Gå til innhold

Jeg skal ned 38 kilo - noen andre som vil?


Gjest vaarsola

Anbefalte innlegg

Det er så mye mer deilig når det ryddig hjemme i forhold til når det er rotete. Akkurat nå er det ryddig og jeg nyter kvelden i koselig stue med stearinlys og dempet belysning og snart natt.

 

I dag har jeg lagt et bilde av meg der jeg er veldig fornøyd med hvordan jeg ser ut som skrivebordsbakgrunn på pc'en. Det er for å minne meg selv på hva jeg vil og hva jeg holder på med så ofte som jeg kan. Bildet har ligget framme en dag, så jeg vet ikke om det har hatt så stor effekt enda da:)

 

Jeg gikk 200 kcal over anbefalt inntak i dag, og er ikke helt fornøyd. Trenger å stramme fokuset litt, men kjenner meg slapp i konsentrasjonen. Ellers gjør jeg mye rett, men har enda noe å lære...:) Ha en fin natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Takk for tipset med å ta et bilde som jeg liker å ta som skrivebordsbakgrunn på PC en. Jeg skal også gjøre det. Siden jeg er inne på PC`en hver dag vil nok det være god motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at du syns det var et godt tips rekkehus:)

 

I dag har jeg gått evig mye. Fikk sju trimpoeng på turgåing, og det er rekord og vel så det for meg. Fint klart vintervær første halvtimen, og overskyet og kaldt etterhvert.

 

Akkurat for tiden har jeg kjempedilla på knekkebrød med makrell i tomat og agurk. Om man kjøper de små pakkene, er det absolutt å anbefale å kjøpe den grovhakkete versjonen. Det er den beste.

 

Ikke det mest innholdsrike innlegget kanskje, men jeg er nå iallefall her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal mannen min og jeg ut sammen alene for første gang på lenge. Svigers skal passe baby, og vi skal investere i hverandre som det så fint heter:) Det gleder jeg meg til. Må bare ha GR-menyen i bakhodet hele tiden. Har ikke tenkt å gå over mtp kcal, for jeg har ikke lyst på en uke med oppgang igjen. Veide meg i dag morges, og det var en oppmuntring, har gått ned nå - men det er ikke før på tirsdag det gjelder. Må bare fortsette å spise fem måltid om dagen fram til da. Ha en flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for koselig hilsen på min tråd, og takk for ros. jeg har jo blitt ei voksen jente og opplevet en del på veien og det er jo sådan man får erfaring av, positiv og negativ :)

 

har det litt travelt akkurat nå pga storinnrykk av familien i kveld, så jeg nådde kun å lese første innlegg på din tråd og det ramte meg med erindring:

 

"Jeg er 25 år, 175 cm høy og veier i dag 105 kilo. Etter graviditet stoppet vekta på 110, og jeg var i sjokk. Målet er offisielt 75 kilo i første omgang, men drømmen er 68 kilo. "

 

jeg husker så godt da jeg var 23, nybakt stolt mor, 167 cm...fersk hjemme fra sykehuset og jeg gikk på vekten og trodde virkelig ikke på jeg veide sååå mye som 90kg!! hadde vel en naiv ide om at all overvekten skulle forsvinne i fødslen!!

og jeg kan bare sende deg masse masse gode ønsker om at du må komme deg ned i vekt NÅ - og forhåpentligvis bli der - og ikke om 33 år (sådan som meg !!)

 

om 2 uker skal vi ENDELIG være barnevakt på vårt barnebarn, 8 måneder, en hel helg for da skal sønn og svigerdatter ha aleinetid :) vi gleder oss helt vilt allerede

 

kan dere ha en kjempe koselig, kjærlig og deilig helg

 

kire-klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en kjempekoselig melding kire:) Jeg satte stor pris på å lese den. Det er litt godt at vi kan kjenne på sånt fellesskap her på forumet, med folk vi på en måte ikke kjenner. Jeg kjenner uansett slektskap til deg og mange andre her.

 

I dag er det farsdag. Min mann hadde sin første i rekken av dem, og vi skal på besøk både til farfar og min far, så det blir mye kaffimat å se på i dag...

