Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Offisiell veiedag for meg i dag, og ingen nedgang what so ever!! Dette er frustrerende, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men skal utvide treningen denne uken iallefall, nå blir det forhåpentligvis steinhard trening resten av uken også, så er det kanskje det som gjør trikset. Jeg er overbevist om at hvis det først løsner så er jeg på god vei igjen, men fy det er slitsomt å stå stille uke etter uke. Sukk! Men nok klaging, nytt pågangsmot frem mot neste ukes veiing! Ha en god dag alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest siissels

Glemte å gå på vekta i morges jeg - enn det da. Ja ja får gå på den i morgen og se hva som skjer da, håper på å ha gått den bittelitt iallefall.

 

Bjorg75, kjenner meg så veldig igjen- for jeg har stått stand by lenge før det løsna i forrige uke, men vet som sagt ikke hva denne uken sier da, men jeg vet at det iallefall går an.

 

Vi er tøffe og står på, bryr oss ikke om stand by men står på videre. Vi får støtte hverandre så godt det lar seg gjøre her inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Ble vekta i dag, og 200 gram ned fra forrige uke - fornøyd med det. Håper jeg fortsetter slik - dvs går ned. Om det så er sakte men sikkert eller hurtig og sikkert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i går,men glemte å oppdatere her inne.. Resultat 64,0 kilo, dvs 0,5 ned fra forrige uke, det er jeg kjempefornøyd med:)

Ellers går vi vel mot ny, kald og trasig helg...ikke mye som minner om vår her i nord:(

Men jeg skal få meg noen treningsturer allikevel, både på sykkel og til fots.

God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Ting har vært slitsomt her hjemme etter påske. mannen min har Bekhterev, og etter påske har han vært i "fritt fall". Han er mye dårlig og det påvirker i grunn alt her hjemme. Som en følge av dette har jeg begynt å trene styrke, ikke for å stramme opp men for å bli sterkere sånn at jeg lettere kan håndtere alle oppgavene i hjemmet når det trengs. Under denne veiledningen så skulle vekta mi brukes som utgangspunkt for belastning, og instruktøren tippa vekta mi til 62 kilo. Altså det jeg skulle ha veid. Da jeg sa at jeg faktisk veier 10 kilo mer ble han veldig ivirg på å bruke meg i et kroppsanalyseforsøk som skal til på senteret, for han mente at jeg måtte ha ekstremt mye muskler og lite fett for å ha så høy vekt. (om jeg regner ut min fettprosent ut fra div mål på kroppen så er den på 22%) Så det jeg skal gjøre nå er å fortsette å trene som før, pluss at jeg skal øke styrken min, og da vil jeg antagelig gå opp i vekt ytterligere, og så skal jeg prøve å få fokuset bort fra vekt ang meg selv, og heller over på hvordan jeg faktisk ser ut og hva jeg bruker av størrelser.. mest sannsynlig er jeg tjent med et liv uten vekt... Jeg er tung som bly, og vil aldri kunne få en tilfredsstillende bmi uten å måtte slite veldig. Jeg har ikke levd usunt det siste året, kun snop i helgene, ingen kveldsmat osv, likevel greier jeg ikke å holde vekta nede med et normalt inntak.

 

Det har vært fint å bli kjent med dere, og dere har vært god motivasjon, og jeg gikk jo ned 8 kilo sammen med dere sist vår som ikke er kommet tilbake!! Stor klem til alle sammen, og måtte dere alle se fantastiske ut når sommeren kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels
Ting har vært slitsomt her hjemme etter påske. mannen min har Bekhterev' date=' og etter påske har han vært i "fritt fall". Han er mye dårlig og det påvirker i grunn alt her hjemme. Som en følge av dette har jeg begynt å trene styrke, ikke for å stramme opp men for å bli sterkere sånn at jeg lettere kan håndtere alle oppgavene i hjemmet når det trengs. Under denne veiledningen så skulle vekta mi brukes som utgangspunkt for belastning, og instruktøren tippa vekta mi til 62 kilo. Altså det jeg skulle ha veid. Da jeg sa at jeg faktisk veier 10 kilo mer ble han veldig ivirg på å bruke meg i et kroppsanalyseforsøk som skal til på senteret, for han mente at jeg måtte ha ekstremt mye muskler og lite fett for å ha så høy vekt. (om jeg regner ut min fettprosent ut fra div mål på kroppen så er den på 22%) Så det jeg skal gjøre nå er å fortsette å trene som før, pluss at jeg skal øke styrken min, og da vil jeg antagelig gå opp i vekt ytterligere, og så skal jeg prøve å få fokuset bort fra vekt ang meg selv, og heller over på hvordan jeg faktisk ser ut og hva jeg bruker av størrelser.. mest sannsynlig er jeg tjent med et liv uten vekt... Jeg er tung som bly, og vil aldri kunne få en tilfredsstillende bmi uten å måtte slite veldig. Jeg har ikke levd usunt det siste året, kun snop i helgene, ingen kveldsmat osv, likevel greier jeg ikke å holde vekta nede med et normalt inntak.

