Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest snart30

Hei dere!

 

Å, nå ble jeg glad!

Vi har tydeligvis ganske så lik innstilling her, man kan ikke slutte å leve selv om man skal ned i vekt, tror iallefall det blir umulig å "holde vekta" når en engang har kommet ned - skal man da "unne seg" alt som man ikke har spist den tiden man slanket seg, eller hva skal man gjøre?

 

Jeg har hatt en intensiv (om enn kort) økt på treningssenteret og planlegger vin og god middag ikveld. Lot smash-posen ligge da jeg handlet, de 500 kaloriene jeg hadde brent på tredemølla lå alle sammen i den posen, så da fikk den ligge.

 

Kjekt du er tilbake Anniken, og ha en fortsatt flott helg begge to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest snart30

Dytt, dytt.

Kom meg på trening idag, bare viljestyrke, men veldig deilig etterpå :D

Skeiet ut med pizza til middag, nam nam - men mange kalorier gitt...

Jaja. Hvordan er deres uke så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussa3

Bra noen dytter :-)

Jeg har klart å komme opp i 1750-1800 kalorier hver dag. Er litt rart, føles så mye mer nå som jeg har blitt vant til måltider som passer 1600. Jeg kan nok bli ennå flinkere til å planlegge dagens måltider.

I morgen er veiedag. Tror ikke jeg har gått ned. Håper bare at jeg ikke har gått opp, selv med økt litt kaloriinntak. Har trent jevnt og trutt siste ukene. Ny oppdatering kommer i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Veiedag imorgen....tralalala....skal komme meg på trening i dag for å presse litt ekstra :D Fått det man kaller et luksusproblem, truffet en mann...og han er utrolig god på å lage god mat! Og utrolig glad i mat generelt, det inkluderer godteri, potetgull og brus. Prøver å ikke virke som den kjiipingen jeg er der jeg sitter, men gjør fristelsene litt mer tilgjengelig! Jaja, skal møte PT'en imorgen så får satse på at det gjør underverker :D

 

Gleder meg til å høre veiedagresultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline
Veiedag imorgen....tralalala....skal komme meg på trening i dag for å presse litt ekstra :D Fått det man kaller et luksusproblem' date=' truffet en mann...og han er utrolig god på å lage god mat! Og utrolig glad i mat generelt, det inkluderer godteri, potetgull og brus. Prøver å ikke virke som den kjiipingen jeg er der jeg sitter, men gjør fristelsene litt mer tilgjengelig! Jaja, skal møte PT'en imorgen så får satse på at det gjør underverker :D

 

Gleder meg til å høre veiedagresultater![/quote']

 

Er du fornøyd med å bruke PT?? Hvor ofte gjør du det? Vurderer å begynne med det selv... men den ene uken får jeg bare trent 1 gang, men har mulighet uke 2 å trene 3-4 ganger, så en uke med kun en gang, så en uke med 3-4 osv.. Lurer på hvordan det da går?

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre at du har truffet en mann Anniken !! NYT det :-) Bruk den energien dette gir til å trå til litt ekstra på trening. Og er lov å kose seg med litt nei-mat, bare man passer på mengdene.

 

Lykke til på veiedag i morgen ! Du også Snart30 !

 

Jeg har vært på vekta i dag. 500 gram ned - jippi !!! Kanskje "mer kaloriplanen" er veien å gå. Blir 1800 kalorier ihvertfall en uke til. I dag har jeg jogget ute. Sliten i kroppen i dag, så i morgen blir det treningsfri.

 

Vekt nå: 74 kg.

Mål : 70 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Så innmari hyggelig med mann Anniken :D

Slenger meg på Tussa, bruk energien! Og lykke til med veiing imorgen.

 

Gratulerer med vektnedgang Tussa, det fortjener du, du har jo gjort alt riktig! Klarer nok de siste 4 kiloene også, selv om de sitter hardt. Det vanskelige er jo å holde på motivasjonen på platåene...

