Gå til innhold

hei


Gjest dronninga

Anbefalte innlegg

har du cattage cheese i havregrøten? er det godt? moser du den eller bare putter du oppi i lag med gryna og vannet?? bare lurte for jeg er litt lei av min standard grøt' date=' hehe[/quote']

 

Ja jeg har alt opp i kjelen. moser det ikke. Å lar det koke til gryna er ferdig kokte. Du må huske å røre litt oppi der. Ellers så setter det seg fast. Jeg gikk på kurs for mange år siden. I de gamle bøkene stod det med Cottage Cheese ikke med melk. Jeg syns det er godt. Bare å prøve. Liker du det ikke så har du prøvd hvertfall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar

Ja så ble det ikke trening på meg i dag. Har vært en rar dag. Men kommer sterkere i morgen med treningen:-) Jeg har vel godt av en dag uten trening. Har jo trent i 4uker i strekk. Jeg kjente vel det i kroppen i går at det var greit med en dags opphold:-)

 

Natti natti jenter:-) Ha fortsatt en god kveld alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er veiing unnagjort på morgenkvisten og vekta viste 76,1 kg, dvs 0,7 kg ned denne uken. Målebåndet viste hele 2 cm mindre på bryst, 8 cm mindre på mage og 1 cm mindre på rumpe. Joho! Det er 11 cm tilsammen :) Håper det bare fortsetter sånn, da kommer magemålet mitt innenfor normalen etterhvert.

Ha en strålende dag jenter, måtte bare inn å rapportere her. Nå er det frokost på store og små her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå Så fink du har vært da. Kjempebra at du er fornøyd. det går bare den veien nå ja. Nedover. Ja nå blir det frokost her også. hehe. Å koslig at du skrev målene dine her. For jeg har vært spendt på hvordan det gikk med deg:-)

Snakkes da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo skrive inn her når jeg veier og måler, er gøy å følge med på dere andre også å se at nåla peker nedover for alle sammen...

Blir en utfordrende helg med jentekveld i dag og bort på besøk i hele morgen. I kveld blir det kyllingfilet, hjemmelagede potetbåter, salat og saus så det er ikke så ille, det lager jeg selv så har oversikten over fett og kcal da. Men i morgen var det snakk om pølser og pinnebrød/boller så da pakker jeg med en stor matpakke og en salat med tunfisk til lunsj. Satser på at det går bra da....

Har kjøpt meg helgegodis i dag, denne helgen blir det en hel mandelstang (måtte ha noe sjokolade) og en halv pose truly juicy. Skal koooooose meg lenge med det, namme namme :) Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da at du lager maten din selv i dag og tar med deg matpakke i morgen når du skal bort. du er en tøffing du. Hehe. Du har jo skjønt hvordan du skal takle sånne ting. Jeg syns du er flink jeg.

 

