Gå til innhold

Spiser jeg for lite?


Gjest oppogner

Anbefalte innlegg

Gjest oppogner

Velkommen til deg Binga:)

 

Oppogner:36 år,158 cm, Startvekt 70,9 Mål 59,9, nå 69KG

WVW: 160 cm, startvekt 71 KG mål 58 KG, nå 70,7

Xlinnka: 26 år,158 cm, Startvekt 73,9 KG, Nå 71,2

Skrulle: Har gått ned 30 KG(fantastisk flink)

Blossom:158 cm, Startvekt 78KG Nå 70 kg

Bitten70:38 år, 156 cm, 65,9 KG, mål 55 KG

Godin72: 160 cm, Startvekt 72 KG

EleResa:

Binga: 158 cm, 32 år, 79,5 KG mål 65 KG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar
Gjest oppogner

Da er jeg ferdig med kurskvelden og er kjempefornøyd.

Ned 1 kilo. Endelig begynner det å skje noe.

11 trimpoeng og kcal på 1350 til 1800.

Har spist mange små måltider, men har nok spist for mye mat om kvelden.

Det skal jeg prøve å jobbe med neste uke. Men jeg har nesten ikke gått inn i cm.

Totalt i løpet av kuset 5,5 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med enda et kilo av oppogner! Hadde snikveiing i dag, ned 400g fra sist onsdag... Nå må jeg slutte med veiing to ganger i uka altså, lettere å finne den reelle nedgangen med bare en veiing.

 

Føttene fungerer fint igjen nå, litt igjen av såret på ene hælen men det er ikke til noe bryderi. Tenkte jeg skulle ha meg en gå/løpetur i dag til en gammel nabo som bor en times tid unna, men våknet til snøføyke ut av en annen verden, så den turen er lagt på hylla til i morgen.

Ellers koser jeg meg med fatburning for dummies og mage-rumpe-lår-armer-trening, fantastisk støl i magemusklene (det må da bety at jeg faktisk har noen, om de er aldri så godt gjemt.. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Hmmm. Så sitter jeg her da.

mannen er i Oslo, barnene er ute og leker i snøen.

nå sitter jeg helt alene og kjenner at jeg ikke føler for å verken trene eller telle kalorier. Heldigvis at det ikke finnes noe godteri eller skokolade i skapet for da hadde det forsvunnet nå.

Jeg hadde syforening i går. Kom hjem fra jobb og ryddet og lagde mat helt til de kom. Fikk ikke tid til å verken trimme eller skrive ned hva jeg spiste i hele går. Nå er jeg liksom helt ute av den gode rytmen. Første dag uten trening på 3 uker i går. Kjenner at jeg bare har lyst til å fortsette dagen uten trim og å bare spise det jeg føler for. Håper lysten kommer tilbake til kvelden slik at jeg kan ta meg en sen trimtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Så sitter jeg her da.

mannen er i Oslo' date=' barnene er ute og leker i snøen.

nå sitter jeg helt alene og kjenner at jeg ikke føler for å verken trene eller telle kalorier. Heldigvis at det ikke finnes noe godteri eller skokolade i skapet for da hadde det forsvunnet nå.

Jeg hadde syforening i går. Kom hjem fra jobb og ryddet og lagde mat helt til de kom. Fikk ikke tid til å verken trimme eller skrive ned hva jeg spiste i hele går. Nå er jeg liksom helt ute av den gode rytmen. Første dag uten trening på 3 uker i går. Kjenner at jeg bare har lyst til å fortsette dagen uten trim og å bare spise det jeg føler for. Håper lysten kommer tilbake til kvelden slik at jeg kan ta meg en sen trimtur.[/quote']

Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Bortsett fra et jeg aldri har trent hver dag i tre uker. Det er helt umulig for meg. Sliter å få til en gang per uke, så der har du meg. Vær heller stolt av det du har trent og prøv å redusere treninga litt sånn at du ikke blir lei. Ta litt pauser innimellom.

 

Ellers har jeg gått ned til 79,1 etter 1. veiing. Det er ned 400 gram uten at jeg hadde begynt engang. Det er godt nytt. Får håper jeg klarer å gå ned noe, for jeg syns det er vanskelig å få tid til å rekke å skrive ned alt jeg har spist etter lang arbeidsdag (jobber 100%), middag, barn (en jente på 1,5 år) og legging. Jeg har sikkert ingenting å syte over i forhold til andre, men sånn er nå livet. (pluss at vi bygger et hus i hagen da...)

