Gå til innhold

Spiser jeg for lite?


Gjest oppogner

Anbefalte innlegg

Gjest oppogner

Jeg er ny her inne. Litt om meg selv. Er 158 cm og veier 70 kilo. Vil ned til 60 kilo. Før jeg fikk barn( for 12 år siden) veide jeg ca 60 kilo. Etter å ha fått barn nummer to slanket jeg meg fra 67 til 55 Kili. Dette greide jeg å holde i ett år eller to, men så gikk vekten raskt opp.Jeg har prøvd alt av Grete Roede, Libra Pulverkurer og å ikke spise karbo. Slanker meg ca 10 kilo om våren og går opp de samme kiloene neste høst. Jeg tror jeg har ødelagt forbrenningen med alle disse slankekurene hvor jeg har spist ca 1000 til 1100 calorier. Jeg fikk sjokk når jeg nå begunnte på et GR kurs forrige uke og jeg skulle spise 1600 kcal. Jeg føler ikke at jeg kan slanke meg med å spise så mye(siden jeg er så lav som jeg er) Av gammel vane så spiser jeg en skive(50gram) til frokost og lunsj. Riktig mengde til middag. En frukt i løpet av dagen, og en liten youghurt om kvelden. Dette blir nok for lite. Nå har jeg laget meg en porsjon med havregrøt som jeg sitter å spiser kl 22 på kvelden bare for å få flere kcal. Er det lurt, eller er det noen som har noen tips til meg?Jeg er ute og går ca 30 til 60 min hver dag, sitter på kontor hele dagen. Trr dere jeg greier å gå ned mest ved å spise 1600 kcal eller kanskje følge meny 1 på 1300 kcal?

Jeg lurt på en annen ting også. Når en blir kald på hender og føtter og fryser stadig, er dette et godt tegn på at forbrenningen er på topp, eller viser det at en er på sparepluss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar

At du fryser er et tegn på at kroppen din går på sparebluss. Dette er ikke bra, for da vil kroppen tviholde på de kiloene du har (som om den tror du sulter på en måte, og må spare på det den har).

 

Du bør nok prøve å komme deg opp på 1600 kalorier om dagen, jeg følger den dietten selv og jeg er helt enig i at det ikke er så lett å komme opp i slike "mengder". Saken er bare den at jeg spiste flere kalorier før, men av den "feil sorten" - og vips la jeg på meg både her og der. Nå spiser jeg det kroppen trenger for å gå ned i vekt på en sunn måte og fortsatt fungere optimalt. Har vært på sparebluss selv noen ganger når jeg ikke har greid å spise nok. Ikke morsomt, jeg hater å fryse. :)

 

Helst skal man spise de fleste kaloriene på dagtid og så gå nedover utover dag/kveld, men at du spiser havregrøt i kveld (og en annen kveld for den saks skyld) tror jeg ikke gjør noe. Jeg har også tydd til "i siste liten" mat av og til, og da tenker jeg som så at det er viktigere HVA jeg spiser enn NÅR jeg spiser det.

 

Flott at du går turer, fortsett med det!

 

Jeg skjønner det sånn at du følger et kurs, jeg er sikker på at din veileder der vil kunne hjelpe deg med å nå opp i 1600kcal pr dag. Det er ikke så mye som skal til; et glass med melk og en banan, litt smør på brødskiva eller litt lettrømme til middagen.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg startet på kurs mandag, og sliter litt med samme problem.

Har hatt grønnsaksuppe til middag to siste dagane, den er de lite kcal i.

Det er jo begrensede mengder man klarer å spise også.

Har komt opp på 1300 kcal, men nå 2 siste dagene er jeg nede på 850 og 950...

Jeg spiser 3-4 knekkebrød til frukost, havregrøt til lunsj.. og et knekkebrød til mellom mat..så er de da denne suppa..Jeg tilsatte masse kålrot, gulrot, og en halv mager pølse.. men ble litt lite kcal uansett.

