Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest rosalilje

Eg lagar knekkebrød av:

3 dl sammalt grov rug

3,5 dl lettkokte havregryn

1 dl kruskakli

1 dl linfrø

1 dl sesamfrø

2 dl solsikkefrø

1 ts salt

7 dl vatn

 

Rørast sammen. Stryk det jevnt utover to bakeplater som er dekt med bakepapir og smurt med formfett.

Har du vanlig ovn må du steike eitt og eitt brett, har du varmluftsovn trur eg du kan steike begge på ein gong.

Steik i 40 min på 175 grader, men etter 10 min tar du dei ut og rutar opp med eit pizzahjul. Eg pleier å dele kvart brett inn i 3x5=15 knekkebrød. Slepp ut dampen eit par gongar til i løpet av steiketida.

Ta knekkebrøda over på rist når dei er ferdigsteikte.

Når du har steikt begge bretta, skrur du ned varmen til 100 grader. Fjern bakepapiret og sett knekkebrøda på tørk i 1,5-2 timar. Då kan ein ha alle knekkebrøda på ein gong.

 

Avkjøl. Oppbevarest best i papirpose, feks ein brødpose.

 

Har rekna ut at dei inneheldt 386 kcal pr 100g

 

Når eg deler dei i 15 på kvart brett, pleier det å bli ca 20 gram pr. knekkebrød.

 

KJEMPEGODE!

 

Kjenner meg veldig igjen i sånn som du beskriv mageplagene...Mykje ubehag, og føler meg ofte oppblåst og ser ut som eg er i 5. mnd...

Men har vore mykje bedre no etter at eg gjekk over til knekkebrød, har iallefall god effekt for meg!

 

Åt 1 pizzasnurr, 1/2 rundstykke og masse grønn salat med skinke og egg i besøket i dag. Veldig godt! Blei middagen i dag, så dagen totalt er veldig bra, trur eg. 10 min rockering.

 

Lovde godtefri ut februar, men har bestemt meg for ein liten dispensasjon om 2 veker då eg skal på tur nokre dagar:-) Treng ein liten "sprekk" snart kjenner eg, og synest det er ekstra kos på tur når eg har litt godteri :o Men har jo vore 7 veker uten når me er kommt til då, så er jo bra likevel!

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Er her jeg vettu..bare litt tom for ord og energi om dagen egentlig.

 

Huff...jeg missunner deg ikke coloskopi rakri, men må man så må man..Har ikke prøvd det selv altså, men vet jo litt om undersøkelsen. Håper dem finner ut noe da..ikke greit å trøble med magen..selv skal jeg ikke klage over den egentlig. Så lenge jeg spiser som jeg gjør nå..værre når man stapper innpå masse godis og anna vræl men det er det vel for de fleste :o

 

Har hatt gjester på besøk i dag jeg også..serverte kyllingsalat med tilbehør...rundstykker og potetsalat. Kjempegodt!!

 

Ellers har mannen i huset blitt dårlig igjen så da står jeg alene med barna igjen noen dager..puh...kjøre hit og dit og være med på alt uten noe hjelp...ja ja sånn er det bare.

 

Var ute på en 2 timers skitur i går..kjente at overskuddet ikke var der..mild hodepine hele turen også..men ble jo 7 trimpoeng da!!

I dag har jeg bare vært med barna på ski..åsså tok jeg 20 min stram opp på magen!

 

Flink du er som lager knekkebrød da rosalilje..jeg kunne sikkert gjort det jeg å, men så er det tiltaket da :(

 

Greit med en godis dispensasjon rosalilje! Man må kunne unne seg litt når man er på tur..hva slags tur skal du på da?

 

Nei nå må jeg fortsette med å se på livet på vent..fint program synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskrift - har en som ligner en del, men så kjekt med ferdigutregna innhold da :o Skal bake dem når jeg er ferdig med fredagen.. har måtte unngå frø og slikt siste uka nå..

