Gå til innhold

NED 10 kg utover våren - blir dere med?


Gjest Hemulen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Ønsker å gå ned 10 kg utover våren. Er allerede så smått igang. Har meldt meg inn på SATS og stortrives med treningen. Tenker også fornuftig kosthold i disse juletider, men har også "skeiet" ut. Er det flere som ønsker det samme som meg slik at vi kan oppmuntre hverandre under veis? Hører gjerne fra dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

Eg skulle gjerne ha gått ned rundt 10 kg. denne våren og det

hadde vore kjekt med litt oppmuntring på veien.

Det har vorte litt for mange fristelsar denne jula, sjølv om eg var ganske bestemt på at eg skulle vere fornuftig - før jul...

Men, men... No er det full skjerping og satsar på at til mai, skal kiloane vere vekk.. Ivertfall mesteparten.

Har du gått GR kurs eller er du ny i gamet??

Lykke til ivertfall og så får eg håpe at vi når målet vårt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er med, må ha noen og dele erfaringer med.Tok internettkurs i juni, nå skal jeg prøve på egenhånd. Orker ikke treningsstudio,men satser på egentrening med ergomtersykkel, aerobicvideo og styrketrening med strikk. må nok lage en plan.... Vi får hjelpe hverandre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg ønsker også å bli med. Jeg har akkurat avsluttet et GR kurs, men skal prøve å gå ned mer. Har bla. en bunad å komme meg inn i. Jeg trenger nok støtte for å greie det. Prøver å ikke la jula ødelegge alt, men det er lettere sagt enn gjort. Lykke til alle sammen, og god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott folkens - da er vi igang. Har ikke GR kurs siden 89, men vet at dette kan jeg klare selv. Mottar middagstips daglig, og har allerede en ringperm full med oppskrifter, så det skorter ikke på det. Med denne klubben blir man også mer motivert og sammen skal vi klare dette. Tenk hvor fint vi får det til sommeren..... Trening tar vi som vi selv føler for, oppmuntring er det viktigste, føler ihvertfall jeg. Fortsatt god jul til dere så "snakkes" vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Marianne på 25 år her. Målet mitt er å gå ned ca 8 kg før juni, så jeg slår gjerne følge med dere. Håper vi kan motivere og støtte hverandre.

Gikk på kurs i fjor og tok av ca 10 kg. Er veldig fornøyd med at jeg ennå ikke har gått opp noe igjen. Skulle gjerne tatt av litt til før sommern da, men det skal nok gå bra. Ikke så lett når man jobber som konditor med kaker rundt seg dagen lang, men tvi-tvi...

 

Lykke til alle sammen, dette klarer vi !!

 

Vennlig hilsen Ma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, hei.

vil ned, nei skal ned 7 kg til sommeren.

 

fikk en sønn for snart 7 mnd siden, men de siste kiloene har limt seg på.

ammer fremdelses så da skal jeg spiser mer enn vanlig grete meny.

er redd for å miste melken så derfor skal jeg ta det langsomt.

har gått kurs før, tenkte derfor jeg skulle klare meg på egenhånd denne gangen.

dette skal vi klare.

gleder meg!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Går på "hold vekten- kurs", men sliter med å holde vekten! Stress i adventstiden førte til 5 kg opp! Takler ikke stress uten å spise!!Må ned 5-6 kg til mai. Da må jeg inn i bunaden igjen.Trenger tips om hvordan takle sjokoladesuget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Var i butikken idag og der fant jeg noen sukkertøy som kan anbefales. Helsekosthylla.

LÅGKALORI A-PLUS SOCKERFRI - en med SALTA (lakris) og POLKA (polkagris). Det er 2,4 kcal/g. og 0 g. fett. Kjempe gode - synes nå jeg. Et fint alternativ til all sjokoladen og annet godteri. Har en Kong Haakon 500 gr. stående uåpnet. Julegave. Den skal få stå til påske har jeg bestemt. Da har jeg forhåpentligvis gått ned en del og kan kose meg litt ekstra. Resten kan barna få he he he. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo flere vi er i samme båt, desto mer kan vi motivere hverandre.

Jeg skal og vil ned 10 kilo til sommeren.

Skal starte på trimstudio på nyåret.

Ble enke for 3 år siden, og har vært veldig rolig. Nå har jeg fått en kjempevenn, og vil bli litt lettere å se på (HEHE).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er ny i dette "gamet"

Har som dere også tenkt gå ned i vikt, tror jeg satser på idelavikt 68kg, har nå vikt 78-79 kg etter mange hormonkurer mm. Så det blir vel ca 10kg,minus forhåpentligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Hva med å registrere hva vi har gått ned i løpet av uka. Hver mandag morgen f.eks?? Så det var en annen gruppe her som hadde gjort det.

Kjempelurt og motiverende, syns nå jeg.

Det lager er lite positivt press på oss det...

Hva sier dere?

Noen som er med?