Skal nå ha annen middag i morgen, så da blir det vel bedre=))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med xVw at det er viktig å spise nok! Det er litt vanskelig å forholde seg til å spise mye når en planlegger å gå ned i vekt. Jeg har holdt til i Vektklubben et år og det ser ut til at folk som spiser nok kommer nedover i vekt jevnt og trutt, så det ser absolutt ut som om dette er veien å gå. Jeg har alltid spist nok og har nå snart gått ned 30 kilo. Sjelden sulten og blodsukkeret er jevnt slik at jeg har godt med overskudd, for det meste i alle fall. Spis deg gradvis oppover og bruk gjerne litt mer kaloririkt pålegg eller øk litt på brødmengden. Jeg liker godt å spise om kvelden og har nok halvparten av inntaket mitt etter seks-sju-tida. Vet at det er litt rampete, mendet ser ut til å fungere for meg likevel. Vi spiser middag rundt sju for vi er seint hjemme fra jobb. Og så spiser jeg gjerne litt havregrøt eller kornblanding på kvelden hvis jeg har flere kcal igjen i regnskapet mitt.

 

Kalde fingre og føtter er noe jeg også sliter med, men for meg er det ikke noe nytt etter at jeg la om. Jeg tror rett og slett jeg bare må belage meg på å kle meg godt. De sier at håndledd og ankler er to steder påkroppen hvor det er stort varmetap. Jeg bruker pulsvanter en del, faktisk :). Kjempedeilig.

 

Lykke til! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er pulsvanter? (Bare glem det, jeg googla det og fant det ut helt selv! :) ) Selv har jeg lange "uteligger-hansker", de går nesten opp til albuen og har åpne fingre med en sånn vott-ende til å dra over og jeg elsker dem. Ble kanskje en smule forvirrende forklaring men JEg skjønner hva jeg mener hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner
At du fryser er et tegn på at kroppen din går på sparebluss. Dette er ikke bra' date=' for da vil kroppen tviholde på de kiloene du har (som om den tror du sulter på en måte, og må spare på det den har).

 

Du bør nok prøve å komme deg opp på 1600 kalorier om dagen, jeg følger den dietten selv og jeg er helt enig i at det ikke er så lett å komme opp i slike "mengder". Saken er bare den at jeg spiste flere kalorier før, men av den "feil sorten" - og vips la jeg på meg både her og der. Nå spiser jeg det kroppen trenger for å gå ned i vekt på en sunn måte og fortsatt fungere optimalt. Har vært på sparebluss selv noen ganger når jeg ikke har greid å spise nok. Ikke morsomt, jeg hater å fryse. :)

 

Helst skal man spise de fleste kaloriene på dagtid og så gå nedover utover dag/kveld, men at du spiser havregrøt i kveld (og en annen kveld for den saks skyld) tror jeg ikke gjør noe. Jeg har også tydd til "i siste liten" mat av og til, og da tenker jeg som så at det er viktigere HVA jeg spiser enn NÅR jeg spiser det.

 

Flott at du går turer, fortsett med det!

 

Jeg skjønner det sånn at du følger et kurs, jeg er sikker på at din veileder der vil kunne hjelpe deg med å nå opp i 1600kcal pr dag. Det er ikke så mye som skal til; et glass med melk og en banan, litt smør på brødskiva eller litt lettrømme til middagen.

 

Lykke til videre![/quote']

 

Da skjønner jeg at det at jeg fryser er et tegn på at jeg spiser for lite. Det er nok lurt og ta en banan som mellom måltid før middagen ja. I dag har jeg dobblet lunsjen på jobb. og spist litt mer til middagen. Er nå opp i 1400 kcal i dag og enda må jeg finne på noe for å få i meg 200 kcal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner
Hei

Jeg startet på kurs mandag' date=' og sliter litt med samme problem.

Har hatt grønnsaksuppe til middag to siste dagane, den er de lite kcal i.

Det er jo begrensede mengder man klarer å spise også.

Har komt opp på 1300 kcal, men nå 2 siste dagene er jeg nede på 850 og 950...

Jeg spiser 3-4 knekkebrød til frukost, havregrøt til lunsj.. og et knekkebrød til mellom mat..så er de da denne suppa..Jeg tilsatte masse kålrot, gulrot, og en halv mager pølse.. men ble litt lite kcal uansett.

Skal nå ha annen middag i morgen, så da blir det vel bedre=))[/quote']

 

Ser at vi sliter med samme problemet. Jeg føler liksom ikke at jeg er på slankekur når jeg skal spise så mye som 1600 kcal. Men vi må nok høre på ekspertene her inne og spise riktig mengde så går vi nok ned i vekt. Jeg gikk ned 0,6 kilo første uken. Nå blir det spennende og se hva jeg greier neste uke ved å spise mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

vil du være med å dele vektnedgangen din. Er så motiverende når vi liksom skal rapportere her inne.