 

Det har vært fint å bli kjent med dere, og dere har vært god motivasjon, og jeg gikk jo ned 8 kilo sammen med dere sist vår som ikke er kommet tilbake!! Stor klem til alle sammen, og måtte dere alle se fantastiske ut når sommeren kommer![/quote']

 

Klem til deg doppler og lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig fornuftig ut av deg å akseptere vekta di slik du er nå. Du har gått ned 10 kg, som er meget bra, du har en slank og muskuløs kropp! Selv sliter jeg med bilringen og med mine to store fordeler, som fortsatt er store på tross av vekt på 60 kg nå. Noe skal det vel være uansett. Det er utrolig viktig å bli venn med kroppen sin. Jeg gikk ned 12-14 kg fram til for ett år siden og har holdt vekta nogenlunde stabil. Livet har vært mye bedre det siste året! Vi har begge hatt et stort vekttap. Det er viktig å huske på hva man har fått til og ikke henge seg opp i detaljer.

 

Lykke til videre, ikke minst med utfordringene på hjemmebane. Håper mannen din får god medisinsk hjelp. Og takk for hjelp og støtte her inne i 2008 og 2009!

 

Klem fra Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Det var veldig trist å høre om utviklingen til din mann. Jeg skjønner godt at det må bli et litt annet fokus fremover, da. Spennende med en skikkelig kroppsanalyse, jeg er enig med legens teorier om høy andel muskelmasse. Masse lykke til videre med alle de utfordringer du nå får.

Klem fra Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Jeg har startet på internett Express-kurs i går. Er kjempemotivert, men sliter med et sjokoladesug, som jeg håper jeg skal få under kontroll i løpet av disse ukene.

Er 163 cm og veier 56 kilo. Skal ned i 52 kilo før sommeren. Dette er nok det man kaller kosmetiske kilo, men jeg pleide å veie 51-52 i alle år, så de siste kiloene har sneket seg på... Så fint det finnes en gruppe hvor man ikke blir sett på som hysterisk for disse få, men plagsomme kiloene...! Det handler om trivselsvekt, ikke sant? Og det er individuelt.

:-)

Forresten, noen som har erfaringer fra Express-kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hei, Manne og velkommen hit til oss. ;)

 

Jeg har ikke gått på Express-kurs, men jeg har overveid det for å bli kvitt det siste irriterende som henger seg fast. Nå virker det som om det løsner litt allikevel, så jeg drøyer det. Hører gjerne om dine erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Jeg ønsker deg og mannen din lykke til fremover doppler.

Hei Manne, jeg kjenner desverre ikke til Express kurset, kanskje noen andre?

 

Dagen før offisiell veiedag, ingen snikveiing, så jeg er spent på morgendagen, optimist, men realisten sier at jeg står bom stille ennå. Vært ei annerledes uke, da min kjære hadde en arbeidsulykke på torsdag, det gikk ut over hånden, med ett par brukne fingre og noen skikkelig vonde sår, så jeg har tatt på sykepleier hatten. Det går heldigvis fint, og siden han har ett risikoyrke er jeg glad det ikke var verre.

 

Jeg gjør som jeg pleier, ligger på meny 1, trener gode økter 2-3 ganger i uken,(styrke og kondisjon) mens eller så blir det turgåing, så får vi håpe de siste gjenstridige kiloene løsner.

Skal i bryllup om en måned, og utgangspunktet mitt i januar var en nedgang på 3-4 kilo til da, men nå er jeg glad om jeg klarer å gå ned en kilo innen min kjære venninnes bryllup. Vi krysser fingrene:-)

Håper alle har en flott tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Offisiell veiedag, som viste.... akkurat det samme som forrige uke! HJEELP!

Samme målene på cm også.

