Gå til innhold

Uke 30motivasjonsrapportingsmødre


snurpa

Anbefalte innlegg

Gratulere med nedgang glajenta:)

 

Her går det trått om dagen. Har så indelig ett søtbehov. Igår spiste jeg utrolig mye kake:( Håper det gir seg snart' date=' har lyst på noe HELE tiden.

 

Nyter babytiden til det fulle jeg også nå. Det er tredjemann og jeg føler meg faktisk ikke ferdig. Kommer jeg sikkert aldri til å gjøre. Men en gang må man jo stoppe, he,he.Føler meg ferdig med å gå gravid da. Blodtrykket mitt trives ikke så godt med baby i magen. Mannen min vil ha fire, men føler at det blir mye ekstra med 4 stykker. Når det gjelder bil, hus etc. Så vi er nok ferdig. Så tviholder på babytiden nå:)[/quote']

 

Det er ikke bare bare med dette søtsuget. Den amminga gir altså så søthunger at det er helt grusomt.. Det er ikke så ille her som det har vært. Hjlap å gi litt fast føde til gull... Så da ammer vi mye mye mindre.

Prøv krom du også, som hanne har foreslått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Synd når man ikke har nedgang når man føler man har jobbet så hardt for det.. Kroppen har en tendens til å samle litt vann når man har trent mye også.

 

Formen min er heldigvis mye bedre idag, hjalp og roe ned et par dager. Krysser fingre og tær for at det ikke bryter ut noe mer forkjølelse verken hos meg eller lillesnupp. Har ikke blitt så mye mat idag heller dessverre, full skjerpings fra mandag av. Skal prøve å begrense meg i danmark også, men er ikke så lett når man er på tur.

 

Søthungeren har vært helt vilt her også en periode, klarte ikke å ta meg sammen heller. Ble nesten desperat på kveldene. Men har hjulpet på at vesla har begynt på fast føde her også. Kan man ta krom når man ammer altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang til dere som har gått ned. Kjempebra jobba. :)

 

Veiedag: 74' date='8 dvs OPP 200 gr. Fy f....... så skuffa.

Føler at jeg har vert kjempeflink denne uka. Både med trening, spise hver 3 t og drikke vann. Og ikke hatt noen store utskeielser heller. Litt i helga self. Men ikke store greiene. 3 glass rødvin og 1 sjokolade. Og noen kosemerker har man jo

F...... f..... F...... Lyst å skrike høyt.

 

Nå er jeg SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUR

 

Hannemor[/quote']

 

Så kjipt Hannemor! Skjønner godt at du er sur nå. Men om du fortsetter å være flink nå så skal du se at det plutselig raser av 1-2 kg neste uke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glajenta: grattis med nedgang, så flink du har vært!:)

 

Mamsemomsen: der var du jo, fikk visst ikke med meg alt igår jeg... Sikkert deilig å komme litt i rutiner igjen kan jeg tenke meg...

 

Jeg har trent + gått meg til 4,2 tp så langt idag, blir nok litt mer når jeg får tatt noen runder med rockeringen min! Fornøyd med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd når man ikke har nedgang når man føler man har jobbet så hardt for det.. Kroppen har en tendens til å samle litt vann når man har trent mye også.

 

Formen min er heldigvis mye bedre idag' date=' hjalp og roe ned et par dager. Krysser fingre og tær for at det ikke bryter ut noe mer forkjølelse verken hos meg eller lillesnupp. Har ikke blitt så mye mat idag heller dessverre, full skjerpings fra mandag av. Skal prøve å begrense meg i danmark også, men er ikke så lett når man er på tur.

 

Søthungeren har vært helt vilt her også en periode, klarte ikke å ta meg sammen heller. Ble nesten desperat på kveldene. Men har hjulpet på at vesla har begynt på fast føde her også. Kan man ta krom når man ammer altså?[/quote']

 

NEI! Krom kan vi ikke spise når vi ammer nei.. Det var fint vi fant ut. Da skal jeg da absolutt ikke ta det:eek: :)

Har gudsjelov bare tatt et par-tre stk.. For klarte ikke huske å ta det;) Så det var jo bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med dagen i dag. Har vært kjempeflink med maten. Deilig å ikke tenke på at jeg har gjort noe jeg ikke skal. Har det så kjipt med meg selv når jeg ikke er flink, så dette er deilig:D

 

I morgen skal jeg på trening igjen og på torsdagsmorgenen:) OGså blir det lørdag. Da har jeg hatt fire dager på studio denne uken og det syntes jeg holder. Det er noe jeg kan overleve med i hverdagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mye aktivitet det er her inne! Jeg tror jeg lar å være å kommentere alt, ellers er det så lett at jeg glemme en eller annen. Men dere jobber bra altså! Jeg er klar for å bli smitta! ;) Gratulerer med nedgang til dere som har det!

