Gå til innhold

Jeg har fått meg rockering...


Gjest Maye

Anbefalte innlegg

... men lurer på om jeg kan ha fått en feilvare. Den går knapt en halv runde før den ligger på gulvet, kan ikke huske at det skulle være så vanskelig :-)

 

Så - kommer gamle kunster tilbake? Eller består trimmen i at jeg må bøye meg ned å plukke den opp hele tiden for å starte på nytt *humre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Hvordan går det nå?

 

Jeg fikk min i dag. Heldigvis ikke feilvare til meg :P -Men fryktet at det skulle være det. Står du med en fot litt fram? Sånn for å ta litt sats? Fyttirakkeren så vondt det var, foresten?!! Men,men.. Det blir sikkert bedre med tiden. Lettelse å se at det var max 3 min pr dag den første uken da.. *knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor lang tid tok det fra du bestilt fra hopp til den kom i posten?

Venter spent på min nemlig

 

Det tok nøyaktig en uke :) Men vet noen venta 14 dager på sin også..

 

Ikke fullt så vondt lenger, men kjenner det veldig godt.. hehe.. Har gått inn litt allerede!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har en rockering, men jeg har mistet treningsprogrammet, så jeg skulle gjerne hatt det, fin om noen kunne skrevet det ned her, jeg vil gjerne komme i gang med å rocke. Jeg får det ikke til, men det er gøy å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke med noe treningsprogram med min? Jeg bare stod å rocket i 20 min? Jeg vet jo selvfølgelig ikke om det funker enda, fordi jeg ga den litt opp en periode etter at jeg fikk den. *kremt* kanskje på tide å snurre litt igjen..

 

Men jeg har hørt om så mange som har sagt at de blir så slitne av den, jeg ble aldri sliten, bruker jeg den feil da? Fordi det er ikke mye som skal til for å dytte den ringen rundt magen, den holder seg jo nesten oppe av seg selv fordi den er så tung...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei folkens.

Jeg var på inspirerende foredrag i går, om bruk av rockering som treningsform.

 

Nå lurer jeg på:

Kan man trene med hvilken som helst rockering?

Jeg får ikke til NOEN TING med datterens lette rockering (type lekebutikk).

Har jeg håp om å få til noe mer med en tyngre rockering? Er jo redd dette skal vise seg å være bortkasta penger.

Skal jeg bare fortsette å prøve og øve med den lette ringen?

Eller rett og slett slå meg til ro med at rockering ikke var treningsformen for meg?

 

Er det noen av dere som har holdt på så lenge at dere kjenner og ser effekt? Da tenker jeg både på fastere, smekrere former og bedre bevegelighet, gunstig effekt på stivhet/ryggsmerter etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullfres: Du bør nok kjøpe en rockering som veier litt. Jeg klarte å rocke på første forsøk etter at jeg tok i bruk min som jeg kjøpte på Innersvingen. 5 minutter var ingen problem. Nå holder jeg på i 20 minutter, 10 minutter hver vei. Jeg kan ikke si at jeg har merket noe forandring på magen, men jeg mener å huske at det er andre her på forumet som har rapportert at de har gått ned mange cm rundt magen etter at de begynte med rockering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Nå har jeg nettopp prøvd rockeringen som jeg bestilte på onsdag (hos Trumf.no) Det er Innersvingen rockering (samme som Hula hoop / sports hoop)som jeg fikk rimeligere der enn hos Innersvingen, betalte i underkant av 500 kr for rockeringen ink frakt og ekspedering, og det tok jo kun 3 dager å få den i posten! Den var lett å montere og ikke minst - utrolig lett å bruke, fikk til å rocke allerede på første forsøk! Skal jo bare bruke den et par minutter hver dag de første dagene... men tror det blir vanskelig å la være å bruke den så lite... da får jeg heller bli litt støl, gul og blå... Kjente at den tok godt på muskulaturen nå når jeg prøvde den! Det er den tunge varianten av en rockering, min veier 1,7 kg og har bulkete polstring rundt ringen - det masserer nok bilringen litt ekstra! Juhuu, nå skal nok mageflesket få kjørt seg... og håper livmålet mitt krymper tilsvarende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest tuppeline
Jeg kjøpte fra http://www.sportshoop.com

Da kom den på drøye 300 istedetfor 5-600 som jeg så den kosta i norske nettbutikker...

