Gå til innhold

uke 26 motivasjonsrapportings:)


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest Leverpostei:)

Mamsemomsen: Kanskje du spiser for lite?Får du for lite kcal vil kroppen tviholde på det den har. Ellers så har jeg hørt om de som slutter å spise brød og spiser kun kenekkebrød. Da går vekta ned.

 

AngeLine og Truten:Er selv ny her inne og har ei jente på 5 uker. Så våre babyer er så og si like gammle:)

 

Truten: Fikk høre på kurs at jeg skulle ligge en meny over når jeg ammer. Dersom du til vanlig ligger på 1600kcal, skal du opp på 1900kcal.

 

I dag ikk jeg på en liten smell. Var til ei vennine og spiste både rullekake og nonstopp:( Men hadde ikke spist så mye tidliger idag, så kommer likevel innom kcal grensen. Men hadde jeg spist før jeg dro hadde jeg sikkert ikke spist så mye rullekake.hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar
Gjest glajenta79
hei Glad jente;og takk for råd! Hmm' date=' mener du at de 600 komme oppå de 1700 jeg skal spise så jeg skal spise 2300 kcal pr. dag, eller foreslår du at jeg skal spise 1700 kcal pr. dag. litt treg jeg. . skyller på ammetåka! 1700 var lite. . . vet ikke om jeg greier det gitt. .[/quote']

 

Jaja...eg er vel ikkje den beste å forklare, du skal legge 600 kcal til dagelig energiforbruk og så bestemme meny. eg syns alltid det har vært mye mat å spise så vi er vel litt ulike der da, men eg ville ikkje spist mer en 1900 kcal om eg var deg og vil ned i vekt. Er ikkje ekspert, eg bare samenlikna dataene dine med mine. Du skal ivert fall ikkje gå rundt å være svolten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Kan være. Men jeg lå på 1900 for litt tilbake uten at det hjalp. Har erstattet endel av brødet med knekkebrød, men tror jeg skal prøve denne uken uten brød og se om det hjelper. Jeg som tilogmed har klart å slutte å småspise nøtter, mandler og mørk sjok - trodde det skulle gjøre utslag. Skal prøve å legge inn et lite sunt måltid til i uken som kommer så får vi se. Mange prøvelser å komme gjennom før den tid...som f.eks å finne frem lørdagsgodt til ungene uten å spise halvparten selv, he he. God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Ja akkurat det med lørdagsgodtet kjenner jeg til. Eller å åpne godteriposen når jeg tar ut varene fra handleposen for å bare smake en bit. Det er en dårlig vane jeg har. Alle posene står som regel åpen i skapet,hehe, den husmusa den husmusa:) Men det er slutt på det nå.

 

God helg jenter. Snå skal jeg legge barna og sette meg forran tv`n å kose meg...uten godteri selvfølgelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leverpostei: ja, da er vi mange med små babyer her! Godt å vite at fler starter såpass tidlig, og at det ikke er noe "galt" i det. ( i forhold til å miste melk og sånn). Har liksom tenkt at det er litt skummelt å slanke seg når man ammer ,og vært litt spent på det. Men det kan jo tross alt ikke skade å kutte ut fet og tilfeldig mat i forhold til gode og næringsrike måltider! og styre sukkerinntaket litt. .

Gladjente: Da legger jeg meg på 1900! Har ikke problemer med å få i meg nok nei. . Men det kan jo skyldes at jeg gjerne tar en sjoko i løpet av dagen, og vil gjerne ha plass til litt kos og. . Ialefall i starten, hvis ikke blir jeg helt utsyka. Sist jeg jeg gikk ned, la jeg faktisk inn en liten boca hver kveld i kcal regnskapet. . Og jeg gikk ned det jeg hadde som mål, selv med en sjokolade hver kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi hei alle nye og velkommen.. Nå blir vi veldig mange etterhvert. Men helt greit det. Bare meld inn vekten deres de dagene dere har veiedag, så skal jeg etterhvert registrere så godt jeg kan..:(

 

AngeLine: Fint om du legger inn vekt og mål osv sånn at jeg kan føre deg inn i toppen her. OK??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

74' date='0

Som forventa... Bare glad det ikke var mer! :(

 

