Gå til innhold

uke19 motivasjonsrapportmødrenes slankingstråd


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsemomsen

Snurpa: vil du endre målet mitt til -11 kg neste gang. Har bestemt meg for at når jeg når 65 kilo skal jeg være fornøyd! Det er også et mer realistisk mål, og når jeg det skal jeg være knallfornøyd!! Husker når jeg veide 65 kilo hadde jeg også tenkt å slanke meg, nå når jeg har vært opp mot 90 skjønner jeg ikke hva jeg tenkte med den gang. Jeg tror nesten ikke man kan bli fornøyd, man vil alltid lenger ned. Så derfor har jeg bestemt meg for at hvis jeg når 65 skal jeg heller prøve å være fornøyd med meg selv og ikke hige etter noe annet. Tror jeg klarer nesten en kilo denne uken så føler det endelig skjer noe : ) Du har jo vært kjempeflink, over 5 kg! Det merkes vel på klærne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Sånn mamsemumsen, da har jeg endret målene dine.. jo det er sant som du sier, man sttrekker seg alltid etter nye mål.. manm blir liksom ikke helt fornøyd.. Bare en kilo til liksom... Jo da.. det kjennes jo litt på klærne.. buksene sitter litt løsere. og toppene sitter litt løsere både her og der:) Det er jo deilig å kjenne.. Men jeg må ærlig innrømme og si at jeg er litt skuffa over at jeg ikke har gått ned mer enn det.. Ikke fordet, jeg har jo bare meg selv å takke.. HAdde jeg vært flinkere selv kunne jeg vært ved målet mitt i dag.. Men jeg skal ikke henge meg opp i hve jeg kunne vært eller ikke er osv.. MEn heller hva jeg kan BLI:D NÅ framover skal det bare være fryd og gammen tenker jeg..

 

I dag skal jeg på lunsj.. Håper jeg klarer å styre meg da. VIl det..

 

Lurer på hvordan det går med vekta i morgen jeg. Håper jeg iallefall er nede igjen i 81,5, der jeg var for to uker siden.. Nå er jeg bare så klar for å se 70tallet snart altså..

 

NEi.. Nå skal jeg vaske litt, mens gull sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er regnvær her idag og... Sitter inne og ser ut, orker fortsatt ikke særlig med aktivitet. Gruer meg til å se vekta imorgen, har jo ikke vært i bevegelse mand-ons. I tillegg har jeg jo spist det jeg har villet i hele helgen. Men i helgen gikk vi jo masse da, skulle hatt skritteller med for det hadde vært gøy å se hvor mange skritt vi faktisk gikk;)

 

Snurpa: sånn tenker jeg og noen ganger ift målet mitt, om man hadde klart å være strukturert hele tiden hadde man kanskje klart å veie litt mindre nå osv... Men det er jo såklart selvpining og tenke sånn. Som du sier så må man jo tenke på hva man kan BLI og ikke hva som kunne vært...

Og du forresten, kan du endre nedgangen min til 5,7 kg ser det har sneket seg inn en liten regnefeil, hehe og 200 g er viktig vettu;) Håper du ikke må endre det i motsatt retning imorgen altså, da blir jeg skuffa.

 

Ha en fin dag i regnværet da jenter (kanskje ikke alle som har regnvær da men, hehe:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Tusen takk for alle svar på spørsmål om rutiner ved 6 ukers alder.

Godt å høre litt om hvordan det har vert for andre oxo.

Melis og Snurpa: Krysser fingrene for dere i morgen på veiing.

Mamsemomsen: en god avgjørelse å stoppe opp, og være fornøyd med det en har oppnådd. Vi jenter er verdensmestere til aldrig å bli fornøyd, uansett. Flott.

Jeg har jo vert på kurs i går. Deilig å komme sammen med andre i samme situasjon.

Kurset gikk på formiddagen, og det var faktisk 3 stk med barnevogn der (ordinært kurs) Så det var litt gøy.. Da kan jeg ta med meg gullet neste uke.

Vekta viste 80 blank, men det var jo forventet, siden jeg hadde på meg klær, og hadde spist frokost.

Men jeg fortsetter å rapportere inn mandagsvekta her.

Synes det er litt lurt å veie meg på mandag morgen. Da må jeg liksom være litt flink i helga..

 

Hatt det litt travelt i går så jeg har ikke fått vert her inne å skjevet noe særlig, men jeg følger med dere hele tiden. Bare ikke altid jeg har tid til å skrive.

