Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest poitre

Hadde en veldig hyggelig kveld i går, var på restaurant med en venninne, og dro videre til et utested senere, var kjempekoselig! Røk selvfølgelig på en del ekstra kalorier, i form av vin og deilig mat. - Men, var det verdt det? JA:)

 

Skulle absolutt vært ute en tur i dag og forbrent litt kalorier, men formen er litt bob-bob, så det må jeg fortsette å vurdere... Så flinke dere er som er ute og står på ski før sola har stått opp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei spreke og sunne jenter i forumet!

 

Jeg er nå tilbake fra en ukes alpeferie. Kjekt å lese forrige ukes dialoger, så mye engasjement og gode tips ;). Ser at det har vært en diskusjon om hvorvidt "en kalori er en kalori", og selvsagt er det viktig for kroppen å få mer enn energi (som kalorier er et mål for). Kroppen trenger jo vitaminer, mineraler, sporstoffer, essensielle fettsyrer, fiber og "you name it" om vi skal holde oss friske og ha overskudd i livet. Da jeg nevnte dette for et par uker siden, var det som en kommentar til at en kursleder mente at man heller bør spise brød/knekkebrød og pålegg i stedet for banan/nøtter som ekstramåltid ved mye trening. Jeg mener at banan/nøtter er sunn mat som gir et godt ekstra næringstilskudd i en diett hvor både frokost, lunsj og kvelds består av brød/pålegg. Men det er energirikt og mengdene må kontrolleres!

 

Min ferie har vært preget av resturant- og hotellmat, men til gjengjeld 20 trimpoeng! Lurer veldig på vekten i morgen. Jeg skifter veiedag til mandag siden jeg ikke var hjemme på fredag. Blir også spennende å se hvordan dere andre med mandag som veieidag har gjort det i løpet av uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

En kalori er en måleenhet på energi, definert som "En kalori er den energimengde som skal til for å heve temperaturen av ett gram vann én grad Celsius, ved et trykk på én atmosfære." Så om kalorien kommer fra sjokolade eller gulrot er ett fett.

 

Du må jobbe like hardt for å forbrenne 200 kalorier av gulrot som av sjokolade.

 

Dette gir jeg meg ikke på. Men i forhold til ernæring så blir jo debatten en annen, det er jeg helt enig i.

 

Ellers har jeg hatt ferie. Ikke trimmet (med mindre 3 timer på ikea klassifiserer som trim), og kost meg masse. Ikke spist etter boka, men ikke bekymret meg heller. Er helt inneforstått med at jeg ikke går ned denne uka og vet godt hvorfor. Og var det verd det? helt klart.

 

Før jeg dro var jeg sliten og kjei. Nå har jeg sovet masse (til 9 hver dag, 3 åringer som står opp 6 er bare passe moro) slappet av, kost med mannen min, vært på bytur i Oslo, spist syndig stort kakestykke på Baccus og generelt hatt det fint.

 

Nå er jeg klar for å gyve løst på en ny uke, 5 uker nå med maks innsats på jobben, for etter påske er det kjørt. Og jeg er klar for en ny runde med slanking. Men med samme målsetting som før. Ingen. Jeg jobber for resten av livet. Om jeg blir 64 i mai eller juli spiller ingen rolle. Jeg vil bruke lang tid og lære meg mitt nye liv mens jeg driver. Og jeg vet at jeg vil lykkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

...å forbrenne 200 kalorier sjokolade koster like mye jobbing som å forbrenne 200 kalorier gulrøtter. Det sier i hvert fall min erfaring meg. Men når jeg sier at "en kalori ikke er en kalori" er det på bakgrunn av det du, Doppler, nettopp skriver om ernæring.

 

Lykke til med veien videre, Doppler! Det er godt å høre at du vet du vil lykkes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Det kjennes i hvert fall slik ut akkurat nå! For: En uke går jeg noe ned i vekt, neste uke litt opp, uka derpå noe ned i vekt for så uka etter å gå litt opp. Det som dog er fint å konstatere er at nedgangen er større enn siste ukes oppgang. Slik sett er totalen fin ;)

 

Nå er jeg 1.1 kg fra mitt mål - som jeg har satt frist på meg selv til 30. mars å nå. Ang. livvidden er jeg kun 0.5 cm unna målet. Dette skal jo gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest poitre

Da var veiingen overstått, og den siste ukes utskeielser har nok gjort sine utslag:(

+0,4 kg ble det denne gangen. Men det er greit, så lenge jeg vet hva det kommer av. Fikk også mensen i helga, så jeg setter et parantes rundt denne ukens resultat!:)

 

Gratulerer med nedgang charliemor, nå er du jo snart i mål! Det må være deilig (og litt skummelt)! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det ble 65,4 kg og null endring siden forrige veiing. Det er jeg fornøyd med da jeg har vært på hotell i en uke og ikke har kunnet følge normal diett. Det er nok de 20 trimpoengene som gjorde at det ikke ble pluss denne gangen.

