Gå til innhold

uke19 motivasjonsrapportmødrenes slankingstråd


snurpa

Anbefalte innlegg

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar
Gjest Hanne1969

Bra jobba. Rart hvordan alt føles bedre etter en treningsøkt av et eller annet slag. :)

Skal gå frem og tilbake til trening, og trene styrketrening. Hvis gullet sover tenkte jeg å prøve meg på en mrl time. Men kommer ann på kneet.

:)

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Vekt: 75,6

 

Hehe....100 g ned og superfornøyd! Var så overbevist om at jeg hadde gått opp masse pga alt jeg har spist, men da har spinningtimene redda meg.:)

 

Begynte å bli litt dårlig i går da, tett i nesa og vondt i hodet. Er ikke noe særlig bedre i dag heller. Så drøyer nok trening til i morgen, og tar heller en gåtur i dag.

 

Ønsker alle en fin helg! :)

 

-Ragnhild-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er med trening!:)

 

Ragnhild: så bra, grattis, litt er bedre enn ingenting!! Visste jo det jeg at du kom til å gå ned og ikke opp;)

 

Fikk meg 25 min med rockeringen igår, så alt i alt ble det litt bevegelse til sammen. Idag blir det ikke så mye, skal kjøpe ny babybag til snuppa så da blir det mer ut og inn av bilen. Ikveld skal jeg i bursdag til ei venninne så da blir det nok noe godt der, hun er super flink til både matlaging og baking så det er nok mye godt på menyen. Men skal nok passe litt på mengden, alt med måte er det ikke det man sier??:)

 

Ha en fin dag da jenter!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en nydelig solskinnsdag.. Så deilig altså.. og jeg føler meg så bra..

 

Grattis ragnhild.. det gikk jo helt supert allikevel.. det går stort sett ikke så ille som man tror.. godt er jo det da. Nå kan du ha god samvittighet.. oG bare la motivasjonen strømme på igjen:D

 

God helg damer..

JEg syntes dere alle sammen er så flinke..

Hanne, du går til trening, trener og går tilbake.. Helt utrolig.. (håper forresten kneet ditt blir bedre..Har ett vond kne innimellom jeg også..- kjedelig å bli styrt av sånne ting altså.)

 

MElis: Du er som vanlig stanhaftig med rockeringen- er stadig på rockern-. Toppers. Kos deg hos venninden din i kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for velkomsten :-)

Håpte å fått gått en tur idag' date=' men gullet var urolig og skrek. Han roet seg ikke engang i vogna, så det fristet ikke å gå på tur med en hylende unge. Han slet tydeligvis med magen, for det roet seg etter DEN bleia.

Håper på en bedre dag i morgen. Må bare komme meg i gang med trilleturene. Men sliter fortsatt med etterdønninger etter bekkenløsning og tøff fødsel. Så blir så stiv og får vondt etter turer. Går til fysio. Har fått klarsignal for trilleturer, men skal være forsiktig med trening som belaster bekkenet.[/quote']

 

Ikke bestandig det er like enkelt å få gjort det man har tenkt.. MEn men.. En dag av hvert.. :)

Bekkenproblemer er ikke godt altså.. HAdde mye vondt på slutten av svangerskapet, men kjenner ikke noe etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Syntest så tydelig at jeg skrev et innlegg her inne i går eller noe sånt, men det er jo ikke her, så da kan jeg jo ikke ha gjort det??

 

Er det ammetåka?? huffda...

 

Jeg lurte i allfall på om noen her brukte trenings-dvd og om noen hadde en å anbefale? I en travel hverdag(i allfall for mannen min) er det vanskelig å få en times tid til å gå ut av huset for å gå tur på kveldstid, så da må jo treningen skje inni huset tenkte jeg...

 

Jeg har sååååå lyst til å melde meg på treningssenter..men jeg vet ikke hvor lurt det er. Senteret er jo i byen og dit er det 3,5 mil, så det kan jo hende det er optimistisk og tro at jeg kommer til å trene før eller etter hver by-tur...? Men det har jeg virkelig lyst til altså!!

 

I kveld skal mannen dra på hytta, og størsten skal til besteforeldrene sine. Jeg får nabodama på besøk, vi skal spise ost og kjeks.. nam! Men det kan jo bli en utfordring å få inn i dagsrapporten.. Men skal knipe av litt på kaloriene på alle måltidene, for å ha litt "til overs". Kanskje det går da?

