Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Doppler

Og jeg går ned. Fortsatt ikke fort, men 200 gram ned etter en helg uten begrensninger synes jeg er helt storartet. Det hjelper å trimme!Neste uke må jeg da få se 70 tallet i alle fall.

 

Hatt en skikkelig fin time i dag. Timene mine blir bedre jo bedre form jeg blir i. Litt gørr på pulsklokka mi, for den tar inn ett eller annet som gir meg puls på 235. Det har jeg ikke som makspuls engang. Vurderer å kjøpe meg en skikkelig en, denne er en jeg fikk gratis fra Iform.

 

6 trimpoeng i dag. I morgen blir det neppe ett eneste ett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest poitre

Puh, da legger jeg en lang og slitsom dag bak meg, gudskjelov at den er over.

Var på skolen fra 8 til 16, og jobbet fra 1630 til 20. Tenkte jeg skulle være flink å trene etterpå, selv om jeg var helt utslitt. Så jeg satte i gang med tredemølle og styrketrening, med total kollaps som resultat... Nå verker kroppen og hodet banker, så heretter må jeg nok også klare å lytte til kroppen når den så klart og tydelig, som etter jobb i dag, sier i fra at nok er nok. Det er ikke alltid man har like godt av å svette og slite på treningsstudioet - kommer til å bli et helvete å komme seg opp i morgen tidlig..:)

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Jeg har dessverre hatt en oppgang på vekta. 300 g opp til 69,6. Men jeg er gudskjelov under 70 ennå, og håper jeg aldri mer får se dette tallet først på vekta.

 

Jeg har satt meg et delmål, og det er å klare 67,5 kg innen påskeaften (5.april). Det er kanskje i overkant når det gjelder meg, men da har jeg noe å strekke meg etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Puh' date=' da legger jeg en lang og slitsom dag bak meg, gudskjelov at den er over.

Var på skolen fra 8 til 16, og jobbet fra 1630 til 20. Tenkte jeg skulle være flink å trene etterpå, selv om jeg var helt utslitt. Så jeg satte i gang med tredemølle og styrketrening, med total kollaps som resultat... Nå verker kroppen og hodet banker, så heretter må jeg nok også klare å lytte til kroppen når den så klart og tydelig, som etter jobb i dag, sier i fra at nok er nok. Det er ikke alltid man har like godt av å svette og slite på treningsstudioet - kommer til å bli et helvete å komme seg opp i morgen tidlig..:)

 

God natt![/quote']

 

Husk at like viktlig som trening er hvile. Og kroppen sier ganske greit fra om du er i form til å trene eller ikke. Om du bestemmer deg for å trene en dag du er sliten bør du kjøre rolig restitsjonstrening, ligge på ca 60% av makspuls, og det tilsvarer gange. Når jeg har kjørt en vanlig tirsdag som gir meg mellom 5,5 og 6 trimpoeng så trenger jeg rett og slett onsdagen til å hvile sånn at jeg igjen er i form til å gå på ski/sykle torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest poitre

Ja, det stemmer det, Doppler. Og det var ikke akkurat rolig restitusjonstrening jeg la ut på i går, så det er vel ikke noe å lure på at kroppen er som den er i dag... Med mensen på toppen av det hele, og alle plager som følger med, er jo dette heeelt supert...:) Skal jobbe i kveld også, så gleder meg bare til dagen er over...

Men åkei, da var dagens syting unnagjort.

 

Noen som har noen supre tips mot mensesmerter, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

 

Noen som har noen supre tips mot mensesmerter' date=' forresten?[/quote']

 

Trening, faktisk. For når du rører deg øker blodgjennomstrømningene og krampene avtar.

Ett glass vin

Naproxen

Varmeflaske

Sofa ullpledd og sjokolade (bare når det er krise)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabarbra

røre på seg(ikke nødvendigvis hard trening, men bevegelse)

stor kopp varm te

sove

naproxen

masere nedre delen av magen og holde magen varm

 

håper det går bedre=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

I dag var det ordenlig tungt å komme seg ut av sofaen og på trening. Trøtt og uopplagt og lei. Men jeg dro av gårde og gjorde en innsats og føler meg mye bedre!

 

Mitt beste tips mot menssmerter er en god og varm kjæreste som ligger inntil og koser og trøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

http://findus.no/kampanjer/gronn%20deli/popup_book.html

 

De nye "grønnsaksblandingene" fra findus tror jeg er gode. Vi hadde den med kikerter, blomkål og curry i dag, og det var skikkelig godt. Gleder meg til å prøve resten. Den kunne fint spises alene som vegetarmat. 85 kcal pr 100 gram.