 

Apropos platåer, jeg har gått ned hver uke nå, er redd for at det blir stillstand nå. Hvis jeg skal gå tilbake til matematikken er dette helt feil, trente masse forrige uke (hadde 33 trimpoeng), og max 1850 kcal, men vi får se.

Skal trene imorra, har jobbehelg, så da satser jeg på ingenting (i treningsmengde altså), så får alt bli en bonus.

 

Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Tussa, fantastisk med nedgang. Du fortjener det virkelig!

 

Veiedag i dag 82 kg. Har ikke sånn fancy gramvekt så har ikke mulighet til å se mini oppganger eller nedganger, men er ganske fornøyd med å være stabil siden forrige uke. Skal fortsette å kjøre kondisjonstrening ganske hardt. Vurderer å bli med på Nike Challenge på SATS - kan visstnok få et par joggesko i premie!

Har hatt en sjokoladesmell igjen siste uka, irriterer meg skikkelig for jeg egentlig veldig flink til å ikke spise godteri men fått noen sånne skikkelig MÅ BARE HA! Så mål framover - stå imot !!!! På gode siden har jeg fått på meg en olabukse som tidligere har vært altfor trang...HURRA!

 

Smukkeline - jeg er veldig fornøyd med PT! Jeg trener en gang i uka med han, hadde han først 16 uker i strekk før sommern 2008, gikk ned 10 kg da. Hatt en lang pause og har begynt på nytt igjen nå. Det er dyrt og krever at du trener mye på egenhånd for at det skal ha noen effekt. Hvis du har råd til å ha en PT flere ganger i uken er jo det selvfølgelig bra, men jeg kjører PT en gang i uken der vi fokuserer på styrke og 3 kondisjonsøkter ved siden av. Funker for meg. Jeg har i tillegg blitt veldig gode venner med min PT så gjør timene mye morsommere, fungerer som en psykolog time :D

 

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt innom.. Takk for gratulasjoner jenter :-) Herlig med support !

Bra du er fornøyd med at vekten er stabil Anniken ! Hvordan gikk det med deg i dag Snart30 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

81,3 :D

 

VELDIG fornøyd! Trente igår også, håper å få trent litt i jobbhelga, iallefall klare å holde meg til et fornuftig matinntak :D

 

Deilig når vekta går nedover, selv om det er langt igjen og det går sakte. Må minne meg på at jeg "aldri" (dvs ikke på mange år) har vært så lett som jeg er nå, og ikke så sprek heller. Og endringer tar tid, spesielt om de skal vare, er bare en litt utålmodig person inni meg som dytter på ...

 

Her kom snøen tilbake idag, skikkelig strek i regninga, men den ligger vel ikke lenge håper jeg.

 

Ha en fin helg jenter, jeg stikker nok innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

God bedring Anniken :D

Jeg fikk presset inn litt trening idag, deilig!

Kom til at jeg faktisk trengte det, har kommet dithen at trening faktisk er en vane - enda deiligere :D

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Anniken ! Stell pent med deg selv.

 

Ingenting er bedre enn gode vaner Snart30 :-)

 

Kroppen min er litt mørbanka, pluss at jeg har pådratt meg en strekk. Forsøkte å svømme i dag, tenkte at det er fin bevegelsesform for sliten kropp, men etter 200 meter svømming måtte jeg gi meg. Det føltes ikke bedre selv om kroppen var blitt varm. Så nå blir det treningsfri både i morgen og mandag. Kommer til å bli rastløs, men får hele gå meg en tur i det fine vårværet.

Merker at nesten ingen av klærne mine sitter godt nå, litt store både her og der :-) Gleder meg til å kjøpe vårklær etter påske !

 

Fortsatt god helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytt, dytt. Hehe !