 

Den siste uka har jeg følt meg skikkelig ekkel! Det er så kjipt å føle seg sånn! Har jo skeia endel ut de siste ukene, og har jo gått opp litt. Og det kjenner jeg godt altså! Skjønner ikke at jeg gjør det, når jeg vet hvor kjipt jeg får det! Etter spinning på fredag sa jeg til mannen min at jeg må bli flinkere til å huske på hvor god følelsen er etter å ha trent! Ikke mye som slår den! Håper jeg klarer å skjerpe meg nå altså!!

 

Jeg og mannen har startet en liten konkuranse i dag da. Han er på slankeren han også til dere som ikke vet det ( han har gått ned 20 kg ). Vi skal se hvem som klarer å gå ned mest frem til 20 desember. Den som taper må ordne en skikkelig overraskelse til den andre ( som feks å kjøpe billetter til Ylvis eller en konsert eller noe sånt). Vi ble skikkelig gira begge to. Så håper det kan hjelpe på motivasjonen nå fremover! ;)

 

Ellers så er jeg litt syk da! Hadde endel feber i går kveld. Og i dag er jeg skikkelig tett og nyser hele tiden. Orka derfor ikke trene i dag da vi kom hjem fra turen. Skal trene i morgen uansett hvordan formen er. Orker jeg ikke spinne e.l. så trener jeg styrke. Det orker jeg alltid noe av iallefall. I tillegg skal jeg gå til babysvømming. Det er et stykke det hver vei!

 

Puh....hadde mye på hjerte...! Har savna dere jeg! :)

 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Pent" brukt fordøyelse til salgs!

 

 

Vekta, jammen 80,9 i dag. grrrrrr......

Jeg skjønner jammen ikke hvorfor kroppen min skal holde på alt!! To ganger pr uke får jeg gått på do, det er fast lørdag og onsdag. Men ikke i dag nei!!

Altså, vekta nå er, igjen, inkludert alt jeg har spist siden lørdag en gang....

 

 

Men har nesten 10 tp...og har gått inn noen flere cm..er under 90 rundt midjen igjen.... :)

 

 

Men nå skal jeg dra på skolen. Vi snakkes! (sorry grrr'inga...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79
"Pent" brukt fordøyelse til salgs!

 

 

Vekta' date=' jammen 80,9 i dag. grrrrrr......

Jeg skjønner jammen ikke hvorfor kroppen min skal holde på alt!! To ganger pr uke får jeg gått på do, det er fast lørdag og onsdag. Men ikke i dag nei!!

Altså, vekta nå er, igjen, inkludert alt jeg har spist siden lørdag en gang....

 

 

Men har nesten 10 tp...og har gått inn noen flere cm..er under 90 rundt midjen igjen.... :)

 

 

Men nå skal jeg dra på skolen. Vi snakkes! (sorry grrr'inga...)[/quote']

 

Hei du!

 

Har du prøvd alt mulig for å få fart på fordøelsen, 2 ganger i veka var ikkje mykje, det hørtes litt unormalt ut, trodde det var vanlig med kver dag eg!? Eg har det sånn og dei få gangane eg ikkje har fått gått på do en dag, så hjelper det med en kiwi og all bran dagelig, vært å prøve.

 

Gratulerer med cm da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79
Gratulerer med nedgang til dere som har gått ned. Kjempebra jobba. :)

 

Veiedag: 74' date='8 dvs OPP 200 gr. Fy f....... så skuffa.

Føler at jeg har vert kjempeflink denne uka. Både med trening, spise hver 3 t og drikke vann. Og ikke hatt noen store utskeielser heller. Litt i helga self. Men ikke store greiene. 3 glass rødvin og 1 sjokolade. Og noen kosemerker har man jo

F...... f..... F...... Lyst å skrike høyt.

 

Nå er jeg SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUR

 

Hannemor[/quote']

 

Hei Hannemor

 

Skjønner ikkje noke eg no, du som er så flink å trene. og spise regelmessig!!!

