Gå til innhold

Tirben`s vei mot 40 kg ned


Anbefalte innlegg

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Denne uka ned 1.5 kg og jeg kjenner meg så heldig når jeg ser hvordan f.eks tronderpi strever . Jeg blir så imponert over deg tronderpi som holder ut!!

 

Jeg har tenkt mye gjennom hva er det som gjør at ting går bra for meg. Kroppen min er mest glad i lavkarbo mat. Så jeg velger nok mest det.

Starter med frukt ca 150 kalorier, 10 gr musli og 1 yopli yoghurt 0,0.

Lunsj ofte salat med 50 gr skinke og 20 gr fetaost eller 2 brødskiver med et eller annet pålegg.

Mellommåltid. kan være eple eller gulerøtter

Middag: 180 -230 gr kjøtt eller fisk

150 gr potet

gulerøtter, eller brokolli

salat

gjerne med saus eller kesam til

tidligkveld mat: Stor fruktbolle med vaniljekesam, litt rosiner.

Kveldmat: 1 -2 brødskiver - spørs hvor mye kalorier det før har vært med et eller annet pålegg.

I tilegg spiser jeg en lollipop en - to ganger i uka og gjerne et par glass vin i løpet av helga.

HVer dag drikker jeg 2 -3 kopper med slim coffe som jeg kjøper på Coop butikken min. Det føler jeg hjelper på vann i kroppen. Skal ha samme effekt med grønn te.

 

Har skrevet om dette også i bloggen min http://www.tirben.blogspot.com

 

Nedgang tilsammen 28.1 , mangler 11.9 til oppnådd mål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Hærregud, det er snart 30 kg. det Tirben!

 

Hva er belønning som venter da?

Har du flere klesesker?

 

I år blir det moro med julekjolen vil jeg tro :D

 

pst. hvordan går det med prosjekt kjøkken?

 

 

Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærregud' date=' det er snart 30 kg. det Tirben!

 

Hva er belønning som venter da?

Har du flere klesesker?

 

I år blir det moro med julekjolen vil jeg tro :D

 

pst. hvordan går det med prosjekt kjøkken?

 

 

Grattis![/quote']

Tusen takk tronderpi for heiarop:)

Har igjen to klesesker:) og der ligger helt sikkert potensielle julekjoler, men jeg har en helt spesiell julekjole som mål, veldig spennende om jeg når den!!

Kjøkkenent er ferdig malet, men står litt på vent i forhold til ferdigstilles pga at det må brukes litt som lager for stua som nå males!! Og så skulle jeg ha vært på Ikea , men jeg får da aldri tid til denne by turen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ned denne uka også. Synes det neste er et under at det fortsatt kan bli over 1 kg ned ( 1.1 kg ned:) )

Det er godt å ha kommet i gode vaner, kjenner det går av seg selv. Det går greitt å velge det som er lurt og det som er bra:)

 

Vekt denne uka 85.8 tilsammen ned 29.2, mangler 10.8 til oppnådd mål!!!

Har medlt meg på kurs 4 som starter uke 38. Her skal det jobbes til målet er oppnådd og ETTER DET OGSÅ!!!

 

 

kom gjerne på besøk på bloggen http://www.tirben.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. så imponert jeg blir!

Du er rett og slett en kjempeinspirasjon og griseflink!

Godt å lese om andre som klarer det når man så vidt har begynt selv.

(Dog foreløpig med gode resultater:))

 

Ha en flott uke videre og lykke til!

 

-Soffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Hvor mange klesstørrelser utgjør nedgangen og har du målt hvor mange cm som har "forsvunnet"? Må være himla mange! Skjønner at motivasjonen til å ta DE SISTE kg'a er tilstede, for nå nærmer du deg idealvekta :) HÆRLIG!!!

 

Nytt epleprodukt på gang eller?

 

Lykke til med ny uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven du har vert superflink! Nesten 30 kg siden slutten av feb står respekt av! Har vert inne på bloggen din en tur. Du ser bare så flott ut! Gratulerer med dagen sier bare jeg, og lykke til med siste innspurt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme alder som deg og skal oppnå omtrent det samme. Utrolig inspirerende for meg å lese om deg. Gir meg mye inspirasjon videre.

