Gå til innhold

Spiser jeg for lite?


Gjest oppogner

Anbefalte innlegg

Gjest oppogner

Tusen takk . Det var akkurat dette jeg trengte å høre nå.

Det er sant at vi vil jo møte slike utfordringer hele livet og en må lære og takle dem.

Heldigvis så er det lenge til neste gang jeg skal på noe sånt, så nå er det bare sunn mat fremover og legge fra seg den dårlige samvittigheten.

 

Så bra at det finnes slike sider som dette, jeg synes det er så motiverende og dele dette med dere, og så er det så mange fine menesker som er flink til å gi støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar

Supert! Ikke ha dårlig samvittighet, for det gjør det bare verre. Jeg siterer fra et blad jeg har liggende: "Det er fredags kveld, og du har satt deg godt til rette i sofaen. På tallerkenen foran deg hviler et deilig kakestykke. Den dårlige samvittigheten gnager allerede før første bit er på vei inn i munnen. kaken går ned på høykant, og den svarte samvittigheten overdøver den gode smaken. Etterpå skammer du deg over din manglende disiplin. Kjenner du deg igjen? Det er lettere sagt enn gjort, men det hadde faktisk vært mye bedre for kroppen din om du spiste kaken med god samvittighet, Stress har nemlig en direkte effekt på vekten og påvirker deg slik at du får enda mer lyst på kake og enda mindre lyst til å snøre på deg joggeskoene. Hvis du spiser når du er stresset, vil kroppen ofte overse metthetssignalene kroppen sender ut. dermed øker risikoen for å overspise".

 

Jeg har forska litt på dette i det siste ser du, for neste mnd reiser jeg og sambo bort for å feire fødselsdagen hans, og jeg ble stressa med tanken på middag ute osv. Men jeg har kommet fram til følgende:

-jeg vet når vi skal dra, hvor vi skal, hvor lenge vi skal være, så jeg har all grunn til å kunne greie dette.

-han har fødselsdag ÈN gang i året, det er ok å kose seg da, med både drikke og lit annen mat enn det som jeg spiser til hverdags.

-jeg har sjekket og vet at hotellet vi skal bo på både har treningsrom, basseng og sauna. Ingen grunn til å ikke bruke et tilbud som er inkludert i prisen!

 

Dette har resultert i at jeg er kjempeavslappet og bare gleder meg til å reise bort med ham. Jeg kommer nok til å spise litt mer enn til vanlig, men det skal jeg gjøre med god samvittighet, pluss at jeg kommer til å ha tilgang til trimrom.

 

Så nyt livet, det er mitt råd. Ta vare på helsa i ukene, kos deg på lørdag, og slik tror jeg du lettest kan ta godt vare på degselv hver eneste dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Det der kjente jeg meg i gjen i ja.

Hele høsten min var sånn. jeg hadde så dårlig samvittighet siden jeg ikke greide og slanke meg at jeg spiste masse godteri hver dag for å trøste meg selv. Så er det ny runde med dårlig samvittighet. En må kunne kose seg når det er spesielle anledninger og så må en lære å ta seg inn igjen dagen etterpå.

Det er siden jeg har betalt mange penger for å gå på det GR kurset jeg synes det er ekstr kjipt når det dukker opp slike årsfester midt i kurset. Har bestemt meg for å være superflink dette kurset.

Så gøy at dere to skal på tur sammen når han har bursdag. Det må du glede deg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp gleder meg kjempemasse :) Han er borte på jobb 5 uker i strekk, og så hjemme rundt 2 uker, så skal bli godt å komme bort fra hverdagens kjas og mas, bare vi to.

 

Skal på shopping i morgen og se om jeg finner noen nye klær, har rusla rundt i så mye rart i det siste... Pluss at jeg ikke snakker om noe annet enn hva jeg spiser og hvor topp jeg føler meg til sambo på tlf... Så har planer om å se ultra-fresh ut når jeg møter ham på flyplassen om 2-3 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppogner Ikke tenk på den kvelde ute som noen katastrofe=))

Håper at du koste deg masse, og hadde nytelse av både mat og vin=))

Sånn er det av og til, det viktigeste er at vi ikke stopper der, men forsetter videre. Og du er ved godt mot forstår jeg=))

 

Sikker på at mannen din blir kjempe stolt av deg wvw!!!

