Gå til innhold

uke 31 motivasjonsrapportmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

Uke.31 motivasjonsrapportmødrene

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

- Lenemora: Startvekt 91,9. ned ca 20 kilo. 1.72. forrige uke: 87,2 denne uke: - 4,7 kilo

- Mamsemomsen:Startvekt 76,4.ned ca 11 kilo.1.67.forrige uke:73 denneuke:-3,4 kilo

- Ragnhild: Startvekt 86.ned ca 15 kilo.1.70. forrige uke:74,8 denne uke:74,2 -11,8 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke:81,8 denne uke:80,4-6,9kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 59,5 denne uke:59,2 -11,2 kilo

- Hanne: startvekt:83,4 ned ca 15kilo. 1.72 forrige uke:74,8 denne uke:74,9 -8,5kilo

- Scorpiogi: startvekt: 85, ned ca 20 kilo. 1.63 forrige uke:80,9 denne uke:79,7-5,3kilo

- Leverpostei: startvekt:86,1.ned ca 15-20kilo. 1.68.forrige uke:78,7 denne uke:78,7 -8,4kilo

-Glajenta79: start:70kilo ned ca:10-15kilo.1.69. forrige uke:63,4 denne uke:62,9 -7,1kilo

-Truten:start:65 ned ca7-10 kilo. 1.60. forrige uke: 62,2 denne uke:61,9 -3,1kilo

Lillevenn: Start 82 ned ca ca 10-15kilo.163. forrige uke:80,9 denne uke:80,7 - 1,1kilo

Jaka: Start 75,2 ned ca 13 kilo 167 forrige uke:71,8 denne uke:70,8 - 3,4 kilo

Mammantilvesla: 70,3 ned ca 10 kilo. 168. forrige uke: 70,3, denne uke:68,6 -1,7kilo

ny uke.. nye muligheter:0).. Lykke til

 

Antall kilo tilsammen: 76,1

 

Dette er mange kilo altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Og ikke nok med det. Det er til og med en ny uke.. Jippi.. Enda en uke med god jobb og vekttap..

I dag skal jeg og gull bare kose oss hjemme:D Begynner å få litt panikk for hvor fort det går til jeg skal begynne å jobbe jeg-. SÅ da må jeg nyte tiden her hjemme.. Kose oss.. HAr kost oss hele tiden. Men vi har vært endel på farten og veldig sosiale. Sikkert ikke noe galt det heller. Men nå føler jeg iallefall for å være her hjemme med babyen min.. Som ikke er så veldig baby lenger;) Så stor.. hi hi.

Jeg trøster meg med det at jeg bare skal jobbe i seks uker ogsp har jeg 10uker med ferie.. Så begynner iallefall ikke ordetelig før i slutten av mai.. Også har jeg tenkt å ta to mnd uten lønn.. Helt til det nye bhg året begynner. Da er hun 16-17mnd og da er det sikkert greit med bhg tenker jeg:)

 

Ellers så går det bra med meg og maten.. endte på 1928kcal i går. Veldig fornøyd med det. Har jeg det såm snitt framover skal jeg i teorien gå ned i vekt altså:) Men venter spent på torsdag..

 

Nå skal jeg hoppe i dusjen mens gull sover litt i vogna si. Også må jeg rydde litt her. Får snart besøk..

 

Ha en fin mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Ny veke igjen...syns dei fyke av gårde her...no nærmer det se jul med stormskritt og eg kjenner at fokuset på sunn og slank kjem litt i skyggen av jule shopping og ornings til jul...no e det snart kake bake tid og så no gjeld det å kombinert dei to, litt vanskelig, men øvelse gjør mester er det ikkje så??!!!

 

Veiedag i mårå, helga har vore kcal rik må eg innrømme, så vi får sjå ka en dag på vannvogna og fiber klare å utrette...

 

Lykke til i ny veke....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig glajenta. det gjelder å holde fokuset nå- selv om man skal ordne med jula..

Jeg har litt lett for å la jula vare fra 1 des til nyttårsaften... Førstedag nyttår pleier jeg ha så dårlig samvittighet at jeg ikke orker å se meg selv i speilet. I år skal det ikke være sånn altså..

I år skal jeg regne inn litt kos i ny og ned.. Og julaften skal jeg ikke bry meg i det hele tatt.. det er bare noen dager som er slankefrie for å si det sånn.. :)

I år tror jeg det blir helt spesielt med jul- med et lite barn i huset. I år kjenner jeg det blir enda mer viktig med tradisjoner. tradisjoner vi som familie skal holde på.. Og glede oss til. Noe jeg mener er veldig viktig i en familie. Det å glede seg og gjøre noe sammen skaper gode relasjoner og tette bånd.. :) Se her ja... her kom plutselig pedagogen fram litt gitt.. Øver meg.. hi hi..