Eller sitter jeg her med en hårreisende hodepine etter vanvittig bytur i går, første gang i byen med begge småbarna og en megatung tvillingvogn! Tror det ble litt for meget... Lurer nesten på om jeg skal skrive trimpoeng av det? Det ble jo en del gåing, og den vogna er jo kjempetung!...altså... :)

 

Men nå: frokost....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja man kan innbille seg så meget... NEi da.. Kanksje du var inne hos noen andre og la inn et innlegg?? :)

NEi jeg har ikke brukt sånne dvd`er, men tror det er mange som gjør det. Sikkert veldig greit det.. Det jeg har pleid å gjøre er å bruke trimmsykkel forran tv`n.. Ser på yndlingsprogram eller en film eller noe.. Da går tiden litt fortere.. Det er iallefall et alternativ når man ikke kommer seg ut..

 

JEg prøvde sykkelen litt her en dag.. Skal si gullet ble opphengt.. For en spennede bråkete ting. Så det er underholdning for barnet i tilegg..

 

KAn tenke meg at det var slit med to barn i byen i går.. blir sliten nok av å ha med meg en unge jeg:) Beundrer alle som har flere barn.. Iallefall som er veldig små.

 

Hm.. angående treningsstudio, så syntes jeg det er helt super topp... MEn jeg kjenner meg selv såpass at er det så langt dit vil jeg fort skli ut.. MEn så er jeg veldig periode menneske... Bortsett fra at dette skal ikke være sånn periode krampe da.. JEg skal få meg en sunn og god livsstil. Det har jeg bestemt meg for:)

 

Ha en god dag da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Ja, det husker jeg at jeg gjorde, faktisk :)

Men var så bomsikker på at jeg skrev noe her også, og så hadde jeg jo ikke det, ble en smule forvirret. Men mulig jeg glemte å trykke "send svar" eller nåe.. Eller trykte på "forhåndsvis innlegg" i stedet... uansett, litt pinlig og åpent vise hvor hardt angrepet en er av ammetåka :)

Nå tror jeg at jeg skal bytte på småen, så gå en tur, så kan jeg forsvare bedre kveldens "matjarving" :) det var lurt ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hitill i dag så har det gått veldig bra.. i dag tar jeg meg fri fra tur også.. har gått hver dag, veldig hardt, så greit å ta en fridag..

i dag lager jeg pizza, ikke helt lurt gjort, for jeg er litt for glad i det.. hm.. men skal klare å styre meg.. det er veggis pizza da, med kun grønnsaker.. det er pestoen og osten som er det verste.. men gjør mye det da..

 

hvordan er det med deg ragnhild?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ser jeg at jeg kommer til å ha spist for lite. Mannen er bortreist, og har ikke orket å lage middag. Og skiver istedenfor middag, gir ikke samme energi-inntaket. Døgnet har ikke nok timer til at jeg får spist nok.

 

Så flinke dere er som går tur. Jeg har ikke gjort annet enn å gå på shopping idag...hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

går på en liten muffins smell i dag... Ikke bra. Er jo helt idiot i hue og da, når jeg kjøper inn til å lage muffins med sjokolade; SÅNN I TILFELLE DATTERA MI VIL HA

snakk om å lure seg selv a... Og hvem sine hofter er det det legger seg på...

 

FLAUT

 

Hannemor som ikke eier karakter i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg har det ok. Litt slakk i formen....men ikke sengeliggende eller noe. Har vært veldig flink med maten i dag, men det har ikke blitt noe særlig med trim.

Satser på spinning i morgen! :)

 

hitill i dag så har det gått veldig bra.. i dag tar jeg meg fri fra tur også.. har gått hver dag' date=' veldig hardt, så greit å ta en fridag..

i dag lager jeg pizza, ikke helt lurt gjort, for jeg er litt for glad i det.. hm.. men skal klare å styre meg.. det er veggis pizza da, med kun grønnsaker.. det er pestoen og osten som er det verste.. men gjør mye det da..

 

hvordan er det med deg ragnhild?[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
Jeg har det ok. Litt slakk i formen....men ikke sengeliggende eller noe. Har vært veldig flink med maten i dag' date=' men det har ikke blitt noe særlig med trim.

Satser på spinning i morgen! :)[/quote']

 

Er enda dårligere i dag....så tror nok jeg drøyer trimmen. Er så tett, og har ikke nesespray i hus så har ikke akkurat sovet godt i natt... Jaja, satser på det ikke sitter for lenge i kroppen.

Må på Ikea i dag, så blir vel litt trasking der...:)

 

Ha en fin lørdag alle sammen!

 

-Ragnhild-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
går på en liten muffins smell i dag... Ikke bra. Er jo helt idiot i hue og da' date=' når jeg kjøper inn til å lage muffins med sjokolade; SÅNN I TILFELLE DATTERA MI VIL HA

snakk om å lure seg selv a... Og hvem sine hofter er det det legger seg på...

 

FLAUT

 

Hannemor som ikke eier karakter i dag[/quote']

 

 

Hehe....kjenner meg SÅ igjen!