Føler meg faktisk mye berde jeg også..Ikke så lat lenger.

 

Ellers er sjuka over, og kvalmen har begynnt å gi seg..

Lite mat i de siste da...300kcal.. Litt mer i dag.

Men men, sånn er det å vere sjuk.

Har fått trimma masse i dag. Gått ca 1 time på fjellet.

Nydelig vær, sol og frisk luft.

Nå i kveld gikk jeg 1 time rask gange med staver for første gang.

Hadde aldri trodd staver skulle ha så god effekt på armene=))

Hehehe.. Håper på at kondisen blir bedre etter hvert.

Masse blanding av bokmål og nynorsk med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...går i vasken da jeg ikke har vekt ennnå. men jeg har den enten i morgen eller onsdag, så her er det bare å stå på og krysse fingre og tær.

 

Men jeg har målt med målebånd. Først målte jeg rett etter jeg stod opp, men jeg trodde ikke det jeg så. Så jeg målte rett etter lunsj. Men det viste akkurat det samme. Livvidden min har minka med 5,5 cm! Og jeg tror 1 cm er fra omlegging av livsstil og 4,5 cm kun fordi jeg ikke drikker cola lenger. (Så hadde visst min mor rett likevel da... :D )

Feira med å kjøpe en svart t-skjorte som går ned til knærne og er innsydd i midjen. I str M!

Skal ikke feire med å kjøpe noe mer nå før jeg har nådd mitt første delmål som er 69 kg til kjæresten kommer hjem. Da skal jeg kjøpe shampo som koster skjorta.

 

Flott at du føler deg bedre xlinnka!

 

Stå på videre jenter!

 

Superglade klemmer fra 5,5 cm smalere wee viking woman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Så bra WVW:)

5,5 cm det er jo vanvittig mye. Du er jo kjempeflink. Jeg tenker du merker det godt på buksene når du har skrumpet inn så mye. Holder med deg i det å gi seg selv en belønning når en har vært så flink. Samboeren din kommer nok til å se det godt på deg når han kommer hjem. Tenker du gleder deg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Det er vel noen her inne som har hatt veiedag i dag? Xlinnka og Blossom er dere fornøyd? Gøy å høre hvordan det går med dere:) Jeg har veiedag i morgen, men jeg greier jo ikke å holde meg unna vekten hjemme og den viser en nedgang på ca 1 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er kurskvelden avsluttet...(!)

OG jeg har gått ned 2,7kg

 

Altså

Startvekt

19/01 73,9

26/01 71,2

 

Midjemål

Start

19/01 88cm

26/01 86cm

 

Har totalt gått inn 14 cm og jeg er kjempe fornøyd!!!

(armer, lår, hals o.s.v.)

 

Lykketil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Det var imponerens. Du er kjempe flink:)

 

Har du virkelig greid 14 cm på en uke? Da tenker jeg at du merker det på tøyet allerede?

Du må nok begynne å spise litt mere nå som du er blitt frisk, hvis ikke er det vel fare for at forbrenningen din stopper opp.

Hørtes deilig ut med den turen du hadde på fjellet.

Så lurt å gå med staver for da får en jo trent armene samtidig. Jeg har et par liggende som jeg ikke har brukt på 5-6 år. Kanskje jeg skal finne de frem til helgen og ta en tur i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var imponerens. Du er kjempe flink:)

 

Har du virkelig greid 14 cm på en uke? Da tenker jeg at du merker det på tøyet allerede?

Du må nok begynne å spise litt mere nå som du er blitt frisk' date=' hvis ikke er det vel fare for at forbrenningen din stopper opp.

Hørtes deilig ut med den turen du hadde på fjellet.

Så lurt å gå med staver for da får en jo trent armene samtidig. Jeg har et par liggende som jeg ikke har brukt på 5-6 år. Kanskje jeg skal finne de frem til helgen og ta en tur i skogen.[/quote']

 

 

Joda, matlysten er tilbake!!

Mine staver hadde jeg hatt noen år, men låg fortsatt i plasten.

Sier vel litt om meg...=/

Var mange som hadde gått ned mye på kurset helt opp i 3,3kg på en uke.

Dette er da mye vann...kan kunn forbrenne maximalt 1 kg fett i løpet av en uke sa kurs leder. Resten er da vann og muskler.