På vei til jobb i dag hadde jeg en bestemt samtale med meg selv, noe nytt må til, så nå når solen skinner som i dag på vestlandet, og en ivrig jogger passerte meg på veien, fant jeg ut; i morgen tidlig så jogger jeg en runde før jobb. Jeg er ett morgenmenneske, har ingen barn som skal avgårde til barnehage eller skole, og en samboer som sover tungt ennå når jeg står opp,siden han er sykemeldt for tiden, så å stå opp 30-45 minutter før normalen burde være mulig. Sånn nå har jeg sagt det høyt, det står svart på hvitt her, jeg har forpliktet meg:-)

 

Jeg er ikke den beste joggeren, men i fjor vår så startet min kjære og jeg med en joggerutine, og det hadde positiv effekt på vekten, vi fortsatte gjennom sommeren og høsten, så kom vinteren som den aldr har gjort før her i byen, så det stoppet opp,nå bør jeg begynne igjen.

 

Ha en flott onsdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Bjorg75: Jeg har stor tro på jogging! Se også https://www.tn.no/drivkraft/artikler/effektiv-forbrenning-med-4-x-4-intervaller for inspirasjon. Det har virkelig røsket løs mine siste gram. Det er så kjedelig og demotiverende å stå stille uke etter uke. Kroppen har en enorm evne til å tilpasse seg, så jeg vil anbefale en endring i rutinene som du også nå har planlagt. Lykke til og god joggetur! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Da var joggeturen gjort:-) Det ble en veldig fin tur, så snart jeg kom meg unna asfaltjungelen og inn på turstien ved sjøen var det helt nydelig, man blir så opptatt av naturen omkring seg og sol og hav at man glemmer at man løper.

Det ble 25 minutter jogging og tilsammen 10 minutter oppvarming og nedtrapping. Er egentlig ganske fornøyd med det, så får jeg utvide turen etterhvert og ta hele turstien når løpeformen kommer seg.

Jeg løp ikke intervall i dag, da puls/stoppeklokken min har tatt kvelden, orka ikke å måtte følge med på klokka på mobilen hele veien:-)

 

Nå skal jeg få på plass en kopp kaffe før møtene som følger hverandre som perler på en snor i dag starter.

 

Ha en flott dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oktava2

Veiedag igjen: 0,4 kilo ned siste uke. (start 64,5 kg, nå 63,6 kg, langsiktig mål 56 kg).

Må si meg fornøyd med det:)

Enig i at jogging er super trening, har bestandig elsket å jogge. Nå i det siste har jeg begynt å sykle i tillegg, det er artig å komme seg så fort rundt, og få sett steder som man ellers ikke kommer seg til. Siden jeg har fridag i dag, starta jeg med en 2-timers sykkeltur på 3,8 mil.. Det gjorde godt for kropp og sjel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Oj, så flott Oktava2! Gratulerer med nedgang, godt jobbet!

 

Sykkel har jeg aldri vært interessert i, men det har nok også litt med hva slags sykler jeg har hatt eller ikke hatt opp gjennom tidene... Nå har jeg en by-sykkel med ballongdekk, blomstermønster og tre gir. ;) Innbyr ikke til de lange treningsturene akkurat, men jeg er veldig glad i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

For en fantastisk start på dagen Oktava2!! Jeg er enig i at sykkel er fantastisk, kjekt å komme seg fort avgårde:-) Gratulerer med fin nedgang!

 

Det er etterlengtet fredag, det har vært ei lang uke.

I helgen er det gourmetklubb for min del, vi er 3 par som prøver å få til en skikkelig gourmetaften noen ganger i året. I helgen er det min og min gipsede kjæres tur. Kun moralsk hjelp fra han på kjøkkenet i morgen tenker jeg:-) Så i helgen tenker jeg ikke sååå mye på kalorier, (bare litt)det viktigste er egentlig det sosiale. Så får jeg heller ta en god treningsøkt på søndag.

Joggeturen i går sitter i beina i dag, det tar jeg som ett godt tegn:-)

 

Ha en fantastisk fredag og ei god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Blir mye stress, men også kos. Konfirmasjon og besøk og kaker og god mat! ;) Jeg ser frem til søndag kveld da dette ligger bak oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Ville bare avslutte med å vise fram min nye bikini, den er kjøpt på Ellos, og holder ting på plass og skjuler humper. Den er som skapt for damer som trenger litt mer hjelp til å holde ting på plass enn hva en trekantbikini fra HM gir. Merket er Abecita. Og ja, det er jeg som er modellen. Sånn ser jeg ut. 160 cm høy og veier 72 kilo.

 

God sommer ;)

 

363938-11-1273349899028.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...