Gå til innhold

Spiser jeg for lite?


Gjest oppogner

Anbefalte innlegg

Hvis ikke middagen holder meg mett lenge nok og jeg er veldig sulten, spiser jeg kveldsmaten min sammen med ungene etter Barne-TV.

Da koser jeg meg med en yoghurt senere, eller en kopp kakao (uten sukker vel og merke. Har litt problemer med å dekke melkebehovet...)

 

Ellers prøver jeg å drøye kveldsmaten så jeg kan kose meg med den til nyhetene, men det blir kanskje litt sent igjen.

 

Jeg drikker Pepsi Max hver dag, kanskje derfor jeg ikke går ned da?

Har også hørt at det er ja-drikke.

Men aspertam (søtstoffet) er jo ikke helt bra.

Har redusert mengden betraktelig ettersom jeg har økt vanninntaket, da er jeg rett og slett så full av vann at det ikke er plass til så mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar

Jeg spiser kvelds klokka 20. Går greit det synes jeg, men om jeg er litt lengre oppe enn vanlig pleier jeg å spise en gulrot el.l. senere på kvelden - alt ettersom. Synes selv jeg har kommet inn i et veldig godt mønster når det gjelder mat og spisetider. Av og til kan jeg kjenne meg mer sulten enn andre dager, men merker at kroppen begynner å bli vant til det. Og det er jo fint :)

 

Ang. pepsi max - jeg drikker det ikke selv men mener jeg leste noe om at aspartam lurer hjernen til å tro at det er sukker du får i deg og følgende vil ha mer sukker. Aner engentlig ikke, selv er jeg (forhenværende) cocakoliker og for meg er det enten det eller ingenting! :)

 

Gikk meg lang tur i går og kom hjem igjen småhalt og med hoven ankel. Så nå blir det ikkeno gåing i annet enn slippers frem til det .... ehm dumme gnagsåret er borte. Kjipt, men ikke så mye jeg kan gjøre med det. Tenkte først at jeg kunne jo melde meg inn i exerto, men bredbåndet mitt er ikke bredt nok :) DA ble jeg sur da, stedet jeg bor på er såpass lite at jeg må reise ganske langt til nærmeste treningsstudio, og når jeg ikke kjører bil selv så går det ikke. Hadde knapt nok gått MED bil. Får gå til innkjøp av treningsDVD eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exerto har jeg aldri hørt om, så jeg tok en titt og det høres jo bra ut!

Har en trenings DVD her som jeg bruker mye. Den er fra Iform og skal ha funksjonelle øvelser for hele kroppen. Blir hvertfall svett og sliten av den.

Vurderer å gå til innkjøp av en eller to til så jeg har litt å variere med.

 

Glemte jo å si at selv om jeg ikke har gått ned i vekt, så er jeg 2 cm mindre rundt midjen! Så tilsammen blir det 4 cm, men altså bare 200 gram på 3 uker. Ganske stusselig med de grammene, men jeg trøster meg med at det har kanskje kommet et par muskler i steden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart muskler, blossom :) og de veier som kjent mer enn fett, og når du først har fått mer muskler så forbrenner de jo mer fett også - må da være noe som kan kalles en GOD sirkel. plutselig gjør vekta et hopp skal du se :)

 

PS: Noen av dere som har peiling på hvordan jeg kan regne ut kcal i retter jeg lager selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins kanskje andre metoder å gjøre dette på, men slik er sånn jeg gjør det:

 

1) Noter ned hva du bruker og hvor mange gram av hver.

2) Finn via en matvaretabell næringsinnholdet på matvarene du har brukt.

3) Regn ut hvor mange kcal hver enkelt matvare du har brukt består av. Det står som regel per 100 g i slike tabeller så det er lett å regne ut. (Del tallet fra tabellen på 100 og multipliser med gram du har brukt).

4) Legg sammen totalmengden i gram på alle varene du har brukt. (Husk å legge til mengde vann om du bruker det i retten)

5) Legg tilsvarende sammen totalt kcal innhold på de samme varene.

6) Divider total kcal på total gram. Da har du næringsinnholdet i kcal/g i retten din, gjennomsnittlig.

 

Så er det bare å finne ut ca hvor mange gram du kan spise til den menyen du følger eller den mengden kcal du måtte ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Jeg spiser også mye av maten min på kvelden. Jeg spiser frokost, lunsj og middag og når kvelden kommer pleier jeg å ha spist mellom 800 og 1000 kcal. Da pleide jeg tidliger å ta en yoghurt og et glass Pepsi Max, men nå har jeg jo bestemt meg for å spise 1600 kcal hver dag så nå blir det mye spising på kvelden.

