Gå til innhold

NED 10 kg utover våren - blir dere med?


Gjest Hemulen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Ser at det er mandag som kjem til å verte veiedag.

Grur meg til i morgen, fordi eg veit at eg har gått opp ganske mykje i vekt denne jula.

Har ete ganske mykje salt mat som pålegg i jula. Trur det må vere litt av grunnen. I tillegg til litt for mykje godteri og julekake.

Men i dag er det 1. januar og då er det fram med brunosten igjen. Skal verte godt det, for ein vert forferdeleg "stinn" i magen av all denne julematen.

Veit at veginga i morgen kjem til å verte ein liten nedtur, men er nesten sikker på at den neste veginga vert kjekkare.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er en evig slanker som etter mange forsøk ennå ikke er klar til å gi opp :-) jeg er klar for å komme igang igjen nå, har hatt en pause pga svangerskap og fødsel, men nå ja nå er jeg klar! Hadde planer om å starte på kurs, men da det er vanskelig å få det til å passe med den lille frøkna som ennå skal ha mat til alle tider av døgnet starter jeg opp selv nå og dersom dette ikke går starter jeg på neste kursrunde i mars er planene.

Nå skal vi trilletur og passe maten og selvfølgelig styre unna godis.

 

Vekten registreres i morgen og jeg er klar!

Stå på og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelilg morsomt å se at så mange ville være med meg på ned 8-10 kg til våren. Jeg gleder meg som en liten unge og er topp motivert. Det er jo nesten som å gå på kurs. Gjør man "utskeielser" eller jukser - så er det jo bare en selv man lurer. Håper ikke vekta har gått opp for mye. Har jo vært flink å trene i romjula jeg da. Spist lite godteri denne gangen også.

 

Skal vi gjøre det slik at vi legger inn vekt/mål på tråden ned 8-10 kg som nå er opprettet og at vi evt. "snakker" sammen her på ned 10 kg....? Eller er det andre forslag? Jeg synes det er greit med et sted med vekt/mål og et sted med samtale. Kom gjerne med innsigelser.

 

Er det flere som kunne tenke seg å legge inn litt opplysninger om seg selv som alder, barn, jobb, bosted etc.?

 

Da "sees" vi med vekt/mål imorgen. Ikke bli for frustrert nå da om vekta er litt gæærn. Sammen er vi fortsatt sterke.

 

Klem til dere alle som nå er igang.

 

PS: HER ER DET PLASS TIL ALLE SOM VIL VÆRE MED, BARE HENG DERE PÅ. ds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen - flott at noen drar i gang en slik start på det nye året! God hjelp i at vi kan jobbe sammen, oppmuntre hverandre og komme med gode råd og vink! Jeg skal ned ca 10 kilo, har lagt på meg dette etter en skade under trening i høst. Har slanket meg, med to GHR kurs og på egen hånd, ca 30 kilo i løpet av fem - seks år. Det vanskelige er å holde seg der, og skaden (og jula!) har gitt meg 10 kilo opp! Nå skal disse av igjen, vet at jeg aldri vil komme tilbake til den kroppen jeg hadde for 10 år siden. Dette skal vi klare, sammen! Kiloene skal av, og det viktigste av alt (og vanskeligst) vi skal holde vekta! Mandag er fin veie- og rapportdag!

Med ønske om et nytt slankt år til dere alle sammen

Ane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da er det 1.januar og vi er i full gang. Gleder meg faktisk til veiing i morgen, for jeg tror jeg ikke har gått opp noe iallfall.

 

I dag har jeg sykla før jobb og gått tur i raskt tempo etter jobb,noe som resulterte i 3 trimpoeng. Kan vel ikke klage på det vel?? Syns det var en fin start på det nye året jeg :-)

 

Hva med dere?Kommet godt i gang?? Er veldig spent på i morgen tidlig....Skal vi legge inn vekt pluss alle mål??? Eller?