 

Lykke til med å nå målene dine. Dette kommer du til å klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå føler jeg med som en klokke. Det går jevnt og trutt fram og fram og fram. En ny kilo ned denne uka og JA tronderpi ny epleterskel nådd.

NÅ 30 kg NED. Det er sånn at jeg må klipe meg arma for å kjenne etter at det ikke er en drøm.

Det værste er at jeg ikke føler at jeg har strevd noe mye i det siste for å få det til. Alt går på rutine.

Når det gjelder klær er jo størrelsen gått fra 56 til 42/44. Har starta med kaoskontroll i soveromsgangen. Der har jeg ei skuvseng som jeg har lassa full med klær som nå er for STOR. De blir donert på bygdas loppemarked for det er jo masse fint og nesten ikke brukt . Måtte bare prøve noe i går og det var jo som telt, kan ikke forstå at jeg har fylt de ut!!

 

Vekt denne uka 84.8 . Gått ned tilsammen 30.2 har igjen 9.8 kg til oppnådd mål.

IIIIK har bare ensifra tall å gå ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven du har vert superflink! Nesten 30 kg siden slutten av feb står respekt av! Har vert inne på bloggen din en tur. Du ser bare så flott ut! Gratulerer med dagen sier bare jeg' date=' og lykke til med siste innspurt :-)[/quote']

 

Tusen takk for heiarop. Må bare innrømme at 30 kg bort fra min kropp er DEILIG, MÅ OPPLEVES!!:)

Veldig hyggelig at du også har tatt deg turen innom bloggen min. Den har vært til stor hjelp for meg selv også for å konkretisere med bilder og tekst de forandringer som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme alder som deg og skal oppnå omtrent det samme. Utrolig inspirerende for meg å lese om deg. Gir meg mye inspirasjon videre.

 

Lykke til med å nå målene dine. Dette kommer du til å klare.

 

Tusen takk for hyggelig hilsen. Jeg ønsker så gjerne å være til inspirasjon for jeg vet hvor tungt, slitsomt demotiverende denne prosessen kan være - men det er også MULIG.

Så jeg ønsker deg hjertelig lykke til i ditt arbeid med å endre livstil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. så imponert jeg blir!

Du er rett og slett en kjempeinspirasjon og griseflink!

Godt å lese om andre som klarer det når man så vidt har begynt selv.

(Dog foreløpig med gode resultater:))

 

Ha en flott uke videre og lykke til!

 

-Soffe

 

Tusen takk for heiaropp og lykkeønskninger:) Det er godt å få dem med på veien slik at motiavsjonen fortsatt holder!! Håper det fortsatt går bra med deg, og masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange klesstørrelser utgjør nedgangen og har du målt hvor mange cm som har "forsvunnet"? Må være himla mange! Skjønner at motivasjonen til å ta DE SISTE kg'a er tilstede' date=' for nå nærmer du deg idealvekta :) HÆRLIG!!!

 

Nytt epleprodukt på gang eller?

 

Lykke til med ny uke :)[/quote']

 

Skrev litt hvor mange klestørrelser det gjelder i dagens hovedinnlegg. Fra 56 og ned 42/44 blir en merkbar forskjell når en drar fram de gamle 56 klærne!!

Når det gjelder cm er hele 82 cm forsvunnet fra min kropp, begynner snart å bli meter`n!!!

MEN jeg er mest glad på dine vegne Tronderpi , det er så bra at det endelig har sluppet litt tak for deg også. Den tolmodigheten du har vist har jeg ekstrem respekt for. Jeg hadde gitt opp for lengst....

Når det gjelder å ha kommet ned på 80 tallet er det som du sier at det merkes så mye mer for hver kilo en går ned. JEg har fått så MANGE kommentarer etter mine 5 siste kiloer fra 90 og ned hit. Det er snakk om " bare" 5 kg.