Jikk en god tur sammen med mann og barn i går på ca 2 timer.

Hadde planer om det i dag oxo, + styrketrening, men har fått vondt i det ene kneet, så jeg tror ikke jeg skal ut å gå i dag. Forresten drittvær oxo.

Men har planer om å komme meg på trening litt senere i dag.

 

Stå på jenter..

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn melis, da er det iorden.. Selvfølgelig er 200 g viktig.. Det Kan gjøre en stor forskjell.. Tenk bare: 79,9 eller 80,1.. Sånn rent psykologisk gjør det en stor forskjell.. Som det har blitt skrevet om litt tidligere. Også må jg bare beklage regnefeilen.. Fort gjort:)

 

Lunsjen i dag gikk så bra.. Jeg spiste bare sunt..

 

Lurer på vekta i morgen.. Spennende.. Tror ikke jeg skal gå opp iallefall. Men hadde jeg bare stått der jeg var, skulle jeg vært strålende fornøyd med det altså..

 

Senere i kveld skal jeg gå tur med ei venninde.. Det blir digg. Har vært flink med trimmings nå lenge altså.. Godt..

Som du sa Ragnhild så blir man lettere til sinns nårt man har tatt seg en økt.. Det er rett og slett en behandlingfsmetode spør du meg. Jeg er veldig for å bruke fysisk akt som et behandlingsopplegg.. Dette er noe jeg selv har dratt nytte av tidligere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er sykepleier' date=' og tok videreutdanning på sykehuset hvor han jobber. De dekka det, og derfor har han 2 års bindingstid der.

Nå i sommer søkte han i Stavanger hvor han ønsker å jobbe når vi flytter. Sjefen der var veldig ivrig på å få han dit, så vi håpte veldig. Men det var ikke hun som bestemte over økonomien, og hun fikk nei av styret der til å kjøpe mannen min ut av bindingstiden. Det hadde kosta dem rundt 200 000, så det er jo litt.... Hun gikk noen runder på det, men hun hadde ikke noe hun skulle ha sagt i forhold til økonomien. Så surt!

Jeg vet jo at vi må bli her nå, så det nytter jo ikke å legge seg ned heller. Da blir det bare enda verre. Og jeg har det jo fint i Oslo med gode venner. Men nesten ingen andre har barn... Så er det jo noe med det å ha familien rundt deg...

Jaja, jeg overlever. Skal tillate meg å være litt lei nå, så få jeg heller gi meg selv et spark bak over helga eller noe...hehe....:)

 

Har vært litt flink i ettermiddag. Dro på spinning selv om jeg ikke hadde lyst. Frykter kvelden litt, for skal i bursdagsselskap til en venninne... Men skal prøve å begrense meg!

( Alt føles foressten et lite hakk bedre etter å ha trent.....Rart det der!! :))

 

Snakkes...[/quote']

 

så morsomt å høre at mannen din er sykepleier.. Det er ikke så altformange menn som er. Synd det med bindingstiden da.. Men men.. som du sier, man får heller fokurere på hvordan det blir framover.. Vi er her iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk snurpa:) Ja, her teller hvert gram;) Satser på at du ser nedgang på vekta imorgen, trim gjør jo mye for nedgangen!

 

Takk for lykkeønskinger Hannemor! Deilig at det er flere med baby på kurs da, hvor gamle er babyene deres da?

 

Tok meg sammen og tok fatt på en runde med rockeringen, merker at jeg ikke er i form, men fikk tatt 20 min. Skal vel være fornøyd med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket litt her inne, og kunnet tenke meg en gjeng å skravle med og rapportere til nå når jeg må ta meg selv i nakken og skjerpe meg når det gjelder kosthold.

Kan jeg få slenge meg med dere?

 

Jeg fikk en gutt for 5 uker siden. Jeg la på meg 22 kg dette svangerskapet. Ganske irriterende, fordi jeg hadde gått på GR-kurs før graviditeten og var nesten kommet ned i ønsket vekt.

 

Jeg har ikke veid og målt meg enda, grugleder meg til å gjøre det i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Ingen vekt å melde denne uka, kommer sterkere og tjukkere tilbake neste uke :) For da skal jeg sette alle kluter til! Skal faktisk bli deilig å komme tilbake til sunne matvaner og nekte meg selv godterier - det trenger jeg!

