Gå til innhold

Ungdomstråden


Anbefalte innlegg

fjelltur hørtes deilig ut! tror jeg må bli flinkere til å finne meg alternativer til alle de asfalterte gangstiene mine, bor helt ved elva, og det er en nydelig elvepromenade, så blir liksom at jeg tyr mye til den =)

 

I helga ja, akk, den kommer til å ta helt av! :) Jeg har kanskje ikke sagt det før, men jeg kommer fra Verdal, i nord-trøndelag. og Verdal, ja, der er Hans Rotmos hjembygd, så til helga er det VØMMØL-festival! Torsdag til søndag. Skal på storfesten lørdag jeg da, og må jo få med meg vømmøl-opptoget, det er nesten større enn borgertoget på 17mai her det... Alle kler seg ut i vømmølklær og synger og sjauer sammen. Sist gang kom det vel litt over 4000 på storfesten. den blir holdt i en stor park med mange band som spiller, det er kjempe gøy! de første årene det ble arrangert fikk man komme inn gratis hvis man hadde med seg en sau, men det måtte de slutte med for det var så mange som faktisk tok med seg en! hehe, folk her blir helt tullete når det kommer til vømmøl.... i fjor gikk jeg rundt i felleskjøpedress, flanelsskjorte, fjellsko og caps, i år tenker jeg å kjøre fjellstøvler, brun tjukklongs, skikkelig 60-tallskjole med grønne blomster, lusekofte, skaut og hårruller. da må jeg jo bare ha draget, ikke sant? ;) Så, ja, dette gleder jeg meg veldig til, så viss det blir noen øl over kcaloribudsjettet (eller karsk, om du vil :)) så får det være greit. det er bare å ta det igjen uka etter, for nå må jeg stramme inn altså! går bra i ukedagene, men så kommer disse festene snikende på :) menmen, sånn er livet, og jeg lever det til det fulle for tiden føler jeg.

 

Go helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Jajaja! Da var Vømmøl over for denne gang! Det var sannelig gøy! Rekord oppmøte, 8000 stk i folkeparken! Det ble fult ja! ;) Kom faktisk ikke hjem før i 12-tiden i dag, måtte gå 8 km hjem (hadde ikke lyst til å ringe pappa etter skyss, ingen andre jeg kjenner var kjørbare) så da ble det da litt trim også :) Gikk langs E6'n så jeg fikk litt oppmerksomhet i Vømmøl-habitten min... Har gnagsår etter å ha gått bærfot i støvlene, så synes litt synd på meg selv :)

 

Neste uke(altså fra i morgen) skal bli min uke! Det skal trenes og spises helt etter boka! Ingen festing til helga, det skal bli godt! Skal være flink til å legge inn alt jeg spiser, i det siste har jeg ikke gjort det, bare lagt inn trimmen, men nå er det full skjerpings på alle fronter! :)

 

Ha en fortsatt fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAJAJA, da var super uka i gang! So far, so good ;)

Sykla til jobb i dag, hadde tenkt å sykle hjem og, men punkterte på vei dit, så pappa måtte komme og hente meg i kveld, så da ble det 2 tp mindre enn regna med, men får ta det igjen når jeg får lappa sykkelen i morgen :)

Her er det super sommer nå, å det får jeg så mye energi av! Ah, gleder meg til å gå ut hele tiden, så denne uka skal gå fiiiint!

Åja, var jo veiing i dag, ned 100 gr. Men ned er ned, og det er bra! :)

 

Ha ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært til positiv du var i dag da;) Bra det!!

 

Nå har eg stått stille i 5 uker, og begynner å bli temmelig lei!!!