Jeg greide 0,6 ved å spise 1000- 1200 kcal første uken. Skal spise mer denne uken og de om jeg kan greie 1 kilo.

uke 1 70,9

Uke 2 70,3 0,6 kilo ned.

jeg skal veies neste tirsdag. Når har du veiedag?

Flere som vil være med å rapportere her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Joda, jeg har veie dag på mandag, så det blir spennende.

Start vekt uke 1 er 73,9

Har spist 1400 kcal i dag.

Har også fått trimmet en del.

2 timer gåtur med barnevogn. Motivasjonen er fortsatt god!!

Håper å klare å komme ned til 58-59, men målet er 10 kg først.

Jeg er bare 158 høg.

Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Så bra at du er med. Vi er jo 158 cm begge to og veier nesten det samme. Blir spennende å se hva du greier den første uken. Er det noen flere som er ca like høye som vil være med. Jeg er også ute og går med barnevognen, er ute fra 1/2 til 1 time hver dag. I dag var det masse vind og sludd når jeg var ute, men jeg gikk i en time(er skikkelig stolt av meg selv som greide og komme meg ut) Idag har jeg hatt en kjempe god middag: 150 gram laksefilet med Cemo Gourmet fiskekrydder, 100 gram ris og masse salat med Cemo gourmet salat krydder blandet med litt olje. Når jeg bruker salatkrydderet med litt olje så savner jeg ikke dressinge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også omtrent 158, men jeg veier endel kilo mer enn dere. Veier 77 nå.

Gått ned en kilo på 14 dager, synes det går uendelig tregt altså.

Har mellom 1 og 3 trimpoeng om dagen.

Har også problemer med å spise nok, kommer skjelden over 1300 kcal.

I dag spiste jeg to brødskiver til frokost og stappet i meg tre (!) til lunsj, spiste mellommåltid og middag, men nå før kveldsmaten har jeg bare fått i meg drøyt 1000 kcal. Har ikke telt med alle grønnsakene her.

 

Blir mett av den halve tallerkenen med salat ved siden av middagen.

 

Også synes jeg det er vrient med 200 kcal melk, er det ikke det vi skal ha da?

Synes melk smaker pyton rett fra et glass. På frokostblandinger og i grøt og kakao er det mye lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Velkommen til oss. Det er kjipt å bare gå ned en halv kilo i uken når en er så flink som du er. Jeg mener fra tidligere slankekurer at jeg har greid nesten 1 kilo i uken, men da spiste jeg 1000 til 1200 kcal. Er så spent på om jeg greier det samme med å spise 1600. Har veiedag til tirsdag og kan nesten ikke vente. Du trimmer jo veldig mye så du får nok en del muskler av det og de veier jo mer en fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Jeg drikker ikke noe melk når jeg slanker meg, kun vann. Jeg synes liksom det er så kjipt å bruke kalorier på melk, så jeg bytter de ut med en lett youghurt til kvelden.Dette er jo problemet mitt som gjør at jeg ikke kommer opp i det antall kcal som jeg skal for da har jeg jo ikke brukt kveldsrasjonen min. Jeg spiser heller ikke frukt rasjonen fordi jeg hele tiden tenker at jeg skal spare den til kvelden hvis jeg bare må ha noe å spise. Når kvelden kommer så greier jeg meg uten også den. Det er liksom ikke noe mellomting med meg. Enten så slanker jeg meg og kan være kjempe flink i en mnd eller to, eller så spiser jeg så mye at jeg legger på meg en halv kilo i uken. Når jeg endelig er ferdig med en slanke kur så må jeg jo spise alt det jeg ikke spiste da jeg slanket meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 160 cm høy og ble brått en dag 71 kg. Trivselsvekta mi er på 58.

Jeg har brukt endel tid på å omstille meg, for jeg hadde ingen anelse om at jeg hadde blitt så tung; jeg mener jeg merka jo at jeg la på meg, men så til de grader da..?! Så jeg har brukt disse sidene en tid nå for å sjekke hva det egentlig er jeg spiser. Jeg har alltid vært glad i såkalt kaninmat og frukt, men etter bare noen dager med registrering av mat så jeg jo hvor kiloene kom fra - cola cola cola og atter cola og sjokolade, og da gjerne til alle døgnets tider.

 

Såh - friskt mot.