 

I tillegg til stillstående mage, er det snart perioden.. er ofte en kilo tyngre uka FØR... så prøver å holde motet oppe... er mer nå enn forrige uke.. og prøver å akseptere forklaringen bak.. men akk så vanskelig når man har vært bare flink!!

 

For en skitur da.. imponerende :(

 

Rosalilje; dispans er greit ;-) Tenkte jeg skulle holde koken til det der forbaska 4tallet kommer først... håper det ikke blir alt for lenge til!!

 

Natta!! Ble bare ti minutter styrke idag.. men er rimelig støl etter gårdagen, så det får være greit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Utrulig imponert over skituren og alle trimpoenga du fekk, Hanemor!

Og flink å lage sunn og god mat til gjestane dine :-)

 

Så synd at mannen er sjuk igjen... blir ekstra mykje på deg då...

 

Må berre få seie at å lage knekkebrød tar ca 10 min, berre å røre alt sammen og stryke utover platene, resten er steiketid og det ordnar seg jo sjølv, må berre vere heime og ha den tida selvfølgelig.

 

Lykke til i morgon, Rakri! Skal tenke på deg!

 

Skal til Oslo og få med meg starten av ski-VM når eg skal på tur! :o

Har lenge tenkt at det hadde vore SÅ kjekt, og så fekk eg ordna det no med billettar og hotell, så då tar eg meg nokre dagar husmorferie i hovudstaden!

Skal på åpningsseremonien og sprinten for kvinner og menn. Gledar meg!

 

Var på shopping i dag med ei venninne, ho foreslo McDonalds til lunsj, men eg fekk lurt det til sånn at me gjekk ein annan plass der eg kjøpte meg salat.:-) Må vere litt lur...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg vil også til ski VM..det hadde vært skikkelig bra, skal på "ferie" den tiden det er vm jeg...i 10 dager skal jeg til hakkadal(som ikke er langt unna Oslo) på MS senteret på informasjonskurs... både gleder og gruer meg. Greit med litt informasjon og bli kjent med andre i samme situasjon, men gruer meg til å se dem som er dårlige..fortrenger likssom det at man kan bli veldig dårlig av denna dritten, men men!

 

Mannen har fått antibiotika i dag så håper det retter seg fort..blir mye kjøring matlaging og styr med aktiviteter på kvelden. I kveld var jeg på bading med alle 3..veldig kos da..mistejenta plasker og syns det er kjempegøy!! Å eldstemann hopper uti på det dypeste og kan ikke svømme ordentlig, men han karrer seg til kanten igjen. Men man må ha øynene alle steder :o Sånn er det å være mamma..roligere dag i morgen så det blir bra.

 

Har da fått vært på friskis og svettis i kveld også! Litt dårlig med maten i dag, men ingen krise.

 

Så flink du var rosalilje som styrte unna maccern...leeenge sia jeg var der gitt...men dem har jo salat der også da! Så man trenger ikke være usunn om man spiser der. Kanskje jeg må prøve knekkebrød oppskriften din da!

 

Ikke uvanlig å øke litt når man får det mnd lige...jeg er så heldig at jeg slipper den...satte inn hormonspiral 3 mnd etter fødselen og da slipper man det hvis man er heldig :(

 

Åsså må jeg jo ønske deg masse lykke til i morgen rakri!! Blir vel godt å bli ferdig med tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.

 

En kort tur innom. Har bare hatt tid til å skumme fort igjennom det dere har skrevet. Knekkebrødene så spennende ut. Kansje jeg prøver å bake de. Jeg jobber fortsatt mye, får knapt nok puste. Men om en uke tror jeg det vil lette litt.

 

Ellers så har det gått bra med spisinga. Ingen store utskeielser men det er vanskelig å drikke nok vann. Siden det blir så mye jobbing og andre aktiviteter, har det ikke blitt mer enn en skitur i uka. På søndag ble det 30km i nydelig vær. Da fikk jeg kjørt meg. Deilig å komme hjem igjen og hoppe i badekaret. I tillegg har det blitt 2 økter med dans (11TP). Så jeg bør ikke klage.

