Gå til innhold

Hvem er hvem?


Koalamamma

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være fint med en liten presentasjonsrunde her på forumet.

Fint om dere har lyst til å joine med litt info om hvem dere er, og om dere er gravid eller ammende.

 

Koala:

*gravid i 14.uke med ett barn i magen

*termin 2.sept 2009

*har to jenter fra før på 3,5 og 6 år

*38år (har derfor vært på tidlig UL og duotest)

*gift

*100% stilling, fast ansatt, ikke sykemeldt

*gikk på nettkurs i høst og fortsatte på gravid/ammende (nettkurs) i februar/mars

*sliter med kg fra tidligere svangerskap og var 10kg i + før dette, har nå gått opp 4,8kg men stabilisert meg de siste 3ukene :)

*mål for totalvektoppgang er 13kg i dette svangerskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Leverpostei:

*Jobber med vektnedgang etter 3 barn på 5 år.

* Minsta er 5mnd og har mistet 18 kg fra hjemresisdato på sykehuset. 10 kg siden jeg begynte her inne og det er det jeg går etter.

* Har 2 gutter it illegg på 3,5 og 5,5 år

* Student, skal bli sykepleier når jeg blir "stor". Har for tiden permisjon

* 29 år, har samboer.

* Ammer

* Mål: ned 22 kg til sammen. Har 12 igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* ei jente født 3/4-09

* en gutt på 3,5 år fra før.

* 31 år, gift

* fast jobb, 100 % - har gått ut i permisjon :)

* 176 cm høy

 

* gikk ned 15 kg+ våren 2004 til 82 kg (de første selv, så nettkurs her)

* gikk opp alle igjen pluss noen til sist jeg var gravid, kiloene limte seg fast, og klarte til slutt og slite meg ned 10 av dem igjen i 2007/2008 til 88 kg.

* gikk opp 14,3 kg dette svangerskapet.

* vekt når jeg kom hjem fra sykehuset 97,5

* vekt 16/4 94,0

* etter diverse komplikasjoner etter siste fødsel håper jeg å være igang igjen her 1/5, fra begynnelsen blir fysisk aktivitet hovedfokus, så håper jeg ammingen hjelper med mer denne gangen enn sist.

 

MÅL: 75 kg :) 19 kg igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babybell:

*gravid i 6.uke med førstemann:)

*termin 30.oktober 2009

*33år

*samboer

*100% stilling, fast ansatt, ikke sykmeldt enda, men blir nok symemeldt eller hva en kaller det når jeg får bulende mage pga yrket... ( ikke passende for gravide damer) Men ønsker å jobbe lengst mulig da, så derfor viktig å holde meg i form.

 

*Har lagt på meg det siste året pga har vært livsnyter. Spist mye god mat og snop. Hadde lagt om kostholdet, og begynnt å trimme når fant ut at jeg var gravid.

( Planlagt, og klaffet på første forsøk) Hadde da et mål om å gå ned 15 kg til sammen.

*mål for total vektoppgang er 10-14kg i svangerskapet, derfor planer om å fortsette å spise sundt, samt trimme. ( altså ingen slanking, men fornuftig kosthold og trim)

 

hitill gått ned: 1,6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* gravid i 14. uke

* termin 4. september

* Har ei lita jenta fra før på snart 2

* 26 år

* samboer

* 100% stilling, jobber 100%

* slanket meg ca 22 kg etter forrige fødsel, men nå er 4 kg sneket seg på igjen... La på meg 16 kg i forrige svangerskap, de var borte 4 uker etter fødsel. Gikk to GR kurs i høst, men tok av lite. Ca 7 kg på begge kurs.

* er fortsatt 10-15 kg overvektig

* målet er å forsøke å begrense vektoppgang ved å spise sunt og gjøre aktiviteter som ikke belaster bekken og rygg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Scorpiogi:

*ammende for tiden, jobber med moderat vektnedgang etter to sv.skap på kort tid, men har alltid vært noe overvektig.

*har en liten gutt på 6,5 mnd og en litt større gutt på 2,5 og en stesønn på 7,5

*Er 26 år

*jobber 100 %, har vært i permisjon til nå, begynner å arbeide neste uke, samt studerer 50 % ;)

*Har gått 3 gravide-kurs og skal snart begynne mitt 3 ammendekurs, skal gå kurs til jeg er ferdig. Har gått i ett år nå.

