Gå til innhold

Ned 19 kg, helst igår!


Gjest loone

Anbefalte innlegg

Gjest Sitrus

Herlig! :)

 

Ja, svømming er kjempe digg! Og det er jo så vannvittig godt å varme opp med 20 svette minutter på spinningsykkel, og så kaste seg ut i bassenget. Tenker ikke over at tiden går heller når man bare svømmer frem og tilbake med en 4-5 andre. Perfekt trim! Det er vannaerobic der faktisk! Men det er bare på onsdager, og da jobber jeg selv i kiosken utenfor, og rekker akkurat ikke å bli med. Flytter antagelig til Trondhjem for å studere til høsten, så da skal jeg prøve å melde meg på noe slikt :)

 

Akkurat kosthold er jeg kjempe dårlig på. Jeg har ikke gått på greteroede kurs før, men prøvd meg på alle tips og vært en hissig kcal skribent. Men det har rett og slett ikke fungert for meg! Jeg spiser egentlig ganske sunt fra før av. Prøver å holde meg til godteri i helgene, og kjøper aldri inn slike ting til meg og samboeren - for da blir det borte før vi rekker å tenke over at vi kjøpte det. Det er spesielt hardt når jeg jobber i kiosk og cafée, med masse kaker og godis. Men jeg har fått kjempe kontroll over det nå, heldigvis.

 

Ellers har vi veldig dårlig med penger, som stort sett alle andre 20 åringer, og må friste oss til Firstprice og Euroshopper ganske ofte. Ikke sunt - men det er billig, og mat må man jo ha. Det blir også ensidige middager, siden vi som regel kjøper det som er på tilbud fra uke til uke. Hele forrige uke levde vi på hamburgere fra Rimi.. LITT LEI kan man si. Men man kan jo spise sunt til det usunne også. Jeg bruker aldri dressinger og sjeldent saus, velger grovt og posjonerer med MYE salat eller grønnsaksblandinger. Jeg er flink til å spise hver 3. time, og har begynt å ta med frukt og grønnsaker i veska til de dagene med mye stress, og lite tid.

 

Siden jeg selv føler jeg er ganske flink til det her, og i hodet klarer å begrense meg til mellom 1600-2000 kcal, så skriver jeg det rett og slett ikke ned. Når jeg gjorde det sist, ble det mer fokus på det enn noe annet - og det er så sinnsykt slitsomt. Til slutt blir det bare gjetting av gram og ca. matvarer, og da er poenget borte. Så jeg baserer meg rett å slett på å velge alt som er "lettere" og "grovere" når det gjelder ALT av matvarer.

 

...er forresten en jævel på å ikke drikke brus :) DET hjelper.

 

Prøvde å kutte ut brød en stund jeg også, og det hjalp det - men gud bedre så godt det var med brød igjen etter det! Etter det har jeg vel knapt smakt på knekkebrød :) Blir bare ikke mett av det.

 

Er du flink med å skrive ned absolutt ALT eller hender det du sniker unna litt? Jeg dømmer virkelig ikke noen, for jeg får det bare ikke til selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar

Uff, ja det pengeproblemet sliter jeg med også! det er noe ordentlig herk, for det gjør liksom alt så mye vanskeligere. Men nå hørte jeg på radioen på morningen idag at Coop Obs har 40 % på alt frukt og grønt, så NÅ blir det hamstring!:)

 

Hamburgere en hel uke ja:p fysj det hørtest ikke godt ut. Dere får kjøpe de store familiepakkene med frosne grønnsaker, og kjøpe kylling/gris som er satt ned i pris, og fryse det ned posjonsvis. Så kan dere jo ha wook eller grønsaksmarinert kjøtt osv. Hvis dere har fryser da. Vi har sikkert en hel kyllingflokk i fryseren. Men det er utrolig deilig nå som sommeren kommer og grillsesongen er i gang. Jeg pleier å grille løk, søpp, mais og paprika på høøy varme, det blir utrolig godt! :)

 

Jeg liker ikke brød så godt, og spiser ikke knekkebrød eller andre ting "istedenfor" brød, har bare kuttet det ut. Man får jo fiber fra fullkornspasta og rugbrød, som jeg spiser..

