Gå til innhold

Jeg skal ned 38 kilo - noen andre som vil?


Gjest vaarsola

Anbefalte innlegg

Gjest vaarsola

Jeg har akkurat begynt min tredje uke på GR-internettkurs. Jeg er 25 år, 175 cm høy og veier i dag 105 kilo. Etter graviditet stoppet vekta på 110, og jeg var i sjokk. Målet er offisielt 75 kilo i første omgang, men drømmen er 68 kilo.

 

Jeg har en baby på tre mnd, en mann og er selv i permisjon for øyeblikket. Har funnet ut at det er en bra ting, jeg kan omtrent organisere dagene mine utfra hva og når jeg skal spise. Siden jenta mi er så liten, blir det ikke noe blodslanking i første omgang, men et stramt fokus på riktig mat og rett mengde og rytme i måltidene. Jeg har vært stor hele livet, men jeg har lagt på meg 25 av disse kiloene de siste tre årene, og nå er det slutt. Jeg er glad i både snop og middag og store porsjoner. Mannen min sier jeg ikke er glad i mat; jeg er glad i å spise. Det er noe sant i det. Jeg er lei av å alltid føle meg tjukk og har så enormt lyst til å oppleve å lett finne klær i vanlige butikker og lære meg å kose meg uten mat, pluss mange andre ting.

 

Er det noen som vil være med å skryte av hverandre her? Jeg skal fortsette på kurs til jeg har nådd det offisielle målet mitt, og det vil ta en stund:) Det er godt med noen medsammensvorne på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar
Gjest tronderpi1

Vi er nok i samma klubb! Jeg starta på ca. samme sted og har også -30 som et hovedmål, mulig det bør være mere har jeg funnet ut - vi får se når den tid kommer! Jeg er ferdig med 15 kg og har snart fulgt opplegget i fire måneder. Dette opplegget funker for meg ;)

 

Lykke til og "snakkes"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat begynt min tredje uke på GR-internettkurs. Jeg er 25 år' date=' 175 cm høy og veier i dag 105 kilo. Etter graviditet stoppet vekta på 110, og jeg var i sjokk. Målet er offisielt 75 kilo i første omgang, men drømmen er 68 kilo.

 

Jeg har en baby på tre mnd, en mann og er selv i permisjon for øyeblikket. Har funnet ut at det er en bra ting, jeg kan omtrent organisere dagene mine utfra hva og når jeg skal spise. Siden jenta mi er så liten, blir det ikke noe blodslanking i første omgang, men et stramt fokus på riktig mat og rett mengde og rytme i måltidene. Jeg har vært stor hele livet, men jeg har lagt på meg 25 av disse kiloene de siste tre årene, og nå er det slutt. Jeg er glad i både snop og middag og store porsjoner. Mannen min sier jeg ikke er glad i mat; jeg er glad i å spise. Det er noe sant i det. Jeg er lei av å alltid føle meg tjukk og har så enormt lyst til å oppleve å lett finne klær i vanlige butikker og lære meg å kose meg uten mat, pluss mange andre ting.

 

Er det noen som vil være med å skryte av hverandre her? Jeg skal fortsette på kurs til jeg har nådd det offisielle målet mitt, og det vil ta en stund:) Det er godt med noen medsammensvorne på veien.[/quote']

 

Hei! Jeg kjenner meg godt igjen her altså, hehe. Har nå gått på GR kurs i akkurat en mnd og har gått ned 6,1 kilo så nå har jeg 35,9kilo igjen til målet mitt.

Da jeg begynte var jeg sjokkerende 117kilo fordelt utover min 1.70cm høye kropp og nå veier jeg 110.9kilo. Jeg har også vært overvektig hele livet men ikke så stor som dette.

 

De siste 5 årene har jeg lagt på meg 30kilo.. skummelt å tenke på å det går så fort at du føler du nesten ikke kan få blunke en gang. Jeg burde tatt meg i nakken for lenge siden men man ser ikke at det er så voldsomt mye som det er, av og til så vil en ikke se det heller.

 

Jeg har samme ønske som deg om å kunne gå inn i en klesbutikk å kjøpe de klærene jeg vil ha uten å måtte gå i flere timer så fant jeg meg kanskje en stygg bukse som passet hvis jeg var heldig. Ligger å drømmer om fine klær om natten. hehe..