 

I morgen reiser jeg på hytta sammen med mine bridgevenninner. Det skal bli deilig. Da blir det bridge, hyttekos med god mat og godt drikke til og skitur som skal kompensere for hyttekosen.

 

Ha en riktig fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om 200gramsnedgangen har tenkt å fortsette.. Tikke altså sakte og rolig nedover - og trøster meg med at om jeg går ned 200 gram i uka, vil det ta 11 uker til å komme i mål :o

 

50.8 idag er altså bare 200 gram ned fra forrige uke, men 1.2 kg lavere enn på onsdag... så det er vel ganske reelt, tømmerkur eller ikke..

 

Skal avgårde på sykehuset om noen timer - gleder meg til å være ferdig. Sulten begynner jeg jo å bli også, snart et døgn siden siste inntak.

 

Ha en god fredag - og god helg. Og forresten imponerende økter du legger ned, Birkebeiner!! Hvordan går det med vekta da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vekt i dag var 59,1 kg, så berre 0,1 ned, men var jo ganske bra nedgang sist veke, så gjennomsnittet er jo som forventa. Har ikkje skeia ut noko denne veka og trimma det eg har klart, så har iallefall gjort mitt beste.

 

I kveld er det besøk med god middag og kaker, skal prøve å ete seint og kose meg med maten, då blir det ikkje så store mengder, men nytelsen er større enn ved å stappe innpå.

 

Spent på korleis det gjekk med deg i går, Rakri!

200 g ned høres jo ikkje mykje ut, men sidan du har så lite igjen er det jo ikkje så langt til mål likevel.

 

Birkebeiner: Er superimponert over treningsøktene du får til endå du har det så travelt på jobb! Tenk å kunne klart så mange trimpoeng, då skulle det nok fått fart på nedgangen min, for maten har eg god kontroll på, føler eg.

 

Hanemor: Spennande med MS-kurs då! Du får prøve å ta det litt som ferie og, deilig med litt avkobling og litt andre impulsar av og til.

 

Ønsker alle ei fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe travelt her om dagen også..ble ingen trening i går, men måkte snø i 1,5 time så fikk nok unna noen kalorier alikevel!! I dag har jeg gått 2,7 mil på ski..brukte 3,5 time..sist jeg gikk samme runde gikk jeg 40min raskere, men så var det veldig trått i dag og ikke like bra løype hele vegen så det gjør jo at ting går saktere..registrerte det her å da ble det 11 trimpoeng :) kan egentlig ikke skjønne at jeg forbrenner så mye på en slik tur..2200 kalorier..var veeldig sulten da jeg kom til bilen igjen, men var jo 1,5 time etter jeg skulle ha spist lunsj.

 

Ja ja trening ble det ihvertfall! Så på gradestokken et sted jeg var og der viste den 20 minus...så ikke rart det gikk trått :D Tok med de 2 eldste på en skitur da jeg kom hjem da så da har det blitt mye ski i dag. Nå har jeg ordnet masse klær til morgendagen..skal i dåp til nevøen min så da blir det masse god mat og litt kaker også..må ha litt kake i sånne lag. Håper at trimturen i dag unner meg det.

 

Hvordan gikk det med undersøkelsen da rakri??? Sikkert godt å være ferdig med den tenker jeg.

 

100 gram er ikke mye nei rosalilje men som du sier så hadde du jo en kjempebra nedsving forrige uke. Håper du koser deg masse i kveld.

Blir avkobling på det kurset ja..fikk program i går..morgentrim hver morgen klokka 8 og noen timer ellers med fysioterapeut i løpet av dagene så det blir bra ihvertfall! Gruer meg mest til å være unna velsejenta i så mange dager i strekk..blir rart for både meg og henne det. Men det har vi nok godt av også!

