Gå til innhold

Det store jogge- og sykkelåret


Gjest charliemor

Anbefalte innlegg

Gjest charliemor

Synes det er veldig gøy å jogge :) Gleder meg til mer jogging og halvmaraton. Nesten irritert på meg selv at jeg ha meldt meg på sykkelløp også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Kjemeptid det Charliemor. Du begynner virkelig å komme i god form. Sist jeg skrev her inne så skrøt jeg av at jeg skulle sykle 4 mil. Det ble det ikke noe av. Motivasjonen dalte på uforklarlig vis, og jeg fikk nesten ikke trent i det heletatt forrige uke, men nå er jeg tilbake.

 

Har ikke mulighet til å få trent sa mye denne uka heller, pga en trang tidsplan, men satser på to greie økter på slutten av uka. Har avtalt sykkeltur med ei venninne på søndag, og da kommer jeg meg iallefall ut. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

... har jeg aldri syklet. En sprek kompis som lokket meg til å meld meg på! Men altså: Har ingen venner på mitt nivå som skal delta. Vurderer derfor å legge inn årene hva Raumerrittet angår. Er ikke motivert. Vil bare jogge! Fredagsbirken i august er grei nok, den tar jeg som en hyggelig sykkeltur med min søster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charliemor, jeg håper du finner ut hva du skal gjøre med Raumarittet. Det skal visstnok være en fin tur. Jeg skal jo sykle selve birken den 29, og jeg gruer meg litt til det. Føler at jeg er langt fra godt nok trent. Jeg burde også satse på et sidet ritt, for å få lov å starte tidligere på dagen, men jeg klarer ikke helt å se hvilket ritt det skulle være.

 

De er jo laange og tunge alle sammen. Jeg sliter en smule med treningsmotivasjonen nå, men hvis jeg kommer meg ut to ganger denne uka, så er jeg forhåpentligvis igang igjen.

 

Har insett at mange timer på sykkelen kan bli litt tøft.

 

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Måtte inn og sjekke det! (http://www.grenserittet.com). 8 mil, hvorav kun 5 km på asfalt. 1. august er datoen.

 

Som deg, Tonic, sliter jeg litt med motivasjonen nå... Jeg vil som sagt bare jogge! Noen der ute som blir med på Raumerrittet? Det kunne piffe opp min motivasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Skulle gjerne sagt at jeg skulle stille på Raumarittet, men jeg har ikke helt bestemt meg for hvilket sidet ritt jeg skal ta før birken. Jeg tror det kan ende med sykkel enern, for den går 8 august og er visstnok fin oppkjøring til birken.

 

Har ikke fått syklet noe denne uka, men i går hadde jeg en fin intervalløkt på tredemølla. Det gjorde godt, og så blir det en langtur på søndag, på sykkelen - uansett vær. Det er ingen unnskyldning hvis det regner, det må man bare leve med.. og kle seg godt :-)

 

Jeg skal sjekke ut ritt og gi tilbakemelding på om jeg henger med eller ikke på raumarittet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Det går an å melde seg av Raumerrittet på det viset at jeg ber om overføring til neste år. Tror jeg går for det; skal tenke et par dager til.

 

Ellers så er jeg så heldig at jeg skal få være med på Holmenkollstafetten i morgen! Fant et lag som trengte meg. Så da blir det den vakreste etappen på meg, nr. 11, gjennom Frognerparken. Jeg fant en flott presentasjon av alle etappene her: http://www.aftenposten.no/webtv/?id=14043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

..som krompen. Han løp nr 10; den lengste (2.5 km). Det var vel egentlig den jeg også burde hatt! Min, nr. 11, var kun 1220 m lang. I det korteste laget for ei dame som har blitt vant med fem til ti kilometere.... :D Vel, jeg varmet opp med joggetur hjemefra til startstedet for 11. etappe. Det ble en pen oppvarming over 5.25 km. Så var det å vente ... og vente... og vente på at min lagvenninne (som jeg hilste på første gang i dag formiddag) dukket opp. Det ble en kald venting. Regn attpåtil. Men så kom hun. Jeg satte i gang pulsklokka og overtok pinnen med letthet. Satte i vei. Litt ned, litt opp, rett frem, nedover, rett bort og avslutning med en real kneik. Hvor var damen jeg skulle levere pinnen til?! Rope ut nummeret, og der dukket hun frem fra massene. Levere pinnen pent videre - og stoppe pulsklokka. Tiden viste 5 minutter og 45 sekunder. "Normal løpetid" er opptil 5 minutter. Mao. ingen superrask tid, men det var så rask jeg var. Morsomt å ha vært igjennom og vært deltaker i Holmenkolstafetten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Synes du skal være fornøyd.

