Gå til innhold

Tirben`s vei mot 40 kg ned


Anbefalte innlegg

Å snu tide er ikke bare en god fjellvettregler men absolutt en kjempe regler for slanking også. Sist jeg var innom på 30-40 kg tråden handlet mitt innlegg om høstferie+ gardkjerring = VEKT OPP.

Etter 10 dager i sus og dus fauk selvsagt vekta opp, men ved å snu og gå tilbake til de gode rutinene mine kom vekta ned like raskt:)

Og i går viste den 80.5, altså faktisk over 4 kg ned på 2 uker!!! Kroppen er bare helt utrolig.

Neste uke starter jeg på kurs 5 og gleder meg til det.

Mangler 0.6 for å komme ned til det fantastiske , utrolige 70 tallet!!!!!!!!!!

Mangler det samme for å ha gått ned 35 kg og mangler 5.5 til oppnådd mål.

Det umulige ser ut til å kunne bli mulig!!!

 

Ta gjerne en titt innom bloggen min hvor jeg skriver litt rundt prosessen mot mitt nye liv:) http://www.tirben.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Sitter her og venter på journalist som skal intervjue meg i forbindelse med slankebloggen min og min vektnedgang som jeg poplusere for gud og hver mann via bloggen min.... Ble litt overraska over hendevendelsen for jeg er så naiv at jeg trodde jeg var det enenste på Frøya/hitra som var innom min egen blogg:)

 

Kom gjerne på besøk: http://www.tirben.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Da er intervjuet foretatt...skravlet i vei' date=' skummelt og spennede å se hvordan det blir i avisa. Mulig jeg må evakurere den uka det kommer ut................[/quote']

 

TØFT gjort Tirben !!! :)

 

Vit at du er en motivasjon for SÅ mange!!!!

 

 

Hilsen fra "fastland" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding Tronderpia, du burde ha fått pris for vektklubben beste innleggsdame. Du er så flinkt til å lage egne innlegg i din tråd og oppmuntrende innlegg i andres tråder. Hurra for dæ på det.

 

Her er det kjøttdeiglaging i heimen. Kaillen skjærer opp og jeg må vel trø til å hjelpe til etter på blir det kverning på stor maskina og deretter skal vi prøve ut den nye foliepakkarn vår. DET synes vi er ganske kult å ha fått tak.

 

Noe av kjøttdeigen skal jeg lage tapaskjøttboller av og som skal prøves ut i kveld:) Oppskrift hentet fra Grete roede selvfølgelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest feitebeite

jøss, e du fra Hitra?

Har kjentfolk der...:-)

I min spede ungdom adopterte jeg en gudmor ( de jeg hadde fra før av var ikke kul nok...he he) Hun kommer fra Hitra, men er gift og flyttet til troms for mange år siden.

Hennes mor (Karolina) bor enda på Hitra, ei hærlig dame som jeg er blitt veldig glad i.

Det er pga henne jeg kjøpte meg kystdrakt og sydde den (med god hjelp fra mamma og ei til) selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss' date=' e du fra Hitra?

Har kjentfolk der...:-)

I min spede ungdom adopterte jeg en gudmor ( de jeg hadde fra før av var ikke kul nok...he he) Hun kommer fra Hitra, men er gift og flyttet til troms for mange år siden.

Hennes mor (Karolina) bor enda på Hitra, ei hærlig dame som jeg er blitt veldig glad i.

Det er pga henne jeg kjøpte meg kystdrakt og sydde den (med god hjelp fra mamma og ei til) selv.[/quote']

 

Jeg er ikke fra Hitra men naboøya Frøya:) Men det er absolutt ikke langt unna da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld prøvde jeg ut tapas oppskrifter fra grete roede. ÅÅÅ du verden det var godt. Jeg skjønner nå at jeg ikke kan bruke det som kveldsmatmåltid for den kalorimengden overskred jeg VELDIG, men som middag og kveldmat skal nok dette bli en sikker meny i helger og det skal også prøves ut på div fester og foreninger.