 

Vømmøl-festival altså?? Tror ikke eg har hørt om den...? Vi som bor her i Førde, er så heldige å ha Sommerfest kvert år! I fjor var Turboneger her og Mira Craig, og mange norske kjendiser. Det var stas med Turboneger. I år kommer Raga Rockers og Morten Abel. Syns ikke det var store greiene, så gjør meg ingenting at eg skal på utdrikningslag i København samme helga;) Altså nå på fredag! Gleder meg!! Håper det blir noen mer spennende artister neste år:)

 

Ellers er vel alt greit her... Lei av å ikke gå ned mer, kommer aldri til å se 79-tallet føler eg.. Kan det ikke løsne snart da?!!? Eg klarer aldri å gå ned 4 kg til før august, viss det ikke kan sleppe taket snart.....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, nå har jeg pløyd meg gjennom tråden deres, spennende lesing:) Så flinke dere er alle sammen..

 

Og Ahnimah; takk for sist! Morsomt at vi havnet i samme tråd igjen:)

 

Litt om meg: Jente på 22 år som var aktiv her inne fram til august i fjor da jeg fant ut at jeg var gravid. 10 mai fikk jeg en nydelig liten jente.. La på meg rundt 22 kg i svangerskapet, 10 kg er borte har ca 13 kg til som skal vekk.. Vekta viser nå ca 83kg. Trivselsvekten min er egentlig rundt 63 kg, men i første omgang vil jeg ned til 70 der jeg var før jeg ble gravid. Jeg fullammer så må spise endel kcal igjennom dagen, prøver å fylle det opp med sunn mat, noe som ikke er så lett når man skal ha rundt 2200kcal..

 

Triller en del turer som foreløpig blir eneste trim, fra september begynner jeg for fullt på treningssenteret igjen. Nyåpning av senteret her 1 sept, gleder meg til det altså!

 

Jaja, da håper jeg dere har plass til en jente til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med et nytt ansikt!! Du er hjertelig velkommen:)

 

Og gratulerer så mye med ei lita skjønn jente! Sant det er toppen??? Jenta mi feirer 2 år i slutten av denne mnd, tida går så fort! Pass på å filme ho mye nå når ho er liten bebis, eg glemte det hele tida, og nå angrer eg forferdelig! Begynte å filme mye da ho nærma seg 1 år! Og da var ho jo ikke så lita lenger.. Bare et tips:)

 

2200 kcal er mye ja. Eg klarer det når eg spiser noe usunt;) Eg skal ha 1600 kcal kver dag, men nå i det siste har det blitt mer enn det.. Skjerpings... Men eg blir veldig lite motivert når eg ikke går ned, er så kjedlig å stå bomstille så lenge! Håper det løsner snart. Trivselsvekten min er 65 kg, men som du sier du vil først bli 70 kg som du var før du vart gravid, slik tenker eg og, eg var 69 da eg var 3 mnd på vei, regner med eg ikke gikk opp så mye så tidlig, så eg vil dit eg også! Men nå strever eg sånn med å komme på 79, det var da svært så vanskelig...!

 

Lykke til, Lillevenn, vi skrivast!!

 

God onsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Takk for gratulasjon og hyggelig velkomst.. Jo, det er fantastisk å være mamma.. Nyter det virkelig:)

 

I forhold til vekten var jeg på den tiden her i fjor veldig fornøyd, (70kg) så tar det som mål i første omgang. Er uansett en lang vei ned dit. Håper jo at amminga skal bidra litt, har lyst til å spise mindre mat, men tørr ikke det pga ammingen, vil ikke miste melka.

 

ÅÅ, jeg blir så irritert! Vi forlovet oss i februar, og siden jeg fikk endel vann i kroppen har jeg ikke fått brukt ringen min noe særlig. Får den fremdeles ikke på meg, (får den på da, men det er virkelig så vidt, kan ikke bruke den når den er så stram). Har så lyst til å bruke den, tror faktisk de anbefalte meg å kjøpe den litt for liten, men er litt riski å utvide den kanskje.. Eller hva tror dere? De fleste har fortalt meg at vann i kroppen etter graviditet forsvinner ganske fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så kjipt!! Å ikke kunne bruke ringen sin...! Utvide den?? Du kan vel gjøre det viss du vet at det går an å minske den litt igjen kanskje...:) Du vil jo gå ned i vekt nå da, viss du fortsetter med god innstilling og alt det der, så vet ikke helt eg. Eg har forresten MYE vann i kroppen ennå, og det er 2 år siden jenta kom til verden! Når eg har lange dager på jobb, skal du se føttene mine! Dei er så fulle av vann, og så opphovna at det er vondt. Helt forferdelig å se på. Og slik var det ikke før eg var gravid. Bollefingrer har eg alltid hatt, syns de er så korte i tillegg.. hehe.. Hjelper med lange lenger, men det har aldri eg! Jaja..