Ja goddis må mann ha så legne en greier å holde på kosemerkene en hel uke. Hehe:-) Må unne seg litt når en har vært flink hele uken. Er liksom en gulrot det. Hehe. snakkes ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk det lettere å trene. Jeg prøvde den videon med hun timme kari fra tv2. Nå kjenner jeg muskler jeg ikke viste jeg hadde. Hehe. Uff ja de kom fram da gitt:-) Også gikk det greit å sykle i dag. 9km på 40min. Så fikk jeg nytt gulleple i tillegg. Så nå har jeg 49timpoeng her. Jippi. Fin start på helgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gjort om stua mi. Fikk hjelp av sønnen min. Har drevet på i 2timer. Ble svett og varm. Er mye jobb det der å flytte møbler og ting som må flyttes på før en kan flytte møblene. men nå er jeg snart ferdig. Er bare noe småtterier igjen. Det er jo første advent i morgen. Så da tekte jeg å få gjort dette nå. Blir litt rart i begynnelsen. Sitte anderledes og ting som ikke pleier å stå her og der. Hehe. Snakkes jenter. Dere har vel reist bort:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle være sååå flink men hvordan endte det? Ikke fullt så bra gitt... Spiste lunsjen min på veien mens gubben spiste pølse fra shell så da var jeg flink. Men hva gjorde svigerinna mi når vi kom frem? Joda, ho stod å stekte vafler! Jeg spiste to hele plater, ikke de verste vaflene for de var laget på grovt mel og spelt så de var grovere enn kneipbrød. Hadde bittelitt bremykt og en kvart skje hjemmelaget bringerbørsyltetøy på hvert hjerte så tror ikke det ble alt for ille. Jeg tenkte at dette gikk greit, fikk holde meg til nista mi resten. Men tror dere ikke dama hadde ordna istand til å steke boller ute på bålovn?? Joooooda, så jeg stod med alle ungene å laget boller med sjokolade og rosiner i ute i snøværet. Spiste to små boller (med spelt de også heldigvis) så der var jeg ikke flink, men de var jo så gode! Middagen er et kapittel for seg selv, spiste en liten potet og en øse viltgryte med masse grønnsaker i og en halv hjemmelaget mager middagspølse av elg. UFF!!! Måtte jo toppe det hele med en porsjon av GR sin skinke og makaronigrateng når vi kom hjem kl 23 i går kveld så fikk hvertfall i meg nok middag :) I dag skal jeg være flink, jeg lover!!! Trøster meg med at det var hvertfall ikke masse junkfood og godis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Har vært litt fraværende noen dager nå, uka gikk vel greit fram til torsdag, sånn nesten ihvertfall. Så kom fredag med hjemmelagd pizza og en liten sjokoladebit til dessert, lørdagen ble enda verre med lasagne og enda mer sjokolade:(

Har jobba så utrolig mye denne uka som har vært, har ikke hatt tid til noe trim, og uka som kommer blir ikke noe bedre.

Kjenner at jeg blir ordentlig redd for å ikke komme i mål, har bare lyst til å sette meg ned å grine.Snodige greier fra å være så motivert og alt er så enkelt til at alt er bare helsvart.....Hvorfor er det sånn????Det sitter vel oppi hodet mitt.

Og til deg Elletine, hvis vi klarer å hanke oss inn med en gang så går dette veldig bra, vet bare ikke helt hvordan jeg skal klare det jeg....

Uff, dette ble mye, men trenger desperat litt oppmuntring og noen gode råd.

Ha en fin søndag jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle være sååå flink men hvordan endte det? Ikke fullt så bra gitt... Spiste lunsjen min på veien mens gubben spiste pølse fra shell så da var jeg flink. Men hva gjorde svigerinna mi når vi kom frem? Joda' date=' ho stod å stekte vafler! Jeg spiste to hele plater, ikke de verste vaflene for de var laget på grovt mel og spelt så de var grovere enn kneipbrød. Hadde bittelitt bremykt og en kvart skje hjemmelaget bringerbørsyltetøy på hvert hjerte så tror ikke det ble alt for ille. Jeg tenkte at dette gikk greit, fikk holde meg til nista mi resten. Men tror dere ikke dama hadde ordna istand til å steke boller ute på bålovn?? Joooooda, så jeg stod med alle ungene å laget boller med sjokolade og rosiner i ute i snøværet. Spiste to små boller (med spelt de også heldigvis) så der var jeg ikke flink, men de var jo så gode! Middagen er et kapittel for seg selv, spiste en liten potet og en øse viltgryte med masse grønnsaker i og en halv hjemmelaget mager middagspølse av elg. UFF!!! Måtte jo toppe det hele med en porsjon av GR sin skinke og makaronigrateng når vi kom hjem kl 23 i går kveld så fikk hvertfall i meg nok middag :) I dag skal jeg være flink, jeg lover!!! Trøster meg med at det var hvertfall ikke masse junkfood og godis.[/quote']

Jeg syns du har vært flink jeg. Ikke de værste utskeielsene det da. det kunne ha gått værre for å si det sånn. Nei jente stå på. Helgene hvet vi blir litt rare. Ny giv igjen nå. Er jo flere dager til du skal veie deg så det går nok bra vettu:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Har vært litt fraværende noen dager nå' date=' uka gikk vel greit fram til torsdag, sånn nesten ihvertfall. Så kom fredag med hjemmelagd pizza og en liten sjokoladebit til dessert, lørdagen ble enda verre med lasagne og enda mer sjokolade:(

Har jobba så utrolig mye denne uka som har vært, har ikke hatt tid til noe trim, og uka som kommer blir ikke noe bedre.