 

I dag har jeg bakt grete roedes gulerotkake til pappan i huset. Den oppskriften har blitt en fast slager i vårt kakesortemang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tirben,

 

Hvis intervjuet ditt kommer på nettet noe sted, så legg ut en link til oss da :-) Som den store inspirasjon du er, så hadde det vært morsomt å lese det :-) Ha en fortsatt god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tirben' date='

 

Hvis intervjuet ditt kommer på nettet noe sted, så legg ut en link til oss da :-) Som den store inspirasjon du er, så hadde det vært morsomt å lese det :-) Ha en fortsatt god søndag![/quote']

 

Det kan jeg godt, men det er vel spørs om jeg blir en overskrift på internettavisa!! Men skanner sikkert intervjuet og prøver å legge det inn i bloggen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg godt' date=' men det er vel spørs om jeg blir en overskrift på internettavisa!! Men skanner sikkert intervjuet og prøver å legge det inn i bloggen min.[/quote']

 

Da finner jeg den der :-) Veldig fin rød kjole forresten. Den ligner en hel del på den som er målet mitt for sommeren 2010, bare at jeg vil ha en blå :-). Det har gått litt tregt med meg de siste ukene pga uhorvelige mengder med sosiale tilstelninger, men denne uka har jeg i alle fall fått et lite rykk ned, så målet om 15 kg til jul skal være innen rekkevidde om alt går på skinner fra nå av. Lykke til i uka som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt overraskende fikk jeg fri halve dagen på jobb i dag og da innvisterte jeg i lys terapi i form av lang tur med mine staver i strålende stårlende solskinn. Jeg tilgir alt det dårlige været som var i september hvis jeg får masse masse stårlende soldager i november!!!!!!!!!!!!!!

3.8 poenger og masse sol i hjerte og i sinn gjorde så godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- det hørtes herlig ut - jeg vet veldig godt av den herlige øya du går tur på. Mitt hytte-paradis :-) Jeg har nettopp begynt på en tråd her inne nå "Sommeren 2010" i gruppen "ned 20-30 kilo". Håper jeg til sommeren kan si at jeg har vært like flink som deg. Du har all grunn til å være stolt av deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt første innlegg her på forumet... Og det vil jeg gi til deg...

 

Jeg begynte på GR for 3 uker siden, og har hatt noen dager son har vært vanskelig. Men det funker.. ned 3.8 kg, og inn 19 cm.. veldig fornøyd..

 

Og jeg vil takke deg masse for den fantastiske bloggen du har laget. Når jeg ikke helt finner motivasjonen, så leser jeg på bloggen din.. og da får jeg styrken tilbake... Du har gjort og gjør en fantastisk jobb... du og mange andre på forumet her, og det er fantastisk å se at det målet jeg kan se laaaaangt fremme i tiden.. det kan nåes.. det går faktisk an....

 

Tusen takk..

 

-Callach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STOOOOOR DAG, jeg krøp meg under 80 tallet denne uka, nærmere bestemt 79.8 kg. Ned -0.7 kg. Det å se det magiske utrolige 70 tallet er en fantastisk følelse. I dag starter jeg på kurs 5 og nå er det bare å brette opp armene, ta på de beste motivasjonscellene for NÅ SER JEG FAKTISK MÅLSTREKEN.

Har 4.8 kg igjen til det store målet. Spennende å se hvor langt frem jeg når før kirkeklokken ringer julen inn.

 

Tusen tusen takk til deg Callach for veldig oppmuntrende tilbakemelding. Jeg blir så glad å høre at den bloggen min kan være litt til hjelpe og oppmuntring, den har ihvertfall vært veldig stor hjelp for meg til å holde fokus og ikke gi opp.