 

Har ikke ett eneste trimpoeng i dag, og er så rastløs i kroppen. Får ta det igjen i morgen i stedet. Ble ikke til at jeg gikk på jobb heller fordi jeg trengte bilen til å kjøre noen elever på oppdrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest poitre

- mensen er noe herk! Tror jeg får kjøpe meg naproxen, er ikke like enkelt å verken trene eller ligge ved siden av kjæresten mens man er på jobb (selv om det hadde vært temmelig åkei). Dessuten har jeg en tendens til å terge på meg alt og alle under mensedagene, så er ikke sikkert han kjæresten er helt med på det for øyeblikket;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg fikk datteren min har jeg fått mye mindre pms og menssmerter :) Ellers tok jeg en paracet før, når det stod på som verst.

 

Treningen har gått bra, fikk 16,7 trimpoeng sist uke, tror ikke jeg får så mye denne uken. Skal i barnebesøk og arrangere ettårsdagen til lille gulljenten min. Matmessig føler jeg at jeg har mistet litt grepet, spiser mye til middag og lite ellers, og kake og snop hver dag.. Tenkte med meg selv at jeg må ha nulltoleranse på snop, kanskje jeg ikke får samme lysten da etter en tid.

 

Kanskje dette vil hjelpe meg å unngå å spise snop. Kom gjerne med andre forslag og.

 

1: Jeg tåler ikke snop (kvalm, tjukk)

2: Kommer til å gå ned fortere i vekt

3: Føler meg oppblåst

4: får mer kviser

5: Sparer penger

6: får bedre selvfølelse om jeg klarer å unngå snop

7: blodsukkeret faller ikke i kjelleren

8. Klarer ikke å skille mellom matlyst og sug etter noe søtt, spes om jeg har spist søtt

9: får mer ut av treningen

10: blodsukker jevnere -> bedre forbrenning -> raskere ned i vekt

 

idag har jeg spist en royal is, og 2 porsjoner med mousse.. Kunne vært verre..

 

450kcal forbrent på elipsemaskinen idag :)

 

Ha en fin natt !

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV
Etter jeg fikk datteren min har jeg fått mye mindre pms og menssmerter :) Ellers tok jeg en paracet før' date=' når det stod på som verst.

 

Treningen har gått bra, fikk 16,7 trimpoeng sist uke, tror ikke jeg får så mye denne uken. Skal i barnebesøk og arrangere ettårsdagen til lille gulljenten min. Matmessig føler jeg at jeg har mistet litt grepet, spiser mye til middag og lite ellers, og kake og snop hver dag.. Tenkte med meg selv at jeg må ha nulltoleranse på snop, kanskje jeg ikke får samme lysten da etter en tid.

 

Kanskje dette vil hjelpe meg å unngå å spise snop. Kom gjerne med andre forslag og.

 

1: Jeg tåler ikke snop (kvalm, tjukk)

2: Kommer til å gå ned fortere i vekt

3: Føler meg oppblåst

4: får mer kviser

5: Sparer penger

6: får bedre selvfølelse om jeg klarer å unngå snop

7: blodsukkeret faller ikke i kjelleren

8. Klarer ikke å skille mellom matlyst og sug etter noe søtt, spes om jeg har spist søtt

9: får mer ut av treningen

10: blodsukker jevnere -> bedre forbrenning -> raskere ned i vekt

 

idag har jeg spist en royal is, og 2 porsjoner med mousse.. Kunne vært verre..

 

450kcal forbrent på elipsemaskinen idag :)

 

Ha en fin natt !

 

J21[/quote']

 

Jeg tror helt bestemt at om du klarer å holde deg unna snop noen dager, så forsvinner lysten til å spise noe søtt og fetende. Jo mer du spiser, jo mer vil du ha. Så ta deg selv i nakken, og sats på en uke uten noe kaker eller is eller annet snop, så skal du se at lysten på dette forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Noen uker må jeg bare sniktitte på vekta flere ganger, andre uker holder med den ene gangen hver uke. Nå er jeg på en sniktitter uke igjen, og i dag viste den at de 300 g jeg hadde gått opp var borte igjen. Litt irriterende, da. Hvis jeg hadde hatt veiedag i dag, så hadde jeg stått stille istedetfor å ha gått opp.....