Hadde mye besøk i sommer....og da MÅTTE jeg jo kjøpe inn godteri ol til besøket.... Det var nok jeg som gomla mest!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går på en liten muffins smell i dag... Ikke bra. Er jo helt idiot i hue og da' date=' når jeg kjøper inn til å lage muffins med sjokolade; SÅNN I TILFELLE DATTERA MI VIL HA

snakk om å lure seg selv a... Og hvem sine hofter er det det legger seg på...

 

FLAUT

 

Hannemor som ikke eier karakter i dag[/quote']

 

Ha ha.. trøst deg med det at du er ikke den eneste som gjør sånnt..

jeg hadde kakedag i går jeg også.. uff og uff..

men.. er ikke helt iform i dag jeg heller, men her går jeg på do hele tiden.. nesten en lettelse vettø.. kanskje ikke kaka setter seg så godt. hmf....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg tenkt å være flink og bare kose meg.. må ta litt husvask og greier.. bikkja var rundt i hele huset i går og røytet:eek: og jeg orker ikke så mye sånnt.. Nå skal det også sies at det er mannen min som er mest frelst.. ikke for det,, jeg syntes det er koselig med turkamerat jeg.. Bare at det irriterer meg at når han ville ha hunden, også er det jeg som står igjen med stell, støvsuging og vask og turgåing... hva blir igjen tl han da???? argh..... men men... han gir mat da.. det er jo et pluss. men jeg må passe på at det er vann der.. :)

 

Nok syting..

 

Jeg har det ganske ålreit om dagen.. Har skikkelig opptur. deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, mye basilusker ute og går nå virker det som. God bedring til dere begge, Ragnhild og Snurpa! Det er fullt lovlig å ta livet litt med ro når formen er dårlig!

 

Hannemor: ikke fortvil over muffins, må jo trekke litt på smilebåndet av det hele. Er det ikveld du skal på konsert?? Håper du har funnet noe å ha på da, sikkert stilig uansett du;) Kos deg masse da!

 

Igår var jeg i bursdagsselskap og det var litt av noen kcalbomber som ble servert. Litt sånn tapas aktig så jeg forsynte meg med litt av det minst kcalrike + masse salat. Også ville vesla ha pupp og bysses og bæres så da ble det ikke mer mat på meg. Like greit, he he! Ble litt kake og is seinere, men det tar jeg fullstendig med ro, jeg gikk jo tross alt og bar på den lille damen i flere timer! Var ikke hjemme før inatt så det ble ikke rockering igår, MEN det første jeg gjorde da jeg sto opp var å ta 20 min for å kompensere for gårsdagen!! Har planer om en økt ikveld også:) Ellers veit jeg ikke helt hva dagen bringer i form av trim, her er det en slapp gjeng, men blir vel en spasertur med hele familien:)

 

Ha en fortsatt fin lørdag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Godt å høre at det ikke bare er jeg som mangler karakter innimellom.

Ble ikke så ille i går. Spiste 1 muffins (lagde de store) regna ut at det ble 400 kcal, og la det inn i sjemaet. Så kcal totalen ble ikke så ille, men var jo ikke akkurat sunnt.. Men fy flate så driiiitgodt.... hehe :)

Men skremmende når man ser hvor mye kalorier det er i digg...

 

I dag har vi spist god frokost sammen for en gang skyld. Ikke så ofte vi er våkne sammtidig alle 3 (store) og gullet sov..

 

Gubben dro på en liten båttur med en kompis, og minstemann ble med på trilletur med størstemann, så nå har jeg klippa gresset

(gir faktisk over 3 trimpoeng) og ordnet litt i hagen. Deilig å få gjort litt andre ting en å bære på en baby.. Gubben reiser ut på jobb igjen neste uke på 1 uke overtid, så da blir jeg alene med ungene. Så det er godt å få gjort litt andre ting nå.

Konsert i kveld og da skal jeg ta meg en pils eller 3. :)

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Flink du har vært, Melis! :)

 

Lite å rapportere herfra. Jeg har vært ganske slapp, så det har vært lite/ingen trim bortsett fra turen til Ikea. Skeia litt ut i går... Mannen kom hjem med deilig smågodt, og da er det sjeldent nei i min munn....:)

Men det var i går! Nå er helga snart over og formen er litt bedre. Har tenkt meg opp å prøve å trene litt på Elixia i ettermiddag, men tar det nok litt med ro!

 

-Ragnhild-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Melis: Flink du har vert. Jeg blir stadig imponert over din standhaftighet med rockeringen.. Virkelig bra jobba at du klarer å motivere deg selv dag ut og dag inn..

 

Raghild: Litt utskeielser i helga har det lett for å bli, men kjempebra at du ikke fortsetter i dag... Ofte det jeg har lett for, hvis jeg først har skeia ut lørdag, så har jeg lett for å gjøre det på søndag oxo.. Veldig dumt..