 

Veldig hyggelig med tilbakemeldinger foressten. Ikke prøvd dette med forum før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg arg for en daaaag..!

Jeg vet ikke hvor mye jeg har spist da jeg har vært i "storbyen" med min mor og min tante i dag, spiste noe kyllinggreier i wrap til lunsj, tror ikke det var så ille (det var ihvertfall kjempegodt!). Kom så en halv time senere hjem en beregnet, hvilket betydde at min 9åring var alene i huset i ca 3 kvarter, og hun og nabogutten hadde funnet ut de skulle lage morsdagsgave. Den skulle inkludere avispapir, grønn oljemaling og kattepotespor. Resultat: min fiiiine hvite katt har skifta navn til Pønki og er lys mintgrønn, skamklipt og livredd, alle gulv og teppet på stua er full i grønne forspor, det stinker neglelakkfjerner og sprit på badet (fikk ihvertfall dèt rent...).

Jagde unga ut av hus og satte meg i sofaen og spiste sjokolade :D To små bare, men de utgjorde 225 kcal - gulp...

 

OG JEG HAR IKKE ET SNEV AV DÅRLIG SAMVITTIGHET!

 

Kanskje fordi tanta mi spurte meg i dag hvorfor jeg alltid går i så vide bukser - og jeg hadde tatt på meg trangeste buksa jeg har :P "Ja hun har skrumpet sånn inn" sa min mor.

Og i morgen forsvinner forhåpentligvis sjokoladekaloriene for da må jeg vaske hus - det lyser grønt her og der så jeg må nok ned på alle fire med skurekosten, skal se det blir både styrketrening, utholdenhetstrening og trimpoeng av det :)

 

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Det hørtes kjipt ut WVW. Skjønner at det er lett og sprekke og ta en sjokolade etter noe sånt. Er det rasekatt du har? Det er jo bare så fint med hvite katter....

Vi prøvde å få tak i en hvit katt i sommer, men fant det ikke, derfor endte vi opp med en helt svart. Jenta mi på 9 duller med den hele tiden. hun kler den med dukketøy og den soveralltid sammen med henne i senga om natten

 

 

Har selv mistet tellinga av kalorier i dag forde vi hadde møte på jobben i dag med gulerotkake. Måtte bare ha et knøtt lite stykke. I kveld har vi hatt taco og jeg har ikke peiling på hvor mye jeg har fått i meg. Har ikke trimmet i dag heller, bortsett fra litt snømåking da.Huff, har hatt noen dager nå som jeg ikke er fornøyd med. Må skjerpe meg nå.

Ha en flott helg alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

[Ellers har jeg gått ned til 79,1 etter 1. veiing. Det er ned 400 gram uten at jeg hadde begynt engang. Det er godt nytt. Får håper jeg klarer å gå ned noe, for jeg syns det er vanskelig å få tid til å rekke å skrive ned alt jeg har spist etter lang arbeidsdag (jobber 100%), middag, barn (en jente på 1,5 år) og legging. Jeg har sikkert ingenting å syte over i forhold til andre, men sånn er nå livet. (pluss at vi bygger et hus i hagen da...)

 

Veldig hyggelig med tilbakemeldinger foressten. Ikke prøvd dette med forum før..

 

Så bra at du har gått ned litt allerede. Grip fatt i det og bli inspirert til å stå på videre. Bare pass på at du spiser sunn mat hele tiden for da kan du spise mye mat i løpet av en dag. Jeg setter meg ned i seks tiden og skriver ned alt jeg har spist i løpet av hele dagen. Har heller ikke tid til det iløpet av dagen.

Da ser jeg hvor mange kcal jeg har igjen til kveldsmaten og spiser til jeg er på 1600 kcal. Det kan derfor ofte bli mye mat på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lo godt av historien med katten. Ser det for meg. Minner meg om meg selv som liten. Jeg fant også på masse sånne ting før mamma om hjem fra jobben. Skjønner at det ikke var like moro for deg som kom hjem til det WvW.

 

Det er en nydelig morgen som krever masse måking før vi skal til mormor på besøk. Ha en fin dag! Og husk på fristelsene i helgen....

Har allerede brukt opp mine kosemerker på 2 glass vin i går og litt godis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Så er denne lørdagen over og jeg har heldigvis greid å holde meg til den maten som jeg kan spise. Har vært vanskelig å se ungene spise godteri og chips, men jeg har greid å ikke røre noe. Jippi!!!