 

I morgen tidlig reiser eg til København! Utdrikningslag for ei vennine, 13 jenter på bytur, herlig!! Blir ikke så mye Grete Roede-fakter der tror eg.. Men må selvsagt tenke litt over ka eg spiser.. Men eg tenkte eg skulle ha skrive ned mat - fri :D Gruer meg litt til veiing å tirsdag når eg er tilbake da, men...

 

God helg da jenter, nyt sola!! Det skal eg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Nå har jeg ringen på meg:) Fant ut at når jeg får den over leddet går det greit å bruke den, vanskelig å få av og på, men den skal jo ikke av:) Så venter isåfall med å vide den ut, men kan godt hende jeg gjør det etterhvert.

 

København er herlig da! Lov å kose seg da. Har spist to hveteboller til lunsj idag jeg da, fikk besøk og har fremdeles endel igjen av "barselbollene", viljestyrken min er ikke den beste. Men har gått laaaang tur idag da, deilig. Er sååå deilig vær nå, må være litt inne midt på dagen da, blir for varmt for lillefrøkna ute.. (selv i skyggen, hun blir helt gjennomsvett..)

 

Ja, riktig god helg! jeg skal i 40års lag så blir ikke så lett med maten da, men det får gå, lørdag er uansett kosedag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg rimelig lei av å ha vært uten internett, men nå er jeg tilbake!!! jess!!! så denne superuka mi har jeg ikke fått rapportert så mye, men trimmet rimelig bra! har begynt å sykle frem og tilbake til jobb, så d blir det lårmuskler og sprett rumpe av tenker jeg! hihi...

 

Velkommen er du Lillevenn, og gratulerer så mye med jenta!!! Altid trivelig med flere som vil henge seg på!!

Synes du det går bra, og har du kommet inn i fine rutiner?

 

Det er kjedelig å stå stille ja, Nyaco, men er du flink så må det jo løsne en gang! Kanskje det som skal til er nettopp et utdrikningslag, så kroppen din skjønner at det ikke er hungersnød! :D

 

Føler jeg har stått stille lenge jeg også nå, selv om jeg har vært flink til å trene (pleier jo å ha minst 15 tp) og ganske så flink med maten vil jeg si, så går jeg nesten ikke ned. I alle fall ikke i cm rundt magen, der jeg trenger det mest. Så jeg har gått til det skrittet å begynt med oppstrammingstimer på en kroppspleiesalong. Der ligger jeg med elektroder på magen og på overarmene (der jeg har mest løst flesk) i ca 25 min, og det skal vist funke bra! Har bare vært på 2 timer ennå, så har ikke sett de store resultatene, men skal ha 8 timer til, så er veldig spent på hvordan det slår ut! Er så lei av at trening ikke funker på meg lenger, har nok fått for god form til at den treningen jeg liker å drive med, gir utslag... Det skal faktisk veldig mye til nå før jeg kjenner meg sliten, jeg kan bli andpusten, men sjelden sliten... så det er nok kondistrening jeg burde gjøre mere av, men det er det verste jeg vet!!!!! :) men må vel bite i det sure eple viss jeg vil se resultater igjen...

 

Ha ei superduper helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Honney: Ja, rutine er igang. Har en veldig snill liten frøken, sover og spiser så er ingen sak er foreløpig ihvertfall.