 

Tvi tvi til dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Nå er vi jammen mange her inne, det er gøy synes jeg! :)

 

Jeg har garantert gått opp i vekt denne uka. Har ikke vært flink....skeia ut masse! Men etter i morgen er det full skjerpings! Da har jeg fått deppa nok....eller iallefall trøstespist nok! Føler meg jo bare 10 ganger verre hvis jeg begynner å legge på meg i tillegg!

 

Jeg har hatt en bukse liggende i skapet i 10-12 år, har ikke komt oppi den siden videregående. Jeg har alltid syntes den er så fin, og utrolig nok så synes jeg det fortsatt. Nekter å gi den bort! Prøvde den i går, og jeg klarte å kneppe den igjen!!! Den er for stram enda da, så den kan ikke brukes! Men det skal jeg ha som et lite tilleggsmål for tiden fremover at jeg kan bruke den igjen! Elsker den buksa!! :)

 

Lykke til med veiinger i dag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg veid meg. Startvekt er 86 kg. Høyde: 170 cm.

 

Har regnet ut at jeg har et kcal-behov på 3500 daglig dersom jeg skal holde vekten. Høres helt vilt ut. Har da lagt til 800 i kcal-behov daglig pga. amming. Har tatt med 7 trimpoeng i uka. For å gå ned i vekt satser jeg på et inntak på 3000 kcal daglig. Synes dette høres veldig mye ut. Kanskje jeg må regne det ut en gang til...

 

Bruker alle dere matregistreringen her i vektklubben? Jeg må det, ellers sniker det seg inn noe mat/snacks som jeg ikke tenker over. Og så hjelper det meg til å spise nok, for det er ofte et problem. Har veldig varierende kcal-inntak fra dag til dag om jeg ikke passer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Solsikko:)

Jeg registrerer stort sett alt jeg spiser, stoler ikke helt hverken på øyemål eller hukommelsen om jeg ikke gjør det. Dessuten klarer jeg ikke helt å holde styr på hvor mange kcal det er i de forskjellige tingene, selv om jeg begynner å få en liten peil i det minste;) Jeg har regnet ut hviken meny jeg skal ligge på som er meny 2 også har jeg gått opp en meny, altså til 1900 kcal. Ligger nok litt i underkant av det per dag, men etter en stund ser man jo hvor fort/sakte man går ned og kan justere det litt etterhvert.

 

Idag er jeg fornøyd med veiing, hadde jo ikke så store forventninger så jeg ble positivt overraska må jeg si! 64 blank idag, dvs 0,6 ned fra sist uke og totalt 6,3 kg!!:)

 

Ragnhild: jeg har også en sånn bukse som jeg er inderlig glad i. Den passet for litt over 3 år siden da jeg ble gravid første gangen. Når jeg når målet mitt er jeg spent på om den kommer til å passe igjen. Kroppen min er jo litt annerledes enn den var da... (legg merke til NÅR jeg når målet og ikke om, hehe, optimist ja!!)Tror ikke du har gått opp jeg, du er jo så flink å trene, og du har jo gått jevnt ned hele tiden du, selv om du ikke alltid har trodd det i forkant;) Krysser ihvertfall fingerne for deg!!

 

Og snurpa nå er jeg spent på hvordan veiing har gått for deg idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag: Vekta stoppet på 80,8kilo.. Kunne ikke vært mer fornøyd. Da har jeg gått ned 1,2 kilo fra forrige uke.. MEn gikk jo opp 500g uka før der, så da sier vi 0,7kilo.. Men nå ser jeg nesten håpet om 79,9 neste uke... Det er målet altså:0) Nå ble jeg så glad og motivert altså..

 

Solsikko: Velkommen til oss. Kjempe koselig med flere her inne:) OG gratulere med babyen. JEg har lagt deg inn.. Men lurte på en ting.. Hvor mange kilo har du som mål å gå ned da?? Angående kcal inntak så ligger jeg også på ca 1900-2000 kcal per dag.. Samme som Melis.. Jeg ligger på ca 10 trimpoeng i uka.. Men skal sies at jeg til tider spiser litt mer enn det jeg skal da.. HAr sikkert behov for det. HAr iallefall regnet ut at jeg skal ligge på det..

 

Melis: Grattis med nedgag... VI er gode altså:)

 

Ragnhild: NEste uke kommer alt tilbake.. Du har bare å motivere deg vettø.. Vi er iallefall her for å støtte deg. Bruk oss... OG som du sier.. MAn blir ikke akkurat lykkligere av å gå opp i vekt.. Snarere tvert om gitt...