 

Ja, ja, snåle greier det der med vekt forskjellige dager. Jeg har nå begynt på kurs 2 og skal nå ha veiedag på mandager, noe som betyr at denne "mellom-uken" blir noe kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk dette: Om vekta svinger noen hundre gram opp eller ned har ingen betydning på kort sikt. Om du veier 300 g mer en dag, er kroppen den samme. Den har kanskje bare bundet litt ekstra væske for noen dager. Du får likevel på deg den samme buksa. Siden vekta har vist 300 g "for mye" denne uka, vil du få en desto større nedgang til neste uke. Det som virkelig betyr noe, er om du holder deg til planen eller ikke. Det gir resultater på kort og lang sikt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Startet arbeidsdagen med 193 runder med rockeringen - og det den veien som ikke er "god-veien" min; mot høyre :) Ble passe sliten etter de rundene.

 

Jeg startet opp, som tidligere nevnt, med rockeringen rundt juletider. Klarte kun en runde eller to de første dagene. Ble sliten i armene av å hente ringen opp fra gulvet gang etter gang! Men jeg er sta; ga meg ikke. Så, i løpet av to-tre uker begynte det å svinge. Persen økte dag for dag.... 4 - 9 - 17 - 53....... og i dag 193 :)

 

Det fine med rockeringen er at noen runder tar ikke så veldig lang tid, og ringen er lett tilgjengelig der den står bak en stol. Og så gjør det veldig godt for kropp, med midjen i sentrum :)

-----------------------------

Noen artige rockeringlenker:

Midje ingen hindring:

Vedens største?: http://www.youtube.com/watch?v=DeCYzpILPS4

Norske talenter - Vegard: http://www.youtube.com/watch?v=IeUusYyYf14

Sports hoop: http://www.sportshoopclub.com/video_skilldemo/viddemo_skill_irina.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valmue

I dag viste vekta 61,7. 300 gram ned fra sist fredag. Er greit nok det. Har ikke fått trimmet noe denne uka, grunnet sykt barn, og en kraftig forkjølelse på meg selv. I tillegg har mannen vært stort sett fraværende hele uka, så da minsker mulighetene. Ja, ja, blir bedre neste uke, og jeg er glad for hver nedgang vekta viser.

 

Jeg har aldri fått taket på rockingen. Ungene rocker i vei, men jeg får det ikke til. Gjelder nok å være sta, og ikke gi seg, som du charliemor.

 

Matmessig går det greit. Jeg er veldig fornøyd med å kunne unne meg litt godis i hverdagen.( Jmf. snopeavtalen jeg sa opp for noen uker siden.) En sjokoladebit til kaffen, eller noen flak med chips fra skåla til mannen om kvelden. Gjelder bare å ikke ta av, når jeg først har begynt. Så lenge jeeg fører opp det jeg spiser, går det greit. Er liksom så nedtur å se svart på hvitt, at jeg har inntatt alt for mye en dag. Så må jeg bare lære å leve slik i hverdagen, også etter at målet er nådd.

 

Har 1,7 kg igjen til mitt første mål, så får jeg se om jeg fortsetter etter det. Vet at jeg egentlig vil være litt under 60, kanskje 57, men må ta et skrit om gangen.

 

Ha en god dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Noen uker må jeg bare sniktitte på vekta flere ganger' date=' andre uker holder med den ene gangen hver uke. Nå er jeg på en sniktitter uke igjen, og i dag viste den at de 300 g jeg hadde gått opp var borte igjen. Litt irriterende, da. Hvis jeg hadde hatt veiedag i dag, så hadde jeg stått stille istedetfor å ha gått opp.....

[/quote']

 

Jeg orker ikke de opp og nedturene med vekta så for meg er det vekta klokka halv 9 tirsdags kveld som gjelder. Resten av uka kan jeg veie 100 kilo. Det spiller ingen rolle. Tror og at jeg sparer meg selv for mange skuffelser ved å gjøre det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruWie

Da var ukas veiing overstått, minus 0,4kg denne uken og det er jeg så langt fornøyd med. vekta viser nå 57,3kg. Det går langsomt, men så lenge det går ned (ikke opp som sist uke) så går det greit. MEN :) målte meg for første gang siden januar og hadde gått inn 6cm rundt magen og 3 cm rundt livet, Kjempefornøyd:D

Jeg har ikke vært så flink med trening denne uka, hadde ikke mer enn 7 TP, tida strakk ikke til :) Hadde derfor ikke så veldig forventning til stor vektnedgang.

