Gå til innhold

Tirben`s vei mot 40 kg ned


Anbefalte innlegg

Velger å gjemme meg litt bak solbrillene likevel...

Har ikke vært innom på en uke pga tur på hjemmelige trakter fra sist onsdag til nå søndag.

Hadde en kjempe flott nedgang sist uke på 1.1 kg MEN denne uken gikk det ikke så bra OPP 1.5 kg.

Til nå har jeg altså greidd å mestre London tur , påsketur, 50 års lag, MEN besøk hos mor og konfrimasjon gikk ikke så bra.....................

Ingen muligheter til bortforklaringer heller alt skyldes for mye SØTT og for lite TRIM..

Søndag var en VELDIG blue day, synes så synd i meg selv eller kanskje aller mest FORBANNA at det går ann å være så snytens DUM.

Derfor glad jeg skal starte på kurs 2 neste uke med nye ark og fargestifter til:)

 

Oppsumering

Startet uke 9 25.02 115 kg

Uke 15 ned 1.5 kg til 107.2 kg

UKe 16 ned 0.8 kg til 106.4 kg

Uke 17 ned 1.5 kg til 104.9 kg

Uke 18 ned 1.1 kg til 103.8 kg

Uke 19 OPP 1.5 kg til 105.3 kg

 

Jeg skal bare brette opp armene å stå på videre. JEG VIL JEG VIL ble en mindre tirben så det så:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Det er bra du kan komme innom her med solbrillene på! Finn fram all motivasjonen du har gjemt i kriker og kroker. For du greier dette tirben. :) Og det skal jo dessverre ta litt tid å bli kvitt kiloene, men en uke til eller fra nå spiller jo egentlig ingen rolle om et års tid. Man blir bare litt opphengt i den korte tiden når man står midt oppi det! Du har jo greit å kvitte deg med MANGE kilo på kort tid.

 

Lykke til på kurs 2. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale

Var inne å leste litt i blogg'en din. Mangen fine interesser, og i tillegg veldig kjekt å lese om kampen om kg.. Det gav meg virkelig inspirasjon :D

Kan jeg spørre deg om hvordan en dagsmeny ser ut og antall kcal ?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fairytale. Kjempe trivelig å få respons på bloggen min. jeg har jo et øsnke at den skal virke inspirende og motiverende på andre i samme situasjon derfor blir jeg veldig glad for slike tilbakemeldinger som du har gitt:) Når det gjelder dagsrasjoner og kalorier er slikt veldig inviduelt. Jeg skal ligge på meny 3 som er 1900 pr dag, men ser at mine dagsrasjon er på mellom 1600 -1800 pr dag . spørs hvor mye trim jeg har pr dag.

Frokost: 2 brødskiver med et eller annet pålegg

Mellommåltid: 1 frukt

Lunsj:2-3 brødskiver med et eller annet pålegg

Mellommåltid: yoghurt

Middag: Det familien spiser, eller jeg lager oppskrifter fra grete roede boka.

Mellommåltid: 1 Frukt

kveld: 2 -3 brødskiver med et eller annet pålegg.

Kveldsdeser: 1 Frukt

 

Pålegg variere jeg f.eks med lett leverpostei med rødbeter eller syltet agurk og vita majones, laks, lett ost laget som ostesmørbrød, lett brunost med lett syltetøy, sursild, reker med salat og vita majones, rekekabare, skinke, makrell i tomat.

 

Middag: fiskekaker, fiskeboller, fiskepudding er enkle middager som hele familien liker, lett pølse når familien har pølse, ved taco bruker jeg kylling isteden for kjøtdeig, laks grilla i ovnen, woker med kylling eller svinekjøtt,

Synes det er artig å lage mat derfor prøver jeg ut oppskriftene fra grete roede,

skinkesnurrene er bl.a blitt kjempe poplært her i heimen, likeså Gry`s gulerotkake som er hentet fra kursboka:)

Har du ikke gått kurs anbefaler jeg virkelig et slik at du kommer deg inn i grete roede tankegangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale
Hei Fairytale. Kjempe trivelig å få respons på bloggen min. jeg har jo et øsnke at den skal virke inspirende og motiverende på andre i samme situasjon derfor blir jeg veldig glad for slike tilbakemeldinger som du har gitt:) Når det gjelder dagsrasjoner og kalorier er slikt veldig inviduelt. Jeg skal ligge på meny 3 som er 1900 pr dag' date=' men ser at mine dagsrasjon er på mellom 1600 -1800 pr dag . spørs hvor mye trim jeg har pr dag.

