Gå til innhold

Uke 29 motivasjonsmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest jojomamma

Grattis leverpostei og lillevenn! :)

 

I dag har det gått ganske bra! Jeg har enda på 1950 kcal, og vært på spinning! Kjenner motivajonen er mye bedre, men er jo spent på helga da! Takk for gode ord! Jeg skal klare meg, satser på det!

 

Ha en fin helg jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Supert med nedgang på 0,4 kg på både leverpostei og lillevenn!!!

 

Helgen er i gang, ja. Kosemerker brukes til gangs, men jeg holder meg innenfor mine 1900 kcal og dermed beholder jeg min gode samvittighet. Egentlig burde jeg nok ha spist noe sunt i stedet for det usunne (som rødvin og sjokoladekake), men så lenge jeg er innenfor kcal-grensa, så er jeg allikevel fornøyd.

 

God helg, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du spør Melis.. Godis suget har faktisk gitt seg litt.. Det er ikke så rivende for å si det sånn.. Slev om jeg har veldig lyst på noe søtt akkurat nå:) HE he-.- Det berømte helgesuget.

 

Så bra at det har gitt seg litt! Helgesuget er vanskelig å komme helt unna ja, det tror jeg tar laang tid å bli kvitt... Om man ønsker å kvitte seg med det da;) Synes det er koselig å kjøpe inn litt godt i helgene jeg, så lenge det er i rett mengde og at helga ikke blir tors-sønd... Det er så fort gjort...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis leverpostei og lillevenn! :)

 

I dag har det gått ganske bra! Jeg har enda på 1950 kcal' date=' og vært på spinning! Kjenner motivajonen er mye bedre, men er jo spent på helga da! Takk for gode ord! Jeg skal klare meg, satser på det!

 

Ha en fin helg jenter! :)[/quote']

 

Kjempeglad for at det går bedre Ragnhild! God tur i helga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glajenta: håper du får det hyggelig i dåp! Det er lov å kose seg litt i spesielle anledninger:)

 

Jaka: rødvin hørtes deilig ut!! Lille snuppa her har en fæl uvane, hun spiser/sover på meg hele kvelden, altså ingen rødvin på meg... Må vel lære henne å sove for seg selv snart... Nyter bare husfreden så lenge vi kan, he he;)

 

Igår ble det ikke mye trim på meg. Shopping + rockering, bedre enn ikke noe:p

 

Blir ikke så mye trim idag heller. Skal jo som nevnt i bursdag og det blir ikke så mye anledning hverken før eller etter. Men imorgen har jeg tenkt meg en ordentlig runde på sats;)

 

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

I går ble det 3 glass rødvin på meg. Men ligger godt innenfor kcal grensa allikevel.

Er alene hjemme i helgen, så her er det kun kjøpt inn frukt og youghurt og sunne ting.

Hadde ei venninde på besøk (hun ligger fortsatt oppe i senga til dattera mi å sover) og ga beskjed om at hvis hun ville ha noe godteri, så måtte hun ta med seg, for her er huset skrapa.. :)

Gått velidg bra med både mat og trim denne uka.

Men nå er det skikkelig drittvær, så ingen gåtur på meg i dag tror jeg. Begynner å bli "tjukk" i halsen og tett i nesa så tror ikke jeg skal ut i dette været å gå.

Eneste planen i dag er at jeg må til byen en liten tur. Har en avtale om å bli klådd litt på. (massage) men regner med at det blir bilen. Så i dag tror jeg ikke det blir noen trim gitt.

Kos dere masse og god helg jenter.

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt å se om det er noen andre som meg' date=' men vi er vel alle kanskje i samme båt uansett siden vi er her inne;)

 

Jeg er 34 år og er 38 uker på vei i dag. I dette sv.skapet har jeg vært flinkere, lagt på meg 10 kilo (forrige gang 22 kilo). Nå ønsker jeg og legge inn måltidene og ha god oversikt fremover. Kanskje til og med begynne å sykle litt igjen:) Da trenger jeg litt motivasjon. Kommer nok ikke til å være superaktiv med en gang, må få unna fødselen først. Nå vet dere litt om meg, snart kommer jeg tilbake igjen...[/quote']

 

HEi hei.. Vi andre inne her er ammende mødre- men det er jo ikke så lenge til du er det heller.. SÅ bli gjerne med oss;)

 