 

Jeg var på konsert i går. Spiste ute, og jeg valgte en skalldyrsalat, synes jeg var kjempeflink, for jeg hadde veldig lyst på tapas, men mye av ingrediensene var frityrstekte, så jeg styrte unna. og vi gikk frem og tilbake så det ble vel ca 40 min med moderat gange. :)

Ble 4 pils på meg oxo. Deilig å være ute blant folk igjen. Men slapper liksom ikke helt av da vettu, når barnevakten er hos oss, og vi skal hjem til gullet etterpå. Venter til vi kan ha han på overnatting borte før vi tar oss en fest..

Han får både bryst og morsmelkerstatning på flaske, så jeg bare pumpet og kastet melken da vi kom hjem.

 

I dag ser jeg ann om det blir noen trim. Jeg er skikkelig stiv og har vondt flere steder i kroppen, bla i kneet og hoftene. Vetta søren hva det er med denna kroppen jeg, er vel i ferd med å kapitulere for alderdommen tror jeg..

Har vel aldrig hatt sånne "vonter" før. Når jeg gikk gravid, hadde jeg ikke en eneste plage bortsett fra at jeg var veldig sliten.. Ikke bekkenplager, ikke kvalme ingentin... MEN NÅ SKARE KOMMA.... Hakke tid til sånnt nå jeg!!!

 

Har bedt et par kompiser på middag i dag, gleder meg til det.. Hyggelig med folk i huset..

 

Spent på veiedag i morgen..

 

Ha en strålende søndag allesammen

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jo, jeg kjenner til det....at det kan være lett å fortsette utskeielsene etter helg. Men det går bra så lenge jeg har godteavtalen med mannen, for nå har jeg ikke noe valg.:) Jeg tenkte på det i dag, at jeg er så fornøyd med å ha en sånn avtale. Den går ut på at vi ikke spiser godteri/kaker/boller ol i ukedager, bortsett fra når det er noe helt spesielt som bursdager og sånt. Så unner vi oss dessert på fredager og godteri på lørdager. Det er så herlig å se frem mot det, og ha god samvittighet. Det eneste er at jeg innimellom overdriver, og da får jeg dårlig samvittighet selv om det er lov...

Det funker for oss å ha det sånn iallefall. Har erfaring fra tidligere slankerunder at jeg holder meg helt unna godteri ol og da sprekker jeg så det synger etter stund... Nå har vi forhåpentligvis endret på noen vaner som vi kommer til å fortsette med resten av livet. Jeg tror det er bra å unne seg alt man har lyst på, men alt med måte som vi har sagt noen ganger.:) Vi går jo ned i vekt begge to, sakte men sikkert, så jeg er fornøyd! :)

 

Hørtes ut som en herlig kveld i går, Hanne!

 

Melis: Flink du har vert. Jeg blir stadig imponert over din standhaftighet med rockeringen.. Virkelig bra jobba at du klarer å motivere deg selv dag ut og dag inn..

 

Raghild: Litt utskeielser i helga har det lett for å bli' date=' men kjempebra at du ikke fortsetter i dag... Ofte det jeg har lett for, hvis jeg først har skeia ut lørdag, så har jeg lett for å gjøre det på søndag oxo.. Veldig dumt..

 

Jeg var på konsert i går. Spiste ute, og jeg valgte en skalldyrsalat, synes jeg var kjempeflink, for jeg hadde veldig lyst på tapas, men mye av ingrediensene var frityrstekte, så jeg styrte unna. og vi gikk frem og tilbake så det ble vel ca 40 min med moderat gange. :)

Ble 4 pils på meg oxo. Deilig å være ute blant folk igjen. Men slapper liksom ikke helt av da vettu, når barnevakten er hos oss, og vi skal hjem til gullet etterpå. Venter til vi kan ha han på overnatting borte før vi tar oss en fest..

Han får både bryst og morsmelkerstatning på flaske, så jeg bare pumpet og kastet melken da vi kom hjem.

 

I dag ser jeg ann om det blir noen trim. Jeg er skikkelig stiv og har vondt flere steder i kroppen, bla i kneet og hoftene. Vetta søren hva det er med denna kroppen jeg, er vel i ferd med å kapitulere for alderdommen tror jeg..

Har vel aldrig hatt sånne "vonter" før. Når jeg gikk gravid, hadde jeg ikke en eneste plage bortsett fra at jeg var veldig sliten.. Ikke bekkenplager, ikke kvalme ingentin... MEN NÅ SKARE KOMMA.... Hakke tid til sånnt nå jeg!!!

 

Har bedt et par kompiser på middag i dag, gleder meg til det.. Hyggelig med folk i huset..

 

Spent på veiedag i morgen..

 

Ha en strålende søndag allesammen

Hannemor[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...