Kjenner at jeg blir ordentlig redd for å ikke komme i mål, har bare lyst til å sette meg ned å grine.Snodige greier fra å være så motivert og alt er så enkelt til at alt er bare helsvart.....Hvorfor er det sånn????Det sitter vel oppi hodet mitt.

Og til deg Elletine, hvis vi klarer å hanke oss inn med en gang så går dette veldig bra, vet bare ikke helt hvordan jeg skal klare det jeg....

Uff, dette ble mye, men trenger desperat litt oppmuntring og noen gode råd.

Ha en fin søndag jenter:)[/quote']

Uff da. må ikke deppe av den grunn da. Jeg tror ikke du skal bekymre deg. Du står jo på ellers. Så dette kommer til å gå så bra att. En ny uke kommer og den skal bli så bra att:-) Ikke gi deg nå hvertfall. Du som har kommet så langt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg bake den adventskringlen som står inne her. Den ser så god ut på bilde. Dere skal få full rapport om hvordan den smakte:-) Jeg skal en tur til foreldrene mine i dag også, så jeg blir nok borte i noen timer på eftermiddagenEllers så har helgen gått bra for meg. Jeg hadde fisk til middag i gåt med masse grønnsaker og potetrasjonen. Fisk er godt det. Skal prøve å ha det flere ganger i uken. Jeg hvet ikke om jeg får trent i dag. Jeg fikk litt trimpoeng i går for flytting av møbler og vasking så jeg har ikke noe dårlig samvittighet:-) Snakkes jenter. Nå må jeg bake ferdig kringla mi:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg bake den adventskringlen som står inne her. Den ser så god ut på bilde. Dere skal få full rapport om hvordan den smakte:-) Jeg skal en tur til foreldrene mine i dag også' date=' så jeg blir nok borte i noen timer på eftermiddagenEllers så har helgen gått bra for meg. Jeg hadde fisk til middag i gåt med masse grønnsaker og potetrasjonen. Fisk er godt det. Skal prøve å ha det flere ganger i uken. Jeg hvet ikke om jeg får trent i dag. Jeg fikk litt trimpoeng i går for flytting av møbler og vasking så jeg har ikke noe dårlig samvittighet:-) Snakkes jenter. Nå må jeg bake ferdig kringla mi:rolleyes:[/quote']

Fy å den kringla var god. ANBEFALES på det sterkeste. Den ble spist opp hos foreldrene mine. Fikk bein å gå på. Men trodde jeg har fått i meg litt mye kalorier i dag. Ettersom jeg tok 3stk kringle. Og min far ga meg flattbrød med spekepølse. Jeg plotta det inn i dagsrapporten. SÅ ikke så galt ut alikevel. Jeg hadde noen kosemerker igjen å jeg byttet ut kveldsen min:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har gått bedre heldigvis, har spist lunsj borte på besøk men veide grovt rundstykke og hadde på så mye pålegg som jeg skal, gikk veldig bra! Fått gått littegrann også, gikk i fakkeltog til julegrantenning så det var koselig, fikk litt julestemning da ja :)

 

mini04: det går nok helt fint, vi får bare ta oss selv i nakken og starte på ny frisk i morgen. Selv om du ikke får trent så mye så er man jo gjerne i litt aktivitet på jobb/skolen også. Dette klarer du, bare stå på og ikke tenk på en uke eller to med lite trening og litt utskeielser. Du vet du klarer å følge dette så da er det bare å hive seg rundt og fortsette så klarer du målet ditt glatt :)