Da må jeg få litt mer info om deg. Her setter vi opp startvekt, hvor mye man ønsker å gå ned, høyde og nedgang... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melis: Du skulle nok ikke spurt meg hvordan det går med søtsuget;) HUFF.. I går havnet jeg på brownies kjøret- IGJEN. hmf... MEn men. JEg følte meg så ekkel i går atte og orker ikke gjenta det for å si det sånn.. HAr lært men føler meg så teit.. HAr liksom så kontroll og er så flink- og nei da jeg er ikke søtsugen her.. Hvorfor ialledager klarer man innhalere masse kake uten å merke det omtrent???? Blir kvalm av meg selv egentlig. Men men. Håper det hjelper litt nå da. Skal på aerobic nå også tenkte jeg ta litt ekstra øvelser etterpå.. Håper følelsen er bedre da. Eller det vet jeg. :)

 

HA en fin lørdag da... Jeg måtte bare klage litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Må bare fortelle at eg har vore flink og hatt min første step time på mange,mange år, og eg skal sei svette kjertlane fikk tømt seg...hehe...

 

Var på butikken i går og må bare innrømme at eg ikkje var så flink i handlinga. Det nærmer seg jul og det betyr fristelser i enden av alle reoler på butikken...uff..no har dei fått opp den svære pappsaken med after eight sjokolade...og det e sååå godt...kjøpte en liten pakke...og måtte jo smake med en gang eg kom heim...og så blei det vel til at eg spiste halve pakken...arg..

 

Snurpa: Du e ivertfall ikkje aleine om å slite med søtsug...og brownies e jo døds godt, umulig å bare smake på det, det må holdes uten for mi husdør, det er sikkert...Heier på deg og håper du tar kontrollen, bra med aerobikk time da.

 

Hannemor: Håper du ikkje blir heilt sengeliggande då, det e jo nokre seigliva virus dissa der som går på nese og hals...krysser fingrene og ønsker deg god bedring.

 

Melis: Har et spørsmål om rockinga...nå har eg hatt den i ei uke, har et saftig blåmerke på hofta, men ellers er det ikkje vondt å rocke lenger, hvor fort kan eg øke på med minutt, har vel rocka i 5-7 minutt uten at det gjer meg noke. Å rocke den andre veien er litt vrient og varierer du eller er det ikkje så nøye?

 

Go Lørdag til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HElt enig... Brownies kan man ikke bare smake på.. Der må alt innhaleres i en rykende fart;) he he.. Litt komisk. Sitter jeg her i sofaen min og stapper kake for harde livet.. Hvorfor det. De neste stykkene smakte ikke så mye mer annerledes enn det første..

 

HAter det monsteret jeg blir i nærheten av kaker og godis.. Hadde det vært godis og kakefritt hadde jeg hatt det godt med meg selv... Skikkelig sukkerjunkie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Forkjølese er noe skikkelig herk, får håpe den ikke setter seg altfor godt.

 

Dåp er definitivt en utfordring, men det er noe med det der å klare å forsyne seg bare litt :)

 

Jeg har vært på kondis/styrke time idag, veldig fornøyd altså! Har klart en hel uke uten søtsaker med unntak av en bit mars og et glass vin igår! Søtsuget er allerede nesten forsvunnet. Nå er jeg skikkelig sulten, sambo er på butikkken, det tar jo sin tid, husa er helt skrapa for mat. Har spist noen tørkede aprikoser da.

 

Ikveld blir det nok også et glass vin og litt melkesjokolade, tar meg lov til å kose meg litt.

 

Hyggelig at alle heier her inne altså, blir så motivert av det! Stå på jenter, tross brownie smeller og alle andre utskeiielser, dagen i dag er den første dagen i resten av ditt liv, så aldri for sent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannemor: god bedring, håper det ikke setter seg! Deilig med massasje da!:)

 

Snurpa: uff, brownies er farlig godt ja! Men synes du har vært veldig flink med trimmen idag altså:)

 

Glajenta: Flink med trim du også! Rockeringen har jeg for det meste tatt en vei, men har nylig lært meg den andre veien også (*flau*:)) så nå er det 10 min til hver sin side. Jeg startet ut med å jobbe meg opp til 10 min så holdt jeg meg der litt, før jeg økte med 2 min annenhver dag til jeg kom opp i 20 min uten problemer;)

 

Lillevenn: kos deg med sjokoladen og vinen din ikveld!

