Gå til innhold

Jeg skal ned 38 kilo - noen andre som vil?


Gjest vaarsola

Anbefalte innlegg

Takk jess. Godt du hjelper meg å glede meg over de fire kiloene:)

 

I dag jogga jeg for første gang siden april. Til nå i GR-kurset har det vært tur på barnevogn, men i dag jogga jeg altså. 3,8 km på tredemølle. Og det var fantastisk å bruke kroppen slik at jeg ble skikkelig svett igjen. Har ikke trent slik på lenge. Jeg fikk pulsklokke til jul for et par år siden, og brukte den flittig det første halvåret, men så var det slutt. Fant den fram igjen i dag.

 

Jeg syns det er kjekt å trene med pulsklokke. Men - løye, greier nesten ikke å forholde meg til den. Vet jo at det er slik at jeg ikke skal ha makspuls hele tiden, men har vokst opp med at vi skal gjøre ALT for å vinne, så fort og hardt jeg kan. Med andre ord er det vanskelig å springe passelig fort. Men det greide jeg i dag. Jeg er fortsatt veldig motivert og er glad for at vekta går nedover. MOAH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar
Gjest tronderpi1
Takk jess. Godt du hjelper meg å glede meg over de fire kiloene:)

 

Jeg syns det er kjekt å trene med pulsklokke. Men - løye' date=' greier nesten ikke å forholde meg til den. Vet jo at det er slik at jeg ikke skal ha makspuls hele tiden, men har vokst opp med at vi skal gjøre ALT for å vinne, så fort og hardt jeg kan. Med andre ord er det vanskelig å springe passelig fort. Men det greide jeg i dag. Jeg er fortsatt veldig motivert og er glad for at vekta går nedover. MOAH[/quote']

 

Snedig detta med "gamle vaner/myter". Sulten for å bli slank, sliten/svett for å bli slank osv. Jeg har blitt rådet til å ligge på puls mellom 112 og 130 for maks fettforbrenning (jeg er 34 år). Hvis man går bakker trenger man ikke gå så veldig fort for å komme opp i den pulsen... Men, som "mottoet" mitt sier, så liker jeg og ei real økt! Men så greit at en kan variere og likevel vite at det er effektivt :( Ja, ja, en får gjøre som en føler for! Uansett - lykke til videre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pratet me de på kurset forrige gang, og da kom ho ene med et forslag at vis man appsolutt har lust på noe så går det jo ann og trene seg opp til frk 300 kcal som den godteribiten har, og så spise den etterpå:( kjempesmart, og kurslederen var helt enig=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint med gode tips. Enig i at det er en mye bedre følelse å trene først, og spise etterpå. Å spise det usunne først for å love seg selv å trene etterpå fungerer ikke for meg i det hele tatt. Det har jeg prøvd.

 

Jeg har ikke fortalt alle rundt meg at jeg går på Grete Roede, men jeg har fortalt det til en del venner og familie. Og i går syns jeg det var så deilig, for en venninne jeg var på besøk hos spurte; tja - hva spiser du egentlig nå, jeg handlet bare litt druer og nøtter og farris i dag. For det første var det bra at hun tenkte på meg, for som hun sa selv - hun pleier jo egentlig å spise sjokolade og chips i helgene, men så gjorde hun dette til en god anledning til å spise noe sunnere selv også. Men det beste av alt var at jeg opplevde at jeg ble tatt på alvor. Hun forventer ikke at dette bare er "enda en slankekur", men at nå er det snakk om en skikkelig innsats og nye vaner fra min side. Det hjalp meg i dag på formiddagen, for da var det rett før jeg bakte en brownies fordi jeg hadde lyst på noe godt. Men jeg gjorde ikke det, og er veldig fornøyd med meg selv og gulrøttene mine nå. Så takk for hjelpen til henne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er greit at jeg slenger meg med på denne tråden?

 

Jeg er ei jente på 30 år, mamma til ei jente på 2 år og forlovet. Vi skal gifte oss neste høst, og jeg fant ut at det var på tide å komme seg ned i normal vekt igjen.

 

Jeg la på meg 30 kilo da jeg gikk gravid og ingen av dem har forsvunnet etterpå. Så nå har jeg satt meg som mål å komme så nærme som mulig 65 kilo innen september 09.

