Gå til innhold

Ned 19 kg, helst igår!


Gjest loone

Anbefalte innlegg

Uff, er det som er den kjedelige delen med vektnedgang, en slankere kropp gir ikke automatisk "et slankere sinn" den delen må man virkelig jobbe med for å få seg selv til å se den nye kroppen sin for det den faktisk er og ikke slik den var..

Jeg tror ikke jeg hadde klart å fortsatt gå ned i vekt, etter over ett år med slanking uten dere! Hadde nok gitt meg for lengst og "innsett" at fettet var kommet for å bli. Er så godt at vi har hverandre ;) <3

 

Jeg ante ikke det om fett-tester. Takk for at du deler kunskapen din med oss enrt:D Har tenkt lenge på å ta en sånn test selv når tiden er inne for å forandre siste rest av fett til muskler:D Foreløpig trener jeg bare utholdenhet, pga musklene er fremdeles ganske daue etter lynet. Men har time med en spesialist i juni=D han skal sette opp program som får igang musklene igjen=D De ligger jo i "dvale" etter all strømmen og er farlig for meg å trene styrke vanlig for da kan jeg ødelegge de for godt=O

 

Nei, man skal egentlig ikke drive med kjempehard trening på lavkarbo, fordi kroppen klarer ikke gjøre fettet om til energi fort nok. Så man kan gå på en skikkelig smell med det, aldri mer for å si det sånn:D hahaha

 

Men folk som spiser mellom 75 og 100 g. kbh pr. dag sier at de får en helt utrolig, utrooolig utholdenhet under treningen. Det er helt sykt. Når andre hadde falt døde om så fortsetter de med skikkelig give!=D Så jeg kommer til å gradvis øke kbh. i maten hvis jeg bestemmer meg for å trene mer. Men foreløpig liker jeg å være laat=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar

Jeg fant en skikkelig interessant greie om styrketrening/muskelbygging osv på ketogen diett:D

 

Det gjorde meg lykkelig for å si det sånn! <3

 

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23842

 

Ante ikke at bodybuildere brukte ketogene dietter for å få mere definerte muskler før konkuranser:O Kanskje det er håp for fleskemagen min likevel:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, dte var virkelig dødt her. jeg skyver bort tanken på vektklubben hver helg som dere sikkert har merket (får så dårlig samvittghet:P), og idag har det gått i ett. Sitrus er vel på ekspedisjon idag igjen? leste et eller annet om det på bloggen iallefall:)

 

Så bra du fant et treningsopplegg loone! selv om jeg skjønner at det er greit å ha ei unsyldning for å være "lat". jeg merker at jeg virkelig må ta meg i nakken for å trene nå som håndball sesongen er ferdig. Så imorgen blir det squash med ei venninne. Gleder meg, men satser på at jeg ikke er like stiv i hånda etter gangen her. Var jo nesten stiv i ei hel uke sist gang. Snakk om å bruke muskler jeg ikke er vant til da:P

 

Jeg har forresten endret delmålene mine. Synes det ble litt mye med 4 delmål, så nå ble det 3 istede. Altså etter 4, 8 og 12 kg. Og så er jeg heldigvis ferdigslanket. Dermed er det 0,7 kg til det blir pulsklokke på meg! ;) Håper det gir litt mer treningsmotivasjon!

 

Jeg vet jeg ikke hadde klart meg uten dere, var det som skjedde sist. de jeg slanket meg med forsvant og da gadd jeg ikke:p trenger å ha noen som følger med meg, så takk og pris at jeg har dere :D

Kos dere videre jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får oppdatere litt selv om ingen har vært her siden sist:p blir vel litt selvsentrert, men det får dere oveleve;)

Har vært å spillt squash igjen idag. Det er så morsomt, blir helt hekta. Og så er dte så morsomt å legge det inn også, for det er virkelig god trening! :D torsdagen derimot gruer jeg meg litt til, da jeg har lovt lillebror at jeg skal være med å løpe i trappene i granåsen (hoppbakken for de som ikke er kjent) Er som regel der vi har oppkjøring til sesongen hver høst så jeg vet (desverre) hva jeg går til. Godt etterpå iallefall da:)

 

Ellers så har hodet mitt surret rundt og tenkt 77,9 i hele dag. For det var fakjtisk det vekta visste imorges. Trodde ikke mine egne øyne jeg. men joda, sjekka flere ganger. Det vil da si 2 kg siden torsdagen. ble først litt redd for det vil jo si at det må være mye muskelmasse og slikt som har forsvunnet. Tror likevel ikke det er dte, delvis på grunn av mye trening og fordi de siste tre ukene har det vært bursdag eller noe før veiedag. Håper bare ikke det var et engangstillfelle, og at vekta viser enda mindre på torsdag!;) Håper dagen deres har vært like fin som min;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiheihei!

*Leser før jeg skriver*

 

De siste dagene mine har bestått av fyll og fest. Rett og slett.

Det ble tre kvelder med ganske mye moro i forrige uke.

Så jeg tar straffen denne uka her, vet ikke om jeg tør å gå på vekta engang!