Jeg begynner gjerne med havregrøt ca kl 19.00 og så spiser jeg skive til nyhetene kl 21.00. Noen ganger spiser jeg knekkebrød igjen kl 22 fordi jeg bare ligger på 1300 kcal. Jeg burde nok spise fruktrasjonen og melkerasjonen på formiddagen i stedenfor å spare så mye mat til kvelden. Etter at jeg gikk opp til 1600 kcal så er jeg faktisk blitt mer sulten. Spesielt på kvelden. Jeg har lyst på mat hele tiden. Når jeg kontrollveide meg hjemme idag hadde jeg gått opp en kilo siden jeg veide meg hjemme på mandags morgen. Det er kanskje fordi det er for mye med 1600kcal eller så er det forde jeg spiser for mye mat på kvelden.

Hva tror dere?

 

I dag har jeg bestemt meg for å spise mange små måltider for å prøve å øke forbrenningen. Er det noen som har erfaring med dette? Lurer på hvor mange dager jeg må holde på med det for at det skal virke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Tar en liten oppsumering på de som har vært innom denne tråden:

 

Oppogner:36 år,158 cm, Startvekt 70,9 Mål 59,9, nå 70KG

WVW: 160 cm, startvekt 71 KG mål 58 KG, nå 70,7

Xlinnka: 158 cm, Startvekt 73,9 KG, Nå 71,2

Skrulle: Har gått ned 30 KG(fantastisk flink)

Blossom:158 cm, Startvekt 78KG Nå 70 kg

Bitten70:38 år, 156 cm, 65,9 KG, mål 55 KG

Godin72: 160 cm, Startvekt 72 KG

EleResa:

 

Fint om dere kommer med de opplysningene som mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Håper dere har hatt en fin helg alle sammen:)

 

Jeg har vært kjempe flink denne helgen, spist riktig og trimmet masse.

Igår ble vi invitert til noen venner på middag. Det fikk vi taco suppe. Det var kjempegodt, men det var litt vanskelig å regne ut hvor mange kcal jeg spiste til den middagen.

Etterpå brukte jeg alle kosemerkene som jeg har samlet opp i løpet av uken på en liten porsjon med is med peanutter, nonstop og sjokolade saus. Det var bare helt fantastisk. Greide å bare ta en liten porsjon og så stoppe der.

 

Jeg har trent to ganger om dagen de siste dagene. En gåtur på en time, og så kombinerer jeg det å stå litt på en steppemaskin med litt styrketrening.

Dette gir vel resultater til tisdag får jeg håpe.

Blir spennende i morgen når flere av dere skal ha veiedag.

Ha en fortsatt fin helg alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er å trimme da, oppogner :) Har vært dårlig med den greia her pga ... ja riktig, ganagsåret, men er på rett vei nå så skal trå til neste uke! Fant "fat burning for dummies" på bokhandelen, så nå er det ingen unnskyldning lenger, her skal det brennes fett :)

 

Ellers har det vært en rolig helg for min del. Spiste 30 gr potetgull på lørdagen, men synes ikke det var noe godt egentlig... Men var så dritlei druer at jeg måtte prøve. Har fylt på fruktlageret nå så da greier jeg å styre meg i uka ihvertfall.

Tror ikke på noen særlig vektnedgang i morgen i og med at jeg bare har 3 trimpoeng denne uka, men jeg kommer sterkere tilbake, sann mine ord! Må kanskje revurdere delmålene mine litt, hadde ikke vond hæl med i beregningen der.

 

Har veid og regna ut ant kcal så det spruter i dag, begynner å få teken nå ja :) Ellers har jeg vært meget flink og spis fornuftig og til rett tid. Skal prøve litt mage-rumpe-lår-armer-trening når kveldsfreden senker seg. Må jammen henge i nå, sambo kommer om 11 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Så kjipt med det gnagsåret ditt WVW:(

Men det er jo lurt å ta litt øvelser på gulvet. Typisk stramme opp mage og rumpe litt. Jeg har begynt med det de siste dagene og det kan nok være like effektivt som å ut og gå en tur. Det får en jo muskler av og det hjelper jo med masse muskler for å holde oppe forbrenninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipern, bare 100g ned til 70,6. Meeen det har jo ikke gått en hel uke siden sist jeg veide meg oooog det har vært lite trim, så får se neste mandag :) Har gått ned noen cm her og der da, -4,5 cm denne uken og -21 cm totalt.

 

Lykke til til dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Sprakk forrige uke og endte på ca 1300-1600 kcal og vekta endra seg ikke det spøtt...og jeg trente veldig bra.....

 

Kjenner jeg blir motløs når det ikke skjer noe. Klærne er like trange... hadde enda de vært litt løsere så kunne jeg i det minste trøste meg med at målene går ned men de gjør ikke det heller...Skjønner ingenting jeg...

 

Har ført kaloritelling og hatt ca 1000 kcal i underskudd hver dag og da burde det i omregning bli nesten en kg fett ned, men neida ikke denne jenta nei...

