Gå til innhold

NED 10 kg utover våren - blir dere med?


Gjest Hemulen
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Mariette

Jeg vil også gjerne ned 10 kg i første omgang. Vurderer å melde meg på kurs, men er usikker. Jeg har prøvd å gå ned i vekt før både ved å gå på kurs og ved å være med på nettopplegget "litt lettere" uten at vektreduksjonen har vart ved. Nå føler jeg meg nokså lite motivert, men å finne fram til disse sidene syns jeg motiverer litt. Har lest noe om at det er forskjell på motivasjonen som gjør at man setter i gang noe og motivasjon som gjør at man fortsetter noe. Hva motiverer deg?

 

Noe annet jeg lurer på er hvor mange kalorier folk spiser per dag? Jeg har ikke begynt slankingen ennå, er inne her frørste gang. Men jeg har talt over dagens inntak, og skjønner jo fort at den summen kalorier jeg kommer opp i, ikke bidrar til å redusere vekta ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei. tenkte jeg skulle henge meg på dere..hadde klart å gå ned 10 kg til idealvekta mi på 65 kg. men det har dessverre sneket på seg noen ekstra kilo fra nov - des. så blir litt deppa, men må bare prøve å skjerpe meg. Har begynt å trimme så smått igjen, men trenger litt motivasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei ;)

 

Kan jeg også få være med?

Jeg har gått ned 14 kg så langt, og vil gjerne ta av (minst) 10 kg til sommeren :)

Jeg har meldt meg inn på treningsstudio, og tenker å trene tre dager i uken, spinning en og styrke to :) Håper dette skal gi meg det "kicket" jeg trenger nå, etter å ha stagnert litt de siste ukene :)

 

Hilsen Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thebiggestlooser

Godagen.

Håper det er greit at jeg slenger meg med.Har gått ned 6,5 kilo siden tidlig i sommer,og ble med vektklubben fra starten.P.g.a. sydntur og nyttårsfeiring her det sklidd litt ut for meg.har psyka meg opp for å komme tilbake til mine gode vaner før turen.Det går ikke så fort med meg,men hovedsaken er at det går den rette veg.Både på grunn av helsemessige årsaker og velvære!

Skal i første omgang ned 5 kg til påske tenkte jeg og 5 kg siden,vil se 60 tallet igjenn.Har også vært 20 kilo for mye,så jeg vet både psykisk og fysisk hvordan det er å være overvektig.

Legger dere inn mål og vekt her-rapport,eller finner jeg dere på en annen tråd også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Treng litt oppmuntring ja.

Hadde vore kjekt å komme ned i 60 kg. Er 69,5 kg no, midje 92,5. Resultatet på kommande mandag trur eg blir labert, skjønte ikkje før i går kveld at eg måtte ha kaloriintak på 1300-1600 (i mitt tilfelle). Stolt i dag, 1320 kalorier. Knaska nettopp i meg rugsprø med norzola, uvant sponplatekjensle, men godt når eg hadde vent meg til det. Vanlig kvelds før har vore bamsemums og slikt ;)

Er 29 år, har ein son på litt over 3 år, og ein kjærest som har tenkt å gå ned ca 20 kilo. Eg sit mykje på kontoret, og bør bli flinkare å trene... Spent på korleis det går utover våren, med meg, typen og alle dåkke andre!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen er dere. Dette skal vi klare. Vi er mange som "hjelper" hverandre her.

 

Se etter en tråd som heter "Ned 8-19 kg .... 09.01." imorgen. Der skal vi legge inn våre mål og resultater for siste uke. Lykke til.

 

Klem HEMULEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Nå er vi jammen blitt en fin liten gjeng her. I morgen er første veiiedag der vi kan se hvor flinke vi har vært denne uka. Er spent på mine egne og deres resultater...

 

Syns jeg har vært flink til å trimme.Akkurat kommet hjem fra over fra halvannen times trimtur med staver i raskt tempo. Kan virkelig anbefales altså...tempoet stiger med staver, svetten siler og man kan nesten "se" kaloriene renne av...Har pulsklokke som viser nøyaktig kaloriforbruk, og det resulterte i nesten 800 kcalorier (!!) Ikke verst, eller hva?

 

Hvordan og hvor mye trimmer dere?? Jeg har 16,5 trimpoeng denne uka, og planlegger allerede en times stavgangtur i morgen. Har dratt med mamma og tanta mi...må jo trimme dem litt og...hehehe. Mange trimpoeng er målet deres per uke??