I forrige uke ble det også bare en joggetur. Nå starter jeg på ny frisk, skal ut og jogge etter frokost. Legger alt dette her bak meg nå og går videre ;)

Men en ting er sikkert: hadde en helt SYKT morsom helg!!!! :D Jeg må si at det var verdt hver eneste kalori den gangen her....tror jeg! Vi får se når vekta står der!

 

Håper dere har det superbra! Skal lese alt nå, ser du har skrevet en del enrt! Ser at du kanskje har gått ned to kilo?!?! :) det er jo helt superbra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii, enrt. KNALLBRA nedgang! Gratulerer så mye!!;)

 

Squash er kanskje tingen for kroppen din? Virker i alle fall sånn=D

 

Er greit å endre litt på delmålene underveis. For det er jo først underveis man vet hvordan kroppen reagerer og oppfører seg. Enklere å sette seg realistiske mål da:D Og pulsklokke kan jo ikke gjøre annet enn å hjelpe til så du går ned ennå mer!

 

Jeg har endret mitt endelige mål til 60 istedenfor 65. For nå tror jeg faktisk det er mulig å gå ned til ditt. Det trodde jeg ikke da jeg satte meg målet mitt. 60 kg vil bety at jeg veier 3 kg mindre enn samboern, istedenfor 10 kg mer som jeg gjør nå. GLEDER MEG:D

 

Jeg skal foresten kjøpe meg steviafrø og gro plante=D Haha, stevia har GI på 0 og 0 karbohydrater + at det er en haug med mineraler og et par vitaminer i det! Er lov som dyrefôr i norge, så da er det lov å dyrke det. Heldigvis. Blir kjempespennende. Skal bestille frø med en gang jeg får stipend. Eneste planta jeg noengang har grodd frem er sånne til påsken. Sånn man gjorde på barneskolen, klipte over en minimelkekartong, la på bomull og no frø også også blei det spirer. Stevia kan bli opptil 1 meter høy. Så dette blir spenstig!=p Det er foresten sukkererstatning.

 

Nå har jeg vært sjuk i nesten en uke også. Eksamen er på fredag og har lest hele èn time. Resten har vært tilbrunget under dyna... Kroppen suger til seg vann som en svamp! Igår drakk jeg over 3 liter vann og måtte bare på do 4-5 ganger mot tja 15-20 som er vanlig for blæra mi. ÆSJ

 

Nå er det dags for smertestiller, så kanskje hue klarner nok til å lære noen økonomiske formler.. tvilsomt men=p

 

ha en flott dag jentene! Godt å se at det er litt liv her igjen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo ikke endelig nedgang siden det ikke var på veiedagen min da, men håper på en nedgang som er tilsvarende det iallefall. Spørs etter å ha spist kjæresten sine ovnsbakte poteter. Fy svarte så salte de var. Spørs om det ikke bare er kroppen din som suger til seg vann loone!

Kan tenke mg at 60 kg er bra for deg loone. er jo som du sier at kroppen kan reagere annderledes enn en tror, og at 60 kanskje blir ber enn 60. og så er iallefall jeg redd når jeg skal begynne for at jeg vil lenger ned enn kroppen vil og at jeg kommer til å gi opp når dette ikke går. Er jo noe med at kg sier ikke alt, målbåndet sier jo egentlig mer. Angående målebån, er det full låming imorgen igjen da? Jeg er gira iallefall. Og så skal jeg klare å måle alle stedene imorge, ikke lsik som sist når jeg ikke huska halvparten:p hehe..

 

så bra at du har hatt det kjempe bra ingsi! Og så flink som du har vært så fortjener du det. Kroppen har godt av å få litt "fri" den også. Det er jo tross alt en lisstilsforandring, og man kan ikke leve på 1600 både hverdag og fest:p Handler jo tross alt, for meg iallefall, om å finne en måte en kan leve med uten at det går utover trivsel. derfor er helg for meg fri har jeg funnet ut:P

 

Håper vi alle får en super veiedag imorgen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre hvordan det offesielle tallet ditt er enrt! Hehe, salte poteter ja, søte kjæresten! Han lager jo i alle fall mat til deg:D Og heldigvis blir det jo i så fall bare vannvekt=D

 

ja, det er så merkelig å faktisk se målene sine innenfor rekkeviddet. Jeg er sånn tynnfeit, altså, har veldig høy fettprosent og liiiite muskler!=p Men det endres med tiden!=D

 

Jeg så ikke at du hadde skrevet jeg Ingsi!;) Godt å se at du har kost deg, det er som ernt sier, viktig å se det som en livsstilsendring. Da er det OK å la seg selv ha noen dager hvor man virkelig koser seg:D Bare det ikke blir hver dag så gjør det jo ingenting!=D

 

 

Jeg hadde ikke en super veiedag idag. -100 gram. Men nedgang er nedgang!:) På ketogene dietter spiller stress en stooor rolle og siden jeg har eksamen i et fag jeg ikke forstår imorgen, såååee er jeg ganske stressa ja! + forkjølelse = kroppen niholder på vekta!

