Gå til innhold

Nå skal alt av:)


Gjest citrius

Anbefalte innlegg

Gjest ThErEsE89

Vektklubben-treff i oslo ja :) Jeg holder en del til i Moss om sommern jeg da, eller Rygge :)

Jeg skulle nå ha første veiedag i dag jeg, men var fast bestemt på å gjøre det om morningen før noe var spist, sånn at det ble likt hver gang, men det glemte jeg jo selvfølgelig før frokost, så da blir det veiing nå, men da blir det litt feil resultat neste gang, men det får gå, må jo komme i gang nå :)

 

Min innstilling til gåing eller fysisk aktivitet generelt er at alt er bedre enn ingenting, å velge beina i stedenfor buss og bil må jo hjelpe litt :) og hvor mye man får ut av det kommer vel an på vekta, jo tyngre man er, jo tyngre blir aktiviteten, og man forbrenner mer.

Men hvis man klarer å dra seg ut (eller tør for min del :P) for å trene er jo selvfølgelig det mer effektivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 302
  • Created
  • Siste svar

Ja, all fysisk aktivitet teller=) Hvis du går kjapt nok til at du holder pulsen på et fettforbrennende nivå så er det jo sinnsykt god trening. (Så var det det med riktig puls da..Jeg husker ikke hele regelen for det) Uansett så trener det alle musklene i beina og sekundert musklene i magen og muskler øker vel forbrenningen ganske heftig så vidt jeg husker.. Trening er desverre ikke mitt største kunnskapsområde enda, så jeg er ikke helt sikker..=P Men jeg er i alle fall sikker på at det hjelper noe, jeg vet om mange som har tatt av massevis av kg ved riktig kosthold og kun gåing som trening.

 

Du får si i fra når du er i moss da, så kan vi gå en tur=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha jeg syns det er litt morsomt at alle har glemt å veie seg:) jeg var på svømming igår, men det var så masse folk at jeg klarte ikke holde på i en hel time, syns det er så dumt når de slipper inn mer folk enn det er plass til i bassenget. Idag tror jeg ikke jeg skal trene. Jeg skal vaske huset så da forbrenner jeg sikkert litt da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er tirsdag, men jeg tror jeg gjør sånn som deg, og måler meg en gang i mnd, eller hver andre uke:) Nå har me vert å bestilt forlovelsesringer, tihi. Så feiret vi med å spise ute, jeg spiste pasta i fløtesaus, så der ble det noen kalorier:)

Hvordan går det med alle på matveien? Jeg klarer liksom ikke helt å følge det med veiing, og det blir litt mye kosemat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy da=) Litt kalorier blir det jo innimellom, er ikke så mye å gjøre med det.

 

Det varierer litt hvordan kostholdet er, som regel er det enten for mange kalorier eller alt for få.. Jeg bruker concerta og da mister jeg matlysten fullstendig og de dagene jeg ikke bruker pillene er jeg konstant sulten. Får vel slutte å glemme å ta pillene=p Når jeg uansett ikke har matlyst kan jeg like så godt spise noe sunt.

 

Veier du maten? Synes det blir litt mye stress, jeg.. Spesielt fordi jeg er så sær at jeg ikke vil at noen skal vite at jeg er missfornøyd med vekta, da ser matveiing litt avslørende ut=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektklubben-treff i oslo ja :P Jeg holder en del til i Moss om sommern jeg da' date=' eller Rygge :)

[/quote']

 

Bestevenninna mi er fra Rygge, er ett år eldre enn deg og bor i Oslo nå! :)

 

 

Jeg er med på vektklubb-treff i Oslo! :D Men vi kan godt vente litt, til vi er litt bedre i gang.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy da=) Litt kalorier blir det jo innimellom' date=' er ikke så mye å gjøre med det.

 

Det varierer litt hvordan kostholdet er, som regel er det enten for mange kalorier eller alt for få.. Jeg bruker concerta og da mister jeg matlysten fullstendig og de dagene jeg ikke bruker pillene er jeg konstant sulten. Får vel slutte å glemme å ta pillene=p Når jeg uansett ikke har matlyst kan jeg like så godt spise noe sunt.