Du har virkelig lov å være sur og lei, men det må jo skje noke neste veke da, om du fortsetter i samme gir. Ikkje gi deg, stå på og hold motet oppe. Vi heier på deg. Har du prøvd målebåndet da, kanskje der er forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Hanne: Du som er så flink mister sikkert noe ekstra neste uke. Hender seg at kroppen tviholder på grammene noen gang. Fortsett som du gjør.

Scorpiogi: Cm går inn og det er viktigst:) Har du forsøkt noe for å få fart på førdøyelsen din? Huff tamt når det blir slik. Men som sagt du krymper jo, stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Takk for gratulasjoner og hilsner. Det er alltid like kjekt.

 

Dagen i går var bra, gikk en tur med vogn og var på trening med stor ball på kvelden. I dag er jenta på 4 år heime, så vi får bake brød og ordne i kleshaugen trur eg. Kanskje vi skal finne fram raka og rake litt lauv i hagen. Det trengs.

 

Ønsker alle en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI! Krom kan vi ikke spise når vi ammer nei.. Det var fint vi fant ut. Da skal jeg da absolutt ikke ta det:eek: :)

Har gudsjelov bare tatt et par-tre stk.. For klarte ikke huske å ta det;) Så det var jo bra..

Hvorfor skal vi ikke ta Crom når vi ammer??? Hvor fant dere ut det?? Har tatt det i 2 mnd jeg. 1 om dagen. Kan ikke skjønne at det skal gjøre så mye skade akkurat,men er jo mulig jeg er litt uvitende her.??

Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den formen for krom som benyttes i kosttilskudd regnes som trygg ved anbefalt dosering. Overdosering kan føre til at kroppen ikke så lett tar opp jern. Anbefales ikke for gravide og ammende uten etter avtale med lege.

 

http://www.naturamed-pharma.no/?pageid=89032&prodgroup=2&prodid=20

 

Dette stod på denne nett siden.. Så da velger jeg å ikke gjøre det.. Sikkert ikke noe farlig nå når hun får fast føde som inneholder jern.. Iallefall nå som hun er langt over seks mnd og trenger ekstra tilskudd av jern.. ved anbefalt dossering skal det sikkert ikke være noe problem. MEn ettersom det står som det står så velger iallefall jeg å vente litt til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Pent" brukt fordøyelse til salgs!

 

Vekta' date=' jammen 80,9 i dag. grrrrrr......

Jeg skjønner jammen ikke hvorfor kroppen min skal holde på alt!! To ganger pr uke får jeg gått på do, det er fast lørdag og onsdag. Men ikke i dag nei!!

Altså, vekta nå er, igjen, inkludert alt jeg har spist siden lørdag en gang....

 

Men har nesten 10 tp...og har gått inn noen flere cm..er under 90 rundt midjen igjen.... :)

 

Men nå skal jeg dra på skolen. Vi snakkes! (sorry grrr'inga...)[/quote']

 

 

Kan du ikke snakke med legen din, kanskje han kan hjelpe deg å få litt fart på magen din? Jeg må innrømme at om jeg hopper over do tur en dag er jeg helt utafor, ikke godt for kroppen å gå med alt over mange dager... Da jeg fødte eldste snuppa ba legen meg ta en kapsel idoform om dagen i noen uker for å få litt orden på sakene, og det finnes sikkert andre ting som kan hjelpe og. Kan jo være verdt et forsøk og høre ihvertfall? Ta en veiing etter du kommer deg på do og du, så kanskje humøret stiger litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal vi ikke ta Crom når vi ammer??? Hvor fant dere ut det?? Har tatt det i 2 mnd jeg. 1 om dagen. Kan ikke skjønne at det skal gjøre så mye skade akkurat' date='men er jo mulig jeg er litt uvitende her.??

Hanne[/quote']

 

Hannemor, kan du ikke høre med kurslederen din? Hun må jo vite det, evt kan hun nok finne ut av det, tror du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen!

 

Ranghild: så kjedelig at du er syk, håper du blir fort frisk igjen! Det går unna med innleggene her, prøver å få med meg alt, men rett som det er ser jeg et innlegg jeg ikke har fått med meg...

 

Idag har vi en rolig dag hjemme, ihvertfall foreløpig;) Resten av uka skjer det noe hele tida så det er deilig med dager man kan ta det litt med ro!