 

Denne uka har det blitt turer med og uten staver, sykling på spinningsykkel og svømming. Må prøve å få til litt styrketrening neste uke...

 

Til alle sammen : LYKKE TIL MED VEIING I MORGEN!!!

 

Klem fra Ma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Jeg skal totalt ned 20-25 kg, ser det er mer enn hva dere har som mål, kan jeg være med allikevel? 10-15 kg til sommeren hadde vært et bra mål!

 

Litt om meg:

Jeg er snart 24 år, 1.67 høy og veide 93,5 kg for noen dager siden. Har liksom satt mandag 9. januar som offisiell start for vektnedgangen min. Jeg er student og siden jeg gifta meg på juli 05 går dette studieåret hjemmefra. Dvs mye stillesittende arbeid foran pult og data. Det siste halvåret har blitt ALTFOR lite trim!!! Håper å få gjort noe med vekta denne gang, har begynt flere ganger, men (dels) fordi jeg ikke har hatt noen å dele dette med, som kan sparke meg litt bak i tyngre tider, har engasjementet dabbet fort av igjen.

 

Føler meg skikkelig motivert denne gang, nå har vekta fått gått langt nok!! Vet også at på morsida mi har kvinnene en tendens til å bli GANSKE så store etter de har fått barn, og da er det greit å ha et godt utgangspunkt og gode vaner FØR en får barn. (Ingen barn foreløpig, men i løpet av et par år... )

 

Ble litt forvirra av hva en skal skrive hvor på disse sidene. Kan noen gi meg en kjapp innføring av hva man noterer hvor? Og hva er planen framover? Tenker på veiing, måling m.m.

 

Hilsen en motivert Curls!

 

PS: Hvordan regner jeg ut hvor mange kalorier jeg bør ha for å få i meg akkurat nok pr dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har 12 trimpoeng denne veka. Er veldig fornøgd med det, men eg føler at "julekiloane" sit betre enn eg trudde. Har tjuvkika litt på vekta og det såg ikkje bra ut.

Det er igrunnen litt rart, for eg synest eg har vore flink, spes. siste dagane. Godisen i helga var gulrøtter med dip!

Er litt usikker på kva eg skal gjere i morgon. Eg har igrunnen veiedag onsdagar...

Trimmen får eg stort sett ved å trille raske turer med den vesle guten min..

Lykke til med veiing alle saman.

Klem Trultemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Etter ei fin og målbevisst uke endte det med alt annet enn slanking i går. Feiring av en venninnes 40 års dag med alt det medfører. Ja, ja selv om jeg ikke føler meg særlig til mote akkurat nå må jeg vel bare brette opp armene å starte på ny frisk i morgen.

 

Mål for uka: minst 15 trimpoeng og morgentrening tirsdag kl.0700!!!

 

Ha ei fin uke alle sammen.

Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nillepia

Hei Curls.

Gå inn på Registrering- Mat og trim, der kan du legge inn maten for de enkelte måltider og det regnes ut for deg. Prøv deg fram med forskjellige ting, det er lett å slette hvis noe kommer feil, bare trykk på krysset ved siden av linja.

Der legger du også inn trim for hver dag. Hvis din aktivitet ikke finnes i lista, så finn noe annet som du blir ca like sliten av og legg in det i stedet.

Husk å trykk Lagre før du går ut av sida, ellers så må du trykke inn alt på nytt!

 

Synes denne er helt suveren. Fikk en innføring med internettkurs for et år siden, men trodde ikke jeg kunne fortsette da kurset var slutt, men det ser ut som jeg kunne ha gjort det, og kanskje unngått de 6 ekstra kilo som kom på etter kurset.

 

Det nytter ikke å gråte over spilt melk (eller spist mat), føler jeg er på god vei nå, har jukset med noen turer på vekta i løpet av uka, og den går nedover! Men det er i fortsettelsen vi vinner! Så her skal det jobbes. Har fortsatt mye klær som ikke akkurat sitter pent, om jeg i det hele tatt får dem på meg!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Eg vil gjerne hengja meg på denne 8-10 kg ned i vår-klubben. Eg ser ein tråd som heiter 8-10 kg ned 6.1.01 av synøve, men kan ikkje finna nokon frå i dag, som jo er mandag og vegedag for mange. Kvar registrerer de vekta og måla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, finner ikke noe link jeg, vi skulle vel starte en på vekt og mål hver uke, så vi slapp og bla i dagevis får og finne frem.. jeg er nok et litt dårlig ekempel på og åpne denne linken. får jeg tør faaktisk ikke veie meg. det gikk veldig galt på jobb i natt,og man bør vel kke veie seg etter bare 3 timers søvn.... skal legge inn i morgen, ha en god dag..