14cm var mye synest jeg. men hadde mistet mest på brystmål..

Spørs om jeg målte riktig...tror det.

2 cm på midjen og det er jeg fornøyd med.

Ellers er jeg litt lei av knekkebrød om dagen... spiser litt vita grovbrød.

Har hvert kvalm i flere dager, me i går fikk jeg lyst på fiskeboller i hvitsaus!

Spiste en stor posjon, og resten til kvelds!!

heheh... kanskje ikke så bra, men jeg ble mye bedre.

Synest det er litt vankelig med desse middagene, jeg er ganske norsk tradisjonell av meg.. Har brukt mye smør/mjøl sauser

Potetball, sosakjøtt, kjøttkaker, fisk med bacon o.s.v.

Er utdannet kokk, så jeg vet meget godt hva som er usunt.

Men gikk litt lei av all denne "middelhavsmaten" en stund.

Jobbet lenge på tapas restaurant. Er opptatt av å holde norske tradisjoner, så jeg prøver å nytte meg mye av naturen.

Lager syltetøy,saft,klippfisk, lutefisk, pålegg til jul,fenalår,pinnekjøtt plukker sopp o.l.

Har i grunnen blitt en ekstra hobby.

Dette er lite sunn mat, med mye salt/ fett.

Vi har hatt en del dyr her på hobbybasis, 6 geiter og en minigris.

Geitene er slaktet, og minigrisen har komt på gård.

Vi bor ikke på gård, men har 3mål jord og låner litt med naboen.

Nok om de=)))

 

 

Men ikke missforstå meg jeg elsker salater, fisk, kylling... er bare at jeg ikke synest jeg får noe gode sauser.

Laget lammefrikasse på søndag, den var god.

Kokte kjøttet dagen før og fjernet alt det stivna fettet,.

 

Har kjøpt litt pose sauser nå dei er magre, og smakfulle.

men innholder muligens litt mye salt.

 

 

Skal ut med ungene nå, eldste jenta mi har fri fra barnehagen i dag.

Så da må vi finne på noe ute.

 

Ha en god dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er 160 cm og veier 70,5 kg. Har gått ned ca 1,5 kg som jeg la på meg i julen så det er jo bra....måtte le når jeg leste at dere sliter med å spise så mye for det gjør jeg også.....men nå skal det være sagt at jeg prøvde å ligge på mellom 1400 og 1600 og gikk opp en halv kilo....

 

Har ekstremt dårlig erfaring med slanking på 1600 kcal... Jeg har dårlig forbrenning i utgangspunktet og forbrenner nok ikke mer enn det på en vanlig dag uansett så jeg holder meg nå til rundt 800-1000 i 2 uker for å få litt resultater (trener i tillegg for ikke tape for mye muskelmasse) og så skal jeg justere det gradvis oppover uke for uke til jeg finner ut hvor jeg må holde meg på for å få best resultat...

 

Håper dette funker for nå er jeg lei av klær som ikke passer...

 

Sammen kan vi vel klare det vel? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det bare å slenge seg på :D

Sammen klarer vi det!

 

Jeg måtte kjøpe meg nye treningssko i går da de gamle var så slitte. Så nå sitter jeg med et gnagsår ut av en annen dimensjon. Ikke pga de nye treningsskoene, men pga skoene jeg hadde på meg da jeg kjøpte dem! Eeer det mulig. Og som ikke det er nok: jeg var skikkelig kvalm i går kveld, så null trening på meg, og i dag er jeg fortsatt litt slapp og dårlig i magen, æsj, gammeldamen som leier leiligheten i underetasjen sier hun er sjuk så det er vel noe som går.

Og i tillegg ringte sambo meg i formiddag og var temmelig sur for et el annet -> resultat: mitt humør er stadig på synkende kurs.

 

Ok, da er jeg ferdig å være sur, for vekta mi har kommet i dag! Må løpe og hente på postkontor!

Skjønt jeg vet ikke om jeg greier å løpe, ikke gå engang... What to do what to do...

 

Fikk ikke i meg mer en 1250 kcal i går. Muligens litt lite, men får se hva vekta viser når den er i hus.

Noe annet jeg har tenkt på er at kanskje den gamle viste feil mtp dens høye alder...Kanskje jeg veier 71 nå? Og i utgangspunktet veide 72? Eller at dennne også viser 71 og jeg ikke har gått ned et skarve gram?