 

Ha en fin dag jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne: Enig med Melis. Hør med kurslederen. Du er jo så flink, så resultatene kommer nok de! Men skjønner at det er frustrerende! Hørte en dag at det ikke er alle som klarer å gå ned så mye og at kroppen tviholder på kiloene når de ammer, men at de raser av når man slutter å amme. Det er jo forskjell på folk! Lykke til iallefall! Du er treningsforbilde mitt! :)

 

Her er motivasjonen på topp! Er bedre i formen i dag, så i dag blir det litt trening! Gleder meg faktisk!

Kjenner at "konkuransen" med mannen hjelper veldig, for nå er han også plutselig motivert igjen! Vi har vært slappe begge to en stund! Og hvis den ene er umotivert/ motivert så smitter det den andre! Skummelt når den daler hos begge på samme tid, så nå skal vi skjerpe oss!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det nedover! på vekta altså! Og dermed oppover med humøret. . ! Vekta viste 62.2 i dag. Det er ned 700 gam siden forige uke.

 

Hanne: Kjett og gå opp 200 gram. skjønner det, og det er lov å bli frustrert! Man bruker jo ganske mye mental energi på å tenke mat, vekt trening, og da blir humøret deretter om ikke strevet syns på vekta! Men som alle andre sier her inne, du som gjør alt riktig ser sikkert resultater neste uke. Har også hørt at vekta kan ta pause en uke, for så å gå mer ned neste gang igjen. Som en trapp.

 

Ragnhild80: Lurt med konkurranse! Lykke til!

 

Grattis med nedgang til Glajena!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne: Enig med Melis. Hør med kurslederen. Du er jo så flink' date=' så resultatene kommer nok de! Men skjønner at det er frustrerende! Hørte en dag at det ikke er alle som klarer å gå ned så mye og at kroppen tviholder på kiloene når de ammer, men at de raser av når man slutter å amme. Det er jo forskjell på folk! Lykke til iallefall! Du er treningsforbilde mitt! :)

 

Her er motivasjonen på topp! Er bedre i formen i dag, så i dag blir det litt trening! Gleder meg faktisk!

Kjenner at "konkuransen" med mannen hjelper veldig, for nå er han også plutselig motivert igjen! Vi har vært slappe begge to en stund! Og hvis den ene er umotivert/ motivert så smitter det den andre! Skummelt når den daler hos begge på samme tid, så nå skal vi skjerpe oss!

 

Ha en fin dag![/quote']

Takk for det Ragnhild. ;)

Ps. Hørtes ut som en kjempeide å ha konkurranse med mannen din, men konkurrer om % nedgang, siden han mest sannsynelig vil gå raskere ned i vekt enn deg fordi han er mann. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truten: Gratulerer med nedgang!

 

Hanne: Takk for tipset. Jeg nevnte det for mannen nå, men han går ikke med på å konkurere i %. Han mente at en avtale er en avtale... Hehe....Så redd for å tape! Bare enda større grunn til at jeg skal være flink! Da kan det jo bli ekstra gøy å knuse han! Verdt et forsøk iallefall! ;)

(Det morsomme er jo at jeg egentlig ikke bryr meg om å vinne! Jeg måtte bare finne på noe for å få han i gang. For når han er flink så synes jeg det er lettere å være flink! Det skulle han visst! :) )

 

Melis: Håper du har hatt en fin dag hjemme!

 

Jeg har vært på spinning! Deilig deilig! Har vært ganske flink med maten også. Kom på 2010 kcal. Kan hende det blir en kopp lettkakao når vi skal se dvd om litt... Jeg godkjenner det, men skal bli enda flinkere! ;)

 

Jeg hamstra masse mandariner og appelsiner i dag! De er så utrolig gode nå, så sure! Nam nam!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magetrøbbel er ikke noe særlig nei..

 

Jeg har ikke tenkt trening de to siste dagene i det hele tatt. Formen har heldigvis tatt seg opp igjen idag: Har støpt på meg negler idag, kjempefornøyd! ;)

 

Konkurranse med mannen ja, her er det sånn at mannen er tynn som en flis. Enda han spiser mengder med mat.. Men han er flink til å motivere meg da. Ikke så lenge siden han sa at han syntes rumpa mi hadde blitt mye strammere :) *veit akkurat hva han skal si ja*

 

Reiser jo til Køben imorg, blir kjempekoselig! Tar veiedag imorg, skal se om jeg rekker å rapportere inn før jeg reiser imorg. Kan jo hende det er resultater etter god innsats forrige uke, *håååper*. Kommer sikkert til å gå evt det jeg har gått ned opp igjen neste uke, men det får jeg ta da..

 

Ha en fortsatt fin uke jenter, og stå på! La kiloene renne av oss!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...