Gå til innhold

Nå skal alt av:)


Gjest citrius

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente som er 165 høy, og veier 70,6 kg.

Jeg følte jeg våknet en dag, og hadde lagt på meg 10 kg. Det er skremmende hvor fort det har komt snikende. Jeg vil ner til 60 kg, helst 59 så jeg ligger under 60 tallet hehe

Jeg skal ha i meg 1600 kcal til dagen, men merker at jeg sliter med dette, jeg får som regel i meg 1200 - 1400 kcal til dagen. Jeg skal prøve å få 10 - 15 treningspoeng i uken, denne uken har jeg 12 poeng til nå, men skal trene imorgen, så regner med jeg kommer opp til 16 poeng. Noe som jeg syns er veldig bra til å være første uken. Merker jeg er mye mer motivert til å trene når jeg får poeng, så lett er jeg å lure;)

Jeg har nettopp flyttet sammen med typen, og merker det blir mye av favorittmiddagene, detmå vi slutte med, men det er så vanskelig...

Men jeg går inn med godt mot, og håper noen blir med på å motivere.

Alle er velkommen til å være med på denne tråden, så motiverer vi hverandr:)

Jeg ønsker alle lykke til, dette skal vi klare sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 302
  • Created
  • Siste svar

så kjekt:) har du prøvd gr tidligere? Dette er første gangen min, jeg hadd en "prøveuke" sist uke, men da hadde jeg gått opp 1 kg, så jeg begynner for fullt nå. Mitt første mål er å komme under 70 på 2 uker, så tar jeg det videre derfra. Håper å ende opp på 59 til april kanskje, men blir ikke lei hvis det blir til sommern heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du om kursene da? =)

Jeg går ikke på noe kurs selv, har ikke råd til sånt=p Jeg bare bruker formuet og plukker opp smuler av tips og motivasjon som jeg kommer over :( Jeg vet ikke helt hvor fort jeg vil ned.. Det er sansyneligvis best og bare snegle seg frem, så blir det lettere å ikke fly opp til 70 kg igjen.. Men det er kjeeedelig=p

 

Alt går veldig sakte fremover uansett, begynte 6 oktober og gikk egentlig ikke ned en dritt, mistet noen cm,. men det var det.. Har daffet av hele desember, men har ikke gått opp noe av den grunn.. Tror kroppen min liker vekta mi, går ikke opp, går ikke ned=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men om man faktisk klarer seg fint uten kurs er jo det best. Man slipper å betale og man slipper å sitte som alene etterpå og tenke "hva i all verden skal jeg gjøre nå?"

Nå skal ikke jeg være veldig påståelig med hva som er best, men det er definitivt billigere å bare bruke forumet^^

 

Hva trener du, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg trene på treningsstudio, da trener jeg på apparater og cardio. Så svømmer jeg og går mye tur:) prøver å være aktiv hver dag, selv om det bare er en tur:) du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente20oslo

Heihei :) kan jeg også slå meg på her? Jeg har det også slik som deg, føler jeg våknet en dag og plutselig var de ekstra ikke velkommende kiloene der.

Nå vil jeg riste de av.

Er 168 høy, og veier alt mellom 75-77 kg (?).

Vil så gjerne komme bikke 5-tallet, og har på en måte bestemt meg for å ikke gi meg før jeg kommer til 56 !

 

Jeg har satt meg et mål om å klare dette i løpet av juni, det vil si litt mindre enn en kilo i uken. Og skal jeg klare å gjennomføre dette må jeg ha i meg 1400 kcal hver dag.

Det er ikke alltid så enkelt å få i seg så mye kalorier (nå har jeg sluttet med alt snop, brus, potetgull osv, og tenker veldig over hva jeg spiser) !

Leser at du skriver at du sliter med å få i deg nok kalorier, men ja.. jeg forstår ikke helt, hvorfor er det så gale igrunn å få i seg for lite kalorier..? :( trenger litt forklaringer her :)

Forstår heller ingenting av de trimpoengene jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann du er hjertelig velkommen:) slik jeg har forstått det er det slik at hvis kroppen ikke får i seg nok kalorier, tror den at den sulter og da forbrenner du ikke like mange kalorier, for kroppen prøver å holde igjen. Med treningspoengene er det slik at 1 poeng tilsvarer 200 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt nå er det ingenting faktisk.. Jeg pleier å sykle' date=' men nå er det så mye snø og is. Må vel finne på et eller annet snart, men sykling er liksom noe av det eneste som duger, jeg hater å trene=s[/quote']

 

Hvis du liker pilates så kan du kjøpe dvd¨å trene hjemme. Du kan også kjøpe hoppetau og hoppe noen minutt hver dag. Det forbrenner masse. Idag skal jeg gå å svømme en time da tjener jeg nesten 3 treningspoeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, oslojenta=) Kroppen er en fin greie sånn sett, om du f.eks går deg bort i villmarken og trasker rundt i dagesvis uten mat så vil den tviholde på energireservene for å overleve. Det samme skjer om du spiser for lite hjemme i stua=p Det største problemet egentlig er at i det du begynner å spise normalt igjen vil kroppen tenke "MatmaaatMAT, nå er det sikkert lenge til neste gang" også legger du på deg som fy fordi kroppen grafser til seg det den får i dårlige tider.