Frokost: 2 brødskiver med et eller annet pålegg

Mellommåltid: 1 frukt

Lunsj:2-3 brødskiver med et eller annet pålegg

Mellommåltid: yoghurt

Middag: Det familien spiser, eller jeg lager oppskrifter fra grete roede boka.

Mellommåltid: 1 Frukt

kveld: 2 -3 brødskiver med et eller annet pålegg.

Kveldsdeser: 1 Frukt

 

Pålegg variere jeg f.eks med lett leverpostei med rødbeter eller syltet agurk og vita majones, laks, lett ost laget som ostesmørbrød, lett brunost med lett syltetøy, sursild, reker med salat og vita majones, rekekabare, skinke, makrell i tomat.

 

Middag: fiskekaker, fiskeboller, fiskepudding er enkle middager som hele familien liker, lett pølse når familien har pølse, ved taco bruker jeg kylling isteden for kjøtdeig, laks grilla i ovnen, woker med kylling eller svinekjøtt,

Synes det er artig å lage mat derfor prøver jeg ut oppskriftene fra grete roede,

skinkesnurrene er bl.a blitt kjempe poplært her i heimen, likeså Gry`s gulerotkake som er hentet fra kursboka:)

Har du ikke gått kurs anbefaler jeg virkelig et slik at du kommer deg inn i grete roede tankegangen:)[/quote']

 

Tror jeg begynner å komme på riktig vei når det gjelder det jeg kan spise til hvert måltid, jeg må bare være litt finkere til å tenke kreativt, slik at måltidene blir mer variert. Og så må jeg være flinkere med å spise grønnsaker mellom måltidene... Har lett for å spise det til måltider, men glemme det mellom liksom.

Du har ikke lyst å dele denne oppskriften på gulrotkake med meg ?... Er snart bursdagsfeiring her i huset, og det hadde vært koselig å kunne laget en kake som ikke inneholder så altfor mangen kcal - kanskje jeg kunne undt meg et stk jeg også da :)

 

Går det fint med deg da, ser du lys i tunellen på din vel ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter frontal angrepet med ekstremmatveka i romsdal sist uka hvor jeg gikk opp 1.5 kg tok jeg fatt med rydde uka når det gjaldt trim og mat.

OG DET GA RESULTATER!!!!!! Gikk ned 2.8 kg :) Fikk altså bort gruffe fra sist uke + gikk ned 1.3 kg i tilegg!! Starter på kurs 2 i dag pr internett så det var en pangstart. HAr også startet opp med å variere trimmen med stavgang, sykling og det jeg gjorde før gåturer. Det tror jeg absolutt har hjulpet. Har hatt en gjennomsnitt på over 1600 kaloriere denne uka og det er bra for å være meg ( ligget på mellom 1400 -1800) Fikk også over 20 trimpoeng denne uka og mye av det takket være stavgang, der løp trimpoengene på!!:)

Oppsumering

Startet uke 9 25.02 115 kg

Uke 17 ned 1.5 kg til 104.9 kg

Uke 18 ned 1.1 kg til 103.8 kg

Uke 19 OPP 1.5 kg til 105.3 kg

Uke 20 NED 2.8 g til 102.5 kg

 

27.5 kg igjen til oppnådd ønsket vekt!!

 

Ta gjerne en titt innom bloggen min også http://www.tirben.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigris

Kjempebra jobbet!

 

20 trimpoeng på en uke er jo helt fantastisk... der kan du være fornøyd med deg selv. Og at du i snitt har gått 1,1 kg i uken er knallbra.

 

GRATULERER :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det har med Rybak seier å gjøre vet jeg ikke, men forbrant nok en del ekstra kalorier den kvelden for jeg har faktisk gått ned 2.2 kg denne uka. Måtte gå på vekta minst 5 ganger med timer imellom for å sjekke at det stemmer , men det stemmer. Sist uke var jeg 102,5 , i dag 100,3. Det er til å få den store dånedimpen av!!!

Hva har skjedd : Stavene og trimmen som har kommet godt i rutine er en årsak.

Trimpoeng denne uka: 25, veldig veldig fornøyd.

Frokost: har byttet mine 2 brødskiver med en skål med deilig fruktsalat, musli, rosiner og lettyoghurt. Det har gjort til at jeg bruker bedre tid på frokosten, nyter den og får MASSE energi isteden for som før hvor jeg slukte to brødskiver ved frokostbordet. Når det gjelder gjenommsnitt kalorier ligger jeg på litt over 1600, og trives med det.Variere mellom 1400 - 1800 fortsatt.