Ha en god helg alle sammen! Jeg er tilbake på søndag. Satser på at jeg klarer å være litt flink selv om jeg er på jentetur! Jeg vil jeg vil jeg vil.... :([/quote']

 

JA ja ragnhild. Neste uke er det borte pluss litt til:D Det vet jeg. Du er jo så superflink til å trene også, veldig stanhaftig. BRA:) Så dette blir ingen sak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere Truten og AngeLine og gratulerer med de små!:(

 

Truten: det er absolutt ikke noe galt i å ha fokus på sunt kosthold og mosjon selv om man har små babyer, men det er anbefalt at man ikke går ned fortere enn 0,5-1 kg i uka. Det er pga miljøgiftene som kommer over i melka. Når du har ligget på 1900 kcal et par uker kan du jo justere opp/ned alt ettersom hvordan det går!:(

 

Snurpa: flink du er som holder deg unna fristelser! Det føles ekstra godt om man klarer det når det er helg!

 

Mamsemomsen: jeg vil også tippe at du spiser for lite. Kan du ikke legge deg midt imellom meny 2 og 3 da? 1750 kcal for en periode og se hvordan det går? Og evt. gå opp til 1900 om du ikke ser noe resultat? Håper det løsner for deg snart. Kjipt når man er så flink uten å se det på vekta!

 

Nå skal jeg straks på trening, gleder meg skikkelig for nå er det 3 dager siden sist! Og ikveld er det selskap, lurer på hva slags utfodringer som dukker opp der:eek: MEN det skal vel gå bra allikevel, skal spise litt magert på dagen så keg har litt å gå på til ikveld;)

 

Ha en super lørdag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Da er ungene begynt å friskne til, de to elste krangler i det eine øyeblikket og ler seghalvt i hel i neste, ergo back to normal:)

Minstemann hoster og snørrer fremdeles, men er feberfri...jippi...

Så i dag blir det en tur på treningssenteret.....skal ordne meg et halvt års kort, sikkert en lur innvistering, då det blåser kuling og regner trollkjæringa ute.

Ja eg e vestlending og ikkje bortskjemt med finveir, sjølv om sommeren og hausten har vore overraskande fin, er vi no tilbake til vanlig vestlandsveir med stormer og sidelengs regn...

Merker at veka har vore stillesittande og med klubbkveld i går blei det litt ekstra kalorier, som eg angra på idag...velvel...får ta det inn igjen i dag, ingen kos på mor i dag.

 

Ha en fin lørdag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi hei allesammen. Da har jeg vært på morgentrening:D Deilig på en lørdag altså. Aerobic er digg:)

 

Fint å skaffe seg et halvtårskort når det er så uggent vær.. Da frister det ikke så veldig til å løpe ute og trene.. Hm..

HEr var det spådd både regn og snø i dag, men vi har faktsik sol og bare litt skyer. Så bra. Elsker det høstværet vi har hatt nå i det siste. Nydelig sol og knallnydelige farger.

 

JEg merker at motivasjonen min er helt i hundre nå- Jeg er flink med både mat og trening. SÅ neste veiing skal jeg nok kunne se litt forskjell.. Så lenge jeg holder den gode jobben igang. Da gjelder det å holde fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Kom akkurat igjen fra spinning time på treningssenteret og kjøpte halvt års kort samtidig, spurte og etter et personlig trenings opplegg, så det blir spennande å sjå ka som venta meg!

 

Ha en fortsatt fin lørdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. tør nesten ikke å skrive de stygge tallene her, men trøster meg med at jeg skal NED :( Veier nå 104, og målet er 80.. men første delmål er å komme under 100 i hvertfall :(

 

Lykke til alle sammen! Morsomt å ha noen å "følge" som er i samme situasjon da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969
Mamsemomsen: Kanskje du spiser for lite?Får du for lite kcal vil kroppen tviholde på det den har. Ellers så har jeg hørt om de som slutter å spise brød og spiser kun kenekkebrød. Da går vekta ned.

