Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

..tråden.

 

Takk det går bra her i gården. Er fortsatt på 56-tallet. Spiser variert og kontrollert' date=' det vil si litt av alt uten å fråtse. I tillegg går jeg fortsatt hver dag tur med hunden, gjennomsnittlig en og en halv time (morning+ ettermiddagstur).

 

Jeg står foran en utfordring: Neste 12 måneder skal tilbringes i USA. Har hørt mye om store, billige porsjoner og mange fristelser. Det er opp til meg selv og velge det sunne alternativet. Selvbeherskelsen får seg en test. På den annen side skal jeg ikke jobbe (permisjon), og da bør det bli mer tid til fysisk fostring. Er spent på min nye hverdag. Tror det skal bli godt med et brudd fra rutinene. Er klar for nye opplevelser.

 

Ha en god helg![/quote']

 

Så fint å høre fra deg, 2rill! Du er imponerende stabil! Jeg er sikker på at du kommer til å takle et år i USA utmerket! Det høres veldig spennende ut.

 

Jeg vil gjerne ned på 56- eller 57-tallet og BLI DER! Det går sakte nedover. I midten av august veide jeg 60,5 kg. Jeg har vært nede på 59 såvidt, men idag veier jeg 60 kg igjen.. Det er to skritt fram og ett tilbake. Jeg har spist mye spicy og sterk mat de siste dagene, har drukket mye. Så jeg håper inderlig på at jeg har endel salt og vann i kroppen jeg kvitter meg med snart. Synes det er kjempeirriterende at vektnedgangen tar sånn tid. Jeg trener lite da energinivået har vært lavt det siste året. Men jeg går ca en time hver dag. Det medfører at jeg skal spise max 1350 daglig, og det er såpass lite at det er vanskelig å få til.. Så derfor tar det tid.

 

MEN idag har jeg faktisk gått igang med litt kostregistrering igjen for første gang på mange år. Greit å sjekke hvor kaloririk salaten jeg spiser til lunsj på jobb er, f.eks. Den inneholdt mindre kalorirer enn jeg trodde. Synes jeg er ganske flink med maten og hadde fortjent raskere nedgang. Vil tro jeg spiser ca 300 kcal mindre daglig enn jeg forbrenner. Jeg må være enda strengere resten av høsten, for jeg SKAL nå trivselsvekta i høst!!

Ny giv fra idag av: Vil tilstrebe 1250 kcal daglig, men 1450 to dager i helga. Så skal jeg gå en times tid hver dag. Hvis jeg har energi til en liten joggetur el. noe, kan jeg spise mer den dagen. Målet er 58,5 kg 1. nov. og 57 kg 1. des.

 

Hvordan går det med dere andre?

 

Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest charliemor

... men her er jeg da en tur innom :)

 

Torill, imponerende stadig stabil!

 

Søttan: Du skal se du fikser dette. Du vet jo veien å gå :)

 

Og j87: Vælkommin hit! Også du vet vel veien nedover. Kunsten å holde vekte er en ganske annen, tenker jeg. Min strategi? Fysisk aktivitet!!!! Jeg har slanket meg tidligere og alltid gått opp igjen så det holder. For tre år siden startet jeg min siste slankekur. Gikk vel ned en 12 kg på et halvt år. Startet samtidig med å jogge. Har klart å opprettholde ca. tre økter i uka med fysisk aktivitet, det være seg jogging, sykling eller ski. Slik har vekta faktisk vært stabil i to og et halvt år :D

 

Stabil, hva er det? For meg betyr det 60 kg +/- 2. I dag viste vekta 59.6 etter å ha vært på godt over 61 i sommer. Er strålende fornøyd så lenge jeg ikke ser 60-tallet, tar tak når jeg ser at vekta er over.

 

Ellers flott med forumet her; her er inspirasjon å finne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, dette her skrev jeg 15.03.09, over to og et halvt år siden. Særdeles tilfredsstillende å se at jeg har holdt vekta over så lang tid :)

 

Vann drikker jeg stadig en del av hver dag. Og fysisk aktivitet har fulgt meg jevnt og trutt hele veien etter at jeg gikk ned i vekt, det kan min treningsblogg fortelle om: http://charliemor.blogspot.com.