 

Syns forresten det var en god ide, som Hemulen foreslo, at vi kunne fortelle litt om oss selv...Koselig å bli litt "bedre kjent" nå som vi skal hjelpe hverandre mot målet vårt.

 

Jeg kan jo begynne å si litt om meg:

 

Jeg er 25 år, samboer på 5 året, ingen barn enda dessverre, men jobber med saken :-)

Jobber som konditor, noe som dere kanskje skjønner IKKE er en fordel når man sliter med vekta....hehe

Gikk på Grete Roede kurs for første, og foreløpig eneste gang i fjor. Da veide jeg 85kg fordelt på mine 163 cm...Gikk ned litt før kurset og ca 8kg på selve kurset. Nå er jeg nede på ca 74kg,men vil altså gjerne ned nesten 10 kg til....Og det veit jeg vi skal klare sammen her.

 

Koselig om noen andre forteller litt om seg selv og.

Tastes i morgen TVI-TVI !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil gjerne ta av 8 kg for å nå trivselsvekten min. Så hadde vært kjekt å klart det innen sommeren. Dette tenkte jeg da jeg skulle klare på egenhånd, ved å kutte ut godteriet, brusen og den usunne delen av kostholdet mitt. Pluss at jeg da skal komme igang med treningen igjen selvfølgelig. Men alt dette kan nok bli mye lettere med støtte og motivasjon av dere her i vektklubben.

 

Men jeg er ganske ny her, og lurer på en ting. Er det slik at man kan gå inn på profilene til andre å se vekten osv? Siden mange av dere skriver: legger inn tallene i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikkje at det går an å gå inn på profilane til kvarandre. Reknar med at når ein snakkar om å legge inn tala, er det vekta og måla vi har når vi veg oss i morgon. Dette for å gjere det lettare å motivere seg. Du veit, når en må fortelle andre om korleis veka har gått, vil ein kanskje anstrenge seg meir...

Er ikkje heilt sikker på dette, er ganske ny her, men det er slik eg har oppfatta det...

Litt om meg sjølv:

Eg er 32 år, gift og har 1 barn. Skal ned 10-12 kg. som sit ganske "fast". Var godt i gang før jul. Hadde igjen berre 7-8 kg. men har gått veldig mykje opp i jula. Trur mykje av det er veske i kroppen... Det vil vise seg om ei veke...

Lykke til i morgon;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Har gått flere GR internett kurs. Sluttet å røyke for 1 år siden. NÅ starter kampen mot ekstra kilo dette medførte. Målet er 12 kilo før 1 juni. Trener med forskjellinge ting avhengig av været. Liker meg best ute, men går fast på treningsstudio også.

Vet at jeg kommer til å trenge oppmuntring underveis. Første delmål for meg er - 4 kg før 1 feb.

 

Stå på alle sammen. Dette skal vi definitivt klare.

 

Hilsen meg 12 kg for tung men motivert!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jeg med på ja, har gått GR-kurs flere ganger tidligere, men vil prøve meg uten kurs nå....har jo dere nå da :-)

Legger inn tallene mine i morgen jeg også....er spent......

Dette skal vi klare jenter, her er vi mange til å støtte hverandre, stå på.

Lykke til i morgen alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stort behov for å gå ned, det har dessverre bare gått feil vi de siste årene. har en trivselsvekt på - 21 kg fra nå, og 10 kg er et fint delmål for meg!

 

Starter med veiing i morgen tidlig, får lagt inn data på kvelden.