 

Vekta viste 82,7kg idag (fikk ikke veid meg igår), fornøyd med det. Den var 82,5 forrige fredag, men med det varme været som er nå er det ikke godt å si hva som er vann og ikke. Har gått inn 1 cm til i midjen da:) Reiser på ferie 10 august og har et mål om å være under 80kg til da, det burde være oppnåelig, men kjenner jo ikke kroppen min helt sånn nå etter svangerskap så vi får vente å se hvordan det går.

 

Idag skal vi i 40års lag, vet det er grillmat og da er jo sjansene gode for at det ikke er alt for mye fet mat.

 

Håper alle har en fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg gikk ned 1,9 kg i dag!! Nå er vekta på 78,5 kg! Og eg er superglad!!

 

Honney, du hadde visst rett, det var et utdrikningslag som måtte til! hehe.. Men eg har jo spist veldig lite, drukket mest. Var ei knallhelg!! En slik once in a lifetime-weekend, helt perfekt. Gjett om bruda vart glad!

Og du, eg går på Bailine! Det er jo og elektroder. Eg har på mage og rygg, og av og til på rumpe og lår. Babymagen som er viktigst å få vekk. Siden eg begynte der i igjen i mars, har eg tatt 25 timer, og eg minker jo sakte men sikkert, men også pga av trim og kosthold. Nå har eg nett kjøpt 25 timer til, 3200 kr.. Skal ta intensivt før eg skal til Roma! Har så lyst å gå med bikini...!! Ka det heter der du går? Og like dyrt som Bailine eller?

 

Lillevenn, så flott at du kan bruke ringen!! Tror ikke du trenger å vide den ut eg:)

 

Håper dere har hatt ei strålende helg, eg kom heim fra tur i natt så eg føler det er mandag eg. Utenom at eg satt på Kastrup flyplass i 13 timer i går og 11 av de mutters alene, var helga mi perfekt!! Sol, shopping, venniner, alkohol, fest, mat, parkliv, cafe, gatemusikk osv! LIVET ER HERLIG DERE:)

 

God tirsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Hørtes ut som en herlig helg nyaco:) Man trenger sånne av og til.

 

Vekta viste 82kg idag, så kjempefornøyd!! Ned 0,7 kg på en uke..

 

Skal til sverige igjen nå i helgen, ikke spådd så veldig bra vær, men uansett deilig å komme seg vekk litt. Sambo har tatt fri idag og imorg så blir langhelg.

 

Så riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble visst vekta 79 kg, opp 0,5... Men eg fremdeles i ekstase siden forrige ukes 1,9 kg, så det får heller gå...;)

 

Håper du hadde ei deilig helg i Sverige, Lillevenn:)

 

Honney, kossen går det med oppstrammingstimene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Hei jenter.

 

Så koselig å se deg her igjen Lillevenn! Gratulerer som mamma! Supert å høre at du er i gang igjen og at alt har gått bra ;)

 

Jeg har prøvd å oppdatere meg på det som har skjedd her siden sist, høres ut som om dere har hatt mye bra vær og mye gøy. Det er bra! Omtrent sånn som meg ;) Og så er det jo sånn at når kjæresten er hjemme i to uker så blir det ikke så mye tid til å skrive her... Nå som han er borte litt igjen popper jeg innom.

 

Det går ganske bra her, er på 76.2 kg nå og det er minus 4.4 kg siden jeg startet på nytt nå i vår. EN stor forandring siden sist jeg var her inne (husker ikke om jeg fortalte det), men jeg har begynt med p-ring i stedet for p-piller. Og jeg er ingen sukkerslave lenger! Det er helt sykt, men de siste ukene har jeg IKKE hatt lyst på godteri og apetitten min er NORMAL. Jeg har ikke telt kalorier på tre uker, men likevel gått ned jevnt og trutt. Deilig! Endelig er kanskje maten på plass for meg :)

 

Nå vet jeg ikke åssen ting blir neste uke, jeg drar til Frankrike på onsdag og blir borte en uke )skal på festival, så jeg hopper over en veiing. Men jeg er iallfall glad for at ting går såpass bra uten at jeg må slite så sinnssykt for det...