 

MEN, i god tro har jeg tatt mål idag, siden det er starten på en ny måned!

 

Mage: 116 - 97 - 91 = -6 (25)

Midje: 77 -77= 0

Ende: 114 - 103 - 103 = 0 (11)

Lår topp: 69 - 64 - 63 = -1 (6)

Bryst: 89 - 88 = -1

Armer: 37 -30 – 29 = -1 (8)

Hals: 38 - 36 - 35 = -1 (3)

Total nedgang i cm: 54! <3

 

Vet ikke om vann kanskje øker mål jeg. For da jeg målte forje uke var endel av de tallene lavere. Men pyttsann! Det får jeg i alle fall se 1 juli, hvis det er monstertall da, så målte jeg feil nå.. Hehe

 

Gleder meg til å høre om dere andre! Ha en fin dag=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Sted - August09 - Mars10 - mai10

overarm - 32 -32 - 32 (hahah! Joggu er det stillestående....)

bryst - - 88 (målt ulike steder..) - over bryst; 94, under bryst; 86,5

midje - 87 - 82,5 - 81

navel - - 94 - 91

rompe - 108,5 - 106 - 104,5

lår - midt 58,0 - øverst 62,4 midt 54,5 - øverst; 61,5 midt; 54,5

 

Altså, ingen endring på armer siden august. Hvordan er det mulig X) Jaja. Og under brystet har jeg mistet 1,5 cm siden mars, midjen er jeg ned 1,5 cm siden mars, 3 cm borte fra magen siden mars, roma har blitt 1,5 cm mindre siden mars og øvers på låret har det krympet nesten 1 cm. Så ut i fra marsmålene har jeg minket ca. 8 cm! Det må jeg vel si meg ganske fornøyd med :D Det går jo rolig ned i tempo her.

 

Ellers er det stillestående på meg. Men har nå EN uke til på å komme meg ned til -15, så det skal jeg joggu få til! Nå har jeg ikke mere penger heller, så nå blir det innsparing på maten. Huff, jeg har spist så ekstremt mye sjokolade i det siste at det er ikke rart X) Vil ikke en gang si hvor mye jeg har spist. Har hatt en fryktelig sjokoladeperiode ;) Men det er jo det beste i verden da, så hver eneste bit er en nyyyyytelse <3 Og på turene har jeg jo spist en del nøtter for å holde kroppen i gang mens vi driver ute, så har antagelig blåsprengt kaloriskjemaet litt. But care! Jeg er snart på det som egentlig var mitt mål til neste år, så jeg er glad :)

 

Ellers må jeg bare si at NÅ ER DET FINT VÆR I TRONDHEIM!!!!!!!!!!!!!!!!!!! For første gang på sikkert en måned. Så jeg skal ikke sitte mer inne her å trykke! Ut i sola med eksamensforberedelser! ^^

 

Og gratulerer så masse med flotte mål Loone!!!!! :D FLINK!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror fettet på armer og legger er det som sitter lengst. Leste i bloggen til ei som hadde gått ned fra 120 kg til 55 og fettet på armene/leggene slapp først da hun nærmet seg 70. Så der sitter det hardt!

Har litt sånn grevinnehengantydninger på arma mine, føler jeg. Så her skal det heftig med styrke til for å stramme opp!

 

Du får helt sikkert til -15 på denne uka! Det er jo en motivasjon i seg selv, hver gang hånda nærmer seg sjokoladeskåla, så tenk på 15. Hvor deilig det kjennes å nå de målene en setter seg:D Og at for hvert gram du går ned, jo mer smashing kommer bunaden til å se ut på 17 mai!

Nøtter er jo heldigvis ikke så ille i forhold til sjokolade:D Håper du har fått suget ut av systemet nå!=D

 

Da jeg målte meg ista tok jeg målebåndet ut til 116 cm, det var litt sykt å se, hvor stor jeg engang har vært! -25 cm i magemål er jo endel:D Tydelig hvor alt mitt fett er plassert, for å si det sånn! Har jo faktisk gått ned 6 cm siden mars:O

 

Men nå er det siste innspurt før eksamen imorgen. Ha en fiiin kveld jenter <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Huff, får virkelig ikke håpe det går sååå langt før det går av ass. Men jeg synes nå de ser mye bedre ut nå enn de gjorde når jeg var større, så det er vel forhåpentligvis mer muskler der nå enn da. Det ser uansett ikke så jævla gæærnt ut ^^ hihi

 

Haha, og du veit, det er ikke søtsuget som gjør at jeg spiser sjokolade heller ;) Bare har hatt tilgang på litt, og da spiser jeg en halv bit her og en halv bit der. Sjokolade bare gjør meg så glad og avslappet ^^ Its my drug! Og det er helt seriøst. Men nå er det tomt, og kontoen også, så da blir det ikke mer :) Enkelt og greit. Men liker å spise en liten bit om dagen egentlig. Er så kos med en liten mørk sjokoladebit på slutten av dagen! Må se å få kjøpt igjen de lure små sjokoladene jeg fant i sverige. Genialt med 2 grams ferdig oppdelte biter!!!

