Gå til innhold

Det store jogge- og sykkelåret


Gjest charliemor

Anbefalte innlegg

Gjest charliemor

Velkommen hit :)

 

Morsomt at du nevner Eidsvoll-Oslo-rittet, Hemulen. Jeg syklet jo Oslo-Eidsvoll sist lørdag. Med noen feil veivalg kom jeg opp i 7.5 mil. Det var en helt overkommelig distanse. I hvert fall når veiene er asfaltbelagte! (Raumerrittet er ikke akkurat på asfalt har jeg forstått). Leste forleden om Eidsvoll-Oslo-rittet (hadde ikke hør om det før). Virket fristenede å melde seg på, men jeg tenkte nei, har jo Raumerrittet (den lange versjonen på 8.4 mil) og Fredagsbirken; det får holde.

 

Midnattsolrittet høres jo deilig ut. Godt det finnes sykkelritt for dere som oppholdere dere nord for Trondheim :)

 

Ang. ny sykkel: Jeg har i en ti års tid syklet på min tunge Scott. Kjøpte meg ny og lettere sykkel på tampen av høsten i fjor. Skal si det er noe annet! Gøy å sykle på den :) Nå er Scotten degradert til vintersykkel og ellers til turer der jeg må låse og gå fra sykkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Jeg driver også å titter på ny sykkel. Sykler nå på en Kilimanjaro (DBS) som veier 18 kg og det er tungt :) Håper jeg får kjøpt meg en nå i løpet av helgen. Dagens sykler veier nok ingen ting i forhold :) Lykke til med kjøpet frktrulte.

 

Nå skal jeg straks ut å sykle med gruppa som skal sykle Eidsvoll-Oslo og gjett - her blåser det jo fra alle kanter akkurat nå, og det er typisk når jeg skal ut :)

Men kommer vel hjem igjen.

 

HEIDi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Om vi ser bort fra torsdager som er løpetrening med Ingrid Kristiansen: Jeg har de siste 3-4 ukene løpt hele turer, dvs. ikke noe gåing innimellom. Da jeg startet å jogge i begynnelsen av mars, vekslet jeg mellom å jogge type 10 min og gå 2.

 

Ingrids torsdagstreninger er bygd opp mer intervallmessig. Som i går: Varme opp med jogging i 10-15 min. Så løpe fort i 30 sekunder, jogge rolig i 15 sekuner x 20. Etter det var det vel noen stigningsløp om jeg husker rett... Da tar vi en liten distanse hvor vi jogger gradvis fortere og fortere. Gjorde dette noen ganger. Deretter var det et bakkeløp - raskt opp en bakke, rolig ned - tre ganger. Avsluttet med rolig jogg i en 10-13 minutter, iblandet tre raske rykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert charliemor du er flink. Jeg er ikke noen joggeperson så det kommer jeg aldri til å begynne med, selv om jeg har lyst. Har et kne som ikke liker det, da får jeg vondt. Jeg får holde meg til sykling jeg.

 

Torsdag ble det en tur på 2 mil med to seie bakker, men jeg kom iland :) Har kjøpt meg ny sykkel idag og skal hente den imorgen så da blir det også en tur. Jeg synes det er kjempegøy å sykle :)

 

Heidi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

... til Sentrumsløpet! Og endelig er loppemarkeduka over - nå er støvet ristet av kroppen og jeg er klar for en uke som skal ende opp med en hederlig tid i Sentrumsløpet. Min plan for denne uka:

 

Mandag: Har et ærend i byen etter jobb og syker dit og hjem igjen. Det blir ca. en mil til sammen. På kvelden jogge hjem fra italiensken (4.5 km).

Tirsdag: Jogge igjennom sentrumsløypa (skulle vel bli en mil det!) sammen med to kolleager.

Onsdag: Rolig dag.

Torsdag: Joggetrening med Ingrid.

Fredag: Rolig.

Lørdag: Liten joggetur.

Og så var det søndagen og Sentrumsløpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ærendet i byen er flyttet, så nå ligger det an til at jeg må ta bilen fatt... Tror derfor jeg skal jogge både til og fra italiensken i dag. Forøvrig siste italienskdag nå før sommeren. Kan vel passe greit med tanke på at Sentrumsløpet også er over når neste uke opprinner. Den nærmeste måneden skal sykling stå i hovedfokus. Det går fort til 6. juni og Raumerrittet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

.. til Sentrumsløpet skal jeg visstnok få opplyst pr. mail i dag. Tenker det kan være mitt kjennetegn søndag. Legger mao. ut nummeret her så snart jeg vet hva det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Da har jeg og samboer bestilt oss nye sykler! :) Det var helt tomt på G-Sport, og håper de får de raskt inn igjen.

 

Det ble en Diamant Mixed Cut, hybridsykkel til 1999,- Mannen på G-Sport anbefalte faktisk denne fremfor hybridsykkelen til en tusenlapp mer. Så nå håper jeg bare mannen var ærlig, slik at vi får gode sykler.

 

Kjenner jeg gleder meg, jeg. Til G-Sport ringer. Da skal jeg sykle ræva av meg frem til Midnattsolrittet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Charliemor du er en inspirasjonskilde for meg.. jeg er igang med tankemønsteret på å komme igang med litt løping også, men sykkelen har foreløpig førstepri for meg... Jeg har hatt et par turer opp i 4 mil, og det er seigt, men artig.

 

frktrulte - midnattsolsrittet kunne jeg også tenkt meg å være med på, har hørt endel om det, men det blir litt langt å dra fra Trondheim. Artig at dere har kjøpt sykler.. det er supermotiverende med bra utstyr.