Ta utfordringer på strak arm. Synes du var kjempetøff.

Det med riktig distanse tror jeg man blir mer bevist til mer man løper.

Du erfarte sikkert mange ting i går.

Stafett, da er det pluteselig veldig mange mennesker å forholde seg til.

Det at du ble kald etter oppvarming er ikke noen fordel.

 

Holmenkollstafetten er noe som man "bestandig" har hørt om.

Morsomt at du har vært med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Artig å være en del av noe større :) Jeg bare MÅ finne meg et lag å være med på neste år også! Hadde jp vært artig å få dannet et lag fra jobben, men spørs om jeg klarer å skaffe 15.... Noen kan jo løpe to etapper... Får se hva jeg får til :)

 

Sjekket min tid mot andre lag. Min offisielle ble 5.31. Ikke så hakkande gæli når jeg ser på hva andre fikk til :)

 

I dag tar jeg det rolig. Lader opp mot den store dagen om en uke. Tro hvor mange skritt skrittelleren vil vise på en 17. mai med marsjering gjennom halve byen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Det er relativt lenge til halvmaraton (27. september) og Holmenkollstafetten var sist lørdag. Slutter jeg da å jogge? Ikke helt! Tok en nesten-halv-halvmaraton i går (10.45 km ble det). Jeg må se å bygge meg opp mot å klare den hele halv-maratonen i september :)

-----

Hadde bestemt meg nå for å kutte ut sykkelrittet Raumerrittet 6. juni, men sykkelkompisen min vil absolutt ikke at jeg skal det! Derfor er dealen at vi må kjøre igjennom løypa en gang FØR 6. juni. Klarer vi det - og jeg overlever - DA blir jeg med den 6.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charliemor!

 

Så fint at du skriver om treningen din slik at vi kan følge med :) Du imponerer nok de fleste med den utrolig raske framgangen du har hatt på løpebanen. Og inspirerer med treningsiveren og -gleden!

 

Med meg går det atskillig langsommere, men tross alt framover. Det har gått tre og en halv uke siden jeg deltok på mitt første mosjonsløp med tidtaking. Siden da har jeg syklet til jobb 3-4 ganger hver uke (skulle gjerne vært hver dag, men møter og reiser "ødelegger") og i tillegg har jeg jogget ca 8 km hver lørdag. Det har resultert i forbedret tid med tre minutter allerede!

 

Sykkelruten til jobb er 7 km og ganske flat. Jeg tar meg ikke hardt ut, men tråkker litt på slik at det kjennes som en lett trening. Jeg er overrasket over at slik lavintensitet-trening gir så god effekt. Det er sikkert det at jeg gjør det så ofte som gir resultater. Føler at det er deilig å være i form.

 

På vektsiden holder jeg meg til langsom nedgang og nærmer meg 61 kg. Ser fram til å nå 58 slik at jeg kan komme over til HV, men det blir nok en stund til.