 

Kort oppdatering. Klarte ikke helt å ha fri i går, var ute og gikk tur i 1 1/2 time. Deilig ! Ble solbrent til og med. Treningsfri i dag og i morgen. Har vært sent hjemme de siste dagene, så ikke helt flink til å balansere maten i løpet av dagen. Må ta meg sammen, blir mye mat sent på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Hehe, dytter litt jeg også :(

Rakk ikke trene idag, men har fått litt over en times rask gange, så litt er det da.

 

Laver ned ute fortsatt, jeg vil ha vår og utejoggeføre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Dytter litt her jeg også, hatt nedtur denne helga....mannen er ute av bilde (rart hvordan menn etter noen mnd plutselig endrer personlighet :() så feiret med nye sko og ikke akkurat tidenes beste diett i dag....jaja...vi får trene igjen imorgen og håpe det veier opp :D

 

Håper dere har en fantastisk uke!

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at mannen er ute av bildet Anniken. Ta godt vare på deg selv !

 

Var på kurskveld i dag. Hadde gått ned 800 gram siden forrige gang (dvs to uker). Jeg føler at min morgenveiing er mer presis, siden det er på tom mage og uten klær på morgenen. Så blir spennende å se i morgen tidlig. Men planen er uansett å ikke gå under 1800 kalorier fremover, virker som det fungerer. Fortsatt ikke helt i storform, men starter opp med trening igjen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Pass på deg selv Anniken!

 

Jeg "prøveveide" meg idag, ble overraskende invitert på middag av familievenner igår, og da ble det forrett og dessert og vin gitt... Hadde heldigvis trent, og prøvde å spare litt kalorier fra jeg fikk vite det, så passerte akkurat ikke de "magiske" 2000 kaloriene. Når det er sagt er det bursdagsfest i helga, spent på hvordan regnskapet blir da :) Er vel om å gjøre å trene på forhånd og vise litt måtehold så jeg klarer å trene dagen derpå også :(

 

Vekta? Identisk med forrige uke, 81,3 kg. Prøver vel på nytt imorgen el lørdag og ser om den har sneket seg ned :D

 

God torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag, 74,2 kg, dvs 200 gram opp fra sist. Helt ok, har jo knapt nok trent og skeiet litt ut. Ikke stormotivert for å trene nå, men skal ta litt tak i meg selv og komme inn i de gode treningsvanene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Arrgh! Hadde besøk av noen venninner igår, sunn meny og kaloriantallet hadde gått helt fint, om jeg ikke hadde bestemt meg for å sette fram salte kjeks og kremost. Sånne kjeks er jo utrolig kaloririke, ble plutselig 250 kcal mer enn "planlagt".

Ikke at det gjør noe i det lange løp, men

1) Jeg styrte situasjonen helt selv, hvorfor satte jeg det fram, ingen manglet noe?

2) Jeg hadde planlagt meny for å kunne dra på fest idag med god samvittighet

 

 

Æsj, er jo ingenting å gjøre med nå, nytter ikke gråte over spilt melk osv, men jeg trodde jeg hadde kommet meg videre fra å føle at jeg "må sette fram noe" når alle har det fint.

Skal løpe litt nå, så blir det fest ikveld og spinning imorgen (formen MÅ være god nok til det :) )

 

God helg folkens, godt jeg har forumet her for å lufte ut litt frustrasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du dytter Snart30.

Huff, kjenner igjen følelsen av å ikke holde meg til egen plan. Merker at det er lettere å ikke ryke på utskeielser når jeg har en plan. Men ikke alltid lett å holde planen. Er som du sier - ikke sette det frem neste gang. Det er bra at du klarer å tenke fremover, det som har skjedd har skjedd. Tenk i stedet på alt du gjør kjempebra på trenings-og spisefronten dag etter dag ellers :-)

 

Jeg har hatt en bra helg. Fikk trent både i går og i dag. Det er en stund siden jeg har trent styrke, så er støl og øm i kroppen. Men det er godt og da :-) Godt å komme inn i gamle rutiner igjen. I dag var det urte-og hvitløks-marinert laks til middag, nam-nam !

 

Ha en fin uke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...