 

Jeg vil gjerne være med på tråden din så kan vi skryte som bare juling av hverandre! (og syte litt når vi har behov for det) =)

 

Jeg har veiing i morgen så da kommer jeg inn å oppdaterer på tråden min ihvertfall hva som skjedde. Har en dårlig følelse denne gangen men man kan jo ikke være heldig hver gang!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vaarsola

Lykke til med veiing i morgen sissa86. Jeg selv har veiedag på tirsdager, så jeg er spent på neste tirsdag, stod nemlig stille på vekta nå siste gang. Flott å høre tronderpi1 at du har gått ned så mye. Det er motiverende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuppa88

Jeg har totalt 38 kilo som skal av jeg og, men har alt mista 5 kg!

Så nå er tallet 33...

 

Startvekta var 108, nå veier jeg 103..

Så etter 33 kilo til veier jeg 70, og jeg tror det er der jeg vil være.

 

Kan hende det er litt for lite for meg, siden jeg er 175cm høy og ikke akkurat har noen spinkel beinbygning, men det får jeg se litt etterhvert:D

 

Jeg går ikke på noe kurs da, men kjører knallhard disiplin her hjemme. Spiser sunt og prøver å få litt trim, men å gå på et treningsstudio er noe vanskelig å få til i og med jeg er alenemamma og student.

 

MEN, kiloene skal av!! Og det finnes jo andre måter å få mosjon på, om det så er å trille raske turer med lillemann i vogna:D

 

Veiedagen min er forøvrig mandager, så jeg kommer sterkere tilbake med forhåpentligvis lavere vekt og færre cm rundt magaflesket:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vaarsola

Det er så kjekt å lese om når folk tar av. Vi er jo kjempeflinke:)

 

Jeg har gått ned 1,5 kilo til nå denne uka, og gleder meg allerede til å veie meg tirsdag. Skal i min fars femtiårsdag i kveld, og har planlagt hvor mye jeg kan spise av koldtbordet og kakene. Det blir en utfordring, men jeg er klar;) Fortsatt god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hardkokt

Hei vaarsola (og dere andre ;) ) Jeg vil gjerne være med! Jeg startet på forferdelige 97,5 kg :) og vil ned 30 kg til 67,5. Jeg startet for 3 uker siden og veide meg i dag til 92,7! Fornøyd med det, ja, men det er jo mye vann osv i begynnelsen da ;)

 

Masse lykke til på veiedag i morgen, jeg skal prøve å kikke innom deg da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er 1.75. Begynte på 107.8 og har som mål 67.8. Så da er vi ganske like. (Sånn borsett fra at jeg er 13 år eldre da!) Jeg har det litt travelt så jeg har ikke tid til å følge tråden din hele tiden, men det skal bli morsomt å følge deg fremover med jevne mellomrom. lykke til mvh Steg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vaarsola

hei hardkokt, du er hjertelig velkommen til å være med, og steg - det er flott du vil følge med. Morsomt at målene våre var så like. Lykke så mye til med seks kg ned til jul:)

 

I dag sendte jeg rapport, og jeg var gått ned 1,1 kilo. Det er jeg jo fornøyd med da. Trodde som sagt jeg skulle gått ned mer, for jeg snikveide meg fredags morgen, og da var jeg 200 gram lettere enn jeg var nå. Men jeg har satset på et kilo ned i uka så resultatet er ok sånn sett. Ellers hadde jeg gått ned to cm rundt livet, noe som er på høy tid. (Jeg legger fort på meg rundt magen, problemområde nr. 1 hos meg - imponerende 119 cm når jeg begynte)

 

Var i far sin femtiårsdag på lørdag, og må si jeg er godt fornøyd med innsatsen der. Gikk 150 kcal over lovlig dagsinntak, men syntes etter forholdene det var greit. Men - den store utfordringen kom faktisk dagen etter da mor og far ville ha oss bort å spise kake og rester av middagen. For det var jeg ikke helt forberedt på. Jeg hadde stramt regime over meg selv i løpet av middagen og kakene etterpå. Men så ble vi sittende der litt utover ettermiddagen, og da forsynte jeg meg igjen. Og plutselig hadde jeg spist mye kake likevel.

 

Det er litt sånn noen dager at vi vinner seier etter seier, men det skal liksom ikke mer enn et tap til, så er dagen en dårlig GreteRoede-dag. Jeg prøver å holde fast på at neste måltid er en ny sjanse, men det er vanskelig.

 

Nå gleder jeg meg til neste veiing. 4 kg igjen til 99,9 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilliankarin

Hei.