 

Jeg startet mitt prosjekt mandag 19. januar. Jeg spiser rundt 1400-1600 kalorier om dagen, og jeg må si: så langt går det så det suser! (Første-ukes-motivasjon?)

Er oppe i 12 trimpoeng. Storfornøyd.

 

Jeg er glad jeg brukte noen uker til omstilling og evaluering før jeg satte i gang, for jeg har på en måte sagt ifra til meg selv at om så og så mange dager er det ikke mere cola på deg altså. Og etter en tid med selvhypnose så var det greit. Kan ikke si jeg gleder meg til min strålende nye motivasjon knekker sammen - men da er det jo finfint å få råd og motivasjon her på forumet :)

 

Går ikke kurs, men har det i bakhodet at om jeg merker at jeg ikke får det til å funke selv, så melder jeg meg på et. Skal i første omgamg se hva jeg kan gjøre selv.

 

Vekta mi bukka under forleden grunnet alderdom, men har bestilt meg ny - så første veiing blir mandag etter den har kommet. Frem til da har jeg en kontrollbukse jeg skal prøve å presse meg inn i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Det er rart det der at en liksom kan fortrenge det at vekten bare går oppover og oppover. En vet at en må gjøre noe med det men en orker ikke å begynne så en bare fortrenger det.

Inne i hodet mitt er jeg liksom den samme som da jeg veide 55 kilo for 6 år siden. Det er jo bare utseend som andre ser som endre seg, men en er akkurat den samme inn.

Jeg har ikke hatt speil i huset på mange år som jeg kan se hele kroppen i.

Får jul var vi på ferie og bodde på hotell. Der var det et stort speil, og det ødela hele turen for meg. Da så jeg at det bilde jeg hadde av meg selv virkelig ikke stemte. Da bestemte jeg meg for at jeg skulle begynne på et GR kurs over jul.

 

Jeg tror nok at jeg hadde greid noen uker alene også, men når en har greid 3-4 kilo så er det så lett og bare slutte fordi en føler seg så mye bedre.

Når en går på kurs så vet en at en greier å skjerpe seg de 8 gangene, og en må jo greie å gå ned en del i løpet av den tiden. Jeg hadde håpet på 7 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

[

Vekta mi bukka under forleden grunnet alderdom, men har bestilt meg ny - så første veiing blir mandag etter den har kommet. Frem til da har jeg en kontrollbukse jeg skal prøve å presse meg inn i :)

 

Det er nok lurt at du får tak i en vekt så fort som mulig. Jeg gleder meg i mange dager til det er veiedag. Er så motiverende å se at det går nedover. Men selvfølgelig det er jo gjempe gøy å se at tøyet som ikke har passet på en stund begynner å passe.

 

Du får rapporte her inne så fort vekta kommer, og jeg gleder meg til å følge deg videre. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og lykke til til deg også.

 

Ja jeg gledegruer meg til vekta kommer, allerhelst ville jeg ha veid meg hver eneste dag og gått ned superfort, men jeg vet at det er hele livsstilen min jeg må legge om her, og ikke bare gå ned på trivselsvekta for så å legge de på igjen + kanskje fem til.

 

Jeg har lett for å legge på meg, men har greid å holdt det i sjakk, sånn pluss/minus et par kilo, helt til for tre år siden da jeg hadde et stygt samlivsbrudd (barn involvert, stygge saker, enda ikke ferdig - men det går bedre). Og sååå fikk jeg meg ny kjæreste (sambo nå) og da ble det sofasliting DeLux. Han legger jo selvsagt ikke på seg et gram.

 

Håper vekta kommer snart, og i mellomtiden får jeg (forhåpentligvis) nyte resultater fra kontrollbukse og målebånd :)

 

Ha en fin kveld videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg opp i 1700 kcal i går!

Grunnen var at jeg hev i meg en hel del nøtter sammen med ungene til Barne-TV... Men det ble jo nesten litt for mye... Jaja.

Også klarte jeg jammen nesten 2 liter vann. Holdt på å vaske huset i går og med god fyr i ovnen i tillegg ble det så varmt at det gikk med en del vann.

 

Jeg også kunne godt tenke meg å veie meg hele tiden, men det er jo en evig skuffelse for vekten går jo ikke så fort ned akkurat. Nå har jeg satt vekten litt mindre tilgjengelig også er det lettere å la være å gå opp på den hele tiden.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at det er flere som henger seg på her=))

Har ikke hvert her på siden fredags morgen...Fikk omgangsyken ut på kvelden fredag...så her er det ingen apetitt!!