 

Får vel stupe ned i kjøleskapet og se om jeg finnner med noe sunn frokost før jobb.

Skal trene spinning hjemme senere i kveld eller gå tur. (hehe, nå har jeg skrevet det her, så nå kan jeg ikke trekke meg...) Har fått pulsklokke av kjæresten min til jul. Skikkelig motiverende når man ser nøyaktig kaloriforbruk, og dermed får helt riktige trimpoeng. Kan virkelig anbefales!!

 

Ha en god dag alle sammen med trening og sunn mat!

 

Hilsen Ma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jeg med på. Det legger nok mer press på oss. Jeg har min veie/måledag på mandag. Så i løpet av mandag legger vi inn. Har planer om å gå tur evt. en tur på treningssenter i løpet av dagen. Fikk gavekort på G-sport av samboer til jul. Skal kjøpet pulsklokke. Har ønsket meg det lenge. Har brukt stegteller når jeg har gått tur på bena, men den teller jo ikke når du gjør andre treningsaktiviteter. Og se nedgang er jo den største motivasjonen.

 

Så ligger vi unna SJOKOLADEN idag og tar oss heller en frukt/grønnsak.

 

Selv med litt uggent vær så tar vi oss en tur ut eller en annen treningsøkt.

 

Fortsatt god dag til dere også.

 

Klem fra HEMULEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere?

Jeg syns dette er her var en genial ide. Har ikke vært med i disse diskusjonsgruppene så mange dagene, men syns det er veldig motiverede. Blir nesten litt overivrig, merker jeg...

 

Må innrømme at jeg i går kveld mest hadde lyst til å parkere meg i en godstol foran TVn etter en laaaang og stressende dag på jobb. Men hadde jo skrevet her at jeg skulle være flink og trene, så da kunne jeg jo ikke svikte verken dere eller meg selv ;-)

 

Klarte å spinne meg til et trimpoeng (200kcal) og var egentlig veldig fornøyd med det i og med at motivasjonen ikke var helt på topp. Men merker at det er kun det å komme seg i treningstøyet og opp på sykkelen som kan være litt utfordrene til tider. Etter et par minutter er man jo i gang og da går alt så greit.

 

Hvordan gikk det med deg i går Hemulen, klarte du holde deg unna sjokolade?Syns det går overraskende bra jeg. I dag skal jeg lage sjokoladebryllupskake til 150 personer, så jeg må ha "karakter" som mamma pleier å si....Skal ta med et lass med frukt og oppkuttede grønnsaker på jobb. Så kan jeg kose meg med det i steden.

 

Spennende høre hvordan det går med folk. Kanskje noen fler som vil bli med oss? På 8-10 kg før sommern???

 

Klem Ma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Eg vil gjerne vere med på dette... eg starter på ny giv 1.1 06!!! Farvel sjokolade, hei hå trim, trim, trim... Har gå-staver som eg skal ta i bruk, og ro maskin. Har planer om å ro kvar kveld til nyhetene på tv... og sporten... YES! Dette skal eg klare. Har gått på mangt et GR kurs, men når eg kjem for meg sjølv så er det tilbake til gamle synder.... Men no må eg - har aldri vore så stor som eg er no, sjølv ikkje då eg var gravid...

Limisol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god formiddag.

 

Ja, dette er gøy. Jeg føler også at jeg nesten blir litt overivrig, men det gjør vel ingen ting. Gleder meg til å gå på vekta på mandag, tror og håper at jeg kan "skryte" til kollegaene og vennene mine at jeg har enten stått stille eller gått ned. Kan kanskje akseptere noen gram opp da he he he.

 

Igår gikk jeg til butikken istedet for å ta bilen. Tok på rygsekken og travet en laaaang omvei. Gikk rett hjem, skiftet litt yttertøy og hjalp sønnen min med avisruta. Dette førte til 7.8 km og 471 cal. Og den er jeg fornøyd med. Jeg kjøpte med meg minigulerøtter fra butikken som jeg la i en glasskål og satte på bordet. To poser klarte samboeren min og jeg og knaske i oss utover kvelden. Og det var jo godt. Vi koste oss selvfølgelig med en øl og litt rødvin også. Det er jo jul da. Men potetgullet som jeg hadde i huset klarte jeg virkelig å holde meg unna. (Jeg synes egentlig det er veldig godt.) Idag blir det en tur på treningssenteret og imorgen tar vi på skiene om været holder.

 

Jeg beundrer deg Ma som har den jobben du har. Du har virkelig karakter og er sikker på at dette klarer du. Vi fortsetter kontakten her. Det er første innlegget jeg har hatt så jeg er også delvis ny her. Og jammen er det moro. Og det er vel slik at vi bare fortsetter her med å legge inn vekt/mål også? Sammen er vi sterke.

 

Ha en fortsatt god dag.

