeg er så flink for tida... men det går bedre med maten egentlig, har ikke hatt enorm overspising på kjempelenge, og har ikke lyst heller, men det blir en sjokoladebit i ny og ne... og noen ekstra kosekalorier (dvs øl) i helgen... ellers svinger treningsmotivasjonen med været, fint vær = YESS!!! stygt vær = gidder ikke... dette har med andre ord STORT forbedringspotensiale...

 

Men nå tror jeg at jeg skal prøve å jogge meg en liten tur før senga roper. Blir nok mer hurtig gange med tilfeldige innslag av jogging denne gangen og, men det er bedre enn ingenting :(

 

Jeppjepp, ha ei fin uke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jenter, hvordan går det?

 

I trøndelag er sommeren sterkt tilstedeværende, noe som letter både kropp og sjel!!! I dag ble det grilling med venninner etter jobbe, herlig! Kyllingrillen er jammen knallgod!

 

Derimot har det blitt litt dårligere med trim i dag, bare ca 20 minutters spasertur til solariumet, så ikke så mye å skryte av, MEN bedre enn ingenting ;)

 

Håper været fortsetter sånn, det har virkelig fått humøret mitt helt på topp, og jeg er veldig blid til vanlig, så dette blir nesten litt for mye :)

 

Ha det fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Ja været her på Vestlandet er også helt herlig!! Strålende sol og 20-30 grader! Men om det blir slik som i fjor her, må vi bare nyte det så godt vi kan, for det var uti juni det begynte å bli grått igjen.. Men eg ska no til Italia i slutten av juli, så eg kunne ikke brydd meg mindre! Neida, så gale er det ikke, men eg skal jobbe så mye i juli (utenom den første veka), så gjør meg ingenting om sola ikke strekker til like mye da.. Bare det er fint i Roma så!;)

I dag skal eg rett på fjelltur etter jobb, bikkja står og venter i bilen ho nå, stakkars.. men ho står kjølig, med vinduet åpent, og fikk lufta seg godt før eg måtte inn og opne butikken, så tror det skal gå bra, regner med ho sover en del mens ho venter, så får ho virkelig rase fra seg på fjellet!

Ellers har det ikke blitt anna trening denne uka, men gjør meg ingenting, en fjelltur får holde denne uka. Får se om det blir en liten trilletur i morgen. Siden eg har trent så mye den siste mnd har kroppen sikkert godt av en kort pause.

 

Grilling med venniner er så kjekt! Eg og noen venniner skal grille på lørdag (viss vi ikke bestemmer oss for å ha taco, like kos det nesten, når vi kan spise det ute på verandaen;)), så blir det drikking, musikk og tyting! Herlig!

 

Dere skal i helga da?? :) Mye kos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...