Gå til innhold

Nå skal alt av:)


Gjest citrius

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på om kinamat er usunt? Jeg vet at ris har mye karbohydrater o.l men er det sånn mega usunt?

 

Jeg veide meg idag, og hadde ikkje gått ner någe:( kjenner jeg begynner å miste motivasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 302
  • Created
  • Siste svar
Gjest ThErEsE89

hehe, vet det, derfor jeg skrev at det var dumt å bruke lunsjen på drittmat, istedenfor ordentlig mat, som selvfølgelig er sunnere, men ble kanskje formulert litt feil :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. hva er Grete Roede-filosofien angående karbohydrater da? Man spiser jo poteter og ris, bare i passelige porsjoner?

 

Jeg har noen venninner som driver og spiser noe de mener blokker karbohydratene opptil 70%.. Kjøpt på helsekostbutikk. Er det noen av dere som har noe erfaring med det? Skjønner ikke helt jeg.. Jeg vet at dersom man ikke spiser karbohydrater i det hele tatt, vil kroppen gå inn i ketose og ta av fettet for å få energi i stedet for av karbene. Kjæresten min spiste ikke karbohydrater på kjempelenge, og gikk ned masse kilo. Problemet var jo da han begynte sakte men sikkert og spise det igjen, da han ble drittlei egg og bacon til frokost, for da la han jo på seg igjen selv om han spiste så sunt han bare kunne! Men jeg skjønner ikke helt hva som skjer når man bare nesten kutter ut karbohydrater (dersom nå disse pillene virker...) Synes det høres skummelt ut jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som dere er godt i gang med gode nyttårsfortsetter.. Jeg trenger litt motivasjon til å gå ned de kiloene jeg har dratt på meg i tiden før og etter jul, så jeg slenger meg på dere:)

 

Jeg er 21 år

158 høy

veier nå mer enn noen gang, altså 65 kg, oi..oi..

Vil gjerne ned i ca 54-55 kg ved sommertider

 

Ja, det var litt om meg, gleder meg til å sette i gang nå, blir deilig med nye rutiner og få en litt sunnere og bedre hverdag!

Når har dere veiedager?

Stå på jenter, dette skal vi klare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Msh: Heihei=) Veidagene her er vel magndag, tirsdag og torsdag så vidt jeg har fått med meg.

 

Grukki:For mye karbohydrater er ikke bra, sånn som jeg gjerne kan holde på, å spise 300 gr pasta, fire poteter, 400 gr ris og sånn i løpet av en dag er ikke sunt=P Men det er ikke bra å få i seg for lite heller, joda man vil gå ned i vekt, men det blir vel tilsvarende som når du går ned i vekt via sulting.

 

Citrius: Ikke mist motivasjonen! Du trener mye og du har garantert bygget noen muskler. Det tar som regel litt ekstra tid før det synes i de som akkuratt har startet startet med å trene, men det skjer ting med kroppen din selvom det ikke synes på vekta eller målebåndet!

Jeg er ekspert på å ikke gå ned i vekt=P Fatter ikke hvorfor jeg gikk ned 700 gram på to uker, det er helt syyykt mye for meg. Jeg har ikke brukt p-piller de siste to ukene og jeg er litt redd for at det har noe med saken å gjøre=s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katza: ja p-piller kan være skummelt, når jeg begynte på mine gikk jeg opp 5 kg på 3 mnd, det var helt sykt, mye av det jeg prøver å få vekk. Det er sant det med trening trenger vel bare å høre det:)

 