 

PS. Min meny nyttårsaften er GR sin Helstekt kalkunbryst med varm rødkålsalat og litt GR Waldorfsalat. Høres så godt ut. DS

 

Klem fra HEMULEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gjerne med jeg også,har holdt på her en stund. har i løpet av de siste par årene gått ned 25 kilo..men nå har vekta stått stille i flere uker..forresten så lurer jeg på om det kanskje har sneket seg på en kilo i jula..men skal ihverfall ned 6-8 kilo til..har meldt meg på GR kurs nr.4 og forhåpentlig siste.. starter 2 januar. så her trengs dra hjelp,så vi får hjelpe hverandre alle sammen..

For at det skal bli lettere og finne hverandre på linkene kan vi jo legge ut fek.hver dag og kalle den "Ned 8-10kg utover våren fredag 30-12" bare bytter dato..det blir jo lettere og finne hver andre.. førstemann inne hver morgen starter linken???

 

Ha en fin nyttårshelg alle sammen så er vi klare fra mandag:-)

Legger ut vekt,mål og trimpoeng mandager.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott forslag Synøve. Jeg er enig med deg i at vi kaller oss Ned 8-10 kg...... og endrer bare dato. Og førstemann starter. Det er ikke alltid jeg rekker inn på data på morgenen og jobber heller ikke med data. Så det kan hende det kommer fra meg litt utpå kvelden. Hovedsaken er jo at vi holder kontakten via denne linken. For meg er mandag ok. Hva for dere andre?

 

Da ønsker jeg dere lykke til - og mandag 2.1.06 full fart. Fortsatt god kveld.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å holde meg unna sjokoladekaka på jobb i dag og. Er blitt kjempemotivert av dette her. Moro at vi kan hjelpe hverandre til å nå målet vårt.

 

Hemulen, du har jo jammen i meg vært flink. Nesten 500 kcal på avisrute og diverese. Jeg er imponert. Fortsett sånn!! Da kommer jo kiloene til å suse avgårde...

 

Fint å se at flere blir med og. Vi skal støtte hverandre. Gleder meg allerede til veiing og måling på mandag. Sikkert lurt å føre opp trimpoeng også , som en foreslo. Jeg må innrømme at denne uka har jeg ikke helt oversikt. Skal føre opp skikkelig neste uke og fremover. Har ei venninne som jeg enten går tur med eller svømmer med hver onsdag. Det er kjempegreit for da har man en fast dag, og da skal det MYE til før en av oss svikter. Den dagen er hellig ;-) Når man skal finne på noe sammen kan man jo like gjerne gå seg en tur og skravle i steden for å sitte foran tvn i hver sin sofa. Frisk luft og opp med pulsen så blir det enda bedre og ta seg en velfortjent pause etterp. Vi pleier å skjære opp masse deilig frukt og grønnsaker og gomle i vei. ( Smakte forresten noe veldig godt og ganske sunt her om dagen....eplebåter med vaniljekesam med litt kanel oppi. Kjempegodt. Kan sikkert bruke annen frukt også.

 

 

Apropos noe helt annet. Så at vi skulle kalle oss 8-10 kg ned før...God ide, men jeg veit ikke helt hvordan man gjør det jeg da. Er ganske ny her. Kan noen hjelpe meg?? Jeg er gjerne den som er her litt tidlig på morgenen også, så det er jo greit å vite...Mandag er forresten en fin-fin dag for registrering av vekt o.l.

 

Kommer nok ikke innom her før litt utpå dagen på mandag da jeg reiser påjobb i fem-tiden, men da kan jeg jo glede meg hele dagen til å se hvor flinke dere andre har vært.

 

Lykke til i helga, stå på så får vi fine resultater på mandag!!

 

Klem Ma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med!!

 

Det er nyttårsforsettet mitt, og jeg skal klare det! Jeg trenger noen som kan sparke meg litt i ****, for å si det sånn, og litt motivasjon på veien er heller ikke å forakte!!Jeg har allerede gått kurs 1, men ble ikke helt fortryllet over resultater.

 

Fant netopp ut hos legen at jeg må ta jerntabletter og c-vitamin, så kanskj det får fart i sakene. Jeg håper!!

 

Lykke til til dere alle!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nillepia

Har akkurat avsluttet en flott nyttårsfeiring med gode venner (og masse god mat). Skal i nyttårsselskap i morgen (i dag), men så er det slutt!

Nå skal arbeidstøyet bli videre, kondisen opp og selvfølelsen bli bedre. trenger å ta av bortimot 20 kg, men 10 til våren er et bra delmål.

Legger inn data i løpet av mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest c@thrine

Kanskje det er plass til meg også?

Jeg er 33 år, har gått mange kurs (det siste i 2004)....I 2005 gikk jeg ned 12,5 kilo på egenhånd, og skal ned ytterligere 10-12 kilo...

Målet er å nå trivselsvekta innen mai-06.

Jeg starter opp igjen etter jul i morgen, og da legger jeg inn talla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil også gjerne være med dersom det er mulig. Må få av rundt en 10 kg til våren. Skal til Bulgaria og vil gjerne føle meg vel i bikini. Lykke til alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...