 

Ellers har jeg en confession. I går glemte jeg meg HELT, og spiste noen Nonstop. Jeg spiser jo ikke sjokolade i november, så det var en ren forglemmelse. Må gå - dattera mi skriker vilt etter mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Takk for hyggelig hilsen. Godt med litt omtanke når man er syk.

Jeg er hjemme fra jobb i dag, kroppen er ikke helt i slag enda. Men i morgen er det full fres igjen, regner jeg med.

Veiinga gikk bra i dag, og det var godt å få se lavere tall på vekta.

Det er jaggu godt å tenke at de tallene er borte for godt, og jeg ser fram til å se lavere og lavere tall fremover. Jeg har jo et stort mål for dette, september 09 gifter vi oss - og jeg håper å komme såpass ned i vekt at jeg kan finne en lekker brudekjole som sitter godt og som jeg føler meg vel i. Har en lang vei å gå, og jeg vet at kjolen må skaffes noen mnd før bryllupet, men det SKAL gå :)

 

Håper det går bra med deg og innveiinga og at du har en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolla

Hei igjen:)

Rakk ikke komme innom på fredag, men rakk da å veie meg. Veide faktisk 84,5.

Var fornøyd da:)

Det vil si en nedgang på 7,4 kg på 3 uker, så jeg er fornøyd. Men fy... f... det er tøft. Kjører fortsatt beinhardt på mye frukt og rivita knekkebrød. Savner middag så syyykt at jeg holder på å gå amok.

Til fredag skal jeg på julebord, så da har jeg bestemt å unne meg litt av maten:)

Heldigvis har jeg veiedag før jeg skal dit... (Derfor jeg har veiedag på fredager og ikke etter helgen

Takk for masse gos støtte og ros Vaarsola. Er alltid så motiverende å komme inn i tråden din å lese om alle:) Jeg må ærlig si at dette har hjulpet meg å holde målet oppe

Har jo fortsatt mange kilo igjen, og en laaaang vei. Er så fint vi er i samme båt og skal ned omtrent det samme.

Ønsker dere lykke til alle sammen denne uken, så hører jeg fra meg til fredag før julebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesegrus beundring fra meg sjokoladebolla. Du har jo gått ned kjempemye så raskt og effektivt! Du merker vel det endel på klær og sånn allerede? Veldig koselig at du blir oppmuntret av tråden, det setter jeg så pris på.

 

Jeg er ferdig med mitt første internettkurs nå, og gikk totalt ned rett i underkant av seks kg på det. (dvs 5,7 kg) Er vel egentlig ikke helt fornøyd med det. Jeg hadde som mål å komme under hundre på første kurs, men slik ble det ikke. Mangler 1,6 kg. Må innrømme at innsats og resultat nok henger ganske sammen. Har ikke vært gjennomført nok de siste ukene. Har noen dårlige dager hver uke, og da blir det liksom ikke de helt store resultatene heller. Men - når det er sagt, så er jeg fremdeles på sporet av noe. Jeg er klar for et nytt kurs. Det blir en boost for min nye livsstil:)

 

Jeg byttet kursleder også nå jeg. Er normalt sett veldig lojal mot folk og ting jeg starter på, men fant ut at jeg ikke hadde noen forpliktelse til å fortsette med samme kursleder når jeg ikke opplevde noen 'link' der. Jeg fikk et par sitat i uken som jeg rett og slett syntes var utrolig platte og dårlige, og det førte til at jeg fikk skikkelig piggene ut mot kursleder, og det var litt slitsomt hver uke å forholde seg til en jeg ikke likte stilen til. Så nå er jeg spent på den neste kurslederen da. Viss jeg får de samme 'gullkornene' denne omgang også får jeg bare si at det kan hun spare seg. Kanskje de står i 'Grete Roedes kurslederhåndbok' slik at alle dere andre som også tar internettkurs får de samme sitatene? Jeje, jeg liker det som er godt sagt, men jeg liker ikke klisjeer. Nok om det. Jeg er iallefall glad for at jeg har gått ned dette kurset. Jeg får kalle det en god start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

Så du hadde vært inne på tråden min, det var veldig koselig. Er jo ny her inne og da er det kjekt å få respons fra folk.