 

Men nå må jeg bare skryte litt. Vært ute og gått laaaang tur på en time, og gått veldig fort siden jeg egentlig ville jogge men ikke hadde på meg ankelbeskyttere. Ble registrert sånn 550 forbrente kalorier på turen! Og med litt loone-tenking så kjenner jeg bare at kroppen forbrenner og forbrenner videre :D Jeg elsker alle de tipsene du har lagt igjen her om alt sånt ^^ At man forbrenner lenge etterpå og sånt. Det er så godt å tenke på!

 

Så det var friskt og godt. Så 3 rådyr også, så jeg var oppe på bergtopper og jorder for å ta bilde X) Ble ingen bra. Snufs. Men søte dyr!

 

Hahah, Loone, du har gått ned like mange cm på magemål siden mars som jeg har siden august X) Det er helt vilt! Du er flink - og du fortjener det så jævli!!! Skulle ønske jeg hadde målt magen når den var på sitt værste. Det hadde vært moro det! Har jo bare målt magen nå det året her, og nå er den jo sykt mye mindre. Men men, too late! Har dessvære ekstremt få bilder av meg på mitt grusomste også, så dårlig med dokumentasjon. Dessverre eller heldigvis? :D

 

Nå gleder jeg meg skikkelig til 17. mai... Om 1 uke og 4 dager skal jeg endelig spise iiiiiissssssss!!!!!!!!! <3

 

Inn i dusjen med meg. I morgen skal jeg ned i byen, og skal vurdere å gå ned for å gjøre unna morsjoneringen. Det blir moro! Tar ganske lang tid også. Men er jo bare nedoverbakke, og med sola i ansiktet kan det bli riktig så ålreit! ^^

 

God natt folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke dere har vært jenter, selv om det er stillestående og 100 g ned så har vises det jo på målebåndet:D så hærlig da!

 

Veiedagen min igår ble et helvette. Jeg hadde gledet meg sånn siden jeg var bombesikker på at jeg skulle få et høyt tall. Men slik gikk det ikke, ifølge vekta mi hadde jeg gått opp! Jeg stod med tårer i øynene til slutt, og da bestemte jeg meg for at jeg skulle IKKE inn her å registrere det. så tok en liten ekstra veiing imorges istede og den viste 900 g ned ;) Og med tanke på at jge var til mamma og pappa og spiste kake kl 12 (!!) inatt så er jeg veldig fornøyd med det. HAdde så sykt vondt i hodet så måtte til mamma og få smertestillende og dem fikk jeg ikke før jeg hadde spist litt kake slik at jeg hadde noe i magen. Hun er nå søt da <3

 

hørtes ut som du har hatt en herlig tur sitrus. Det er så koslig å gå tur, og så er det jo god trim i tillegg! Og hvis du går til byen idag så er jo det kjempe bra:D Skummelt å ha sjokolade tilgjengelig, er sånn som med potetgull. går jo ikke bare ann å stoppe, en må spise til det er tomt eller magen sier stopp.

 

så var det målene da, jeg vet jeg har målt en gang etter dette her også, men gidder ikke å finne igjen de:P

Hals: 38 - 38.

Midje: 83 - 81,5 (-1,5 cm)

Mage: 94 - 95 (fikk mensen samme dagen, defor det er + 1?)

Armer: 32 - 32

Lår topp: 62,5 - 62 (-0,5)

lår nederst 50,5 - 48 (-2,5)

rompe: 110,5 - 108,5 (- 2)

i tllegg så målte jeg hofte: 100,5 - 100 (-0,5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh, da var tredje eksamen unnagjort, bare tre igjen så er det ferie:D ;):)

 

Ja, det er utrolig deilig at måla blir mindre!:D

 

Uff, så dumt med den veiedagen! har hatt ett par sånne jeg også. Det er så KJEDELIG! Men somregel, utrolig teit som det er, kommer den økte vekten av at vi heletiden går å tenker, gleder oss, håper på at vekta fremdeles er like lav.

Det oppfatter kroppen som stress også holder den på vann=p haha, skal ikke være enkelt å slanke seg! Husker ikke helt hvor jeg leste det, men var en artikkel om partystoppere=p Kjempebra å kunne registrere -900, det er nesten EN kilo fett. Ekkelt og gøy å tenke på=D Hehehe

 

Herlighet Sitrus, for en kondis=D Sikkert utrolig deilig å registrere nesten 1/3 av mat-kcal ut igjen viav trening. Det forbrenner fett det=D

 

Idag hadde vi besøk av en elg i hagen (hos foreldrene mine) den var gigantisk svær og spiste frøa på småbuskene. Det var en etterkommer fra en av albinoelgene vi hadde her nede, så den hadde hvite bakben og hvit màn i ansiktet <3 Nyydelig. Jeg må ha stått å sett på den i en halvtime =p

 

Hehe, grunnen til at jeg har gått ned så mye i magemål er nok fordi lavkallorikost gjorde meg oppblåst. Har gått ned 11 cm i mål hittil I ÅR liksom=p sånn, så det må ha vært noe alvorlig galt med lavkcal + lone=p

 

Nå skal jeg sitte som en zoombie foran tven å virkelig tune ut, før det bærer i vei på forbredelse til neste eksamen, logistikk :|

 

Håper dere har hatt en suuuper dag jenter, og goooood helg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallooo :D

I dag tidlig så jeg 82! HURRA! Det er en veldig etterlengta kilo ned, det!

