Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest SuperSlanker

Så fint med aktivitet på tråden vår igjen!

 

Jeg har gått ned under det magiske 100 kg tallet, og er nå med i tosiffer-klubben, med 99 kg!

 

Har svømt 1000 m i dag, og har forsett for denne uken om å gå en tur hver dag mens det ennå er lyst, slik at jeg får litt lys i ansiktet nå i denne mørketiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jippi, SuperSlanker, så fantastisk å komme under hundre!

Alle tall som er mindre enn det forrige er jo klapp på skuldra og motivasjon til å fortsette da, men...

 

Tok meg selv i å se "The biggest loser" på TVN idag, skulle gjerne hatt en personlig trener som pusha meg sånn noen ganger. Men idag kom jeg meg på treningssenteret for første gang på aldri så lenge, en halvtimes styrke og en times gange med voffsen samt til og fra, så da ble ikke dagen så verst.

Tror jeg skal våge meg på vekta imorgen, krysser fingrene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suller videre jeg da. 1 1/2 times rask gange idag - i lyset, etter nattevakt :)

Har jo egentlig veiedag på torsdager, men etter nattevakt tenker jeg jeg utsetter det til imorgen. Så da får vi se, hadde vært moro å komme under 83 nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd, kom meg på tredemølla på treningssenteret og trente intervall idag, for første gang på aldri så lenge. Og det etter tur i snøføyka med voffsen! Måtte bare få sagt det :)

 

 

Hvor blir det av dere andre da? står til liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er superslanker!!

Kjekt å ha deg tilbake her også:)

 

Jeg skal ta meg en tur på treningssenteret idag også, tør ikke jogge ute nå som det er glatt og mørkt, går heller med voffsen og løper litt på tredemølle.

Der var det sagt, da får jeg komme meg avgårde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk veiinga?

Jeg slurver helt med kaloriene (innføring, altså), men får se om det ikke blir en orden på det. Det er bare så kjedelig liksom!

Uansett, har fri denne uka. Mulig det blir bra trening, og mulig det bare blir "dette-må-bli-ferdig-til-jul".

Ha en fin adventsuke, skal stikke innom jevnlig for å holde meg i skinnet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

søren med veiinga på mandag! 98,5 altså opp 0,8 kg. Og så ble det lite trening, klarte ikke å følge opp den gode starten på uka.. Spiste kyllingpai senere i uka, og paibunnen er jo bare margarin og mel, så det sier seg selv , det ble 1600 kalorier på en middagsprosjon. Nam - nam!

 

Det som var bra var at jeg la resten av kyllingpaien i fryseren, i stedet for å ha nok en utskeielse dagen etterpå. Så jeg får vente litt til vekta er gått videre ned..

 

Er fremdeles under 100 kg, og det er vel målsettingen en stund framover, å holde seg på tosifret vekt.

 

Har bestillt nyinnkjøp av designer klær for å belønne meg selv for passering av vekt < 100

 

Skal svømme 1000 meter i dag, så det er jo bra.. Så har jeg allerede trimmet 30 minutter hjemme + gått 20 minutter for å handle på Rema. Prøver å komme meg ut hver dag og gå en tur, for å få lys inn på øye, og det gjør godt for sjel og sinn! Leser for tida en bok om kronobiologi, om kroppsrytmene og lyset. Jeg merker at hvis jeg ikke kommer meg ut en tur mens det er lyst, så føler jeg meg uopplagt.

 

Heng i med å føre kalorier, det er kjempeviktig! Jeg sto fast der en stund, og det var først da jeg samvittighetsfullt begynte igjen og føre alt det jeg spiser, at vekta gikk ned, og passerte 100 kg på nedveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Må nok føre kalorier ja. Men det er så utrolig kjedelig, og litt tiltak. Ikke for det, den siste uka har jeg i høyeste grad vært nok på internett, hadde ikke tatt mere tid akkurat.

Merker at det er vanskelig når det er så mørkt, lett å bli sittende i sofaen etter middag, bare rusle en liten tur med voffsen og heller leke med henne inne:(

Blæh! Er jo ikke sånn det skal være!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

Jeg har trent ganske bra, men gått over budsjettet med kalorier flere dager, så jeg har ikke fått nedgang i vekt, men har holdt meg under 100 kg. Det er målet mitt nå, og stabilisere vekten under 100 kg.

 

Det er mange fristelser i jula, men med mye trening tror jeg det skal gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp:) Med trening skal det gå bra. Får ha som mål å opprettholde treningen i jula, har 14 trimpoeng så langt denne uka, så det er jo ikke så ille.

 

Sikkert lurt å stabilisere seg under 100 før du tenker på å gå ned mere:)

 

Ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :-)

Godt å se at dere holder liv i tråden og at dere fortsatt står på.

Jeg har detti av litt, men skal prøve å skjerpe meg fremover og komme med oppdateringer. Er snart ett år siden jeg begynte på GR kurs 1 og har klart å holde meg rundt det som var hovedmålet mitt den gang - rundt 75 kg. Det skal jeg jo være veldig fornøyd med ! Men nå er jeg motivert for å gå ned litt til.. De sier jo at de siste kiloen er de vanskeligste, men jeg vil gjerne ned mot 70 kg. Har ikke turt å gå på vekta enda...vet jeg har fått mer muskler + fått på litt fett igjen.. Sist jeg var på vekta veide jeg 74,5 kg.