 

noen gode råd sånn på tampen før jeg sultestreiker?

 

Jeg har i tillegg klart å gå for mye slik at jeg nok har overanstrengt bena ...Fikk dritvondt foran på skinnleggen når jeg skulle gå tur til morningen i dag... klikk

 

Jeg blir deperat hvis jeg ikke får gått tur.... det er så deilig å få frisk luft... skal prøve meg på nytt etterpå men med joggesko istedetfor fjellskoene...så håper jeg at jeg ihvertfall kan gå en liten tur

 

Håper dere andre har bedre nytt enn meg...

 

Stå på..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en liten oppsumering på de som har vært innom denne tråden:

 

Oppogner:36 år' date='158 cm, Startvekt 70,9 Mål 59,9, nå 70KG

WVW: 160 cm, startvekt 71 KG mål 58 KG, nå 70,7

Xlinnka: 158 cm, Startvekt 73,9 KG, Nå 71,2

Skrulle: Har gått ned 30 KG(fantastisk flink)

Blossom:158 cm, Startvekt 78KG Nå 70 kg

Bitten70:38 år, 156 cm, 65,9 KG, mål 55 KG

Godin72: 160 cm, Startvekt 72 KG,MÅL 62 kg 36 år

EleResa:

 

Fint om dere kommer med de opplysningene som mangler.[/quote']

 

La til alder og mål...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Til WVW!

100 Gram er jo iallefall litt. Og det er jo i riktig retning. Du har jo gått inn en del i cm. Du får bare trøste deg med det. var der onsdag du veide deg sist?

 

 

Godin 72!

 

Jeg tror du bare må smøre deg med tålmodighet så skal du se at det går kjempe bra. Jeg synes du er flink jeg. Du trener mye og spiser riktig. Kanske du skal prøve og øke forbrenningen ved å spise et lite måltid annen hver time i noen dager. Det var et tips som kurslederen ga til oss forrige gang. Ellers burde du vel ikke gå så langt ned i kcal som 1300?

Kanskje du spiser for lite i forhold til å mye du trener? kanskje kroppen din ikke vil slippe på fettet fordi den får for lite næring. GR anbefaler jo å ikke gå mer ned enn 500-800 kcal mindre enn det en forbruker. Ikke vet jeg, det er vanskelig å vite hva en gjør feil når en står stille om en spiser for lite eller for mye. Men det ødelegger iallefall forbreningen å spise for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med oppogner der Godin, det er viktig at du spiser NOK. Man skal helst ikke ligge mer enn 500-800 kcal under forbruk, så 1000 under er kanskje litt mye? Jeg går ultraseint ned selv, og det er ganske irriterende når jeg jobber hardt for det (synes jeg selv ihvertfall). Hver enkelt må vel bare prøve seg fram til hva som funker best - noen må spise mer, andre mindre, finne en treningsstil som passer osv osv.

 

Jegg oppogner, det går da riktige veien ihvertfall, om enn tregt.. Men som du sier så har jeg gått innover og det er jeg veldig fornøyd med. Fikk på meg en gammel bukse i dag, dvs jeg fikk den på for to uker siden også, men da var den trang. Nå er den akkurat passe :) Onsdag jeg veide meg sist ja, så blir nok en snikveiing på onsdag (hysj) :)

 

Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en liten oppsumering på de som har vært innom denne tråden:

 

Oppogner:36 år' date='158 cm, Startvekt 70,9 Mål 59,9, nå 70KG

WVW: 28 år, 160 cm, startvekt 71 KG mål 58 KG, nå 70,7

Xlinnka: 158 cm, Startvekt 73,9 KG, Nå 71,2

Skrulle: Har gått ned 30 KG(fantastisk flink)

Blossom:158 cm, Startvekt 78KG Nå 70 kg

Bitten70:38 år, 156 cm, 65,9 KG, mål 55 KG

Godin72: 160 cm, Startvekt 72 KG

EleResa:

 

Fint om dere kommer med de opplysningene som mangler.[/quote']

 

 

La til alder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Så bra at den buksa passet bedre nå.

Det er sånne ting som gjør at en får lyst til å stå på videre.

 

Helt enig med deg i det å bytte navn på tråden. Jeg har tenkt på det jeg også, men har ikke kommet frem til hva vi skal kalle den.

 

Kanske: På vei under 60 kilo. Vi har jo alle et mål om å komme under 60(iallefall de fleste)

Eller kan vi ha noe med høyden våres? vi er jo ikke så høye noen av oss ca 156-160.

Eller ned 10 kilo til sommeren?

 

Kan dere komme med forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jeg hører....jeg vet det høres lite ut med 1300 kcal daglig men utifra en karloriregner jeg prøvde forbrenner jeg ikke mer enn 1500 kcal på en dag jeg er i ro. Hvis jeg ikke trener er jeg ganske stillesittende av meg siden jeg er delvis sykemeldt...så jeg har tatt høyde for det som grunnforbruk.