 

Dagens vekt: 59.4. Har innsett i løpet av disse årene at 57-kiloen ikke er der jeg skal ligge. Dagens vekt, eller helst en kilo under, er nok mer etter hva denne kroppen er innstilt på.

 

Ja' date=' da har jeg flyttet på meg. Fra "Ned under 10 kilo" til "Hold vekten".

 

Charliemor er jeg. Kvinne på 159,5 cm og 44 år. Siden oktober 2008 har jeg gått ned 10 kg og 15 cm rundt livet. Nå pendler vekta rundt 57 kg, og der har jeg tenkt til at den skal bli i månedene og årene som kommer. Jeg har i hele vinter sagt: "Ingen kunst å gå ned i vekt; større kunst å holde vekten". Nå skal jeg se hvordan det arter seg i det virkelige liv!

 

Planen er omtrent som så: Fortsette med det sunne kostholdet, øke inntaket noe, se til at jeg drikker mine 1 1/2 liter vann eller så hver dag, jogge tre ganger i uka frem mot Sentrumsløpet 3. mai, sykle på frem mot Fredagsbirken i august - og jogge ennå mer frem mot Oslo (halv-)maraton i september :)

 

Jeg har hatt STOR glede av mitt forum "For oss på 160 cm eller deromkring" i "Ned under 10 kilo". Jeg håper at noen rundt 160 cm som skal holde vekten vil bli med meg på veien med en stabil vekt :D[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var utmeldingen et faktum! Har vært på samme senter i 3 år. Jevnt og trutt 2-3 ganger i uken. På det meste var jeg der 6 ganger i uken. Men pga ny jobb for 9 måneder siden, har det blitt vanskeligere med treningen, mye bussreising og mye venting for å gå på saltimer.

 

Jeg er også mye gladere i å gå på gruppetimer enn å trene selv. det så ut til at SATS hadde litt bedre utvalg av gruppetimer og til riktig tid. Fikk ikke vite til når jeg kan trene på det gamle senteret, men får sikkert svar på mail snart.

 

Har notert maten fra mandag og er mer sulten enn før Så håper jeg går litt ned i vekt fremover igjen. Har vært stille en stund føler jeg. Overrasket over at jeg spiser 16- 1800 kalorier og da nesten være litt sulten.. Jeg må ha spist mye mer når jeg stabilserte meg litt. Hehe, vanskelig å holde igjen alltid, men må ta tak i det nå før det går helt skeis..

 

Jeg har en plan (igjen). Forandrer planene litt etter litt for det er alltid noe som kan bli bedre.

 

Jeg vil kutte alt alkoholinntaket til jeg klarer målet mitt på 57kg

 

Tror det er lettere enn å kutte alt snopet. Det har jeg prøvd før og nytter lite hvis jeg ikke er motivert nok.

 

Liker måten dere er så realistiske i forhold til at det alltid vil være utfordringer. Det går ikke så lett som en plett alltid.. Motivasjonen er ikke alltid på topp, men det er godt å vite at en samtidig er bevisst og tar de valgene som vi føler er best, der og da..

 

Jeg håper motivasjonen min kommer etterhvert... Føler av og til at jeg har gale motivasjonsfaktorer.. Og det gjør meg automatisk mindre motivert..

 

Hva vil jeg egentlig? Kommer jeg noengang til å bli fornøyd?

 

Vil føle meg sprekere og bedre i alle slags klær. Det som motiverer meg mest er at jeg vil klare å beholde en jevn vekt resten av livet og at slankingen en dag er "ferdig". Der jeg spiser det kroppen trenger og ikke mer..

 

Heia stabil vekt ! (+ - 2kg)

 

Og en ting til...

 

DET ER MULIG, OG DET KOMMER TIL Å SKJE

 

Håper dere forstår den rotete måten jeg skriver på :)

 

Ellers ha en flott høstkveld videre :)

 

Ps. Husker godt da jeg fulgte 160cm eller deromkring :) var ikke like kjekt etter charliemor forsvant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' dette her skrev jeg 15.03.09, over to og et halvt år siden. Særdeles tilfredsstillende å se at jeg har holdt vekta over så lang tid :)

 

Vann drikker jeg stadig en del av hver dag. Og fysisk aktivitet har fulgt meg jevnt og trutt hele veien etter at jeg gikk ned i vekt, det kan min treningsblogg fortelle om: http://charliemor.blogspot.com.