 

Blitt litt kake her i dag..mannen laget marsipankake til dåpen og da ble det igjen litt sukkerbrød og sånn..mmm...godt ihvertfall! Å jeg skulle ikke gå i overskudd av kalorier på en sånn dag uansett nesten !

 

Ha en fin søndag da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

SÅ flinke dere er å gå på ski... jeg har nesten et traumatisk forhold til ski, og det påvirker dessverre motiavasjonen til å komme meg ut...

 

Gårdagen var påvirket av sliten etter fredagen og torsdagen, så fikk ikke trimmet som planlagt :D Endte derfor på 6.5, som var litt mindre enn planlagt.. men men

 

Litt i motbakke i helgene fortsatt - ble litt snop må jeg innrømme :eek: Bare litt - har koset meg ekstra når jeg har hatt alle barna samlet..

 

Så nå må jeg skjerpe meg helt :)

 

Undersøkelsen var tidvis veldig vond, men gikk greit. Var veldig sliten etterpå, og måtte sove litt før jeg hentet i barnehagen.. De fant ikke noe galt, men tarmen er lang og buktete, noe som kan forklare at den funker litt tregt.

 

Ellers håper jeg alle har hatt en fin morsdag. Vi var i Pirbadet med hele ungeflokken, og DET må være veldig lenge siden alle har blitt med på en slik aktivitet.. Gutta storkoser seg i vannet, nå har vi vært mye i basseng i det siste, så nå er det kjempetøffe og kjører de største skliene til og med

 

Nå skal jeg planlegge neste ukes trim, gleder meg til treningene som venter ,) Formen omtrent som normal idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke morro med traumatiske opplevelser som barn..dem sitter som regel leenge i..jeg synes det er kjempedeilig å gå på ski..kan nyte naturen helt for meg selv..det er godt! Åsså bor jeg jo på en plass hvor vi har skisesong ganske leenge. Betyr jo en del det også da :)

 

Skjønner at du fikk en utladning etter den undersøkelsen..men bra de ikke fant noe galt da! Det må være bra?!!!

 

Ja bading er noe mange barn elsker..det gjør mine også..å dem er ingen pyser her heller :D Morro det da!

 

Vi har jo vært i dåp i dag så dagen har gått med til god mat og kaker..nam nam..ble nok en god del kalorier ja, men føler uka ellers har gått greit så håper vekta er enig med meg :)

 

Bor dattera di hos faren sin fortsatt eller rakri? Mente vi skrev en del om det for en god stund siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dåp er det lov å kose seg :D Poenget er jo at man skal ha normale dager ellers, ikke sant!!

 

Jo, hun bodde hos faren.. så av mange grunner, , kunne hun ikke være der lenger - da han er, tja hva skal man si, "ikke helt god". Hun flyttet hjem igjen, og fullførte grunnskolen. Nå bor hun på internat i nord-norge, da det nok er der hun føler seg mest hjemme. Faren har brutt all kontakt etter at hun "forlot" han. Lilleøstra kutta han kontakten med da hun hadde hjemlengsel sist hun var der, og lurte på å dra hjem litt før (og de tre yngste, som han har med en annen kvinne har han også brutt kontakten med... - det sier vel det meste)

 

Klart det er bra at alt så normalt ut, og så har jeg vel fått "bekreftet" at magen har sin grunn til å være treg når det er litt lengre og mer kronglete vei i magen min.. Så da får jeg være enda flinkere med vann og fiber..

 

Snart er helga over for denne gang. På torsdag kommer mora mi en tur.. Hun skal bo hos meg først, så hos søstra mi som bor et langt steinkast herfra.. Blir koselig det også!!

 

Ha en flott uke - denne uka skal jeg gjøre alt etter planen :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...frustrert over denne vekta....200gram ned...så lei dette tallet nå. Så jo et bedre tall før helga,men det hadde vekta glemt i dag!!