 

Veier du maten? Synes det blir litt mye stress, jeg.. Spesielt fordi jeg er så sær at jeg ikke vil at noen skal vite at jeg er missfornøyd med vekta, da ser matveiing litt avslørende ut=P[/quote']

 

Oj, spiser du noe som gjør at du ikke har matlyst? Får du i deg nok kalorier da da? :s Jeg sliter ihvertfall med å få i meg nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concerta (Ad/hd) har den effekten på noen folk. Det er ikke alltid jeg får i meg nok nei, men det er lettere å tvinge i meg mat når jeg ikke vil ha enn å la vær spise noe når jeg vil ha det=P Vaneligvis sliter jeg med at jeg alltid får i meg for mye, men så lenge jeg er flink med å ta medisinene mine blir det brått motsatt..

 

Men det er ikke grusomt lite, jeg har ligget på 1400-500 de siste dagene så det kunne absolutt vært værre. Skal ha et inntak på 2300 til vanlig, så.. 1900 er vel det jeg skal leve på for å gå ned. Jeg får gå til innkjøp av noen nøtter og mer frukt som jeg kan ha stående hos broren min. Han er mitt store hinder innimellom, han har aldri mat her når jeg er på besøk og han er kjempesnill når jeg er sulten og bestiller pizza eller kjøper hamburger osv.. Er pent gjort da, men det ødelegger litt=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Skjønner.. :P I dag har jeg faktisk fått i meg ca 1750 kcal! :) Pluss at jeg gikk til apoteket, en tur på omtrent 45 minutter tilsammen.. Var godt å bevege litt på seg, selv om det var kaldt!

 

Sambo hadde kveldsskift i dag, så jeg lagde mat alene. Det ble kyllingstrimler med pitabrød, og jeg lagde meg nok til å ha til niste i morgen når jeg skal på toget tilbake til Oslo! :) Lettvint å ha når jeg sitter på jobb.. Uansett er det bedre enn Deli! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente20oslo

Ja :P det er bare å skrike ut hvis noen vil møtes i oslo!

Hvor gamle er dere som er med på tråden egentlig? Jeg er, som det kanskje kommer frem i nicket, altså 20 år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e 20. Eg får ikkje i meg nok kalorier, så jeg kan ihvertfall ikke prøve de tabellettene:) Men jeg får plutselig innfall å bare spiser usunt. Jeg er veldig svak for chips og dip, og det er vel nesten det verste du kan spise:(

 

Jeg veier ikke maten min, føler også det er veldig røpende. Pluss så spiser jeg som regel inne i stuen, og forsyner meg der, så da blir det liksom litt tungvint å ta med vekta inn der å sitte å veie. Tåpelig men det er sånn jeg forklarer det for meg selv hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du må uansett ut med en ganske heftig sum med penger for pillene om du ikke har resept så det er jo like greit=P

 

Chips og dipp er godt det ja.. Det meste med karbohydrater er godt.. potet, pasta, loff, ost,ris. Jeg mistenker at det er litt karbohydratenes skyld at jeg går så sakte ned/ ikke går ned, for jeg tror jeg får i meg veldig mye av det.. Er helt tullete etter pasta og jeg spiser veldig mye grovbrød. Dumme karbs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThErEsE89

Jeg er 19, og blir 20, som også kommer fram i mitt nick :P

 

Var ute i går, og sliter med å finne ut hvor mange kalorier for mye det ble :D

Noen som vet næringsinnoldet på somersby lite? Står 31 kcal noen steder, men 31 kcal i hvor mye drikke? og er ikke det veldig lite til å være cider? :/

 

Jaja, jeg hadde det gøy, og man skal jo kunne leve med denne kosten, altså må man kunne kose seg en gang i blandt :)

 

Jeg har forresten veiedag på torsdager, helt annerledes enn alle andre tydeligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThErEsE89

hehe, ja, det var veldig logisk, takk :D Ble faktisk ikke så ille i det hele tatt da, siden jeg ikke spiste noe som helst chips eller nattmat :P Også hadde jeg spist minst hver tredje time hele dagen, men spiste bare noe med litt mindre kalorier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har alle hatt en bra helg? Jeg har kost meg masse, sikkert mer enn jeg burde... :s

 

Jeg lurer på en ting... Hvis dere spiser ute, hva skriver dere da? Jeg spiste på Dolly sta, spiste tre pizzabiter, men jeg aner jo ikke hvor mye kalorier det ble, så jeg får liksom ikke sammenligna det med noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en fantastisk helg, kjæresten var hjemme på permisjon^^ Så det ble veldig lite og usunn mat.