 

Ja, hvordan går oppstrammingstimene Honney? Jeg er kjempespent, har tenkt på det samme selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, livet som småbarnsmor er herlig og travelt! Ikke det at det er så mye jobb, lillefrøkna er en engel, men det mange jern i ilden av gangen..

 

Maten den siste uken har virkelig maten gått føyken, ikke kontrollert i det hele tatt, men tror kanskje sommeren blir litt sånn, mye reising osv. Har gått ned 100 g til da, så vekta er 81,9 nå. Kan jo virke som under 80 til august går greit:)

 

1 september er ihvertfall treningsstart, det blir bra.. Nei, litt skjerpings til uka nå altså. Har skrevet ukesmeny idag, da vet jeg ihvertfall middagene fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen min var en engel også, var ikke mye skrik i ho! Det er deilig, er så takknemlig for at ho ikke måtte slite med kolikk el.l! Fikk kjempemye skryt etter folk hadde passa ho, og slik er det ennå! Tror det ligger i navnet, Angelica:)

Ho har bursdag i dag, og sitter sikkert nå og koser seg med pølse med brød og bursdagskrone i barnehagen:) Viss det ikke er sovetid nå.. Og heime igjen får vi besøk av mange tanter, onkler, besteforeldre, søskenbarn og oldeforeldre. Lagde klart 3 heimelaga pizzaer i går, ei sjokoladekake, ei gulrotkake og gele!!Håper det er nok til alle! Men vet at det kommer 2 kaker til og ei kringle med besøket, så..;) Så stas med barnebursdager! Når det er min egen iallfall. Eg og typen, faren hennes altså, hengte opp mye ballonger og pynt i går kveld, etter ho hadde lagt seg, satte frem alt av servise og prinsesseduker på borda osv. Morro! Vi er klare til selskap kl. 17 i dag! Og i morgen, og på torsdag.. Mye kjentfolk!

 

Denne uka nå kommer til gå litt dårlig for min del, mye kakesmaking og pizza, og lite trim... Og gikk kun ned 100 gram i går også... Kjedlig... Men er under 80, og eg lever ennå på det;)

 

Ha en fin tirsdag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Ahnimah

Hei folkens, her var det stille! Hvordan går det med barnebursdager og sommermat?

 

Jeg hadde en super tur til Frankrike, spiste masse god mat og gikk veldig mye. Hadde gått opp 2 kilo da jeg kom hjem, men den ene har forsvunnet allerede. Fikk mensen i dag, så jeg er veldig fornøyd med å ha gått ned :)

 

Ble sykmeldt i forrige uke pga ryggen, så jeg har ikke fått trent noe på lenge. Nå har jeg akkurat vårt ute og gått tur. Det har regnet i hele dag, men nå er det opphold, så det var deilig å komme seg ut litt. Nå skal jeg kjøre i gang med litt Pilates og håpe jeg får strammet opp litt :P

 

Maten går fortsatt veldig bra, jeg er ingen sukkerslave enda... Håper virkelig det var dette som skulle til, for det sukkeret er min største fiende. Jeg teller ikke kalorier (iallfall ikke så fanatisk som før), men jeg sjekker litt oppi hodet mitt sånn at jeg ligger omtrent der jeg skal. Det funker da, så jeg må jo gjøre NOE riktig!

 

Så har jeg muligens fått til en avtale med en kompis som har masse treningsutstyr nedi kjelleren... Han har flere folk innom der som betaler litt for å trene der, så jeg tenkte å slenge meg med. Er ikke så veldig mye å gjøre for oss jenter der, men det er da en sykkel jeg kan forbrenne noen kalorier på :D Dessuten kan typen være med og trene styrke, litt artigere når man er to!