Første sv.skap gikk jeg opp 25 kg(uten kurs), denne gangen holdt det med 13, takket være greteroede. Nå har jeg tatt av10 kg siden vekta stabiliserte seg etter fødselen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* gravid i veke 20, termin 24.juli 09

* gift, ingen born frå før

* 28 år

* 100 prosent fast stilling

* har tidlegare gått ned i overkant av 20 kg

* manglar 10 kg på ønska vekt før graviditeten.

* ønskjer å behalde ein ok form fram til fødselen, og passe vekta. Har som mål å trene/mosjonere 3-4 gongar i veka. Har vore plaga med kvalme og oppkast til no i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

* skal ned i vekt etter svangerskap, gikk opp 24 kg, ca 9 kg igjen til før gravidvekt.

* har en jente på snart 10 mnd, første barnet. Er samboer.

* 100 % fast stilling, men permisjon frem til 1 aug.

* Målet er ned 10 kg, mest mulig før sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Kvinne, 71-modell, gift, jo-jo-slanker, 166 cm

* 2 barn: gutt -01, jente -04

* gravid, termin 4.mai -09

* var 10 kg overvektig da eg blei gravid, har lagt på meg 13 kg til no...

* vekt no: 91 kg - trivselsvekt 68 kg

* 100% stilling, no aktivt sjukemeldt

 

Orker ikkje slanke meg under graviditeten. Med førstemann gikk eg ned frå 98 kg til 65 kg på eit halvt år - han drakk så godt + eg spiste ikkje gotteri -kg berre rann av meg!

Med nr 2 satt kiloa meir fast, men etter nokre år var eg 68 igjen....

Hm! Vil så gjerne vere slank før eg før eg går ut igjen i jobb våren 2010.

Vil prøve å få av ein del kilo i løpet av første 6 mnd mens eg fullammer.

 

Likevel - tenker mest på å få eit frisk barn for tida - kan ikkje vente til lilleprinsen er her i mai :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Mollo; kjente jeg nesten ble sentimental her, du har termin nesten akkurat samtidig som meg (5 mai), og heeelt merkelig å tenke på at det er snart 1 år siden. Lykke til med prinsen og vektnedgangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Hei, eg er ny her på dette forumet

 

* 31 år, sambuar, 2 born

* ammar 6 veker gammal gut

* opp 30 kg med nr 1, gjekk ned alt før ny graviditet førte til 32 kilo opp

* har 20 kg att til mål om førgravidvekt

 

Etter storesøster brukte eg lang tid på å kvitte meg med kiloane, og endte med å bruke reductil i 3 mnd til å sparke i gong nedgongen. No ønsker eg å gjere det naturleg, og eg stressar ikkje med å gå ned alt, men merkar at eg treng masse fokus på kosthaldet, og motivasjon til å komme meg ut og trille lange turar.

 

klem frå Ellen Propellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg er snart 26 år, går på GR internettkurs for første gang.

- gravid med nr to (sønnen min er tre år)

- samboer

- student. Bor på gård. Vi jobber med hund på heltid, i tillegg til hest som hobby.

- gikk opp 22 kg ved forrige svangerskap, og hadde en del "samboervekt" som hadde kommet på før det.

- har slitt med å gå ned igjen pga mange tragedier i familien som har gjort det vanskelig å fokusere på det.

- er i uke 25, termin 27 juni. Hittil gått opp 2 kg.

- målet er å begrense vektoppgangen i svangerskapet og gå ned igjen til trivselsvekt i løpet av første året etter fødsel.

- 174 høy, trivselsvekt 70 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 35 år tre jenter på 5mnd, 4år og 7år

samboer

100% jobb, men har no permisjon

la på meg 19 kg i svangerskapet, som nå er borte, men ønsker og gå ned under 80 i førsteomgang så får vi se........

er 175 høy så trivselvekten er vel kanskje rundt 70,men det er mange år siden jeg var...

har gått på GR etter 2 svangerskap, men vekten kom på igjenn etter et år.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...