Lykke til videre tronderpi og jeg håper nye kiloer forsvinner fra din kropp til neste uke også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Lenge siden jeg har vært innom denne tråden, men jeg are still going strong på vektklubben. Bare hatt det UTROLIG travelt det siste ,så det har blitt bare oppdatering på bloggen min og på julemål tråden.

DET GÅR FORTSATT BRA:)

Siden sist jeg var innom her har jeg gått ned 2.9 kg og er nå på 81.9 kg. Får så utrolig mange hyggelige tilbakemeldinger fortiden at motivasjonen har ingen problem med å holde seg oppe:)

Har faktisk opplevd at mennesker ikke kjenner meg igjen, det er synes jeg er utrolig!! Føler meg ikke så forandra, men skjønner det mer når jeg ser bilder. Og de siste månenden har jeg i tillegg blitt en ordentlig JÅLEBERTE. Det kan jo å være en av grunnene til at jeg blir litt ukjennelig.Sminke , smykker og stort sett kjoler gjør en god del endringer i forhold til SVART og STORE KLÆR...

TA gjerne en titt innom bloggen min : http://www.tirben.blogspot.com Der har jeg oppdatert gasnke jevnelig.

Vekt denne uka 81.9 . Gått ned tilsammen 33.1 har igjen 6.9kg til oppnådd mål.

At jeg kanskje snart kan se 70 tallet gjør livet akkurat nå nesten magisk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom denne tråden' date=' men jeg are still going strong på vektklubben. Bare hatt det UTROLIG travelt det siste ,så det har blitt bare oppdatering på bloggen min og på julemål tråden.

DET GÅR FORTSATT BRA:)

Siden sist jeg var innom her har jeg gått ned 2.9 kg og er nå på 81.9 kg. Får så utrolig mange hyggelige tilbakemeldinger fortiden at motivasjonen har ingen problem med å holde seg oppe:)

Har faktisk opplevd at mennesker ikke kjenner meg igjen, det er synes jeg er utrolig!! Føler meg ikke så forandra, men skjønner det mer når jeg ser bilder. Og de siste månenden har jeg i tillegg blitt en ordentlig JÅLEBERTE. Det kan jo å være en av grunnene til at jeg blir litt ukjennelig.Sminke , smykker og stort sett kjoler gjør en god del endringer i forhold til SVART og STORE KLÆR...

TA gjerne en titt innom bloggen min : http://www.tirben.blogspot.com Der har jeg oppdatert gasnke jevnelig.

Vekt denne uka 81.9 . Gått ned tilsammen 33.1 har igjen 6.9kg til oppnådd mål.

At jeg kanskje snart kan se 70 tallet gjør livet akkurat nå nesten magisk!!![/quote']

 

Du er helt utrolig flink, og dette er motiverende lesning :-) Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Og det å ha høstferie og være gardkjerring har selvfølgelig resultetert i et sprett hopp OPP. Nesten 3 kg!!Men jeg er verken lei meg eller har dårlig samvittighet. Gikk inn i denne 10 dagers perioden med veldig åpne øynene .

Her på gården hadde vi nemelig slakteruka med alt det innebærere av god mat og ikke alt er like kalorivennelig

I tillegg til masse besøk av gode venner og slektninger blir inntaket helt annet enn vanlig ( God drikke,kaker og annet fra snopkatogorien..)

Det var helt greitt å snu rutinene mandag og i dag fredag er jeg nesten asjour igjen. Og har det bra

Det betyr at jeg begynner å kunne leve med det å ha ferie en uke uten å få helt mareritt, hetta, dårlig samvittighet - OG DET ER JEG VELDIG FORNØYD MED.

Neste ferie uke er JULEUKA, da blir det pinnekjøtt, fenalår, juleøl og julekaker.

MEN 1 .januar tilbake igjen.

Det er derfor helt riktig det man sier det er ikke det man spiser mellom jul og nyttår man legger på seg av, men det man spiser mellom NYTTÅR TIL JUL

Det jeg er allermest fornøyd med er at jeg fortsatt er godt under 30 kg mindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...