Gå til innhold

Det store jogge- og sykkelåret


Gjest charliemor

Anbefalte innlegg

Gjest missy34

Så flink du er. Du er en skikkelig inspirasjon!!! Vi reiser på ferie på onsdag til familie. Jeg skal iallefall ta med meg joggeklær. Trening annenhver dag. Det skal jeg klare. Så ser vi etter påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar
Gjest charliemor

Startet dagen - kl. 07.00 - med 34 min. på løpemaskinen her på hotellet, fart 11 km/t. Det ble altså 34 min., ikke helt i ett, hadde et par min. på midten hvor jeg måtte stoppe pga. poden som kom innom.

 

Så dro vi til Den blå lagunen. Et alldeles fantastisk sted, en svømmetur helt utenom alt jeg har opplevd! Ga nok ingen trimpoeng, men du verden hvilken opplevelse; kan absolutt anbefales :)

------

 

Lykke til med ferietreningen, missy34! Jeg er viss på at du får til noe trim innimellom :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Rommet på hotellet med sykkel og gåmaskiner var stengt i dag, så jeg tok heller en joggetur ute kl. 07.00. Reykjavik er heller flatt. Det ble fire km fremover, langs sjøen, og samme distanse tilbake. Totalt 8.05 km - på knappe 44 minutter. Godt fornøyd med det.

 

Lurer på å ta en tur inn til Oslo sentrum mandag og rett og slett jogge/gå igjennom Sentumsløp-løypa. Nå er det jo bare drøye tre uker igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, har blitt noe marsipanspising i dag også... I morgen avrundes denne påsken med middag hos svigers. Fra mandag er det normal kost :)

 

Jeg jogget en tur i kveld. 8.27 km - uten stans. Og det var en annen løypeprofil enn i Island: Dagens løype bestod av oppoverbakker, nedoverbakker og rette strekninger. Jeg holdt en gjennomsnittsfart på 10.0 km og kjenner i så måte at jeg er i rute til Sentrumsløpet. Målet mitt der er jo å jogge løypa på max 59.59 minutter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

I dag tok jeg bussen til byen, utstyrt med egneprodusert Sentrumsløypekart. De to sidene ble etter hvert ganske så våte og uleselige i regnet, men tror jeg traff løypa sånn nogenlunde.

 

58 minutter og 28 sekunder ble tiden. Tok det rolig i begynnelsen = oppvarming og økte så noe på etter hvert. Kjente meg ikke akkurt utslitt da jeg kom "i mål". Selvsagt verket venstrekneet, men det er jo tydeligvis slik det skal være. Pusten var grei. Mitt mål med Sentrumsløpet har til nå vært å klare det på max 59 min og 59 sek. Jeg er helt klart i rute for å klare akkurat det. Nå drømmer jeg om å senke tiden ned mot 55 minutter... Vel, skal ikke ta helt av her! Er jo bare 3 uker igjen. Skal være fornøyd om jeg klarer den tiden jeg hadde i dag.

 

Her er min løypeprofil i dag: http://connect.garmin.com/player/3526217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, hvor flink du er til å trimme. Jeg blir helt matt her jeg sitter og leser, men jeg kjenner også at jeg jammen må ta meg en joggetur i dag. Jeg har ingen planer om å melde meg på verken Sentrumsløp eller maraton eller noe, men jeg skal få bedre kondis og bli flink til å jogge.

 

Jeg tror du fint vil klare Sentrumsløpet på rundt 55 minutter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charliemor..

 

Da er endelig jeg også igang med syklinga ute. Det har ikke vært mulig før nå, siden snøen har ligget overalt, fram til for to uker siden.

 

Denne uka har jeg kommet meg ut på sykkelen 3 ganger, og jeg satser på minst to turer i uka, hvor det bør være litt lengde på treningene. Det er jo nødvendig med noen lengre økter for min del, hvis birken skal være oppnåelig.

 

Vi har handlet inn alt av utstyr som trengs.. klær, hjelm, hansker, sko, briller etc etc.. Det blir nå litt, men det er herlig å ha utstyret i orden når man skal ut. Bare å kle på seg og dra.

Lykke til på sentrumsløpet.. Og så håper jeg at sykkelen kommer fram rett etter det.. Da er det jo bare en liten mnd til raumarittet.:-)

Jeg har foreløpig bare meldt meg på Birken, men er veldig sugen på andre ritt også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Nesten så jeg misunner deg litt som kan konsenterer deg om kun sykkel! NESTEN så jeg håper morgendagens besøk hos fysio ender med et forbud mot å jogge. Jeg skriver "nesten", fordi jeg synes jo det er gøy å jogge - til tross for kneet som verker som best det kan! Samtidig vil jeg ikke leve med disse knesmertene resten av livet; tanken på det er ikke særlig lystig. Derfor skal jeg være lydhør hos fysioen i morgen :)

 

Enig med deg at Raumerrittet kjem veldig fort! Etter Sentrumsløpet er planen å sykle mer enn å jogge.

 

Når det gjelder bekledning: Mangler en skikkelig sykkeltrøye. Og briller må jeg kanskje ogås ha?! Dumt å herpe solbrillene for mye kanskje? Har ellers bestilt meg en sekk som jeg tror vil funke på Birken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jogg maks en dag i uka den neste måneden, fortinnsvis ikke på asfalt. Sykle gjerne noen turer i tillegg. Ballanser på ballanseputer hver kveld. Så, etter en måned, er kneet bedre? Supert! Er det stadig vondt i forbindelse med jogging/etter jogging? Vel, da er det et aldri så lite hint om at denne form for bevegelse ikke er noe som min kropp higer etter.