Jeg gikk på en kur der du ikke skal spise noe karbohydrater, jeg gikk ned ganske masse, men det kom sakte men sikkert tilbake. Hvis du vil gå ned for godt, tror jeg ikke du burde velge lette løsninger, bare endre kosthold, og trene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel ikke huske å ha lagt merke til at jeg går opp av pillene.. bare at jeg ikke klarer å gå ned.. Er en gang jeg har klart å gå ned skikkelig i vekt før og det var sommeren for 2 år siden og jeg gikk ikke på piller da heller fordi kjæresten skulle være borte så lenge.. Æsj, er det noen andre alternativer da? Alt som er effektivt er jo hormonbasert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai, mcdonalds-middag i dag.. Det kom på 1300 kcal, eek! Så inkl frokost og lunsj så har jeg endt på 2300, hvilket er.. overlevelig for en dag, men da kan jeg ikke spise mer resten av kvelden.. Og i går spiste jeg 4 kuler mangosorbet og kom over 2000 og i morgen skal jeg på kino med besteveninna mi også skal vi ta en hamburger før vi drar på fest.. Arch, kalori-overload!!

 

Menmen, sånt kommer vel til å skje mye i årene fremover så jeg kan likesågodt slutte å kalge=p Og heller være ekstra flink på lørdag og søndag. Hvordan går det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katza: er ikke lett å slanke seg OG være sosial på en gang! jeg synes du er flink som er ute og finner på sprell :)

 

jeg merker at jeg kvier meg litt til neste helg med ett middagsbesøk og to bursdagsfeiringer. hvis folk oppdager at jeg er litt forsiktig med snacks og desserter får jeg straks beskjed om at "herreguuuuuuuuuuud! det går jo ann å skeie ut av og til!!"

 

menne hvis man skeier ut "av og til" og det blir litt hver dag så går det jo riktig dårlig med vekttapet :D/

 

jeg synes at 700gr nedgang var flott jeg :) jeg håper på 700 gr pr uke fram til bursdagen min... hvis jeg klarer det så når jeg målet mitt! håper bare ikke motivasjonen dabber av etter hvert!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skal være visst, alt som er sosialt innebærer alltid for mye kalorier=p I alle fall i den vennekretsen jeg har..

 

Usj, de 700 kom tilbake denne uka gitt=( 700 på en uke! Æsjameg.. Jeg begynte på p-pillene igjen denne uka, så jeg kan skylde på dem, men jeg har vært over 2000 kcal 4/7 dager, så jeg har vel ikke egentlig noe ordentlig bevis på at pillene ødelegger for meg:p Men de er fortsatt mistenkt!

 

Jeg lurer på hva det er jeg gjør så grusomt feil, jeg hadde en strartvekt på 69,5 kg 6 oktober og har nå kommet meg "ned til" 70,2.. What's up with that? Jeg pleier ikke å spise så usunt som jeg har gjort denne uka, jeg får som regel alltid i meg sunne fettsyrer, nok vann, jeg ligger på ca 1700-1900, spiser hver tredje time og jeg har ikke spist godteri på snart 4 måneder.. Jeg trener ikke så mye, går en del så jeg får ca 6 trimpoeng i uka, det er ikke mye, men jeg burde gå ned noe.. i alle fall etter tre måneder!

 

Det styggeste er at jeg ligger som regel på den samme vekta selvom det er hamburger og chips hver dag, men i det jeg legger om matvanene sååå går jeg opp. Surt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sånne ting som er så drid med å slanke seg. Men det tar bare tid. Bare hold ut så begynner det nok å gå ned over. Eg synes selv at det er merkelig at det ikke bare har rent av meg, men det er vel mer ønsketenking.

HOLD UT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat katza: "Jeg blir i alle fall ikke noe mindre av å gi opp!" - det som du sier der er ihvertfall helt riktig!

 

det er ikke alltid like lett å forstå seg på denne vekt-greien!

 

har p-pillen mye å si til eller fra??

 

jeg er for dårlig på å drikke vann.... drikker generelt ALTFOR lite. rart jeg ikke ser ut som en rosin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-piller skal ha en tendens til å forsterke sultfølelsen, derfor vil mange gå opp i vekt pga det. Ogs binder det me vann, men det skal gå deg til etter noen måneder.