 

Dagens vekt: 59.4. Har innsett i løpet av disse årene at 57-kiloen ikke er der jeg skal ligge. Dagens vekt, eller helst en kilo under, er nok mer etter hva denne kroppen er innstilt på.[/quote']

 

Hei, Charliemor! Beklager sent svar. Morsomt å lese dette! Jeg ble nesten litt rørt. Har jo vært med deg på veien ned i vekt. Bare noen mndr etter deg, på forsommeren 2009, nådde jeg selv min trivselsvekt på 57,5 kg. Siden den gang har det vært noen kilo opp og ned,flere ganger, men aldri så ille som tidligere. Jeg jobber fortsatt med å komme ned på 57-tallet. Jeg ser at det vil koste, men har vel hele tiden hatt et håp om at det skal bli lettere å holde seg omkring 57 kg etterhvert som kroppens "set point" for vekt går nedover. Målet var å nå trivselsvekta - igjen - ila høsten og deretter BLI DER! Jeg var på god vei, under 60, for et par uker siden. Men så har jeg vært opptatt m rydding og å komme i orden etter oppussing av leiligheten de siste to ukene - og dessverre gitt blaffen i kostholdet. Det får jeg svi for nå. Dagens vekt er 61,5 kg - skrekk og gru! Og jeg føler meg usunn og oppblåst. Dette skal snus IDAG! Jeg kan fortsatt komme ned på 57-tallet før jul, og det er målet. Men selv om jeg har noen få kilo igjen, er følelsen overveiende at dette HAR JEG KLART! Jeg føler meg stort sett fin og fornøyd og synes jeg ser bra ut i de aller fleste klærne mine. Det er deilig!

 

Merker at jeg får mer energi. Sorgen over min avdøde mor er der fortsatt og vil være der i flere år. Men nytt de siste ukene er at jeg av og til kjenner på ekte livsglede, og det er så godt! Og med mer energi kommer større lyst til å trene. Det kan gi mer energi så lenge jeg ikke presser for hardt. Jeg lærer.

 

Gøy å høre fra deg også, j87! Du har også vært iherdig. Det er imponerende med seks treningsøkter i uka. Du er inne på noe viktig ifht motivasjon. Tror det er viktig å ha den rette motivasjonen for å gå ned i vekt - for å kunne bli der.

 

Vi får stå på videre, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest charliemor

Stille her nå. Vel, juleferien har startet for denne læreren. Som har en høst utenom det vante bak seg. Endringer i sivilstatus har ført til at treningen, som jeg har vært så superflink til de siste to og et halvt år, har kommet i bakleksa. Kun to joggeturer i november... Og to i desember. En nå sist lørdag og en i går, tirsdag. Velger å bekjenne at jeg nå er inne på rett trim-spor :)

 

Vekta da? 60.8 i dag. Det er omlag 2 kg mer enn jeg ønsker, men ikke ille. Målet er å alltid se 5-tallet først. Skal se det tallet snart. Bare å få meg noe joggeturer i jula så er mye gjort :)

 

Og planen for jula med alle dens fristelser? Forsøke unngå en del av disse fristelsene. Se til å drikke en del vann, kaffe og Pepsi Max, i stede for å pøse på med sjokolade og kaker. Og så ta noen joggeturer. Tenker det skal bli bra :)

 

Velsignet jul til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille her nå. Vel, juleferien har startet for denne læreren. Som har en høst utenom det vante bak seg. Endringer i sivilstatus har ført til at treningen, som jeg har vært så superflink til de siste to og et halvt år, har kommet i bakleksa. Kun to joggeturer i november... Og to i desember. En nå sist lørdag og en i går, tirsdag. Velger å bekjenne at jeg nå er inne på rett trim-spor :)

 

Vekta da? 60.8 i dag. Det er omlag 2 kg mer enn jeg ønsker, men ikke ille. Målet er å alltid se 5-tallet først. Skal se det tallet snart. Bare å få meg noe joggeturer i jula så er mye gjort :)

 

Og planen for jula med alle dens fristelser? Forsøke unngå en del av disse fristelsene. Se til å drikke en del vann, kaffe og Pepsi Max, i stede for å pøse på med sjokolade og kaker. Og så ta noen joggeturer. Tenker det skal bli bra :)

 

Velsignet jul til dere alle.