 

Hei.

Jeg vurderer også å kjøpe en slik rockering, men oppdaget at adressen som ble oppgitt her var litt feil Den riktige er

http://www.sports-hoop.com

Her har de stort utvalg og prisene ligger mellom 28$-46$ (ca 180-300 kr med en kurs på 6.5) Dette er jo billig. Jeg har nettopp sendt dem en mail hvor jeg spørr om pris på porto fra USA til Norge. Jeg kan skrive inn her når jeg får svar - hvis noen er interesserte...

 

Mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Ja prisen på rockeringen er rimelig om du bestiller fra USA, men dersom den koster mer enn 200 kr får du toll på varen i tillegg når den ankommer Norge - derfor valgte jeg å kjøpe den fra Trumf.no..... og da ble den billigere enn å bestille fra Innersvingen eller USA selv om det er akkurat samme rockeringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Beklager, men det vet jeg ikke... sjekk ut på nettet... toll på varer... så finner du kanskje noe... Grensen er ihvertfall at varen ikke kan koste mer enn 200 Nkr før det blir toll på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg sjekket med e-bay nå og om rockeringen bare koster 28 dollar så er portoen på 33 dollar så da blir det helt likt som hos trumf i norge. Den hos e-bay er den samme som de har på sportshoop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør jeg noe feil? Jeg fikk et bittelite blåmerke på magen første gangen jeg brukte den (i sommer) også var jeg litt støl dagen etterpå, men det var det. Etter det fikk jeg ikke vodt, ingen merker, jeg kjente ikke noe og jeg ble ikke støl.. Jeg bruker den nesten ikke lenger og jeg kjenner fortsatt ikke noe selvom jeg ikke har brukt den på to måneder og jeg holder på i en tiiiime. (vet jeg ikke skal gjøre med en 20 min. men.. jaja) Er det egentlig mulig at jeg.. rocker feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Aftenstjerne
Gjør jeg noe feil? Jeg fikk et bittelite blåmerke på magen første gangen jeg brukte den (i sommer) også var jeg litt støl dagen etterpå' date=' men det var det. Etter det fikk jeg ikke vodt, ingen merker, jeg kjente ikke noe og jeg ble ikke støl.. Jeg bruker den nesten ikke lenger og jeg kjenner fortsatt ikke noe selvom jeg ikke har brukt den på to måneder og jeg holder på i en tiiiime. (vet jeg ikke skal gjøre med en 20 min. men.. jaja) Er det egentlig mulig at jeg.. rocker feil?[/quote']

 

Neida, du rocker ikke feil! Jeg hadde masse blåmerker rundt midjen første gang jeg rocket, og måtte ta pause noen dager, men etter det har jeg ikke merket noe som helst. Og på ca 2 mnd med 10 min rocking pr dag, så hadde jeg gått ned 5 cm i midjemål.

 

Men husk at du ikke skal rocke i sirkelbevelgelser, kun frem og tilbake og sidelengs. :) Og det er bedre å rocke 5-10 min på hver side, 2-3 ganger om dagen, enn en hel time i strekk. Musklene må få litt hvile i mellom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

sirkeltrening.no her kan du se hvor senterne er og gå innom og få kjøpt rockering på dagen. el bestille på rockeringer.no

 

er helt vanli å få blåmerker første gangene med disse tunge ringene.

merker det selv når jeg driv å prøver å få til å rocke

 

prisen er noe lavere nå en før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...