Nuvel, får se hva vekta viser og ta det derifra.

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Velkommen til dere nye. Vi er jo alle ganske like i alder, vekt og høyde. Det blir gøy å se hva vi greier når det er gått noen uker.

Går dere på kurs eller satser dere på¨å greie det alene?

800-1000 kcal er jo litt lite, men jeg skjønner det godt. Jeg har selv pleide å ligge på ca 1000 når jeg slanker meg. Jeg føler ikke at det er noen slankekur jeg er på nå. Hver kveld sitter jeg å har spist ca 1000 kcal og så må jeg spise noe bare for å komme opp i det som GR anbefaler. Jeg hadde fint greid meg uten. Jeg har bestemt meg for å prøve det i noen uker for å se om jeg greier å gå ned med å ligge så høyt i kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Da er jeg tilbake fra kurset.

12/1 70,9

19/1 70,3

26/1 70,0

Ned denne uken 2,5 cm totalt. Tilsammen 5 cm.

 

Huff og huff. Dette går utrolig sent.

Lurer på om det er de 4000 kcal jeg spiste på lørdagen som har ødelagt alt eller om det er det et det er for mye for meg å ligge så høyt i kcal. Skal prøve en uke med å spise 1600 kcal, men trimme mye mer. Jeg har hatt 8 trimpoeng hver uke. Skal prøve og komme opp til 12 denne uken og se om det gir resultater.

 

Kurslederen sa at en skikkelig fest med mye alkohol satte ned forbrenningen i 2-3 dager etterpå. Nå skal jeg ikke røre en dråpe alkohol neste helg.

 

Har akkurat vært på Friskis og Svettis. Det var kjempe gøy. Det var så deilig å bruke hele kroppen og også å få trent litt styrketrening.

Jeg har bestemt meg for å begynne å gå på dette en gang i uken. så skal jeg prøve og gå fort en time hver dag.

 

Har du hentet vekten WVW?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og den viste i dag tidlig 70,7. Om den gamle vekta viste riktig så er det ikke mer enn 300gr ned, men ned er ned, så er alt i alt fornøyd med det. Gleder meg til 60-tallet :D Håper bare det j.. gnagsåret kan se til å forsvinne!

 

Flott nedgang oppogner og xlinnka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Det viktigeste er at vekta går ned, regner ikke med å gå ned så mye neste mandag.

Spiser litt mer til middag nå, så da kommer jeg letter opp i kcal.

Druer er også noe å spise for å få opp kcal inntaket 10stk er 50kcal tror jeg.

Litt latere med treningen denne uka...hadde 14,2 trimmpoeng forge uke.

Kommer ikke til å trimme så mye, men håper på rundt 10.

 

lykketil videre wvw og oppogner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet det er lite med 800-1000 men jeg spiser ikke så mye når jeg ikke slanker meg heller....utenom sjokolade og godteri og is og kaker og div er en racer på bakinga og er glad i å både bake og spis det...... men jeg har nå som vanlig satt igang veddemål med barna....ikke noe godteri før sommeren....med visse unntak...

 

Alt sukkerfritt er lov....vi kan spise bakverk, potetgull og is....men jeg unngår selfølgelig dette nå som jeg slanker meg...:D Men det er veldig greit å ikke spise godt for da blir det vanskligere å skeie ut....må bake noe for å få i meg noe isåfall..... dessuten blir barna litt avvent sukker....

 

Kan anbefales... tredje året på rad for oss nå ... og de to største barna pleier å klare det...mini på 8 ville ikke være med denne gangen... men hun spiser automatisk mindre når vi andre ikke gomler i oss...

 

Jeg tåler ikke godteri...dvs jeg blir slapp av det...tiltaksløs og tung...mye mer energi når jeg er på slankern enn ellers.....

 

Stå på alle sammen....

 

Jeg har jaggu kommet meg opp i 9 trimpoeng allerrede denn uka...kjempebra... gikk i skogen idag og det var en glatt og kronglete opplevelse...det var skittungt...var gjennomsvett etter 10 min og gikk i halvannen time...skikkelig sliten jeg...deilig;)

 

Gleder meg til veiing mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Blossom og Bitten70 henger dere med fortsatt? Hvordan går det?

 

Jeg sitter nå å lurer på om det går ann å gå med staver på asfalt.

