Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Dagens vekt var 59,0kg...Ikkje akkurat noko å rope hurra for, men har hatt ein del utskeielsar siste vekene også...Stort sett vore flink på kvardagane, men helgane har ikkje vore bra.

Trur rockeringen hjelper godt, kjenner at magen har blitt strammare og litt smalare!

 

No er alt pakka og klart, og me skal opp kl.04 for å reise til varmare strøk! :-)

Men først julekonsert i kveld, så skulle julestemningen vere berga! :)

 

Ønsker alle ei riktig God Jul!

 

Klem frå Rosalilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Håper du kooooser deg på tur rosalilje :)

 

Ikke mange som skriver inne her nå naturlig nok..ble 200gram opp denne uka. Helt greit det..starten på denne uka har ikke vært så bra med bursdag og sjokolade..blir vel ikke bedre uti uka heller :D

 

Ja ja..prøve tenke sunt innimellom ihvertfall :) Åsså får jeg holde på med treninga!!

 

God jul alle sammen :) Vi ses på nyåret..klare til å kjempe mot flere kilo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosar meg i sola og har det veldig fint!

 

Har foreløpig vore flink med maten! :D

Et veldig fornuftig på frokostbuffeten om morgonen, sunt til lunsj, masse frukt, kun 1 is hittil. Er vel middagen som blir verst, men velger stort sett fornuftig sjølv om porsjonane oftast blir litt større enn til vanlig.

 

Ikkje mykje som minner om jul her!

 

Håpar alle kosar seg der heime!

 

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel heime igjen frå Syden!

Har hatt det veldig fint, litt av ein overgang å komme heim til -10

og masse snø! :eek:

 

Har vore mykje flinkare med både mat og snop enn eg pleier i syden, men har jo blitt alt for mykje likevel. Spesiellt middagane, ofte veldig store porsjonar ein får servert, og eg er ikkje så flink til å la vere å ete alt...

Synes eg har klart meg veldig bra på frokostbuffeten og til lunsj.

 

Blir ein del besøk og festlighetar også i veka som kjem, så her gjeld det å prøve å holde fokus samtidig som eg synes det er viktig å kunne kose seg litt i jula.

 

Ønsker alle ei flott romjul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja- det er viktig å kose seg.. tre-fire dager i jula er jo ikke det som ødelegger, ikke sant?? Men når det er sagt, så er det jo ikke bra heller med flere dagers frotsing, slik jeg føler det har vært her.. Har nytt hver eneste bit - faktisk, men ser jo at jeg har fått mage - eller mer mage :eek: huff - jeg er så håpløs!! Antar det meste er borte igjen før januar kommer - mye salt og søtt gir rask oppsving, men kjapt av når kostholdet normaliseres

 

Godt at hverdagen kommer. Mer motivert nå enn noen gang (lett å si når jeg nok en kveld sitter er stappa av både mat, snop og god drikke)

 

Det blir definitivt godtfri i januar - og snacks fri.. det er det som ødelegger for meg.. hver helg..

 

Kino i morgen - tror jeg nøyer meg med noen drops og en farris da..

 

Jobb i morgen tidlig 0730.. natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med på godte-og snacksfri i januar, Rakri!:D

Men eg er så feig at eg begynner 3.januar....

 

Blir alt for mykje og feil mat om dagane...Mykje besøk, og har liksom mista motivasjonen til å tenke fornuftig.

3 dagar igjen og så er det fullt fokus! Kjenner det skal bli utrulig deilig å få orden på kostholdet igjen, både humør og kropp og vekt har ikkje godt av dette her....

Mykje bedre med sunn, god mat og god samvittighet! :-)

Veit vekta har gått opp, men ikkje kor mykje.

Ikkje sikkert på at eg vil vege meg endå heller, trur eg ventar ei stund ut i januar når ting har normalisert seg litt.