Men det ser ikke ut til at det hadde så mye å si fordi jeg gikk på vekta i dag og jeg hat gått ned=D 700 gram! Det høres sikkert skikkelig lite ut, men jeg går som regel ikke ned i det hele tatt. Enten det eller så går jeg opp=P

 

Anngående Dolly. En vanlig stor restaurang-pizza (Type peppes, dolly osv)

inneholder ca 3000 kcal. Så vet du det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OJ! 3000 kcal!? jøje meg.. Menmen.. det er bare helg en gang i uka.. :(

 

Så flink du er som har gått ned! :) Jeg har ikke veid meg enda jeg.. har ikke vekt her på hybelen min, så jeg får vente til jeg kommer hjem på onsdag. Er det riktigst å veie seg på kvelden eller på morgenen? Håper og tror jeg hår gått ned ihvertfall litt.. Synes selv jeg har vært flink (untatt pizzaen i går da.. :D), og jeg har beveget meg mye mer enn jeg gjorde før..

 

Jeg skulle så ønske at man kunne se resultater med én gang! Både når det gjelder mat, trening og sol! var på aerobiktrening i dag, kjempegøy og slitsomt, og etterpå tok jeg litt sol.. og så lagde jeg meg noe godt til kveldsmat! Jeg kokte fullkornspasta, stekte en laksefilet inne i ovnen, og blanda det sammen med kesam, salt og pepper. Nammenam! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok riktig å veie seg før frokost hver gang fordi da kan ikke vekten av selve maten påvirke resultatet. Man spiser jo ikke alltid like mye hver dag, så morgenen vil vel være mer nøyaktig tror jeg.

 

Og man skal da få kose seg en gang i uka. Jeg hadde en greie med pizzadag, jeg spiste på peppes en gang i måneden.Det var i alle fall planen, men det funka dårlig, kjæresten min jobber.. jobbet på peppes før han dro i miliæret så det ble veldig billig mat. Og nå som han har reist sin vei så er det for dyrt så da blir det ikke en gan gi måneden en gang=p

 

Jeg har forresten skikkelig lyst på pizza i dag, har ikke lyst til være sunn! Frokosten var ciabatta og saltpølse, arg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThErEsE89

Hei hei =)

Hatt en fin helg jeg og, ikke altfor mye godt her :)

Pizza en gang i blandt er lov vel, eller en pølse på narvesen som jeg endte opp med i stad, er ikke sunt, men i følge kaloriene var det ikke for mye til lunsj, men litt kjedelig å bruke opp lusnjen på det, i stdenfor noe god "ordentlig" mat :(

 

Gjett hva folkens, jeg hadde plutselig mot til å gå og trene i går, så når det er betalt må jeg også bruke det. :)

Tenkte å få trent tre ganger i uka, bare jeg ikke er like støl hver gang, var med på en styrke time i går, og klarer så vidt å gå i dag!...eller gre meg, eller pusse tenner eller egentlig gjøre noe som helst, men det blir vel bedre når kroppen venner seg til å trene :D

 

Katza: 700 gram er jo akkurat passe nedgang :)

 

Grukki: Helt enig, jeg vil også se resultater med en gang, blir så utålmodig! :) kombinasjonen aerobic, sol og god kveldsmat hørtes deilig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pølse er vel bedre en ikke noe i det hele tatt skulle jeg tro, for å holde forbrenningen igang. Noe jeg forresten ikke klarte i dag, var med storebroren min til tannlegen og på veien hjem kjøpte han pizza, så det ble.. 5 timer mellom to måltider og et pizzastykke til lunsj. Herregud, ciabatta til frokost, pizza til lunsj, pasta til middag, bare dritt også har jeg ikke klart å fylle kalorikvota en gang. Nå har jeg ikke noe mat i nærheten en gang.. Besøk hos bror = alt for lite, men veldig usunn mat!

 

Men bare en ting å passe på som jeg slurvet veldig på i begynnelsen.. (om du ikke allerede gjør det selvfølgelig) ikke bare se på kaloriene, se også på hva som utgjør dem. Energimendgen som står øverst på lista av næringsinnholdet er jo bare summen av alt nedenfor. Selvom det bare er f.eks 150 kcal pr 100 gram i en pølse eller noe så er det ikke nødvendigvis det samme som å spise kylling med samme kcal-innhold. Poenget er i alle fall at det er forskjell på kcal. Du kan jo tenke deg hvordan kroppen vil reagere om man spiser 1900 kcal med kun sjokolade og hveteboller hver dag.

 

Det er egentlig ment som et tips, syns det høres ut som jeg kjefter på deg.. Det er ikke meningen=P Men jeg tenkte ikke over det i det hele tatt før så det skader jo ikke å si det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...