 

Jeg er så utrolig kresen, så spiser som regel kun de samme tingene i løped av dagen, og da vet jeg alltid at jeg ligger innenfor kcal-grensen. Så da skriver jeg ikke opp. Men dager hvor jeg spiser annet enn "det vanlige" så skriver jeg alt. I tillegg så tror jeg at jeg ville blitt litt skrullette hvis jeg skulle skrevet ned hvert minste gram. Hadde blitt sykelig opptatt av hva jeg puttet i munnen, og det er jo ikke så bra det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Mhm, kylling er sinnsykt digg! Håper det kommer noe på tilbud snart. Synes det er så innmari dyrt! Og det går jo mye av det også når det er meg og en sulten mann :)

(spiste forresten bare hamburgere til middag altså, ikke ellers :) Heheh. Grovt brød og masse salat. Digg det!)

 

Snufs, vi har ikke Coop i nærheten :) Synes de har masse bra tilbud der, så det er skikkelig dumt egentlig. Men vi har da både joker, ica, rimi og rema her, så vi får alltids tak i mat :) Nå har vi vært mer blakke enn ellers da, så neste uke blir det litt mer luksus. Hørtes veldig godt ut med grill, så tror nok vi skal kjøpe oss en engangs og lage deilige spidd! nammnamm!

 

Forresten er det jo en finfin ting å ikke like brød da! Man sparer seg jo for litt der. Og fullkornspasta er digg!

 

Tror nok at grete roede opplegget kan være litt sykelig ja. Og ikke minst kortvarig. Kjenner ei voksen dame som var med og gikk ned 25 kilo. Hun har gått opp igjen halvparten etter at hun sluttet med veiinger og skriving av kcal (på ca. 1 år). Da er det jammen bedre å finne ut av det selv! Man skal jo legge om hele kostholdet og beholde det sånn, og da er det greit å gjøre det på en måte man trives med det. I hvertfall om man vil beholde drømmevekta!

 

Hadde ei kjempe god økt i dag med 10 minutter epilipse (4,5 km), en del styrke og 25 minutter spinning (ca. 1 mil!). Herlig! Nå venter elevene mine og en lang marsjøvelse! Ha en fin kveld =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungogtung

Heihei, og VELKOMMEN til deg Sitrus:) Veldig kjekt med flere på laget!!

 

Kjenner meg igjen i veldig mye av det du skriver, både når det kommer til økonomi og det å ikke bli sykelig opptatt av veiing av mat osv. Jeg "boikotter" litt det, og fokuserer på å spise regelmessig (noe jeg aaaldri har gjort før), spise sundt, og drikke masse vann og spise frukt og grønt (noe jeg også har vært dårlig til før). Jeg har hørt flere lignende historier som den du fortalte, om folk som har gått ned massemasse også gått opp igjen alt sakte men sikkert. Jeg tror det er bedre å heller bruke et halvt år mer til å gå ned kiloene ved å gjøre det slik, enn ved å gå ned 1 kg i uken på grunn av sykelig besettelse av veiing og måling av maten. For jeg kommer aldri til å klare å leve resten av livet med å veie hver minste potet og brødskive. Sunn fornuft er mitt motto:)

 

Og loone; jeg elsker trim-forslaget ditt!!! Det hadde hjulpet meg SÅ mye å hatt en avtale slik at jeg vet at jeg bare må trimme. Jeg er egentlig et skikkelig konkurransemenneske som atpåtil er veldig sta. Så det å ha en avtale er midt i blinken for meg.

 

Idag er nok en vrien dag for meg; skole fra 8-14 og jobb fra 14.30-23. Men har spist fornuftig hittil; havregrøt til frokost, knekkebrød og frukt til lunsj, også tok jeg noen knekkebrød og 2 frukter rett før jobb. Men blir nok vanskelig å fylle opp kalorimengden idag, med rett-i-koppen suppe til middag. Får ta noen knekkebrød til og en frukt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere likte forslaget, nå ble jeg veldig glad! :)

Da skal jeg prøve å få inn hvertfall en økt denne uken! Lever i litt unntakstilstand for tiden. for har hatt og skal ha til sammen 8 eksamner dette semesteret. Mye styr og lite tid..

 

Jeg sliter også med å få i meg nok kallorier, uten å ty til de gode gamle "kveldsgodene" Men, valnøtter er kjempeflott til det. 4-5 valnøtter er jo nesten 100 kallorier. De er jo bra for magemålet og har alle de sunne fettsyrene osv. Jeg er sterk tilhenger av valnøtter. hehe

 

Kjenner også maaaange med den samme historien, og det er så trist. For tenk på alle de timene og all den viljestyrken som har stått i for å gå ned alle de kiloene, for ikke å snakke om alle pengene, sunn mat er jo svindyrt! For så å kjenne på kroppen at de sniker seg på sakte men sikkert. Neitakk sier jeg bare!