Jeg tror ikke jeg skal starte jula med å gå på vekta. Skal heller prøve å være fornuftig med kake-og godteriinntaket, mosjonere en del og veie meg i inngangen til det nye året. Så får jeg sette meg mål ut i fra det. Føles litt lettere med nytt år og nye muligheter - selv om det er en klisje, hehe !

I dag har jeg gått en time tur og etterpå skal jeg svømme 1000 m tenkte jeg :-) Så på mosjonsfronten er jeg flink. Ligger på rundt 1800 kalorier + et par sjokoladebiter fra kalenderen (er jo tross alt jul !).

Nyt julen dere, jeg hører fra meg igjen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nytt år er ivhertfall motivasjon for meg til å begynne å jobbe systematisk og målrettet for å bli kvitt 3-4-5 kg til. Målet er 70 kg. Har ikke veid meg ennå..... Litt skummelt å gå på vekta føler jeg. Men har vært flink i jula. Lite fet mat og vært flink til å mosjonere. Men klart, med ferie og høytid blir det fort uregelmessige måltider og litt annen mat enn den man lager hjemmme + litt godis.

 

Er dere motiverte for videre innsats jenter ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

hei!

Ja, her er motivasjonen på topp! Har vært på trening første gang etter jul, og det var nitti stk på trening i dag, så det er ikke bare jeg som har nyttårsforsetter! Det var deilig å komme i gang igjen. To uker uten trening (annet enn spinning hjemme), så det var en utfordring å komme seg på trening, og jeg var faktisk litt i tvil om jeg ville klare det, men selvfølgelig gikk det bra. Just do it!

 

Hva med dere?

 

Målet mitt er det samme som i fjor, å trene minst 3 ganger i uken. Så har jeg lagt på 15 minutter spinning per dag i tillegg. Hvis jeg da følger opplegget med gj. snittlig 1900 kcal per dag, vet jeg at vekta vil gå nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å høre at innsatsen og motivasjonen er på topp Superslanker !

Jeg har fått trent styrke i dag, godt å komme i gang med trening og hverdagen igjen :-) Har ikke gått på vekta enda.... må få gjort det snart så jeg kan måle fremgangen, hehe.

Foreløbig ligger jeg på ca 1800 kalorier daglig og prøver å være flink til å spise jevnt og ikke spise så masse på kvelden + mye vann. Så får jeg se, mulig jeg må ned litt i kalorier. Ha en fin uke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

mye vann og ikke mye mat på kvelden er viktig! Det var det som gjorde at jeg begynte å få nedgang igjen på vekta, at jeg begynte å følge måltidene så godt jeg kunne, og rasjonene, og ikke bare se på antall kalorier i løpet av en hel dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår!

 

Jeg ha hatt besøk stort sett fra sist jeg skrev her, så maten har blitt litt så som så. Heldigvis en god del fisk og vegetarmat, men i jula blir det lett 2 store måltider og mye kaker, ikke optimalt.

Men likevel, gikk lang tur hver dag, og var på vekta i romjula som viste 83,0 :)

Orka ikke gå på vekta idag etter nattevakt, utsetter til neste uke.

MEN, jeg kom meg på ski!!!! Jeg har i 15 år vært selverklært ski-hater, men idag kom jeg meg ut i kulda og solskinnet, og det var superdeilig !!!

Stolt av at meg kom meg både opp og ned, og så får vi se hvilke aktiviteter en støl kropp tillater imorgen :)

 

Lykke til, gleder meg til å "se" dere litt oftere - elsker hverdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen !

Godt nytt år Snart30 ! Så herlig at du likte skituren. Jeg er helt enig at det er kjempedeilig når man først har fått på seg skiene og legger avgårde, da kan jeg gå i flere timer. Jeg hører at skisporene roper på meg, men synes det er for kaldt. Brygger litt på en forkjølelse og synes gradestokken skal krype over - 15 før jeg går på ski. Denne sprengkulda må da gå over snart.

 

Som jeg skrev sist :75, 1 kg. Var det jeg forventa at vekta skulle stå på, så slapp heldigvis noen ubehagelige overraskelser. I dag har jeg svømt, det var deilig. I morgen blir det styrketrening hvis formen tillater det.

 

Godt at det er liv i tråden igjen :-)

Motiverende !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Heisann,

 

Ser at dere har holdt på en lang stund, men leste første innlegget ditt fra i fjor Tussa og vi var så like at jeg tenkte jeg kanskje kunne henge meg på? Jeg er 28 år, 170 høy, bor og jobber i Oslo, trener 3-4 ganger i uka og elsker det, men veier 84 kg. Problemet mitt er at jeg spiser masse på kvelden når jeg blir sulten (og det er ikke usunn mat)! Går ikke på kurs, men skriver matdagbok for å få en bedre fordeling av kaloriene.

 

Håper jeg kan slenge meg litt på her for motivasjon!

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, og velkommen Anniken:)

 

Har gått tur idag også, på beina riktignok.

Forsøkte meg på å føre matdagbok idag, og må si jeg ikke helt vet hva jeg synes om den nye layouten... Greit å slippe å klikke på fanene, men har ikke spist noe i hele dag som ikke er "nei" eller "litt" mat! Selv appelsin, ekstra grovt brød og makrell i tomat er "litt" mat - ble rett og slett litt deppa! (bare ørlitegrann selvsagt, men...)

 

Jaja, den anbefaler at jeg skal spise ca 1600 kcal/dag. Vet dere om dette endrer seg i takt med hvor mye man trener, eller evt om man endrer målvekten?

 

God helg jenter:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...