Gå til innhold

Uke 29 motivasjonsmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Snurpa: så deilig med 0,9 kg!! Grattis:)

 

Selv har jeg ikke gått ned mer enn 0,2 kg denne uka, men det er egentlig mer enn jeg hadde håpet på. Vekta idag viste 60,2 nå er det 10,1 kg totalt! Så jeg er fornøyd med det;)

 

Skal straks avgårde på trening jeg også! Deilig start på dagen!

 

Ragnhild: så koselig å se deg igjen! Eldste dattera mi hadde også en periode hvor hun var lysvåken på natta, vi prøvde litt forskjellige måter og håndtere det på, men det fungerte best da vi tålte litt sutring og hun ikke fikk mat mer... Det går over igjen heldigvis, tar ikke så lang tid å få de inn i nye rutiner heller:)

 

Nå er det en som roper på mamma! Skriver mer siden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Gratulere med vektnedgang Snurpa. 0,9 er kjempebra!!

Snikveide meg litt idag jeg og det så ikke så lovende ut. Ja,ja får se imorgen.

Idag har gutta fri og vi får besøk. Har tenkt å servere oppskåret frukt og grønnsaker med kesam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Snurpa: Gratulerer, så flink du har vært. 0,9 er kjempe bra! Trening og viljestyrke er oppskriften til et lettere liv og du har det i deg, fortsett på den stien og du vil finne mykje motivasjon i tallet på vekta.

 

Melis: Gratulerer med 0,2 kg, du hadde jo ikkje dei beste forutsetningene, og ned er jo ned og den veien det skal gå og 10,1 kg er mye. Du har vært kjempe flink. Fann ei gammel notat bok der eg hadde skreve ned vekt og mål i mai når gutten min var en drøy mnd. Da var vekta 74 kg. Nå løfter eg 10 kg på styrketrening og det er jammen tungt etter noen repitisjoner...vi har kommet langt og du er ikkje langt unna målet nå....:)

 

I dag er det strålende sol, vi er invitert på middag til oldemommo som ungene kaller henne. Og kunne velge mellom kjøtt fisk og fugl, eg valgte fisk, då det ikkje er det vi oftest eter her i huset. Gler meg til å komme til duk og dekka bord, ikkje så lett å finne på middag hver dag...nå sover minsten så eg får svinge meg i husarbeidet og ta noen minutter med rockeringen.

Så er det foreldre samtale med eldstemann...så det er bare komme i siget.

 

Ragnhild: Rockeringen vart kjøpt inn etter insoirasjon fra Melis, den heter innersvingen rockering og er ruglete på innsiden og veier 1,5 kg. Har et saftig blåmerke på hofta og har bare hatt den ei veke i mårå. Håper den trimmer fett og muskler i midjen, det kjennes ivertfall godt...time will show:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969
Veiedag: Vekta viste 81' date='4 i dag. Det er 0,9 kilo siden forrige gang. Veldig fornøyd med det. Da går det den rette veien igjen. Nå skal jeg på morgentrim.. Skriver mer siden. Ha en fin dag:)[/quote']

Grattis, Snurpa. Bra jobba. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969
Snurpa: så deilig med 0' date='9 kg!! Grattis:)

 

Selv har jeg ikke gått ned mer enn 0,2 kg denne uka, men det er egentlig mer enn jeg hadde håpet på. Vekta idag viste 60,2 nå er det 10,1 kg totalt! Så jeg er fornøyd med det

 

Skal straks avgårde på trening jeg også! Deilig start på dagen!

 

Ragnhild: så koselig å se deg igjen! Eldste dattera mi hadde også en periode hvor hun var lysvåken på natta, vi prøvde litt forskjellige måter og håndtere det på, men det fungerte best da vi tålte litt sutring og hun ikke fikk mat mer... Det går over igjen heldigvis, tar ikke så lang tid å få de inn i nye rutiner heller:)

 

Nå er det en som roper på mamma! Skriver mer siden:)[/quote']

 

Det er jo kjempebra Melis. Du har jo ikke så mye igjen, så du må nesten regne med at det kan gå litt sakte nå. Men så lenge du går ned så er det jo kjempebra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk for gratulasjoner allesammen.. Deilig å gå litt ned endelig..

 

Kjempefint å gå ned litt allikvel da melis. Flink du.. Og ja nå har du gått ned mange kilo. Men det syntes jeg alle har gjort her..