 

Har heller ikke noe Coop butikken i nærheten. Men er på besøk hos mamma og pappa denne uken så vi skal på "frukt og grønttur" imorgen.. hehe, håper på litt ekstra godsaker på dems regning:p

 

Så bra du har fått inn fornuftig spising idag ungogtung! :) Også med en sånn timeplan! Det er imponerende. Jeg derimot har spist pizza to ganger idag allerede. hehe

 

Gleder meg masse til veiedag imorgen. Nå har jeg kjøpt meg vekt, så måtte snike litt ista. og var GODT fornøyd med det jeg så. Men mamma har så god mat, så håper bare ikke det har spilt inn over natten. hehe

 

 

Når er din veiedag Sitrus :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Takk, takk Ungogtung ^^,

 

Bra å høre at dere begge ikke er helt slaviske på den skrivinga! Tror ikke det er sunt for noen som helst.

 

Jeg har veiedag på mandager - rett og slett for at jeg IKKE skal unne meg for mye kos i helga. Siden jeg ikke følger noen diett helt slavisk, så skal jeg heller ikke ha noen ekstreme spise-whatever-i-want-dager i helga. Har prøvd å ha det på både onsdag og fredag, men det har veldig lett for å ende i en lykkerus hvor "jeg kan unne meg litt ekstra i helga"! Så jeg prøver å styre unna det :)

 

Nå må jeg komme meg i seng. Utslitt etter marsjering og spilling. Det tar spesielt godt på i et lokale hvor lakkdunsten svir i neseborene!

 

Gleder meg til å høre resultat i morgen Loone! :)

 

Nattinatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungogtung

Hurra!! Veiedag i dag tidlig gikk over all forventning: 80,6!!! :)

Jeg ble så glad, og ikke minst overrasket. Hadde virkelig ikke trodd jeg hadde gått ned noe denne uken.

 

Planene videre for denne uken er skole og jobb idag og imorgen, også blir det en tur til gøteborg torsdag-søndag. Så da får vi se hvor lett det er å spise riktig på jentetur, hehe.. Må bare prøve å alltid ha noe frukt eller knekkebrød i vesken, holde forbrenningen der den skal være.

 

Ønsker dere begge en fin dag, og gleder meg til å høre resultatet ditt, loone:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi :)

Ned 1,8! Utroooooooolig fornøyd, og det uten trening! Kanskje det er noe i at man forbrenner når man leser!

 

Gratulerer ungogtung, det er så UTROLIG deilig når ting går rette veien! Du får dra med deg de andre jentene ut på gåtur. I sverige har de jo massemasse god og mager mat både i butikk og på kafeer osv, mye mer enn i norge.

 

Uken min blir hektisk med eksamen imorgen, jobb hele helgen og eksamen til uken igjen. I tillegg til at jeg går neddopet på pollenmedisin og snufser, hoster og generelt skremmer folk rundt meg til å tro at jeg har svineinfluensa! hehe

 

 

Det hørtes ut som kjeeempe sunne og friske omgivelser Sitrus! hehe Men du får jo "trimmen" med marsjering. Selvom du ikke skriver det opp så er det jo sikkert litt deilig å tenke at du har forbrent mer enn på en vanlig dag! :)

 

Nå skal jeg grave nesen ned i eksamensbøkene.

 

Ha en fin dag jenter! Nå kan vi være stolte av oss selv, vi gikk jo ned alle tre denne uken!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Wow!!!! SUPERBRA jenter! Så herlig! Da har vi gått ned masse alle tre denne uken! Det her lover godt :) Motivasjon videre sa du?! JA!

 

Ja, det var litt godt å ikke skrive ned marsjeringen fra i går ja! Fikk jo 2,8 trimpoeng før på dagen, så da blir det jo en del ekstra i bakhånd. I dag har jeg vært kjempe effektiv vaskedame på jobben og virkelig jobba så svetten sto i 5,5 timer. Kanskje ikke den lureste dagen å ta en lys grå genser på? Da lærte jeg i hvertfall det.

 

Nå bærer det ut på enda en tur i treningsrommet og svømmehallen. Satser på litt over 2,5 trimpoeng i dag også! Godt for sjel og kropp :) Blir nok støl og god i kveld tenker jeg. Ingen ting er så godt som å legge seg med litt støle muskler og vite at man virkelig har gjort seg fortjent til en lang natts søvn!

