Gå til innhold

Jeg skal ned 38 kilo - noen andre som vil?


Gjest vaarsola

Anbefalte innlegg

I dag har jeg spist kjøttdeigsaus, karbonadedeig og grønnsaksblanding med ris. Det var godt:) Alltid litt irriterende når det jeg har spist ikke ligger inne på registreringen, blir så mye ekstraarbeid syns jeg. Menmen - det er vel greit nok det også. Kjøttdeigsausen lå nemlig ikke inne. Jeg skal iflg delmålet mitt snart være 99,9, og har ikke veid meg på en del dager, så det blir spennende å se om det går. På rett vei er jeg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

vaarsola.... så utrolig morro da om du er på 99,9 (eller mindre for den saks skyld....)det er virkelig en dørstokkmil....

ble litt utskei her idag, har vært på kurs og der var det ferdig mat til oss..... men spiste bare en baguette med ost og skinke.... (tok bort majonesen) men da jeg kom derfra klokken 18 var jeg sliten og gadd ikke lage middag så det ble grandis.... *flaau* hahah ikke orket jeg gå tur heller. men gikk leeenge igår da.... :)

jeg er helt enig i dne treningsfilosofien om at folk ikke trener riktig.... skal man NED i vekt er det kondisjon, lange økter og lette vekter med mange reps som gjelder... muskler veier mer enn fett, selv om det selvfølgelig ikke er feil å ha litt muskler også.. men akkurat nå syntes de ikke så godt under polstringen.... hihihi

har løftet på meg en litt kanglete rygg om dagen så her er det å gå tur som gjelder... ganske deilig, da der er da jeg har minst vondt også.... :D

men jeg lurer på en ting.... hvis dere ser ut på kvelden at dere ligger relativt etter i forhhold til antall kcal..... hva gjør dere da.. spiser som normalt, eller "fyller dere på" med noe???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min kurs leder sier at en ikke skal fylle på men spise vanlig selv om en er etter.. det har e og gjort, som på mandag kom e bare opp i 1256 kal men e fylte ikke på og på onsdag sa ho at det var det beste..

i gr var e på en forrening og der gikk mitt kalori rett til værs der fikk e pizza og det var jo såååå godt.. så i går paserte e jaggu meg 2234 kalo :)

og musklene mine dei er jaggu meg godt polstra dei ja hehehe håper dei snart har tenkt å vise seg :D

i dag kjenner e at lyst til å gå og å gjøre husarbeid er relativt laber har bare lyst til å slenge meg.. men hadde jo enda en våke natt.. blir sååå sliten altså..

men får se om e surre meg ut er litt vondt i forten/tå med sko på beina enda så bør vel kansje la den vile litt til..

må dere ellers ha en flott helg, e skal kose meg med litt vin i kveld og smørbrød så får gjøre dei så sunne som mulig..

 

hadet bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke veid meg ennå, av en eller annen grunn har jeg skrevet 22. nov når jeg mente tirsdag 25. nov, så det er da jeg veier meg altså - noe jeg er ganske spent på.

 

Når det gjelder for lavt kcalinntak så har jeg gjort begge deler. Jeg har fylt på med skiver og yoghurt osv om kvelden, men for meg er det psykisk med på å få meg til å glemme hva jeg holder på med, så jeg er enig med kurslederen til medus; det beste er å fortsette å spise som normalt. Men, skal jeg ut om kvelden og vet at det vil bli servert snop og kaker osv, så prøver jeg å spise litt ekstra, for å være sikker på at ikke godtesuget tar overhånd.

 

Og Grandiosaen, hehe, det er utrolig hvor lett det kan være. Jeg tror trikset er å ha mat i fryseren som er sunnere å spise men like lett å lage/varme opp. De gangene jeg har mat klar i fryseren er jeg overlykkelig når dagen har vært kjempetravel og tiden er knapp. For da har jeg fremdeles kontroll på kcalinntaket.

 

Velvel, nå er det på besøk til noen venner. Rolig lørdagskveld her i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

URK!!!! her var ingen rolig kveld igår..... :S

gikk på en reell alkoholsmell..... hahha

tror nok ikke Malibu og juice er det beste en kan drikke, men blandet med sprite zero og da.. så får se det positive... samt at her jeg bor er det ikke lov å servere mat i byen mellom 02 og 06 (idiotisk) så da ble det heller ikke kebab.. men to brødskiver med skinke da jeg kom hjem.... dessuten tror jeg at jeg danset nonstop i to timer igår.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå kan du jo være glad for at reglene er sånn at de ikke kan servere mat - det du spiste er jo mye sunnere enn en kebab:) (men, merkelig regel) Håper du fortsetter i god rytme i dag med spisinga, og er glad for en god kveld ute i går. Satser på at det ikke gjør alt for mye utslag.

 

Jeg har hatt en kjempesterk dag i dag, og det er jeg fornøyd med. Spist som jeg skal og sittet ved siden av et kakefat og stått i mot fristelsen til å spise alle kakestykkene:) Det er seier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fredagen gikk litt over stokk og stein for meg ang alkoholen hehehe men det var godt og koslig..

og i dag var e å trente igjen det var deilig...tåa krangla litt da e skulle ro så da skippa e det..