 

Jeg skal sykle en 4 mils tur idag har jeg tenkt.. Så det blir spennende om jeg klarer å motivere meg til det etter middag.

 

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Herlig å lese innleggene deres, frktrulte og Tonic; så mye energi i dem! Ny sykkel = veldig gøy!

 

Midnattsolrittet skulle også jeg GJERNE ha deltatt i, men noget for lang reisevei fra Oslo...

 

4-milstur i dag, Tonic; kult! Gleder meg til å få rapport etter turen :) Sykler du med gps og pulsklokke? Jeg synes det er så veldig gøy med slike tekniske saker....!

 

Ang. jogging og Oslo maraton: Jeg har nå meldt meg på som en Team Aktiv-deltaker, til støtte for kreftsaken. Så, angående sykling og Fredagsbirken: Vurderer å melde meg som Team Aktiv-deltaker også der. For å støtte opp om et arbeid jeg har tro på samt i en slags solidaritet med venner og kjente som er/har vært rammet av kreft. Dere kan lese om det på Aktiv mot kreft sine hjemmesider (http://www.aktivmotkreft.no).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

.... lar vente på seg... Skulle fått mail om det i går. Har purret. Håper det kommer i løpet av dagen.

 

Løp forresten igjennom Sentrumsløp-løypa i går med to kollegaer. Gikk greit på 57 min og 34 sek. Klarer jeg å se 55-tallet på søndag?!?! I hvert fall 56 da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg tror Midnattsolrittet blir moro. Alle plassene er tatt, så det blir 500 stk som skal sykle fra Fauske til Bodø.

Kjørte turen i helga, da vi var hos svigers på besøk. Det virket utrolig langt :/ Men jeg er positiv og gleder meg faktisk litt.

Jeg pleier å sykle mye om sommeren, så 6 mil er faktisk ikke såå langt. Dessuten er det ikke noe race i seg selv, det er fullt lov å ta tiden man trenger.

Men.. startskuddet går 17:30 på en lørdag.. man vil jo helst frem før midnatt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Da har jeg fått bekerftelse på mail: Mitt startnr. er 466. Det var jo ganske lett å huske :)

 

Da er det bare for alle der ute å heie frem nr. 466!

 

frktrulte: Enig med deg at 6 mil ikke er såååå langt. Nå spørs det selvsagt hvordan underlaget er og om vi snakker mange og lange oppoverbakker. SElv syntes jeg de 7.5 milene til Eidsvoll var helt overkommerlig. Tror vi kanskje fikser mer enn vi selv sier.... En litt typisk jentesak det kanskje? Hadde vi vært mannfolk hadde vi slått oss på brøstkassa og sagt at dette er peanuts!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over tiden din på prøveløpet! Jeg brukte nesten like lang tid på mine 8,2 km. Jeg ser at du har trent veldig bra på forhånd, og det har gitt resultater. Jeg ble liggende med influensa bare tre uker før løpet, så jeg kom ikke i skikkelig løpeform.

 

Lykke til! Det blir spennende å høre hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Vi henta syklene i går. Fikk 20% avslag, så jeg fikk meg en god sykkel tl under 2000,- Jeg er fonøyd! :)

Tok meg en liten testtur i går. Syklet ikke så langt, men fikk erfare at den trillet utrolig godt på veien. Jeg syklet ca. 1 mil. Må kjøpe meg en ny sykkelcomputer, så har jeg styringa. Jeg er litt glad i dingsebomser som viser resultater :)

 

Så nå skal jeg sykle til og fra trening og sykle til og fra skole. Og bare sykle, sykle, sykle til Midnattsolrittet.

 

Bakkene hjemover er slitsomme. En bruker 15 minutter på å gå opp. Jeg måtte kapitulere halvveis opp. Det ble for tungt til slutt. Men en vakker dag sykler jeg opp alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, gøy med ny sykkel; grattis!

 

Ang. sykkelkomputer: Jeg DIGGER slike tekniske greier som viser hva jeg har gjort. Har selv en Garmin Edge 705 som jeg bruker npår jeg sykler. Den er helt suveren. Ellers så må jeg innrømme at jeg også har en Garmin Forerunner 405. Den ser ut som ei klokke. Den bruker jeg når jeg jogger. Den gir like fine resultater og grafer som Edgen :) Jeg laster alle data inn på MACen når jeg kommer hjem. Så er det inn på http://www.connect.garmin.com. Der blir dagens økt lastet opp. Jeg får med alt fra hastighet, hjertefrekvens, kart og bortover. Gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Sitter her med noe som minner meg om eksamensnerver! Tro hvorfor det? Jeg som endog har kjørt igjennom Sentrumsløp-løypa to ganger den siste måneden. Allikevel, eksamensnerver. Det er i morgen det gjelder. Da får vi se hva jeg duger til! Faren er vel at jeg blir for ivrig, at jeg ønsker bedre tid enn jeg makter. Nå er ipoden ordnet med spilleliste på en knapp time, spesialkomponert med musikk som skal holde meg gående gjennom løypa. Alt fra opera via marsjer til pop-musikk. Mot slutten - som nest siste låt - har jeg lagt Tina Turner og The Best :)

 

Min pulsklokke, Garmin Forerunner 405, er satt opp med en virtuell partner. Hun er satt inn på en snittfart på 5 min 30 sek på kilometeren. Kanskje litt i overkant av hva jeg vil klare, får se hvordan det utvilker seg.

 

Blir godt å få løpet unnagjort nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

53 min 16 sek i følge resultatlisten. Godt fornøyd :) Startet rolig, økte på etter hvert. Var ikke totalt utslitt ved målpassering. Lover godt foran høstens halvmaraton. Men før det to sykkelløp: Raumerrittet 6. juni og Fredagsbirken 28. august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...