 

Jeg vet det er mye, og jeg vet det vil bli tøft. Jeg har heldigvis trent en del før så vet at jeg må disiplinere meg selv både når det gjelder mat og trening. Men trening er jo gøy da, etterpå :(

 

Største utfordringen vil bli å spise nok og ofte. Samt at jeg har en godtemums av en mann som ikke legger på seg av det han spiser i særlig grad, og han elsker sjokkis. Men nå i helgen spiste jeg en håndfull M peanøtter og 2 bamsemums, og det gikk helt fint. Skrev det selvfølgelig opp i regnskapet, jeg vil ikke lure meg selv lenger. Selv om de 2 bamsemumsene var en vits egentlig, fikk bare lyst på flere... Men jeg holdt meg, og er litt stolt av det!

 

Jeg har veiedag mandager og skal veie meg for første gang i morgen, jeg har fulgt opplegget en uke nå, selv om kurset mitt ikke starter før i morgen. Tenkte jeg kunne tyvstarte litt :( Håper vekta har rikket litt på seg i riktig retning, ned fra 95,2 (Jeg er 1,6m høy så kan dere tenke dere selv hvordan jeg ser ut).

 

Hei til alle :)

 

Helen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt du er med. Du høres motivert ut, og det er superbra:) Jeg tror også det er viktig å skrive opp snopet o.l, det handler faktisk om å se virkeligheten i øynene. Gleder meg til å høre hvordan det går på første veiing.

 

Jeg - buhu - gikk opp 0,1 denne uka. Og det er ikke kroppen på sparebluss eller noe sånt. Jeg hadde bare en svært ukonsentrert helg og oppstart uke. Jeg planla måltidene mine altfor dårlig, og spiste mer enn jeg burde om kveldene i tillegg til at jeg ble super lysten på 'noe' hele tiden. Jeg har bestemt meg for å legge inn litt ekstra fokus på trening framover. Tror det vil motivere på en litt ny måte, i tillegg til å planlegge ikke nødv. hva jeg skal spise, men når jeg skal spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vaarsola :o

Takk for hyggelig svar! Som du så i "min" tråd ble det -1,1 kg første uka, og jeg er veldig fornøyd med det. Utfordringen blir å ikke se for langt frem, men ta det i små små steg av gangen. Tenke, nå er jeg ferdig med å se 95 på vekta, ferdig med å se 94 på vekta - for ALLTID :o Det er lettere sagt enn gjort, jeg hadde en litt tung kveld igår, men holdt meg unna noe å trøstespise annet enn kveldsmaten, enda jeg vet vi har sjokolade og chips i skapet!

 

0,1 kg er jo ingenting i praksis :o Men jeg forstår følelsen din.

Jeg tror også trening er nyttig i denne tida fremover. Og jeg er helt enig, det å få tid til å spise er like så viktig som hva man spiser. Der sliter jeg en del, med en krevende og veldig aktiv jobb. Men jeg har faktisk sagt fra til sjefen min hva jeg har meldt meg på, og at det krever at jeg spiser når jeg skal for å få noe utbytte av dette. Dvs ikke bli med henne i et telefonmøte eller et kort møte når lunsjen er.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NICE. Det er alltid bra med oppnådde mål og fæle tall på vekten som er borte for alltid:D

 

Ellers så er jeg i siget, 3,3 trimpoeng i dag. Gikk ut på tur med barnevogn og baby og tenkte dette skulle bli en koselig tur i det som var nydelig klart høstvær. På punktet på turen lengst hjemmefra slo været om noe veldig, og det blåste, hagla og plaskregnet hele veien hjem. Men - det var en deilig tur, og klærne holdt vannet greit ute:)

 

Har 3,4 kg til det 99,9 og hadde i utgpkt som mål å nå det til 4. nov. Nå er det to uker til, og jeg må gå ned 1,7 kg i uka for å nå målet. Har litt lyst til å jobbe for å nå det, men usikker på det siden jeg ammer og sånn. Meeen, får se. Tar 1,7 som mål denne uka, så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolla

Hei

Jeg er en dame på 35 år, har født 3 jenter og veier alt for mye!! Jeg har vært en jo-jo slanker siden andre mann ble født. Jeg veier i dag 91,9 kg og skal ned til 55 kg. Jeg er nemlig ikke så høy, bare 161...