 

ha en fin mandag folkens:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå kjenner jeg at jeg er i siget. Hatt en god dag på matfronten, og det på en dag da jeg har vært ute og dillehandlet hele dagen. Hadde med meg niste så jeg syns jeg var svært så godt forberedt. Jeg håper (pliiiiis) på fantastisk veiing på onsdag. Satser på det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra.... kjempe flott :)

her er det en liten krise i min egen vilje gitt :) har spsit chips( den med "bare" 45 % fett) og jule marsipan og fanta free.. åå e det mulig altså.. men det er nok fordi at e ikke har hatt en god spise dag.. men i morra altså da, ja da skal e spise bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut medus. Konsentrer deg om det du kan gjøre noe med, de valgene som ligger foran deg og ikke de som ligger bak deg. Og når det er sagt; å lese om at du har spist julemarsipan gjorde at jeg fikk KJEMPElyst på marsipanpølse nå:D Åhr, det er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var deeeeeeilig og altså:D

men i dag altså hirhirhir ja det blir nok det beste e kan få til hadde glemt e skal på sykehuset på et kurs og har sef ikke fått handla inn ting og tang til lunsj osv.. guri å dum går det ann å bli*dåne*

neida skal se om der er en butikk oppe før e skal der så kansje e får inn noen gulrøtter osv..

og vettu hva e gjorde e delte marsipan pølsene med min far så e ikke fikk alt sjøl hehe:p

ok da får dere ha en styrkende dag...

adios

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg ned denne uka. (egentlig er det mer, for jeg løy på vekta og sa jeg hadde gått opp 100 g sist uke, men egentlig hadde jeg gått opp 600 g) Uff og uff. Tenk at jeg lyver også til pc'en. Velvel - her er det stormende jubel, jeg nærmer meg veldig første delmål nå, bare 600 g igjen så er jeg på 90-tallet. I tillegg gikk jeg ned endel i cm, så alt i alt er jeg fornøyd. Gleder meg veldig til å sette et nytt delmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå var jeg så godt i gang, og så belønner jeg meg selv med en DÅRLIG dag i dag. Reiste på besøk til farmor og farfar, de er så fornøyde når jeg kommer på besøk med det første oldebarnet. Men i dag ga hun meg pizza, med mye fyll og masse ost. Veldig god pizza, og da hun ville gi meg restene å ta med hjem, greide jeg ikke å si nei. Så jeg har sikkert spist 2000 kcal med pizza i dag. I dag har jeg altså ikke spist fem måltid, jeg har ikke spist rett kcalmengde og jeg har spist sjokolade og fet ost. Men - jeg er jo ferdig med denne dagen nå, så jeg får bare ta andre valg i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vaarsola

Èn dag med dårlige valg velter ikke hele lasset. Det forsinker deg bare bittelitt på din vei mot målet.

 

Veldig hyggelig å høre at du har besøkt besteforeldrene dine og latt dem få kose seg med oldebarnet. I visse situasjoner bare "må" man ta imot - i hvert fall synes jeg det er riktig å skyve egne behov og prisinipper til side for å glede (i hvert fall unngå å såre) noen som har laget noe ekstra godt fordi jeg skal komme. Så får jeg heller ta det igjen neste dag med litt ekstra mosjon og tørre knekkebrød med skinke...

 

Man skal selvsagt ikke utslette seg selv, men av og til føles det best å la hensynet til andre gå foran. Bare det ikke blir hver dag og hele tiden.

 

Som du sier - i dag kan du ta helt andre valg. Og nå er du jo godt i støtet.

 

Ikke si til deg selv "nå som jeg VAR så godt i gang" - si heller "nå som jeg ER så godt i gang". For det er du!

 

Stå på, min venn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk fullfres, og jeg er enig. Det er helt greit å gi litt av kaloriene mine for å komme andre i møte, bare det ikke blir hele tiden. Og det er godt å vite at jeg fremdeles er godt i gang.

 

Har tenkt at jeg ennå ikke er helt sunn i tankegangen. Det er litt slik at jeg tenker og tenker hva som er sunt som jeg må spise, men jeg har fremdeles lyst på det usunne. Så livsstilsomleggingen er ikke total, håper at jeg engang kommer dit.