 

Tror jeg må få kjøpt meg en rockering og prøve om jeg får det til.

Du er jo superflink charliemor :) Og flinke er dere jo alle her inne. Mistet litt fokus sist uke, men det hjelper veldig på motivasjonen å stikke innom her og lese innleggene deres.

 

God helg ønsker jeg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest poitre

med fin nedgang valmue og FruWie! Det gir fin motivasjon til oss andre også:)

 

Jeg syntes faktisk det er veldig gøy med denne livsstilsendringen som jeg har gjort - jeg har alltid spist ganske sunt, men det har vært i for store mengder og uten at jeg har tenkt så mye over hva jeg putter i munnen, annet enn at det skulle være godt.

 

Nå, derimot, har jeg omtrent gjort kosthold og trening til en hobby, som jeg syntes det er kjempegøy å "forske" på. Jeg syntes det er interessant å lese om de forskjellige matvarene, hva de gir meg og hvordan resultatet blir. Jeg får også veldig stor glede av å trene, både fordi jeg ser utviklingen fra gang til gang, og på grunn av den gode følelsen det gir. Det er deilig å kjenne at kroppen trives!! For da kommer psyken med i slengen også, bare fordi jeg har det så mye bedre med meg selv når jeg lever sunt som nå. Før kunne jeg være sur og deppa over alt mulig rart, og la ting gå inn på meg og ødelegge dagene mine - men i dag går det sjelden så langt, bare fordi jeg har det bra med meg selv og trives i kroppen min. Ting rundt meg er i stor grad som før, forandringen har skjedd hos meg!

 

Denne uken prøver jeg ut grapefrukt til frokost, først og fremst fordi jeg kom over denne artikkelen:

http://www.dinside.no/348420/grapefrukt-fjerner-kiloene

 

...hadde jo ikke skadet å få litt hjelp på veien;)

 

Her er forresten også en veldig fin liste over "verdens 10 sunneste råvarer" - det kan jo være nyttig å prøve å ha i seg litt mer av de forskjellige tingene når man har sjansen:

http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?p=bohp&d=123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Denne uken prøver jeg ut grapefrukt til frokost' date=' først og fremst fordi jeg kom over denne artikkelen:

http://www.dinside.no/348420/grapefrukt-fjerner-kiloene

 

...hadde jo ikke skadet å få litt hjelp på veien;)

 

[/quote']

 

Problemet med sånne studier er jo at de som er med vet at de er med på noe, kanskje ikke hva. Litt sånn som forsøkene på GE ang arbeidsmiljø. Samme hva man gjorde var arbeiderne glade og mer fornøyde fordi noen faktisk så dem.

 

men det gjør jo neppe noen skade. Selv har jeg akkurat lest en artikkel om at lavkarobmat øker forbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, FruWie, grattis med super nedgang! Du har en nå en vekt som de fleste av oss drømmer om. Jeg unner deg denne nedgangen :D

 

Ekstra gøy synes jeg det er å se på nedgangen rundt livet. En ting er kiloene som ramler av, men det å kjenne at klærne sitter løsere, det er herlig, ikke sant?! I dag har jeg dristet meg til å ta på meg min Kari Traa-genser som jeg fikk til jul. Den er sånn rimelig tettsittende. Jeg ser meg i speilet og konstaterer at den verste bilringen er borte og at det funker fint å gå med denne genseren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV
Jeg orker ikke de opp og nedturene med vekta så for meg er det vekta klokka halv 9 tirsdags kveld som gjelder. Resten av uka kan jeg veie 100 kilo. Det spiller ingen rolle. Tror og at jeg sparer meg selv for mange skuffelser ved å gjøre det sånn.

 

Jeg tror at det du gjør er det absolutt lureste man kan gjøre. Kun gå på vekta en gang pr uke til samme tidspunkt.

Men det er bare så vanskelig å la være å titte litt noen ganger. Jeg skal ikke veie meg før mandag morgen jeg nå, det er min nye veiedag på kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

... at vi trigges på ulike måter. Noen sverger til å veie seg kun en gang i uka. Selv veier jeg meg hver dag - og har gjort det siden jeg begynte på GR-kurs 6. oktober i fjor. Jeg trives med å ha det slik :D Etter å ha gjort dette nå i fem måneder, vet jeg at vekta kan svinge fra dag til dag. Det lever jeg fint med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...