Godt å se der er mange av oss ;) Jeg er 1.72 høy og veier 96 kg. Målet mitt er å nå ca 65 kg. Om jeg ikke er blant de mest aktive her på forumet, kommer jeg nok til å kikke innom å se hvordan det går! Vil bare si lykke til alle sammen og stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vaarsola

Jeg husker jeg leste på bloggen til bigmangoingdown en refleksjon om hvor alle de fete menneskene er. Han mente de ikke gikk ut. Og kanskje det er sant. Men jeg har hatt en liten vekker på hvor tykk jeg selv er. Tenker liksom på meg selv som en av de "normale tykke". Men - jeg veier jo hundreogtre kilo, er 118 cm rundt livet. Og jeg er jo ikke redd for å gå ut. Men når jeg sier det - så er jeg faktisk det likevel. Jeg merker f.eks at viss jeg går tur ute med mannen min, så kan jeg bli helt sliten psykisk, for han er så mye tynnere enn meg og ikke noe høyere enn meg heller - så jeg føler meg enorm på siden av ham. Og det er ikke kjekt. Jeg føler omtrent at folk ser på oss når de kjører forbi og tenker "se på hun svære der". Så kanskje jeg faktisk føler meg større enn "normal tykk". Men jeg er jo uansett ute.

 

En jeg kjenner hadde en forestilling om at ingen jenter veide mer enn seksti kilo, noe jeg ikke har veid siden jeg gikk i femte klasse på barneskolen. Så noen vrangforestillinger om vekt er det iallefall ute og går. Godt å se på denne tråden at jeg ikke er den eneste som veier mer enn seksti kg...!

 

Ja - det ble visst noe sånt blablabla. Jeg er sånn btw litt lei meg i dag fordi det er så mye kalorier i brunost. Det er så godt på knekkebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også i overkant av 30 kilo å bli kvitt. Leste om Turid som ble kvitt en masse helseplager ettersom kiloene forsvant, og tenkte at "det der kunne like godt ha vært meg". Jeg har vonde knær, astma, halsbrann og dårlig nattesøvn. Kanskje mye av det blir bedre hvis jeg går ned i vekt og kommer iform? Jeg har vært medlem en stund, og har slanket meg like ofte som andre slutter å røyke. Men jeg har åpenbart ikke vært tålmodig nok. Har trent og vært flink med spisingen en stund, så sklir det ut.

 

Nå er det på'n igjen. Jeg vil jo ikke være sånn som jeg er nå! Jeg ser en rund dame i speilet og på bilder og tenker at det der er jo ikke meg!Jeg er 42 år, og blir hemmet av vekten og helseplagene. Gikk på kurs i vår, men følte ikke at det var verdt pengene. Rådene var selvsagte, motivasjonen ble ikke bedre av å gå på kurs. Dette må jeg klare selv, ingen andre kan gjøre jobben for meg. Men jeg håper at råd og støtte i dette forumet kan hjelpe meg å holde fokuset for å få dette til. Og forhåpentligvis kan jeg gi støtte til dere også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne vere med.. jeg er 23 år og startet greterode kurs nå, er på den 3 uka nå og har hittil gått ned 3,3 kg:) startsvekt mi var 122,2 kg (helt grusomt) :) og jeg er 168 høy, så her bare måtte det gjøres noe. den siste uka nå har jeg stått helt stille på vekta, grunnen er vel at det ble får mye godteri denne uka:/ gubben har sitti og spist foran meg så da blir det til at jeg spiser litt sjøl også, men nå har jeg sakt ifra at det ikke er lov og spise foranb meg:) og at han får hjelpe meg med det her=) hehe.. jeg har vel igrunn alltid vert stor, jeg har to små barn ei på 2 1/2 år og ei på 2 mnd. før jeg ble gravid med førstemann så veide jeg 85 kg, la på meg 31 kg. fikk av meg litt men da jeg ble gravid igjen nå så la jeg på meg 25 kg. så nå har jeg enderlig kommet igang, men trur det kan vere støttende som dere sier og skryte litt osv om hverandre=)

 

jeg har veiedag ver tirsdag jeg også

 

uke 1: 122,2 kg

uke 2: 118.9 kg

uke 3: 118,9 kg

 

mitt mål er og veie 75-78 kg, men jeg har delemål på 5 kg underveis, får dette er en lang vei og ta=) men jeg skal klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vaarsola

hei mahalia og lenem. Godt dere er med. Jeg har tenkt det mange ganger. Det ligner på å slutte å røyke det å legge om kostholdet, nesten vanskeligere å legge om kostholdet. Ved røyking har du iallefall noe bastant å forholde deg til - du skal ikke røyke i det hele tatt. Men vi må liksom spise noe, bare noe annet og kanskje mindre enn før. Og det sier jeg ikke fordi jeg tror det er lett å slutte å røyke. Søsteren min som er helt tynn og treningsfokusert, sier - forstår ikke hvorfor den og den ikke bare slanker seg! Puh - hadde det bare vært så lett.