Fikk i meg frokost, lunsj fredag...og ei brødskive i dag.

Har laget meg en god salat med reker,grønnsaker, fullkornspasta og rømmedip

Tenke å bruke kosemerke på litt dip av lettrømme=))

Men den står der, ser god ut, men frister ikke..Kanskje litt senere.

Ser dere har hvert flinke å trimme. jeg har 9,5 trimpoeng denne uka.

Har ikke gått noe siden torsdag.

Vi er en gjeng med barn på samme alder som har triller i lag.

Litt lettere og komme seg ut da.

Blir spennende på mandag når det er veie dag!!!Gler meg.

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Kjempeflott, Blossom! Det er så lite som skal til...

 

Så: jeg har hatt en fin dag i dag, har hele uka (og da spesielt i begynnelsen av uka) stagget min hunger for sjokolade og cola med å holde meg selv i øra og messe "vent til lørdag, vent til lørdag". Og det har jeg greid! Men i dag er det jo lørdag, og haaaar jeg lyst på sjokolade og cola? Overhode ikke! Spiste frokost som vanlig, men klokka 10 i stedet for 8 (det er jo lørdag), grøt til lunsj klokka 14, kornblanding klokka 17 og pitapizza til kveldskos. Drukket vann som en helt hele dagen (har alltid likt vann og gudsjelov for det mtp de mengder som skal ned i løpet av en dag...).

Hadde tenkt å ha hviledag fra trening i dag i og med at jeg har trent litt hver dag denne uka, men jeg var jammen tom for agurk, så jeg gikk, og fort også, til butikken og hjem igjen (2 timer tilsammen). Vanligvis ville jeg gitt blaffen eller ringt min mor for skyss (kjører ikke bil selv), men jeg VILLE gå, så jeg gikk, og nå er jeg überstolt!

Nå har jeg dusja og etter et raid i klesskapet fant jeg mine gamle jazzbukser fra fordums tider som jeg pleide å trene i, prøvde de på og jammen gikk de ikke på også. Over mage og rumpe ser det ikke så veldig flott ut, men i og med at jeg har epleform så ser det ok ut når jeg har en lang genser over. (Figuren min er sånn tegnefilmaktig - når de er skikkelig fattige så går de rundt i en tønne, og bare pipestilker av bein og armer stikker ut... Slik ser jeg ut! Hahaha!)

Jeg liker dette. Min nye livsstil har allerede gitt meg så mange positive endringer, at jeg nesten begynner å se nedgang i vekt som en stor bonus. Jeg har en helt ny form for energi, jeg sover mye bedre om natta, treningsgleden min er tilbake og jeg får gjort mye av ting som jeg har gruet meg for før (samtaler med banken, snakke med advokaten osv), og datteren min på 9 er også storbegeistret, muligens fordi jeg ikke er så trøtt lenger og greier å ha mer oversikt og struktur i hverdagen. Nå vet hun når vi skal spise, så hun maser ikke så fryktelig mer. Hun spør ikke etter godterier lenger, men etter frukt. Hun vil enda ikke gå noe langtur med meg, men sier vi godt kan sykle sammen når det våres litt mer.

Tror det er lurt å skrive ned dette, så når jeg får motgang kan jeg lese det om igjen og huske, huske hvordan jeg følte det når jeg endelig hadde tatt steget og lagt den slitne, redde og uimponerende skyggen av meg selv på hylla.

 

Håper dere andre har en like strålende dag som undertegnede! (Om nicket mitt foressten: WVW er en forkortelse for min sambos kallenavn på meg "Wee Viking Woman". Jeg er ikke akkurat Wee, men skal bli det! Tro meg!)

 

Jeg skal nu være ekstremt fornuftig og drikke mere vann og spise gulrot mens jeg skriver opp mine delmål og delmålspremier. (jeg trenger ny shampoo, og vil ha en dyr en, så det får bli delmål 1 premie :) )

 

Kos dere folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Til Xlinnka. Får håpe at du er blitt helt frisk nå, der er så kjedelig å være syk.

Det blir jo spennende å se hvordan det slår ut på vekten. Helt tomme tarmer og magesekk gjør seg jo bra på vekten. Du er jo så flink med på de mat og trim så det er nok det som gir mest resultater.