 

I morgen er det jo morsdag så da kan jeg tenke at det dukker opp noen fristelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte meg også fint gjennom lørdagen. Var i bursdag, men fikk torsk til middag og det var jo helt supert.

 

SKar opp masse gulerøtter til kvelds for meg selv og lagde dip av TIne Sans ekstra lett rømme. 200 kcal for hele boksen og det gikk med... Men jeg satt stappa mett uten behov for godis og med god samvittighet.

 

Godt tips!

 

GOD MORSDAG - til alle dere som er mammaer ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morsdag!

Har spist litt gele i dag, og et lite stykke kake. Holdt meg langt unna cola, selv om det ble servert i min mors middagsselskap, så i bunn og grunn er jeg fornøyd med meg selv på denne utskeielsens dag.

Hadde tenkt å drikke litt alkohol i går kveld med noen venner som skulle stikke innom, men måtte hente min sønn på kort varsel så det ble ikke noen ekstra kcal den kvelden, og det var vel like greit.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var! Man må tenke positivt for å holde ut og da er det viktig å huske på de tingene man kunne ha dytta i seg, men ikke gjorde.

 

Cola og vin (som WVW unngikk) er mange kcalorier spart!

 

Jeg spiste kyllingvinger i dag og tenkte at jeg var flink med salaten ved siden av. Æsj!!!! Det var altfor mange kcal.

 

Derfor lagde jeg grønnskaksuppe etterpå som det er veldig lite i og veldig sundt. Så har jeg vært både flink og ikke flink.

 

;Men samboern min har vært fyllesjuk i dag og kjøpte seg mc donalds mat. Ingenting til meg og ingen sniking på pommes frit' en. Veldsig stolt av meg selv for det. Det hadde jeg ikke klart hvis jeg ikke hadde gått på kurs....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Håper alle har hatt en fin morsdag(dere som er mødre da) Er ikke sikker på om alle på tråden er det.

 

Alle her inne er så vanvittige flinke. Det er så viktig å minne seg selv på de tingene som vi kunne ha spist med ikke gjorde. Det krever vilje og styrke til å greie å endre mønster å stå over slike fristelser som dukker opp.

 

Jeg for min del har planlagt morsdagen slik at det ikke skulle dukke opp noe kake i dag. Jeg elsker kake og kan gjerne ende opp med å spise 4-5 stykker kake på en morsdag. Jeg kjøpte masse frukt i går og sa til ungene at jeg ønsket meg en god fruktsalat i morsdagsgave. I dag morges ringte jeg til mamma og sa at hun ikke trengte og ha noe mer en is til oss så tok vi med fruktsalat og kom på besøk.

 

ungene fikk masse is og jeg spiste masse god fruktsalat med vaniljekesam ved siden av. Nyyyydelig:) Og kjempe lite kcal.

Gleder meg til veiing til tirsdag for etter denne helgen må det vel bli et bra resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned hele 200g.

 

Negativt:

-det går så saaakte

 

Postitivt:

-tross alt NED

-gikk ikke opp selv om jeg hadde noen utskeielser

-det som ikke vises på vekta tar jeg igjen i midjemål, inn 1,5 cm denne uka og 9 cm totalt

 

 

Ergo: mer positivt enn negativt (kanskje det til og med er litt positivt at det går sakte), så jeg får være fornøyd da :D

 

Er nå 70,4 og har gått ned 0,6 kg totalt. Kommer til å løsne snart, kjenner det på meg! :P

Sambo kommer på torsdag så dette blir ingen lathansuke. Satser på å få noen trimpoeng ute i snøen med 4åringen.

 

Ha en fin dag og en fin uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Da var jeg på veiing i går!

Gikk opp 300gr sist..

Men i går viste vekta 69,9!!!!:)

EEEndeli nede på 60tallet heheh

midjemål er nå 82cm 3cm denne uka. totalt 6cm

Jeg er strålende fornøyd=)

Ikkje vert flink å telle kcal denne uka. har gådd en del på ski.

Elles ikke spist etter kl 21, og drukket mye vann.

Håper det går bra med dere andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enkelt med denne morsdagen=)) Alle har stortsett kaker.

For min del bestemte jeg og resten av familien oss, for at vi skulle ut på tur.

Pakket sekken med frukt, kaffi,salat og pølser på termos til jenta og mannen.

Så gjekk vi i lysløypa på ski 1 time. stor stas før jenta mi på snart 3.