Jeg vet det ikke er veiedag, men... Ser endelig et lys i enden av tunnelen! Og noe så rart, for i går kveld da spiste jeg en goood middag, drakk vin og koste meg tilogmed med potetgull og sjokolade. Også plutselig ser jeg 82 nå? Veldig rart (og fint). Satser på en joggetur i morgen. Det blir den tredje denne uka. Skal trene styrke også, har et mål om å få til to styrkeøkter hver uke nå i tillegg til/sammen med jogginga. Blir enda litt mer kos i kveld, så har nok ikke noe valg i morgen ;)

Håper jeg ser 82 på veiedagen, jeg måler meg heller også nå på onsdag!

 

Til helga blir det hyttetur og da vet jeg nok at det blir mye kos. Får komme oss litt ut på tur i tillegg :) Må jo få plass til litt vin også blant mine utdelte kalorier!

 

Ha en nydelig kveld, her blir det hjemmekos og gullruten, hahaha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenetrollet

Hei jenter!

 

I morgen begynner jeg offisielt på GR-kurs og sitter nå med litt ambivalente følelser til dette. Ja, jeg har meldt meg på selv og dette er hva jeg ønsker, men kan ikke hjelpe for at jeg allikevell sitter med tankene: Vil jeg klare det?

 

Jeg er nå på en vekt på 78 eller 79 kilo (skikkelig vekt kommer for morgendagen...) og vil ned til 60 og vet jeg må jobbe "rævva" av meg for å få til dette... Så kom jeg over denne diskusjonstråden her og tenkte at kanskje om jeg blir med ei gruppe så vil det hjelpe på motivasjonen... Tar kurs over internett, så får ikke møtt andre i samme situasjon. Så jeg ville høre med dere, om det går greit jeg blir med her? Jeg er ny på denne sida, og vet ikke helt hvordan ting fungerer.... (om det er på denne tråden jeg skal svare en gang?)

 

Men jeg fikk lest det som var her, og dere gir meg motivasjon og ikke minst INSPIRASJON! ;)

 

Med vennlig hilsen

 

Lene (22)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 82 ingsi, DET var på tide:D Gleder meg til å høre hva det offesielle tallet blir:D

Dere gjør så mye koselig sammen! Heldig som har pause fra studiene sånn at du har tid/ork/råd til sånne ting!! =D Det mest underholdende vi har gjort hittil I ÅR er en kinotur:p Skal ikke være så lett alltid!

 

Hei Lene:D Selvfølgelig er du velkommen til å bli med i gjengen vår!!=D

For tiden er det ganske dødt her, men vi har våre perioder hvor skravla står i ett kjør. Er eksamens-krampelesing som er skylden, i alle fall derfor jeg ikke er her så mye.

Kan du ikke fortelle litt om deg selv? Vi har en sånn "greie" med at vi måler oss den første veiedagen i måneden og skriver inn målene her, så det ikke bare blir vekten som viser nedgangen. Morsomt å se at flere av oss har nesten identiske mål=D

 

Så gøy med nettkurs! Sitrus har gått nettkurs tidligere og jeg har gått kurskurs=p Det er veldig givende hvis du følger retninglinjene de gir deg på kurset=D

 

Håper alle sammen har en kjempefin dag=D

Her er det tid for tannlegetur igjen, dumme tanna knakk=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenetrollet

Så kjekt å høre fra deg/dere! å takk for jeg får bli med!

 

Klart kan jeg fortelle litt om meg selv. Jeg er ei jente på 22 år som studerer ved Universitetet i Stavanger (engelsk bachelor) og er for tiden i York, England og tar delstudier her.. Er også derfor jeg tar kurs over nett;) Når jeg er ikke er i England, men trygt hjemme i Norge så bor jeg i Stavanger med kjæresten min Andreas. Jeg tenker på å bli lærer, men føler jeg må bli noen år eldre før jeg begynner med det, så jeg holder meg noik på skolebenken ett par år til før jeg slipper taket.

 

Jeg liker å gå tur, når jeg kan ta meg tid til det,blir nok mer av det fra nå av, og være sosial med venner og familie. Her i England har jeg begynt på boksing. Det er noe det! Treneren er verdens herligeste mann og trener oss til blods hver tirsdag:p hehe! Når det kommer til trening er det noe jeg trives med, så lenge det er en time jeg går på og ikke selvtrening i studio. Det har jeg verken selvdisiplin til eller lysst til. Jeg vet at jeg må nok få kommet meg på tredemølla mer enn jeg gjør, men det og er ett ork. Er det noen av dere som springer på tredemølle? har dere noen tips til "mestring"? ;)

 

Hvorfor jeg vil ned i vekt.