 

Hei Charliemor!

 

Godt å høre fra deg igjen. Men det virker som du har hatt en tøff høst med endring i sivilstatus. Du holder vekta fint!

 

Jeg for min del har hatt det tøft siden tapet av min mor i mars. Jeg har grått mye, og det har vært tungt med juleforberedelsene. Nå som jeg er hjemme hos min far, kjenner jeg at det er godt å være sammen med familien i jula uansett. Tror det nye året vil bringe spenning og glede.

 

Oppi det triste har jeg vært innstilt på å holde vekta. Det høres jo overfladisk ut når jeg har mistet min mor. Men samtidig er det noe med at det ikke hjelper å stappe seg heller. Snarere tvert imot - man trenger ikke selvforakten i tillegg. Jeg har forsøkt å gå ned ila høsten og var nede i 59.5 kg nå for et par uker siden. Jeg har ikke hatt krefter til å trene, men har gått endel turer i byen og hjem fra jobb og forsøkt å ligge under 1500 kcal daglig i inntak. Jeg mener selv jeg hadde fortjent å gå ned mer, men forbrenningen er nok ikke den høyeste, og siden jeg ikke trener, merkes hver minste utskeielse i matveien på vekta.

 

Hva nå i jula? Jeg har tendenser til, slik som det alltid har vært tidligere, å gi meg selv slakk når jeg kommer hjem til opphavet i feriene. Det er lett tilgang på alskens god mat og godterier, og spesielt nå i jula. Jeg har spist for mye søtt de to dagene jeg har vært hjemme. Jeg har trillet marsipankuler og lagd kake, noe som ikke er bra for meg.. Det er umulig å småspise. Så jeg angrer allerede på mye..

 

MEN NÅ kommer forskjellen fra mitt tidligere liv: Jeg skal ikke tenke at "pytt, pytt, jeg lar det stå til, så skal jeg ta grep etter nyttår".. Jeg orker IKKE å gå opp i vekt i jula, slik det alltid har vært før. Jeg skal fra idag igjen forsøke å holde meg i skinnet. Jeg skal gjøre mitt beste for å spise under 1500 kcal daglig - bortsett fra et par viktige dager i jula - og helst gå en time hver dag - hvis det ikke blir altfor dårlig vær. Målet er å veie max 60 kg når jula er over.

 

Og etter jul? Da håper jeg at jeg har krefter til å være med i aktivitet. Jeg skal ta et 3 mndrs kurs i LONDON fra 5. jan., og jeg håper at omgivelsene vil inspirere til laaange spaser- og shoppingturer :) og at tilværelsen uten kjøkken (!) vil føre til mye brødmat med skikkelig pålegg, lite fet og søt mat og mye frukt og grønnsaker. Jeg skal forsøke å benytte meg av miljøendringen til å kvitte meg med dårlige vaner, dvs for mye søtt og litt for lite "vanlig mat"..

 

Ja, dette ble et langt innlegg - mest for å motivere meg selv, kanskje :).

 

GOD JUL OG GODT NYTTÅR TIL ALLE DERE SOM SKAL HOLDE VEKTEN I JULA!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Litt seint, men godt nyttaar allesammen! Haaper dere er i gjenge.

 

Snart tre aar siden jeg meldte meg inn i klubben, da veide jeg 69,5 kg. Naa er jeg spent paa om jeg har klart aa holde meg innenfor trivselsbeltet mitt (55-56) etter fire maaneder i USA med tilgang paa billige resturanter med digre porsjoner. Julen var en utfordring med sultne nordmenn paa besoek som ville teste spisestedene i byen :unsure: Men koselig var det, lell. Skal veie meg fredag morgen, paa treaarsdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:) sitter på bussen på vei til Oslo. Har skumleste litt og føler at dette er det riktige forumet for meg. Jeg veide 57, 5 i oktober og sluttet da og føre opp matinntaket på gr. Dette førte til vekt på 60,5 kg etter julen.......