Må være lov å kose seg i dåp ja, men har jo vært så flink ellers i uka..jaja..motivasjonen blir ikke akkurat bedre av dette, men skal prøve bite tenna sammen;)

Blir nok ingen enkel helg...barnebursdag på lørdag og voksenbursdag på søndag..men skal være flink ellers i uka da..eller skal visst i bursdag hos svigermor i dag, men håper hun ikke har alt for mye kaker..

 

Synes det er rart at fedre klarer kutte kontakten med sine barn slik jeg..det må da føles helt forferdelig..ikke minst for barna selv. Dem blir vel veldig selvstendige av å bo på internat sikkert..lærer jo en del om livet når man må ordne opp selv.

 

Godt å få et svar på at om magen er treg så er det en årsak til det..så masse fiber og vann ja :D

 

Ja ja får vel gjøre litt her jeg da! Håper dere andre som har veiet dere i dag har bedre hell ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Har hatt ei fin helg, men blei nok litt meir i besøket på lørdag enn eg hadde tenkt....Åt sakte og nytte maten som eg hadde tenkt, men åt litt for lenge, og då blir det jo litt meir likevel :-)Passe til middagen, men litt meir kake enn nødvendig, men var så godt! Fleire av mine favorittkaker...

I går var me i morsdagsbesøk, men då hadde eg heldigvis tatt lærdom av lørdagen, og forsynte meg ganske så beskjedent.

Håpar berre ikkje at helga ødelegg for nedgang denne veka.

 

Skjønnar du blir frustrert av så lite nedgang, Hanemor. Så mykje som du trimmar, synes eg du skulle fått litt meir nedgang sjølv om det blei litt kake i dåp...

Hos meg skjer det også mykje i helgane framover, så best å vere flink i vekene!

Skjønnar forresten godt at du går så mykje på ski, såg nokre av bilda Mammamo hadde lagt ut, og det såg jo heilt fantastisk ut med flotte preparerte løyper!

For det første er det nesten aldri snø her, og hvis ein vil ut å gå, må ein berre gå på ei mark og brøyte spor sjølv. Eller reise langt av gårde på fjellet selvfølgelig, der er det jo løyper. Eg har også litt traumatiske opplevelsar etter skiturar som barn, gjekk alltid bakerst og var skikkelig sur, syntes det var heilt grusomt.

Så ikkje blitt mykje som voksen.

 

Både bra og dumt at dei ikkje fann noko galt, Rakri. Hadde jo vore godt hvis det var noko dei kunne gjere noko med. Du får prøve knekkebrøda! Og mykje vatn!

Så kjekt for deg å ha alle samla heime i helga!

Tenker tvillingane og søstera syntes det var kjekt og!

 

Har nettopp fått gått meg ein god tur i kulde og vind, men skikkelig friskt.

 

God veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fattige trøsten er som alltid; ned er ned!! Husker sist jeg startet å trene mye, sto vekta stille kjempelenge, svinget til og med litt opp, før den gikk en god del ned. Muskler er jo tyngre enn fett.. Selv trener jeg jo nesten bare styrke, så får håpe det er mer muskler som gjør at nedgangen er så usigelig treg!!

 

Et par dager igjen til veiing her.. håper å fortsatt ha 5tallet først. Var flinkere denne helga enn på lenge, men det blir jo alltid mer enn til hverdags likevel. Marginene er ørsmå for alle oss på denne tråden, så vi må vel bare innfinne oss med at de små utskeielsene også vises! :D

 

Vært på trening idag- utrolig godt med mandagstrening. Skal i morgen også, og så blir det egentreninger resten av uka.

 

Ha en god uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det en ny dag! Jeg er jo stort sett fornøyd med kroppen min slik den er nå..har noen håndtak på siden som jeg gjerne skulle blitt kvitt, men de er ikke lette å få bort.

Åsså hjelper det jo på at mange rundt meg sier at jeg har blitt tynn :D god følelse det!!!