 

Jeg holder på som du kanskje så på siden min med kurs 2, og føler det går sakte, men sikkert fremover. Hadde en skikkelig sprekk forrige uke og gikk faktisk opp 1 kilo igjen. Det er første gang jeg har gått opp igjen siden jeg begynte på Grete Roede. Koste meg en kveld med digg og det bare glei ut. Har tatt meg sammen nå, og skal gå ned dette kilo`et så raskt som mulig.

 

Merker på kurset at vi alle er forskjellig med tanke på maten. Noen syns dietten er mye mat og noen syns dietten er for lite mat. I begynnelsen syns jeg det var for mye mat, men har vent meg til det nå. Mitt mellom måltid er en liten pakke med Bixit. De selges i en eske med 8 sånne småpakker tror jeg det er. Lett å ta med seg overalt, og de er faktisk kjempe gode. Akkurat passe med kalorier. Et lite tips fra meg:) Kanskje du allerede vet om dem, eller kanskje ikke:)

 

Klem så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolla

Hei igjen:)

Skjønner godt at du byttet kursleder om man ikke får den responsen man trenger under det slitet vi holder på med. Du skulle vært kursleder du, du er jo suveren til å gi de rette kommentarene.

Jeg må si du har gitt meg mye disse 4 ukene, er ikke så mye som skal til, men de

rette utsagnene.

 

Jeg hadde jo veiedag igjen i dag, og den stoppet på 82,9... dvs 9 kg på 4 uker, og det er jeg strålende fornøyd med:)

 

Vil takke og oppmuntre dere andre til at jo flere vi er mot samme mål, jo lettere går det faktisk.

 

Varsola..., synes du har vært tapper under disse ukene. Dette er utrolig tøft, og alle har sine dager. I kveld skal jeg på venne julebord, der venter det alt for mye god mat... Er jo middagen som hele tiden frister meg, men i dag skal jeg unne meg den, og det gleder jeg meg veldig til:)

 

Ønsker der alle en god helg..

 

Klem Sjokobolla^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre sjokoladebolla, var glad for det du sa etter at jeg var utlogget i går kveld, så takk for det:) Du fortsetter med flotte resultater, du er jo seriøst nesten som de i 'slankekrigen'. Det unner jeg deg. For en god følelse det må være. Og caserta - velkommen en tur innom, jeg er alltid klar for andre sine tips;)

 

Jeg har lovet meg selv følgende; jeg skal ikke spise sjokolade i november og jeg skal være inne på vektklubben seks dager i uka. Av disse løftene har jeg holdt ett. Jeg er innom vektklubben seks dager i uka. Men dessverre så har jeg visst ikke tatt sjokoladepausen helt seriøst (ubevisst altså) for jeg bare glemmer meg av, og spiser litt sjokolade når jeg får det tilbudt. Jeg begrenser meg for jeg husker at jeg har så og så mye i kosemerker, men jeg glemmer at jeg har sagt til meg selv at sjokolade er uaktuelt. Jeg har likevel tenkt at jeg kan være sjokoladefri de siste to ukene av november.

 

Denne uka prøver jeg noe nytt, for jeg er mellom kurs og tenkte det var en god mulighet. Jeg teller ikke kalorier, men er veldig streng med at jeg skal spise fem måltid til dagen. Det er nemlig den aller støste enkeltutfordringen for meg. Jeg har nemlig ikke spist normale måltid jevnt fordelt utover dagen, og det vet andre som har prøvd det samme at det fører med seg mye småspising og store usunne måltider når maten endelig står på bordet. Også disse ukene med GR-kurs, er det det aller vanskeligste syns jeg. Og spise regelmessig. Så nå prøver jeg å lære meg en fem-måltidsrytme uten å telle kalorier. Det har gått veldig bra tre dager og veldig dårlig en dag, så jeg har ikke konkludert med hvordan det fungerer ennå. Men når jeg nå har skrevet det ned, så ble jeg enda mer sikker på at dette må være mitt hovedsatsingsområde til det er på plass.

 

I tillegg har jeg denne uka hatt en venninne som har hatt gratisuke på elixia, så hun skulle prøve alle slags timer hadde hun tenkt. Det ble en mulighet for meg til å komme igang med trening igjen, for det er jo mye kjekkere å gå sammen på trening. Så nå er jeg støl både under føttene, bak leggene, i hele magen, i rumpa og skuldrene og triceps og nakke. Det var både Bosu og spinning og aerobic; godt å bli skikkelig svett iallefall.