 

 

buhbhubhubhu................... kommer ikke i gang på ordentlig: o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Eg har og lyst til å henge meg på denne gruppa. Flott med ein plass der ein kan hjelpe og støtte kvarandre. Eg treng i alle fall motivasjonshjelp. Det vil seia, eg er egentlig veldig motivert for å gå ned minst 10 kg, men hjernen kopler liksom ut og eg tenkjer kvar dag at no, no MÅ eg bare kutte ut å spise til alle tider og spise for mykje.

 

Eg er 45 år, bur på bygda, har 3 barn som bur heime, alle er like glad i søtt. Er i full jobb, og litt av problemet mitt er at stresset på jobb pluss mykje å gjere heime gjer at eg søv dårleg og et for mykje og feil mat. Eg et utan å tenkje meg om, for å trøste meg sjølv litt kanskje. No i jula passerte vekta 80 kg, og det er mykje på meg som bare er 160 cm. Trivselsvekta mi er vel helst på 60 kg, men eg har 10 kg som eit delmål først, dvs ned til 70.

 

Trener aerobic, styrketrening og trimsykkel 2-3 gonger i veka. Sykling er flott for meg, det får verkeleg pulsen opp og svetten fram.

 

Tykkjer det er vanskeleg med mat i forhold til resten av familien. Og så blir det så kjedeleg i lengden med mager skinke og cottage cheese på skjeva... Har gått 4-5 GR kurs for nokre år sidan. Gjekk ned noko, ikkje så mykje som eg ønska, men har gått opp igjen :-( sikkert på grunn av alt stresset.

 

Forrige måndag stod vekta på 80,5, i dag viste ho 79,7 så då er eg i alle fall i gang :-)

 

Helsing B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Da var det mandag igjen.

 

Startvekt forrige mandag: 78,5 kg.

I dag 9. januar : 78,0 kg.

 

Er ikke fornøyd, men helgas utskeielser(altfor mye rødvin) tatt i betraktning er det vel bra.

Må jobbe godt de neste 3 ukene hvis jeg skal nå målsettinga med - 4 kg. til 1 feb.

 

Etter vekt og aktivitet bør jeg ligge på 1600 kcal. Det synes jeg er mye.

Hva synes dere?

 

Hilsen Hilde (snart 45 år og da skal det feires igjen)

 

PS Hvordan legger man inn smileys i teksten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke badevekt lenger så på meg blir det cm som skal bort i løpet av våren.

 

Har gått på GRkurs, så oppskriftene kan jeg forlengs og baklengs. Men motivasjon kommer ikke av seg selv. har kjøpt rockering og det er ikke så aller verst gøy !

jeg har også kjøpt en ny altfor trang bukse - den skal henge der til spott og spe helt til jer er i mål - DET er motivasjon det !

 

ha en flott uke

 

nessi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått kurs tidligere, men vekten har en tendens til å gå opp igjen! Nå har jeg 8 kg som MÅ av til våren!

Jeg tenger litt press og det hadde vært bra med vekt registrering. Det går i grunnen greit å gå ned når man er igang, men å komme igang er vanskelig spesielt alene og uten vekt registrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thebiggestlooser

Ja nå er jeg igang igjenn.

Fører opp hver smule jeg spiser og har extra sukkerfrie drops i tilfelle "suget" kommer sigende.Har bestemt meg for å ha veiedag onsdag nå,ser flere har det.

Jeg går minst en rask tur på iallefall 30 min.hver dag(har stor hund)Ellers trener jeg på 3t,men har ikke kommet igang igjenn etter all denne utskeielsen.

Gledet meg til å logge meg inn på siden,dette tror jeg blir bra!

 

Litt om meg:40 åring fra Trøndelag,gift har to tennåringsbarn.Har gått to GR kurs for lenge siden og et minikurs da jeg sluttet å røyke.Feilen er at jeg ikke gikk stabiliseringskurs.La på meg igjenn-svake menneske.Har fått en advarsel om hvor viktig kosthold er-diabetes 2- må leve slik alle egentlig skal gjøre i grunn.

