Gå til innhold

Jeg skal ned 38 kilo - noen andre som vil?


Gjest vaarsola

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut at viss jeg fortsetter i samme tempo som i dag, der jeg går ned 0,56 kg i uka, så vil jeg ikke nå trivselvekt før om 60 uker ca. Det er jo kjempelenge til. Faktisk til 2010! Uff, jeg som hadde planlagt at jeg skulle ha gått ned alt jeg ville til september 2009, og være ganske tynn og lekker til sommerferien. Men slik det ser ut nå er det liksom til neste jul jeg begynner å ane noe 'Hold vekten'-kurs. Akkurat for tiden ser jeg mørkt på dette her, og syns et år virker like lenge som femten år. UFF. Jeg vil være 68 kg NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Jeg er ny her , idag ! Har lest litt å kjenner meg kanske igjen i det du beskriver . Skulle ønske det var like enkelt å slanke seg som det er å legge på seg. For det er ingen sak hvertfall ! Jeg har meldt meg på kurs som starter den 5 januar :-) ( Godt det var på en mandag he he he ) Håper når den dagen kommer at jeg ikke har et enda verre utgangspunkt enn idag . Idag begynner jeg på 111,8 kg HUFF og Huff , m en høyde på 176 . Målet er å gå ned til 73 kg . Men jeg får vell sette meg ett mindre mål først , og det blir å komme under 100 !

Lurer på om det er vanskeligt å følge opplegget med mat som skal veies og mål som skal settes på dette kurset ? Og om oppfølingen er Bra underveis ?

Hilsen Necca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest vaarsola

Jeg har hatt pause. Rett og slett. Jeg har ikke talt kcal og ikke TENKT på kosemerker. Jeg har spist chips og kaker og dessert og store middager, og vekta viser pluss 2,3 kg. Jeg har med andre ord iallefall gitt meg selv mer jobb med dette. Ikke er jeg motivert for tiden heller. Jeg har ikke lyst til å trene og ikke lyst til å skrive ned det jeg spiser. Men, når det er sagt så har jeg ennå lyst til å bli en sprek kvinne på 68 kg, så derfor gjør jeg det jeg kan for å motivere meg. Jeg skal rapportere til kursleder på onsdag, og det gruer jeg meg til.

 

For å motivere meg leser jeg Shape-up. Det er en god venninne av søsteren min som abonnerer på det, og som har gitt meg alle bladene fra 2007 og 2008 til låns og inspirasjon. Denne venninna har gått ned mye selv, ikke helt sikker på hvor mye, men iallefall 30 kg. Om kveldene nå for tiden leser jeg altså blad om alt fra trening til smoothieoppskrifter til treningsklærreklame og flat-magespalter. Så, nå tvinger jeg meg inn i forumet for å oppdatere meg på hvordan folk har det, og for å bekjenne hvordan det går med meg, og så skal jeg inn å registrere mat og trim etterpå. Til slutt skal jeg lage en måltidsplan for uka. Så får vi ta det fra der. Nå må jeg jo under hundre igjen...

 

Og så var det veldig hyggelig at du kom innom tråden necca. Håper du finner ut at det er mer aktivitet her igjen nå:) Og mest sannsynlig en mer positiv tone også. Lykke til med ditt prosjekt. I forhold til veiing av mat og telling av kcal tror jeg de fleste opplever det er lettere i noen perioder og vanskeligere i andre. Jeg for min del har gjort det sånn ganske nøyaktig og da greier jeg å notere ned alt jeg spiser men jeg veier ikke alt - jeg har liksom lært meg en del mengder hvor mye det er, og så kontrollveier jeg av og til for å trene øyemålet. Men andre her inne er veldig nøye med veiing og notering. I forhold til oppfølging underveis har jeg litt blandete erfaringer. Oppfølgingen er ok, men kanskje litt personavhengig hva du liker og ikke liker. Jeg er veldig fornøyd med kurslederen jeg har nå, som jeg opplever lytter til det jeg er opptatt av, og som ikke ser på meg som en generell slanker hun kan gi generelle råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja jeg kjenner meg igjen. Vet du at jeg har klart å gå opp 2-4kg. Sukk, det er søren ikke morsomt å ta tak i altså! Jeg blir helt tatt på senga av at det er så lett å gå opp. Folk sier at en går lett opp hvis en har gått på pulverkurer... men akk det er visst ikke noe forskjell!

Vi får stå sammen og ikke gi oss. Og husk at selv om du ikke er i mål så er det et annet liv når en får gått ned bare fem - ti kilo til - og DET bør vi kunne klare til sommern vel? Stå på og ikke gi deg! Dette skal vi klare.

kald januarklem fra STeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vaarsola

Takk for det Steg. Ja - dette skal vi klare, og godt å vite det ikke bare er meg. Nå satser jeg på en god veiing i morgen tidlig. Jeg har to venninner som har meldt seg inn i Elixia nå helt nylig, og de vil ha meg med oftere dit, så det blir en god anledning til å komme i hakk med trening med litt høyere puls en turer med vogna. Kommer tilbake med rapport i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vaarsola

Jeg syns det virker som alle er så godt motiverte her inne, men jeg er bare sur. Nå syns jeg jeg har hanglespist både et noen uker før jul og den første uka igang igjen også. Med andre ord, jeg tar ikke de rette valgene. Det er så forbaska irriterende. Jeg leser på alle sine tråder (syns jeg iallefall) at nå er det et nytt år og nye muligheter, men jeg - åhr altså - jeg spiser i hytt og vær og setter ikke grenser tidlig nok når jeg blir budt noe, spiser alltid litt og alltid litt for mye. Eneste positive er at jeg har begynt å registrere maten min igjen, men det hjelper jo ingenting på vekta viss jeg ligger et par hundre kcal over anbefalt inntak hver dag.