 

Jeg vet at dette er en enorm lang vei å gå..., har gått den før, kom meg ned til 65 kg, men stoppet der, noe jeg aldri burde gjort. Dette er 4 år siden. Siden da har ikke motivasjonen vært der! Leter fortsatt litt etter den, men føler den er her nå. Jeg skal klare dette, men vet at jeg ikke klarer det helt på egen hånd, så meldte meg derfor inn i denne klubben, og fant virkelig "tråden" for meg. Tot skal jeg nemlig ned hele 36,9 kg.

 

Jeg går ikke på noe kurs, men følger en streng diett her hjemme. Jeg er en sånn slanker som har litt for "dårlig" tid også, så jeg har ett mål om at dette skal være nådd innen 17, mai.09 Jeg vet at det går, om jeg er flink nok. Gruer meg allerede til jul, men det er jo de prøvelsene man må være ekstra sterk.

 

Jeg har veldig lyst til å være aktiv i dette forumet, og det er utrolig motiverende å lese om dere andre som er i samme båt.

Dietten jeg går på er rett og slett masse frukt, revita knekkebrød og mager ost/leverpostei. Må innrømme at Pepsi max'n har jeg ikke klart å slutte med ennå, men det skal komme seg... Rører ikke potetgull el noen form for godteri, men det er heller ikke det jeg er sugen på..., det er middagen jeg savner.

 

Dette var litt om meg, var min første dag i går 21. okt-08, så jeg er helt i starten. Kommer til å ha veiedager på fredager, da det er en god dag synes jeg.

 

Lykke til alle sammen:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott. Velkommen sjokoladebolla. Jeg er imponert over at du har gått ned så mye tidligere. Godt jobba. Du vet jo at du kan da:) Vi er her i prosessen ned vi. Samtidig får vi si som han der psykologcoachen til OL-folka. Vi skal ikke forsvare et tidligere nytt gull - vi skal angripe en ny! Så vi skal feire nye seire, og ikke dvele for lenge ved tidligere oppnåelser. Jeg drikker sånn btw også pepsi max. Har det ca. alltid i kjøleskapet:D

 

Og EleResa - jeg glemte å si det på forrige innlegg. Men wow - jeg er imponert over at du sier i fra til sjefen slik du gjør. Du er et godt forbilde for meg på det.

 

Nå skal jeg underholde den skjønne 3 mnd gml jenta mi litt. Hun synger og synger for seg selv på teppet. Jeg er så stolt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som mål å være 68 kg september 09. (Jeg har ledd av meg selv som sa 38 kg ned i trådtittelen - jeg starta på 107,2, så det er strengt tatt 39 kg ned som er målet. Menmen;))

 

Ellers har jeg planlagt å gå til Galdhøpiggen i sommer.

 

Og, jeg har planlagt å springe 10km'en under Stavanger Maraton i august. (fast and fierce - that's my motto)

 

Men; jeg innser jo at dette er mål som er langt fremme, og jeg vet at målene ikke når seg selv. Så jeg lurer litt på hva slags mål jeg skal lage meg som er fine delmål.

 

Delmål i vekt: 99,9 til den 4. november

Delmål ellers: jogge 5 km-løypa som er programmert på tredemølla. Men det målet er så kjedelig. Ville heller ha oppnådd noe kjekkere, men det er så stygt vær...:o Jeg er åpne for gode forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolla

Jeg hadde veiedag i dag..., 5. dagen min, og jeg veide 89,1 og er ganske fornøyd. Har gått ned 2,8 kg på disse dagene, men det er jo alltid sånn i starten... Tømmer kroppen for både det ene og det andre. Leser innleggene deres jevnlig, og er virkelig imponert over dere alle. Synes dere har ett enormt pågansmot. Dette er rette plassen for meg for å holde motivasjonen oppe.

I går hadde jeg den verste dagen, var fysen på alt!! Men klarte meg.