 

Lenemora: Da venter vi på deg neste uke-- Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi jammen mange her inne' date=' det er gøy synes jeg! :)

 

Jeg har garantert gått opp i vekt denne uka. Har ikke vært flink....skeia ut masse! Men etter i morgen er det full skjerpings! Da har jeg fått deppa nok....eller iallefall trøstespist nok! Føler meg jo bare 10 ganger verre hvis jeg begynner å legge på meg i tillegg!

 

Jeg har hatt en bukse liggende i skapet i 10-12 år, har ikke komt oppi den siden videregående. Jeg har alltid syntes den er så fin, og utrolig nok så synes jeg det fortsatt. Nekter å gi den bort! Prøvde den i går, og jeg klarte å kneppe den igjen!!! Den for stram enda da, så den kan ikke brukes! Men det skal jeg ha som et lite tilleggsmål for tiden fremover at jeg kan bruke den igjen! Elsker den buksa!! :)

 

Lykke til med veiinger i dag!:)[/quote']

 

Grattis med buksa.. Så gøy.. Da er det nære på altså.. JEg prøvde også en olabukse for en stund siden.. Satt som et pølseskinn, og jeg var ikke mye fin;) MEn den skal sitte som ett skudd etterhvert,.. Det har jeg bestemt meg for altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Nå ble jeg glad på deres vegne!! Gratulerer begge to!

 

Jeg skal skjerpe meg nå ja, og skal komme sterkere tilbake neste uke! Men jeg stikker innom i morgen med dommen...:)

 

Nå sitter jeg å venter på at gullet skal våkne. Det er fantastisk vær her, så jeg skal ut på trilling. Skal møte ei venninne og vi skal shoppe/gå tur/gå på kafe. Det blir koselig! Skal ikke ha noe annet enn kaffe på kafeen da, det er dagens mål. Det tror jeg går fint! :)

 

Velkommen Solsikko! Kjekt du henger deg på! Jeg ser du starter der jeg starta, 170 cm og 86 kg....:)

Jeg har holdt meg pluss/minus 2000 kcal per dag.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter:D

 

Grattis Snurpa! Det var supert altså:)

 

Kunne også tenkt meg ut og trille i godværet, men har jo ikke noe bag til snuppa:( Skal kjøpe ny imorgen da, men kjedelig og sitte inne og se ut... Kanskje jeg orker en liten tur med bæreselen? Får se hva det blir til..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

veide meg idag siden jeg ikke kommer til å være hjemme i morgen tidlig. Vekta viser 73,2 JIPPI Ned 1 kg. Bakte kaker til selskap i går og slikket ikke engang på fingeren! Et sjeldent stykke viljestyrke til en forandring. Litt bekymret for den manglende kvalitetskontrollen da, hvis jeg har tatt feilav sukker og salt eller annet. Må kanskje få ungene til å kval.sikre når de kommer hjem. sikkert ikke dem imot.

 

Velkommen til deg solsikko!

 

Blir dårlig med trim idag, men skal gå laang tur med en venninne imorgen!

 

Jeg tar helg nå, så god helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

jeg gått 1 time foreløpig. Gikk frem og til bake til tannlegen.

Har fremdeles vondt i kneet, og det irriterer meg grenseløst. :) Får ikke trena som jeg vil!! Hadde tenkt å være med på Body Step i går, men ikke akkurat det lureste med et vondt kne.

Gjorde veldig vondt da jeg sykla til foreldremøte her om dagen, så da faller jo spinning bort oxo.. Grrrrrrrrrrrrr

Skjønner ikke hva det er for noe jeg, men kjennes ut som en betennelse er på gang.

I går så "sjesa" jeg så innmari. gikk rundt å hadde lyst på sjokolade (ikke så ofte jeg har) holdt på å klikke for meg.. Hadde kanelbolle i skuffen, gikk ut å lukta på en, men la den tilbake i skuffen... kasta i meg melon.... STOLT.. :)

 

Melis,Mamsemomsen og Snurpa: Gratulerer med nedgang. Kjempeflott altså!! Snurpa... ikke lenge igjen til 70 tallet nå..

Ragnhild: Kjenner "buksefølelsen" Dritcult!! Den kommer til å sitte som et skudd snart..

 

Solsikko: Velkommen, artig med fler. Og gratulerer med gutten. Nesten samme alder som min. Han er 6 uker, født 16.07.

Jeg ligger oxo på meny 3. Dvs 1900 kcal. Men ligger kansje litt under i det daglige, og så hender det det blir noen dager over spes i helga.