 

Jeg tror mange som veier så mye som vi gjør har vellykkede slankehistorier. Det tror jeg er bra. Vi må bare finne en nøkkel til å fortsette det gode. I det minste vet jeg iallefall at jeg kan gå ned. Jeg tror en nøkkel er å snakke mye om hva vi holder på med, som en bevisstgjøring. Og da trenger vi jo ikke snakke om det til kolleger, venner og familie hele tiden. Kanskje det funker å gjøre det her. Jeg prøver å lese litt om kosthold, trening eller folk som har gått ned i vekt hver dag på internett. Ikke så lenge om gangen, men nok til å holde meg fokusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott refleksjon! Jeg kjente en engang som hadde sluttet med narkotika. Etter endel år hadde han lagt på seg endel og ville slanke seg: da sa han: det er værre å slanke seg enn å slutte m stoff! Sant eller ikke sant, men han mente det saqmme som deg at det er så vanskelig fordi noe skal vi jo spise og ALLE spiser jo mat!

 

Har ikke tenkt på det m vellykkede slankehistorier, tenker bare på de gangene jeg har gått opp igjen jeg.... så nå skal jeg lete i hodet og finne frem de gode slankehistoriene mine! Takk for tipset!

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til en til? Jeg veier 97,8 kg og drømmer om å komme ned til 65kg. Har vært stor hele livet, siden barneskolen iallefall og føler at jeg har vært stor lenge nok nå. Startet på 107,8 og har gått ned 10 kg alt. Føler jeg trenger litt inspirasjon og støtte, så dette tror jeg kan funke for meg. Kampen mot fettet er igang. trenger en livstilsendring, og det snarest.

 

Har alt kuttet ut snop (all snop, godis, is og brus) hender at jeg tyr til de lettere produktene iblandt. Og har absolutt lagt elsk på yoghurtnøtter (selvom det ikke er det sunneste i verden).. Jeje, som sagt trenger jeg hjelp til dette. Greier det ikke alene. Sporer litt av ser jeg, men men.. nå føler jeg har skrevet nok. Ha en nydelig dag alle sammen, og tenk positivt!! Dette skal vi klare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilliankarin

Heisann...

Har nettopp sittet å regnet ut at jeg hører til under meny 3... Så nå har jeg prøvd å sette opp menyen for i dag for å finne ut hvor mye jeg faktisk kan/skal spise... Ifølge meny 3 skal jeg rekke 1900kcal iløpet av en dag... Det var jammen meg ikke lett å fylle opp menyen gitt... 1900 kcal er MYE når de skal spises på det sunne viset (ingen chips, sjokolade osv...)!

Er det flere enn meg som synes det er vanskelig å fylle opp med riktig mengde kalorier? I går spiste jeg ca 1100kcal, og det holdt meg mett hele dagen... Men det er vel kanskje bare en vanesak, til man har lært seg dette her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vaarsola

plass til en til ned33:D

 

Og lilliankarin, mange som sier det her i trådene, at de syns det blir mye mat. Jeg er derimot glad for at jeg har mye å gå på. I dag spiste jeg en digestivekjeks, og det er nesten hundre gram i ingenting metthet, og likevel har jeg en del mat igjen jeg kan spise til kveldsmat. (jeg følger meny fire faktisk. Jeg fullammer, det er derfor)

 

Akkurat nå er jeg UTROLIG godtesyk. Tanken på en japp er omtrent like fristende som en kropp på sekstiåtte kilo. Men jeg greier meg, skal ikke spise noe søtt nå. Men hadde jappen ligget framfor meg. Vel - da hadde kampen vært hardere. Uff og uff. Tenk at det går an å ha så lyst på sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med dette da? jeg syns det er å holse seg unna potetgull, jeg spiste det ver eneste dag før men nå har jeg kutta ut alle dagene bortsett fra lørdagen tar jeg litt:/ jeg burde vel kutta ut med det også men:/ og så når vi er på besøk og andre lager go middag osv. så blir man en smule frista! har dere noen gode tips til meg??? om hvordan jeg kan holde meg unna...

jeg vet så godt at det er trening og kosthold som skal til, har veid 130 kg sjøl, da jeg sto til konfermasjon. kjøptre meg sykkel og sykkla hele tiden den sommerferien, glemte vel og spise litt også:/ men det som er rart er at jeg prøvde ikke og slanke meg heller, men gikk faktisk ned til 85 kg.. det var nok den syklinga som gjorde susen, får den sommeren gjorde jeg ikke anna=) åssen trener dere da? inne eller ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg er å ikke kunne spise sjokolade. (nesten da, spiser jo noen biter av og til) Men i går kjørte jeg forbi en mcdonalds, og da savna jeg det også. Kanskje det er det jeg savner mest - det å kunne spise på impuls. For der jeg er nå må jeg spise når jeg selv har bestemt meg for det og akkurat det jeg har planlagt. Å spise 'på sparket' blir fort de usunne valgene. Og det er jo det jeg vil bort i fra.