 

Ønsker dere alle en fantastisk helg:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg følgende utfordring til meg selv: jeg skal ikke spise noe søtt. Jeg har greid meg ok med kosemerker osv de andre ukene, men jeg har likevel spist noe snop hver dag, to twist, en kjeks osv. Målet er å bryte sukkeravhengigheten jeg har. Håper en uke er nok til å gjøre det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,3 denne uka. Det er flott. 2,1 igjen til 99,9:)

 

I utgangspunktet skulle jeg nå målet om 99,9 til den 4. nov, men jeg gir meg selv en uke ekstra til den 11. nov. Gleder meg til det.

 

Har ennå ikke kommet tilbake til før-gravidvekt og har nesten ikke greid å identifisere meg med at jeg veier over hundre kilo. Så når det er sagt kommer jeg til å glede meg over 99,9, men jeg tenker nesten ikke om meg selv at jeg veier over hundre, for det er så uvant og jeg har veldig bestemt knyttet det til graviditet i hodet, slik at jeg ikke mister helt motet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Flott vektnedgang du har hatt da! :)

Forstår du får masse motivasjon og glede av å se slike gode resultater!

 

Her er jeg hjemme i dag, det gikk ras her i går kveld og veien er stengt. Jeg kunne kjørt rundt over fjellet, men har ikke vinterdekk på bilen enda så det er utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se at det går bra. Jeg fikk et godt resultat: minus 2,1 kg. Det vil si at jeg kom under hundre kg, og det er bra. Jeg håper på minus 1 kg neste uke.

 

Det er inspirertende å se hvordan andre gjør det. Det er mye å lære av andre. Velkommen inn på min sidet også. Nå i starten er det nok lett å være motivert. Det er nok når tiden går og det røyner på at man trenger mye støtte. Vi får heie på hverandre i tillegg til eventuelle ektefeller og familie.

 

Lurte på om dere går på maxi kurs eller om dere går på ned i vekten kurs? Hva er erfaringen og hva kan dere anbefale? Jeg er selv startet på ned i vekten kurs, men lurer på om jeg skal bytte til maxi kurs sånn at jeg kan gå på kurs med de samme menneskene en god stund.

 

Ha en fin uke. Vi blir lettere og lettere for hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det hørtes ut som en god ide med maxikurs for å være med samme menneskene over lengre tid. Jeg går på kurs for gravide og ammende på nettet, så jeg treffer jo ikke noen uansett. Har bare dere her inne i tillegg til mann og folk 'laiv'. Flott innsats så langt rekkehus:) Og enig - vet jo av erfaring at motivasjonen forsvinner i perioder. Vi får bare tvinge oss selv til å være her inne likevel, det er jo slik vi kan støtte hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lyst til å henge meg på her e.. vist dere har lyst til å ha meg tuslende innom her engang i blandt?

er snaaart 32 og har kommet fram til at e måtte melde meg på et kurs er nå på mitt første kurs og hadde en litt dårlig start for på første veieng hadde e hatt omgangsjuka i en uke og veide jo da sef. mindre en vanlig fikk litt svi fo på onsdagen hadde e da gått opp 0.6 kg skikkelig kipt.. er i en litt lei situasjon her hjemme for min tvillinger er under utredning og det er en tung belastning.. men har lovt meg selv om at e skal iallefall gjøre så godt som e kan.. og trenger en god del motivasjon og støtte.. og etter å ha lest på tråden her føler e at dere er dei rette til å få litt motivasjon i fra.. håper det går greit..

begynte på skrekkelige 115 kg og har nå kommet ned i 107.6 ( som var på min første veiing) er 167 høy og mitt mål er mellom 65 til 70 kilo.. i dag har e greid å få heile 5,6 i trimpoeng og håper at e iallefall kan greie å ligge i gjenommsnitt på 12-14 poeng i uka..( det er iallfll lov å innbille seg at dette skal gå :s )

i morra skale på jente fest og e vet at det vil ødelegge alt vist e drikker men er jo bar såååå sjeldent ute og spsielt nå i den situasjonen med dei små så føler at e kansje trenger en skikkelig "fyll" for så å ta meg skikkelig sammen.. er det noen somhar et godt råd til hva som lønner seg å drikke i tilfelle?

 

 

blei vist litt langt dette menmen..