 

AngeLine og Truten:Er selv ny her inne og har ei jente på 5 uker. Så våre babyer er så og si like gammle:)

 

Truten: Fikk høre på kurs at jeg skulle ligge en meny over når jeg ammer. Dersom du til vanlig ligger på 1600kcal' date=' skal du opp på 1900kcal.

 

I dag ikk jeg på en liten smell. Var til ei vennine og spiste både rullekake og nonstopp:( Men hadde ikke spist så mye tidliger idag, så kommer likevel innom kcal grensen. Men hadde jeg spist før jeg dro hadde jeg sikkert ikke spist så mye rullekake.hmm.[/quote']

 

hei hei.

Bare et lite råd: Du nevner at du ikke hadde spist så mye før du var hos vennina di; Husk å spise hver 3. time UANSETT... Dette for å holde forbranninga di oppe. Tenk på kroppen som en vedovn, som det ikke må gå for lenge før den får en pinne, for da slukner det. :( Det er absolutt ikke bare kcal som bestemmer hvor mye du går ned, men at du klarer å holde fyr i ovnen hele tiden..

Liten hilsen fra meg

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969
Skjønner ikkeno : ( Jeg går ikke ned. Nå har jeg rapportert alt jeg har spist' date=' og da mener jeg alt, og ligger på pluss/minus 1600 kcal hver dag. Går tur i minimum 40 min med vogn hver dag, rask gange og har vært på en pilatestime og en aerobictime denne uka. Føler jeg sitter minimalt på baken, blir jo ikke mye av det med 3 barn nei. Men hvooooorfor går jeg ikke ned???!!! buhu Jeg ammer fremdeles en del, hun spiser litt grøt og frukt, men ellers er det pupp både dag og natt. Må jeg ned i kcal? Virker som dere ligger opp mot 2000 kcal og likevel går ned.

 

Men men, har ikke mistet motivasjonen. Skal på trening i morgen igjen, så vi får se, kanskje det slår til neste uke! Men føler jeg har sagt det en stund....

 

Velkommen til dere nye, og god helg alle sammen![/quote']

 

Jeg kan fortelle deg hvorfor: DU SPISER ALT FOR LITE!!!!!!!!!!

Med det tempoet du kjører, pluss amming inntar du alt for lite. Kroppen din går på sparebluss. Den suger til seg alt den får og sparer på fettet. Kroppen vet ikke hva slanking er, den tenker; SULT (selv om du ikke føler deg sulten) her må vi spare på alt vi har... Derfor går du ikke ned. Gå opp til meny 3.

Når det gjelder knekkebrød, så kan det godt hende det stemmer. Men jeg tenker at er det det du kommer til å spise etterpå???? Jeg har tro på å velge de tingene man vet man kommer til å spise etterpå ( jeg velger fks smør på brød, fordi jeg vet jeg kommer til å falle tilbake på det)

Ikke glem at dette er en livsstil , jenter. Vi skal ikke bare ned i vekt, vi skal bli der oxo. :(

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Oy, skjedd mye siden jeg var inne på torsdag. :(

Velkommen alle nye.

Dårlig med trim på meg denne uka.

I går var vi på shopping. Og i dag skal vi ha en jentedag, jeg og dattera på 14.

Just ferdig å stripe håret hennes, og planen videre i dag er følgende: voking av legger, ,anikyr på begge og fotpleie på henne.

Lage god mat i kveld og se på film.

 

Og innimellom dette må jo Knerten også få litt oppmerksomhet. :(

Ha en strålende lørdag dere. Litt misunnelig p ådere som har vert på trening alt.

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat igjen fra spinning time på treningssenteret og kjøpte halvt års kort samtidig' date=' spurte og etter et personlig trenings opplegg, så det blir spennande å sjå ka som venta meg!

 

Ha en fortsatt fin lørdag:)[/quote']

 

Wow! Så flink du er! På spinning renner jo kcal'ene av :( Kjempegod trening det!:( har selv meldt meg inn på et treningssenter her hvor jeg bor, så skal jeg prøve å være veldig flink til å trille.. det har jo både mor og barn godt av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truten og Snurpa: flinke med trening asså!:(

 

Hannemmor: kloke ord fra deg som alltid! Jeg lever etter 3 timers regelen din, synes det funker supert! Kos deg med dattera di, høres ut som en deilig dag!:(

 

AngeLine: så bra at du har meldt deg inn på treningssenter! Da skal du se det ikke tar lang tid før du når det første delmålet ditt!

