Gå til innhold

Tirben`s vei mot 40 kg ned


Anbefalte innlegg

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar
I går satt jeg og koste meg med "gammelbloggen" din. Glad i strikking jeg og vettu' date=' men ikke sånn kreativ som du er da :o[/quote']

 

Strikking er noe som har tatt helt av de siste to årene for min del:) Før var jeg en typisk høst og påskestrikker. Og ofte med lite resultat å vise fram, det ble ofte haugen av uferdige prosjekt som vokste for hver sesong:)

Nå må jeg vel nesten betegnes som en strikkenerd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra , et nytt vekthopp, ned 1.7 kg denne uka og vekta er nå 95.6 kg.

Har hatt en kjempe god uke. Fått startet opp med stavene igjen, og det var deilig å kjenne at man kunne lange ut igjen. I helga ble det mer praktisk nyttig trim med fjøs og hagearbeid. Med dette arbeidet løpet trimpoengene på , hærlig nyttig , praktisk og gode bonuspoeng i tillegg!!!

Denne uka skal koret mitt arrangere sangerstevne så her blir det nok av gjøremål,utfordringen blir å få i seg nok mat til rett tid og slevfølgelig strukturert trim, men regner med det blir mye springing fram og tilbake fra det ene til det andre så litt blir det vell:)

 

Oppsumeringa blir

1.7 kg ned til 95.6

nedgang tilsammen: 19.0 kg

Har igjen : 20.6 kg

 

I dag har jeg lagt inn tips for sommerlunsjen i bloggen min:)

http://www.tirben.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Du er flink ;)

 

Skulle ønske jeg hadde dine resultater!

 

Uansett hvor sunt jeg spiser eller hvor mye jeg trener så er det gå-sakte-aksjon her i gården.. Jaja, jeg har sikkert mye å lære av deg tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en hyperaktiv organisering og arbeidsøkt på sangerstevne i helga ble resultatet 1.9 kg NED Litt svimelått over resultatet med egentlig ikke overraska. Det er nemelig utrolig hvor mye trimpoeng man kan samle på en slik helg. Jeg har ikke helt oversiktigen hvor mange timer jeg har bært, stablet stoler ut og inn , opp og ned. Det samme med bord. I tilegg har jeg gått gått gått med beskjeder med mat, ryddet, spilt en kabaret med stor aktivitet. Og ikke skeiet ut med en eneste kake Menyen på sangerstevne har vært fiskeball,fiskesuppe og laks. Sunt og helt ok kalorimessig!!

Det er jo greitt at jeg går ned, men kanskje værre med kaillen min som vier 77 kg og gikk ned 3 kg på ei slik helg, totalt utslitt og underærnert!! Må passe på å feite han opp til slåttoinna for da har han også en tendens til å gå ned..

Nytt epleprodukt har det også blitt- nå har jeg jo gått ned over 20 kg, forstår det ikke helt, men når jeg tar en titt på bloggen min ser jeg jo at ting har skjedd.

 

Jeg skal ikke lenger 40 kg ned, mangler bare 18.7 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg med min ukentlig rapport:)

Denne uken ble det et lite steg nedover, 0.4 kg, men er strålende fornøyd siden det ble veldig lite trim og bugning av fristelser denne uka.

Jeg er mest fornøyd med at jeg merker jeg klarer å styre unna og velge bort fristelsene. Denne uka ble det ikke desser , men kake til kaffen på selskap, valgte bort alkohol, hadde det likebra fordet + at jeg hadde et veldig bra dagen derpå!!!:(

 

Til nå har jeg gått ned 21.7 kg, mangler 18.3 på mitt ønskemål!!

 

Har oppdatert bloggen med bilder fra min nye kleseske og før/etter bilder 10 kg samme antrekk. Kom gjerne på besøk : http://www.tirben.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.1 kg ned denne uka. Veldig glad:D

Men har strevd veldig med å få i meg NOK mat!!! Var helt ned i 1200 kalorier og da kommer kroppen min i sparebluss det vet jeg av tidligere erfaring.

Grunnen er at jeg er med i Spel i nabokommunen, Spelet om Maren. Denne uka har det det vært øvinger fra ettermiddag til kveld som har gjort sitt til at jeg ikke har fått i meg skikkelig middag. Heldigvis fra mandag av begynte vi å få et varmt måltid hver dag og det hjalp på kaloriinntaket med en gang, opp i over 1400 med en gang. Jobbe videre med å justere det opp til ca 1600.

Denne uka vil fortsatt bestå av Maren spill, premiere neste onsdag, grueglede mæ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på vekta minst 10 ganger i dag og den viser det magiske tallet 89.6.