 

Ungogtung, det er som Loone sier at det er mye mager og herlig mat i Sverige også - ikke bare godis og alkohol! Tipper du klarer å styre deg mot de sunne godsakene;) Nå som du har hatt så fin nedgang, så er jo det en flott måte å holde seg i fokus på! Dette får du til!

 

Masse masse lykke til på eksamen i morgen Loone! Tenker det skal gå superbra! :)

 

Ha en fin kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungogtung

Dette er så utrolig gøy, at alle sammen går ned!! Det er kjempemotiverende at vi er flere om dette, vektklubben.no er bedre enn facebook for tiden må jeg si;) Gleder meg til å sjekke hver dag.

 

Lone; du har gått ned over 7 kg tilsammen nå, det er jo bare helt fantastisk!! Tenk det du, 7 kilo!! Det er mye. :) Men du, hvordan klarer du å endre signatiren din slik at du kan oppdatere hvor mye du har gått ned??

 

Jeg er så utrolig motivert nå. Tok på meg en bukse idag som jeg ikke har gått med på lenge. Den var blitt skikkelig "slapp" på meg, kunne nærmest sægge med den. Utrolig gøy rett og slett:) Klær er liksom én av grunnene til at jeg ønsker å gå ned. Det å gå i klesbutikker og grave frem de øverste størrelsene, stå svett i prøverommet og så og si presse mageflesket inn i buksene... det er ikke mye gøy! Så det blir litt sånn sorgens dag hver eneste gang jeg skal noe spesielt, for problemet med hva man skal ta på seg dukker alltid opp. Og det er ingenting som ødelegegr en kveld eller dag mer enn den følelsen av å føle seg ufresh. I tillegg merker jeg at man automatisk kler seg litt "eldre" for alderen enn hva man egentlig trenger når man er i 20-årene. Tjukkeklær (som jeg liker å kalle det) er mye mer kjærring-aktig enn normale klær, det er ikke til å stikke under en stol. Nå er jeg ikke sååå stor at jeg ikke kan bruke klær fra vero moda osv, men jeg må liksom bruke de største størrelsene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet det! Står opp om morningen, så er det rett inn her å sjekke hvordan det går, og skrive litt om hvordan det går med meg. Det blir litt mer personlig her inne, selvom vi ikke kjenner hverandre. For jeg snakker bare med dere om dette jeg. Samboeren min er litt distre, så han har ikke fått med seg at jeg har gått på kurs engang han:p hehe

 

Men jeg er overlykkelig over hvor mye jeg faktisk har gått ned, får nesten tårer i øynene når jeg tenker på hvor dum jeg var som lot de snike seg på i utgangspunktet! Jeg har aldri slanket meg før, og da er det visst lettere å bli kvitt vekten. Der er vi heldige som er så unge, vi har hvertfall forbrenningen i god behold!!:)

 

Tuusen takk :) Håper bare jeg står imorgen, er alltid så nærvøs på eksamen at jeg glemmer alt når jeg sitter der, også kommer det sakte men sikkert tilbake etter at svarene er levert:p hehe

 

Lykke til med treningen og maten jenter! Tenker jeg kommer med "treningsrapporten" min imorgen.

 

Sitrus, du er jo knallflink til å trene da! Jeg kjenner jeg har litt å gå på der selv.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Hahah, kjenner meg SÅ igjen, ungogtung!!! Når prøving av bukser på kjøpesenteret blir tungere enn en hard treningsøkt, så er det på tide å komme i form! Og dit er vi på vei! :) Jeg gleder meg SÅ til neste gang jeg skal kjøpe bukser! Det skal bli så moro å (forhåpentligvis) se at det jeg pleier å kjøpe ikke lenger er brukbart! For ikke å nevne at det skal bli godt å kunne gå i tynne, stramme gensere UTEN HETTER. Jeg er så sinnsykt lei hettegensere! Men synes ikke det er spesielt pent å gå rundt i stramme gensere og la valkene fly sine egne veier. Vet det er jenter der ute som gjør det, men jeg fikser det bare ikke!

 

Heheh, vet hva du mener Loone. Jeg prater heller ikke med så mange om "S" ordet (slanking altså..:)). Prater mye med venninder og kolleger om at jeg er på trening å sånt da. Var faktisk en av svømmevaktene som spurte om jeg skulle være med i noen form for konkurranser eller noe, siden jeg trimmet så hardt. Så jeg forklarte det enkelt og greit med at; En eller annen gang må jeg bare begynne å trene, så hvorfor ikke nå?