Veldig motiverende å ha en hel gjeng:) Glad for det. Veldig fornøyd med at det er så mange som ville være med meg på tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Wow Melis, 10 kg er kjempeimponerende altså! Flott at du har hatt nedgang snurpa, ingenting er som når man får lønn for strevet. :)

 

Ingen trening på meg idag, vi skal selge den ene bilen vår, så da er jeg hjemme med lillesnupp. Har veldig vondt i nakke skuldre idag så tror ikke trening hadde vært noe, evt en kondistime, er plaget av mye vondt i skuldrene dessverre, trening hjelper etterhvert forhåpentligvis..

 

På matfronten går det greit, har kjøpt nøtter med yoghurt på idag. Er nok ikke det beste alternativet, men bedre enn sjokolade. Gode er de ihvertfall! Blir fisk til middag idag.

 

Imorg for jeg besøk av en høygravid venninne, hun har termin 29 nov, gleder meg til å se henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin nedgang til både melis og snurpa! Det er godt å se at det går rette veien.

 

I dag har jeg vært på mor og barn trening - det er kjempefint! Mht trimpoengene så begynner jeg å nærme meg målet mitt om 13 tp denne uken. Nå har jeg nesten 10 tp og har fremdeles noen dager på meg før uka er omme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

dagens tur unnagjort.

Ble 5,1 tp. :)

Gått i over to timer. Registrert 1 trime rask gange og 1 time plenklipping (mye oppoverbakker)

Så nå skal jeg kose meg resten av dagen.

Lurte på om jeg skulle få farget håret hvis Knerten legger seg litt tidlig i kveld. I går la han seg 19.30.

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord alle sammen! Jammen er det en fin og flink gjeng her inne!:)

 

Hannemor: 5,1 tp på en dag er IMPONERENDE!:)

 

Jaka: så flink du har vært med tp, deilig følelse når man nærmer seg målet man har satt seg!

 

Leverpostei: god ide å servere oppskåret frukt og grønnsaker med kesam! Nam nam...

 

Glajenta: håper dere har kost dere borte på middag, deilig å slippe å lage mat selv ja!

 

Lillevenn: greit å ta det litt med ro innimellom;)

 

Ragnhild: ang. rockeringen så styrker den rygg/mage/hofter, det er en veldig varsom og "snill" måte og trene kjernemuskulaturen på. Jeg startet opp med min ganske tidlig etter fødsel og synes det var veldig fint da. Nå trener jeg jo styrke i tillegg så det er vanskelig å si hvor mye den har hjulpet nå i det siste egentlig. Men har mistet 11 cm i livet (målt 2 cm over navelen) så magemålet har jo krympet jevnt og trutt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja.. Så ble det kvelden.. JEg er så sliten jeg nå. Skikkelig vondt i skuldre, nakke og hode.. Blitt litt mye stress i det siste. Til uka skal jeg og gull bare kose oss hjemme. Har godt av det. I morgen må jeg en tur innom jobben min, hadde egentlig tenkt å kulen hjemme.. Men men. Blir ikke lange turen da. Skal ta meg helt fri fra trening i morgen. Kroppen trenger en hviledag..

 

ELlers ligger jeg langt over kcal målet i dag. Har kjøpt 5 kilo med medisterdeig som jeg skal ha utover vinteren og til jul.. Syntes det er godt med en sånn middag i ny og ned.. Ikke ofte, for det er det alt for mye kcal til..

Men, jeg laget endel kålruletter i dag også.. Så jeg har spist massssssssse.. Ligger på rundt 2500 i dag. Men men. HAr ligget på 1900 de andre dagene.. Så det går vel bra hvis jeg ikke gjør det samme i morgen.. Det skal jeg ikke heller altså. For nå har jeg kommet meg inn i så god steam...

 

Nå er jeg så sliten, så tror jeg må gå til sengs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Melis og Snurpa- Gratulerer med nedgang! Dere er så flinke!

 

Jeg håper på å være like flink jeg også nå! Blir nok oppgang i morgen, men neste uke kommer jeg sterkere tilbake!

Jeg sliter veldig med å begrense matinntaket nå! Spiser mye mer enn jeg trenger og jeg spiser mye usunt! Vet at jeg må skjerpe meg, og jeg vet at jeg kan hvis jeg bare vil! Grr....!!

Mål for tiden fremover:

Jeg skal ligge på 1800-2000 kcal! Og trene på Elixia minimum 3 ganger i uka! Skal på spinning i morgen! Blir godt!