 

Nei - nå skal skjeen i en annen hånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner så godt hva du mener vaarsola!

Har hatt det på akkurat samme måte når det gjelder trening.

 

Det er helt utrolig hvor lang dørstokkmila har vært denne uka, selv om sykkelen står i stua hos meg i mitt eget hjem!! Men kom meg opp på den isted for å sykle et kvarters tid, og endte opp med en god time istedet! Nå er jeg forfrisket og fornøyd - lurer på å ta en halvtime etter vesla er i seng i kveld også :)

 

Maten har jeg ikke store problemer med, så får satse på at mer trening og aktivitet skal være den utløsende faktoren. Jeg bor på et lite sted med få muligheter for aktiviteter foruten å gå tur eller stå på ski - hadde jeg bare hatt ski. Tror ikke jeg har eid mitt eget par siden jeg gikk på barneskolen.

 

Jeg oppsummerte for deg i min egen tråd, vet ikke om du har sett innlegget - men her er det bare å stå på videre.

 

God søndagskveld videre til deg, vi skrives :)

 

Helen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vaarsola

Hei ja - oppdaterte meg på tråden din EleResa, og takker og bukker for det. Er kjekt å se hvordan folk ligger an syns jeg:)

 

I går kveld var jeg hjemme og 'passet barn' mens mannen var ute. Har hatt mye tull med soving pga tenner i det siste, to og en halv times grining i slengen. Men i går sovnet heldigivs jenta mi etter 'bare' en time så fikk jeg gjort noe jeg har planlagt lenge, men ikke gjennomført. Jeg lagte en stor porsjon med gryterett som jeg frøs ned i porsjoner à 300 kcal. Så når matbehovet er akutt nå framover har jeg min egen superraske mat i fryseren. Det er veldig bra. Det hjelper på motivasjonen å vite at jeg er litt i forkant.

 

Ellers så er jeg veldig glad, for elixia her skal starte med cardio combat som de kaller det så fint. Jeg gleder meg til å prøve det, for jeg savner virkelig kickboksingtreninga. Kanskje ikke helt det samme, men noe i slekt er det iallefall. Det har ikke oppstart før i februar, så jeg må vente litt til. Utover det har jeg tenkt å prøve meg på corebar eller hva det het. Det blir kjekt. Det er så enormt stor forskjell på vektnedgang med og uten trening. Merker nedgang i cm MYYE raskere når jeg trener. Men - frustrerende - pulsklokka mi (som er to år og to uker) stoppet plutselig på trening for to dager siden. Tror kanskje det er batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!

Jeg lager ikke så mye mat i heimen, det er det gubben som står for så ikke mye klar mat i fryseren her hos meg.

 

Klokka mi også tok kvelden her, har sendt den inn til batteribytte og service på livbeltet.

 

Ja, det er noe med trening.. Man går ned i vekt med bare maten, men på cm syns det ikke så godt. Samme erfaring her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vaarsola

Nå er jeg i siget. Tror nesten julekiloene kan være av til i morgen. Det hadde vært noe det. Men ingenting er avgjort ennå, kvelden gjenstår fremdeles, og vekta skal ikke registreres før i morgen tidlig. Men lovende ser det iallefall ut;) Og 18,4 trimpoeng denne uken. Det er foreløpig rekord for min del:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vaarsola

Vel - egentlig ikke noe galt å rapportere om her, bortsett fra VEKTA. Denne uka hadde jeg en kjempegod uke med både mat og trening, men i dag når jeg skulle registrere vekta, da var jeg et kilo TYNGRE enn jeg var i går morges. Det er så ergerlig. Julekiloene er med andre ord ikke av ennå, men det er ikke så langt igjen lenger. Skal begynne med nye delmål når det er gjort, og det gleder jeg meg til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vaarsola

Nå er vekta fra jul av, men jeg gleder meg til endelig registrering på onsdag. Håper det går som det skal da. Har hatt en god uke, og en flott helg. Var på tur i helga, og koste meg med snop og god mat uten særlig dårlig samvittighet. Håper bare det ikke straffer seg altfor mye på onsdag. Er en asket ellers;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest vaarsola

Jeg har pause i en mnd. Jeg ble så enormt lei av rapportering osv. Har jeg gått opp eller holdt vekta til 1. mars, så blir det ny påmelding til GR-kurs og mer rapportering uansett. Går jeg ned tar jeg en måned til uten kurs og ukesrapportering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest vaarsola

en mnd pause fra registrering av alt jeg har spist har vært godt. Men nå er det i gang igjen. Jeg er klar til å gå videre nedover. Satse på et kilo i uka ned de neste fem ukene, det er delmål en. Jeah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

er i gang med grethe roede og tredje uke, skal også ned 40 kilo..minst for og komme ned på 115 grensa...eller 110 ca..så skal jeg jo 20 kilo til..men starter med de 40 først...er 182 cm høy og 145 kilo stor så har litt og ta ja...så flere med felles mål er bare morro...stå på alle sammen, dere er ikke alene om dette ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...