Neste uke har jeg jo en bønn om 0.4 kg ned slik at jeg får se 99 tallet, men forstår jo at det kan bli vanskelig med 2 uker på rad med vekttap på over 2 kg!!

Men håpe kan en jo:)

 

Startet uke 9 25.02 115 kg

Uke 18 ned 1.1 kg til 103.8 kg

Uke 19 OPP 1.5 kg til 105.3 kg

Uke 20 NED 2.8 kg til 102.5 kg

Uke 21 NED 2.2 kg til 100.3 kg

 

25.3 kg igjen til oppnådd ønsket vekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Så herlig med den vektnedgangen da! Motiverer for ny uke det!

 

Har vært inne og kikka på "sykkel/staver-bildet" på bloggen din sjø :) Tror du har en god plan for denne trimmen! pst. Liker også "hobby-bloggen"din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er UTROLIG flink og kommet LANGT - mye lengre enn jeg har kommet! *misunner deg*.. Jeg startet 1/1 med utgangsvekt 115, og er på 102 nå...

 

NEste uke er du vel under 100....?!!!!! Det blir jo kjempekult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp , målet ble nådd !! Jeg krøp under den magiske 100 kg grensa. Havnet på 99.6 og har dermed gått ned 0.7 kg denne uka:D

Det synes jeg er utrolig bra når jeg hatt vektslepp i to uker på rad + tante rød på besøk denne uka:)

En annen stor hendelse er at nå har jeg gått ned 15 kg. ( ny trommevirvel :) )

Nå er det bare å brette opp armene , fortsette arbeidet å håpe på at kroppen fortsatt synes det jeg gjør med den nå er gøy og vi samarbeide videre mot en mindre tirben!!!

 

På bloggen kan dere lese om min spesielle eplemotivasjonproduktsamling!!

http://www.tirben.blogspot.com

BARE GLAD I DAG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale
Yepp ' date=' målet ble nådd !! Jeg krøp under den magiske 100 kg grensa. Havnet på 99.6 og har dermed gått ned 0.7 kg denne uka:D

Det synes jeg er utrolig bra når jeg hatt vektslepp i to uker på rad + tante rød på besøk denne uka:)

En annen stor hendelse er at nå har jeg gått ned 15 kg. ( ny trommevirvel :) )

Nå er det bare å brette opp armene , fortsette arbeidet å håpe på at kroppen fortsatt synes det jeg gjør med den nå er gøy og vi samarbeide videre mot en mindre tirben!!!

 

På bloggen kan dere lese om min spesielle eplemotivasjonproduktsamling!!

http://www.tirben.blogspot.com

BARE GLAD I DAG[/quote']

 

 

Dette var jo bra ! Gratulerer så mye med et tosifret tall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse med 15 kg ned og en herlig tosifret hverdag! :) Det er også tøft at du har lagt ut bilder av deg selv hele veien på bloggen - for nå er det blitt veldig stor forskjell fra i februar og til nå!

 

Masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1.3 kg denne uken - nå 98.3:)

Gått tilsammen ned 16.7 kg og har nå bare igjen 23.3 kg til oppnådd mål:)

Det høres mye mer overkommelig ut enn 40 kg som før ;)

 

Har lagt inn min nye frokost på bloggen min som tips for andre :)

Jeg er veldig fornøyd med å bruke mer tid på frokosten og samtidig like den veldig godt.

 

http://www.tirben.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter intens , hyper morsom strikketreffhelg på Steinkjer sammen med 40 fantastiske strikkedamer har jeg likvel klart å gå ned 1 kg!!!!

Selv med hele kosemerkestabelen + litt til brukt på vin:)

Men jeg var nøye med å telle mine kalorier så jeg har ikke overstiget kalorimengden likevell.

Trimingen har fortsatt vært en liten utfordring denne uka med foten som ennå ikke er 100 %, men jeg har klart å gå noen små rolige turer , og det er jo bedre en ingen ting. Kjennes bedre ut de to siste dagene så jeg håper på å få lange litt ut i løpet av uka.

 

Oppsumeringa blir

1 kg ned til 97.3

nedgang tilsammen: 17.7 kg

Har igjen : 22.3 kg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Så bra Tirben! Du er effektiv både med prosjekt vekt og strikkinga ser jeg :o Gleder meg til å se resultatet av strikkinga på bloggen din! Strikkepause hos meg nå... Men gi meg september og er jeg er i full gang igjen. Holdt mye på med labber og votter i senvinter, moro og fort gjort :)

 

God ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...