 

I tillegg har jeg fått fjernet en føflekk på armen, ganske liten, men det ble ti sting likevel. Da fikk jeg selvfølgelig ikke lov til å ha altfor mye anstrengelser med den armen til stingene har grodd... Men jeg skal ta sjansen på bittelitt styrketrening i dag, det er jo over en uke siden jeg fikk den fjernet. Får håpe det går bra.

 

Håper alt er bra med dere! Ikke lett å holde koken om sommeren, men for min del kjenner jeg at det hjelper å være innom her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja stille her om dagen.. Med meg går det greit nok, maten er det å som så med, problemet er faktisk at jeg spiser for lite. Er endel ute å går, ca annenhver dag så trimmen går jo greit. Begynner ferie på fredag g da blir det verre tror jeg, skal bo hos andre stort sett hele tiden, og da er det ikke så lett med maten.

 

Vekta står i det minste stille, men håper fremdeles på under 80kg til jeg skal til Frankrike, (10 aug).

 

Håper det går bra med dere andre her inne, og riktig god sommer videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kossen går det med dere?? Honney, Ahnimah og Lillevenn?!?!

 

Eg er endelig tilbake etter en litt dårlig periode. Men eg er tilbake for fullt, har veid og målt meg i dag. Er på 78,7 kg, og har også gått inn på cm de fleste steder. Selv etter 3 ukers pause. Eg har ikke skrevet inn måltider eller noe her disse ukene, men nå skal eg skjerpe meg igjen! Eg skal jo til Roma om mindre enn 2 uker, og planen var jo å gå ned 10 kg til den turen! Eg har klart -7,8 kg, og det er ikke nok... greit, men ikke nok... Så det er full innsats i de neste 2 ukene nå, så får det heller gå som det går, skal iallfall gjøre mitt beste.

 

I går var eg på 4,5 timers fjelltur, det ble 2300 kcal forbrent det! Sinnsykt!! Kjempedeilig:) Ellers er eg på spinning onsdager, og prøver meg på stram opp på tirsdager. Stram opp-timene må jo funke, er kjempestiv dagene etterpå! Litt godt og litt vondt;)

 

Har noen av dere 3 tråder andre steder?? Så vi får lese mer om kverandre? Eg har min egen tråd på Ned 20-30 kilo, under Nyaco's tråd:)

 

Lykke til videre alle sammen, mindre fres her nå for tiden... God mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Her svinger det veldig gitt, forrige uke viste vekta 81,5 kg og jeg trodde endelig at det hadde løsnet litt, men idag viste vekta 83 kg igjen :)

 

Men jeg har ferie nå, reiser avgårde igjen imorg, får bare prøve å holde litt styr på kostholdet. Jeg har jo satt meg et veldig langsiktig mål, så har enda gode muligheter for å nå det. Under 80 kg til 10 aug tror jeg ikke går nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ha en riktig god ferie da, Lillevenn!! Kanskje vi ikke snakkes før eg skal på ferie da, neste lørdag? Da blir det spennende og se ka vi har klart og ikke klart gjennom ferien;)

 

klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter!! Gjett ka?!?! Eg er komt inn på skole!! På idrett!!!

 

Etter noen år i arbeidslivet, og som mamma og alt, skal eg tilbake på skolebenken.... å så merkelig.. og kjekt!!

 

Eg er komt inn på årstudium i idrett, så året etter kan eg enten gå videre på 2.året på idrett, og ta bachelorgrad og bli idrettsterapeut, ELLER eg kan gå videre på lærer:) Da kan eg bli gymlærer iallfall, siden eg har tatt første året på idrett, og utdanne meg videre innen lærer. Gud som eg gleder meg!! Egentlig har eg mest lyst å bli personlig trener! Men ser på venninene mine som utdanner seg til lærere, de har jo kjempebra lønn (best som vikarer faktisk..!), og de har fri når skolen har fri, altså 2 mnd kver sommer, og de får juleferie, påskeferie osv! Det er jo luksus! Men eg får se, eg har første året på idrett å tenke på. Noen som har noen erfaringer eller synspunkt å dele med meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...