Jeg bodde ett år i USA da jeg gikk på videregående og la på meg en massivt mye da.. I løpet av det året etter jeg kom hjem forsvant all den vekten jag hadde lagt på meg i statene, og litt til..jeg gikk ned hele 17 kilo! Da veide jeg 58 kilo og var overlykkelig med det, og det herlige var at jeg hadde ikke gjort noe særlig for å gå ned i vekt, annet enn å spise norsk mat igjen... Men nå, 5 år etter, så har kiloene sneket seg på igjen og jeg har fått nok! Å prøve klær som vrenges med en gang av igjen for rompa er for stor eller det trekker for mye over magen er ikke det kjekkeste som er, så nå tar jeg tak i problemet og vil bli kvitt noen (les 20) kilo slik jeg kan føle meg vel igjen. Og hvorfor 20? Fordi jeg vet jeg kan. Jeg har vært der før og hvorfor nøye seg med 10 kilo mindre når jeg vet at det er 20 jeg vil ha bort?

 

Jeg tror det å være med i ei gruppe slik som dette kan skaffe meg den motivasjonen som jeg mangler og kan få meg til å fortsette på mørke dager.

 

Mine mål pr. idag er:

Mage: 109

Midje: 80

Hofte: 117

Lår topp: 65

Bryst: 86

Armer: 33

Hals: 33

 

Håper å bli kjent med dere;) Kan ikke dere si noe kort om dere selv?

 

Klem Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Lenetrollet:) Jeg kan nå begynne jeg da. Er 21 år (nyte de siste dagene før jeg blir enda gamlere:P), og har igjen en måned før jeg har en bachelor i psykologi, og har 99 % sikkert kommet inn i danmark til høsten. SPiller håndball på fritiden, men nå er det desverre pause fra sesongen og trimpoengene kommer ikke like lett da;) Jeg begynte på 83,2 kg, og er nå nede på 79. Målet er 72 kg, men en får se når jeg kommer dit om det er nok. Er forresten 1.70.

 

Gratulere ingsi! Håper virkelig at vekta viser 82 imorgen også ( herregud, onsdag imorgen allerede. Tiden går så alt for fort:/) for så hard som du har jobbet på den kg så er det virkelig fortjent! Du har en viljestyrke jeg missuner deg!

 

så unskyldninga på hvorfor jeg ikke har vært her siden torsdagen. Det har skjedd mye i helga, det har vært jentekveld, vennegjengen har vært på besøk her, jeg har vært på bursdag til morfar og i tillegg har jeg blitt tante til ei lita prinsesse! Mest perfekte lille personen jeg noen gang har sett! så igår var vi på sykehuset besøkte dem. Jeg har smelta helt jeg! <3

ikke kan jeg love at jeg rekker å komme innom noe mye mer uka her heller, skal feire bursdag både torsdag og fredag og jeg har arbeidshelg. Men skal prøve å kommentere litt iallefall;)

Men nå skal jeg faktisk å løpe i trapper igjen. har fått med en hel gjeng, vi er faktisk alt fra 5 - 7 stk som skal! :) artig når så mange blir med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, enrt, gratulerer så mye!;) Tenker den lille tulla kommer til å bli bortskjemt av tanta si ja!<3 Kjenner jeg blir missunnelig. Vil også ha småtroll i familien!<3

Visste ikke at det var sååå sikkert at du kommer inn i danmark, gratulerer på forhånd:D Så utrolig deilig! Hvor i danmark er det? =)

 

Jeg er 20, men sier ofte at jeg er 21 fordi jeg surrer. Blir 21 til sommern! =D Jeg har samboer og bikkje og vi bor i drammen like bak hjemmebanen til Strømsgodset, til min store forferdelse!! Hører jo hyl og skrik hver gang det er kamp!=(

Har veid mellom 55 og 65 kg hele livet og er 165 cm, helt til samboern flytta inn for 2 år siden, og wops i mars ifjor veide jeg rundt 90 kg. Da blei det greteroedekurs! Men, etter et år fant jeg ut at det ikke var noe for meg, så jeg har et lchf kosthold (lavkarbo) og elsker det! Veide 72,3 kg sist veiedag (som jeg har på torsdager) og vil ned til 55-60. Må ta det endelige målet litt som det kommer. Det viktigste er at fettprosenten blir lavest mulig=D

 

Hvilken dag har du veiedag? Her har noen på onsdager og noen på torsdager =)

 

Håper du når målene dine=D Skal bli morsomt å ha enda en med på laget!

 

Slenger med linker til bloggene våre som du kanskje har fra før, men hvis ikke så kan du jo ta deg en titt:

Sitrus - http://www.matbit.blogg.no

Sara - http://www.kroppogsinn.blogg.no

Meg - http://www.loonesverden.blogg.no

 

Ha en fin kveld jenter! <3

 

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere imorgen!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

 

Velkommen til tråden vår, lenetrollet :)

Alltid like artig med nye folk! Spennende at du studerer i utlandet.