 

Bursdagfeiring idag gikk fint, men det ble både 2 pølser, 1 kakestykke og 1 muffins... Heldigvis har vi ikke planlagt noe middag idag så det får bli litt brødmat istedet... Håper det ikke blir altfor mange kcal tilsammen idag, men vanskelig å si hvor det ender helt enda...

 

Ha en fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har måttet lure til meg bittelitt sjokoladekake i dag - klarte ikke dy meg da blodsukkeret ble for lavt (har diabetes). Dermed røk det målet denne uka, men jeg teller aller caloriene allikevel og da håper jeg at det går bra på veiingen på tirsdag allikevel når jeg holder meg innenfor grensen min på 1900 kcal.

 

Ha en fortsatt fin helg, alle sammen - utskeielsene må vi bare legge bak oss og tenke fremover mot målet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

1,5 tp igår og 1,7 idag. Gå tur med barna blir da litt det også. Hjelper på å gå med søskenvogn med 2 barn i:)

 

Har nettopp kosa meg med 3 biter melkesjokolade,nam,nam, og har faktisk gitt meg etter de tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillevenn: Det er den rette innstillingen.. Spist er spist og dagen i dag er en ny dag med nye muligheter. Ikke henge oss opp i gårsdagens utskeielser da det ikke er veselntlig for hva vi gjør i dag..

Men som du skriver så må vi kose oss litt også... LITT.. (jeg har en lei tendens til at det blir litt mye når jeg først skal forsyne meg)

 

Melis: Jeg syntes ikke to pølser, en kakebit og en muffins er så dårlig til å være på bursdag. Flink du.

 

Jaka: Et lite kakestykke gjør nok ikke noe utslag på vekta... Noen ganger må man bare ha. Like greit å ta seg en liten bit i ny og ned- ikke nekte seg helt.. Det er da man ofte føler at det går dårlig.. Fristelsen vil bli for stor en eller annen gang.. MEn siden du har diabetes skal du vel ikke ha så mye søtsaker helle... Som du sier.. Det gjelder bare å se framover- det er den veien det går;)

 

LEverpostei: Så flink du er med trimmen altså. Kjempe topp.. Angående sjokoladen så er det ofte de tre små bitene som smelter i munnen som er gode, så det var godt gjort... De andre man bare har i seg uten å tenke seg om er jo veldig bortkastet ettersom vi ikke smaker på det engang.. Sånn er iallefall jeg;)

 

 

Ja ja.. Da var det søndag.. I går kveld var vi hos svigers.. Det gikk så fint med maten da vi fikk lasagne med karbonadedeig. Og desserten var oppskjært frukt med is.. JEg spiste masse frukt og bare litt is. Stolt av meg selv da altså. Følelsen i dag er iallefall kjempe god.

I dag skal vi på middag til mine foreldre- farsdagsmiddag. Der skal vi få ribbe.... :eek: Det er ikke akkurat slankemat. Men får forsyne meg beskjedent. Trenger ikke så mye av kjøttet. Kan ta mer potet og surkål.

Litt usikker på trimmen i dag. Mulig jeg bare tar en hviledag. Isåfall bare en rusletur hvis det blir noe.. HAr litt som mål å trene skikkelig annenhver dag. KRoppen har jo egentlig ikke godt av å trene hver dag heller.. Så en liten gåtur som restitusjon i dag er sikkert lurt.

På morgenen i dag overrasket vi pappa i sengen med kaffe og frokost og en liten tegning som jeg og vesla har tegnet sammen. he he.. Da ble han glad. Koselig å gjøre sånnt. Nå er det jo første farsdagen hans også.. Gleder meg til morsdag jeg. Er ikke det i mars eller noe???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG gleder meg så veldig til jeg klarer å nå målet mitt.. Så deilig det vil være å veie 70kilo omtrent. Da skal jeg stabilisere vekten, og slippe å tenke på det.. Det skal bli så deilig. Bruker ekstremt mye tid på det.. Tenker på det, besatt av det... Bare det gjør at man mister huet innimellom og tyr til ting man aldri ville funnet på ved høylyst dag... hm.. Sikkert flere som har det på den samme måten.