Da smilte han lurt og sa jeg var veldig flink. Og det tar meg nesten MOT for å klare å prate til han. Her snakker vi maratonløper og eks ekstremsvømmer som ser ut som en gresk gud. Litt herlig at han kommer bort når jeg svømmer og roser da :)

 

Ble forresten hele 4,3 trimpoeng i dag! Spinning, epilipse og masse svømming. Elsker gulleplene som stadig kryper oppover treet. Nå håper jeg bare at jeg klarer å fortsette slik! I morgen skal jeg gå tur med en venninde før jobb, så det blir ikke voldsomt med blod, svette og tårer, men kanskje litt skosvette og lattertårer? MINST like godt :)

 

Vi skribles i morgen tjeier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungogtung

Hvordan gikk det idag, loone? Har du en bra følelse? :)

 

Hehe, liker betegnelsen "S" ordet, Sitrus. For min del er det litt sånn at jeg synes det er flaut å fortelle folk at jeg slanker meg, fordi jeg vet at de kan se at jeg trenger det liksom. Hvis en jente som bare ønsker å gå ned 2 kg for eksempel snakker om dietter og slanking er det nesten litt sånn "ntåååå, du trenger jo ikke det du da!". Tviler på noen hadde sagt det til meg liksom, haha:) Så jeg grete'roeder "i skjul" jeg. Har liksom ikke behov for å fortelle alle og en hver at jeg er på slankeren. Men det var en på jobben igår som spurte om jeg slanket meg, hun synes jeg var blitt tynnere siden sist!!:D Wohooo! Og da fortalte jeg opplegget. Men sier ikke noe dersom ingen spør.

 

Du er bra sporty asså, sitrus! Snakk om å gi oss andre dårlig samvittighet, haha;) Men jeg sliter skikkelig med å få tid. De tre siste dagene har jeg forlatt leiligheten kl 8 om morgenen vært hjemme igjen 23.30. Skole + jobb på samme dag gir ikke mye tid til trening. Men håper jeg får mer tid framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii, jeg aner egentlig ikke hvordan det gikk. Når jeg satt der tenkte jeg "jess, detta klarer jeg" men så etter en time eller to så var den tanken litt mer over på "oi, detta klarer jeg ikke likevel!" Så jeg vet ikke, får bare håpe på det beste!

 

Tar av meg hatten for deg Sitrus! Skulle ønske jeg også hadde pågangsmotet til den treningsmengden din altså! :)

Jeg hadde den planen om å trene etter eksamen idag, men man blir så utrolig sliten av å drive å lese hele tiden. Så det blei heller straka vegen hjem, for så å lese til neste eksamen :)

 

Så bra at det har begynt å synes da ungogtung! Det er kjempemorsomt!

 

Jeg fikk den "oioi, er det en liten bolle i magen" kommentaren fra ei på jobben, før jeg begynte på Greteroede, blei skikkelig sint jeg :D Så nå venter jeg bare på litt positive kommentarer. Jeg har jo gått ned mange kilo, men det syns ikke omtrent, for jeg har så "javnt fordelt fett" at det er ingen ting som har krympet synlig da. hehe

 

Hvordan går det med bacheloroppgaven foresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Heheh, dere er da søte!! Ja, jeg er virkelig god på å være flink nå, så jeg må bare klare å holde det oppe! Ble ingen gåtur i dag siden det regnet og blåste så færlt, så vi koste oss heller innendørs. Får ta meg en joggetur i kveld, for nå begynner jeg å se lyset bak skyene.

 

Så bra at det synes Ungogtung! Det er en HERLIG følelse! Kjenner meg veldig igjen i det. For noen år siden gikk jeg veldig inn for å trene, i en periode hvor det ikke var så bra mellom meg og kjæresten. Da var det bare sykling og jogging som sto i hodet på meg noen måneder, og når jeg så tanta mi etter ferien fikk jeg med en gang; "Herregud, har du slanka deg eller? Du ser jo SÅ bra ut!!" Men "dessverre" ble det bra mellom meg og kjæresten, triening ble ikke så viktig, vinteren kom og det gjorde kiloene jeg nå må slite av igjen. Men jeg gleder meg virkelig til å få slike kommentarer igjen!! :)

 

Tror jeg er litt mer der Loone er også. Det synes ikke så godt enda! Men Loone, har du brukt målebånd og målt deg enda? Jeg synes det er en av de beste motivasjonene! Virker lettvint å bruke den lista som ligger på fremsiden også. Finner ikke igjen mitt målebånd, så jeg skal kjøpe meg et nytt når lønna kommer inn!