 

Takk for at dere er her alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeimagen

Har forsøkt å se om det er noen andre som meg, men vi er vel alle kanskje i samme båt uansett siden vi er her inne;)

 

Jeg er 34 år og er 38 uker på vei i dag. I dette sv.skapet har jeg vært flinkere, lagt på meg 10 kilo (forrige gang 22 kilo). Nå ønsker jeg og legge inn måltidene og ha god oversikt fremover. Kanskje til og med begynne å sykle litt igjen:) Da trenger jeg litt motivasjon. Kommer nok ikke til å være superaktiv med en gang, må få unna fødselen først. Nå vet dere litt om meg, snart kommer jeg tilbake igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

75,0

 

Litt sjokka.....trodde ikke det ble så mye. Men man er hva man spiser, er det ikke det det heter? Så jeg kan takke meg selv og ingen annen! Men neste uke er jeg tilbake igjen med bedre resultat! Så dette ble bare et ekstra spark i rompa! :)

 

Jeg drar til Trondheim i helga og frem til tirsdag. Så det blir litt ekstra utfordring! jeg må jo en gang klare å være flink når jeg er bortreist også, så jeg skal virkelig prøve å gjøre mitt beste! Blir ikke så mye trening da, men jeg skal iallefall på spinning i dag! Så bærer det rett på trening igjen tirsdag kveld. :)

 

Ha en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Før opp 74,8 i stedet....hadde ikke vært på do....og så høres det litt bedre ut.... :)

 

 

 

 

75' date='0

 

Litt sjokka.....trodde ikke det ble så mye. Men man er hva man spiser, er det ikke det det heter? Så jeg kan takke meg selv og ingen annen! Men neste uke er jeg tilbake igjen med bedre resultat! Så dette ble bare et ekstra spark i rompa! :)

 

Jeg drar til Trondheim i helga og frem til tirsdag. Så det blir litt ekstra utfordring! jeg må jo en gang klare å være flink når jeg er bortreist også, så jeg skal virkelig prøve å gjøre mitt beste! Blir ikke så mye trening da, men jeg skal iallefall på spinning i dag! Så bærer det rett på trening igjen tirsdag kveld. :)

 

Ha en fin helg alle sammen![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

81,6kg, ned 400gram, men det er ned det også. Totalt 4,5kg.

Regner med kg sitter litt bedre nå siden jeg er under det jeg var før jeg ble gravid.

Magemål: 107cm,- 1 cm. Totalt 7 cm det. Mistet noen cm på resten av kroppen også.

Trimpoeng:8,7. Godt over målet mitt."Stolt"

 

Ragnhild: Neste uke er du tilbake. Stå på! Du får forsøke å regne kcal i hode mens du er i Trondheim, dette greier du:)

 

Siden jeg har kommet igang med treninga, så øker jeg målet mitt. 8 tp i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverpostei og Lillevenn: gratulerer med nedgang begge to, 400 g er supert!:)

 

Snurpa: ikke lett å holde styr på alle damene og alle kg her inne nå! Deilig å ha en litt lettere start på den nye uka da! Hvordan går det med deg om dagen? Har godtesuget roet seg litt??

 

Ragnhild: ikke fortvil. Dette ordner seg til uka. Når du kommer ordentlig igang med treninga igjen så kommer nok maten også til å gå litt lettere, mosjon og sunn/god mat går jo hånd i hånd. Føles jo dumt å forbrenne 500 kcal på en treningsøkt for å spise de opp etterpå..:) Du har jo gått ned så mange kg, klart du kan klare et par til!:)

 

Og dere andre jenter, er dere klare for helg?

 

Vi skal i bursdag imorgen, det blir nok litt mer kcal enn vanlig, håper bare ikke det blir altfor mye..:) Skal prøve å kose meg med måte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Grattis til leverpostei og lillevenn. Så kjekt å høre når det går rette veien.

 

No er helga i gang og det blir vel søndagen som blir den største utfordringa for min del. Då er det dåp i familien, med god mat og kaker som det skal være i en dåp. Så må holde igjen i kveld og i mårå, så kan eg vel smake litt kake uten for dårlig samvittighet...vel vel jenter...trur dataen skal få gå i kvilemodus i helga...

 

Det er forskjell på å spise og å smake. Eg lar det bli siste ord før helga...

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...