 

Skal faktisk innrømme at det var lettere når jeg jobbet. Da var jeg i litt annen aktivitet hele dagen. Ikke så lett å gå i skapet etter snok og snop da.. Hi hi.. Men men. Man må jo tåle å være hjemme også-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurpa - jeg kjenner igjen det med å ikke smake etter når jeg først spiser noe godt. På fredag unte jeg meg også et lite sjokoladekakestykke, og da begynte mannen min å snakke til meg mens jeg spiste det. Etterpå måtte jeg kjefte litt på ham fordi jeg glemte helt ut at jeg spiste kakestykke pga. det. :)

 

Ny dag i dag. Egentlig hadde jeg tenkt meg ut å gå en lang tur, men med dette været vi har her, så er det veldig lite fristende. Jeg håper været blir litt bedre til i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Man setter helt klart mer pris på søtsaker når man ikke stapper innpå av det. Aldri smaker melkesjokolade så godt som når du vet at du kun skal spise et par biter.

 

Idag har sambo kjøpt inn til middag og da ble det lefse med medisterkake/pølse på. Kanskje det værste jeg kan spise, men får bare være måteholden og heller spise litt mer til kvelds. Er jo farsdag, så da måtte jo han få bestemme. Akkurat nå driver han faktisk å baker kringle! Han hadde lyst så da sier jeg ikke nei jeg.. Men får kaffegjester så de får stå for det meste av spisinga.. Ingenting er som fersk gjærbakst men.

 

Blir trening mandag og tirsdag til uka, onsdag skal jeg støpe negler, og torsdag reiser jeg til København. Gleder meg masse til det altså. Litt rart blir de tå reise fra lillesnupp, men både hun og vi har bare godt av det. Trenger litt kjærstetid også.

 

Fortsatt god søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeimagen
HEi hei.. Vi andre inne her er ammende mødre- men det er jo ikke så lenge til du er det heller.. SÅ bli gjerne med oss;)

 

Da må jeg få litt mer info om deg. Her setter vi opp startvekt' date=' hvor mye man ønsker å gå ned, høyde og nedgang... :)[/quote']

 

 

Mange takk!

 

Da kommer jeg tilbake etter fødselen med vekt, høyde osv..

I tilfelle jeg går opp litt til de siste dagene, noe jeg sikkert gjør;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)
Man setter helt klart mer pris på søtsaker når man ikke stapper innpå av det. Aldri smaker melkesjokolade så godt som når du vet at du kun skal spise et par biter.

 

Idag har sambo kjøpt inn til middag og da ble det lefse med medisterkake/pølse på. Kanskje det værste jeg kan spise' date=' men får bare være måteholden og heller spise litt mer til kvelds. Er jo farsdag, så da måtte jo han få bestemme. Akkurat nå driver han faktisk å baker kringle! Han hadde lyst så da sier jeg ikke nei jeg.. Men får kaffegjester så de får stå for det meste av spisinga.. Ingenting er som fersk gjærbakst men.

 

Blir trening mandag og tirsdag til uka, onsdag skal jeg støpe negler, og torsdag reiser jeg til København. Gleder meg masse til det altså. Litt rart blir de tå reise fra lillesnupp, men både hun og vi har bare godt av det. Trenger litt kjærstetid også.

 

Fortsatt god søndag! :)[/quote']

 

Blir godt med en tur bort. Absolutt viktig med kjærestetid. Det fine med å reise bort er at det er såå godt å komme hjem igjen til disse små.

 

Dagen idag har gått sånn passe bra. Har spist litt kake, men har holdt meg innen for 1900kcal. Spekulerer litt på å trene ikveld, men vet ikke om jeg gidder. Jeg får se hva kvelden bringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Snurpa:) Etter en god treningsøkt på Sats idag har jeg ihvertfall ingen dårlig samvittighet for bursdagen igår;)

Skjønner godt at du gleder deg til å nå målet ditt, man kan bli litt opphengt i det noen ganger. Jeg feks veier meg i perioder HVER dag... Noen ganger går det helt fint og andre ganger blir jeg litt tullerusk av det..:)

 

Åssen har helga vært for dere andre?

 

Lenemora, Mamsemomsen og Angeline er dere innom her? Hvordan går det med dere??

 

Ønsker dere alle en god søndagskveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk!

 

Da kommer jeg tilbake etter fødselen med vekt' date=' høyde osv..

I tilfelle jeg går opp litt til de siste dagene, noe jeg sikkert gjør;)[/quote']

 

Men imens kan du bare henge deg på oss.. Koselig å ha noen å snakke litt med:) Høyde kan jeg jo få. regner med at den ikke forandrer seg så veldig. he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...