Men om jeg kommer meg ned på 64 tallet så tror jeg de siste buksene vil sitte bra..har noen bukser jeg fint får på meg, men de sitter ikke pent..

 

Skjønner ikke at det skal gjøre noe forskjell på det med muskler og fett..jeg har trent slik jeg gjør nå i mange år..har likssom ikke tatt skippertak nå egentlig! Trente nok enda mer noen år før jeg fikk barn..

 

Spiste jo spekemat på søndag da så det kan vel ha gjort at vekta var litt ugrei. Vi får se..tror jeg skal veie meg på torsdag eller fredag for å se hvordan det står til..

 

Ja hvis du har sett på bildene til mammamo så skjønner du hvorfor ski er fint her..prøver å ha med unga på gode skiopplevelser slik at dem skal få et positivt forhold til ski og ser ut til å ha lykkes med de 2 eldste ihvertfall. Synes det er kjempestas å gå på ski :)

 

Håper helga di ikke har satt alt for mange spor da rosalilje!! Hverdagen som er viktig uansett..å om man ikke går ned en uke så er det ikke akkurat noen krise..værre når man øker i vekt egentlig.

 

Ha fin trening i dag også da rakri!

Ble aerobic og styrke på meg inne i går. Får se om jeg får til noe i dag også..er desverre litt kaldt ute om dagen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Bra dag i dag også. Registrerer ikkje for tida, men føler eg har ganske god kontroll på kva som gir ca 1300 kcal.

Også fått til ein gåtur på 30 min. i kveld og 20 min. med rockeringen. Registrerer rocking som moderat styrketrening, og det gir isåfall meir trimpoeng enn gåturen som tar lenger tid. Kan det stemme då?

 

Eg synes både salt mat og søt mat bind vatn i kroppen, så kanskje du skal ta ein kontrollveiing om eit par dagar, Hanemor.

 

Bra start på treninga denne veka, Rakri!

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, utrolig så mye bedre man føler seg etter en trening :)

 

Litt travelt her resten av uka, men skal få til treninger som planlagt likevel!! Kjenner jeg blir sterkere og at smertene blir svakere :D Snakk om at det motiverer da!! Så om vekten da kunne bli litt lavere i tillegg blir jeg glad :)

 

Rosalilje; kjempebra trena idag da!! Styrke gir nok mer poeng ja, i tillegg tror jeg det gir økt forbrenning etterpå på en annen måte enn bare en gåtur.. Så sikkert lurt å få litt styrketrening når du orker!!

 

Ja, skiopplevelser må man nok prøve å skape.. Har ikke lyktes så godt med den aller eldste, nr to har jeg klart det sånn halvveis - og de to siste skal få det mere inn fra de er små!! :)

 

God natt - fra ei med litt støl kropp!!HERLIG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

I går kveld lagde ei av jentene mine kake og den andre sjokoladekjeks, klarte å stå over begge, men var litt hardt, skikkelig godtesugen...

I dag har eg bakt bollar, men åt berre knekkebrød...

Og fått til gåtur, sjølv om eg var så sliten av eg nesten ikkje kom meg heim igjen. Håpar eg får uttelling for å vere sta og stå på! :-)

 

Kyllingfilet, hveteris og brokkoli- og blomkålgrateng til middag, sunt og godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så standhaftig!!! Når barna baker blir det ofte et dilemma; ofte bør en jo smake nesten bare for syns skyld.. - men så skal man jo holde seg på den smale sti! Jeg synes du er flink, jeg!!