80 TALLET!!!!! Jeg er helt i sjokk. 2.6 kg ned på første måling i tredje kurset.

Vektsleppet skyldes nok mest lite mat og høgt aktivitetesnivå i går på før premiere på Spelet om Maren.

Men jeg lever i lykkeland i dag og håper at vekta holder seg til neste uke!!! Det er mitt eneste mål for neste veiing!!!

 

Gått ned tilsammen 25.4 kg har igjen 14.6 til oppnådd mål. Det er bare helt utrolig!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Jeg måtte bare innom å kommentere så superflink du er! Tenk nå er du godt over halvveis! Jeg har tittet litt på bloggen din tidligere og husker du lagde kles-eskene. En kjempeidé! MEn du tar vel ikke vare på klærne du krymper ut av? :)

Sommerklem fra Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest tronderpi1

Long time, no see :)

 

Håper alt er bare supert og at "prosjektet" går så det suser. Gleder meg nemlig på å se neste epleprodukt på bloggen din!

 

Det beste tegnet på at vi nærmer oss høsten er at det begynner å klø i strikkefingrene mine (jeg er ikke helårs-strikker nemlig :D) Gjorde ferdig den siste labben på et par som har ligget siden påske (?) i gårkveld og har festet tråder på div. labber og votter (!) i dag. Lyst på noe nytt å holde på med nå, kanskje et broderi. Får se hva jeg finner.

 

Nok om ingenting, håper du snart er tilbake her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til hverdagen og takk for det. Har hatt super 14 dager, men ALT for mye utskeiilser. Det er med skrekk jeg skal gå på vekta på onsdag. Regner med minst 2 kg opp...., men det er bare å ta fatt igjen, de skal bort + resterende som mangler på ønsket mål:) Synes det er hærlig å ha kommet i gang igjen:D

 

Og strikking er selvfølgelig fast følgesvenn sommer som vinter her i gården!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en som gi meg ny inspirasjon! Det er helt fantastisk å lese din tråd, få sikkelig motivasjon nå! Har også sett på din blogg og bilder. Kan se og tenke meg hvor lykkelig du må være. Håper det går på samme måte for meg også ;-)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var med angst jeg gikk på vekten i morges. Hvor mange kilo ville det bli. jeg tok en snarveiing på torsdag og da viste den skrekkelige 92.6:( 3 kg opp pga utskeilser. Etter å ha starta opprydding søndagen med første tiltak å hive sjokolade som jeg kjøpte mens jeg var på biltur! Og nå endelig tilbake til det gode liv igjen og min kropp er snill og søt og viste glede med å ha gått ned 1.8 kg, nå 90.8, har igjen 1.2 til det jeg var lavest i sommerferien. Dette kan jeg leve med, håper jeg er tilbake til under 90 tallet i løpet av neste uke!!

 

Jeg har også oppdatert bloggen min, kom gjerne på besøk

 

http://www.tirben.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen har vært i god lage og slapp hele feriesnusket i løpet av denne uka. Ned 1.7 og nå ser jeg atter det gode 80 tallet. 89.1 ble resultatet og nå håper jeg at jeg er ferdig med 90 tallet for godt!!!!!!!!!!!

Mest fornøyd med at jeg har et bra gjennomsnitt på kalorinntaket , har vært opp mot 1600, i forhold til før ferein hvor jeg i stresstiden med skuespill var nede i 1200 noe som er ALT for lite.

Har også lært at man kan spise på biltur. HAr holdt på å kjørt unger til og fra korpsskole i hele trøndelag sist helg. Første turen ble det ikke spist noe som igjen førte til mye usunt etter hvert. Andre turen var mer forberedt, spiste matpakker, yoghurt, frukt, mat på kaffe ( biff og chips) , til og med en is. Likevell ble ikke kaloriinntaket mer enn opp mot 1700. SÅ bedre å spise enn ikke som ofte utløser sprekk i form av sjokolade og andre ikke bra ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å male kjøkken og du verden for en effektiv og nyttig måte å samle trimpoeng på!! Fikk over 20 trimpoeng sist uke og resultatet blir jo ikke bare bra for min kropp men også mitt hus. To fluer i et smekk som det heter.

 

Og kroppen gikk videre nedover 80 stigen. Havnet på 88.4 denne uka.

Ned 26.6 tilsammen- mangler 13.4 til mitt ønskelige resultat.

 

Oppdatert med bilder og div filosofering på bloggen min.

 

http://www.tirben.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Du er bare råflink og supereffektiv! Nå skal jeg besøke bloggen din :)

 

-----------------------oooo--------------------------

 

Bloggen er besøkt. Spæsj dame altså! (superlativ/positivt - for den som ikke kjenner yttrykket :)).

 

Og kjøkkenet blir fint! Regner med at du oppdaterer oss etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...