 

Veide 59,9 på mandag. Målet er å gradvis gå litt ned, men ha fokus på trening. Går en fast runde i skogen hver dag som tar ca 1 time og 10min. I vår trenet jeg step og vannaerobic i tillegg. Har hatt problemer med ryggen så har treningsforbud til jegbhar fått tatt MR i feb.

 

Jeg er 43 år og har 4 barn, de eldste er flyttet hjemmefra. Minstemann er snart 3 år.....

 

Det er jammen ikke mye mat en skal spise, eller rødvin å drikke for å fylle dagens kvote!

Så det er bare å trene i vei for å holde kiloene unna. Forstår faktisk at det er så mange overvektige i Norge!

 

Håper jeg får litt ekstra treningsinspirasjon her inne :D

 

Rødvin og pizza i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:unsure: Som jeg egentlig kjente: Litt opp i vekt til 57,2 kg. Det er tross alt 12 kg lettere enn for tre aar siden, og det er deilig! Men en amerikakilo har sneket seg paa i lopet av der forste fire maanedene. Det kan jo bli tre kilo i lopet av ett aar, saa jeg maa passe meg. Men fristelsene er mange, det kan jeg love dere.

 

Velkommen som nytt medlem i traaden, greys! Det har ikke vert mye aktivitet her i det siste, men det kan jo endres. Kristepine er paa vei over, og kanskje noen av de gamle titter innom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Her er jeg! B)

Vekten i skrivende stund er 56,5, livvidden er 70,3. Her skal jeg være sånn ca. Utfordringen frem til sommeren blir å bygge opp litt muskulatur igjen uten at totalvekten går for mye opp. Jeg har meldt meg på hold vekten-kurs så jeg har hjelp og støtte på veien. I dag har jeg vært på senteret og fått meg et nytt treningsprogram, så jeg kjenner jeg er motivert til å ta fatt på oppgaven. Har foreløpig et inntak på ca 1300++ om dagen. Dette skal vel økes gradvis. Mener jeg har gått ned over ti kilo siden jeg meldte meg inn i vektklubben. Det må sjekkes...

 

2rill, jeg håper du har det bra der borte i junaiten! 57,2 er ikke avskrekkende mye når man tenker på hvor du befinner deg og at det ikke er lenge siden jul. Jeg synes du har vært flink!

 

Hei på deg igjen, greys! Som du skjønner er jeg skikkelig treningsmotivert om dagen, så jeg håper jeg kan smitte deg litt med det. Kjedelig med rygg, da! Håper MR viser ikke alt for seriøse ting. Som du skriver så er vi avhengig av å trene for å kunne spise all den gode maten vi har lyst på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre ganger tre hurra for Kristepine! Kjempefin vekt etter en ganske lang men maalrettet prosess. :rolleyes:

 

Trening er et must (eller god mosjon) for meg ogsaa, naar vekten skal beholdes. Jeg har gode dager naa nar jeg ikke jobber, saa vovven og jeg er ute mellom to og tre timer hver eneste dag. Fint vaer har vi, og naa er vaaren paa vei, saa det er kun en nytelse aa vaere ute aa rore paa seg :) Deltar ogsaa paa yoga og styrkeklasser paa treningssenteret like ved. Senteret fungerer ogsaa som treffsted for nordkvinnene her i omraadet og da er det lett aa motivere seg.