 

dronninga: den kringla hørtes deilig ut, tørr ikke bake den jeg for da greier jeg nok ikke å holde meg unna, hehe... er litt svak denne helga kjenner jeg, er skikkelig godtesugen i kveld men tok meg en youghurt jeg hadde igjen på melkerasjonen min så det dempet søtsuget en del. Nå er det straks natta på meg så dere får ha en fin kveld/natt jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dronninga og Elletine, tusen takk for varm oppmuntring og gode råd:)

Det hjelper og det er jo selvfølgelig akkurat som dere sier, har vært passe flink i dag, men i morgen kommer en ny dag, heldigvis.

Og jeg sier som deg Elletine, den kringla tør jeg ikke å begi meg ut på nå, men hørtes helt nydelig ut.

Tusen takk og god natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Hehe. Ok 40gr=110kcal For kringlestykke. Så det blir jo ikke så ille da. Men det er klart en må jo stoppe i tide. Jeg syns det var vanskelig selv jeg. Men i morgen er det veiedag for meg igjen. Jeg er litt spendt. For jeg skeiet litt ut i går. Snik veiet meg i sta. Ikke bra:( Men jeg får hive meg på sykkelen og bruke den videoen. Så går vel det bra. Tror jeg:-) Jeg ble veldig støl av den videoen. Mage musklene og innsiden av lårene. De har jeg ikke kjent på mange år gitt:-) Ha en fortsatt god dag jenter. Jeg skal ut å kjøre en tur snart så vi snakkes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og starten på uke 3 for min del, syns det går veldig bra selv om helga kunne vært bedre, hehe :) Håper det fortsetter like bra at og nåla på vekta fortsetter å peke nedover, har jo som mål å gå ned 3 kg til 75 kg frem til 19.12, da er vi reist nordover på juleferie til foreldrene mine. Hadde vært utrolig moro om jeg hadde greid å gå ned enda mer enn det siden mamma mente at mer enn 3 kg ikke var realistisk :) hehe, og ho burde jo vite...

 

dronninga, er rart hvor mange muskler vi har som vi ikke kjenner til vanlig, første uka med pilatesen var jeg så støl som jeg ikke har vært siden jeg var 13 og trente kampsport, litt godt å da å merke at man jobber med musklene.

 

I dag har jeg vært ute å gått 45 min i snøværet, deilig men småkaldt. Hadde minsten i vogna og to handleposer med varer under så var rimelig tungt også opp bakkene, fått meg 1,5 tp hittil idag så ender vel på rundt 2 tenker jeg etter at jeg har hentet storebror i barnehagen.

 

Ha en strålende dag damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Fine mål du har satt deg. Hadde vært artig det å vise moren din at du klarer de målene du setter deg:-) Kjempe inspirerende det da.Det klarer du. er noen uker igjen til jul da. Hvis du klarer å gå ned 1 kg pr uke så er du i må vettu:-) det får du til. Jeg heier på deg.

 

Jeg må sette meg på sykkelen nå. Får nå må jeg få bort kcal som jeg fikk i meg i går. Litt for mye av det i går:-) Jeg har jo veiedag i morgen å den er jeg litt usikker på hvordan går. Gjort er gjort . Spist er spist. Hehe. God dag vidre Elletine. Snakkes vel utover:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i underkant av 1 kg igjen til det første målet er nådd så satser på det ikke stagnerer helt og at 74 tallet vises for første gang på noen år :)

 

Ja gjort er gjort og spist er spist, du får tråkke til på sykkelen din du som er så flink til det, skulle ønske jeg hadde like mye treningslyst som deg dronninga!