 

Nei nå må jeg hoppe i dusjen. Er bare så koelig å surfe litt på morgenen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller god formiddag kanskje?:)

 

Deilig at det er en ny uke nå, har akkurat skrevet et langt innlegg i tråden min om dalende motivasjon i helgen som var...:cool:

 

Heldigvis er motivasjonen på opptur igjen så jeg satser på en strålende uke!:)

 

Skal avgårde på helsestasjonen snart så jeg må komme meg i dusjen, men kommer innom igjen siden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har herved startet "Et nytt og bedre liv - volum 55".

 

Altså, jeg har virkelig vært ute å kjøre i de siste uker. Ikke skrevet mat, bare levd på resultater fra forrige kurs. Ikke gått ned noe, sånn offisielt, men ser jo innimella at vekta driver å leker med 78/79-tallet. Jeg er nødt til å ta meg sammen nå, og ta ansvar for både kroppen, vekta, fordøyelsen og motivasjonen min.

 

Dette går ikke lenger!

Men takk og pris, jeg har i det minste trimmet godt! :)

Jeg skal heller ikke skrive så fryktelig mye om mål - målene er der - ja! Men jeg blir bare så skuffet når jeg ikke greier det. Så det blir en kortsiktige mål-pause. Eneste målet er - "Aldri mer opp".... og så skal jeg være snill med meg selv, på alle de måter jeg greier. Altså snill-snill, ikke bjørnetjeneste-snill...

 

Så nå har jeg spist flittig og snillt, og drukket vann. Trening blir dt ikke tid til i dag, kun husarbeid, men i morgen får jeg dra på en etterlengtet spinningtime.

 

Jeg er der jeg var før graviditetene, og gleder meg til det fortsetter nedover!

Er så godt når man ser resultatene, og andre bemerker det. Vil ha mere sånt :)

 

Klem til alle dere! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt det er mandg igjen! Har også slitt litt i helga som deg Melis, og mista litt fokus; var på planlagt bytur lørdag. og bursdag før det igjen med masse kaker. Og denne gangen forsynte jeg meg også opptil flere ganger. Så var det mat og drinker ute og jeg tellte ikke kcal i det hele tatt den dagen. Var jo litt deilig med en pause fra det og da. . snikveide på søndag og det var heller ikke særlig oppløftende. . Men heldigvis er jeg på`n igjen i dag! vært og trent har jeg og. . Og har lovet meg selv å ikke bli skuffa om vekta ikke går ned på onsdag. Jeg har jo hatt jevn og fin nedgang hittil, så nå må jeg kanskje regne med en stopp.

Scorpiogi; høres ut som du er målrettet nå! ikke gi deg, og lykke til i uka som kommer. Samme til dere andre og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min innstilling er at det er jo aldri for sent, og noe er bedre enn ingenting.. Jeg skulle vært på trening nå i ettermiddag, men formen skranter. Et eller annet som ikke slipper taket i brystet her, har vært sånn et par uker nå. Har prøvd treningen noen andre dager, men da har jeg bare blitt værre. Skal prøve meg igjen imorg, også skal jeg til lege på fredag.

 

Maten går det nogenlunde greit med, sliter fremdeles med og få i meg nok mat, skikkelig matlei.. Idag har jeg spist to porsjoner med havregryn og en pære... Alt for lite, men lite mat i hus akkurat nå også. Skal handle inn for hele uka imorg.

 

Jula bringer med seg mange fristelser, her er hverken jeg eller sambo noe særlig glad i kaker, og vi skal bort mesteparten av jula, så tror ikke det blir så mye baking. Skal lage karamellpudding til dessert julaften da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantilvesla

Nick'et mitt er litt misvisende, har bedt om å få bytte...

 

Fødte ei nydelig lita tulle i august og har stort sett spist alt hva jeg lystet på siden da. Huff. Men nå er det stopp. Må vel være forsiktig med slanking mens man ammer, men kostkontroll og trim er jo lov :)

 

Trives best på ca 58 kg, men innser at alder også spiller inn, så nøyer meg med å sette målet på 60 kg. Så får vi heller se ang de to siste kiloene. Var oppe i 67 kg før jeg ble gravid, la på meg ytterligere 15kg i svangerskapet og endte da på 82 kg. Nå er vesla straks 3 mnd gammel og vekta viser 70,3 kg i dag. Har altså 10 kg jeg vil bli kvitt, og jeg trenger motivasjon, oppmuntring og noen solide spark bak :)

 

Så hva sier dere, er det plass til en til her hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig;)

Bare legg inn høyde osv. så skal jeg legge deg inn

 

Nick'et mitt er litt misvisende' date=' har bedt om å få bytte...