 

Vil få ønske alle eit riktig Godt Nytt År! Håper me kan motivere og oppmuntre kvarandre også i 2011 og at me er i mål før sommaren alle sammen!

 

Klem frå Rosalilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, huff - det er så lett å bare utsette det nå. Tror jeg begynner med godtefri fra den 1.januar, men med fullt fokus fra tredje jeg også. Besøk her lørdag og bort i middag på søndag...

 

Jeg har veid meg de fleste dagene, men ofte med klær eller på kvelden, men vet jo hva jeg skal trekke fra, og vet da utfra det at jeg ergodt over 52 akkurat nå :eek: Men vet også at det går like lett av som det kom på.. så tenker som deg at det normaliseres ganske raskt!!

 

Denne gangen har jeg egenltig ikke prøvd å være flink en gang - bare koplet ut fornuften og koplet inn nyteren :D Har koset meg med god samvittighet - akkurat det er jeg fornøyd med - faktisk :)

 

SNART sunne og slanke (igjen) hehehehe..

 

Godt nyttår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - vekten er 52.8 :-( det er to kg mer enn før i mnd.. akk ja.. helt fortjent!! - og setter det som startvekt. Ingen vits å lure meg selv med å veie en annen dag liksom :D

 

Så da er det nesten 5 kg som skal av.. Et perfekt mål for dette er sydentur i mars!! Sammen med sviges!!

 

3januar er det kamp mot kiloene - igjen!! Tar godtefri og alt det fornuftige fra da av!!

 

Lykke til til oss alle sammen. Ha en god nyttårsfering!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan og godt nyttår alle sammen!

 

Så flinke dere er så har klart å holde koken her gjennom hele desember og det som følger med det! Nå skal/ må jeg ta meg sammen og starte jakten på motivasjonen.... Vekten i dag var snillere enn jeg hadde forventet, men tror en del av det er muskler som er borte vekk ;) Har ikke trent eller gått tur på flere måneder nå, så formen er rimelig dårlig. Hadde store planer om å starte med trim i dag, men kroppen er ikke helt på lag med meg, trett og sliten, så tvilsomt om det blir noe i dag. Men har vært flink med maten i dag, så det er jo en god start :)

 

Skal virkelig ta meg i sammen nå, og tenke over hva, hordan og hvorfor. Får prøve å søke litt motivasjon rundt om her på forumet.

 

Skal prøve å være litt flittigere her inne også, så håper jeg att dette nye året blir ett bra år for kroppen min! ;o)

 

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er hverdagen her igjen..å det blir godisfri resten av mnd..

Ikke vært på vekta i dag..tørr ikke etter denne jula, tar det neste mandag.

Vært en grei dag matmessig, men ingen trim.

 

Håper dere andre også kommer sterkere tilbake nå.

 

Kost deg på tur rosalilje..kjempebra det da!!

 

Å du rakri henger med enda ;) Vi får jobbe mot målet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu :) idag har jeg vært på trening. Begynt på trening hos fysio i ei lita gruppe på 8 stk. Kjempebra. Jobber med styrke/balanse/kjernemuskulutar. Etter hvert tenker jeg å trappe opp til to. Men inntil da blir det å jobbe litt på egenhånd hjemme. Herlig følelse å ha trenet litt!

 

Imorgen blir det en times tur..Har sykedag, så da får jeg tid på dagtid!!

 

Mine mål / forsetter er mindre snop&snacks og mer trim :D

 

Håper å få et bra nedhopp denne første uka. Jeg veide meg jo på torsdag, og gjør det denne uka også, så får vi se.. De siste dagene av ferien var jeg ikke alt for flink, men starter spurtingen nå hehehehe ;)

 

Bra du er i gang sassa, vi skal bli spreke nå!!

 

Hanemor: blir spennende å se på vekta da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Godt nytt år til alle sammen! :-)

 

Godt å vite at de er på plass og klare for eit skikkelig skippertak! :)

Treng den motivasjonen og støtten eg kan få.