 

Gleder meg til å taste videre med dere.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag og dommens dag. Jeg er ikke fornøyd med resultatet tatt i betraktning at jeg har vært super flink. Brukte kosemerker til rødvin i helga, men ikke noe godis. Noen saltstenger, men det er det jo ikke så mye kalorier i. I går gikk jeg skitur i over 3 timer og det "brant" 1725 kal. Men, men det kommer vel bedre tider. Her er ihvertfall mitt resultat og jeg gir ikke opp.

 

Vekt: - 0,5 kg

Mål: - 7 cm

Trimpoeng: 23,6

 

Til alle som er med på dette. Kan vi ikke bare bruke denne linken da, så har vi et sted å være. Når vi går inn her er det å trykke øverst på siden på: "VIS SISTE ULESTE" da kommer alle du ikke har lest opp først. Når du så skal legge inn svar eller bare si noe, er det bare å gå nederst på siste side å inn på "SVAR" og du skriver det du skal. Linken går automatisk over i ny side når en side er full. Er enig at det kan bli litt mange linker å bla seg igjennom. Etterhvert lærer vi oss dette alle og en hver. Og det spiller ingen rolle hvilken veie-/måle dag vi har. Bare legg inn ettersom dagen kommer. De fleste av oss er vel innom noen ganger i løpet av en uke. Ikke gå inn på innlegg, for da blir det ny link. Bruk SVAR.

 

Idag har det blitt litt stor utskeielse for meg, nemlig min bursdag. Da kan man jo ikke bare si nei når kolleger kommer med is, kjeks m.m. Men ikveld skal treningssenteret få besøk av meg ihvertfall. Nå er jeg ferdig med den feiringen.

 

TIL Ma25. Pulsklokken er på armen og den fungerer supert. Det ble en Polar F6. Veldig inspirerende synes jeg. Men litt dum er jeg, er det så at jeg må ha på pulsbeltet hele tiden når jeg bruker klokken? Sikkert mulig og den plager meg ikke.

 

Da startet jeg på ny giv imorgen. Har ikke notert ned hva jeg har spist denne uka, så jeg starter også med det imorgen.

Jeg ønsker dere alle og en hver fortsatt lykke til, stå på for det skal jeg. Jeg gir meg ikke så lett. Og så skrives vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariette

Hei igjen! Nå har jeg bestemt meg - jeg vil gjerne være med og registrere vekta. Jeg har funnet ut ved å saumfare sidene her, at 1600 kcal passer for meg - og det er jammen mye mat! Jeg går ikke på kurs, men registerer alt jeg spiser hver dag i dagboka mi her på nettet. Får skikkelig god oversikt over kaloriinntaket på den måten. Veldig fint!

 

Hyggelig at det er så mange som er med "på laget". Det blir nesten gøy, dette her! Jeg vil oppgi vekta her på onsdager. Kanskje jeg vil registrer midjemålet også? Jeg ser at enkelte kan ha stått relativt stille på vekta en uke, men allikevel redusert midjemålet ganske betydelig. - Motiverende!

 

Jeg bor og jobber i Oslo, er 42 år, samboer og mor til ei jente på 19. Jeg liker godt gå en skitur (hvis føret er bra), ellers liker jeg å svømme og sykle. Har forsetter om å gjøre noe av det en eller to ganger i løpet av uka til å begynne med : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vi ikke starte en link hver mandag da i allefall.... det er mange linker her, men enklere og komme seg gjennom ukaas linker en og bla og bla..... og i mai, vil det jo sikkert være 100 sider , DET ER MIN MENING,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Helt enig, det var vel det vi skrev om også at vi skulle gjøre. Da gjør vi det slik at første mann inn på mandager skriver: Eks.: " Ned 8-10 kg ..... 09.01." og legger inn - og vi andre henger oss på ved å benytte svarruten nederst på siden.

Til de som evt. legger inn på onsdag så kan vel de også legge inn på samme linken. Spiller jo egentlig ingen rolle hvilken dag vi benytter, det er jo resultatet etter endt uke som teller. Er dere enige ? Og da står vi fortsatt på folkens.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thebiggestlooser
Enig' date='ny link hver mandag... det er jo en som heter ned 8-10 utover våren...trodde vi kunne bruke den??[/quote']

 

Hei,jeg har skrevet i denn jeg.Bare dere blir enig,så kommer det på det samme for meg,må bare vite hvor-eller det ser jeg vel etterhvert.

 

GRATULERER MED DAGEN da hemulen-husk det er hverdagene som teller-må få skjeie ut på sin bursdag ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...