Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Fru Wie skrev: "Så var det veiedag hos meg og: Opp 0,3 kg til 57,3 :D

Nå må målet være å holde stillstand på vekta fram til jeg kan begynne å trene igjen. Prøver denne uka å gå ned til 1200 kcal pr. dag og å minske en del på karbohydrater. Skal ikke kutte ut alt, men vil prøve å holde meg unna brød, poteter og ris. Så får vi se neste mandag da om det gir resultat;)

Ha en fin og sunn uke alle sammen:D "

 

Hei, fru Wie! Hvis du skal satse på stillstand på vekta, bør du holde deg på 1500 kcal daglig (evt trappe langsomt opp til det), for det er det du forbrenner! Så kan du heller satse skikkelig når du skal videre ned i vekt. Fortsatt god bedring!

 

Gratulerer til dere som har gått ned etter påske, til dere andre: Stå på videre! Som 2rill sier: man får ikke gjort noe med gårsdagen, man må se videre!

 

For min egen del: stillstand - 59,5 kg fortsatt. Nå er bjørkepollensesongen her for fullt. Jeg går ned fra 1500 til 1200-1300 kcal daglig, skal ikke presse meg til å trene. Satser kun på å unngå å bli sykemeldt. Blir ofte veldig utslått av allergien, og må ta forholdsregler.

 

Ha en fin uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg dro til Sverige på fredag for å følge datteren på håndball-cup, og nå måtte jeg skikkelig langt tilbake for å få med meg alle meldingene. Men så moro at vi er blitt flere her inne da.

 

Jeg hadde ikke lyst til å gå på vekta i dag. Det har liksom ikke gått så innmari bra i det siste, selv om jeg selv synes at jeg er flink. Jeg tok derfor målingen av kroppen først, og da begynte håpet å stige noe. Det var nemlig minket på cm både her og der, og jeg er endelig under 80 cm i livet. Mannet meg derfor opp til å gå på vekta, og den viste 0,4 ned til 69,1:-)

Det var deilig, og nå håper jeg at jeg ikke vil gå opp derifra slik jeg gjorde sist på 69,1.

 

Har fått mer dreis på joggingen og i tillegg har jeg fått meg pulsklokke. Den er mye mer snillere med å gi meg trimpoeng enn det tabellen på dagsrapporten er, så nå har jeg den på meg hver gang jeg trimmer.

I dag f eks, klarte jeg å jogge og gå raskt hjem fra jobb og det ga meg 3,3 tp i stedet for ca 1,9 om jeg hadde lagt det inn på rapporten. Det er skikkelig moro og jeg blir ganske så gira av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst bare vekta mi hjemme som er treg - både på kurs i går kveld og hjemme i dag har jeg gått ned 0,6 kg og fikk se 6-tallet for første gang på leeenge i dag *hurra* Men lista kan bare stå, så har jeg mer å glede meg til neste uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og litt ned ekstra. Ned 0.9 sist uke til 69,0 blank. Nytt tall like om hjørnet. Og bare en mnd til jeg skal til London første gang i år. Skal dit en tur senere i sommer også, men jeg har ikke tenkt å la være å shoppe denne gangen av den grunn. Hadde vært fint om jeg klarte å gå ned et par kilo til før det, men det er en del skjær i sjøen om dagen i form av hotell-luncher og sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått mer dreis på joggingen og i tillegg har jeg fått meg pulsklokke. Den er mye mer snillere med å gi meg trimpoeng enn det tabellen på dagsrapporten er' date=' så nå har jeg den på meg hver gang jeg trimmer.

I dag f eks, klarte jeg å jogge og gå raskt hjem fra jobb og det ga meg 3,3 tp i stedet for ca 1,9 om jeg hadde lagt det inn på rapporten. Det er skikkelig moro og jeg blir ganske så gira av det.[/quote']

 

Etter at jeg vippa under 70 så ble det veldig store sprik i forbruk for min del også. På en steptime bruker jeg 550 kcal i følge klokka, mens dagrapporten bare vil gi meg 420.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 1.60 høy og veier i dag ca. 63 kilo. Før jeg meldte meg på dette kurset hadde jeg begynt å trene, og har derfor gått ned fra ca. 68 kilo til 64 kilo ved hjelp av dette. Men så stod vekta bom stille, og motivasjonen ble ikke akkurat bedre. Så derfor tenkte jeg at treningen i tillegg til å legge om kostholdet kanskje ville hjelpe meg til å få bort de ekstra 4-5 stae kiloene...

 

Den eneste utfordringen jeg har fått så langt, siden jeg bare har holdt på i et par dager, er å spise nok mat. Jeg føler meg mett hele tiden, men vet at det ikke er så altfor mye mat jeg spiser i løpet av dagen.. per i dag spiser jeg tydeligvis alt for lite, så det kan nok bli en utfordring å spise opp til 1600 kalorier om dagen!