 

Frå og med i går er det kun sunn, god mat som gjeld!

Eg har også snop-og snacksfri i januar, med mulighet for forlengelse ;)

 

Fekk også gått ein tur i går, men i dag fekk eg rett og slett ikkje lov av mannen min, for det er speilglatt ute og eg er skikkelig dårlig i ryggen...Blei verre og verre nyttårsafta og 1.nyttårsdag, og søndag morgon kunne eg nesten ikkje stå på beina. Men begynner å komme seg no! :-)

 

Kjennes VELDIG deilig ut å vere i gang igjen! Har ikkje vegd meg endå, og har bestemt meg for å vente litt til, ikkje fordi eg er feig, men meir fordi eg er redd eg mister litt motivasjonen hvis eg ser kor ille det har blitt....Venter litt til ting får normalisert seg litt igjen.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som meg da rosalilje..he he..må vente litt til ting er mer i rutinene igjen..men skal veie meg på mandag har jeg bestemt meg for så får vi se hvor mye skade jula har gjort..

 

En bra dag i dag også..ble skitur på 1,5 time i dag å så følelsen er god når jeg legger meg ;)

 

Ja rakri blir spennende å se vekta..lykke til på torsdag..er godt når man begynner å trene igjen. Kjenner man bruker kroppen. Det er godt!

 

Har jo trent i jula jeg da, men hjelper ikke når man spiser som om det var siste dagen man får mat :) Faktisk godt å kjenne at man er sulten nå!!

 

Dietten..hvis du tenker på frimerker på menyen så er det kalorier du kan bruke til hva du vil..tror det er 1 frimerke pr dag..på 50 kalorier..eller man kan samle dem opp å spise dem på slutten av uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så flink du har vore som har trent i jula også, Hanemor! :)

Klart inntaket er jo høgt i jula, men resultatet hadde jo blitt endå verre uten trening (sånn som med meg! ;) )

 

Her går det veldig fint, men har hatt to utfordringar allerede.

I går var me bedt på kveldsmat, og då er det jo enkelt å ete sunnt når ein kan velge pålegg og mengde sjølv. Men det stod også framme ei stor skål med godteri, veldig glad eg hadde godisfriavtale då, ellers veit eg ikkje korleis det hadde gått!

I dag var eg innom på besøk hjå bestemora mi, og ho har alltid mykje godt ståande på bordet, men tok selvfølgelig ingenting.

 

Har fått gått meg ein liten tur i dag, ryggen er litt bedre og det er litt bedre føre også. Hadde tenkt eg skulle bruke rockeringen 20 min kvar dag sånn som eg gjorde før jul, men har ikkje klart det med ryggen endå. Skal prøve litt i morgon.

 

Har også fått rydda ut jula i dag, og det er deilig!

 

Tok på meg ei av dei trangaste dongeribuksene mine i dag, og kjenner jo at den strammar meir enn den gjorde i oktober, men likevel ikkje så ille som eg hadde trudd, så fornøyd med det! Og endå er det berre 3. dagen med fullt fokus på kostholdet, så lovar bra. Godt for motivasjonen!

 

Ønsker alle ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så BRA vi er i siget da ;)

 

Jeg tok veiedag idag jeg, vet av erfaring det er greit å ha veiedag litt tidlig i uka.. så tar man det litt lettere kanskje i helga??

 

Iallefall: 52.2 idag, ned 600 gram siden sist torsdag. Fornøyd med det!!

 

Godisfri går knakende greit så langt!! HURRAAAA :-)

 

NB!! Har laget ny resultattråd - "resultater 2011 for nå eller aldri"

Tenkte at vi alle nok starter på ny giv nå, med litt høyere startvekt dessverre, og at det derfor kan være mer motiverende med en helt ny blank tråd, så slipper vi å se hvor langt nede vi var før :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen godis her heller, men har tatt litt nøtteblanding når søtsuget har blitt for stort..ellers så har jeg ikke hatt noen fristelser heller så det er jo greit. Flink du da Rosalilje som stod over 2 fristelser..og det er som du sier på klærne man kjenner hvordan det står til med kroppen:) Håper ryggen din blir bedre..har du slått deg eller noe?