 

Jeg har jogget en liten tur i kveld. Og kommer nok til å jogge mer enn en tur pr. uke frem til Sentrumsløpet.... Tenker jeg fikser smerte i to og en halv uke til! Fikk beskjed om at kneet egentlig ikke feiler noe. Slik sett kan jeg alltids leve med smerte i noen få uker til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

... gikk til Galleri Festiviteten på Eidsvoll verk, vis a vis Eidsvollbygningen. Kartet stemte ikke helt med terrenget; enkelte steder måtte jeg snu og sykle tilbake og finne en annen vei. Distansen ble på 7.5 mil med gjennomsnittfart på 14.2 km/t (pauser inkludert). Fornøyd med det - og ikke minst at jeg kjente meg fin i kroppen da jeg nådde målet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

.. hadde det helt fint i går, søndag :D Var litt støl på lørdagskvelden etter sykkelturen, that´s it.

 

Denne uka byr på noen joggeturere, tipper tre. Første er hjem fra italienskkurset i kveld. Og nå er det under to uker til Sentrumsløpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7,5 mil på sykkel? Du imponerer hele tiden.

 

Jeg tror nesten jeg må legge inn en tur inn å se på Sentrumsløpet for å finne ut hvem dette vidundermenneske egentlig er!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, jeg er jo ikke akkurat noe vidundermenneske! Syklet 7.5 mil, jo da, men ikke i noe krampetempo. GPSen viste 14.2 km i snitt, de stillestående pausene inkludert.

 

Jeg klarer nesten ikke å se for meg hvordan enkelte sykler Birken på rundt fire timer og det som enda bedre er! Vi snakker da 9.1 mil! Mine 7.5 mil tok 5 timer, 17 minutter og 10 sekunder. Og da snakker vi asfalt. Birken er ikke akkurat asfaltløype.. Jeg skal være sjeleglad om jeg klarer den løypa på noe mellom 6 1/2 og 7 timer tenker jeg nå.

 

Bare stikk innom Sentrumløpet - du finner meg sikkert blant de bakerste der :D Blir du med og jogger?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<>

 

Nei desverre. 2 uker er for kort tid for meg. Hvordan kjenner jeg deg igjen? Hva med en lett lue påmontert vektklubbens eplelogo på toppen? Nøytralt og greit. Folk vil bare tro du reklamerer for sunn frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

... skal finne på noe! Det med eplelogo var ikke dumt, om ikke på lue (blir så varm i toppen!). Kan jeg få tak i en logo her på vektklubbe.no tro? Skal sjekke :D

------

Da har jeg forsøkt å søke etter eple her på vektklubben. Fant intet, men skal komme på et eller annet... Type kjøpe et merke av et slag og lime på med tekstillim; følg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

..... hva trening angår.... Poden spiller i korps; en fantastisk hobby som hans mor også har hatt så og si hele sitt liv. Men når skolekorpset skal arrangere loppemarked til helgen, ja, da må ho mor stille opp på dugnad! Og ikke bare en eller to dager! Nei da, tre kvelder + lørdag og søndag! Festlig? Jo da! går ut over joggingen? Helt klart! Fikk meg en joggetur hjem fra italiensken på mandag. I morgen kveld bare skal jeg på joggetrening med Ingrid Kristiansen (stikker av tidlig fra loppeduganden...). Så spørs det om jeg får til en joggetur før mandagen er her igjen. Det må i så fall bli med familien sover! - Også de merker at mor er mye borte denne uka.

 

Blir litt stressa av dette. Kan jo ikke kjøre meg selv for hardt neste uke - må jo ha krefter til Sentrumsløpet 3. mai! Vel, akkurat nå er jeg litt sur og trøtt. Ser sikkert mye lysere på livet i morgen tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt hekta på sykling og har meldt meg på Eidsvoll-Oslo 20. juni (6 mil).

Dette med sykkel er kjempemoro, men akkurat nå er jeg på febrilsk utkikk etter ny sykkel. Var på sykkelmesse i helgen og skal på en til helgens som kommer :) Synes det er kjempe vanskelig å finne noe jeg skal trives med - utrolig mye å velge i. Men tenker det blir en Hybrid for tur/trening.

 

Imorgen skal jeg ut å sykle med den gamle sammen med noen av de som jeg skal sykle løpet sammen med. Går å tenker litt på Raumertråkket også. Det er 6 mil og akkurat passe for meg :)

 

Lykke til med treningen alle sammen :cool:

 

HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hei!

 

Kan jeg slenge meg på her?

Jeg og samboeren skal sykle Midnattssolrittet her i Bodø den 13. juni. Det er omtrent 6 mil. Garantert i motvind :) I Bodø er det aldri vindstille.

 

Jeg snuser på å kjøpe meg ny sykkel nå. Skal ta en titterunde i løpet av de nærmeste dagene, og få gode priser. Min gamle synger på siste vers.

 

Jeg sykler mye og langt så lenge det er bart, så avstandsmessig skal det nok ikke bli et problem. I tillegg så er jeg på to harde spinningøkter i uka. Men gleder meg til å få en ny sykkel, så jeg kan trene litt i friluft. Det er tross alt noe helt annet å spinne, enn å sykle på en vanlig sykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...