Gå til innhold

uke19 motivasjonsrapportmødrenes slankingstråd


snurpa

Anbefalte innlegg

Uke.19 motivasjonsrapportmødrene

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

- Lenemora: Startvekt 91,9. ned ca 20 kilo. 1.72. forrige uke: 89,4 denne uke: - 2,4 kilo

- Lizy: Startvekt 70. ned ca 10 kilo. 1.67. forrige uke:67 denne uke: -3 kilo

- Mamsemomsen: Startvekt 76,4. ned ca 11 kilo. 1.67. forrige uke:74,2 denne uke:73,2 -3,2 kilo

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 15 kilo. 1.70. forrige uke:75,7 denne uke:75,6-10,4 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke: 82 denne uke:80,8 -6,1kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 64,6 denne uke:64,0 -6,3 kilo

-Hanne: startvekt:83,4 ned ca 15kilo. 1.72 forrige uke:81 denne uke:79,6 -3,8kilo

- Scorpiogi: startvekt: 85, ned ca 20 kilo. 1.63 forrige uke:85 denne uke: 84,7 - 0,3kilo

- Solsikko: Startvekt:86. ned ca16 kilo. 1.70. forrige uke: denne uke: 86 - 0kilo

ny uke.. nye muligheter:0).. Lykke til

 

Antall kilo tilsammen: 35,5

 

Dette er mange kilo altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar
Gjest jojomamma

Jeg stod opp 06.30 i dag, så da måtte du stått opp tidlig ja....:P

 

I dag har jeg ikke lyst å trene.... Ikke i det hele tatt!

Så jeg tar meg fri! Tror jeg trenger det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Vekt 79,6 ned 1,6 kg,:)

midje: samme som sist, men gått ned 2 cm i låra..

 

SÅ sinnsykt deilig å se 70 tallet, selv om det bare er 400gr under. Håper det går bra denne uka oxo.

Rart det der; hvordan vi lar oss selv lure. Blir som med reklamene for Eurospar: BARE 69,99.. Og vi tenker : 60og noe... :P

I dag spurte jeg svigermor om hun ville ha gullet litt, og det ville hun sef.

Så nå har jeg gått til og fra trening 1 time tilsammen, og 1 time styrketrening. Spist lunch, og nå skal jeg ta en dusj og opp å hente han.

Pappaen kommer hjem i kveld, og det blir godt..

 

Ragnhild: Viktig å ta seg litt fri når kroppen sier i fra.. Koz deg..

Snurpa: Nå er det din tur til å tippe under 80. Men ikke bli lei om du ikke rekker det før 1. sept... Viktigste er at man går sakte men sikkert ned.

 

Jeg skal jo på kurs i morgen, og bli veid litt utpå dagne men klær på, så da kommer nok vekta til å vise over 80 der.. men men IKKE neste uke!!!!

 

Stå på jenter, og la dette bli en flott "ned i vekt" uke.

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra.. grattis så mye. Det fortjente du virkelig altså..

Ja nå er det min tur.. Men jeg satser på at det skal gå bra.. men jeg har et heftig søtsug jeg er nødt til å overvinne.. Og det skal jeg.

 

Har rydde og vaskedag i dag jeg.. Er så deilig med sånne dager, da man har super inspirasjon på rydding og vask.. :P

 

Etterpå skal jeg gå meg en skikkelig god tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod opp 06.30 i dag' date=' så da måtte du stått opp tidlig ja....:P

 

I dag har jeg ikke lyst å trene.... Ikke i det hele tatt!

Så jeg tar meg fri! Tror jeg trenger det! :)[/quote']

 

Jeg og gull var våkne da vi også.. litt ammings. Hadde tenkt å stå opp da, men vi sovnet visst igjen begge to;) Deilig da.. Jeg får så mye søvn fortiden jeg.. lille gull sover gjerne helt fram til åtte før hun skal ha mat.. Jeg sovner stort sett rundt elleve tiden, så da blir det mange timer.. Når man er ordentlig uthvilt er det lettere å konsentrere seg om maten også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg sliter litt med å få nok søvn om dagen jeg... Det er så slitsomt! Hun våkner i 6-7 tiden, men sovner igjen så snart jeg har amma. Men da ligger jeg våken etterpå... I tilegg så sliter jeg med å sovne om kvelden, ligge lys våken. Hun sover jo fra kl 19, så det burde ikke være noe problem... Irriterende! Håper det går seg til snart!

 

Hanne: Ja, wooow!! Du er kjempe flink, dette går jo som det suser!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye godt å ha mangel på søvn altså.. JEg hadde en periode for en stund siden da jeg hadde veldig problemer med å sovne om kvelden..