 

Jeg slutter meg til gratulantene Charliemor! Glimrende resultat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

poitre: + 0.4 kan du helt klart leve med! Ikke minst med tank på at mensen har kommet. Jeg går opp 1-2 kilo i den forbindelse...

 

2rill: Stillstand er også ok innimellom ;)

 

Sier en som altså danser jenka de siste ukene mht. vekta: Et skritt frem, et skritt tilbake og deretter tre frem. Mao. så går det i rett retning. Jeg forsøker å ikke la meg demoralisere av den oppgangen som melder seg i visse uker...

 

Nå er jeg veldig nære målet. Samtidig forsøker jeg å ikke fokusere så mye på dette med MÅLET. (For det skal ikke være slik at straks jeg har nådd målet, er jeg tilbake til "gode" gamle mat-/gottevaner). - En parenstes rundt denne IKKE-setningen; jeg liker å fokusere på det jeg SKAL og ikke på det jeg IKKE skal!

 

Altså: Henger meg opp i den livsstilen jeg har hatt de siste fem måneder, at den skal følge meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Vekta var snill med meg i dag og viste 0,7 kg ned til 65,1! Det er resultatet av nok en ganske streng uke matmessig, og 8 trimpoeng! Jeg har også gått ned 0,5 cm i livet til 80,5 cm.

e035.gif

Lørdag spiste jeg sjokolade igjen og det holdt med tre ruter. Faktisk hadde jeg ikke lyst på mer! Skjer det noe i kroppen tro når det ikke kommer tilførsel av sukker like mye og like ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, er det ikke deilig når du faktisk får lønn som fortjent?!

 

Ang. sjokolade: Noen vise har sagt at om du kutter ned på sjokoladeinntaket vil kroppen faktisk skrike mindre etter det! Kan se ut som om de vise har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Ja' date=' er det ikke deilig når du faktisk får lønn som fortjent?![/quote']

Jo det er herlig! Men det kan se ut som om skjemaet har spilt deg et puss i oppdateringen?

 

Jeg har glemt å oppdatere dere på Friskis-forsøket mitt! Vekt-nedgangen taler jo litt for seg, men jeg fant at det var veldig gøy med Friskis og Svettis. Det var mennesker i alle aldre og fasonger og lørdag hadde jeg ogå med 6-åringen og han løp som bare det. Det var null stress! Bare blide mennesker som synes det er gøy med en til å trimme sammen med. Jeg ble selvfølgelig fryktelig støl. Hadde litt problemer med å løfte vannglasset i forrige uke, men det var verdt det! Jeg kjente virkelig at grevinneflesket hadde fått kjørt seg. b045.gif Jeg er heldig som har fem treninger å velge i pr uke i mitt nærområde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor
det kan se ut som om skjemaet har spilt deg et puss i oppdateringen?

 

Noe jeg har ikke har fått med meg her? (Det er slettes ikke utenkelig!).

 

Ellers er det supert at du trives på Friskis og svettis! Utrolig ok å finne en treningsform som passer en. Det er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

... så oppdater ditt nettleservindu; det kan hjelpe ;) Klikk på F5-tasten og se hva som skjer.

 

Noe jeg har ikke har fått med meg her? (Det er slettes ikke utenkelig!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thea74

Nok en veiedag med ikke noe ned. Vekta står. Nå er internettkurset ferdig, så nå skal jeg klare resten selv, og med hjelp fra dere.

Mangler fortsatt noen kilo, men det skal gå. Har redusert midjemål fra begynnelsen av januar til nå med 7 cm, så det er jeg fornøyd med. Og jeg har begynnt å trimme, og det er jeg i allefall FORNØYD med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Nå vet jo ikke jeg din startvekt (har i hver fall ikke fått den med meg i skjemaet), men innbiller meg at du har gjort en fin jobb i løpet av kurset. I hvert fall tyder minus 7 cm i livet på det!

 

Ang. det å være ferdig på kurs og gå videre nedover: Jeg synes selv det har gått ganske så greit (har tatt av 5.8 kg og 7 cm etter endt kurs). Ikke minst takket være nettopp dette forumet! Å være her inne daglig, inspirerer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Ja, da var det mandag og veiedag, og dag visten den 59.2 kg!! Det var herlig:) Det "hjelpte" å være syk fredag og lørdag, i tillegg til å ha stillstand i vekta forrige uke. Enda noen kilo igjen, men liker at jeg nå er på den "riktige" siden av 60-tallet! Håper jeg er i form til å trene igjen i løpet av de første dagene, men idag må jeg nok holde meg i ro. Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest poitre

Ble såpass irritert over oppgangen i dag morges, at jeg dro meg avgårde til SATS i stad, og ordna meg 3 trimpoeng. Og 20 minutter med sol:) Så nå føles alt så mye bedre!!

 

Nå står det hjemmelagde burgere på menyen, det blir godt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...