 

Fødte ei nydelig lita tulle i august og har stort sett spist alt hva jeg lystet på siden da. Huff. Men nå er det stopp. Må vel være forsiktig med slanking mens man ammer, men kostkontroll og trim er jo lov :)

 

Trives best på ca 58 kg, men innser at alder også spiller inn, så nøyer meg med å sette målet på 60 kg. Så får vi heller se ang de to siste kiloene. Var oppe i 67 kg før jeg ble gravid, la på meg ytterligere 15kg i svangerskapet og endte da på 82 kg. Nå er vesla straks 3 mnd gammel og vekta viser 70,3 kg i dag. Har altså 10 kg jeg vil bli kvitt, og jeg trenger motivasjon, oppmuntring og noen solide spark bak :)

 

Så hva sier dere, er det plass til en til her hos dere?[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vi er flere i samme båt! Ble mye kcal på meg og i helga! Det var jo planlagt da, spesielt lørdag. Så jeg gidder ikke slippe den dårlige samvittigheten helt til. Men jeg snikveide meg i dag, å det ble litt sjokk.... :)

Men men, jeg satser som sagt at det går seg litt i løpet av uka. Har vært flink i dag da. Spist greit og vært på spinning. Så følelsen er god nå!

 

På tross av helga er motivasjonen helt på topp! Det er deilig det!!

Ha en fin uke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Vekt i dag: 62,9 kg:)

Kan bare konstantere at en dag på vannvogna og fiber gjør susen;)

Det er leeeennge sida eg såg 62 tallet sist, og må seie at det var herlig.

 

Lykke til med veiedag til dere andre, håper jobben gir avkastning til dere og!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantilvesla

Da jeg registrerte meg her for over 2 år siden fikk jeg tildelt en meny med ca 1300 kcal. Men det blir jo for lite nå som jeg ammer? Hvordan endrer jeg meny? Er det noen som vet hvor mye jeg bør spise i løpet av en dag mens jeg fullammer? Var oppe i 1390 i går, men innbiller meg at det er litt lite... Ønsker jo ikke å gjøre noe feil i forhold til ammingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

De fleste av oss her ligger på rundt 1900-2000 kcal, en skal + på 600 kcal i tillegg til daglig energi behov når en ammer, og for å gå ned i vekt skal en ta vekk ca 750 kcal på daglig energi behov. Formelen skal ligg inne på ny i vektklubben tråden, rekn ut ditt behov, det er jo basert på vekt og høyde, så finn du ut av det:) og velkommen i gjengen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tirsdag.. OG uka går avsted..

I dag er det nydelig solskinn. Lurer på om jeg kanskje må gå meg en tur med vonga... trener mye på treningsstudio om dagen, så har ikke gått så mye i det siste.. Men viktig å gjøre det også.. Men foreløpig ligger gull og sover i vonga si.. Og jeg må ordne litt her først..

 

Deilig dag..

 

Skal bare kose meg hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg SnartBrud:) Jeg hadde lagt meg på meny 3 om jeg var deg og sett ann i løpet av noen uker hvordan nedgang du har og heller justere opp eller ned da;)

 

Scorpiogi: høres ut som du har en god plan! Blir motivert av å lese innlegget ditt:)

 

Snurpa: ser du har skrevet litt om jula, synes det er flott at du gjør deg tanker om dette nå. Det er lett å gi seg selv lov å skli ut for det blir jo ofte endel selskapeligheter, men med den innstillingen du har kommer det sikkert til å gå kjempebra! Ser at "eksperter" rundt omkring også anbefaler å trimme litt ekstra i jula om det blir mye mat, det rådet håper jeg at jeg selv klarer å følge når den tid kommer... For meg er det ikke julematen, men kaker og julegodt som er den verste fella...

 

Ragnhild: så flink du var med spinning igår!:)

 

Hannemor: spent på å høre om veiing! Krysser fingrene for at det har gått bra!

 

Idag skulle jeg vært på sats på morningen, men var altfor trøtt (skjønner ikke helt hva som feiler meg om dagen..) Men har tenkt å dra i ettermiddag, må ta med begge barna da, men heller det enn å droppe treninga idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glajenta: Gratulerer med nedgangen! 62 kg! Det kan jo ikke være mye igjen av deg? :)

 

Hanne: Føler med deg! Henger meg på det Melis skrev. Ikke gi opp! :)

 

Melis: Du er så flink som trener selv når du er trøtt!

 

Jeg har ikke vært så flink med maten i dag, spist altfor mye! Ligger på 1990 kcal nå, så det høres jo ikke så ille ut. Føles bare sånn når det er få måltider og ikke mange små... :)

Men....har vært på spinning da, så det veier jo litt opp! Nå skal jeg kose meg med Jakten på kjærligheten og Greys. Og jeg unner meg nok en kopp lettkakao etterhvert...

 

Måtte snikveie i dag og da, siden det var så ille i går... Og det er fortsatt ille altså! Huff, kan en helg gjøre så stor skade. Jaja, har et par dager igjen før fredag heldigvis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag: 62' date='9 kg:)

Kan bare konstantere at en dag på vannvogna og fiber gjør susen;)

Det er leeeennge sida eg såg 62 tallet sist, og må seie at det var herlig.

 

Lykke til med veiedag til dere andre, håper jobben gir avkastning til dere og!

 

:)[/quote']

 

Så flott! :)

 

Jeg har også klart det bra denne gangen. Vekten viste 70,8 kg og det var ned 1 kg. Gleder meg nå veldig til vekten viser 6-tallet først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...