 

Huff, den "drømmekommentaren" du fikk Loone har jeg også fått en gang. Det var bare på tull da - men jeg ble allikevel skikkelig snurt og han har ikke turt å prate til meg etter det :)

 

Vet hvordan det er med den tidsklemma. I hele vinter har jeg jobbet bla. 100% i barnehage samtidig med en 40% kiosk jobb, trompetelever og spilling. Man blir ikke akkurat motivert av å være ute på jobbing fra 8-22! Da er det jo viktig å spise jevnt og riktig, og heller ta i litt ekstra de dagene man har tid til å trene. Nå jobber jeg midt i mellom 80 og 100%, så nå har jeg en del tid til trening - og prioriterer det langt mer enn TV, soling og generell sløving (for det er jeg også ganske god på..! Hihi)

 

Kanskje du skal unne deg en spasertur ut i frisk luft i kveld Loone? Det er så utrolig godt etter at man har lest masse! Virkelig la hodet få slappe av litt og avveksle!

 

Jeg får vel komme meg tilbake til jobbinga mi. Kjempe stille på jobb, og jeg kan få oppdatert meg litt på nett mellom de trivlige kundene, har 40 tommers TV på veggen med TV2 på full guffe, og ellers baaaare kos! Drømmejobben :D

 

Lykke til med lesinga videre Loone! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen der altså! Før sommerferien ifjor gikk det fryktelig dårlig med meg og kjæresten, og det førte til at jeg ikke spiste så mye, og trente som en gal, så på den tiden var jeg veldig fornøyd med kroppen min. Men, så ordnet ting seg, og vi flyttet sammen. Da blei det mye kos og lite trening og plutselig var jeg nesten 20 kg tyngre. Jeg gikk på bakteriedrepende medisin en tid også, og tenkte ikke på å lese pakkevedlegget (hvem gidder vel det) bivirkning var selvfølgelig vektoppgang. Det må alltid være oppgang, aldri snakk om mindre godtelyst eller andre ønskelige bivirkninger:p

 

Joda, jeg har prøvd målebånd! Men vi har kommet frem til at det ikke helt er min sterke side. For med mine "gode" måleegenskaper så gikk jeg inn - og ut 17 cm i magemål over natta:p Men jeg kjente, idag faktisk at buksen var på vei ned. så nå er det tid for å grave frem beltene igjen (har ikke trengt de for buksene satt som et pølseskinn). Så det var ordentlig deilig!

 

Jaa, jeg sikler etter å ta med hundene på en lang gådtur! Her er det sol og blå himmel, ordentlig deilig vær! Men jeg er hyperallergisk mot all pollen, så må holde meg inne frem til den værste sesongen er over:(

 

Du vil ikke skifte veiedagen din til tirsdager da Sitrus, så du har på samme dag som oss:)? Da har du en dag til å "komme" deg etter helgen også. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Heheh, uff. Har på følelsen av at de fleste som får samboer for første gang går opp alt for masse. Og de fleste ser det jo heller ikke før man plutselig veier 20 kilo mer enn da innflyttningsfesten fant sted.

 

..jeg gikk også på medisiner i jula som ikke akkurat gjorde ting bedre!! Spiste sunt og gikk tur hver dag, men ble allikevel +2 kg! Skjønte jo fort hvor de kom fra, etter to uker på noen spesielle medisiner.

 

Heheh, om måleskillsene dine ikke er riktig gode, så er det kanskje greiest å holde seg til vekta ja :) Det hadde nok jeg gjort også!! Heheh X)

 

Uff, stakkars deg. Pollenallergi er noe dritt!!! Skikkelig gla for at jeg i hvertfall slipper unna det. Vondt å ikke kunne gå ut heller når det er så fint vær!!! Kjempe kjedelig :)

 

Akkurat det med å komme meg etter helga er jeg KJEMPE redd for!! Nettopp derfor jeg har det på mandag :) Kanskje jeg skal bytte etter hvert når jeg vet med sikkerhet at jeg har kommet i gode rutiner, og ikke koser meg for mye i helga! Men holder meg til mandag i noen uker til i hvertfall :D Trenger å være litt hard med meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungogtung

Det gikk heeeelt sikkert bra,loone. Går alltid bedre enn man tror;) Bacheloren går bra, men det tar jo mye tid. Er stort sett på skolen hver dag, så de dagene jeg har jobb i tillegg blir det lange dager.