 

Så lurt med en ny tråd med vekt rakri..og du har jo allerede gått ned en del..flink!! Kjempespent på mandag for har ingen anelse, men som du sier rosalilje så er det jo bedre at man har rørt seg i jula selv om man fråtser i maten. Er vel heldig der for har trening som en god vane, også har jeg svigerfaren min som drar meg med ut om man har en dårlig dag så det er godt!

 

Har visst ikke tenkt å sove hu vesla her..hmm..vært dårlig siden nyttårsaften..spist lite og kastet opp noe nesten hver dag..hoster til hun bryter seg og da kommer det opp igjen alt som hun har spist..er så vondt å se dem slik. Håper virkelig det går over snart..

 

Laget meg kabaret jeg i dag..det er sunt og veldig godt så da har jeg pålegg noen dager ;)

 

Ingen trening i dag, kommer sterkere tilbake i morra. Da er det aerobic på kvelden!!

 

Ha en fiiiin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt med ny resultat tråd Raki! Trenger jo ikke nødvendigvis å se alle de fæle tallene! :)

 

Heldig du er Hanemor som er så flink/glad i å til å trene. Skulle ønkse det var meg ;) Har en kropp som ikke er helt på lag med meg for tiden, så har bestemt meg for å fokusere på mat denne uken, så kanskje det blir trim neste uke :D Har gått greit med maten til nå, og ingen sjokkolade! Er litt stolt over meg selv som går forbi all sjokoladen på jobb :D

 

Ikke noe kjekt når de søte små har det vondt nei! Håper det går over snart! God bedring til veslejenta.

 

Her er det stål is, med vann oppå, så det er nesten helsefarlig å bevege seg ute. Får håpe det forsvinner snart, ellers må det bli inne trim neste uke.

 

Hadde litt ambisjoner om å klare å komme meg i seng før 23 nå etter nyttår, men det er ikke enkelt! Så nå får jeg finne sengen, god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Bra dag i dag også. Har ikkje begynt å føre inn kva eg et endå, trur eg ligg på ca 1100-1200. Tenker det er greit nok for å få litt fart på det no i begynnelsen.

Etter høgt inntak over så lang tid, skulle ein no iallefall tru at eg ikkje er på sparebluss lenger, lurer på om eg kanskje var det i høst.

 

Har også fått gått ein liten tur i snøstorm no i kveld, friskt og godt!

Ikkje skada ryggen, er sikkert berre musklar, har nok over-og feilbelasta litt.

 

Lurt med ny resultattråd Rakri! Ny start i det nye året! Herifrå skal det berre gå nedover! ;)

 

Håper jenta di kjem seg fort, Hanemor! Ikkje noko kjekt når så små er sjuke...

Korleis går det med Mammamo for tida då? Lenge sidan me har hørt frå ho no.

 

Synes du har hangla mykje siste månadane Sassa? Håper du blir i bra form snart så du kjem i gang med litt trim også, hjelper godt på vektnedgangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at trening er en investering for helsa..har liksom en lite hyggelig diagnose og da tenker jeg at hvis jeg er i bra form så vil det uansett gjøre det lettere om jeg skulle bli veldig dårlig. Men ikke like lett å få til bestandig med 3 ganske små barn, men er nå hjemme i permisjon ( er egentlig ferdig med den nå da)..men skal til legen over helga..Håper jeg kan få en omskolering..klarer ikke tanken på å måtte tilbake i den jobben jeg var i..

 

Håper formen din blir bedre sassa slik at du kan få beveget deg litt etterhvert..som rosalilje sier så hjelper det utrolig på vekta!!