 

Kjekt å være flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ønsker å gå ned 10 kg utover våren. Er allerede så smått igang. Har meldt meg inn på SATS og stortrives med treningen. Tenker også fornuftig kosthold i disse juletider' date=' men har også "skeiet" ut. Er det flere som ønsker det samme som meg slik at vi kan oppmuntre hverandre under veis? Hører gjerne fra dere.[/quote']Jeg har samme planer som deg. Har meldt meg på kurs, men er så redd jeg ikke skal klare å gå ned. Noen råd? Har forsøkt så mange ganger og vekta bare øker, så jeg bare må gjøre noe. Har forsøkt på egen hånd og klarte minus 10 på ett år. Men nå har jeg ramla av lasset igjen så jeg skal forsøke med kurs + dette opplegget her. Målet mitt er -20 kg i løpet av året som kommer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Da har jeg lagt inn mine tall og fakta på "Ned 8-10 kg ..... 02.01.06. Skal vi gjøre det slik at vi kun skriver målene på den linken og at vi bruker denne til å sende meldinger? Da blir det ikke så mye å holde styr på og så blir det lettere å se hvor flinke vi har vært uten å måtte rulle teksten i "metervis" for her er det folk. Bare et forslag fra meg, kom gjerne med innspill. Da ønsker jeg alle lykke til med starten og jeg tar nå frokost og går på jobb. Ha en god dag alle sammen.

 

Stor klem fra HEMULEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil gjerne kvitte meg med 10kg i løpet av våren! Men trenger som så mange andre litt dytt og puff og sånt. Har gått på flere GRkurs,så jeg vet vel hva som kan og ikke kan spises! Er ny i vektklubben og ingen kløpper med PC men h åper at jeg klare å følge med dere andre. Var på vekta idag og den vists huff og huff 97.5 kg! Jer er ganske flink til å bevege meg i det daglige(sykle på jobben,stavgang,ergometersykling). Det er inntak av mat som er min greie. Det blir spennende å følge disse sidene fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nå inne på 2 tråder etter det jeg ser å skrives. Det er denne og den som heter ned 8-10 kg ..... 02.01.06. Skal vi bruke disse to da - så er alt lettere? Da må alle lese begge trådene for å henge med. Slik gjør jeg det. Så skriver jeg litt her og litt der ettersom innlegg som kommer. Jeg trykker på svar neders på siden i den tråden jeg er når jeg vil si noe. Da holder jeg meg i den tråden. Det kan bli litt mange tråder om vi bruker innlegg for å si noe. Meningen er jo at vi skal ha kontakt. Trykk "Les siste uleste" øverst på siden når du er inne i tråden, da slipper du å rulle nedover på siden. Kommer rett inn på nye svar.

 

Så til alle - vi gleder oss til neste mandag. Synes dere alle er flinke - og til Ma25 - fantastisk å gå ned i denne høytiden. Jeg gikk selv ned 600 g (mulig noe mer føler jeg, men har akkurat hatt mensen og da vet du). Vi andre skal også klare dette og det gjør vi. Stå på - ta en gulrot - dropp tanken på godis. Lag gode middager, anbefaler abonnement på middagsoppskrifter fra GR på internett, mange flotte retter.

 

Kom igjen, gå tur, tren aerobic, styrke ja, hva som passer best. STÅ PÅ.

 

Klem

Hemulen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd du har laget, synes det passer bra med mandager jeg også :-)

Takk for støtten, det er vel noe vi alle trenger. Er ikke så godt kjent her enda, vet ikke hvem som er hvem liksom....men finner det vel ut etter hvert ;)

Ønsker deg også lykke til videre :-)

 

Klem fra mamz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ned 10 kg, eller dvs jeg skal ned 10 kg.

Men det er vist ingen enkel sak.

I første omgang så vil jeg ned 7 kg, og håper å klare det i løpet av våren.

Men til sammen skal jeg ned ca 20 kg..

Håper jeg kan være med i gjengen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen. Jeg blir gjerne med jeg. 8-10 kilo er målet mitt. Håper å nå det før 1 juni men...... er litt usikker på om det går. Skal prøve å gjøre mitt i allefall. Håper du når ditt du også. Trener på studio jeg også. Har gjort det i 3 år snart og gjennosnittet er 4 ganger hver uke. Synes det er kjempemorro. Mine kilo kom veldig fort på etter røykeslutt for 10 kilo (3år ) siden.