 

Hehe, du er ikke aleine om det herlige bolle-i-ovnen-spørsmålet. Fått det selv gitt. Og det var helt grusomt!! Jeg skulle gå opp noen trapper med en kollega av meg som jeg egentlig ikke kjenner, også sier han "vi kan godt ta heis altså, siden du er gravid". Jeg måtte jo bare si det som det var, at jeg slettens ikke var gravid. Det ble en stille tur de neste trappetrinnene for å si det sånn. Han ble (om mulig) mer flau enn meg. Det er bare helt grusomt å få den slengt til seg, er ikke akkurat så selvtilliten stiger. Og samtidig forundrer det meg at det virker som det er utrolig mange som har opplevd det. Tenker ikke folk?? Det skal myyye mage til før jeg bare antar at noen er gravid. Skjønner ikke folk at det går ann å rett å slett bare være tjukk?? Må nesten bare le av det:)

 

Jeg har nå funnet ut en strategi for hva jeg har tenkt å gjøre med trening. Jeg tenker kombinere: 1) kondisjonstrening i form av lange turer (kanskje med litt innslag av lett jogging) 2) styrketrening, av typen sit-ups, armhevinger, "planken" etc. og 3) pilates. Har pilatesvideo og matte hjemme, og man blir bra støl dagen etter en time med det :)

 

Det er planen, så får vi se når jeg får til. Er jo som sagt litt problemer med tid her i gården. Jeg kunne selvsagt laget en sprek plan om å trene før skole, men jeg evt med meg selv at jeg aaaldri kommer til å stå opp klokken 5-6 hver dag for å trene. Jeg skal uansett prøve å bli flinkere til å sette av tid til trening fremover, uke for uke. Sånn at jeg vet hvillke dager jeg SKAL trene. Vil jo ikke bare bli slank, vil jo bli trent og "fit" også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg skjønner Sitrus, viktlig å finne ut hva som fungerer best og holde seg til det! Om du har gått opp til uken, så er det hvertfall bare fordi muskler veier mer enn fett.. hvis du ikke spiser et par poser potetgull i helgen da;) hehe

 

Det hørtest ut som en kjempebra treningsplan ungogtung! jeg har fått en av de personlige trenerne der jeg trener til å legge opp en øktplan til meg. Jeg er døden nær hver gang jeg er på trening. Han la opp til at jeg lå i 45-90 kg klassen på alle de forskjellige vektene (og muskler er vel ueksisterende hos meg). Jeg er sikker på jeg ser ut som en gal uteligger med grimasene som må til for å bevege på vektene!:D

 

Nå er det 5 eksamner til på meg, også er det hardtrening! Blir så lei meg, for jeg har ikke overskudd til å trene, og jeg jobber ikke sent som dere, og jeg har ikke forelesninger. Jeg sitter hjemme hele dagen fra 7-8 til 10-11 å bare leser. Eksamen er så gammeldags, det er ingen mennesker som presterer godt, for alle sitter i ukene før med oppteipede øyne å leser som gale! :)

 

Håper dere får en fin dag jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest detteskaljegklare1

Du har vært veldig flink!!!! =)) Måtte bare si det...!! nesten 20 kg på under ett år er veldig mye!! Og ikke mye bra....Men lykke lykke til..leste litt her, og det ser ut som du er kjempe flink og godt i gang..dette klarer du..masse lykke til videre=) BE STRONG GIRL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Det blir nok ekstremt få potetgullposer på denne jenta i helga! Om mulig, skal det ikke være et eneste flak :D Håper på å ikke gå opp i hvertfall, men etter å ha gått ned 1,6 kg forrige uke, så skal jeg nok være gla for å gå ned noe som helst!

 

Jeg synes også opplegget ditt var kjempe fint ungogtung! Håper du får skvist det inn i tidsskjemaet ditt. Deilig å ha en plan i hvertfall, så kan du jo planlegge litt uke for uke, og finne ut når du rekker det du skal!

 

Kjempe kjedelig med alle eksamene Loone! Når er du ferdig med dem? Du får spise sunt og godt så lenge, og glede deg til å trene masse og gå lange turer med hunden når du er ferdig!! :)

 

Ble bare 0,7 trimpoeng i gårkveld, siden min syke kjæreste også ville være med. Vi gikk en runde på 30 minutter og koste oss i mørket. Koslig ^^

 

I dag har jeg vært på treningsrommet på jobben igjen. Tenkte jeg skulle prøve en økt med en del mer styrketrening enn vanlig, siden det blir så lite av det ellers. Kanskje jeg skal ha "styrketreningtorsdag" hver uke? Ble i hvertfall oppvarming med 20 minutter elipse (8,10 km) og 30 minutter styrketrening i alle former. Men nå har jeg et stort spørsmål;

 

Hva i all verden skal jeg føre trening på elipsemaskin på?!