Var på besøk med min mor etter på, og jeg tok et lite stykke kake.

 

 

Håper alle hadde en flott morsdag=))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med kurs og veiing.

Ned 1,3 kilo:)

Er kjempefornøyd.

Bare inn 2,5 cm totalt på målene, det er ikke så bra.

Har ikke trimmet så mye de siste dagene. Men det virker som det bare har løsnet nå. Skal forsette i samme spor som den siste uken og se om jeg greier en kilo til neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye ned? Dere er flinke! Jeg gruer meg veldig til i morgen. Første skikkelige veiing etter første uke med slanking. Har skrevet ned alt jeg har spist, og ligger på 1250-1650 kcal per dag, med flest av de dagene på13-1400 tallet. Mulig det er litt lavt... Veit jeg bør få i meg mer midt på dgen, men ender opp med å være mest sulten på kvelden. Må prøve å gjøre noe der.

Noen som har tips til mellommåltider som er raske og enkle?

Hilsen en som krysser fingrene for i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 0,7 kg denne første uka. Det er jeg velig glad for. Bare 1 cm inn i livet, men det er greit. Bedre enn ingenting!

 

Veier nå 78,4 kg.

13,4 kg til målet.... (huff så lang vei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg kommet hjem fra hytte tur. Har vært sammen med svigerforeldrene mine hele helgen og spist den maten som svigermor lagte.

Jeg har grillet pølser på bålet og ikke greid å holde meg unna godteskålen om kvelden.

Heldigvis så har jeg mandagen før det er veiedag til tirsdag. Får spise kjempe lite i morgen. Håper alle har hatt en fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,9 til 69,5! Storfornøyd ;) Minus enda en cm på midjemålet, og alt dette etter frokost, og ikke før, som jeg pleier. Fikk mensen på torsdag - har implantat så jeg har den ca 2 ggr i året, og denne gangen kom den selvsagt samme dag som smabo kom hjem... :) Ihvertfall var jeg litt redd for å veie meg mtp den..Men gikk bra!

Var på kostymeparty på lørdag, jeg og sambo krangla og han er sur enda.. Jeg har bestilt unnskyld-blomster til han så jeg håper han blir glad igjen før i morgen... Vi skal jo tross alt reise bort! Huff nei dette er ikke hyggelig. Som jeg tror jeg har nevnt tidligere her på tråden så har jeg vært uten alkohol lenge for jeg blir så sinna av det, og det fikk jeg da atter bekreftet denne lørdagen. Tror det er best jeg blir total avholds jeg..

Noen som har tips om hvordan blidgjøre en sur mann? (Og det haster litt, jeg har det ikke så bra når det er slik som det er nå - han har jo nettopp kommet hjem og skal snart dra igjen..)

 

Hjertesukk fra WVW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt som deg VWV. Da er jeg nede på 77,5 - 1,6 kg ned på to uker. Det går riktig vei og jeg er veldig glad. Mål om 5 kg til påske og da er det bare 3,4 kg igjen. Det vil jeg gjerne klare. (inn 5 cm i livet på 2 uker!!!!)

Skal i korketrekkern og ake med ungdommene min (jobben) i dag og det er jo litt trim. Og masse moro!!!

 

 

Ellers har jeg full forståelse for dårlig stemning med "sur" mann. Det er kjedelig. Samboeren min i dag blir omtrent aldri sur, men har hatt en før som var veldig moody. Slitsomt. Små lapper kan jo hjelpe på. KListre litt post-it lapper på spielet på badet, utgangsdøra etc med "Elsker deg" beskjeder etc. Kan hjelpe.

 

Ellers må du ikke la det gå ut over motivasjonen din. Prøv å holde følelsene adskilt hvis det går ann. Man blir ofte litt påvirket av sånne ting og i alle fall jeg finner tyisk sånne unnskyldninger for å dytte i meg godis eller andre kalorier.

 

Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marthe123

Jeg har samme problem...

Ut fra utregningen til denne linken: http://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

Så har jeg følgende:

 

Hvilestoffskifte: 1435 kcal

Energiforbruk før trim: 1866 kcal

Mitt daglige energiforbruk:2437 kcal

 

Jeg skal vel da ligge på meny 3.

 

Men:

Jeg spiser aldri mer enn rundt 1300 kalorier, og føler jeg har gjort noe galt hvis jeg spiser litt over 1400 kcal om dagen

 

Burde vel spise mer,men syns det høres så rart ut..

 

Jeg er jo aldri sulten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...