 

Har gjort unna dagens treningsøkt, kjempedeilig som alltid. Skal slappe av litt nå før jeg skal gjøre meg klar for ikveld;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. tør nesten ikke å skrive de stygge tallene her' date=' men trøster meg med at jeg skal NED :( Veier nå 104, og målet er 80.. men første delmål er å komme under 100 i hvertfall :(

 

Lykke til alle sammen! Morsomt å ha noen å "følge" som er i samme situasjon da :)[/quote']

 

Da har jeg lagt inn litt mer. ;Men hvor høy er du??

 

Kjempebra at du har satt igang da. Hvis det er noen trøst så begynte jeg på nesten 104 kilo når jeg begynte på grete roede i 2006. gikk ned nesten 30kilo på 1,5 år. men da jeg ble gravid fjor sommer la jeg jo på meg litt i sv skapet.. Så nå har jeg igjen7 kilo til der jeg var før gravid:)

 

Så stå på. Det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortelle deg hvorfor: DU SPISER ALT FOR LITE!!!!!!!!!!

Med det tempoet du kjører' date=' pluss amming inntar du alt for lite. Kroppen din går på sparebluss. Den suger til seg alt den får og sparer på fettet. Kroppen vet ikke hva slanking er, den tenker; SULT (selv om du ikke føler deg sulten) her må vi spare på alt vi har... Derfor går du ikke ned. Gå opp til meny 3.

Når det gjelder knekkebrød, så kan det godt hende det stemmer. Men jeg tenker at er det det du kommer til å spise etterpå???? Jeg har tro på å velge de tingene man vet man kommer til å spise etterpå ( jeg velger fks smør på brød, fordi jeg vet jeg kommer til å falle tilbake på det)

Ikke glem at dete er en livs stil , jenter. Vi skal ikke bare ned i vekt, vi skal bli der oxo. :(

Hannemor[/quote']

 

Enig med hanne her.. Det er ingen matvare som er så sunn at den kan spises hele tiden og det er ingen matvare som er for ille så man ikke kan spise den.. Alt med måte og spis variert som du ellers vil gjøre.. Man må rette det inn etter den maten man faktisk spiser.. Bare regulere mengdene og legge inn flere måltider og litt trim.. JEg spiser det meste.. OG koser meg stadig vekk med noe godt.. Men det er fordi dette kommer jeg til å gjøre når jeg stabilisere vekten min også.. Så da innbiller jeg meg at jeg gjør meg selv en god tjeneste ved å utsette meg for litt godt også under vektnedgangen, sånn at ikke kroppen får sjokk når jeg begynner med det igjen.. FOR- jeg kjenner meg selv såpass at det kommer jeg til å gjøre hvis jeg bestemmer meg for å kutte.

 

Dette ble et komplisert innlegg(sambo hadde revet av seg håret om han hadde sett formuleringene mine- da han er en rettskrivningssatan;) he he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy' date=' skjedd mye siden jeg var inne på torsdag. :(

Velkommen alle nye.

Dårlig med trim på meg denne uka.

I dår ver vi på shopping. Og i dag skal vi ha en jentedag, jeg og dattera på 14.

Just ferdig å stripe håret hennes, og planen videre i dag er følgende: voking av legger, ,anikyr på begge og fotpleie på henne.

Lage god mat i kveld og se på film.

 

Og innimellom dette må jo Knerten også få litt oppmerksomhet. :(

Ha en strålende lørdag dere. Litt misunnelig p ådere som har vert på trening alt.

Hannemor[/quote']

 

Å dette hørtes virkelig koselig ut. Så koselig å ha sånn tid sammen med dattera di. Viktig det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg i kveld da melis mor;)

 

Det skal jeg også.. Kose meg i sofaen og lese og se tv...

 

Nå skal jeg ta med gull ut en tur i vogna tenkte jeg. Må bare benytte meg av det føre snøen kommer. For det gruer jeg meg til altså.. fy og fy.. I natt var det så kaldt. -5grader... Brrrrrrr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...