Jeg gjrde alt jeg kunne, rundvasket soverommet, skiftet på senga i hytt og pine osv.. ikke noe som hjalp... har gått over nå da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Når begynnte dere å få inn rutiner på ungen deres??

Gullet er 6 uker på onsdag, og har ikke noe fast rutine på når han sover og når han er våken. Får sove når han er trøtt (hva annet gjør du med en så liten baby da?)

Vil gjerne sovne på fanget, men våkner så fort vi legger han ned, hvis han ikke har sovnet skikkelig da, da kan vi nesten gjøre hva vi vil med han uten at han våkner. :)

 

Det er vel litt tidlig enda? Å ha noen faste rutiner????

Jeg husker ingenting jeg, i fra når Diamanten min på 14 var liten.

 

 

Så jeg ble kjempemissunnelig på deg jeg Snurpa, som får sove så mye.. Det er manko på det her kan du si... :P

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok jo littt id før vi kom inn i noen særlige rutiner.. Når hun var seks uker, var det enda lite av det.. Men tok ikke så lang tid.. Fra ca 2 mnd alderen sov hun natten rundt. OG da sovnet hun rundt halv ti, ti hver kveld... Nå sovner hun åtte, halv ni... Lurer litt på å få henne til å sovne før om kvelden..

JEg prøvde alt jeg kunne og lage rutiner jeg.. Fast tid for bading hver kveld.. FAst mating etter det og seng etter dette.. MAn må prøve seg fram litt.. OGså må man vente til småingene er klare...

Men lurer litt på hvordan dere andre gjør dette.... Tar et kvarter og kvarter mer om dagen???

 

OGså lurer jeg på litt til.. Når dere gir grøt, når på døgnet gjør dere det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg hadde eller ikke så mye rutiner når dattera mi var 6 uker, men hun sov også veldig raskt rundt. Jeg la henne bare tidligere og tidligere om kvelden. Det var en lang stund hun våknet i 22-23 tiden, men da bare ga jeg henne litt igjen så sov hun til neste dag. Hun begynte å våkne til igjen da hun var ca 4 mnd, og da begynte jeg med litt grøt om kvelden.

Nå sover hun fra 19 til 06-07 hver morgen. Kan ikke klage på det...:)

 

Jeg gir henne grøt litt før leggetid.... Helsesøsteren min sa at det hadde lite å si når på døgnet man gjorde det. Man måtte bare finne ut når det passa best for oss. Det eneste hun sa at hvis ungen reagerer med å få vondt i magen, så er kanskje ikke kvelden det beste tidspunktet. Men det har ikke vi hatt problem med.

 

Jeg har ikke vært flink i dag, lite trim og godteri på kino...

Men starter på nytt i morgen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake igjen etter flere dager uten kcal telling. Og jeg må innrømme at det har vært ganske digg med en pause;)

Har hatt en veldig fin helg, men hadde regn HELE lørdag så etter å ha trasket rundt med våte sko og klær har jeg nå blitt skikkelig forkjøla:(

Tar denne uka helt som det kommer når det gjelder trim. Får ikke gått tur med vogna heller for vi mista babybagen på vei hjem og har ikke fått kjøpt ny enda... MEN imorgen er det skjerpings med maten igjen altså. Bare å komme tilbake til vanene igjen!

 

Mamsemomsen, Ragnhild, Scorpiogi og Hannemor: gratulerer med nedgang alle sammen! Blir skikkelig glad over å lese om så mye framgang!!:)

 

Hannemor: vi har ikke hatt noe rutiner hverken på største eller vesla rundt 6 uker. Med største begynte hun å sove fra 19-05 da hun var ca 3 mnd uten at vi gjorde så mye for det. Men hun lille snuppa her har ikke vist noe tegn til rutiner enda, hun er jo 2,5 mnd, men hun sover i det minste gjerne et strekk på rundt 5 timer om natta da... Så noe søvn blir det jo..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

...prøver hardt å være positiv og flink, men har mest lyst å bare kaste meg over mat og chips og sjokolade og og og.... Blæ!! Jeg er litt deppa, og vet jo innerst inne at det er derfor jeg vil spise...

(Kort fortalt, vi skulle egentlig flytte i høst til der hvor foreldrene mine bor, men pga jobben til mannen må vi bli i 1 1/2 år til. Det fikk vi vite for noen dager siden. Vi gleda oss til å flytte begge to, så det var ganske nedtur. Spesielt siden foreldrene mine bor 8 timer unna med bil. Jeg lengter så mye mer hjem etter vi fikk jenta vår!)