 

stinamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei da viste vekta 69,3 kg! Dvs ned 1kg! Det er jeg fornøyd med.. særlig siden jeg sto stille etter påska!:D I dag blir det 1 time med step... Ha en fiiin dag folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia:) i dag laget jeg kylling burger å vet dere hva.. den var alledeles himmelsk god! brukte oppskrifta fra sunt og godt som går på tv2.. rødchili i, hvitløk, persille i kyllingkjøttdeigen.. åsså bakt paprika med kesam til saus på burgern, istedet for dressing:) Den måååå dere bare prøve asså.. hadde salat på siden, pluss sjarlottenløk og sopp:) Å et halvt burger brød hadde jeg også da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hei alle!

Gratulerer til dere som har gått ned! Det var jo skikkelig også hos enkelte... Velkommen til nye! Alltid gøy med nye input.

 

I dag så jeg frem til en skikkelig runde med masse trimpoeng. Det var tid for å skru av støttehjul på sykkelen til poden og løpe etter som en idiot og støtte selv. Fem meter tok det, så knakk han koden og syklet av gårde. "Ikke hold, mamma!" skrek han, så da var det bare å slippe. Han holdt på i en halvtime og trente på å stoppe og starte og sykle på rett linje, og var skikkelig flink. *stolt mamma* Men trimpoeng ble det ikke mye av!

 

Den kyllingburgeren hørtes god ut. Må prøves ved leilighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Her ser jeg aktiviteten har vert jevn gjennom hele påsken! Ikke verst folkens! Og så ser jeg det har kommet noen nye til:) Jeg har ikke veiet meg på nesten tre uker nå, og gruer meg...Det har blitt nok av usunn mat og drikke, og senest idag ble jeg svak og tok en utepils. Men NÅ skal det strammes inn her! Jeg har fremdeles 55 kg som mål innen 7 uker, men vet at det krever sitt får å nåes. Melder meg når den skumle veiingen er unnagjort! Ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi varierer voldsomt om dagen, så vet neimen ikke hva jeg skal melde inn! Fikk ikke veid meg på tirsdag som er fast veiedag - men på mandag viste vekta 62,9 kg - hvilket jo er ganske åkei, mens den i går viste 64,4! Og det er overhodet ikke bra. Tenker vi bare sier stillstand denne uken, også får jeg heller sjekke fasiten neste tirsdag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia:) i dag laget jeg kylling burger å vet dere hva.. den var alledeles himmelsk god! brukte oppskrifta fra sunt og godt som går på tv2.. rødchili i' date=' hvitløk, persille i kyllingkjøttdeigen.. åsså bakt paprika med kesam til saus på burgern, istedet for dressing:) Den måååå dere bare prøve asså.. hadde salat på siden, pluss sjarlottenløk og sopp:) Å et halvt burger brød hadde jeg også da:)[/quote']

 

Finner man den oppskriften på nettet, et eller annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg på mitt nye' date=' korte skjørt i str. 38 på jobb, med en ganske kroppsnær topp til - OG ENDELIG ER DET NOEN SOM SER AT JEG HAR MINKET![/quote']

 

GRATULERER:D det er jo kjempeflott å kunne gå i slike klær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66
I dag tok jeg på mitt nye' date=' korte skjørt i str. 38 på jobb, med en ganske kroppsnær topp til - OG ENDELIG ER DET NOEN SOM SER AT JEG HAR MINKET![/quote']

 

Ja da har man fått lønn for strevet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta 61 blank. Da er det snart tilbake der jeg var før påskehelga. Er mye ute i hagen for tiden. I går ble det to timer med hardt arbeid. Det resulterte i 750 kcal brukt, hvis jeg la det inn på planting! :). I dag kjenner jeg det både i rumpe og skuldre og armer. Deilig å kjenne at jeg får brukt kroppen så mye bare på vanlig arbeid. Trenger ikke gå på treningsstudio når man kan bruke musklene i hagen:)!

 

Etter en kopp med kaffe nå, bærer det ut på tur. Jeg har arbeidshelg, så i morgen og søndag blir det jobbing. Derfor skal denne dagen nyttes best mulig.

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,jeg er 22 år, 161cm, og 76.4 kg. har en ideal vekt på 65-63. jeg veide 95kg da jeg hadde født datteren min på snart 2 år. så jeg har slanket meg en god stund.

 

jeg har derfor bestemt meg for å finne en gruppe her inne jeg kan bruke som siste motivasjon. siden det er 11-13 kg til målet mitt.

 

har en midje på 104 cm.

vekt 76.4

lår 66 cm.

overarm 30 cm.

 

har veie og måledag på mandag, og gleder meg litt siden jeg harvært veldig flink både med trening og mat denne uken.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei' date='jeg er 22 år, 161cm, og 76.4 kg. har en ideal vekt på 65-63. jeg veide 95kg da jeg hadde født datteren min på snart 2 år. så jeg har slanket meg en god stund.

 

jeg har derfor bestemt meg for å finne en gruppe her inne jeg kan bruke som siste motivasjon. siden det er 11-13 kg til målet mitt.

 

har en midje på 104 cm.

vekt 76.4

lår 66 cm.

overarm 30 cm.

 

har veie og måledag på mandag, og gleder meg litt siden jeg harvært veldig flink både med trening og mat denne uken.

 

:)[/quote']

 

Hei og velkommen. Du har vært veldig flink så langt! Du er nå på plass i sjemaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...