 

 

Til WvW. Så godt å høre at du har fått en bedre hverdag etter at du la om livsstilen din. Det er deilig å føle at en får mere energi og har overskudd til ting som en tidligere bare har skjøvet forran seg. Det at du sover bedre tror du det er pga sukkeret som du ikke får i dag nå?

Når jeg leste innlegget ditt så tenkte jeg at jeg har også sovnet med en gang jeg har lagt med den siste tiden( det er ikke vanlig til meg og være) Jeg har tidliger merket at hvis jeg feks spiser sjokolade rett før jeg skal legge meg, så er det umulig å få sove. Det kan jo også være trim turene ute i frisk luft som gjør det?

jeg er helt imponert over å flinke dere er. Stå på videre folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Da har jeg hatt min første sprekk i løpet av disse ukene.

Jeg var med mannen min på årsfest med jobben i går.

Jeg spiste 600 kcal løpet av dagen så jeg skulle ha litt å gå på til middagen. Jeg kjørte bil til lokalet vi skulle være i å hadde tenkt å bare drikke Pepsi max hele kvelden og å bare spise litt av rettene som ble servert.

Det gikk absolutt ikke etter planen min!!!

Det første som skjer er at sjefen kommer med et glass champanje. Jeg spør da om å få noe alkoholfritt. Han spør om det er fordi jeg kjører bil. Jeg følte ikke at jeg kunne si at det var fordi jeg slanket meg så jeg sa ja. Han sa vi kunne bare la bilen stå til i morgen så skulle han betale taxiregningen. Så da ble det alkohol på meg hele kvelden

Så setter vi oss og jammen meg fikk jeg sjefen tilbords. Han komenterte alt jeg ikke spiste og ikke drakk. Vi fikk servert 4 retters middag med forskjellig vin til hver rett. Jeg begunte med å så vitt nippe litt til vinen, men da lurte han på om jeg ikke likte den. Jeg så joda og da møtte jeg vise det ved å drikke den opp. Jeg prøvde å spise sent og la det vere rester igjen på talerkenen, men han komenterte alt, så jeg følte jeg bare måtte spise opp. Det var han som hadde handlet inn vin og bestemt hvilke retter vi skulle ha.

Nå har jeg lagt inn i programet her hva jeg spiste til middagen og det ble 4000 kcal. HUFF!!!

Jeg skal spise magert i dag og trimme masse. Det er jo ikke sikkert at det slår så veldig ut på vekten heller for jeg har vert flink resten av uken. Blir spennende til tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, oppogner, det der hørtes skikkelig kjedelig ut...

 

Jeg mener, jeg synes du skal ha love til å skeie ut slik en gang i blandt! Dette er jo ikke noe du gjør hver dag, og vi må også tenke på at dette er en livsstil vi skal ha (forhåpentligvis) resten av livet... Og da må det være lov å slå slitt på stortromma en gang i blandt. Gjort er gjort og spist er spist, det viktigste er å hente seg inn igjen etterpå, og ikke bare fortsette i dagesvis med utskeiinger og orgier.

 

Men. Den der mannen. Det er så slitsomt med sånne folk. De som overvåker og "vet bedre". Du skrev at det var han som var ansvarlig for mat/drikke, da tenker jeg at han kanskje var veldig nervøs for at ingen skulle like det han (kanskje) hadde lagt mye tid og jobb i?

 

Skjer slikt igjen, så si for eksempel at "det smaker så nydelig at jeg vil kose meg skikkelig med det, og da er det best å spise sakte og nyyyte" eller noe...

 

Stå opp for deg selv! Ikke gjør ting bare fordi noen andre synes du skal gjøre det. Tror du at du kunne klart å presse en ikkerøyker til å ta en røyk, bare fordi du hadde kjøpt røykpakka og at denne ikkerøykeren befant seg sammen med deg? (satt litt på spissen kanskje men du skjønner hva jeg mener).

 

Jeg har holdt meg borte fra alkohol en god stund nå, fordi jeg har en tendens til å drikke litt for mye og så bli kjempesint :) Jeg har sagt at jeg er for tiden avholds, og det har folk tatt forbausende bra!

 

Tenk nå ikke for meget på dette. Årsfest, var det ikke? da er det vel et år til neste gang, og nå vet du jo hvordan det evt kan bli, så rist litt i mannen din og få ham til å ta deg litt i forsvar :)

 

Kos & klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...