 

Det står jo alle mulige treningsforslag i den trimpoeng greia. Alt fra planting av blomster og bilvask til gåing i oppoverbakker og aerobic, men ikke noen ting om elipse. Heter den treningen noe lurt jeg ikke vet om, eller er det ingen som trener elipse på grete roede?! Tåplig, spør du meg :S Vil jo gjerne føre det opp!

 

Hvordan har det gått med dere i dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var godt å høre! Du er så flink Sitrus!! :)

 

Uff, idag har ikke vært dagen min på NOEN måte! Våknet et minutt før forelesningen begynte, så godt over en time senere var jeg på plass på skolen. Til min forferdelse hadde jeg glemt å ta alt av allergimedisin i farta. Så ut over dagen blei jeg rimelig dårlig! Så hadde jeg betalt for lite på parkeringen, og det endte med at jeg måtte løpe ut i striregnet for å fylle på, SÅ hadde jeg glemt nøkklene inne, og måtte opp 6 etasje, hente de og ut igjen!! Da jeg endelig kom meg hjem var jeg så sint og lei, for ikke å snakke om i dårlig form. Så nå har jeg ligget i senga og trøkt i meg en hel boks med pringles! =

 

Håper dere har hatt en bedre dag enn meg jenter! Blææh, våren er grusom! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Uff, uff, uff! Stakkars deg!!! Sånne dager er så helt forferdelige! Føler virkelig med deg. Tror jeg hadde kommet til å gjøre det samme. Ingen ting er værre enn de dagene hvor absolutt alt går galt, og man bare vil gjemme seg under dyna med masse digg og vente til den er over! Vi får håpe det føles bedre utover kvelden! :D

 

Jeg sov til 11.30 i dag, og følte jeg hadde kastet bort hele dagen! Ble så sliten etter 5,5 timer vasking, etterfulgt av en god treningsøkt med 2,3 trimpoeng, så jeg har sovet som en baby i natt! Kom meg opp og måtte ordne innsending av søknad til universitet, ringe legen, og deretter en rask trening etterfulgt av stress og jobb. Ble 2,7 trimpoeng i dag, med 25 minutter elipse og 20 minutter svømming. Fant forresten ut at jeg fører elipse på ski! Surfet litt på forumene og konkluderte med det. Når feriepenger og lønn kommer i juni skal jeg unne meg pulsklokke! Gleder meg!! :)

 

Tenkte kanskje jeg skulle lage meg et delmål i juni, og unne meg pulsklokka når jeg klarer det. Vanskelig å sette et mål siden jeg har gått ned så ujevnt! Hva mener dere blir riktig? -500 i uka? Mer?

 

Også har jeg så SINNSYKT søthunger i dag. Kjenner det er skikkelig hardt å stå i mot den godtehylla som står 2 meter fra meg! Men jeg SKAL få det til i dag også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg satser på at det blir en bedre start imorgen! Har ikke overskudd etter å ha sittet i tre uker foran bøkene, og enda er det nesten 6 igjen. Så vet ikke hvordan dette skal gå, får bare spise ordentlig (fra nå av) hehe!

 

Ja, elipse er vel ca samme kallorimessig som ski. Jeg visste ikke at den maskinen het det, men bruker den endel jeg også faktisk! En dame på ned i vekt kurset trente bare på den, og på de 8 ukene gikk hun ned nesten 7 kg.

 

Hvis du har skikkelig søthunger, og liker is. så bør du bytte et mellommåltid med dream-is (de har færrest kallorier). Det er utrolig godt med dream vaniljeis med masse varme bær på, og litt splenda så det blir søtt!<3 hvis du tar blåbær foreksempel, så er jo de forbrendene, så da er det "nesten positivt" å spise is:p

 

Pringlesen ble bare litt over 500 kallorier, så det var ikke så ille som jeg trodde. det var "less fat" osv, så der slapp jeg billig unna! :D

 

Hvordan er utsikten for helgen da? Det var kanskje nå du skulle til sverige ungogtung:)?

 

Jeg skal på bursdag og ut imorgen, så regner med at utskeielsene følger på imorgen også. Tror det heller mot en "ny uke, ny start" for meg på mandag! Regner med å ha gått opp en del med 0 trimpoeng og masse ekstra godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...