 

Deretter legger jeg inn alt jeg spiser og trekker fra trening. Utifra det prøver jeg å være 1000 i minus for å klare å gå ned 1 kg i uka. trenger ikke det hver uke men hyggelig med en uke eller 2 med litt mer nedgang for å kommme igang å føle at det går riktig vei...deretter ca 0,5kg i uka håpte jeg da lissom...

 

Men sliter jo med nedgangen i det hele å store...skal prøve meg på annen hver time fra onsdag av....skal på aktivitetsdag med ungene på skolen og deretter på jobb så det blir vanskelig i morgen. Kan hende forbrenningen er helt på tur for alt jeg vet ....

 

Vurdere å få legen til å skrive ut resept på Reduxin for å få litt hjelp til å holde forbrenningen oppe...

 

Klarte å gå tur med joggesko...kunne ikke lange ut men det gikk i alle fall :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Jeg fikk Reduxin av legen mim for noen år siden. Det var helt forferdelig. Jeg mistet lysten på mat, det var det eneste som var positivt med det. Det var så mange bivirkninger med de at jeg ikke orket å bruke de i mer enn en uke. Jeg fikk hjerte dunk, det var helt umulig å sove om natten, og jeg følte at jeg hadde tatt speed(har ikke prøvd det, men kan tenke meg at det er ca slik) Jeg gikk ned 1 kilo på en uke. Når jeg kuttet ut tablettene kom matlyste til bake og jeg spiste som om jeg aldri hadde sett mat før.

Etter ca et halvt år begynnt jeg å ta en tablett annen hver dag for å se om det ble bedre da. Det var like grusomt da. Aldri mer, det frister ikke meg når det er slike store bivirkninger med de. Jeg har snakket med 2 andre som har prøvd og de sier at de raste ned i vekt, men de kiloen kom på med en gang igjen når en slutter.

 

Har også prøvd en pille som skulle hindre kroppen i å ta opp fett. Jeg fløy på do hele tiden og hadde kjempe vondt i magen. Da luktet det så vont at det var skikkelig pinlig. En må være sykemeldt når en går på slike tabletter tror jeg. Jeg orket ikke å gå på jobb iallefall.

 

Veldig negativ her, men dette funka ikke for meg. Det kan jo være at det er andre her inne som har andre erfaringer med dette enn jeg? Det kan jo være at det er riktig for deg, men jeg tror det beste er å lære seg å spise sunn mat og trimme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en liten oppsumering på de som har vært innom denne tråden:

 

Oppogner:36 år' date='158 cm, Startvekt 70,9 Mål 59,9, nå 70KG

WVW: 160 cm, startvekt 71 KG mål 58 KG, nå 70,7

Xlinnka: 26 år,158 cm, Startvekt 73,9 KG, Nå 71,2

Skrulle: Har gått ned 30 KG(fantastisk flink)

Blossom:158 cm, Startvekt 78KG Nå 70 kg

Bitten70:38 år, 156 cm, 65,9 KG, mål 55 KG

Godin72: 160 cm, Startvekt 72 KG

EleResa:

 

Fint om dere kommer med de opplysningene som mangler.[/quote']

 

Da var min alder her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Var på veiing i går... og resultatet er opp 0,3 kg

Så ligger nå på 71,5.

inn 1 cm i midjen nå 85cm

Har gjort de meste riktig, men spist litt mer, hadde 13,5 trimpoeng.

Ellers skeia ut litt i helgen, men spiste ikke over 1800kcal.

 

Så mine mål er å forsette å spise enda litt mer;) (i følge kurs leder)

Litt flinkere med faste måltid, og ikke spise masse om kvelden.

Har en tendens til sen kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt av tråden deres nedover og ser at jeg passer inn i høyden i alle fall. Jeg er 158 høy og 32 år gammel. Begynner på internettkurs med første veiedag i morgen (blir onsdager).

Ligger nå på 79,5 kg og det er nok litt høyere enn de fleste andre her. Har faktisk trivselsvekt på 65 kg. Har ganske kraftig benbygning, men tenker også først og fremst at trivselsvekta skal være mulig å nå og forhåpentligvis beholde.

 

Jeg har gått flere kurs tidligere og dette er det eneste som hjelper for meg. Piller, nutrilett og andre ting har jeg aldri fått noe ut av. Klarer ikke følge opp godt nok når jeg ikke har noen som følger med meg. Krysser fingrene for at internettkurs skal funke.

 

Hilsen Binga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :) Blir spennende å høre hvordan det er med internett-kurs, vurderer selv om jeg skal eller ikke skal, har kommet frem til at jeg skal prøve selv først.

 

Lykke til i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...