 

Etter det du forteller om sommerferien din ser jeg at det er på høy tid jeg skaffer meg en sykkel:D Det hørtes jo veldig effektivt ut...Jeg går tur jeg - har ikke mer en syv trimpoeng i uka, men har tenkt å øke fokuset på trening etterhvert. Tar en ting om gangen. Har trent kickboksing en del år tidligere, men slutta da jeg ble gravid, og nå syns jeg trening på treningsstudio er litt kjedelig i forhold. Men det er nok bare en overgang. Men jeg trener altså mest utendørs. Pleier ikke skrive opp husarbeid eller vasking og sånne ting. Er det noen andre som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Det jeg savnet mest var sjokoladen og smågodt, men nå er jeg faktisk ikke så opptatt av det lenger. Akkurat nå har jeg ikke noe spesielt sug, og det er ganske deilig. Jeg har funnet ut at så lenge jeg holder meg på regelmessige måltider så berger jeg dette ganske bra. Men er nok ikke kvitt problemet, bare inne i en god periode :)

Jeg og registrere kun ren trim for å få trimpoeng.

 

Lykke til med ny uke til oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en hard langhelg er jeg i rytme igjen.

 

Etter dåp her hjemme for to uker siden hadde vi en pose twist, en pose ostepop og en pose sørlandschips igjen. Jeg innså at det ikke var en helt lur ting å ha i skapet, så jeg sa at mannen min måtte gjemme det. Han gjorde det. Og gjett om jeg leita. Jeg satt en kveld helt utsultet (rent følelsesmessig, var ikke sulten) og leita gjennom hele huset først en gang og så en gang til etter twisten. Så selv om jeg ikke kan stole på viljen, kan jeg iallefall stole på mannen min;) (og iallefall ikke min egen leteevne)

 

Så nå er jeg i siget, at jeg så vektnedgang også etter en hard helg, var motiverende. Jeg har kjempet og seiret denne helga altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vert og veid meg idag, og det gikk kjempebra. over all min forventning, jeg trodde jeg hadde gått opp eller sto helt stille men den gang ei=)

 

uke 1: 122.2 kg

uke 2:118.9 kg

uke 3: 118.9 kg

uke 4: 117.5 kg - 1.4 kg denne uka=) kjempefornøyd!

totalt - 4.7 kg

 

og enda mere motivert enn noen gang, dette går så det suser=)) hvordan gikk det med dere andre idag?

 

har foresten satt meg et mål på kurskvelden idag, siden det bare er 4 uker igjen så har jeg som mål og gå ned 4 kg. 1 kg i uka. det skal jeg klare=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra lenem. Over et kilo ned siste uka er jo flott. Bra innsats! Og målet ditt om fire kilo til ned er bra. Vi kan jo regne med ganske god nedgang de første ukene. Blir kjekt å høre hvordan det går:)

 

Jeg selv gikk ned 0,7 denne uka. Starta på 107,2 og er nå på 103,2 så jeg har gått ned fire kilo. Og selv om jeg drømmer om gjøre dette i superhopp nedover, så er jeg fornøyd med en slik jevn nedgang, selv om det ikke er flere kilo i uka. Det er vel egentlig bare på slankekrigen akkurat det er realistisk over tid;)

 

Har målt cm men helt ærlig ikke så opptatt av det nå, føler meg så slapp rundt magen at jeg ikke helt vet om jeg måler med samme grad av utpust som sist. Litt tilfeldig liksom hvor stramt jeg holder osv. Men jeg tror jo at det på sikt vil vise nedgang selv om det er litt sånn +/- nå.

 

Så nå er det 3,3 kg igjen til 99,9.

 

Vi er klar for flere rapporter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann flinke jente! 4 kg er en super start:-) Det er jo mer enn et gjennomsnitts nyfødt barn!

Det er bra du har et realistisk forhold til hvor fort du kan gå ned. Dette er jo heldigvis ikke slankekrigen:-)

 

Morsomt å lese om din leiteaksjon etter godsaker, tenk at sånn er vi. Jeg kjenner godt den paniske følelsen etter "noe".

Det har tatt meg veldig mange måneder å kunne stole på meg selv.

 

Jeg vil ønske deg lykke til videre, ikke langt igjen til 2-siffret tall. Det må du feire!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...