 

Jeg skal bake i morgen. Mora mi kommer til helga /vinterferien, så må ha litt ekstra i hus da, synes jeg. Lørdag blir det teater med mamma og søstra mi - og sikkert et glass god drikke i den anledningen, søndagen middag hos søstra mi, mandag kinarestaurant osv osv.. Utfordringene står i kø!! Men sånn helt egentlig; så er jeg verst med å skeie ut når jeg er hjemme.. litt sånn skapspiser :eek:

 

Idag kommenterte mannen min at rumpa har blitt fastere :D:) WEEE!! Det gir motivasjon til å kjøre på mer.. Er egentlig veldig sliten idag, så får se hva jeg orker.. Jeg er litt fæl å kjøre på for fullt, og så smeller det (derfor jeg har den ene sykedagen i uka, for å unngå dette - så jeg må ikke overdrive, men er jo så morsomt å få til å trene litt igjen)

 

Et øyeblikk for meg selv mellom at gutta har lagt seg og jenta kommer fra trening.. surrer litt her, men skal være flink å legge meg på gulvet for litt mer styrke..

 

Matmessig går det greit. Merker jeg er veldig fysen, tror det er like mye mentalt som fysisk!! Må innrømme jeg tok en bitteliten cookie til kaffen. Ellers går det som sagt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Ja, litt vanskelig når ungane har bakt noko, smaker av og til litt, men dei er igrunn vant til at eg ofte velger noko sunnare når dei kosar seg med kjeks, kake e.l, så blir ikkje så mykje spørsmål.

 

Litt mismodig i dag...Tok ein snikveiing, og er opp 0,5 kg frå fredag morgon...Forstår ikkje at det er mulig...Blei jo litt kaker lørdag kveld, men ellers har eg vore veldig flink og trimma nesten meir enn eg har godt av, tar litt motet frå meg...

 

Men får berre vere flink vidare, har ikkje så mange andre valg egentlig.

I kveld er det klubb med damene, me skal lage tapas. Kuttar då middagen sånn at eg har litt å gå på i kveld. Alltid godteri etterpå, men slepp jo unna det då:-)

 

Kjekt når du kjenner at treninga virkar, Rakri! Stå på vidare!

 

Så kjekt med besøk då, men høres ut som du kan få litt utfordringar i matveien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du har stålkontroll rosalilje..dårlig med den her, men vekta var ganske mye greiere i dag da enn på mandag, men får vel ødelagt det i helga med bursdagsfeiring fra i morra til søndag. Er en grunn til at jeg aldri baker og det er det at jeg er så glad i kaker at jeg må bare spise :D Min store svakhet!

 

Ble da en trening igjen i dag da..blitt dårlig de siste dagene..

 

Den vekta er ikke å bli klok på rosalilje..føler jeg har lite kontroll på hva den driver med..he he...

 

Smakte forresten blomkål og brokkoli gratengen som du har skryti ta rosalilje..å den var god!! Litt dumt at unga ikke synes noe særlig om den da, men kommer nok til å lage den alikevell jeg..

 

Nei nå skal jeg legge meg..sliten etter dagen rett og slett!

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veiing er og blir et mysterium. Ingen nedgang å spore her heller. Ikke veid meg helt uten klær, men det var nok heller opp :eek:

 

Vekta avhenger jo av så mangt, og vi har vel flere faktorer som arbeider "mot" oss - blant annet væskebalanse og "opphoping" i magen. Nye treningsvaner, salt mat +++++

 

Jeg prøver å være fornøyd med treningen, så kommer vel resten til slutt :D

 

God helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vekt i dag var 59,7 kg, opp 600 gram....

Dvs totalt ned 100 g på 3 veker ....:D

Har vore virkelig flink med maten og "trimma" i overkant av kva eg klarer, ikkje ete snop sidan nyttår. Har egentlig hatt ein utskeielse dei siste 3 vekene, og det var litt for mykje kake sist lørdag.

Er litt lei og fortvila...Synes eg "ofrar" så mykje og gjer mitt beste, og får ikkje betalt for det.

 

 

Men hører jo at de andre opplever det samme og fleire gongar, så må berre stå på vidare. Besøk i kveld, litt kaker blir det nok, har ikkje motivasjon til å la vere heilt.

Og så på tur neste veke, blir nok oppgang etter det! :-)

 

Ønsker alle ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...