 

citrius:

Jeg tror mitt største problem er at jeg har ikke disiplin nok til å trene hjemme.. Jeg har forskjellige dvd'er, rockering, ball.. Men jeg klarer aldri å piske meg selv til å bruke dem:p i alle fall ikke lenge nok av gangen til at det har noe å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hadde jeg bare hatt noen venner som gadd å gå tur=p Selv synes jeg det er ganske koselig egentlig, men ikke alene.. Alle jeg kjenner er så late at det er nesten litt kvalmt..:( Det hadde sikkert vært lettere å gå om jeg faktisk hadde et sted å gå, men enten så skal jeg til en annen by eller så skal jeg til naboen, så det er liksom ingen nyttige plasser det er noe poeng å bruke beina til..

 

Snartlillemy: Hei=D Morsomt at vi har nesten samme vekt og mål alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! :(

Jeg er jente og 21, 169 høy og 75 kg ca. Vil også ned til ihvertfall 65, men aller helst under 60 igjen. Flytta sammen med typen for snart to år siden, og etter det har jeg bare est ut føler jeg.. Men nå er det nok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjekt at alle har samme utgangspunkt. Da er det lettere å motivere føler jeg:) katza: jeg vet ikke helt hva du kan gjøre da hehe, men d er jo bare å trå til, den minste variasjon i hverdag mht trening gir utslag over tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg trent hver dag denne uken, men idag skal jeg ha fridag:) jeg har tjent 12 treningspoeng til nå denne uken, så jeg føler jeg kan ta en velfortjent fridag.

Jeg ble litt svak på skolen idag og kjøpte en skillingsbolle, jeg liker ikke boller engang, men måtte ha noe søtt. Jeg har egentlig ikke spist så veldig sunt denne uken, men har holdt meg rundt det rette kaloriinntaket, litt under egentlig. Men jeg klarer ikke å spise mer. Hvordan går det med dere, spiser dere bra? Dere som har vert på kurs, jeg lurer litt på hvilke retter er det de anbefaler, og hva er det vi skal absolut holde oss unna?

Jeg merker at lovehandelsene mine begynner å minke litt, så det er deilig å se at treningen gir utslag, er spent på veiing og måling på tirsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente20oslo

Hvilke nøtter anbefaler du, eller er det samma hvilke?

Jeg sliter hardt med å få i meg nok kalorier.

Har ikke spist snop på en uke (!) ikke så mye som en bitteliten bit en gang, det er nytt for å være meg :) Håper det hjelper på.

 

Jeg skal ut i helgen da.. med jobben, så da blir det nok en del drikking.. Får dårlig samvittighet, og vil ikke engang tenke på kaloriinntaket den kvelden.

 

Gleder meg også til personlig trener timen min i morgen :) Det blir bra. Har veiedag på mandag, sist veide jeg 76 :) Får se om det har blitt noe forandring i løpet av uken :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle nøtter er litt forskjellige, cashewnøtter inneholder mye magnesium,valnøtter inneholder mye umettet fett og omega-3,hasselnøtter har en stor andel av umettet fett, paranøtter har høyt innhold av selen, tiamin, magnesium og fosfor,pekannøtter inneholder mye sink,mandler gir B-vitaminer, magnesium, sink, fosfor, jern og E-vitamin...

For å nevne noen=P Så det lureste er nok å variere litt, men så lenge du velger helt naturlige usaltete nøtter som verken er stekt i smør eller dyppet i sjokolade så er alle nøtter et godt alternativ=) Nøtter ligger rundt 600 kcal pr 100 gram alle sammen, noen inneholder rett over 500, mens andre går helt opp til over 700, så det er ikke noe man trenger å stappe innpå med for å fylle kalorikvota.

(For mye nøtter er forresten ikke bra da det i store mengder kan være kreftfremkallende pga enkelte nøtter som kan inneholde aflatoksiner. Det er som oftest i pistasjenøtter, peanøtter og paranøtter så man skal ikke spise kilovis av de)

 

En annen ting du kan gjøre for å få i deg nok kalorier er å drikke melk, det er kjempebra for kroppen og inneholder ganske mye kcal og det er godt å drikke, særlig om du er sulten og har lyst på noe usunt:)

 

Og jeg synes ikke du skal tenke så mye på at du drikker den kvelden, dette vi gjør her er noe vi må leve med resten av livet. Man kan jo ikke leve på spinat i to måneder også være slank og lykkelig i 60 år fremover. Livstilendring er det eneste som vil fungere i det lange løp og vi kan ikke nekte oss litt kos i alle fall en kveld i uka. Men du kan redusere kaloriinntaket ved å drikke hvitvin istedet for øl f.eks. Dessuten kan du trene en time ekstra dagen før, så er det ikke så ille med de ekstra kaloriene =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jente20oslo: det hørtes kjekt ut med personlig trener, det blir sikkårt kjempe bra.) jeg er hel enig med katza, vi trenger en dag der du kan slappe av og ikke tenke så mye på hva du spiser o.l ellers klarer ihvertfall ikke jeg å fullføre dette.

 

katza: tusen takk for gode råd jeg skal prøve det fremover:)

 

Nå skal jeg på trening, snikveide meg nettopp og det var ikke noen forandring, så jeg føler jeg må trø til litt ekstra. Håper det er noen forandring på tirsdag føler jeg trenger den lille oppmuntringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke bekymre deg så mye om du ikke raser ned i vekt. Jeg forstår at det er frustrerende når vekta står stille, det er fryktelig irriterende, men man må bare stå på. Man får en tendens til å spise mindre og mindre og trene mer og mer, men da er det jo så lett å gi opp fordi man ikke orker mer. Dessuten er det ingenting som er så elendig for forbrenningen som å spise for lite.. Så fortsett som du gjør akkuratt nå:)

 

Er så greit at folk svarer så fort i denne tråden, er kjedelig når folk bare gir livstegn fra seg hver tredje dag. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...