 

En endring jeg har gjort naa, er at vekten har kommet fram til midt paa badegolvet og jeg stiger opp paa den nesten hver dag. Det hjelper meg til aa moderere meg ved maaltidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Da er første møte gjennomført på hold vekten. Jeg la trivselsbeltet mellom 58 og 60 på kursleders vekt. Jeg skal jo veies mandag kveld etter styrketrenings-økt, så må ha noe å gå på. Morgenvekt i dag var 56,4 , men den har variert litt etter en fråtse-helg hjemme hos mamma. :P Jeg har også badevekten midt på badegulvet og sjekker hver dag. Ikke at jeg bryr meg hver dag, men det er en vane jeg har lagt meg til. Ikke snakk om at den vekten skal få snike seg oppover! Sliter litt med å øke bare litt. Mulig jeg har gjort det bare ved å endre påleggstyper og mengde pålegg. Jeg skal innrømme at det er lite veiing av mat nå, det går mye på estimater og øyemål... Men jeg ser når jeg registrerer maten at jeg nok fremdeles er på meny 1 i ukedagene. Jeg får lese litt i den nye kursboka og se om jeg finner noen tips! :)

 

Fant forøvrig ut at jeg veide 68,2 kilo da jeg ble medlem av vektklubben januar 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Kristepine

To uker inn i første fase i hold vekten. Jeg føler jeg har stålkontroll på mat-inntaket og har god sving på trimpoeng. Jeg hadde rett i underkant av 1500 kcal i snitt pr dag i forrige uke, det er fremdeles litt under det jeg skal ha. Planlegger å øke med 100 til denne uken. Det bekymrer meg litt at jeg ser vekt og cm øker litt. Jeg følger med med argus øyne... Det kan jo være naturlige svingninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, Kristepine! Vi har jo vært medsammensvorne før ;) ! Du har gjort en kjempejobb! 56,5 kg er det jeg drømmer om selv. Har vært nede på 57,0 som et minimum for et par år siden.

 

Jeg er med dere i ånden, søstre! Har bare lite energi etter flere tøffe tak siste to år, så har ikke rapportert noe på en stund. Jeg er så heldig å være midt i et 3 mndrs studium i London for tida. Det er bra, men skulle veldig gjerne hatt god helse og et normalt energinivå. Livet er tøft for tida. Nå ligger vekta på ca 60 kg. Dagens er 59,5. Målet er å gå ned til 56,5-57,5 kg - gjerne innen midten av april da jeg er tilbake i Norge, men om det tar lenger tid gjør det ingenting. Jeg går endel, trener ellers ikke, har ikke trent på 1,5 år. Bare jeg får meg litt mer søvn enn hva jeg gjør nå, skal jeg begynne med små joggeturer igjen. Kostholdet er ok. Det viktigste blir egentlig å få nok hvile, ikke stresse, få optimisme ifht tida framover, få lest nok og ta vare på meg selv.

 

Klem, Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

tusen takk, soettann! Hyggelig å høre fra deg igjen! :D Det må være slitsomt å føle at man ikke har energi som strekker til. Ta vare på deg selv! Du har bare et liv og en kropp, så det er best å stelle pent med seg selv. Og underkant av 60kg er da ikke så verst. ;) Lykke til med studiene! Hva er det du leser nå?

 

Selv så har jeg roet ned disse overspente fantasiene mine om økning i vekt. I dag tidlig viste vekten 56,2 kg, så krisen er avblåst. :P

 

Klem fra Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk, soettann! Hyggelig å høre fra deg igjen! :D Det må være slitsomt å føle at man ikke har energi som strekker til. Ta vare på deg selv! Du har bare et liv og en kropp, så det er best å stelle pent med seg selv. Og underkant av 60kg er da ikke så verst. ;) Lykke til med studiene! Hva er det du leser nå?

 

Selv så har jeg roet ned disse overspente fantasiene mine om økning i vekt. I dag tidlig viste vekten 56,2 kg, så krisen er avblåst. :P

 

Klem fra Kristepine

 

Wow, Kristepine, så deilig! Der kan man se! En utskeielse innimellom betyr ingenting. Det jeg har opplevd er farlig, er å begynne å krisemaksimere og å tenke "Hvis jeg ikke spiser perfekt alltid, kan jeg bare gi opp". Det er iallfall feil. Hvis man stort sett spiser sunt og bra, kan man godt skeie ut innimellom med GOD samvittighet! Jeg studerer for tiden tropemedisin. Det er spennende. Ikveld er jeg mer optimistisk igjen! Skal prøve å holde på den tanken :).