I dag har jeg pyntet litt til adventstiden her, nå er julestjerna oppe og et par julelysestaker siden vi reiser 17.12. Greit å få litt julestemning her hjemme også. Nå skal jeg krype opp i sofaen sammen med eldstemann å se på Jul i Blåfjell, kos deg videre så snakkes vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Så bra da at du er i løypa med kg. Koslig det å få litt jul i stua. Jeg gjorde alt på lørdag jeg da. Hehe. Er også kos å se på barnetv med ungene. Spesielt på denne tiden her. Jeg husker skomakergata jeg da. Fin førjulsbarnetv.

Jeg gjorde det med sønnen min også så på barnetv. Nå har jeg tatt den videoøkta og sykkeløkta mi. Hehe. 30min gymnastikk og 15km på 1 time. Så nå fikk jeg nytt gulleple. 56trimpoeng har jeg nå:-) Å det er så godt etterpå å tenke på at kroppen trenger det å bli brukt. God kveld vidre. Snakkes vi:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt en krone du :) Teller du alle trimpoengene du har samlet siden du startet? For så mange på en uke er litt drøyt, hehe :) Tror søren meg jeg skal sjekke hvor mange jeg har kommet opp i siden jeg startet, litt moro å følge med. Jeg får jo ikke noe gullepler så, snufs :)

 

Koselig med litt julestemning i huset ja, nå er det kommet en del snø også så det er hvitt ute og varmt og koselig inne, akkurat som jeg liker det, hehe. Blir litt slapp av at det snør og blåser for da frister det ikke spesielt å dra meg ute med den vogna, bussen frister litt mer da. MEN jeg har vært flink, gikk å leverte i barnehagen i dag allikevel, var drittungt opp bakken når det var litt snø på fortauet. Grøss, gruer meg til jeg får 11 kg til oppi den vogna når jeg skal hente han.

 

Ha en fin dag damer, snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Hei hei allesammen. dagens rapport 2/12-08

Vekt:82,7kg

Hals:38cm

Arm:33cm

Bryst:111cm

Midje:102cm

Ende:117cm

Lår:63cm

 

Det ble ikke store resultate på cm men gikk ned 400gr. Så hadde jeg en utskeielse i helgen + at min far tok målene mine forrige gang. Kan tenkes han målte litt anderledes en min mor pleier å gjøre det.. Men men . En ny uke er i gang. Er fornøyd med at jeg gikk ned litt i kg da. Så jeg nærmer meg 70 tallet:-)

Snakkes jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Skulle hatt en krone du :) Teller du alle trimpoengene du har samlet siden du startet? For så mange på en uke er litt drøyt' date=' hehe :) Tror søren meg jeg skal sjekke hvor mange jeg har kommet opp i siden jeg startet, litt moro å følge med. Jeg får jo ikke noe gullepler så, snufs :)

 

Koselig med litt julestemning i huset ja, nå er det kommet en del snø også så det er hvitt ute og varmt og koselig inne, akkurat som jeg liker det, hehe. Blir litt slapp av at det snør og blåser for da frister det ikke spesielt å dra meg ute med den vogna, bussen frister litt mer da. MEN jeg har vært flink, gikk å leverte i barnehagen i dag allikevel, var drittungt opp bakken når det var litt snø på fortauet. Grøss, gruer meg til jeg får 11 kg til oppi den vogna når jeg skal hente han.

 

Ha en fin dag damer, snakkes[/quote']

Stoler du ikke på meg at jeg har fått så mange trimpoeng Elletine? De poengene er jo over 5uker.Jeg skriver ikke det bare for å brife:( Jeg har faktisk stått på for å få så mye trimpoeng. Og det har faktisk vært et slit. Jeg hadde 11trimpoeng denne uken.

 

Jul må man ha i huset. Det har blitt hvit på bakken her også nå. Bare det ikke kommer mere så er det greit:-) Ha en fin dag snakkes utover jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for dronninga som går jevnt og trutt ned! :)

 

56 trimpoeng på 5 uker!

Fantastisk! Utrolig bra å ligge på over 10 i uka i snitt! :)

Jeg prøver også å komme over 10 hver uke!

Da føler jeg jeg har trimmet en del:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...