STÅ PÅ DETTE SKAL VI KLARE!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Var i butikken idag og der fant jeg noen sukkertøy som kan anbefales. Helsekosthylla.

LÅGKALORI A-PLUS SOCKERFRI - en med SALTA (lakris) og POLKA (polkagris). Det er 2' date='4 kcal/g. og 0 g. fett. Kjempe gode - synes nå jeg. Et fint alternativ til all sjokoladen og annet godteri. Har en Kong Haakon 500 gr. stående uåpnet. Julegave. Den skal få stå til påske har jeg bestemt. Da har jeg forhåpentligvis gått ned en del og kan kose meg litt ekstra. Resten kan barna få he he he. Lykke til.[/quote']

Frys den ned du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen pr, dags dato er bra, men kjenner meg selv såpass at det er bra å ha noen til å bakke deg opp etter som tiden går ;)

Jeg heter Tina, er 30 år...og det er på tide at jeg gjør noe med de 8-10 kg..som ikke vil av! Men skal!!

Jeg har gått på en del GR kurs før..og gikk ned 16 kg..men gikk opp igjen en 5-6 av dem...de sniker seg på!

..i alle fall, jeg er med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld alle sammen og velkommen til alle nye. Her er det plass til alle som ønsker det.

 

For meg går dette helt fantastisk. Jeg tenker faktisk veldig mye på dere alle som er med her, og dette gjør at jeg klarer å tenke fornuftig.

Idag gikk jeg en ekstra runde fra jobb til buttikken. Skal ikke trene ikveld da jeg ryddet bort julen istedet.

Føler liksom at vi "ser" hverandre på en måte, og at det ikke er noen vits å lure oss unna noe.

 

Vi er i samme båt og tenk hvor mange kilo og cm vi klarer å legge igjen rundt omkring i Norges land da, kun ved å ha denne kontakten. Jammen er vi sterke.

 

Stå fortsatt på alle sammen, ny dag og nye utfordringer imorgen. Jeg tenker på dere. (Takk for tipset om konfekten.)

 

Klem fra HEMULEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rockebolla

Hei.

 

Jeg er ny her, men har vært med på noen andre ting tidligere. Har prøvd kaloridiett tidligere og det fungerte veldig fint, men det ble vanskelig å være helt alene om det etter noen måneder.

 

Men dette er en ny start og jeg SKAL klare målet mitt denne gangen.

 

Mvh

Rockebolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt splitter ny i vektklubben, logget meg på for første gang for en time siden. Jeg har planer om å ta av 7 kg før slutten av mars (skal gifte meg!), og har hele tiden tenkt at det skal gå strålende bra. Jeg har gått på ett GR-kurs tidligere, med stort hell, så jeg har god tro på opplegget. Lykke til alle sammen! Dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ønsker å gå ned 10 kg utover våren. Er allerede så smått igang. Har meldt meg inn på SATS og stortrives med treningen. Tenker også fornuftig kosthold i disse juletider' date=' men har også "skeiet" ut. Er det flere som ønsker det samme som meg slik at vi kan oppmuntre hverandre under veis? Hører gjerne fra dere.[/quote']

jeg har som mål å gå ned minst 10 kilo i løpet av våren. er i gang etter en heftig julefeiring. Trening,tur og rockering skal hjelpe i tillegg til kostholdskontroll etter G.R. prinsipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempeide!!! Jeg blir med. Er ny her og dette var jo motiverende og gøy. Har ikke drevet med kalori regning og sånn tidligere. Ikke gått på kurs eller noe tidligere heller. Har registrert inn det jeg spiste i går og i dag. Blir mere bevist på det man spiser da ja. For å klare målet på 10 kg. hvor mange kalorier anbefales det da at man inntar pr. dag. Noen som vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...