Sikker på at du kommer til å klare dette, spesielt fordi du har klart det før, som du selv sier!

 

Jeg begynte slankinga (et ord vi liksom ikke har lov til å bruke, hehe..) for litt over et år siden. Begynte vel aktivt i mars i fjor. Da veide jeg 93,6 kilo. Jeg har tatt det ganske rolig og fokusert mye på trening. Fra mars i fjor har jeg prøvd å trene tre ganger i uka, men det har selvfølgelig gått veldig opp og ned i perioder. Ikke like lett i ferier, i perioder med mye jobbing osv, men i det store og det hele er det mitt mål hver uke å trene minst 3 dager. Jeg har vært en del på treningssenter, gått på forskjellige timer, spinning, styrke, løpt på tredemølle.

Den siste måneden - snart to måneder - har jeg jogget ute. Det synes jeg er ganske effektivt! Prøver også å trene litt styrke et par av treningsøktene.

Nå viser vekta mi ca. 82,5 kilo.

Jeg har sett 82 kilo også de siste dagene, noe som har vært en liten milepæl for meg. Har nemlig brukt utrolig lang tid både fra 85 til 83 og nå jobbet hardt for å komme meg videre ned fra 83. Trener en del i perioder, og har ikke helt fått taket på hvor jeg burde legge meg kalorimessig for å gå ned i vekt.

 

Også må jeg jo kunne si at det er en kjent sak at muskler veier mer enn fett, så jeg håper og tror egentlig at det har litt å si : )

Sist jeg sjekket hadde jeg gått ned en del rundt midjen. Men i dag når jeg sjekket, hadde jeg ikke det allikevel. Hehe. Sist jeg sjekket var for fire dager siden.

 

På lørdag begynte jeg plutselig å bli ganske dårlig, så har vært litt småsjuk siden helga. I går var jeg mye verre (kraftig forkjølelse), så da var jeg hjemme fra jobb. Derfor fikk jeg bare trent to ganger i forrige uke, og kan nok bare glemme å trene denne uka om jeg skal bli frisk igjen.

Nå driver jeg og prøver å bli så frisk jeg kan til jeg drar på hyttetur i morra ;)

Skal bli meget interessant å unngå å gå opp når jeg skal på hyttetur og ikke har fått trent hele uka. Jaja. Må bare prøve mitt beste!

 

Så bra at danmark nesten er sikkert, enrt!! :) supert!

 

dere er flotte alle mann! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var egentlig ikke så sikkert, men fikk det første svarbrevet i forje uke. Og manglet da kun 10 poeng på å komme inn, og fikk tilbud om supplering (ta faget for 3000 kr) og skal nå sende inn og melde meg på det i tillegg. Så da har jeg iallefall to muligheter som jeg har søkt på neste år. Skal godt gjøres å ikke komme inn i det hele tatt da, når dte i århus går på hvor tidlig en har søkt. Så slik det ser ut nå blir det 1 eller 1 1/2 år i århus og kanskje 1/2 år i køben.

 

Gratulere med 82,5 ingsi! :) får håpe det endelig har løsnet for deg, og at du snart er under 80! Men som du også sier, muskler veier mer enn fett:D

noen som vet hvor sitrus har blitt av? hun har ikke vært innom siden sist torsdag jo! :/ Håper hun hadde en bra veiedag iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenetrollet

Så kjekt å høre fra dere! :) dere hørest ut som en super gruppe som støtter hverandre rundt alt som foregår - vekttap og alt det andre som foregår i livet!

 

Jeg har min veiedag på mandager, min første veiedag bli da om 5 dager! På selveste 17 mai. Begynte på kurs denne uken, føler alt jeg gjør er å spise! Har nesten ikke tid til all denne maten... og selv klarer jeg ikke å spise nok... Skal i følge veiledninen spise ca 1600 kcal pr. dag, men etter å vært på dette veiesystemet i snart en uke (begynte noen dager før selve kurset) så klarer jeg fortatt ikke å komme over 1000kcal. Jeg har god tro på at opplegget her skal funke, for hva er vel ikke mer naturlig enn å spise sunt og trene for å oppnå vekttap? og fristelser har jeg ikke for mange av, annet enn porsjonstørrelser... er litt for glad i mat til å bare spise 150 gr kjøtt pr middag! Men det får holde! En må jo bare være sterk for å kunne få noen effekt utav dette! Er jo en grunn til jeg har blitt så stor som jeg er....

 

Jeg veier pr. idag 78,4 og er ikke mer enn 156 høy.

 

Gratulerer med plass foreløpig plass i danmank, enrt! Kan jeg spørre hva skole/studier du skal på? Har ei venninne som tar delutdanning i Køben (dyrepleier) og hun stortrives! :) har også ei venninne som går på arkitektur i der. Danmark er visst et populær land og studere i! Billig er det også! hehe!