Jeg hater at det er så lett å ty til mat når jeg er litt lei eller når jeg kjeder meg. Har noen av dere det sånn?

Jeg SKAL klare å stå i mot denne gangen. Får heller bruke energien på å trene eller noe sånt...:)

 

Sorry....vet jo at dette er et slankeforum....men måtte bare spy ut litt allikevel. Det henger jo sammen alt...livet og spising....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Det er vel Ragnhild du heter, ja? Kjenner nok ikke meg så godt siden jeg er rimelig ny på tråden, men jeg har faktisk fulgt tråden deres siden begynnelsen :)

 

Ville bare fortelle deg at jeg vet nøyaktig hvordan du har det, for jeg er selv en trøstespiser av dimensjoner... Ikke bare trøstespiser, men jeg feirer med mat også. Og når jeg kjeder meg. Men mest trøster jeg meg med mat når jeg er lei meg.

Har jeg en dårlig dag der mye skjer, er det faktisk bare sjokolade som hjelper!

Det er litt kjipt, for etterpå får man verdens dårligste samvittighet i tillegg til at man er trist og lei. Det hjelper jo ikke akkurat.....

Noen ganger har man faktisk så kjip dag at om man har lyst på en sjokolade, bør en kanskje unne seg det har jeg funnet ut. F.eks litt mørk kokesjokolade...

Jeg har selv enda ikke funnet noe som hjelper mot trangen til å trøstespise, men ville bare si at det er du ikke alene om. Syns i allfall du har vært kjempeflink!!

 

Håper det lysner litt for dere, vet hvordan det er å savne familien sin. Bodde 70 mil unna min familie i 4 år, det var tungt til tider...

Sender en virtuell klem til deg :) Bare "spy ut" her du, det gjør ikke noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen kjære Ragnhild.. Ja dette er et slankeforum.. og det betyr at vi skal kunne snakke om alt som påvirker oss livstilsmessig.. Jeg er akkurat som deg, jeg tyr til mat med en gang.. jo feitere jo bedre.. Noen slutter bare spise når de har sorg osv.. jeg er rake motsetningen.. ikke noe ålreit..

så dumt at dere ikke får flyttet nå da.. Man merker hvor stort behov man har for å være nær foreldrene sine når det har kommet et lite gull.. jeg er iallefall det.. og da er det sårt å være langt unna.. Når lille gull kom her dreiv min mor og far med flytting inn i nytt hus.. Jeg hadde problemer bare med det jeg, for de hadde så dårlig tid og mye å gjøre i de første ukene.. Da jeg trengte mamma|aller mest..

også vil man jo så gjerne at de skal bli kjent med gullet og knytte bånd..

 

Men Ragnhild, ikke fortvil. plutselig har det gått 1,5 år vet du.. tenk så fort det har gått til nå etter at sjarmtrollet kom til verden:) Og innen da er du supersprek og lekker:D

Også kan du jo benytte sjansen nå mens du har permisjon til å besøke de litt mer.. Synd det er så langt:(

 

Hm.. ja ja.. med meg går det veldig opp og ned.. motivasjonen er litt spaltet. he he.. Får det liksom ikke helt til her altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne her kan vi snakke om alt som plager oss og gleder oss.. På den måten vil vi jo kunne hjelpe hverandre også.. OGså er det godt å få blåst ut av seg litt innimellom. Det har vi virkelig behov for.. Bare det kan hjelpe for den store sprekken vi kan ha forran oss...

 

Det er derfor vi har denne tråden og hverandre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Tusen takk for oppmuntring og fine ord! Det satte jeg veldig pris på nå! Godt å ikke føle seg helt alene i verden.:)

Ikke så lett å klage for mye til mannen heller, for han er jo også lei seg. Og han føler jo litt at det er "hans feil" siden det er jobben hans som styrer... Så derfor holder jeg det heller inni meg og prøver å være positiv utad. Det er vel kanskje derfor trangen til å spise blir så stor også...

Har ikke vært så flink i dag, eller i går, eller i helga... Så denne fredagen gleder jeg meg ikke akkurat til veiing. Men men, jeg får prøve å være flink resten av uka, så går det som det går. Jeg skal ikke gi opp!

 

Ha en fin dag, mine slanke-venninner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild: HVa er det som gjør at dere må være der så mye lenger da??? MEd jobben til mannen din???

 

I dag har jeg vært skikkelig flink.. GJort masse hus greier og gått en 50min tur med vogna.. Deilig.. MAten har jeg vært flink med også...