 

Skal på kosert på lørdag. Gleder meg. Men ikke bestemt meg for om jeg skal ta meg en øl eller et glass rødvin eller noe. Blir ikke så sent siden vi må hente lillegutt rundt midnatt.. Problemet nå er å pynte seg litt, og føle seg litt vel.. Har jo ikke så mye klær som passer nå, og har ikke tenkt å kjøpe noen heller..

Hmmm... Har jo lyst å være litt fin og da...

Har vert å prøvd klær i et par dager nå for å se om jeg kunne finne noen litt lange topper som er ok... Ingenting som passer... Har alt for store pupper, så bryststykket på toppene havner midt på puppen... Lekkert... NOT..

Så da får jeg bare gå i det gamle noen kilo til.. :)

 

Mulig det blir en gåtur til i dag med naboen..

 

Stå på jenter

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Så flink du er, gratulerer med nedgangen! :)

 

veide meg idag siden jeg ikke kommer til å være hjemme i morgen tidlig. Vekta viser 73' date='2 JIPPI Ned 1 kg. Bakte kaker til selskap i går og slikket ikke engang på fingeren! Et sjeldent stykke viljestyrke til en forandring. Litt bekymret for den manglende kvalitetskontrollen da, hvis jeg har tatt feilav sukker og salt eller annet. Må kanskje få ungene til å kval.sikre når de kommer hjem. sikkert ikke dem imot.

 

Velkommen til deg solsikko!

 

Blir dårlig med trim idag, men skal gå laang tur med en venninne imorgen!

 

Jeg tar helg nå, så god helg alle sammen!![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

....men var ikke så flink som jeg skulle. Men var ute så lenge da, så måtte nesten spise litt. Det Ble bare et grovt rundstykke. Det var digert da, men det er ialelfall bedre enn kaker og sånt.... Det var deilig å være ute litt iallefall!:)

 

Nå ble jeg glad på deres vegne!! Gratulerer begge to!

 

Jeg skal skjerpe meg nå ja' date=' og skal komme sterkere tilbake neste uke! Men jeg stikker innom i morgen med dommen...:)

 

Nå sitter jeg å venter på at gullet skal våkne. Det er fantastisk vær her, så jeg skal ut på trilling. Skal møte ei venninne og vi skal shoppe/gå tur/gå på kafe. Det blir koselig! Skal ikke ha noe annet enn kaffe på kafeen da, det er dagens mål. Det tror jeg går fint! :)

 

Velkommen Solsikko! Kjekt du henger deg på! Jeg ser du starter der jeg starta, 170 cm og 86 kg....:)

Jeg har holdt meg pluss/minus 2000 kcal per dag.

 

Ha en fin dag alle sammen![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for velkomsten :-)

Håpte å fått gått en tur idag, men gullet var urolig og skrek. Han roet seg ikke engang i vogna, så det fristet ikke å gå på tur med en hylende unge. Han slet tydeligvis med magen, for det roet seg etter DEN bleia.

Håper på en bedre dag i morgen. Må bare komme meg i gang med trilleturene. Men sliter fortsatt med etterdønninger etter bekkenløsning og tøff fødsel. Så blir så stiv og får vondt etter turer. Går til fysio. Har fått klarsignal for trilleturer, men skal være forsiktig med trening som belaster bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gått en liten tur med vesla bæreselen, godt å få litt frisk luft:D

 

Mamsemomsen: gratulerer med nedgang! Og bra jobba med kakebaking uten prøvesmaking!!

 

Hannemor: så kjipt med kneet ditt. Men det er bra du hører på kroppen din og tar det med ro til det blir bedre! Flink er du, både med tur og med å stå imot godtesuget! Heldiggris som skal på konsert, skulle ønske det var meg;) Du kan jo ta deg en øl eller et glass vin, er jo ikke noe problem om du ammer 2-3 timer senere da, så lenge gutten din har blitt 6 uker. Og det har han jo nå:)

Vet akkurat hvordan det er med topper som ikke passer over puppene, men det er jo ikke så alt for lenge mam har sånne (altfor) store pupper...

 

Ragnhild: grovt rundstykke er jo ikke ille i det hele tatt, mye bedre enn alternativene;)

 

Solsikko: som jeg skrev over her, det er viktig å lytte til kroppen. Hadde litt vondt for det i starten jeg og. Pga bekkenet mest, men var også utrolig stiv i kroppen til tross for en veldig lett fødsel. Det tar tid før man kommer seg, er jo tross alt en stor bragd kroppene våre har vært gjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...