Akkuratt dette er det jo forsket en del rundt, men problemet mitt er ikke at jeg legger på meg når jeg begynner, men det virker som jeg ikke klarer å å gå ned mens jeg bruker dem. Jeg gikk opp denne uken, men det skyldes nok mye vafler og fet mat=p

 

Jeg har bare gått ned skikkelig de gangene jeg har hatt et opphold i pillebruken.. Og jeg har ikke det problemet med at jeg spiser for mye og er for mye sulten fordi jeg bruker concerta og en birvirkning jeg får er nedsatt matlyst.

 

Et tips anngående vanndrikking er forresten å drikke av halvlitersflasker. Skaff deg en med tut og ha den i veska, da kan du småslurke av den hele tiden og du har mye større kontroll over hvor mye du faktisk har drukket. Da skal du altså ikke fylle opp i flaska før du har drukket den opp. Dessuten virker det mye mindre å drikke fire flasker enn 10 glass vann. Funker for meg i alle fall=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katza: Det finnes jo noen piller med mindre hormoner i da? Jeg går ikke på p-piller, så jeg har ikke peiling på hva de heter, men om du søker på nettet finner du de sikkert! Så kan du jo bare be legen skive det på den neste resepten..?

 

Jeg tror også at jeg spiser for mye karbohydrater. Men jeg synes det er vanskelig å kutte! Jeg vil jo ha brød til frokost og lunsj, ris, pasta eller potet til middag, og i noen dager nå har jeg laget meg havregrøt til kvelds... Og så spiser jeg nøtter og frukt innimellom... Arg! Jeg vil gå ned i vekt nååå!!

 

En annen ting som er lurt med vannflaske, er å bruke 0,7 liter! Da tror ihvertfall jeg at det er "bare" en halvliter, og vips, så har jeg drukket ett glass mer enn jeg hadde trodd.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har forhørt meg litt om p-piller, jeg skal ikke banne på at det er rett men hvis jeg har forstått det riktig så:

 

noen p-piller gir mer vann og uhumskheter i kroppen. dette er dem som gir en jevn mengde hormoner (samme hvilken rekkefølge du tar pillene for alle på brettet er like), men dette er visst den typen som gir minst andre skumle bivirkninger...

 

så har du dem med ulik hormonmengde. disse gir mindre vektøkning, men kan gi flere andre skumle bivirkninger...

 

*sukk* det skal ikke være lett!!

 

jeg har forsøkt både mercilon og jasminelle som jeg bruker nå. jeg tror jeg bytter tilbake neste gang!!

 

ang vann:

jeg var hos en hudpleier/++ for noen år siden i forbindelse med laser/ lysbehandling av et arr i ansiktet. av en eller annen grunn trykket hun meg på et punkt på utsiden av låret og "dro" fingrene nedover mot utsiden av kneet. dette var IKKE spesielt behagelig!! da konkluderte hun med at jeg drakk for lite og at det derfor var slagstoffer og slik som gjorde at det var ubehagelig/ ømt...

jeg fikk ikke noen nærmere forklaring på det, men det er ikke spesielt godt om jeg gjør det der nå heller... men så er jeg ennå ikke særlig flink til å drikke nok så da er det gjerne ikke så rart!

 

er det KUN vann som teller? jeg drikker 1-2 kopper te hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal drikke 2 liter rent vann i tillegg til alt vann du får i deg ellers i kosten. Jeg vet ikke helt med te, men med kaffe så er det vanndrivende så da skal du jo drikke to glass for hver kopp i tilelgg til de to literene..

 

Noen som egentlig vet hvor magne gram karbohydrater man skal ha i deg i løpet av en dag egentlig? Jeg må være forsiktig med dem denne uka hvis jeg skal klare å hjelpe p-pillens gode navn og rykte:p Er jo veldig godt mulig det er deres feil, jeg husker jo sist jeg gikk ned og ikke gikk på piller så spiste jeg unaturlig mye ananas og annen frukt, og veldig lite matvarer med carbs i. Så det er nok en av dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...