 

Takk for liker til blogger, loone! :) jeg skal akkuratt til å starte en selv, men har ikke kommet igang enda.. må gjøre det snart *mellom eksamensskriving og 17.maifeiring* Jeg har 8000 ord jeg skal skrive til 21.mai! Aner ikke hvordan det skal gå!!! Men ja, blogg... linken min er lenetrollet.blogg.no så vet dere det. Jeg gir beskjed så fort jeg har kommet meg i gang!

 

Ha en super uke jenter! I kveld er det total body conditioning på treningsplanen! 45 min intens arbeidsøkt med vekter. Blir bra! Sees!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Ingsi! Gratulerer, det var SÅ på tide at det ble på en offesiell veiedag!! Også ikke typisk i det heletatt at du har blitt syk, velkommen i gjengen!=( Drikk masse, masse, maaasse vann og melk med honning og chilli i, så blir du bedre fort. Da slipper du i alle fall at syk-vekta setter seg på kroppen=) Håper du blir frisk til hytteturen deres!

 

Var inne å tittet på bloggen din Lene, tror jeg var den første som skrev noe *stolt*. Blir spennende å lese videre:D

Men, jeg må bare si en ting, lavkarbo er ikke kur for jeg altså, det er min nye livsstil og jeg elsker det=D (Så du hadde skrevet den som en av fyfy-tingene på bloggen) For mange kan det jo være det, men det kan GreteRoede være også. Kommer sikkert veldig ann på hva man gjør det til=D Jeg har inntolleranse for sukker og stivelse og jeg liker ikke brød, så lavkarbo har gjort at jeg har fått tilbake kontrollen over maten. Før var jeg et matmoster uten like og var helt overstadie oppblåst. Det er bare å se på -magebildene- på bloggen min=p Nå kan jeg spise vanlig mengder mat gjennom dagen UTEN å se ut som en flodhest i brunst!;)

 

SITRUS!! Hvor har du blitt av? Det er onsdag og det er veiedag, du må jo komme inn å fortelle om du har nådd -15 før 17 mai! =D Vi er kjempenysjerrige!! =D I alle fall jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Heheheh, dere er meg noen søte jenter ;) Mase mase mase! JADA jeg er glad og lykkelig for alt mulig om dagen - men ikke vekta. Dessverre! Ser ut for at det bare blir stillestående på meg... Kan jo drømme om at jeg mister det siste 100 grammet frem til 17.? Har ikke vekt hjemme, så det er lov å late LITT som :) Får heller kutte ut en is den dagen, så har jeg samvittigheta til å juge litt for meg selv :)

 

Føler liksom ingen pågangsmot om dagen til hverken å trene, lese eller lage god mat. Det er daukjedelig! Kombinasjonen av at jeg har vært blakk, savner hjemme, er stressa for eksamen og alle mulige andre ting har satt sine spor på at dagene blir litt lange og treige. MEN nå har det ordnet seg i mye rart, jeg har fått intervju til jobb som jeg skal på den 18. mai, og jeg har fått intervju til den linja jeg vil inn på til høsten, jeg føler jeg har litt oversikt over noe av pensum ooog så har jeg spist jordbær, ananas og litt sjokolade og da blir ALT bra. Så nå er jeg lykkelig! Gir blankt F i om vekta ikke beveger seg på en stund, for jeg har det egentlig veldig bra! ^^ Tenker motivasjonen blir større når kontoen blir full og eksamen er fullført. GLEDER MEG!!!!

 

Tror litt av motivasjonen er litt borte fordi jeg vet bunaden passer så fint også X) Huff, teit men sant. Også hjelper det så på at jeg faktisk føler meg bra og synes jeg ser bra ut! Har liksom ingen trang til å jobbe så hardt for helsa føler jeg. Men det endrer seg vel på noen uker!

 

Ellers, velkommen til Lenetrollet - OG GRATULERER TIL INGSI!!!!!!!!!! Herlig altså. Jeg har virkelig unnet deg å gå ned nå, for du er så utrolig mye mer flink enn meg!!!! Håper at det løsner og at fettet renner av kroppen nå som du er over en milepæl!

 

Har forresten vært innom dere og kikket og sånt, men føler ikke sååå stor trang for å skrive lenger sånn eeeegentlig. Tenker jeg kommer sterkere tilbake etter hvert! Må i hvertfall være på vakt når jeg flytter inn med kjæresten igjen i juli! Har jeg sagt det forresten? At vi fikk leilighet og alt! ^^ Hurraaaa! Gleder meg så sykt til å kjøpe møbler og dekorere fint med alle pengene som renner inn i juni. Forhåpentligvis får jeg også jobb så det blir enda mere penger i juli! Glær mæ stort!!!! ^^ Er så mye å være glad for om dagen. Happi ^^

 

I morgen reiser jeg hjem på 17. mai tur. Skal til kjæresten til søndag, før det blir en sverigetur da, og 17. mai kos på mandag!!!! Åh, det blir så herlig... Eksamen om under 2 uker, men pytt sann. En blir ikke noe særlig klokere på denne tida allikevel.

 

Ha en flott helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...