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Tropemedisin, du! Det var ikke småtterier. Spennende!

 

Og det er gjennomsnittet som teller, ikke de dårlige dagene. :) Ingen er 100% perfekt. Det må vi bare innfinne oss med og lære oss å akseptere. Og du befinner deg i en av verdens mest spennende byer. KOS DEG!!! :D

 

Klem fra Norge og veldig tidlig vår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

:angry: for det er ikke enkelt å holde vekten stabil her i US. Billige resturanter og mer sosialt enn vanlig (vi er mange kvinner (fruer) uten fast jobb), og stort utvalg av alt spennende og godt i butikkene. Ytterligere opp noen hundre gram til 57,7 i dag. Kjefter på meg selv og lover bot og bedring.

 

Hyggelig å høre fra deg Søttan! Tropemedisinkursert i London er ikke for pyser, jeg kjenner en som gikk der for et par år siden. Ikke rart om du føler deg litt kjørt mens det står på.

 

Kristipine, du ruler nå. Det unner jeg deg! Fortsatt lykke til med stabiliseringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:angry: for det er ikke enkelt å holde vekten stabil her i US. Billige resturanter og mer sosialt enn vanlig (vi er mange kvinner (fruer) uten fast jobb), og stort utvalg av alt spennende og godt i butikkene. Ytterligere opp noen hundre gram til 57,7 i dag. Kjefter på meg selv og lover bot og bedring.

 

Hyggelig å høre fra deg Søttan! Tropemedisinkursert i London er ikke for pyser, jeg kjenner en som gikk der for et par år siden. Ikke rart om du føler deg litt kjørt mens det står på.

 

Kristipine, du ruler nå. Det unner jeg deg! Fortsatt lykke til med stabiliseringen :)

 

Jeg skjønner godt at USA er en utfordring, 2rill! Man blir pådyttet de største porsjonene av alt, og det er ikke lagt til rette for å bevege seg i hverdagen. Men du klarer dette, som den ringreven du er!

 

Her er livet tøft for tida. Jeg har en pause fra kjæresten min. Samtidig er det ett år siden min mor døde, savnet er fortsatt stort. Føler virkelig at jeg er i en livskrise. Men jeg har tatt tak i situasjonen. Jeg har mange folk rundt meg, også profesjonelle jeg kan prate med. Så dette er et vendepunkt. Jeg skal klare å få stablet meg selv på bena og få tilbake min gamle energi. Har altså nå innsett at jeg trenger hjelp til å bearbeide alt som har skjedd de siste to årene. Håper fortsatt inderlig at det ikke blir endelig brudd med min kjære.

 

Hva er positivt oppi dette..? Jo, apetitten er ikke på topp. Dagens vekt: 58,5 kg! Ville selvfølgelig valgt et godt forhold framfor minus 1 kg, men når det først skal være så galt.. Håper på ned 2 kg til før jeg returnerer til gamlelandet i påska.

 

Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her er livet tøft for tida. Jeg har en pause fra kjæresten min. Samtidig er det ett år siden min mor døde, savnet er fortsatt stort. Føler virkelig at jeg er i en livskrise. Men jeg har tatt tak i situasjonen. Jeg har mange folk rundt meg, også profesjonelle jeg kan prate med. Så dette er et vendepunkt. Jeg skal klare å få stablet meg selv på bena og få tilbake min gamle energi. Har altså nå innsett at jeg trenger hjelp til å bearbeide alt som har skjedd de siste to årene. Håper fortsatt inderlig at det ikke blir endelig brudd med min kjære.

 

 

Ønsker deg veldig masse positive ting i livet ditt nå, Søttan! Flott at du har fått proff hjelp, og at du har hatt mot til å be om det. Kriser kommer når vi minst venter det. En liten trøst er at vi kommer sterkere ut på den andre siden. Men det kan ta sin tid å komme gjennom. Ikke mist motet!

 

Klem fra Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Tenker på deg, Søttann!

Jeg har ikke mistet moren min, men har svart belte i samlivsbrudd. Krysser fingrene for at dere klarer dere gjennom krisen! Lykke til!

Stor varm klem fra Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...