 

vennelig hilsen medus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolla

Hei igjen;)

Hadde veiedag igjen på fredag, og var ganske fornøyd. Vekten stoppet på 86,3 kg, så nå har jeg gått ned tot 5,6 kg på 14 dager. Det er veldig deilig å se at vekten går nedover:)

Vi si til alle sammen at dere er utrolig flinke... det er en lang vei vi skal gjennom med mange prøvelser, derfor er det så gått å ha dette forumet med likesinnede som man kan støtte seg til. Hadde det tungt i helgen... Ungene hadde jo Halloween og det øste rundt med godis her i hyset, men klarte å styre unna.

Dette er ikke lett, men sammen skal vi klare det:))

Lykke til alle sammen, stikker innom igjen til fredag da jeg har ny veiedag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, no har eg bestemt meg for å gjer eit siste forsøk og denne gangen skal det gå. eg skal ta tida til hjelp, går eg i fella så er det nye tak. treng mykje moralsk støtte!!

Vekta var på skremmande 115,8 kg !!!! Eg er 1.70 høg så det seier seg sjølv at det er alt for mykje. starta opp forrige veke. dette skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempebra at dere vil være med, både medus og anhro. Flott at du sier noe mer om hva som foregår hjemme også medus. Håper utredningen går godt for ungene dine, og at det blir en mindre belastning etterhvert. Jeg drikker så sjelden selv, at jeg har ikke så mange gode råd om hva som er bra og ikke å drikke, men det hørtes veldig kjekt ut med en jentefest. Og selv om det ikke er superbra for forbrenningen, ødelegger det absolutt ikka alt. Du har jo gått ned mye allerede. Gratulerer:) Og anhro - moralsk støtte skal bli:D

 

Jeg har hatt en helg i total denial, så jeg har ikke vært så flittig her inne på forumet heller, så beklager sen velkomst. Men altså - veldig kjekt dere vil være med.

 

Og alle tiders (og frekt:)) sjokoladebolla. Du har jo en seiersrekke uten like. 5,6 kg ned på to uker er jo formidabelt. Håper mine neste to uker ser slik ut også...;) Det er bra. Godt å høre at det går an.

 

Jeg har laget en ny avtale med meg selv nå, at jeg vil være inne på forumet seks dager i uka. Da har jeg liksom en sjanse til å få litt ekstra inspirasjon også når det er drit. Ellers har mor og jeg en avtale om ikke å spise noe med sjokolade i november, og det gleder jeg meg til å prøve. For det første blir det en spennende utfordring, og i tillegg minner det meg daglig på hva jeg holder på med. (for ja - jeg tenker på sjokolade hver dag.) Oppsummert gruer jeg meg til veiing i morgen, for som nevnt, helga ble ikke levd helt i Grete Roedes ånd...Men jeg gleder meg allerede til neste tirsdag, da skal vekta være 99,9...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javel - da må jeg krype til korset og innrømme at jeg gikk opp denne uka. Det var som forventa. 0,3 kg i pluss. Men jeg hadde flere trimpoeng enn før, så om ikke spisinga var fantastisk, var det iallefall mer trening enn tidligere. En venninne kommenterte i går at hun begynte å se det godt på meg at jeg hadde gått ned noen kilo. Så selv om jeg ante at resultatet denne uka ikke var så bra, så har jeg jo gått ned fem kg, og det er jo litt. Og at hun kunne se resultat nå, gjorde meg litt mer motivert på å gå ned mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og håper at kan få masse inspirasjon.. trenger det kjenner e..

i dag har altså vært dagen e har grua meg for og som e kjenner at e ikke takler helt flott.. er sååååå godte sjuk og søssugen.. mine to små har fått diagnose tentativ autist og derfor er det masse som skjer.. ikke lett dette men skal nok gå bra skal du se.. og derfor føler e det extremt viktig å gå ned i vekt.. for demses del og ikke minst min egen del.. så derfor jenter gi meg inspirasjon og styrke..

har tatt ut batteriet fra vekta og har lovt meg selv å ikke gå på den før neste onsdag men mått på den i dag og har got ned tror e ca 1,2 fra forrige uke.. er jo fornøyd med det.. men vil det skal gå kjempe fort hehe..

så flink du er vist du greier å være her inne vær dag, får prøve på det samme men tviler hehehe snakkes ha en fin dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...