 

hehe - dette ble visst en liten roman. Ha en sunn lørdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist er rett og slett spist. Takk for marsipankakebetroelsen tronderpi1, det gjorde det faktisk til et mindre nederlag;)

 

I dag skal jeg spise klokken:

1030:

1230:

1500:

1700:

1930:

 

Som sagt; jobber med å spise fem måltid for å unngå snop og store måltid om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolla

Hei igjen Varsola og dere andre:)

 

Er bare innom for å få litt motivasjon... Var jo på venne julebord på fredagen, og ja..., må innrømme at jeg koste meg med julemat.

Hadde bestemt meg for at jeg skulle det, så har ikke gått på vekta etter helgen... grøss og gru:P

 

Så flott at du har vært å trent varsola..., klarer ikke komme i gang med trening jeg, skulle gjerne klart det, så hadde dette gått fortere, men den delen av hjernen er ikke med.

 

Ellers så sliter jeg enormt om dagen, men skal holde meg. Den 28. november har samboeren min bursdag og jeg har bestilt en surprise reise til han og meg. Turen går til Krakow, og har hørt det er masse god mat der... Skal kose meg den helgen, så derfor må jeg være supersterk nå!

 

Håper det går bra hos deg varsola, og at målet ditt på 99,9 blir resultatet den 22. nov. Du skal klare det, og jeg vet du klarer det:)

 

Kos dere videre, så snakkes vi..

STÅ PÅ ALLE SAMMEN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg SKAL klare det. Nå må jeg konsentrere meg om måltidsrytme og den rette maten, så går det fint. Kjekt å se deg sjokoladebolla:) Det hørtes kjempegøy ut med en førjulstur til Krakow.

 

Ingen sjokolade til kveldsmat i dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg hadde jo veiedag igjen i dag' date=' og den stoppet på 82,9... dvs 9 kg på 4 uker, og det er jeg strålende fornøyd med:)

 

^^[/quote']

 

9kg på 4 uker..... *måper* herreminhatt..... hvordan er en dagsmeny for deg sånn ca??

jeg har gått ned 3,2kg på 9 dager nå.... men det er nok mest vann.... men føler jeg er relativt flink, selv om det blir litt lite trim på meg desverre... har et delmål om 10kg ned innen første uken i mars.. for da skal jeg til syden... men totalmålet er nok ned 35kg ca.... *huff*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og e føler e er på stand still.. sliter noe voldsomt med å spise 5 måltider om dagen så i dag har e slit inn mobile på alarm som skal fortelle meg når e skal spise.. har vær kjempe flink å trene har nesten 13 tp på 3 dager men i går kræsja e tåa mi og i dag er den blå.. så typisk altså :)

skal inn å måle meg men føer ikke at det ha skjedd det stor der heller så mi får se..

til dere som har veiing i dag lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har man krasjet tå så kanskej man kan sykle??

idag har jeg vært ute og gått tre timer raskt i det fine været.... fikk med meg en kamerat så tiden bar SVOSJ avgårde.... dro på beøk til en annen kamerat etter det så har kommet heeeelt på utur med spisingen idag... frokost kl 11, og middag nå 19.30 fikk ned en frukt og litt yoghurt etter middagen, men da spiste jeg jo ikke så mye til middag :s så er det kveldsmat igjen.. og fortsatt mangler jeg 2 frukter, lunch og mellommåltid.... *himle med øynene* ahahh jaja det f¨r nok være uten det idag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ha meg en dag til med rolig så skal e prøve meg.. sliter når e har sko på men ellers så går det bedre.. tror e hehehe.. skal prøve meg til fredan..

ellers så gikke ned 1 kilo og det er e glad for siden e ikke har vært super flink lisom..

men er strålende fornøyd med dette..

håper dere er fornøyde med veiinga i dag..

ha en fin kveld folkens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei superida, velkommen innom tråden. Og helt enig - du sjokoladebolla har gått ned mye imponerende raskt. Og du har jo gått ned mye du også superida:) En kilo er jo også kjempebra medus.