 

Flink du også rosalilje..gåtur i storm er sikkert fint ;) Friskt og godt ihvertfall..jeg var på friskis og svettis i går og fikk sikkert forbrent noen kalorier. Tror jeg skal prøve meg på en tur i dag også..er kjempefint vær her så da tror jeg at en tur ut skal prioriteres. Gubben er hjemme tidlig så da trenger jeg ikke gå når det er mørkt heller ;)

'

Mammamo har det bare bra. Ikke alltid tiden strekker til tror jeg. Tror hun er flink i matveien, blir kanskje ikke så mye trim, men hun kommer nok innom her igjen når hun får litt mer overskudd!

 

Ble forresten en baguette på meg til kvelden i går da..gubben hadde varmet til meg etter treningen så synes jeg måtte spise den. Har laget meg kabaret så det er det jeg spiser om dagen. Er jo veldig sunt og godt!! Bruker vanligvis bare å spise 2 knekkebrød på kvelden.

 

Ha en fiin dag.. og helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble visst en kokosbolle her i kveld..har igjen hjemmelagde fra jula..regner ikke det som godteri, men hadde ikke tenkt å spise det før mannen fant dem frem..klarte ikke stå imot ;)

123 kalorier ble det når jeg la den inn..så var jo ikke så galt som jeg trodde.

 

Ja ja ble en gåtur på 45 min i dag da så kanskje jeg forbrant den da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...stille her i helga...driver med dere da?

 

Håper på en skitur i dag ser veldig fint ut ute...men så skal jeg i familiebursdag i dag å da så da trenger jeg vel å ha forbrent noe til kakespising..

 

Spent på morgenndagens vekt..føler likssom ikke jeg har mistet noen gram i uka..vært for lite sulten likssom..ja ja morgendagen vil vel vise hvordan det står til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Flink du Hanemor! Rapporterer, trimmer og står på!

Trur nok det er lurt for deg å vere i god form, ja. Ikkje noko kjekk diagnose du har, men ein får prøve å gjere det beste ut av det.

 

Går veldig fint her, med maten iallefall, trim blir det lite av. Berre nokre få, små gåturar. Har rett og slett ikkje energi til meir for tida.

 

Var i besøk i går, synes sjølv eg var kjempeflink. Hadde med stikketøy, då har ein hendene opptatt med noko, så blir ein ikkje sittande å småspise. Og med godte-og snacksfri i tillegg, blei det ganske så passelig inntak :-)

 

Vekt i går var 61,4 kg :eek: Og endå var eg nok sikkert opp mot 63 kg første nyttårsdag...

Men frå no av skal det berre gå nedover!

Håpar det "rasar" av endå ein del denne veka her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man må gjøre det beste ut av det Rosalilje..ikke alltid jeg føler overskuddet er der men prøver å presse meg ut på en liten tur alikevel..Da kjenner jeg om jeg har noe å gi etterhvert ellers så tar jeg bare en rolig tur.

 

Ble skitur i dag da i 1t og 45 min..det er jo rett og slett morro å legge inn å se alle kaloriene man har forbrent..1200 i dag!! Men spiser littmer på sånne dager da..kjente jeg ble tom på slutten av turen i dag.

 

Jeg har jo generelt mer overskudd når jeg går hjemme i permisjon...nå er jo permisjonen min over, men skal til legen på tirsdag og snakke om omskolering..jeg håper virkelig jeg kan få det..sliter med mye hodepine på jobb og det gjør meg så sliten. Hadde jeg vært uten barn så kunne jeg jo bare lagt meg når jeg kom hjem, men kan likssom ikke det med 3 små. Spent på møte med både legen min og Nav!! Håper nav ikke lever etter det ryktet jeg hører stadig ;)

 

Ja ja.. Ble skikkelig overraska over vekta di rosalilje..har likssom ikke sett deg her over 60 kg, men de pleier jo å være greit å komme ned de 2første kg...må bare bite tenna sammen og jobbe seg ned igjen de samme kiloene! Det klarer du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...