Jeg har så lyst til å ta meg en tur med de, men orker nesten ikke vente til helgen når jeg kan komme meg i skogen mens det ennå er lyst.

Noen som har erfaring med staver og asfallt?

Det gir vel mer trimpoeng å gå med staver en å gå vanlig.

Jeg skal jo øketrimpoengene denne uken og da er det gøy å prøve noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Så flink du er til å trimme godin72:)

Det er fint å ta med ungene på godte stopp.

Vi har også prøvd det med våres, og da koser vi oss med frukt eller andre ting i steden. Jeg sliter med det å ikke innvolvere ungene for mye i slankingen min.

Er så redd at de skal få et like forskrudd forhold til mat som jeg har.

 

Jeg må jo veie maten for å vite hvor mye kcal jeg spiser. Jeg prøver å gjøre det i det skjulte på kjøkken benken men det er ikke så lett alltid.

 

Noen som har noen gode tips å komme med?

Jeg har ei jente på snart 10 som er veldig opptatt av kropp allerede.

Jeg føler jeg må overveie hvert ord jeg sier til henne om slankingen.

De to guttene mine er jeg ikke så bekymret for. Det er verre med jenter og slanking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Oppogner...:) Jeg går mye og har begynt med styrketrening også...

 

Jeg har alltid vært redd for å innvolvere barna i slankinga....men jeg prøver å forklare forskjell på farlig fett og såkalt ønske om å være syltynn... jeg satser på at barna ser at jeg tross alt har lagt på meg og at de tror meg når jeg sier at midjemålet er over det som er anbefalt av WHO...

 

Jeg har diskutert anorexia og bullemi med dem og prøver å minne dem på at jeg ikke slanker meg for at jeg skal bli syltynn men for å komme ned i den trivselsvekten jeg trives med og pleier å være i... mer er det vel ikke å gjøre...

 

godtersuget kjenner de like godt som meg så jeg vet de skjønner fordelen med å spise minde av det....så lenge de får lov til å spise noe snacks klarer de seg fint...

 

Ha en god dag alle sammen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, henger med ennå!

Har bare mulighet til å komme meg inn på kveldstid når de små har lagt seg.

 

Har ennå ikke gått ned noe jeg og kan ikke skylde på at jeg har rørt alkohol heller, så her må det være en annen grunn. Spiser jevnt og trutt mellom 1500 og 1700 kcal. Og har fortsatt mellom 1 og 3 trimpoeng om dagen, men jeg må nok svette litt mer. Skal prøve å få til det, men synes det er vemmelig å gå alene ute i mørket. Bor midt i byen... Gleder meg til det blir lyst!

Synes uansett det er fint å spise riktig, selv om det ikke vises på vekta ennå.

 

Ellers så ser det jo ut til at dere andre er flinke!

 

Jeg tror ikke det er farlig å innvolvere barna i dette. Det er bra for alle sammen å spise sunt!

Både vi og barna kan spise oss gode og mette, bare vi velger de sunne variantene. Å være uten godis er jo ikke farlig.

Vi unner oss fortsatt litt godt på lørdagene, men for min del er mengden en helt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg økt kcal inntaket mitt, 1400-1600kcal.

Spiser mer pålegg, og litt mer til middag.

Er dette dumt igrunnen? Kanskje det er bedre å legge inn et måltid til på dagen?

Føler meg bare litt stappa;) har spist en hel hummer i dag fordelt utover måltidene. Var kjempe godt, har hatt den liggende i frysen siden i høst.

 

Oppogner, jeg har gått med staver på asvalt, og det går kjempe fint.

Har gummiknotter under,merker stor forsjell på armene..

Mer trimpoeng får du også. Har ikke blitt mye trim på meg i dag.

Var på personalmøte,da parkerte jeg bilen et par km unna slik at jeg fikk meg en liten tur.

 

Hvor sent spiser dere kvelds før dere legger dere?

Jeg spiser litt sent, etter barna har lagt seg.

Må ha litt kvelds kos:)

Me jeg er oppe noen timer etter det også.

Lurer litt på dette med f.eks. pepsi max...kan vi drikke det?

Kurs leder sa vi burde holde oss unna, for det var kunstige stoff, og kroppen lagret dette som fett??

Var litt usikker står som ja drikke i boka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...