 

Det der med trening er jo litt personavhengig også tror jeg. Ikke at det er sunt å trene, det er det jo for alle, men hvor viktig treningen er mentalt. Det er jo ikke så farlig sånn sunnhetsmessig og slankemessig om det er en dag eller to man ikke trener, men for noen er det kanskje sånn at om det ikke blir trening en dag, så blir det det heller ikke den neste, og så glemmer vi kanskje at vi har lagt om livsstilen sånn helt og holdent og sprekker med ostepopen til helga. Jeg tror kanskje noe av nøkkelen for meg er å ikke si til meg selv at en dårlig dag er lik at resten av livet må være dårlige dager, men at da bare gjør jeg andre valg i fra nå av. Så, jeg tror også medus at å droppe trening en dag for å gi tåa en god hvil er helt greit. Du får satse på sykling eller styrketrening viss det ikke blir bedre fort:)

 

Et apropos til trening. En av disse supertrenerne som var med på programmet "esktrem forvandling" for et par år siden sa noe som jeg merket meg. Han hevdet at opptil 90% av all trening i treningsstudio var meningsløs! Med det mente han at folk kom dit for å nå ulike typer mål, men trente feil i forhold til hva de ville oppnå. De trente for sjelden og for korte økter.

 

Jeg har f.eks trent på Elixia i to år, så trent kickboksing aktivt i to år, men jeg gikk ikke ned en eneste kilo da. Jeg ble jo i mye bedre form, mye sterkere og med mer utholdenhet, men iallefall da jeg gikk på elixia var det eneste målet å gå ned i vekt, noe jeg altså ikke gjorde. Så for min del har det blitt viktig at jeg ikke bare trener på måfå, men at jeg vet hvorfor jeg trener det jeg gjør. En ting er å trene ofte nok, lenge nok og den rette typen trening. Jeg prioriterer f.eks ikke pilates og yoga, fordi jeg ikke trener for å få sterk kjernemuskulatur og ro i sjelen. Jeg vil gå ned i vekt. Akkurat nå er det å bevege seg vs å ikke å bevege seg det handler om, så en tur med vogn er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med at jeg byttet kursleder. Hun jeg har nå virker kjempebra, litt mer personlig i stilen enn hun jeg hadde før, og det falt i smak hos meg, så jeg gleder meg til neste rapport, har lyst til å imponere med mye nedgang første uke. (ny rapporteringsdag: onsdag)

 

Ellers har jeg kjøpt en ny vinterkåpe/jakke, noe jeg virkelig trengte. Hadde en gammel jakke som var utslitt og nesten ikke passelig lenger i tillegg til en regnjakke. Syns alltid det er vanskelig å kjøpe jakker, for jeg trekker forholdsvis mye rundt magen, så alt jeg prøver i pene innsvingede damejakker må være ekstremt store for at jeg skal passe dem. Denne jakken var avslappende å ha på, så fin ut, var varm og gav meg nesten innsvingfasong. Det er nesten for godt til å være sant:) På halv pris var den også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er altid gøy med nye ting som passer bedre en en tror :D

 

ang det med trening, e har og trent mye for å prøve å gå ned i vekt men ingen resultat kom.. ga opp og slutta.. men nå har e funnet ut at intervall trening er tingen for meg.. mandag har e 30 min på en elipse maskin dvs:3 min rolig og 2 min økt styrke og fort for å få opp pulsen. dette i som sagt 30 min så ror e etter på på intervall i ca 15 (3000 m) med noen pauser på ca 30-40 sek. og så tar e litt i slynga etter på.. dette har for meg fått opp kondisjonen litt og e er meire utholden pga min situasjon her hjemme..

kjøpte meg et blad i går, og det e ikke viste var at de var en repotasje på ei som hadde trent intervall og ho hadde lagt om kosten. ho hadde og trent i mang år uten at noe skjedde. så gikk ho ned 25 kilo på 6 mnd!!!

så kansje det skjer under for meg å:)

har vært godt med en pause men e kjenner på kroppen at den har suns det har vært godt å trene og gjerne vil igjen fort.. skal prøve meg i morra kansje det går kansej ikke blir kansje sykling hvem vet...

 

ha en flott dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...