 

Takker også til deg AMRO for trivelig tilbakemeldig, yepp denne øya er en perle og jeg skal benytte meg av dette hærlige novemberværet i dag også til å gå meg lang tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STOOOOOR DAG' date=' jeg krøp meg under 80 tallet denne uka, nærmere bestemt 79.8 kg. Ned -0.7 kg. Det å se det magiske utrolige 70 tallet er en fantastisk følelse. I dag starter jeg på kurs 5 og nå er det bare å brette opp armene, ta på de beste motivasjonscellene for NÅ SER JEG FAKTISK MÅLSTREKEN.

Har 4.8 kg igjen til det store målet. Spennende å se hvor langt frem jeg når før kirkeklokken ringer julen inn.

 

Tusen tusen takk til deg Callach for veldig oppmuntrende tilbakemelding. Jeg blir så glad å høre at den bloggen min kan være litt til hjelpe og oppmuntring, den har ihvertfall vært veldig stor hjelp for meg til å holde fokus og ikke gi opp.

 

Takker også til deg AMRO for trivelig tilbakemeldig, yepp denne øya er en perle og jeg skal benytte meg av dette hærlige novemberværet i dag også til å gå meg lang tur:)[/quote']

 

Tenk så flott--under 80 kg..

Du inspirerer oss andre.

 

Kjekt å lese om deg på bloggen--du er flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp små gram ned betyr at det blir litt nærmere sluttmålet. Med 0.3 kg ned er ikke det noe super hopp , men det er nedover. Jeg må øve hodet mitt på at det kanskje bare blir slike små steg nedover den siste biten.. Og jeg kjenner jeg må ØVE MYE, for jeg er nok et litt utolmodig menneske...

Vet at jeg har hatt det utrolig lett til nå. Lett å motivere seg når kroppen har vært så villig til å slippe kiloer, det er nå styrkeprøven kommer.

 

MEN motivasjonen må være at det kun er 4.5 kg igjen til mitt ønske mål og i fra at det var 40 må det være motivasjon nok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld koser jeg meg med hjemmebakte pepperkake etter oppskrift fra grete roede og en liten bit blåskimmerost til. Gleden var stor da jeg oppdaget denne oppskriften, da blir førjulstiden reddet med 10 gram pepperkake i ny og ne:)

Synes jeg fortjente det ekstra siden jeg har travet med stavene i søvest kuling i kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig kjekt å følge deg her og på bloggen--ikke så ofte jeg svarer-men holder meg på bestemorklubben.

 

Motivasjon og inspirasjon gir du meg når jeg leser om deg--

jeg går ned i rykk og napp -men det har passert 16 kg og det er bare slik jeg må godta- viktigst å tenke på hva jeg SKAL spise og ikke på hva jeg ikke skal

 

Ønsker deg lykke til videre--målet er rundt hjørnet--stå på --

det gir slipp etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg bare det herremåltid. EN SVÆR porsjon lutefisk ( 300gr), mandelpotet, ertestuing og smårettbacon + en clausentaler og 2 cl akevitt. Alt dette kom i overkant på 500 kalorier. Det er jo bare utrolig!! Jeg kan kose meg masse med dette i førjulstida, be sure:)

 

Akkurat nå samler jeg trimpoeng ved å stable ved:)

 

Ta dere gjerne en tur til bloggen min, der står det både om lutefisk og pepperkake:) http://www.tirben.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har tirden kommet til vektterskelen å det går så saaaaaakte så saaaaakte nedover, hele 100 gram ned denne uka:D

Men har vært forberedt på at det ville komme. Nå gjelder det å holde tunga rett i munnen og holde fast på de gode vanene og bli vant til at vekta viser samme resultat og være veldig fornøyd med det, starter jo opp på hold vekten kurs over jul og tar dette kurset som en del sv stabileringen. Har ennå ikke kommet på normalvektnivå etter BMI, men mangler bare 2 kg på det, så jeg kan leve med dette platået enda, håper på at de siste kiloen vil komme i løpet av neste halv år.

Akkurat i dag er jeg på husmorferie i byen, fræsja opp hår og handla julegaver til den store gullmedalje. Nå blir det middag på egon.

Have a nice eavning everybody!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...