 

I dag har jeg gått på en lang tur i nyydelig vær, og bare nyter at jeg er godt i gang. Jeg gleder meg til veiing onsdag, og er spent på hvor mye jeg har gått ned. Et litt hoppete innlegg dette men, ha en fortsatt fint søndag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål, men først en klargjøring. For omtrent tre år siden oppdaget jeg at jeg fikk noen svarte stygge hår som vokste på haka mi. Jeg var raskt ute og nappa dem, så ikke noe problem der. Men så fortsatte de å komme, så jeg har altså måttet fortsette å nappe. I tillegg oppdaga jeg at jeg fikk et hår i ny og ne på ryggen som vokste seg lange og svarte. Det er jeg for å si det mildt svært misfornøyd med. Jeg har forstått det slik at viss vi blir for overvektige så kan hormonbalansen forstyrres, og hårveksten også av den grunn bli annerledes, og jeg har tenkt at det er derfor jeg plutselig finner svartere, lengre og styggere hår på meg selv. Så til spørsmålet: er det slik at dette forandrer seg tilbake til normalen når jeg går ned nok i vekt? Jeg håper det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en grei dag matmessig, men jeg hadde planlagt å handle inn til en monsterstor gryterett jeg kunne lage og legge i frysen. Jeg glemte at mannen min hadde bilen på jobb, så i det jeg skulle til å ta på dattera mi dressen for å gå ut, så jeg at bilen ikke stod i garasjen;) Så ingen handling eller monstermatlaging i dag. Men jeg er i siget, og håper på fine tall på vekta ved denne ukas rapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål' date=' men først en klargjøring. For omtrent tre år siden oppdaget jeg at jeg fikk noen svarte stygge hår som vokste på haka mi. Jeg var raskt ute og nappa dem, så ikke noe problem der. Men så fortsatte de å komme, så jeg har altså måttet fortsette å nappe. I tillegg oppdaga jeg at jeg fikk et hår i ny og ne på ryggen som vokste seg lange og svarte. Det er jeg for å si det mildt svært misfornøyd med. Jeg har forstått det slik at viss vi blir for overvektige så kan hormonbalansen forstyrres, og hårveksten også av den grunn bli annerledes, og jeg har tenkt at det er derfor jeg plutselig finner svartere, lengre og styggere hår på meg selv. Så til spørsmålet: er det slik at dette forandrer seg tilbake til normalen når jeg går ned nok i vekt? Jeg håper det...[/quote']

 

Hei igjen

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men slike svarte hår er i hvert fall noe som har en tendens til å komme med alderen. Det er bare å nappe.

Har et og annet slikt stivt ufyselig hårstrå på haka, og har også opplevd å få det på ryggen. Jeg har ikke registrert at det har sammenheng med vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arghhh. Ned 0,5 og hva betyr det; jo - at vekta viser 100,1. Kan jeg ikke komme meg under det hundretallet noensinne?!

 

Tre dårlige dager sist uke, og jammen ble ikke det straffet også. Men det er nedgang og jeg er fortsatt i gang mentalt, så det skal nok gå til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på hyttetur i helga, og skal synge på en gratisjulekonsert på søndag kveld, så jeg kommer nok ikke inn her igjen før mandag.

 

Ellers har jeg vært så utrolig trøtt den siste uka, tror det er fordi jeg har vært oppe om nettene med jenta mi oftere i det siste. Jeg liker ikke når jeg ikke har overskudd. Merker at det at jeg er trøtt går utover viljestyrken min i forhold til mat, og det er svært risikabelt.

 

Har tenkt å skrive ned det jeg spiser selv om jeg er på tur, så håper det hjelper på konsentrasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, da var jeg tilbake, og vekta har stått stille denne uka. Rapporteringsdag i morgen, og satser på noen hundre gram med nedgang til det, og jeg kan ta fatt på en ny tier. Her i huset er vi syke. Ikke min mest fokuserte uke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG. 99,9 i dag. Tenk så lang tid tok det! og ikke gikk jeg ned mer enn 200 gram heller, men ærlig talt. Jeg er at last på tosifret igjen, så nå er det bare å jobbe seg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt på mitt andre kurs på internett, og må si jeg ennå kjenner at jeg ikke er klar for å jobbe alene. Jeg tar kun sunne valg fordi jeg "må", ikke fordi jeg egentlig vil eller syns det kommer naturlig. Hva som gjør at jeg noen dager syns det er lett å spise salat og forberede kcalfattige middager, mens jeg andre dager nesten opplever det samme som et fangenskap jeg skal være i resten av livet, er utrolig. Og det er fascinerende hvor lite forståelse jeg har for meg selv i motsatt fase.

 

Jeg har gått ned totalt 7,3 kg, og veier 99,9 kg. Inne på 20-30 kg forumet er jeg med på en desembertråd hvor jeg sa at målet i løpet av desember er 2 kg, men jeg har til nå gått ned 0,7 kg, så jeg har 1,3 igjen på seks dager. Delmålene mine framover er:

- 98,6 kg

- holde vekten (juleuka)

- 95 kg

- 93 kg (før-gravidvekt ca)

- 91 kg (fra "fedme" til "overvekt" på bmi'en)

- 89 kg

 

Det er litt vilt, men jeg har egentlig ikke noe forhold til noen tall på 80-tallet før jeg kommer ned til 82 kg. Jeg bare la på meg fort de kiloene, i tillegg bodde jeg et sted uten vekt, så jeg hadde nesten ikke vent meg til at jeg veide nitti-og-noe, før jeg ble gravid og sprengte skalaen til godt over hundre. Herlighet.

 

Jeg gleder meg til jul, men har ikke en helt ferdig og god plan over spisinga. Det må jeg få meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...