 

Hilsen 2rill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Så gøy å høre om syklingen din :) Kjenner at det gir meg motivasjon og håp for MIN sykling. Som sagt er jeg helt i JOGGEMODUS i disse dager. Har endog overført Raumerritt-påmeldingen min til neste år - for ikke å ha tapt pengene helt. Men Fredagsbirken står ved lag! Ser dog på den som en fin, liten og hyggelig tur sammen med min søster :D

-------

 

Skjer så mye i disse mai-dagene... Forrige uke ble det kun en joggetur + løpetreningen med Ingrid Kristiansen. Denne uken har det til nå kun blitt en joggetur. Satser på en kort tur i kveld. Og så følger da tre dager med bryllup... Jeg bestemmer meg her og nå at søndags kveld = joggetur :)

-------------

 

Grattis med snarlig 61-tall! Tipper du er her på HV innen - skal vi si 1. august?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jeg hadde jo skrevet her at jeg skulle ut på tur! Det ble en såkalt kort tur; 6 km. Jeg holdt en gjennomsnittshastighet som er den høyeste jeg har holdt over lengre tid; 11.1 km. Lurer på: Jeg planlegger halvmaraton på 2 timer blank. Det skulle tilsi 10.5 km i snitt. Skal jeg gjøre som nå, ta en langtur i uka med 10.5 i snitt samt ha to kortere hvor snittet er høyere? Høres ikke det smart ut?! Eller skulle jeg legge meg på 10.5 på alle tureren.... Nei, med treningene videre kan det jo vise seg at jeg t.o.m. klarer å løpet noe fortere enn 10.5 i snitt, selv på lengre distanser. Tror jeg holder meg til denne planen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

.... ble på 8 km. Hadde egentlig tenkt å vente med ukas siste joggetur til søndag, men fant ut i går kveld at jeg like godt kunne stå opp tidlig og jogge i dag.

 

Så da har jeg gjennomført tre joggeturer denne uka: Mandag (12 km), onsdag (6 km) og fredag (8 km). Helt etter min plan. Tenker å fortsette slik i ukene fremover: En lengre tur (over mila) og to kortere (mellom 6 og 8 km).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, kom meg ut på tur i går kveld som planen var. Ble samme tur som forrige mandag, dvs. 12 km.

 

Mye som skjer i disse mai-dager... Bl.a. skal jeg bort til helgen i forb.m. pinsen. Klarer jeg å få lagt inn en joggetur da? Skal i hvert fall på løpetrening torsdag. Og neste uke skal jeg ha en løpetur på 13 km. Planen er å øke lengden på ukens lange joggetur sakte og sikkert frem mot halvmaraton 27. september :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

I dag har jeg jogget 13 km. Første km var nedover. Deretter en km eller så litt oppover før det flatet ut. Jogget til pulsklokka viste 6.5 km, da snudde jeg og tok samme tur hjemover. Siste km oppover var relativt hard (som den alltid er når jeg kommer den veien hjem!), men jeg må si at de 13 km føltes slett ikke verst ;) Tenkte da det var gått en mil at formen stadig var flott. Litt tyngre ble det jo etter hvert, men ikke uutholdelig. Været var dessuten på min side: Overskyet og passe varmt.

 

Denne uka er full av ymse, bursdager og korpsstevne. Trolig rekker jeg kun en joggetur til før mandagen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Da har jeg jogget 6.23 km i dag. Skal se om jeg får til en liten joggetur i morgen også. I så fall klarer jeg de tre turene jeg ønsker i løpet av ei uke. Selv om noe i meg sier at det ikke er HELT gunstig med tre joggeturer tre dager på rad.... Til det svarer jeg at nei, sikkert ikke, men husk nå på at kun en var lang og de to andre korte ;)

 

I går måtte jeg forresten melde meg på hvilken pulje jeg ønsker å starte i på Fredagsbirken. Jeg meldte meg fort på den nest siste, beregnet tid 6 timer. Det er forøvrig samme tid som de beregner på aller siste gruppe, men jeg tenker det er ok å ha NOEN bak meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Det er snart bare én uke til Midnattsolrittet. 6 mil på sykkelsetet i motvind, samt noen seige oppoverbakker. Jeg gruer meg, og føler at jeg ligger dårlig an hva sykkeltrening ute angår.

 

Noen gode tips på tampen? Hvordan bør jeg forberede meg siste uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Har du fått noen gode tips, frktrulte? Selv er jeg kun i joggemodus for tiden og vet ikke helt hva man sier til en syklist...

 

Denne uke har jeg startet med langturen min: 14 km i dag. I morgen planlegger jeg en tur på ca. 8 km og torsdag tilsvarende, bare at da er det mer inervallpreget trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...