 

Melis.. Fint å ha deg tilbake forresten..

 

Er så glad for at vi er så mange her.. Da er det litt aktivitet her:) Også får man masse støtte.. HElt topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Han er sykepleier, og tok videreutdanning på sykehuset hvor han jobber. De dekka det, og derfor har han 2 års bindingstid der.

Nå i sommer søkte han i Stavanger hvor han ønsker å jobbe når vi flytter. Sjefen der var veldig ivrig på å få han dit, så vi håpte veldig. Men det var ikke hun som bestemte over økonomien, og hun fikk nei av styret der til å kjøpe mannen min ut av bindingstiden. Det hadde kosta dem rundt 200 000, så det er jo litt.... Hun gikk noen runder på det, men hun hadde ikke noe hun skulle ha sagt i forhold til økonomien. Så surt!

Jeg vet jo at vi må bli her nå, så det nytter jo ikke å legge seg ned heller. Da blir det bare enda verre. Og jeg har det jo fint i Oslo med gode venner. Men nesten ingen andre har barn... Så er det jo noe med det å ha familien rundt deg...

Jaja, jeg overlever. Skal tillate meg å være litt lei nå, så få jeg heller gi meg selv et spark bak over helga eller noe...hehe....:)

 

Har vært litt flink i ettermiddag. Dro på spinning selv om jeg ikke hadde lyst. Frykter kvelden litt, for skal i bursdagsselskap til en venninne... Men skal prøve å begrense meg!

( Alt føles foressten et lite hakk bedre etter å ha trent.....Rart det der!! :))

 

Snakkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild: jeg har det også sånn at jeg tyr til noe godt, hos meg er det spesielt om jeg har sovet for lite, er ekstremt sliten og når jeg er syk. Da tenker jeg omtrent kun på alt mulig godt som inneholder sukker, og spesielt sjokolade. Det er min store last her i livet... Kjipt å bo så langt unna foreldrene sine, skjønner godt at du savner dem. Man trenger dem gjerne litt mer når man får barn. Men som snurpa sier, tiden flyr og før du vet ordet av det så har det gått 1,5 år! Forresten er du skikkelig flink som kommer deg på trening tross alt!

 

Selv har jeg vært flink idag, men er hel syk etter sukker. Blir som nevnt sånn når jeg er syk. Og jeg orker jo ikke gjøre noenting heller så blir liksom ikke kvitt det... Men det gir meg motivasjon og være her inne da! Håper jeg klarer å holde meg i skinnet ut kvelden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Godt at dere kan kjenne dere igjen... Da føler man seg ikke så lost og alene liksom! :)

Skjønner godt du får lyst på sukker når du er syk, Melis! Så flink du er som klarer å motstå!

 

Jeg har vært i bursdag, og det gikk ganske greit. Det ble et stykke med brownie, men ikke noe mer enn det. Litt må man jo unne seg i bursdag. Flere av de som var der var det lenge siden jeg har sett. Så jeg fikk mye skryt for vektnedgangen. Det føltes jammen godt! Kjekt at det blir lagt merke til! :)

 

Nattinatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

I dag er det skikkelig drittvær og attpåtil er jeg litt forkjølt : ( og da må jeg vokte meg, jeg har nemlig også en tendens til å finne allverdens grunner til at akkurat jeg fortjener litt sjokolade idag! Og når været blir mer gufsent nå fremover må jeg virkelig ta meg selv i nakken. Men jeg spiser litt sukkerfri sjokolade. spes den med kjeks er god ; ) ...nei huff det var jo nettopp sånne fantasier jeg skulle slutte med!! Prøver å belønne meg selv på annen måte; i går kjøpte jeg en fin skinnveske. ikke sånn rådyr, men nok til at jeg følte meg litt vill og gal. Sa til meg selv at jeg sparte jo masse penger på alt godteriet jeg ikke kjøper lengre. Er nemlig en hund etter smågodt - og det blir jo fort dyrt.

 

Hanne: jenta mi er snart 6 mndr og jeg kan enda ikke skryte på meg særlige rutiner - med en gang jeg tror jeg ser et mønster, endrer det seg fort. Men hun sover 19-07, morgenlur 9-10.30 og en lengre lur på ett par timer i løpet av dagen.

 

Ragnhild: Så gøy når folk begynner å legge merke til nedgangen!! Klart det synes med 10 kilo! Gleder meg til jeg er der! Skjønner godt det er kjipt å måtte vente med å flytte! Men som de sier, du skal se det går fort. Får heller ringe en del hjem, og maile dem masse bilder av den lille : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...